1,9 TDI o mocy 90KM, jak jest ze spalaniem tego silnika? Czy ktoś ma go w
automacie? Proszę o kilka informacji ogólnych, czy jest awaryjny i podobne
sprawy, jak z dynamiką itd.
Witam
Ja mam golfa III kombi i co gorsza syncro.Zawsze chce czy nie chce dodatkowo
150 kg woze o oporach nie wspomne.
Wczesniej mialem golfa II 1.6 GTD i to tego auto tycza sie moje odniesienia.
Pamietam jak kupilismy tego golfa - bylem po prostu porazony jego dynamika.
Ja czlowiek wychowany na dwusuwach przy wyprzedzaniu chcialem zgodnie z
zasada ze im wyzej tym lepiej wyprzedzic a tu nic.
Powyzej 3200 obr/min auto po prostu auto umieralo. Doszedlem nawet do
wniosku, ze moj stary golf lepiej sie zbieral - choc to na pewno zludzenie -
pomimo, ze lepiej reagowal na wyzsze obroty.
Dosc dlugo szukalem przyczyzny - bylem pewny ze cos jest uszkodzone - ale
nie. Charakterystyka tego motoru (1Z) juz taka jest - wykresy ida dosc
szybko do gory i dosc szybko spadaja. Wymazone auto dla taksowkarzy :-(
Moje poszukiwania zaowocowaly zakupem kabla OBD II, oprogramowania i
poszukiwaniem wiedzy co i jak. PRzy tej okazji okazalo sie, ze po dwoch
miesiachc w salonie skody jestem wstanie zagiac pana diagnoste - zreszta co
to za diagnostyka - pan nawet sie nie przejechal - ichnia diagnostyka
sprowadzala sie tylko do ewentualnego zczytania bledow - natomiast na tak
proste pytanie jakie cisnienie daje sprezarka, jakie wartosci podaje
przeplywomierz serwis AUTORYZOWANY nie umial juz odpowiedziec. Che jak on
mogl stwierdzi, ze wszystko gra - rownie dobrze turbo mogloby nie istniec
.....
Z tego co mi sie mocno wydaje pozniejsze 90 konne TDI mialy chyba inne
sprezarki - na pewno zaowocowalo to lepsza gora silnika.
Jechalem dokladnie w zeszla sobote Sharanem 130 Km i mimo, ze wszytsko
dziala tam juz sprawniej czuc bylo, ze powyzej 3500 silnikowi juz to nie
sluzy i uprasza sie o kolejny bieg.
U mnie - poniewaz fakt slabniecia irytowal i mnie i zone skonczylo sie
wszytsko wizytami w Compsporcie.
Najpierw 110 koni i 260 nm potem 130 koni i 300 nm.
Co zmienilo sie nie do poznania to wlasnie przyspieszanie do dobrych 4000.
Nie to zbym wciaz tam posylal wskazowke ale wiem,ze kiedy musze ja tam
poslac to mi nie odmowi :-)
Sumujac - pomimo ze mam 34 lata strasznie dokucza mi fabryczne ustawienie
tego motoru.
Nie tak wymazylem sobie swoje kolejne auto, dlatego postanowilem to zmienic.
Wersja fabryczna oczyiwscie smialo jezdzi, jesli zas czujesz w sobie jeszcze
zylke do zabawy autem - to to na pewno nie jest to.
Spalanie - zona ma ciezka noge - w miescie 7 - litrow - ale jak to
wiadomo - jeden jezdzi w miescie 10 km przez 10 minut ja zona np do pracy ma
ok 15 km i jedzie czasem nawet 30 minut ....
Na trasie jadac kolo 90 - 110 (raz nam sie udalo jechac w grupie) bylo 5,6
l.
Ale taka jazda to nie jazda - wiec trzeba przyjac ze kolo 6,5 - 7 pali. POza
tym syncro i tak ma palic wiecej o ok 0,5 do ok 1 l.
Z awarii - uszkodzona pompa wtryskowa - ponoc jestem wybrancem. Pekla
sprezyna sekcji tloczacej. Awaria bardzo sporadyczna.
Wymiana pompy. I nic wiecej, choc ja dosc czesto sobie cos tam grzebie i
ogladam - i co mi sie nie podoba to zaraz pokrece :-)
--
Pozdrawiam
Rafal VFR
GG 85456
www.rafcio.z.pl
--
Pozdrawiam
Rafal VFR
GG 85456
www.rafcio.z.pl