Hej
Rozgladam sie za Omega, z silnikami po modyfikacjach czyli albo 2.6 albo 3.2. Ale gdzies na sieci zauwazylem w opisie, ze to sa silniki R6 i cos mi podpadlo - rzeczywiscie te silniki to rzedowki?
I kolejne pytanie - jak duza jest roznica w kulturze pracy miedzy szostka rzedowa a v-ka? Czy ten szum V-ki bierze sie z ilosci cylindrow (bo zazwyuczaj jest ich 6 wzwyz) czy z powodu wlasnie ukladu cylindrow? Mam teorie ze z ilosci, czyli rzedowa szotks atez bedzie przyjemnie szumiec, a V-ka zredukuje moze minimalnie drgania. Teoria blizsza prawdy czy klamstwa?
Nastepne pytanie - combo ten moj mail. Dlaczego BMW namietnie stosuje R? R6 to chyba u nich standard, nie wiem czy montuja V-ki, ale w tych bardzo "popularnych silnikach" czyli w okolicach 3.0 to sa wlasnie rzedowe szostki - czym to jest spowodowane? Generalnie to jest droga marka, wiec jesli ford czy inny VW stosuje V-ke,i ludzie ja kupuja, wiec tym bardziej w przypadku BMW klienci nie powinni byc zaskoczeni drozszym serwisem. Moze dlatego ze nie ma jakichs wiekszych plusow dla klienta z tytulu konstrukcji V-ki, bo samochody sa duze i ciezkie i tak czy siak drgan silnika nie czuc? A konstrukcja V-ki to jednak bardziej skomplikowany rozrzad, gorszy wydech (wiecej lambd zapewne), i cos jeszcze w sumie?
Generalnie pytania maja na celu wskazanie plusow konstrukcji V - bo ma sporo minusow, i teraz pytanie jakie ma plusy?
Damian
2 |
Data: Styczen 26 2007 09:14:55 |
Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R? |
Autor: MK |
Damian napisał(a):
Nastepne pytanie - combo ten moj mail. Dlaczego BMW namietnie stosuje R? R6 to chyba u nich standard, nie wiem czy montuja V-ki,
StosujÄ
i jedne i drugie,
ale w BMW łatwo jest zamontowaÄ R6 ze wzglÄdu na wzdłużne zamontowanie silnika, stosujÄ
też V8 i V12.
W omedzie pewnie dlatego stosujÄ
V6 bo majÄ
gotowy opracowany silnik
dla np Vectry który jest zamontowany poprzecznie.
NajwyższÄ
kulturÄ pracy ma chyba silnik V8 ze wzglÄdu na idealne wyważenie.
MK
4 |
Data: Styczen 26 2007 10:30:17 | Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R? | Autor: Tomasz Królikowski |
I kolejne pytanie - jak duza jest roznica w kulturze pracy miedzy
szostka rzedowa a v-ka? Czy ten szum V-ki bierze sie z ilosci cylindrow
(bo zazwyuczaj jest ich 6 wzwyz) czy z powodu wlasnie ukladu cylindrow?
Mam teorie ze z ilosci, czyli rzedowa szotks atez bedzie przyjemnie
szumiec, a V-ka zredukuje moze minimalnie drgania. Teoria blizsza prawdy
czy klamstwa?
Witam, r6 sa lepiej wywazone i teoretycznie wytwarzaja mniej wibracji i
halasu, v6 sie stosuje bo sa sporo krotsze. Jako posiadacz oplowskiego r6
polecam bo jest naprawde cichutki.
Pozdro
5 |
Data: Styczen 26 2007 10:50:40 | Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R? | Autor: Damian |
Witam, r6 sa lepiej wywazone i teoretycznie wytwarzaja mniej wibracji i halasu, v6 sie stosuje bo sa sporo krotsze. Jako posiadacz oplowskiego r6 polecam bo jest naprawde cichutki.
Uuuuu, a tos mi zabil cwieka... do tej pory myslalem ze V-ki to wyzsza polka silnikow, ze cos wiecej nad rzedowke. A tutaj wychodzi, ze V-ka to cos gorszego jest??? Bo jesli wziasc identik V-ke i identik R-ke, to powiadasz ze R-ka bedzie lepsza.
Kurcze, i rzeczywiscie, 6 cylindor w rzedzie to juz jest konkretna dlugosc silnika... polowe dluzszy...
Dzieki za rozjasnienie troche.
Damian
6 |
Data: Styczen 26 2007 11:02:42 | Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R? | Autor: Tomasz Królikowski |
Uuuuu, a tos mi zabil cwieka... do tej pory myslalem ze V-ki to wyzsza
polka silnikow, ze cos wiecej nad rzedowke. A tutaj wychodzi, ze V-ka to
cos gorszego jest??? Bo jesli wziasc identik V-ke i identik R-ke, to
powiadasz ze R-ka bedzie lepsza.
Kurcze, i rzeczywiscie, 6 cylindor w rzedzie to juz jest konkretna dlugosc
silnika... polowe dluzszy...
Dzieki za rozjasnienie troche.
Kiedys na mechanice mialem na ten temat. Jesli chodzi o idealne
wywazenie to V wypada dobrze
przy 4,8 i 12 cylindrach a R przy 6, 10. Coprawda nie wiem czy ma to jakies
konkretne znaczenie w uzytkowaniu. Z doswiadczenia dzwiek R6 mi sie bardzo
podoba zarowno u mnie jak i w bmw ojca.
Pozdro
7 |
Data: Styczen 26 2007 12:02:04 | Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R? | Autor: Michal |
Uuuuu, a tos mi zabil cwieka... do tej pory myslalem ze V-ki to wyzsza
polka silnikow, ze cos wiecej nad rzedowke. A tutaj wychodzi, ze V-ka to
cos gorszego jest??? Bo jesli wziasc identik V-ke i identik R-ke, to
powiadasz ze R-ka bedzie lepsza.
Panowie a czy czasem V-ka nie bedzie miala wiekszego momentu obrotowego ?
Michal
8 |
Data: Styczen 26 2007 10:35:23 | Temat: Re: Silniki Omeg - V czy R? | Autor: RoB |
Uzytkownik "Damian" napisal w wiadomosci
Hej
Witam,
Rozgladam sie za Omega, z silnikami po modyfikacjach czyli albo 2.6 albo 3.2. Ale gdzies na sieci zauwazylem w opisie, ze to sa silniki R6 i cos mi podpadlo - rzeczywiscie te silniki to rzedowki?
Zalezy, ktora Omege masz na mysli, jesli Omega A, to zgadza sie, silnik 2,6-3l to byly typowe R6.
Jesli Omega B to 2,5-3,2 to juz sa V6 24valve.
RoB
| | | | | |