Silnik ciągle zimny (?)
| 1 | Data: Grudzien 16 2009 07:29:14 | 
| Temat: Silnik ciągle zimny (?) | |
| Autor: klechu | Witam 2 | Data: Grudzien 16 2009 08:10:30 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Seba | Dnia Wed, 16 Dec 2009 07:29:14 +0100, klechu napisał(a): Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich objawów. -- Pozdrawiam, Sebastian S. 3 | Data: Grudzien 16 2009 09:17:08 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Lagod | Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich A ja myślę, że to tylko termometr od deski rozdzielczej. Wszystko dobrze działa ("do środka dmuchał ciepłym powietrzem") tylko termometr od wskazówki padł. Ja tak miałem. -- ____________________________________________________________MAT_______ 4 | Data: Grudzien 16 2009 10:02:08 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Seba | Dnia Wed, 16 Dec 2009 09:17:08 +0100, Lagod napisał(a): Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich Ciepłe powietrze dmuchające do wnętrza kabiny (w zimie) może być mocno złudne - IMO to termostat. -- Pozdrawiam, Sebastian S. 5 | Data: Grudzien 16 2009 10:17:10 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: krzysiek82 | Lagod pisze: 6 | Data: Grudzien 16 2009 10:50:12 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Lagod | W dniu 2009-12-16 10:17, krzysiek82 pisze: Lagod pisze: Nie ma czegoś takiego w jego aucie, czy w ogóle nie ma czegoś takiego jak termometr? Jak nazwiesz czujnik temperatury połączony z elementem pokazującym wskazanie na tarczy? Może termometr? W escorcie miałem niezależny termostat i niezależny termometr. Termostat regulował przepływy płynu chłodzącego a termometr informował kierowcę o temperaturze. Jedno mogło działać prawidłowo a drugie nie i na odwrót (dlatego co głupsi mechanicy nie rozumieli w ogóle jak to działa i co kupić, nie mówiąc już o naprawieniu tego złomu). -- ____________________________________________________________MAT_______ 7 | Data: Grudzien 16 2009 12:00:08 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: krzysiek82 | Lagod pisze: W dniu 2009-12-16 10:17, krzysiek82 pisze: nie ma w aucie żadnego termometru, jest co najwyżej czujnik temperatury. W escorcie miałem niezależny termostat i niezależny termometr. miałeś termostat i osobny czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce. -- krzysiek82 8 | Data: Grudzien 16 2009 12:05:36 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Wojtekk | 
 miałeś termostat i osobny czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce. czujnik + wskaźnik = elektryczny termometr. Pozdrawiam Wojtek 9 | Data: Grudzien 16 2009 13:13:50 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Lagod | czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce. Właśnie z tych elementów (czujnik i wskaźnik) składa się urządzenie zwane w metrologii "termometr". -- ____________________________________________________________MAT_______ 10 | Data: Grudzien 16 2009 08:32:39 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Wojtekk | 
 Witam Jeżeli jest młodszy niż 50 lat, nie jest dwusuwem, motorowerem, kosiarką do trawy, itp., to zalicza się do tych "nowszych" aut :-) Każdy samochód chłodzony cieczą ma termostat, który odcina obieg wody w chłodnicy gdy silnik jest zimny. Osłona na grila nie zastąpi sprawnego termostatu. Koszt termostatu z wymianą to najwyżej kilkadziesiąt złotych. Jeżeli silnik nie nagrzewa się do nominalnej temperatury to termostat prawdopodobnie jest do wymiany. Jeżeli silnik był ciepły, a wskazówka nie drgneła, to może uszkodził się czujnik temperatury? Osłona na grila miała (podobno) sens w samochodach z silnikami gaźnikowymi. Raczej nie chodziło tam o osłonę chłodnicy przed zimnem (przy sprawnym termostacie i tak była odcięta). Przypuszczam, że celem tych osłon było zmniejszenie opływu powietrza wokół silnika. Zazwyczaj zimowy wlot powietrza wyprowadzony był nad kolektor wydechowy i w ten sposób zasysane powietrze było wstępnie podgrzewane. Dzięki temu można było wcześniej wyłączać ssanie i zaoszczędzić trochę paliwa. Pozdrawiam Wojtek 11 | Data: Grudzien 16 2009 12:44:15 | Temat: Re: Silnik ciÄ
gle zimny (?) | Autor: RobertP. | On Wed, 16 Dec 2009 08:32:39 +0100, Wojtekk   wrote: 
 MyĹlÄ że i teraz takie osłoniÄcie może mieÄ zauważalny wpływ na to jak szybko silnik siÄ nagrzeje (opływ powietrza o którym wspomniałeĹ). Szczególnie oszczÄdny diesel w -20 stopniach (co wymusza również dodatkowe doć intensywne chłodzenie silnika nagrzewnicÄ , bo przecież nie chcemy przymarznÄ Ä do kierownicy). Z doĹwiadczenia wiem że 20km poza miastem to za mało żeby dojć do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie. -- Pozdrawiam RobertP. 12 | Data: Grudzien 16 2009 16:43:11 | Temat: Re: Silnik ciÄ
gle zimny (?) | Autor: Wojtekk | 
 MyĹlÄ że i teraz takie osłoniÄcie może mieÄ zauważalny wpływ na to jak szybko silnik siÄ nagrzeje (opływ powietrza o którym wspomniałeĹ). Szczególnie oszczÄdny diesel w -20 stopniach (co wymusza również dodatkowe doć intensywne chłodzenie silnika nagrzewnicÄ , bo przecież nie chcemy przymarznÄ Ä do kierownicy). Z doĹwiadczenia wiem że 20km poza miastem to za mało żeby dojć do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie.MyĹle, że dużo wiÄcej ciepła ucieka z silnika przez nagrzewnicÄ, niż przez opływ powietrza. Przy sprawnym termostacie to powietrze bÄdzie w nowoczesnych silnikach bez znaczenia. W przeciwnym przypadku projektanci samochodów pewnie by wpadli na na to, że można zamontowaÄ jakÄ Ĺ żaluzjÄ przed chłodnicÄ (w "starożytnych" samochodach istniały takie rozwiÄ zania). W samochodach gaźnikowych temperatura powietrza miała wpływ na tworzenie mieszanki i osiadanie benzyny na Ĺciankach kolektora dolotowego, dlatego wyeliminowanie napływu zimnego powietrza pod maskÄ było jeszcze jakoĹ wytłumaczalne. Pozdrawiam Wojtek 13 | Data: Grudzien 16 2009 09:25:00 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Jakub Witkowski | klechu pisze: Witam I nie podniosłeś maski żeby sprawdzić czy silnik gorący? Po 60km - zwłaszcza po mieście - ma parzyć jak szklanka wrzątku. Jeśli tylko ciepły, to termostat. Jeśli jest b. gorący a wskazówka nie drgnie - to obwód czujnika bądź wskaźnik. Proste :) Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik i sprawdzamy czy nagrzewa się wczesniej niż chłodnica. Silnik ma być już gorący, a chłodnica dopiero potem zaczyna się rozgrzewać. Jeśli rozgrzewają się jednocześnie - termostat do wymiany. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 14 | Data: Grudzien 16 2009 09:27:01 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Darek. | 
 Jest jeszcze opcja kiedy termostat zatnie się w pozycji zamkniętej :) Wtedy chłodnica sie nie nagrzeje, mimo że silnik będzie ciepły - gorący. Ale ogólnie - bardzo dobrze piszesz :) Pozdrawiam - Darek. 15 | Data: Grudzien 16 2009 09:30:10 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: klechu | > Proste, a nie wpadlem na to:) Dzieki. klechu -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 16 | Data: Grudzien 16 2009 09:44:38 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Jakub Witkowski | Darek. pisze: Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik Myślę że w tym przypadku można to pominąć :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 | Data: Grudzien 16 2009 09:32:05 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: perszing | W dniu 2009-12-16 09:25, Jakub Witkowski pisze: Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik Dokladnie. A konkretniej robi sie to tak, ze sprawdza sie reka temperature weza wychodzacego z dolu chlodnicy. Jesli po przejechaniu kilku km waz jest cieply tzn, ze termostat nie zamyka sie, czyli silnik sam chlodzi sie juz od 1 sekundy pracy. Waz powinien byc zimny do momentu, az silnik dojdzie do temp pracy, co chwile trwa i dopiero wtedy otwiera sie termostat. -- www.ogloszenia.krakow.pl 18 | Data: Grudzien 16 2009 09:46:49 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Jakub Witkowski | perszing pisze: temperature weza wychodzacego z dolu chlodnicy. Jesli po przejechaniu kilku km waz jest cieply tzn, ze termostat nie zamyka sie, czyli silnik sam chlodzi sie juz od 1 sekundy pracy. Waz powinien byc zimny do momentu, az silnik dojdzie do temp pracy, co chwile trwa w wypadku małego diesla w zimie to nawet bardzo długą chwilę :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 19 | Data: Grudzien 16 2009 10:44:34 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: emes | 
 Witam po 60 km nawet jak termostat walniety to by chociaz drgnela wskazowka przeciez to logiczne !!!!! Odpial czujnik ktory jest k/swiec i sie nie przyznala menda 20 | Data: Grudzien 16 2009 11:07:17 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Czarek Daniluk | emes pisze: po 60 km nawet jak termostat walniety to by chociaz drgnela wskazowka przeciez to logiczne !!!!! Odpiął bo było mu wygodniej walczyć z listwą od świec ;) albo tym czymś co zasila świece. Pozdrawiam !! 21 | Data: Grudzien 16 2009 11:53:01 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) - po problemie:) | Autor: klechu | 
 22 | Data: Grudzien 16 2009 15:04:29 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: J.F. | Użytkownik "klechu"  napisał w wiadomości  Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury Jesli przedwczoraj grzal sie normalnie, to zaczalbym od sprawdzenia czy nie odpial/urwal kabelka od czujnika. A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w W kazdym aucie. Do tego sluzy termostat - przymyka obieg do chlodnicy poki silnik nie ma ~80 stopni. Pytanie na ile przymyka jak jest sprawny - drobna dziurka moze byc, i na ile jest sprawny - uszkodzenia sie zdarzaja, 10 lat to w sam raz zeby juz nie zamykal na dobre. A oslona nie tylko chlodnice oslania, ale tez na caly silnik wplywa. J. | 
 Ford Mustang model 2010
Ford Mustang model 2010  Arash AF-10
Arash AF-10  Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Acura
Tapety Acura  
 
			
 
 
			