Grupy dyskusyjne   »   Silniki Omeg - V czy R?

Silniki Omeg - V czy R?



1 Data: Styczen 26 2007 07:46:12
Temat: Silniki Omeg - V czy R?
Autor: Damian 

Hej

Rozgladam sie za Omega, z silnikami po modyfikacjach czyli albo 2.6 albo 3.2. Ale gdzies na sieci zauwazylem w opisie, ze to sa silniki R6 i cos mi podpadlo - rzeczywiscie te silniki to rzedowki?

I kolejne pytanie - jak duza jest roznica w kulturze pracy miedzy szostka rzedowa a v-ka? Czy ten szum V-ki bierze sie z ilosci cylindrow (bo zazwyuczaj jest ich 6 wzwyz) czy z powodu wlasnie ukladu cylindrow? Mam teorie ze z ilosci, czyli rzedowa szotks atez bedzie przyjemnie szumiec, a V-ka zredukuje moze minimalnie drgania. Teoria blizsza prawdy czy klamstwa?

Nastepne pytanie - combo ten moj mail. Dlaczego BMW namietnie stosuje R? R6 to chyba u nich standard, nie wiem czy montuja V-ki, ale w tych bardzo "popularnych silnikach" czyli w okolicach 3.0 to sa wlasnie rzedowe szostki - czym to jest spowodowane? Generalnie to jest droga marka, wiec jesli ford czy inny VW stosuje V-ke,i ludzie ja kupuja, wiec tym bardziej w przypadku BMW klienci nie powinni byc zaskoczeni drozszym serwisem. Moze dlatego ze nie ma jakichs wiekszych plusow dla klienta z tytulu konstrukcji V-ki, bo samochody sa duze i ciezkie i tak czy siak drgan silnika nie czuc? A konstrukcja V-ki to jednak bardziej skomplikowany rozrzad, gorszy wydech (wiecej lambd zapewne), i cos jeszcze w sumie?

Generalnie pytania maja na celu wskazanie plusow konstrukcji V - bo ma sporo minusow, i teraz pytanie jakie ma plusy?

Damian



2 Data: Styczen 26 2007 09:14:55
Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R?
Autor: MK 

Damian napisał(a):

Nastepne pytanie - combo ten moj mail. Dlaczego BMW namietnie stosuje R? R6 to chyba u nich standard, nie wiem czy montuja V-ki,
Stosują i jedne i drugie,
ale w BMW łatwo jest zamontować R6 ze względu na wzdłużne zamontowanie silnika, stosują też V8 i V12.

W omedzie pewnie dlatego stosują V6 bo mają gotowy opracowany silnik
dla np Vectry który jest zamontowany poprzecznie.

Najwyższą kulturę pracy ma chyba silnik V8 ze względu na idealne wyważenie.

MK

4 Data: Styczen 26 2007 10:30:17
Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R?
Autor: Tomasz Królikowski 


I kolejne pytanie - jak duza jest roznica w kulturze pracy miedzy
szostka rzedowa a v-ka? Czy ten szum V-ki bierze sie z ilosci cylindrow
(bo zazwyuczaj jest ich 6 wzwyz) czy z powodu wlasnie ukladu cylindrow?
Mam teorie ze z ilosci, czyli rzedowa szotks atez bedzie przyjemnie
szumiec, a V-ka zredukuje moze minimalnie drgania. Teoria blizsza prawdy
czy klamstwa?

Witam, r6 sa lepiej wywazone i teoretycznie wytwarzaja mniej wibracji i
halasu, v6 sie stosuje bo sa sporo krotsze. Jako posiadacz oplowskiego r6
polecam bo jest naprawde cichutki.
Pozdro

5 Data: Styczen 26 2007 10:50:40
Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R?
Autor: Damian 

Witam, r6 sa lepiej wywazone i teoretycznie wytwarzaja mniej wibracji i halasu, v6 sie stosuje bo sa sporo krotsze. Jako posiadacz oplowskiego r6 polecam bo jest naprawde cichutki.

Uuuuu, a tos mi zabil cwieka... do tej pory myslalem ze V-ki to wyzsza polka silnikow, ze cos wiecej nad rzedowke. A tutaj wychodzi, ze V-ka to cos gorszego jest??? Bo jesli wziasc identik V-ke i identik R-ke, to powiadasz ze R-ka bedzie lepsza.

Kurcze, i rzeczywiscie, 6 cylindor w rzedzie to juz jest konkretna dlugosc silnika... polowe dluzszy...

Dzieki za rozjasnienie troche.

Damian

6 Data: Styczen 26 2007 11:02:42
Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R?
Autor: Tomasz Królikowski 



Uuuuu, a tos mi zabil cwieka... do tej pory myslalem ze V-ki to wyzsza
polka silnikow, ze cos wiecej nad rzedowke. A tutaj wychodzi, ze V-ka to
cos gorszego jest??? Bo jesli wziasc identik V-ke i identik R-ke, to
powiadasz ze R-ka bedzie lepsza.

Kurcze, i rzeczywiscie, 6 cylindor w rzedzie to juz jest konkretna dlugosc
silnika... polowe dluzszy...

Dzieki za rozjasnienie troche.


    Kiedys na mechanice mialem na ten temat. Jesli chodzi o idealne
wywazenie to V wypada dobrze
przy 4,8 i 12 cylindrach a R przy 6, 10. Coprawda nie wiem czy ma to jakies
konkretne znaczenie w uzytkowaniu. Z doswiadczenia dzwiek R6 mi sie bardzo
podoba zarowno u mnie jak i w bmw ojca.
Pozdro

7 Data: Styczen 26 2007 12:02:04
Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R?
Autor: Michal 

Uuuuu, a tos mi zabil cwieka... do tej pory myslalem ze V-ki to wyzsza
polka silnikow, ze cos wiecej nad rzedowke. A tutaj wychodzi, ze V-ka to
cos gorszego jest??? Bo jesli wziasc identik V-ke i identik R-ke, to
powiadasz ze R-ka bedzie lepsza.

Panowie a czy czasem V-ka nie bedzie miala wiekszego momentu obrotowego ?

Michal

8 Data: Styczen 26 2007 10:35:23
Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R?
Autor: RoB 


Uzytkownik "Damian"  napisal w wiadomosci

Hej

Witam,

Rozgladam sie za Omega, z silnikami po modyfikacjach czyli albo 2.6 albo 3.2. Ale gdzies na sieci zauwazylem w opisie, ze to sa silniki R6 i cos mi podpadlo - rzeczywiscie te silniki to rzedowki?

Zalezy, ktora Omege masz na mysli, jesli Omega A, to zgadza sie, silnik 2,6-3l to byly typowe R6.
Jesli Omega B to 2,5-3,2 to juz sa V6 24valve.

RoB

Re: Silniki Omeg - V czy R?



Grupy dyskusyjne