Użytkownik "kendy" napisał w wiadomości
Tak sobie rozmyslam
Mam szybka skrzynie, ale niestety jej stan z dnia na dzien jest coraz
gorszy.
Mysle wiec o nowej, ktora chcialbym rozebrac, powymieniac co sie da
powymieniac i wrzucic do auta.
Nie chce robic tego na mojej bo wiem jak to jest :) Wyjme, rozgrzebie, cos
czlowiekowi wyskoczy i ani skrzyni ani auta.
A tak, moglbym sobie w wolnych chwilach grzebac przy niej.
I tu rodzi sie pytanie. Czy lepiej robic krotka czy dluga skrzynie?
Co o tym myslicie patrzac pod wzgledem sprintu? Z tego co pamietam to
roznica jest tylko na 3 zebatce.
Ale przypomnijcie, bo do tematu skrzyn nigdy nie podchodzilem zbyt
uczuciowo
No cóż do ścigania na "ćwiartkę" potrzebna jest dość specyficzna skrzynia.
Dużo zależy od tego, jaki masz moment, jakie sprzęgło i czy planujesz szperę
i slicki czy też nie. Generalnie skrzynie dragowe mają bardzo mocne
przełożenie na przekładni głównej (jeszcze mocniejsze niż w szybkiej
skrzyni) i do tego bardzo ciasno zestopniowane 4 biegi przy czym czwrty z
reguły ma i tak powyżej 1 czyli więcej niż w krótkiej skrzynce. Takie
zestopniowanie gwarantuje "czad" ale moment musi być na tyle potężny żeby
nie tracić na starcie na 1 biegu. Następne biegi wchodzą po sobie bardzo
szybko. Największy kop jest na 1-ce a następne muszą trafiać w miarę blisko
najwyższego momentu obrotowego. Do jazdy drogami z prędkościami powyżej
100km/h to się niestety nie nadaje. Po mieście całkiem do dupy bo nie da się
tym ruszyć w cywilizowany sposób.
Dużo zależy od tego co z tym sprzętem chcesz robić na co dzień....
Tu np masz zestawienie dragstera który robi ćwartkę w 10,5 sek:
Motor typ4
Leitung 205kW (279PS) bei 6540 U/min
max. Drehmoment 328Nm bei 5430 U/min
Getriebe
Achsübersetzung 1:3,875
1.Gang 3,78
2.Gang 2,21
3.Gang 1,56
4.Gang 1,16
Rancho Getriebegehäuse
HD Getriebedeckel
Aluminium Spule
verstärkte Achswellen
Optymalna zmiana biegów powyżej 6 tys obrotów. Następny bieg dzięki coraz
krótszemu przełożeniu trafia coraz bliżej max momentu.
Tym się nawet da jeździć w miarę normalnie ale nie za bardzo w trasę - męka
dla silnika.
Peter
4 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:19:34 |
Temat: Re: Skrzynia - dewagacje |
Autor: kendy |
a gdybym mial wybierac miedzy krotka/dluga na sciganie to ktora jest lepsza?
naprawde nie mam bladego pojecia o skrzyniach ;/
k.
5 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:20:26 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: PETER |
Użytkownik "kendy" napisał w wiadomości
a gdybym mial wybierac miedzy krotka/dluga na sciganie to ktora jest
lepsza?
naprawde nie mam bladego pojecia o skrzyniach ;/
A jak oceniasz parametry swojego silnika? Moc moment poziom obrotów?
P.
6 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:28:42 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy |
A jak oceniasz parametry swojego silnika? Moc moment poziom obrotów?
okolo 150-160 KM przy okolo 6000 obr
momentu niestety nie znam ;/
k.
7 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:36:10 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: PETER |
Użytkownik "kendy" napisał w wiadomości
> A jak oceniasz parametry swojego silnika? Moc moment poziom obrotów?
okolo 150-160 KM przy okolo 6000 obr
momentu niestety nie znam ;/
ładnie :-) jest czym pojechać...
8 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:38:49 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy |
ładnie :-) jest czym pojechać...
oj jest :)
szczegolnie bylo to widac na autostradzie :)
bardzo podoba mi sie elastycznosc, przy 120 wscisniecie pedalu wciska w
fotel :)
ale skrzynia rzezi niemilosiernie juz ;/
k.
9 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:41:26 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: Młody |
okolo 150-160 KM przy okolo 6000 obr
momentu niestety nie znam ;/
To może warto się shamować i jak już robić skrzynię, to konkretnie dobrać wszystko tak by maksymalnie wykorzystać potencjał silnika? Zależy od tego co i ile chcesz na tą imprezę przeznaczyć... ;)
Pozdrawiam
10 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 13:30:35 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: PETER |
Użytkownik "kendy" napisał w wiadomości
a gdybym mial wybierac miedzy krotka/dluga na sciganie to ktora jest
lepsza?
naprawde nie mam bladego pojecia o skrzyniach ;/
Problemem skrzyni garbatej jest potężna dziura między 3 a 4 biegiem. Jeśli
nastawiasz się na wyścigi to robiłbym długą a zębatkę 4 biegu wymienił na
ciaśniejszą. to Ci zredukuje prędkość przelotową na wakacyjnej trasie do
Giżycka ;-) ale da dodatkowego kopa na 4 biegu podczas ćwiartki.... Mimo to
będzie się jednak nadawać do rekreacyjnych przejażdżek... No i koniecznie
mocny dyfer bo standard się rozsypie na pierwszych poważnych zawodach.... Np
Superdiff.....tylko te cholerne $$$ :-/
pozdr
Peter
11 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:11:33 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: B@ltazar |
Kendy
musisz wybrac pomiędzy
- jazda z duzymi predkosciami
- a sprintem
z tego co kiedys szukałem pro street w cip1 jest całkiem niezła
12 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:45:31 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy |
z tego co kiedys szukałem pro street w cip1 jest całkiem niezła
myslalem o niej, i przy dosc ciekawej ceniewysylka jest cholernie droga ;/
k.
13 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:48:41 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: B@ltazar |
Wyslij do wujka wujek wyleje olej wysle firma POLONEZ i bedzie tanio
14 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 18:54:08 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy |
Użytkownik "B@ltazar" napisał w wiadomości
Wyslij do wujka wujek wyleje olej wysle firma POLONEZ i bedzie tanio
no niestety 'wujek' sie skonczyl ;/
ile polonez bierze? masz jakas taryfe?
k.
15 |
Data: Pa?dziernik 15 2006 10:59:46 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: wiecman |
no niestety 'wujek' sie skonczyl ;/
ile polonez bierze? masz jakas taryfe?
k.
http://www.polonezparcelservice.com/Parcel_Instr_PL.htm
16 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 19:27:54 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: zeus |
Kendy a jakbyś sobie automata sprawił?;-)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
17 |
Data: Pa?dziernik 11 2006 22:12:46 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: kendy |
Kendy a jakbyś sobie automata sprawił?;-)
taaaa :D
--
Kamil "Kendy" Kedzior
GG 490009 / skype: kendy_1
www.garbomania.com - mocno zgarbiona strona
18 |
Data: Pa?dziernik 15 2006 11:26:07 | Temat: Re: Skrzynia - dewagacje | Autor: qubek |
Z seryjnych, na sprinty - krotka.
Czwarty bieg cie raczej nie interesuje, bo i tak pewnie na 400 m nie zdazysz go
wrzucic.
Ale dyfer nie ma byc seryjny, rozumiem?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| | | | | | | | | | | | | | |