Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
1 | Data: Kwiecien 28 2009 22:21:32 |
Temat: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | |
Autor: Bastion | Witam 2 |
Data: Kwiecien 28 2009 22:29:38 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: xxx | Użytkownik "Bastion" napisał w wiadomości - Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?) wersja 150koni wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm pasek, rolka, pompa wody i robocizna 1300zl silnik zwawy /na razie 60kkm w 2 lata, odpukac nic sie nie dzieje/ 3 |
Data: Kwiecien 29 2009 15:26:46 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Flyte | Witam, wersja 150koni w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo 50kkm. wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na przedterminowe zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej. Do ASO jedziesz z wlasnymi czesciami. I placisz tylko za robocizne. Marza za czesci w ASO jest b. wysoka. Pozdrawiam, Flyte -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Kwiecien 29 2009 15:07:36 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: kamil |
Witam, Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie strzelenia paska koszty remontu silnika sa spore. ASO odesle cie do producenta paska, bo oni tylko zalozyli, producent wysle na drzewo, bo widocznie zle zalozony, a ty plac sobie za ekspertyzy i wlocz sie po sadach. A tak jest faktura za czesci i zalozenie i kiedy cos nie gra masz na kogo nawrzeszczec przynajmniej. Pozdrawiam Kamil 5 |
Data: Kwiecien 29 2009 16:17:54 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Flyte | Witam, Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie Czesci ktore wkladalem byly od dealera opla, tylko ze nie z Wawy. Stad roznica cenowa. Co wiecej bylem w ASO reklamowac, bo wydawalo mi sie ze pasek jest luzno zalozony (rolka nie dociska). Panowie w ASO sprawdzili, i powiedzieli ze jest wszystko OK (to dwumas troche halasowal). Jeszcze plynu hamulcowego dolali w ramach nieslusznej reklamacji:) Flyte -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Kwiecien 30 2009 16:25:31 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: qqq666 |
Witam, Zdaje się, że opel/fiat zmniejszał stopniowo przebieg zalecany do wymiany. W roczniku 2005 jest jeszcze 150kkm/10 lat ale później obniżyli progi. 120KM było chyba podobnie; w mojej VikiC jest 80 tys mil (130kkm) / 4 lata. Koszt do 1200zł w ASO za całość (z pompą) 7 |
Data: Kwiecien 28 2009 22:51:59 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Bastion pisze: - Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?) 2.0TDCI to chyba ten sam silnik co 2.0hdi. Jesli tak to wymiana rozrzadu przy trasach to 240kkm/10lat lub 160kkm/10lat przy jezdzie miejskiej 8 |
Data: Kwiecien 29 2009 00:46:15 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: .Peeter | Bastion wrote: - VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?) VW TDI to dokładnie to samo, co w Seatach TDI, te same płyty podłogowe, te same silniki, ta sama mechanika. 1.9 są na pasku, koszt wymiany w dobrym nie-aso = około 700zł z materiałami. -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 9 |
Data: Kwiecien 29 2009 04:47:18 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Glennbp | 2.0 DCi Nissan/Renault-łancuch. Po 120 kkm wymienia sie pasek i rolki 10 |
Data: Kwiecien 29 2009 00:58:30 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: | On 29 Kwi, 00:46, ".Peeter" wrote: Bastion wrote: Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Coś koło 850zł z materiałami. Przykladowo pasek CONTI, rolki i pompa wody Ruville do Leona ARL to 700zł a jeszcze trzeba dodać ze 200zł na robote. Inne 1.9 TDI bardzo podobnie. -- pozdrawiam, Adam F. GG# 4423822 11 |
Data: Kwiecien 30 2009 07:49:09 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: .Peeter | Użytkownik napisał: Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Coś Hm, musiałbym to zweryfikować, ale wydaje mi się, że po dobrych zniżkach w dobrym sklepie można się zamknąć w okolicach 700 za części. Problem w tym, że nie chce mi się weryfikować, mój ARL i jego rozrząd mają się dobrze. Inne 1.9 TDI bardzo podobnie. Powiedziałbym, że tak samo. :) Pozdrawiam ..Peeter 12 |
Data: Kwiecien 29 2009 09:15:21 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: sop3k | Witamkoszt? Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł (zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie). Wersja 110konna jest praktycznie bez awaryjna, w 116 lubia padać koła dwumasowe przy przebiegach ok 160-180 kkm. P.S. D4D to moim zdaniem najmniej kopcący silnik Diesla bez 'FAP'. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Kwiecien 29 2009 10:06:34 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Marcin J. Kowalczyk | sop3k pisze: Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL 14 |
Data: Kwiecien 29 2009 10:27:33 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Marcin J. Kowalczyk pisze: sop3k pisze: Ja mogę. :P Pompę wody mam na pasku osprzętu. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL 15 |
Data: Kwiecien 29 2009 13:37:03 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek | Autor: sop3k | sop3k pisze: Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu). -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 16 |
Data: Kwiecien 29 2009 14:17:37 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek | Autor: Marcin J. Kowalczyk | sop3k pisze: Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu). Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke" wieksze niz te 800pln ;> 17 |
Data: Kwiecien 29 2009 14:22:15 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek | Autor: sop3k | sop3k pisze:jest > troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, zebez > tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu). Ja to wiem, Ty to wiesz... -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 18 |
Data: Kwiecien 30 2009 10:16:01 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: robal | Bastion popełnił(a): - Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?) Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy. A jeśli chodzi o paski to: 1. co 10 lat lub 150000 km (dla silnika do lipca 2001) lub 160000 km (dla silników od lipca 2001) - tylny pasek (pompy wspomagania). 2. co 10 lat lub 240000 km - przedni pasek klinowy (alternatora i sprężarki klimatyzacji). -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org 19 |
Data: Kwiecien 30 2009 10:26:07 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Marcin J. Kowalczyk | robal pisze: - Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?) zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA to lancucha nie ma tylko pasek 20 |
Data: Kwiecien 30 2009 11:27:52 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: robal | Marcin J. Kowalczyk popełnił(a): robal pisze: Słusznie :). Sprecyzuję, że chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - jeśli chodzi o 2.0. W 1,8 l chyba co 8 lat/160000 km. Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :) -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org 21 |
Data: Kwiecien 30 2009 14:54:27 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: Marcin J. Kowalczyk | robal pisze: JeĹli chodzi o rozrzÄ d to jest tam łaĹcuch - w zasadzie bezobsługowy. wikipedia dla duratorq twierdzi ze w Mondku MKIV siedza silniki PSA: # 2007âpresent Ford Mondeo 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft¡lbf (340 N¡m) # 2007âpresent Ford Mondeo 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft¡lbf (340 N¡m) #2008âpresent Ford Mondeo 2.2 TDCi, 175 PS (172 hp/129 kW) and 295 ft¡lbf (400 N¡m) + 1.6 tez wyglada ze jest konstrukcja wspolna z PSA 1.6 "Tiger" The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) 90hp or 110hp version also used by Ford, Mazda, Volvo, Mini, Peugeot and CitroĂŤn. This particular engine was designed by Peugeot engineers on behalf of PSA and Ford. Due to high demand, it is currently (2008) being produced in both France and England. http://en.wikipedia.org/wiki/Duratorq 22 |
Data: Maj 04 2009 10:27:26 | Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek | Autor: robal | Marcin J. Kowalczyk popełnił(a): robal pisze: A ja stwierdziłem inaczej? Bo nie łapiÄ :) -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org |