Grupy dyskusyjne   »   Smar do przegubów

Smar do przegubów



1 Data: Wrzesien 22 2016 23:44:27
Temat: Smar do przegubów
Autor: Tomasz Pyra 

Czy zna kto¶ jakie¶ lepsze smary do przegubów, ni¿ takie, które mo¿na kupiæ
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

Zewnêtrzne przeguby które normalnie chodz± idealnie przez d³ugie przebiegi,
po za³o¿eniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km siê zacieraj±.
Do tego stopnia, ¿e po wymontowaniu nie ma szans na zgiêcie go rêkami -
potrzebne jest imad³o i zginanie go za pó³o¶.
Wewnêtrzne przeguby te¿ maj± jakie¶ podejrzanie powycierane elementy
wspó³pracuj±ce.

Je¿d¿±c normalnie (tym samym autem) siê to nie dzieje.
Generalnie jest to przypad³o¶æ tego modelu i tak póki co to jedyna znana
opcja to nowe pó³osie co 2-3 rajdy, albo nowe-u¿ywane co ka¿dy, ale cena
takiego rozwi±zania jest trudna do zaakceptowania.
Ka¿dy przegub kosztuje oko³o 1000z³, a jedyna pó³o¶ z przegubami jakie¶
2400z³. U¿ywane w przyzwoitym stanie to te¿ 300-500z³ sztuka.


Winne my¶lê ¿e s± obci±¿enia - dyferencja³ z blokad± powoduje przekazanie
na przegub 2x wiêkszego momentu ni¿ normalnie (do tego nie zawsze w stronê
napêdzaj±c±), a przyczepne opony sportowe podnosz± ograniczenie momentu
wynikaj±ce z przyczypno¶ci opon.
No chyba ¿e przyczyna jest jeszcze jaka¶ inna (np. blisko¶æ gor±cych tarcz
hamulcowych, chocia¿ os³ony hamulców mam).

Po mocnym rozruszaniu na wszystkie strony, przegub z wolna dochodzi do
siebie, czyli zak³adam ¿e du¿y nacisk wyciska smar z pomiêdzy kulek i
bie¿ni przegubu i przegub siê zaciera.
No i szukam rozwi±zania.

Mo¿e byæ smar który trzeba czêsto wymieniaæ, byle wytrzyma³ mi jeden rajd
(600km po drogach + 200km po odcinkach).

Przeguby musz± pozostaæ seryjne.
Opcje z tym ¿eby nie cisn±æ na jedynce, zw³aszcza w zakrêtach aktualnie
stosujê i uda³o mi siê nawet przejechaæ ostatnio ca³y rajd bez urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyj¶cie :)



2 Data: Wrzesien 23 2016 08:44:03
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: nadir 

Obstawiam, ¿e zwyk³y smar robi siê za rzadki od temperatury i rozchlapuje siê przez si³y od¶rodkowe, przez to jest brak smarowania.
Czy zaraz po rajdzie/odcinku sprawdza³e¶ chocia¿ organoleptycznie temperaturê przegubu i/lub piasty?
Mo¿e smar miedziowy/miedziany za³atwi spraw±, s± takie co pona 1000 stopni wytrzymuj±.

3 Data: Wrzesien 23 2016 09:06:12
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Agent0700 

W dniu 2016-09-23 o 08:44, nadir pisze:

Obstawiam, ¿e zwyk³y smar robi siê za rzadki od temperatury i
rozchlapuje siê przez si³y od¶rodkowe, przez to jest brak smarowania.


czyli trzeba go napchaæ wiêcej ¿eby nie mog³o siê rozchlapaæ.

Dobrze my¶lê?

4 Data: Wrzesien 23 2016 12:56:19
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: nadir 

W dniu 2016-09-23 o 09:06, Agent0700 pisze:

czyli trzeba go napchaæ wiêcej ¿eby nie mog³o siê rozchlapaæ.

Dobrze my¶lê?

Nie jest tak ³atwo napchaæ w przegub wiêcej smaru.
Mnie natomiast chodzi³o o to, ¿e pod wp³ywem temperatury oryginalny smar dosta³ konsystencji wody i nie smaruje tak jak trzeba.

5 Data: Wrzesien 23 2016 14:18:34
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-23 o 12:56, nadir pisze:

W dniu 2016-09-23 o 09:06, Agent0700 pisze:

czyli trzeba go napchaæ wiêcej ¿eby nie mog³o siê rozchlapaæ.

Dobrze my¶lê?

Nie jest tak ³atwo napchaæ w przegub wiêcej smaru.
Mnie natomiast chodzi³o o to, ¿e pod wp³ywem temperatury oryginalny smar
dosta³ konsystencji wody i nie smaruje tak jak trzeba.


Mo¿e jakie¶ na bazie litu?

Takie smary pracuj± m.in. w pi³ach ³añcuchowych, w bardzo trudnych warunkach.


--
Pozdrawiam.

Adam

6 Data: Wrzesien 23 2016 14:52:59
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Mo¿e jakie¶ na bazie litu?
Takie smary pracuj± m.in. w pi³ach ³añcuchowych, w bardzo trudnych warunkach.

Zwykly Towot £T-4 jest wlasnie "na bazie litu".

A tu "zwykly smar" nie wyrabia.


J.

7 Data: Wrzesien 23 2016 15:35:20
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Adam 

W dniu 2016-09-23 o 14:52, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Mo¿e jakie¶ na bazie litu?
Takie smary pracuj± m.in. w pi³ach ³añcuchowych, w bardzo trudnych
warunkach.

Zwykly Towot £T-4 jest wlasnie "na bazie litu".

A tu "zwykly smar" nie wyrabia.


Tego nie wiedzia³em.

Mo¿e z tym litem co¶ mi siê pomyli³o?
Chodzi mi o smary w kolorze bia³ym, u¿ywane od starego sprzêtu audio (np. magnetowidy), przez modelarstwo (modele lataj±ce), helikoptery, podkaszarki, pi³y ³añcuchowe, przemys³.

Smary podobnie wygl±daj±, jednak ró¿ni± siê sk³adem i zastosowaniem. Nie tworz± emulsji z wod±.



--
Pozdrawiam.

Adam

8 Data: Wrzesien 23 2016 17:35:29
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2016-09-23 o 14:52, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Mo¿e jakie¶ na bazie litu?
Takie smary pracuj± m.in. w pi³ach ³añcuchowych, w bardzo trudnych
warunkach.

Zwykly Towot £T-4 jest wlasnie "na bazie litu".
A tu "zwykly smar" nie wyrabia.

Tego nie wiedzia³em.
Mo¿e z tym litem co¶ mi siê pomyli³o?
Chodzi mi o smary w kolorze bia³ym, u¿ywane od starego sprzêtu audio (np. magnetowidy), przez modelarstwo (modele lataj±ce), helikoptery, podkaszarki, pi³y ³añcuchowe, przemys³.

Moze pomylilo Ci sie z jakim silikonowym ... a moze po prostu dales sie nabrac na bezczelny marketing - dostarczymy klientowi "lepszy smar" na bazie litu.
I klient wierzy, no bo ktory klient wie, z czego jest smar zrobiony :-)

J.

9 Data: Wrzesien 23 2016 18:10:48
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: twistedme 

W dniu 2016-09-23 o 17:35, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2016-09-23 o 14:52, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Mo¿e jakie¶ na bazie litu?
Takie smary pracuj± m.in. w pi³ach ³añcuchowych, w bardzo trudnych
warunkach.

Zwykly Towot £T-4 jest wlasnie "na bazie litu".
A tu "zwykly smar" nie wyrabia.

Tego nie wiedzia³em.
Mo¿e z tym litem co¶ mi siê pomyli³o?
Chodzi mi o smary w kolorze bia³ym, u¿ywane od starego sprzêtu audio
(np. magnetowidy), przez modelarstwo (modele lataj±ce), helikoptery,
podkaszarki, pi³y ³añcuchowe, przemys³.

Moze pomylilo Ci sie z jakim silikonowym ... a moze po prostu dales sie
nabrac na bezczelny marketing - dostarczymy klientowi "lepszy smar" na
bazie litu.
I klient wierzy, no bo ktory klient wie, z czego jest smar zrobiony :-)

J.


Ostatnio ogl±da³em na YT film o przegubie i go¶æ mówi³, ¿e MUSI byæ tam smar molibdenowy.

10 Data: Wrzesien 23 2016 10:14:19
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

Czy zna kto¶ jakie¶ lepsze smary do przegubów, ni¿ takie, które
mo¿na kupiæ w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

Zewnêtrzne przeguby które normalnie chodz± idealnie przez d³ugie
przebiegi, po za³o¿eniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo
100km siê zacieraj±. Do tego stopnia, ¿e po wymontowaniu nie ma
szans na zgiêcie go rêkami - potrzebne jest imad³o i zginanie go
za pó³o¶. Wewnêtrzne przeguby te¿ maj± jakie¶ podejrzanie
powycierane elementy wspó³pracuj±ce.

Po mocnym rozruszaniu na wszystkie strony, przegub z wolna
dochodzi do siebie, czyli zak³adam ¿e du¿y nacisk wyciska smar z
pomiêdzy kulek i bie¿ni przegubu i przegub siê zaciera.


Google zeznaje ze smary zwyk³e s± do 140st a niezwyk³e do 260st

Ciekawi mnie jak wyglada wtedy smar. Czy jest przysma¿ony. Koszyk siê
zaciera? Kulki rosn±? Nie powinny kulki czasem wytrzeæ do³ów i zrobiæ
wiêkszy luz?


Je¶li masz tam niezwyk³y smar to pozostaj± czary.
Zuo wesz³o do przegubów ;) Konkurencja dosypuje piasku w nocy.


https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=82
http://tinyurl.com/jhcfp2h
http://motorsport.2brally.pl/pl/smar-syntetyczny-cv-2.html

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

11 Data: Wrzesien 23 2016 10:53:07
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Czy zna kto¶ jakie¶ lepsze smary do przegubów, ni¿ takie, które mo¿na kupiæ
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

A rajdowe srodowisko nie zna ?
Smarow o ile pamietam jest cala masa.

Zewnêtrzne przeguby które normalnie chodz± idealnie przez d³ugie przebiegi,
po za³o¿eniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km siê zacieraj±.

Generalnie jest to przypad³o¶æ tego modelu i tak póki co to jedyna znana
opcja to nowe pó³osie co 2-3 rajdy, albo nowe-u¿ywane co ka¿dy, ale cena
takiego rozwi±zania jest trudna do zaakceptowania.
Ka¿dy przegub kosztuje oko³o 1000z³, a jedyna pó³o¶ z przegubami jakie¶
2400z³. U¿ywane w przyzwoitym stanie to te¿ 300-500z³ sztuka.

No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co odcinek..

Winne my¶lê ¿e s± obci±¿enia - dyferencja³ z blokad± powoduje przekazanie
na przegub 2x wiêkszego momentu ni¿ normalnie (do tego nie zawsze w stronê
napêdzaj±c±),

Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

Jesli to naprawde obciazenia - to  warto sprobowac gestszego smaru.

A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

No chyba ¿e przyczyna jest jeszcze jaka¶ inna (np. blisko¶æ gor±cych tarcz
hamulcowych, chocia¿ os³ony hamulców mam).

Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.

I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

Przeguby musz± pozostaæ seryjne.
Opcje z tym ¿eby nie cisn±æ na jedynce, zw³aszcza w zakrêtach aktualnie
stosujê i uda³o mi siê nawet przejechaæ ostatnio ca³y rajd bez urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyj¶cie :)

Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?


J.

12 Data: Wrzesien 23 2016 11:06:14
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Zenek Kapelinder 

Po co wymieniac czesto smar skoro on nie pracuje. Przy duzych obciazeniach smar jest wyciskany i elementy pracuja na sucho. W miejscach styku odksztalcaja sie i silnie rozgrzewaja. Wysoka temperatura i duzy nacisk powoduje ze sa zgrzewane i zaraz zgrzew jest rozrywany. Powoduje to zmiane ksztaltu wspolpracujacych elementow. A ze sa one robione w tolerancjach jak dla lozysk to niewielkie zmiany ksztaltu powoduja ze sprzeglo staje. Potrzebny jest smar do lozysk tocznych silnie obciazonych. Nie jest wykluczone ze odpowiedni bylby smar inny niz z przerobki ropy. Oliwa i oleje wyciskane z nasion czesto maja lepsze wlasnosci smarne od mineralnych. Wada ich jest ze wlasnosci smarne szybko im sie koncza. Moze istnieja smary robione na bazie olejow roslinnych.

13 Data: Wrzesien 24 2016 01:09:54
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 23 Sep 2016 10:53:07 +0200, J.F. napisa³(a):

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Czy zna kto¶ jakie¶ lepsze smary do przegubów, ni¿ takie, które mo¿na
kupiæ
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

A rajdowe srodowisko nie zna ?

Generalnie to nie jest szeroki problem, a dotyczy tylko Civica EP3.
Tam zreszt± widaæ ¿e problemy z przegubami by³y jeszcze na etapie projektu
- auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skrêt kó³ ni¿ wszystkie inne
znane mi auta.

I o ile w cywilnych warunkach jeszcze to jako¶ dzia³a (chocia¿ te¿ jest to
wtedy awaryjny element i poszukiwany na rynku wtórnym = drogi), to w
sporcie ju¿ problem siê robi powa¿ny.

Smarow o ile pamietam jest cala masa.

No jest, tylko co z tego skoro ka¿dy jest "najlepszy".
A nawet porównuj±c parametry nie do koñca wiem czego tam u mnie brakuje.

Ka¿dy przegub kosztuje oko³o 1000z³, a jedyna pó³o¶ z przegubami
jakie¶
2400z³. U¿ywane w przyzwoitym stanie to te¿ 300-500z³ sztuka.

No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co
odcinek..

No co rajd to teraz testujê, czê¶ciej nie da rady.


Winne my¶lê ¿e s± obci±¿enia - dyferencja³ z blokad± powoduje
przekazanie
na przegub 2x wiêkszego momentu ni¿ normalnie (do tego nie zawsze w
stronê
napêdzaj±c±),

Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe
momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

No nie tak podobny.
Normalnie opona ma wspó³czynnik tarcia oko³o 1 i ka¿da doci¶niêta jest
swoj± æwiartk± samochodu.

Na zakrêcie nie bêdzie wiêcej, bo nawet jak zewnêtrzne ko³o siê doci±¿a, to
dyfer i tak nie poda wiêkszego momentu ni¿ ten dla ko³a odci±¿onego.

A sportowa opona i ma wspó³czynnik tarcia co¶ tam wiêkszy, a dyfer pozwoli
przekazaæ nawet ca³y moment tylko na zewnêtrzne ko³o.

Do tego dyfer te¿ siê spina przy hamowaniu przeciwdzia³aj±c blokowaniu
tylko jednego ko³a - to te¿ spore momenty przenoszone przez przeguby.

A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

No tak zrobiê - bêdê ³adowa³ tego smaru do pe³na, mo¿e pomo¿e.


No chyba ¿e przyczyna jest jeszcze jaka¶ inna (np. blisko¶æ gor±cych
tarcz
hamulcowych, chocia¿ os³ony hamulców mam).

Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.

I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

Tarcze musz± zostaæ takie jakie s±.


Przeguby musz± pozostaæ seryjne.
Opcje z tym ¿eby nie cisn±æ na jedynce, zw³aszcza w zakrêtach
aktualnie
stosujê i uda³o mi siê nawet przejechaæ ostatnio ca³y rajd bez
urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyj¶cie :)

Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?

Na jedynce to mo¿e niezbyt du¿o, ale na dwójce ju¿ ca³kiem sporo.

14 Data: Wrzesien 24 2016 13:20:11
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Zenek Kapelinder 

Smar grafitowy to najpodlejszy z istniejacych smarow. Smaruje sie nim najbardziej toporne mechanizmy gasiennice, liny, mechanizmy pracujace w ciezkich warunkach takie jak resory, elementy mlynow do skal, malo odpowiedzialne mechanizmy w kopalniach, zwrotnice w transporcie szynowym. Dozuje sie go za pomoca narzedzi typu szpachelka albo lopata, garsciami tez mozna. Jest odporny na duze obciazenia ale do lozysk kulkowych sie nie nadaje. Sprzegla popularnie zwane w samochodach przegubami sa robione w tolerancjach wymiarowych lozysk. Jesli w samochodzie zacieraja sie sprzegla zwane przegubami bo wystepuja za duze obciazenia to trzeba zmienic sprzegla na numer wieksze. Jak sie nie da to trzeba zmienic samochod.

15 Data: Wrzesien 26 2016 14:01:06
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Smar grafitowy to najpodlejszy z istniejacych smarow.
Smaruje sie nim najbardziej toporne mechanizmy gasiennice, liny, mechanizmy
pracujace w ciezkich warunkach takie jak resory, elementy mlynow do skal,
malo odpowiedzialne mechanizmy w kopalniach, zwrotnice w transporcie szynowym.
Dozuje sie go za pomoca narzedzi typu szpachelka albo lopata, garsciami tez mozna.
Jest odporny na duze obciazenia ale do lozysk kulkowych sie nie nadaje.

A moze jednak jest to smar lepszy niz "zwykly" ?
Jak sam piszesz - na duze obciazenia, i odporny na warunki srodowiskowe - w sensie - nawet jak ten "tlusty smar" wymyje, wyparuje, wyschnie, to grafit zostanie i troche smarowac bedzie.

Do lozysk faktycznie sie nie uzywa ... ale moze warto sprobowac, skoro "zwykly smar" zawodzi ...

J.

16 Data: Wrzesien 26 2016 13:35:03
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Zenek Kapelinder 

Jak element do testow kosztuje tysiaczka to troche droga probe proponujesz. Wydaje mi sie ze pytajacemu chodzilo o recepte na dzialajace lekarstwo. Ze ktos zna i stosowal lub stosuje smar ktory w podobnych warunkach sie sprawdzil. Nie przewidzial ze tutaj uzytkownicy zesmarow to znaja smar, smar grafitowy, smar z miedzia. Znaja tylko z nazwy i nic nie wiedza o wlasciwosciach. Bo jak by przewidzial to by sobie dupy nie zawracal z zakladaniem tematu bo wychodzi ze wie wiecej niz doradzajacy. Siebie w tej wyliczance pomine z grzecznosci bo nie wypada twierdzic ze sie wie wiecej niz wszyscy wy tutaj wzieci. Ogolnie mozna przyjac ze jesli ja nie znam dostepnego gatunku smaru na jego dolegliwosc to takiego smaru nie ma.

17 Data: Wrzesien 26 2016 00:26:29
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor:

-- Tam zresztÄ… widać ¿e problemy z przegubami by³y jeszcze na etapie projektu, auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skrÄ™t kó³ ni¿ wszystkie inne znane mi auta

bledu konstrukcyjnego nie zlikwidujesz smarem a jesli w autach jezdzacych "normalnie" ten problem tez wystepuje to IMHO nie jest to tylko sprawa wysokiej temperatury ... probuj na forum hondy ale jesli tam po prostu zalecaja czestsza wymiane to nie oczekiwalbym cudow

18 Data: Wrzesien 23 2016 15:32:48
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

Czy zna kto¶ jakie¶ lepsze smary do przegubów, ni¿ takie, które mo¿na kupiæ
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

Zewnêtrzne przeguby które normalnie chodz± idealnie przez d³ugie przebiegi,
po za³o¿eniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km siê zacieraj±.
Do tego stopnia, ¿e po wymontowaniu nie ma szans na zgiêcie go rêkami -
potrzebne jest imad³o i zginanie go za pó³o¶.
Wewnêtrzne przeguby te¿ maj± jakie¶ podejrzanie powycierane elementy
wspó³pracuj±ce.

Je¿d¿±c normalnie (tym samym autem) siê to nie dzieje.
Generalnie jest to przypad³o¶æ tego modelu i tak póki co to jedyna znana
opcja to nowe pó³osie co 2-3 rajdy, albo nowe-u¿ywane co ka¿dy, ale cena
takiego rozwi±zania jest trudna do zaakceptowania.
Ka¿dy przegub kosztuje oko³o 1000z³, a jedyna pó³o¶ z przegubami jakie¶
2400z³. U¿ywane w przyzwoitym stanie to te¿ 300-500z³ sztuka.


Winne my¶lê ¿e s± obci±¿enia - dyferencja³ z blokad± powoduje przekazanie
na przegub 2x wiêkszego momentu ni¿ normalnie (do tego nie zawsze w stronê
napêdzaj±c±), a przyczepne opony sportowe podnosz± ograniczenie momentu
wynikaj±ce z przyczypno¶ci opon.
No chyba ¿e przyczyna jest jeszcze jaka¶ inna (np. blisko¶æ gor±cych tarcz
hamulcowych, chocia¿ os³ony hamulców mam).

Po mocnym rozruszaniu na wszystkie strony, przegub z wolna dochodzi do
siebie, czyli zak³adam ¿e du¿y nacisk wyciska smar z pomiêdzy kulek i
bie¿ni przegubu i przegub siê zaciera.
No i szukam rozwi±zania.

Mo¿e byæ smar który trzeba czêsto wymieniaæ, byle wytrzyma³ mi jeden rajd
(600km po drogach + 200km po odcinkach).

Przeguby musz± pozostaæ seryjne.
Opcje z tym ¿eby nie cisn±æ na jedynce, zw³aszcza w zakrêtach aktualnie
stosujê i uda³o mi siê nawet przejechaæ ostatnio ca³y rajd bez urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyj¶cie :)


Zobacz jaki smar jest w sklepie motoryzacyjnym i dobierz nowy na wiêksze obci±¿enia, np.:

http://www.skf.com/pl/products/lubrication-solutions/lubricants/high-load-high-temperature-high-viscosity-grease/index.html

--
Pozdrawiam,

yabba

19 Data: Wrzesien 23 2016 21:28:40
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Czarek 



W dniu 22.09.2016 o 23:44, Tomasz Pyra pisze:

Czy zna ktoÅ› jakieÅ› lepsze smary do przegubów, ni¿ takie, które mo¿na kupić
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

Smar molibdenowy.

--
Czarek

20 Data: Wrzesien 23 2016 22:43:51
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: ToMasz 

No i szukam rozwi±zania.

1. porzuæ normalne rozwi±zania, stosuj inne, do ka¿dego przegubu (prawego i lewego) inna substancja, i sprawdzaj który d³u¿ej po¿yje.
2. ja bym proponowa³ jak najrzadszy smar jaki dostaniesz. tak czy owak si³a od¶rodkowa go wyci¶nie na zewn±trz, ale rzadki przynajmniej bêdzie móg³ wróciæ. mo¿e zastosuj olej ze skrzyni biegów, ale taki gêsty jak miód.
3. mam resztkê smaru, jego jest trudno opisaæ, bo jest zupe³nie nie podobny do ³t ani do tej szarej mazi z przegubów. Jak go ¶ci¶niesz pomiêdzy dwoma palcami i roz³±czysz je, smar wytworzy "ci±gutki" jakby¶ rozrywa³ ser na pizzy albo bawi³ siê butaprenem. Sêk w tym, ¿e mam go resztkê, nie mam opakowania, smar jest bia³y i pochodzi z kanady. Po co wogóle gadam o nim. ja na codzieñ widuje ³o¿yska typu lu¼ny kosz kulek. Smar ³t gdzie¶ tam zawsze siedzi, pomiêdzy kulkami i tyle. Tak jest od zawsze i przyzwyczaili¶my siê ¿e tak ma byæ. natomiast ten bia³y, z kanady, tak oblepia kosz i kulki, jakby jaka¶ farba olejna. Je¶li konwencjonalne metody zawodz±, to mo¿e popytaj wytwórców o smar który pozostawia "ci±gutki"?
ToMasz

21 Data: Wrzesien 23 2016 15:33:08
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Zenek Kapelinder 

Ten ciagutkowy to moze byc smar z bardzo drobnymi trocinami, raczej z pylem z drewna. Mialem kiedys taki. Amerykanski byl. Uzywalem do wszystkiego. Po zmieszaniu z olejem przekladniowym sprawdzal sie jako smar do zwrotnic do malucha.

22 Data: Wrzesien 24 2016 23:11:39
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: ToMasz 

W dniu 24.09.2016 o 00:33, Zenek Kapelinder pisze:

Ten ciagutkowy to moze byc smar z bardzo drobnymi trocinami, raczej z pylem z drewna. Mialem kiedys taki. Amerykanski byl. Uzywalem do wszystkiego. Po zmieszaniu z olejem przekladniowym sprawdzal sie jako smar do zwrotnic do malucha.

raczej nie mia³ trocin, chyba ¿e ich czÄ…seczki by³y drobniejsze ni¿ mÄ…ka. mia³ za to w cholerÄ™ atestów. Kolega smarowa³ nim jakieÅ› super odpowiedzialne oringi, czy inne uszczelniacze. smar mia³ atest na kontakt z ¿ywnoÅ›ciÄ…, w sensie jakieÅ› smarowanie powierzchni trÄ…cych w maszynie do robienia lodów czy pÄ…czków...
JA go kupi³em od goÅ›cia z allegro. "smar bia³y z kanady. nie wiem do czego".
ToMasz

23 Data: Wrzesien 25 2016 01:01:03
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 24 Sep 2016 23:11:39 +0200, ToMasz napisa³(a):

W dniu 24.09.2016 o 00:33, Zenek Kapelinder pisze:
Ten ciagutkowy to moze byc smar z bardzo drobnymi trocinami, raczej z pylem z drewna. Mialem kiedys taki. Amerykanski byl. Uzywalem do wszystkiego. Po zmieszaniu z olejem przekladniowym sprawdzal sie jako smar do zwrotnic do malucha.

raczej nie mia³ trocin, chyba ¿e ich cz±seczki by³y drobniejsze ni¿
m±ka. mia³ za to w cholerê atestów. Kolega smarowa³ nim jakie¶ super
odpowiedzialne oringi, czy inne uszczelniacze. smar mia³ atest na
kontakt z ¿ywno¶ci±, w sensie jakie¶ smarowanie powierzchni tr±cych w
maszynie do robienia lodów czy p±czków...

Nie bêdzie to zwyk³y smar silikonowy?
http://www.hexagon.biz.pl/oferta/smar-silikonowy-cx80-puszka-500ml-p-106.html

Ci±gnie siê jak piszesz, bia³y jak piszesz i stosowany jest przy ¿ywno¶ci.

24 Data: Wrzesien 25 2016 10:01:53
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: ToMasz 

Nie bêdzie to zwyk³y smar silikonowy?
http://www.hexagon.biz.pl/oferta/smar-silikonowy-cx80-puszka-500ml-p-106.html

Ci±gnie siê jak piszesz, bia³y jak piszesz i stosowany jest przy ¿ywno¶ci.

raczej nie. nie posiadam smaru silikonowego, ale o ile pamiêtam, to silikonowy by³ bli¿szy wazelinie. Pal licho resztkê mojego smaru, wskazówka jest taka, aby¶ Ty u¿y³ smaru o podonej w³a¶ciwo¶ci. skoro ten smar wyra¼nie lepiej "brudzi" kulki (ni¿ ³t4) w moich ³o¿yskach, to mo¿e w Twoich przegubach (i nietypowych warunkach pracy) te¿ siê lepiej sprawdzi?

ToMasz

25 Data: Wrzesien 24 2016 22:09:35
Temat: Re: Smar do przegubów
Autor: Maciek 

2. ...mo¿e zastosuj olej ze skrzyni biegów, ale taki gêsty jak miód.

Podobnie kombinujê, jednak my¶la³em o zwyk³ym oleju silnikowy. Aplikacja raczej prosta, szczykawka, gruba ig³a i mo¿na przez os³onê przegubu wstrzykn±æ zalewaj±c go np do po³owy. Raczej tam ci¶nienia nie powinno byæ takiego aby przez naciêcie ig³y co¶ wywala³o.

Re: Smar do przegubów



Grupy dyskusyjne