Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach?
1 | Data: Wrzesien 30 2007 22:55:17 |
Temat: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | |
Autor: Tomasz Pyra | Mamy sobie takie dwa skrajne silniczki: 2 |
Data: Wrzesien 30 2007 23:43:05 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Kubz | http://www.hondapl.org/tech/vteccompare.html polecam lekture o dzialaniu 3 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 10:38:42 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: J.F. | On Sun, 30 Sep 2007 23:43:05 +0200, Kubz wrote: http://www.hondapl.org/tech/vteccompare.html polecam lekture o dzialaniu Ciekawa, tylko wynika z niej ze wieksza moc bierze sie .. z zamykania niektorych zaworow na stale :-) J. 4 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 14:08:47 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Kubz | Ciekawa, tylko wynika z niej ze wieksza moc bierze sie .. zacytuje moze wypowiedz zkurk'a [Lodz]: "vtec zamykajac zawory na dole daje mozliwosc budowania silnika o wiekszym uzytecznym zakresie obrotow (majac sprawny dol mozna projektowac sprawna gore znacznie wyzej)" wiec to co jest tam napisane, jest prawda 5 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 14:42:33 | Temat: Re: SkÂąd siĂŞ biorÂą róÂżnice mocy w pod obnych silnikach? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Sun, 30 Sep 2007 23:43:05 +0200, Kubz wrote: Ano - ale przy niewielkim obciÄ żeniu. SwojÄ drogÄ jak to jest, że silniki dwuzaworowe sÄ w dolnym zakresie obrotów lepsze niż silniki czterozaworowe? Na zdrowy rozum napełnianie czy opróżnianie cylindra przez mniejszÄ dziurÄ zawsze bÄdzie gorsze niż przez wiÄkszÄ . Nie wynika to chyba jedynie z mniejszych oporów generowanych przez rozrzÄ d który ma 4x tyle zaworów do ruszania. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 6 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 12:44:33 | Temat: Re: SkÂąd siĂŞ biorÂą róÂżnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: GSk | Ano - ale przy niewielkim obciÄ żeniu. Przy jednym zaworze mieszanka jest bardziej zawirowana. -- GSk -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 7 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 14:46:03 | Temat: Re: Skąd sie biorą ró?nice mocy w podobnyc h silnikach? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Ano - ale przy niewielkim obciążeniu.http://www.hondapl.org/tech/vteccompare.html polecam lekture o dzialaniuCiekawa, tylko wynika z niej ze wieksza moc bierze sie .. Zmniejsza się częstotliwość rezonansowa dolotu zapewne. Nie wynika to chyba jedynie z mniejszych oporów generowanych przez Ale to też jest istotne. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 8 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 15:13:39 | Temat: Re: SkÂąd siĂŞ biorÂą róÂżnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote:
bo przy wezszym zaworze predkosc przeplywu byla wyzsza i powietrze szybciej wypelnialo przy wyzszych predkosciach obrotowych brakowalo juz przekroju zaworu dlatego dolozyli drugi zawor - wtedy okazalo sie, ze przy wolnych predkosciach obrotowych przekroj jest zbyt duzy i zbyt niska jest predkosc powietrza dlatego powstaly techngologie zmiennych faz Na zdrowy rozum napełnianie czy opróżnianie cylindra przez mniejszÄ nie zawsze - liczy sie predkosc przeplywu powietrza ale takze jego czestotliwosc wystarczy ze odkrecisz uklad wydechowy od kolektora (czy tez kolektor) i silnik straci moc a teoretycznie powinnien zyskac - no bo przeciez nie ma oporow uklad ten dziala falowo, przez co moze zwiekszac predkosc spalin brak odpowiedniego podcisnienia moze spowodowac klopoty z oproznianiem czy tez napelnianiem (cylindra) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Ĺodzi 9 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 22:39:28 | Temat: Re: SkÂąd siĂŞ biorÂą róÂżnice mocy w pod obnych silnikach? | Autor: Tomasz Pyra | zkruk [Lodz] pisze: Tomasz Pyra wrote: A no widzisz... To co mi napisaliĹcie brzmi doć sensownie. Ale nadal tego nie czujÄ. Tłok co ma 86mm skoku i 6000rpm pokonuje swoje 86mm w 1/100s, czyli ma ĹredniÄ prÄdkoć 8.6m/s=31km/h. Nie wydaje siÄ to wiele, chociaż z drugiej strony taki tłok przepycha 0.5l powietrza na 2 obroty wału, czyli 25l/s i to razy cztery cylindry. 360m^3/h... I dużo i mało - byle stołowy wentylatorek ma 3x wiÄcej (tylko oczywiĹcie przekrój przepływu również odpowiedni). A kto mi powie co jest wiÄkszym problemem - samo wepchniÄcie 0.5l powietrza w 1/100s przy tym podciĹnieniu które generuje idÄ cy w dół tłok (swojÄ drogÄ , jakiego rzÄdu jest to podciĹnienie) , czy dostarczenie 360m^3/h do kolektora dolotowego? Wydaje mi siÄ, że to pierwsze - wskazuje na to że zawory dolotowe zamyka siÄ jednak doć późno (kilkadziesiÄ t stopni za dolnym punktem), wiÄc dopiero wtedy ciĹnienie w cylindrze i tłoku siÄ wyrównuje a i tak ten kÄ t jest kompromisem który ma zapewniÄ również sprawne działanie na niskich obrotach. Tu faktycznie widaÄ przewagÄ zmiennych faz. Aż głupio że o takÄ pierdółkÄ rozbija siÄ praca silnika, chociaż doć dobrze ten problem rozwiÄ zuje turbo. Na zdrowy rozum napełnianie czy opróżnianie cylindra przez mniejszÄ Akurat przy odkrÄceniu to chyba nie jest tak źle, bo jednak opory spadajÄ bardzo ładnie. Gorzej jak ktoĹ układ wydechowy zostawia tak jak było, zmieni tylko tłumik, albo coĹ tam grzebnie innego po drodze. Wtedy faktycznie można sobie przestawiÄ rezonans w fazie. Chyba nie bez powodu odpadniÄcie tłumika podczas zawodów żużlowych dyskwalifikuje zawodnika - właĹnie dlatego, że jego urwanie dałoby dodatkowÄ moc. Tyle że to oczywiĹcie doć specyficzna konstrukcja silnika :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 10 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 11:07:25 | Temat: Re: SkÂąd siĂŞ biorÂą róÂżnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote:
problemem jest chyba czas otwarcia zaworow same zawory w mojej hondzie (1.5 vtec) maja 30mm srednicy srednica cylindra to 75mm skok 84.5 czyli 1495cm3 teraz trzeba by jeszcze dotrzec do czasu otwarcia zaworu i dopiero wtedy bedzie mozna poznac predkosci powietrza w zaworze edit: oo... tu znalazlem dla CRXa http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=16861 dane silnika wez z hondapl.org Wydaje mi siÄ, że to pierwsze - wskazuje na to że zawory dolotowe http://www.hondapl.org/vteccompare/vteccompare.html Aż głupio że o takÄ pierdółkÄ rozbija siÄ praca silnika, chociaż doć uprasza wiele rzeczy - ale turbo nie jest elementem ktory jest tani, latwy w eksploatacji - a wiec wyklucza to raczej cywilne uzycie Akurat przy odkrÄceniu to chyba nie jest tak źle, bo jednak opory niekoniecznie... szczelny uklad wydechowy zbudowany o teorie rezonansu przyspieszy odbieranie spalin w szczegolnych warunkach moze powstawac ogromne podcisnienie dzieki czemu wlasnie honda z 1.6 ma 160 KM a VW ma 75 KM to takie turbo - tyle ze stworzone z praw fizyki takie podcisnienie w teorii ma takze tworzyc strumienica, niemniej jednak to co jest na allegro to nie sa strumienice prawdziwe kosztuje od 3 to 5 a moze nawet wiecej tysiecy zl... http://www.grabowski.com.pl/uklady_rozrzadu.htm no i tutaj mozna sobie sporo poczytac... Chyba nie bez powodu odpadniÄcie tłumika podczas zawodów żużlowych sa samochody w ktorych odpadniecie tlumika moze cos poprawic a sa takie w ktorych moze pogorszyc... u mnie odpadniecie tlumika koncowego spowodowalo calkowite zamulenie auta no ale to jest wlasnie cala filozofia wyliczyc predkosc spalin wychodzacych z zaworow, obliczyc pojemnosc ukladu, trzymac sie granicznej wartosci 600m/s (ponizej uklad przestaje efektywnie pracowac) - zeby utrzymac odpowiednia predkosc trzeba stosowac odpowiednie przekroje rur. dlatego tuning na zasadzie calkowitego odprezenia ukladu (przelot 50 czy 60 czy 80mm) to najwiekszy debilizm wiejskiego tjuningu. Z drugiej strony strumienice czy tez ich namiastki moga tak przyspieszyc spaliny w ukladzie, ze moze nam wessac uszczelke do silnika ;) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Ĺodzi 11 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 17:10:24 | Temat: Re: Skąd si? biorą ró?nice mocy w podobnych silnikach? | Autor: J.F. | On Mon, 01 Oct 2007 14:42:33 +0200, Tomasz Pyra wrote: Swoją drogą jak to jest, że silniki dwuzaworowe są w dolnym zakresie Wychodzi na to ze jednak efekty rezonansowe i zaczyna wypluwac zanim sie zamknie. Stad tez te zmienne dlugosci dolotu .. J. 12 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 18:04:20 | Temat: Re: Sk?d sie^ bior? ró?nice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Mirek Ptak | Czołem! 13 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 18:06:51 | Temat: Re: Sk?d sie^ bior? ró?nice mocy w podobny ch silnikach? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Mirek, Ależ Ty psujesz to kodowanie :) - popraw się Jarek jest niepoprawny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 14 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 18:52:17 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: 'Tom N' | Mirek Ptak w Czołem! Ależ Ty psujesz to kodowanie :) - popraw się Przeca *tym razem* nic nie zepsuł, przeniósł tylko nieprawidłowe 8bit w temacie po poprzedniku... To Ty dopiero zepsułeś ;-) -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 15 |
Data: Wrzesien 30 2007 23:48:01 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mancer | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Rozrząd? Głowica => Ostre wałki, sprężynki zaworowe, kanały w głowicy i inne takie tam :) + dolot/wydech zestrojony pod to. Daewoo 2l też można przerobić, aby się do 9k RPM kręciło i miało 220KM. Tylko wolne obroty będą na 2k RPM, oraz brak momentu na dole (brak zmiennych faz). Wałek rozrządu, który ma charakterystykę odpowiednią do wysokich obrotów, nie nadaje się do niskich. 16 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 09:32:46 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Jakub Witkowski | Tomasz Pyra pisze: wylotowe. Wiadomo że wszystko można gorzej lub lepiej dopracować, ale różnice pewnie będą nie aż tak znaczące żeby silnik kręcił się do 8k zamiast 6k. A ja sądzę że przeciwnie: właśnie wychodząc z założonych parametrów mocy i prędkości obrotowej jakie silnik ma osiągać, projektuje się dolot, wydech, zawory, rozrząd, i suma tego wszystkiego powoduje właśnie że masz 8k a nie 6. Tuner w garażu nie osiągnie tego samego modyfikując jakaś kupę, zawsze lepszy będzie projekt zrobiony od zera pod określonym kątem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 10:37:12 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: J.F. | On Sun, 30 Sep 2007 22:55:17 +0200, Tomasz Pyra wrote: Mamy sobie takie dwa skrajne silniczki: Eee tam zdycha. Nie raz dokrecalem do ogranicznika ktory ma ok 7000. J. 18 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 11:56:19 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Boombastic | Eee tam zdycha. Nie raz dokrecalem do ogranicznika ktory ma ok 7000. Tylko po co, skoro maksymalna moc jest nizej? 19 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 12:04:47 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnyc h silnikach? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, Eee tam zdycha. Nie raz dokrecalem do ogranicznika ktory maTylko po co, skoro maksymalna moc jest nizej? Ale może być i tak wyższa, niż po wrzuceniu kolejnego biegu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 20 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 12:21:55 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Boombastic |
Hello Boombastic, A to zależy o ile spadną obroty i przy jakim poziomie jest moc maksymalna. W Type-R najlepiej wchodzić na obroty na takim poziomie by po zmianie biegu nie spadać poniżej punktu przejścia na ostre krzywki. 21 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 12:49:36 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnyc h silnikach? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, A to zależy o ile spadną obroty i przy jakim poziomie jest moc maksymalna. WAle może być i tak wyższa, niż po wrzuceniu kolejnego biegu.Eee tam zdycha. Nie raz dokrecalem do ogranicznika ktory maTylko po co, skoro maksymalna moc jest nizej? Tym bardziej trzeba zatem kręcić wysoko. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 22 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 17:35:33 | Temat: Re: Skd się bior różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: J.F. | On Mon, 1 Oct 2007 11:56:19 +0200, Boombastic wrote: Eee tam zdycha. Nie raz dokrecalem do ogranicznika ktory ma Ano tak jakos samo wychodzilo. gaz, dwojka, gaz, zakret ... k*, ogranicznik. No i raz z ciekawosci na 4-biegu - tez zadzialal :-) J. 23 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 11:58:54 | Temat: Re: Skd się bior różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: | On Mon, 01 Oct 2007 17:35:33 +0200, J.F. On Mon, 1 Oct 2007 11:56:19 +0200, Boombastic wrote:Pytanie swiadczy o braku "kompletnej" wiedzy. Poszukaj odpowiedzi w archiwum naszej grupy. Tomek 24 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 20:11:32 | Temat: Re: Sk?d się bior? różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Boombastic | Pytanie swiadczy o braku "kompletnej" wiedzy. Poszukaj odpowiedzi wTylko po co, skoro maksymalna moc jest nizej? Straszne. 25 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 13:25:39 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Ta sama pojemność, te same wymiary cylindrów, oba mają wtrysk paliwa. Tylko jeden się kręci do 8000rpm, a drugi zdycha przed 6000. Po przemyśleniu całej sprawy doszedłem do wniosku, że o tym jak pracuje silnik dobrze mówi przebieg charakterystyki momentu obrotowego. Jej załamanie oznacza że są już przy tych obrotach problemy z napełnianiem cylindra mieszanką, ewentualnie z opróżnianiem go ze spalin (ale stawiam na napełnianie). I to dziwi mnie tym bardziej, że silniki które mają tyle samo zaworów o podobnej średnicy mają te wyniki aż tak różne. Różnice prawie dwukrotne. Czy te zawory otwierane są na aż tak krótko? No bo przecież nie byłoby problemu z daniem wydajniejszego układu dolotowego (to drogie nie jest i w samochodach zazwyczaj policzone bardzo dobrze). Gdzie można sobie obejrzeć jakieś wykresy czasów otwarcia zaworów z różnych silników? Czy to może po prostu jest tak, że czynników jest cała masa, każdy z nich daje od siebie wpływ po góra kilka procent, ale zastosowane wszystkie na raz potrafią dać ogromne różnice? Myślę o takich rzeczach jak te rezonansowe układy dolotowe, polerowane kolektory, wałek rozrządu, jakiś lepszy wydech itp. itd... -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 26 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 15:28:30 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: ognacy@gmail.com | On 1 Paź, 12:25, Tomasz Pyra wrote: Po przemyśleniu całej sprawy doszedłem do wniosku, że o tym jak pracuje No właśnie; moc jest tylko pochodną momentu obrotowego - podstawowym parametrem silnika jest przebieg krzywej momentu obrotowego. Im bardziej liniowy jej rozkład, i im większa wartość na dole tym z perspektywy codziennej eksploatacji lepiej, bo silnik lepiej ciągnie i mniej trzeba machać biegami. Wysoka moc maksymalna to jest pic na wodę i może przekładać się na niewygodną, wymagającą ciągłego machania biegami eksploatację (jak w przywołanym tu civicu type r z tego roku). pozdr, Ognacy 27 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 17:40:34 | Temat: Re: Skd się bior różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: J.F. | On Mon, 01 Oct 2007 15:28:30 -0000, wrote: Wysoka moc maksymalna to jest pic na wodę co do momentu masz racje, ale wysoka moc to jest to co chlopaki lubia najbardziej. Samym momentem nie pojedziesz szybko ani nie wyprzedzisz sprawnie. A jak wysoka moc idzie w parze w dobrym przebiegiem momentu, to kierowca jest zadowolony :-) J. 28 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 12:32:12 | Temat: Re: Skďż˝d siÄ biorďż˝ różnice mocy w p odobnych silnikach? | Autor: mario | nie wyprzedzisz sprawnie. jak nie jak tak - bez redukcji, bez klopotu, jedynie dociskasz gaz. Sprobuj zrobic wyprzedzanie na V biegu np. przytoczonym wczeĹniej Civic'em i np. Fbody z mniejszym 5.0 i manualnÄ skrzyniÄ . pozdrawiam mario 29 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 22:03:17 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Tomasz Pyra | pisze: On 1 Paź, 12:25, Tomasz Pyra wrote: To jest jeden i ten sam parametr. Suw pracy generuje pewną siłę, która na wale korbowym generuje pewien moment. Jeżeli silnik jest bardzo dobry, to niezależnie od obrotów bardzo dobrze napełnia cylinder mieszanką i dzięki temu moment obrotowy jest bliski maksymalnemu w całym zakresie obrotów. Ale wiadomo że jeżeli tłok z taką samą siłą popycha wał korbowy 2x częściej (przy 2x wyższych obrotach), to przełoży się to na 2x lepsze osiągi - 2x wyższą moc. I dlatego mając do wyboru przyspieszanie przy 2 albo 4krpm, to choćby moment był identyczny, to lepiej wybrać bieg przy którym silnik będzie pracował szybciej. Dlatego wspomniałem że charkaterystyka momentu oddaje charakter pracy silnika, bo jeżeli od jakiś obrotów spada moment, to znaczy że silnik przestaje pracować optymalnie. Co jednak nie znaczy że nie może z siebie wykrzesać jeszcze trochę mocy. Jeżeli moment spadnie 2x, ale obroty wzrosną 3x, to nadal mamy 1.5x wzrost mocy. Im No to tak podchodząc do sprawy to jeszcze lepiej by było gdyby moment obrotowy był najwyższy na dole, a potem tylko spadał... Wysoka moc maksymalna to jest pic na wodę Jak dla mnie jest dokładnie odwrotnie. Niskie obroty służą do jazdy spokojnej, ze stałą prędkością, ewentualnie lekkiego przyspieszania - ot żeby zmienić prędkość podróżną. Czy mój samochód będzie przy 2krpm po lekkim dodaniu gazu przyspieszał od 50 do 70 w 10 czy 15s. to jest bardzo mało istotne, a dodatkowy zapas mocy przy niskich obrotach to już w ogóle trzeciorzędna sprawa. A jak potrzebuję sprawnie wyprzedzić czy przyspieszyć, to i tak zredukuję. Choćbym przy tych niskich obrotach miał dostępne 60% mocy, to i tak szkoda pozostałych 40%. Ten mityczny "moment" to jest dopiero pic na wodę. Jak ktoś chce zobaczyć jak wygląda 100Nm momentu, to wystarczy na metrowym kiju powiesić 10kg... I już mamy 100Nm, tylko jak tym teraz napędzić samochód? Tu dopiero przychodzi ta "niedoceniona" wartość jaką jest prędkość obrotowa przy której ten moment jest rozwinięty - bo ona dopiero pozwala zamienić ten moment na coś co napędza samochód. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 30 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 12:39:26 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario | cy przy niskich obrotach to już w ogóle trzeciorzędna sprawa.
i bedziesz czekal, czekal i czekal az... osiagniesz te magiczne 6000RPM. Szlag mnie trafial jak jezdzilem wypozyczonym chinskim smietnikiem z wynalazkiem typu VVTI czy jakos tak. Wyprzedzanie bylo tak jak mowisz od 4500 do 5500RPM, tylko ze cholernie meczace bylo brandzlowanie biegami i utrzymywanie auta w tym zakresie obrotow (bo to gowno wcale nie jechalo ponizej 4000RPM) oraz czulem jak sie starzeje za kazdym razem gdy silnik dokrecal sie do tych obrotow. Reasumujac, nie dziekuje - wole duzy moment na dole i moc takze nizej, pochodzace z dobrego V8 made in usa. pozdrawiam mario 31 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 11:48:12 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: flex |
Szlag mnie trafial jak jezdzilem wypozyczonym chinskim smietnikiem z heh, najlepiej miec najlepiej silnik od vipera i ogolnie bedzie super. powiedz ile taka V8'mka pali w miescie przy spokojnej jezdzie, a ile jak cisniesz. Te auta czyt. sa po to zeby je krecic wysoko i krotko na ten temat. 32 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 13:03:08 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario | flex napisał(a): "mario" wrote in messageV8 jest po to zeby krecic wysoko? pierwsze slysze. Pali przy spokojnej jezdzie na trasie 10 a po miescie 13-14. Pamietaj przy predkosciach podroznych masz okolo 1500RPM. Piszę o starym rozklekotanym 5.0, natomiast nowe aluminiowe silniki 5.7 czy 6.0 mogą być oszczędniejsze zwlaszcza z 6biegową skrzynią man. Jesli cisniesz, to spali wszystko :-) ale jaka frajda, wieksza niz Civic, zapewniam. Natomiast nie o spalaniu byla dyskusja ;-) pozdrawiam mario 33 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 13:03:48 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: staszek | V8 jest po to zeby krecic wysoko? pierwsze slysze. ROTFL przy predkosciach podroznych masz okolo 1500RPM. powinny palic tak z 6-7 34 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 13:56:15 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario | staszek napisał(a): w az tyle nie uwierze ale pamietaj ze na 6biegu jedziesz 100 i masz 1200RPMV8 jest po to zeby krecic wysoko? pierwsze slysze. pozdr Mario 35 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 13:06:40 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Boombastic | V8 jest po to zeby krecic wysoko? pierwsze slysze. Taaa, już to widzę jak pali 13-14 w miescie. Skoro np. BMW z dużymi silnikami potrafi wciągnąć 20-25 l w miescie to chcesz powiedzieć, że amerykańskie litry są oszczedniejsze? 36 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 14:01:29 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario | Boombastic napisał(a): V8 jest po to zeby krecic wysoko? pierwsze slysze. tak. Sa mniej wysilone, to o czym mowilem mialo 170KM z 5litrow pojemnosci. I kreca sie z mniejszymi obrotami. Popytaj na roznych forach o tych autkach, fbody.org.pl czy flamingwheels.pl to znajdziesz potwierdzenie moich slow. Aha... nie twierdze ze 5.0 nie wciagnie 25 czy 35. Wszystko jest mozliwe ale ja pisalem o minimum jakie osiagalem w spalaniu jezdzac spokojnie. pozdrawiam mario 37 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 15:49:05 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: zkruk [Lodz] | mario wrote:
ale my nie pytalismy o minimum... bo minimum taka honda w miescie spali 6 litrow realnie taki monster spala 16-20 litrow a... i nie przypominam sobie by w jakims chinskim wynalazku wogole byla zmienna faza ale w hameryce maja rozne rzeczy druga sprawa - civic 1.5 -114KM - na IV biegu od 30 km/h do 190 km/h z checia zobacze co potrafi hamerykanski klekot -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 38 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 16:11:00 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario |
a... i nie przypominam sobie by w jakims chinskim wynalazku wogole byla zmienna faza VVTI? to chyba tak sie to nazywa? Nie jestem expertem od skosnych. druga sprawa - civic 1.5 -114KM - na IV biegu od 30 km/h do 190 km/hVette C6 na IV biegu od 0 do (o ile dobrze pamietam) 170. Dyskusja byla o tym, kto woli miec duza moc wysoko polozona czy duzy moment nizej. Ja wole to drugie. pozdrawiam mario 39 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 21:58:14 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Tomasz Pyra | mario pisze: Boombastic napisał(a): Swoją drogą takie silniki też są ciekawe... To wydaje się nie takie proste żeby zrobić silnik 5.0 o mocy 170KM :> Bo gdzie się podziewa ta cała moc? Wszystko idzie w chłodnicę? :) Czy może te silniki mają celowo ograniczoną moc, po to żeby utrzymać możliwie długą i płaską charakterystykę mocy (najprostsza sprawa to po prostu zwężka na dolocie)? W ten sposób faktycznie poprawia się elastyczność, ale kosztem mocy... Równie dobrze można dać za długą linkę gazu ;> I kreca sie z mniejszymi obrotami. No chyba że tak... O ile dla wolnossącego silnika który kręci się do 6000rpm normą jest 170KM z 2.5l. Jeżeli zrobimy silnik który ma się kręcić 2x wolniej, to mu trzeba dać 2x większą pojemność. Inna sprawa że on wcale nie musi być taki elastyczny. Silnik który ma maksymalny moment przy 1500rpm i moc maksymalną przy 3000rpm, a wyraźny spadek mocy przy 3200rpm nie jest nic bardziej elastyczny od silnika co ma maksymalny moment przy 3000rpm, maksymalną moc przy 6000rpm, a kręci się do 6400. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 40 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 22:13:42 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario | Tomasz Pyra napisał(a): mario pisze: generalnie geneza tych slabych silnikow pochodzi z lat 74 kiedy to z powodu kryzysu paliwowego ograniczono moc. Kiedys autko mialo 300 lub 400KM a pozniej 150, 170 i cale 200 w najmocniejszej wersji :-) Jak to zrobiono? Troche masz racje, mniejsze gazniki, inne kolektory, walki rozrzadu. Na szczescie kupujac autko z lat 70-80 z gaznikiem o smiesznej mocy, kupujesz pare gratow i przywracasz moc. pozdrawiam mario 41 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 20:19:08 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Piotr Piecha | mario napisał(a): Pali przy spokojnej jezdzie na trasie 10 a po miescie 13-14. Pamietaj przy predkosciach podroznych masz okolo 1500RPM. No tu to grubo pojechałeś. Chyba że trasa polega na tym że raz się rozpędziłeś do 80-90 km/h i tak trzymałe na najwyższym biegu bez zwalniania i hamowania. To moooooże uwierzę że spalanie było w okolicach 10l. Jednal nikt przy zdrowych zmysłach, jeżdżący po Polsce nie uwierzy w spalanie 10l/100km w V8. A już 13/14l po mieście znaczy że to nie było miasto. pzdr Piotr 42 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 22:15:39 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario | Piotr Piecha napisał(a): mario napisał(a): a ile wg przepisow mozna jezdzic? moze jednak nie wszyscy zapieprzaja 150? To moooooże uwierzę że spalanie było w okolicach 10l. a to sobie nie wierz. W Polsce jak zwykle sa sami najmadrzejsi, ktorzy wypowiadaja sie z roznych dziedzin przy zerowym DOSWIADCZENIU. pozdrawiam mario 43 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 22:46:39 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Piotr Piecha | mario napisał(a): Piotr Piecha napisał(a): W pewnych miejscach Polski 130km/h, odcinkami 110 a z resztą co ja Ci tu kodeks będę podawał ;) Ale to nie prędkość jest problemem tylko kwestia wyprzedzania ciężarówek itp, co powinno się robic dynamicznie. To pochwal się gdzie/ na jakiej trasie osiągasz takie wyniki. moze jednak nie wszyscy zapieprzaja 150? No pewnie nie wszyscy, jedni jeżdża wolniej, inni szybciej.
Masz jakiś problem z Polską? No to po prostu wyjedź. A co do mojego doświadczenia to jest ono wystarczające do tego aby mieć zupełnie odmienne zdanie od twojego na temat spalania silnika V8 o pojemności 5 litrów.
pozdrawiam Piotr 44 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 23:22:50 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: mario |
W pewnych miejscach Polski 130km/h, odcinkami 110 a z resztą co ja Ci tu kodeks będę podawał ;) Warszawa-Katowice, w czasach "fotoradar free" :-) A co do mojego doświadczenia to jest ono wystarczające do tego aby mieć zupełnie odmienne zdanie od twojego na temat spalania silnika V8 o pojemności 5 litrów. a czyli rozumiem ze miales takie autko :-) - witaj w klubie. A skoro Ci palil wiecej, to albo masz ciezka noge albo cos bylo nie tak z samochodem. pozdrawiam mario 45 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 23:36:11 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Piotr Piecha | mario napisał(a): Niestety/stety nigdy nie byłem właścicielem takiego "potwora". Ale miałem okazję pojeździć. Może faktycznie noga ciężka, choć w moim samochodzie zużycie mieści się w granicach normy innych użytkowników. pzdr Piotr 46 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 22:27:38 | Temat: Re: Skšd się biorš różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Boombastic | mniej trzeba machać biegami. Wysoka moc maksymalna to jest pic na wodę 47 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 11:54:24 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote: Ta sama pojemność, te same wymiary cylindrów, oba mają wtrysk paliwa. Gdzie jest więc haczyk? rezonansowe budowanie ukladow wydechowych/dolotowych materialy do budowy vtec zamykajac zawory na dole daje mozliwosc budowania silnika o wiekszym uzytecznym zakresie obrotow (majac sprawny dol mozna projektowac sprawna gore znacznie wyzej) to ze silnik umiera na gorze to wina rezonansu powietrza dlatego czasem nieodpowiednio mocowane stozki powoduja utrate mocy :] nastepna sprawa - kolektor wydechowy 4-2-1 ; 4-1 (w zaleznosci od mocnej gory czy mocnego dolu) czy tez moze jakies nikt-nie-wie-co odlane na szybko z przekrojem zbyt malym - bo pasuje do 5 silnikow na raz. w samochodach cywilnych czasm idzie sie na latwizne - projektujac dolot tam gdzie jest miejsce - a nie gdzie powinnien byc, projektuje sie wydech tak dlugi jak powinnien byc - a nie tak dlugi jak moze byc ... Pojdzmy dalej: Honda 1.6 VTEC VTI - 160 KM VW - 1.6 75 KM :] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 48 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 13:20:54 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Mlody | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał w wiadomości Pojdzmy dalej: 1.6 75KM? Toż to w mk.II było czyli lata 80-te, a V-Tec o którym piszesz to chyba 90-te... Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 49 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 14:06:12 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Kubz | 1.6 75KM? jesli chodzi ci o honde to nie ma czegos takiego jak V-Tec, jest VTEC (Variable valve Timing and Electronic lift Control) 50 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 15:07:16 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: zkruk [Lodz] | Mlody wrote:
http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=824&model=733&typ=1937 http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=824&model=733&typ=1961 (tu jeszcze gorzej) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 51 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 20:13:23 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Mon, 1 Oct 2007 13:20:54 +0200, Mlody napisał(a): Honda 1.6 VTEC VTI - 160 KM Ten silnik jeszcze był montowany w trójce, więc nadal lata 90-te :) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 52 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 19:03:04 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Seba | Dnia Mon, 1 Oct 2007 13:20:54 +0200, Mlody napisal(a): To nie ten sam co w Felicji? Jak tak to w wyprodukowanej w 1998 r. tez go mielismy swego czasu ;) -- Pozdrawiam Sebastian S. 53 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 17:35:57 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: flex |
Pojdzmy dalej: Albo np. Toyota Corolla 1.6 16V 110KM Toyota Levin 1.6 20V 165KM Inny kolektor w Levin i 20V a obroty do 9k na obrotomierzu :) - chcialbym miec to auto ;-) 54 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 12:22:01 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: GSk | Mamy sobie takie dwa skrajne silniczki:[...] Gdzie jest więc haczyk? A czy nie jest czasem tak, że o maksymalnej prędkości obrotowej decyduje prędkość, z jaką zawory mogą sie zamykać w chwili gdy przestanie je 'otwierać' krzywka wałku rozrządu? W przeciwnym wypadku zawór nie domyka się. Oczywiście, żeby te zawory sę dobrze zamykały trzeba dać mocniejsze sprężyny. Z kolei żeby pokonać opór mocniejszych sprężyn cały układ rozrządu (wałki, dźwignie, paski) muszą być mocniejsze, mocniejsze to i masywniejsze, więc pojawia się problem drgań i rezonansu, więc już cała głowica musi być mocniejsza. Układ korbowo tłokowy też wymaga znacznego przekonstruowania, żeby wytrzymac wiekszą prędkość obrotową. Sądze, że zwiększenie predkości obrotowej o te 2 tys. obrotów na minutę wcale nie jest takie proste i wymaga zupełnie innej (a więc droższej) mechanicznej konstrukcji silnika oraz zastosowania zupełnie innych materiałów. -- Mógłbys rozszyfrowac ten sig? ;-) GSk -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 55 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 11:57:22 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: | Ekonomika jest tym haczykiem. Wyszsza predkosc obrotowa silnika toGdzie jest więc haczyk? wiecej mocy potrzebnej na pokonanie energii ruchu samego silnika i wiecej ciepla do odprowadzenia. Czyli wiecej wahy zmarnowanej bezpowrotnie. Porownaj sobie spalanie na 100 km przy jezdzie setja na V i IV. Wyjdzie Ci jakies 15% roznicy. To mniej niz stosunek przelozen (zazwyczaj 25%), bo troche jednak mocy idzie na opory jazdy, nie wszystko na samo krecenie silnikiem. Tomek 56 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 15:55:40 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: zkruk [Lodz] | Użytkownik wrote: Ekonomika jest tym haczykiem. Wyszsza predkosc obrotowa silnika toGdzie jest więc haczyk? przeczytaj co napisales sugerujesz ze silnik potrzebuje energii na pokonanie ruchu samego siebie? Czyli wiecej wahy zmarnowanej bezpowrotnie. o ile dobrze wiem, to nie ma jeszcze silnika ze sprawnoscia 100% jak taki wynajdziesz to nobel gwarantowany Porownaj sobie spalanie na 100 km przy jezdzie setja na V i IV. ale ile mocy idzie na ogrzanie 10 litrow oleju czy tez calego bloku silnika ile wiecej benzyny spala taki monster na ssaniu ale niech Ci bedzie - pokaz mi jakies hamerykanskie auto ktore w cyklu miejskim ma spalanie ponizej 7 litrow na tone a zarazem przyspieszenie w okolicy 10s -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 57 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 20:13:57 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Piotr Piecha | Tomasz Pyra napisał(a): Mamy sobie takie dwa skrajne silniczki: No tak nie do końca zdycha - pokręcić się da jeszcze wyżej, ale nie ma to wtedy wielkiego sensu. Co nie zmienia faktu że Honda chyba od zawsze robiła dobre silniki bez doładowania - pamiętne VTEC'i 1.6 160KM. 58 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 21:18:12 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Kubz | Co nie zmienia faktu że Honda chyba od zawsze robiła dobre silniki bez lub silniczek JDM, B16A - 170KM oraz majstersztyk hondy, takze JDM'owy, B16B - 185KM 59 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 21:33:22 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: flex |
Co nie zmienia faktu że Honda chyba od zawsze robiła dobre silniki bez Mitsubishi Colt 1.6 Mivec - ~180KM Nissan Pulsar VZ-R 1.6 NEO VVL 175 KM 60 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 10:00:41 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: Kubz | lub silniczek JDM, B16A - 170KM oraz majstersztyk hondy, takze JDM'owy, wniosek prosty - Japończycy potrafią ;) 61 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 09:31:03 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: K | flex napisał(a): wersja dla "ugogich": - daihatsu charade 1.3/90KM - suzuki swift gti 1.3/101KM waga obu okolo 700 kg... obroty uzyteczne do 7500 -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 62 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 09:31:08 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: K | flex napisał(a): wersja dla "ubogich": - daihatsu charade 1.3/90KM - suzuki swift gti 1.3/101KM waga obu okolo 700 kg... obroty uzyteczne do 7500 -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 63 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 09:31:10 | Temat: Re: Skąd się biorą różnice mocy w podobnych silnikach? | Autor: K | flex napisał(a): wersja dla "ubogich": - daihatsu charade 1.3/90KM - suzuki swift gti 1.3/101KM waga obu okolo 700 kg... obroty uzyteczne do 7500 -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |