Spalanie 0 litrów
1 | Data: Kwiecien 01 2007 07:33:49 |
Temat: Spalanie 0 litrów | |
Autor: FRED | Panowie mam takie pytanko, jadąc skodą np. 100 km/h jadę z górki, zwalniam 2 |
Data: Kwiecien 01 2007 14:02:01 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Cypriano | FRED wrote: Panowie mam takie pytanko, jadąc skodą np. 100 km/h jadę z górki, zwalniam pedał gazu na komputerze zużycie paliwa wynosi 0. Czy faktycznie zużycie paliwa w tym momencie wynosi 0l, mówimy wtedy o oszczędnej jeździe. Co się dzieje wtedy w silniku, na jakiej zasadzie działa wtedy silnik, jak krąży paliwo ? ( z instalacją gazową ) Może gdzieś w necie jest opisany ten problem. Za wszelkie wyjaśnienia z góry serdecznie dziękuję. ogólnie w silnikach benzynowych jest tak, że przy odpowiednio wysokich obrotach i zdjęciu nogi z gazu, wtryski nie podają paliwa, więc spalanie wynosi 0. co do inst gazowych to sie nie znam... ;) -- pozdrawiam Cypriano [Gdynia moje miasto] mail: ^ (at) cypriano . pl GG:34912 ICQ:68658979 Skype:cypriano1 http://www.cypriano.pl http://www.surfmenelz.no-ip.com 3 |
Data: Kwiecien 01 2007 14:54:03 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Dawid |
FRED wrote: Podają, tylko tak mało, że komputer traktuje to jako zerowe spalanie. Bez paliwa silnik zgaśnie i tyle.Widzisz nawet komputer oszukuje:) Pozdrawiam 4 |
Data: Kwiecien 01 2007 15:13:54 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Radek Ł. | Dawid napisał(a):
Rozumiem, że Twój post to taki pierwszokwietniowy. Zużycie paliwa wynosi w takim przypadku dokładnie 0 (zero) litrów na 100km. Silnik napędzany jest inercją samochodu poprzez układ przeniesienia napędu, czyli koła/skrzynię/sprzęgło i dalej na koło zamachowe i wał korbowy. Jeśli miałbyś zamiar czepiać się słówek, to rzeczywiście silnik gaśnie, bo nie ma iskry i odciety jest dopływ paliwa, ale dalej się kręci. Spadek obrotów poniżej 1500 lub przyciśnięcie pedału gazu powoduje powrót "funkcji życiowych", czyli przywrócenie prądu i paliwa. Jeśli założona jest instalacja gazowa sterowana komputerem (wtryskowa) połączonym z komputerem auta, to również wtryskiwacze gazowe są zamykane i iskra wyłączana przy hamowaniu silnikiem. Przy instalacji mieszalnikowej, czyli z t.zw. mikserem i dużym parownikiem, wg instrukcji (mam od Lovato, nie wiem jak inne) zdjęcie nogi z gazu i zamknięcie przepustnicy powoduje odcięcie dopływu gazu, bo powstaje nadciśnienie. W zależności od wyregulowania parownika powrót zasilania gazem następuje po powrocie podciśnienia, czyli w okolicach 1000-1500 obr/min lub po otwarciu przepustnicy (wciśnięciu pedału gazu). Pozdrawiam Radek 5 |
Data: Kwiecien 01 2007 18:02:47 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: qnick |
Rozumiem, że Twój post to taki pierwszokwietniowy. To z tego wywodu można wywnioskować, że jak wyłączysz zapłon z górki i samochód będzie jechał na biegu to będzie to samo jakbyś puścił nogę z gazu, dobre . Powodzenia życze i proponuję spróbować he he. A co do zerowego spalania to pokazywanie 0 na wskaźniku to tylko marketing. Pozdrawiam 6 |
Data: Kwiecien 01 2007 21:46:45 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Radek Ł. | qnick napisał(a): Zużycie paliwa wynosi w takim przypadku dokładnie 0 (zero) litrów na W pewnym uogólnieniu (w kwestii zużycia paliwa) tak właśnie będzie, oprócz tego, że stracisz wspomaganie kierownicy (elektryczny silnik). Powodzenia życze i proponuję spróbować he he.Nie wiem co w tym takiego śmiesznego, efekt końcowy w postaci zerowego zużycia paliwa jest identyczny. To jest nic innego jak hamowanie silnikiem. A co doNie, podobnie jak nie ma obowiązku rozumienia tekstu pisanego, ale to już na inną grupę się nadaje Radek 7 |
Data: Kwiecien 01 2007 21:52:32 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Radek Ł. | Radek Ł. napisał(a): To jest nic innego jak hamowanie silnikiem.Jeszcze jedno. Zerowe zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem jest zawsze w instalacjach wtryskowych sterowanych elektronicznie. Nie wiem jak było w pierwszych wielopunktowych mechanicznych bosh-ach. W instalacjach gaźnikowych, przy hamowaniu silnikiem zużycie paliwa było (małe, ale zawsze) chyba, że napędzana krzywką dźwignia pompy paliwa mogła się podnieść w momencie powstania nadciśnienia w układzie zasilania po zamknięciu przepustnicy. Radek 8 |
Data: Kwiecien 17 2007 09:17:00 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Rafał Sobalewski |
Radek Ł. napisał(a): Ja tu nie bede hehlal, bo faktycznie się nie znam, ale przy hamowaniu silnikiem dochodzi do dość dziwnej sytuacji, że początkowo prędkość spada (hamowanie działa) ale po dojściu do pewnego progu silnik stara się ciągnąć auto co w zależności od rodzaju załączonego biegu objawia się większymi lub mniejszymi drgawkami, ale auto sunie naprzód. Natomiast wciśnięcie w tej sytuacji sprzęgła powoduję zniknięcie tej siły, która pchała auto do przodu bez dodawanego gazu. Czy to znaczy, że wtryski ponownie zaczęły dostarczac paliwa jak silnik zszedł poniżej jakichś obrotów? A jak jest z dostarczaniem prądu dla świateł, wspomagania itp.? 9 |
Data: Kwiecien 17 2007 10:08:24 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Funaki | Ja tu nie bede hehlal, bo faktycznie się nie znam, ale przy hamowaniu silnikiem dochodzi do dość dziwnej sytuacji, że początkowo prędkość spada (hamowanie działa) ale po dojściu do pewnego progu silnik stara się ciągnąć auto co w zależności od rodzaju załączonego biegu objawia się większymi lub mniejszymi drgawkami, ale auto sunie naprzód. Natomiast wciśnięcie w tej sytuacji sprzęgła powoduję zniknięcie tej siły, która pchała auto do przodu bez dodawanego gazu. Czy to znaczy, że wtryski ponownie zaczęły dostarczac paliwa jak silnik zszedł poniżej jakichś obrotów? Jeśli obroty spadną poniżej pewnej granicy (1500rpm?) czy to przez wytracanie prędkości na biegu czy też poprzez wciśnięcie sprzęgła powodujące nagły spadek obrotów silnika, wtryski wznawiają dawkowanie mieszanki. A jak jest z dostarczaniem prądu dla świateł, wspomagania itp.? alternetor jest sprzęgnięty paskiem z silnikiem, dopóki ten się kręci, alternator dostarcza prąd. Przypomnę jeszcze raz, że silnik nie zgaśnie, bo poniżej pewnej dopuszczalnej granicy obrotów mieszanka automatycznie jest wtryskiwana. -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 10 |
Data: Kwiecien 01 2007 22:45:09 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Krzysiek Z. |
11 |
Data: Kwiecien 04 2007 07:14:09 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: nom |
Próbowałem czegoś takiego w Skodzie Fabii i nie ma żadnej różnicy, więcnie wiem o co chodzi z tym hehe. po prostu nie rozumie, hehehe 12 |
Data: Kwiecien 07 2007 15:15:45 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: dipl | Cypriano napisał(a): FRED wrote: nie tylko w benzynowych, w nowych dieslach jest podobnie. z tym, że właśnie nie wiem jak to jest z tym zerem. wydaje mi się (choć pewnie nie jestem), że to jest rzeczywiście zero, no bo jeśli hamuje się silnikiem, to paliwo w takim przypadku do niczego nie jest mu potrzebne, nie musi go spalać, żeby pracować. pozdrawiam S http://przetworstwo.com http://swiatlazienek.net ps) powyższe dotyczy tylko nowych diesli, w starych z tego co pamiętam, to pompa wtryskowa podaje zawsze paliwo tyle ile by podawała na wolnych obrotach odpisujšc na priva popraw adres email, wywal .usunto i zmień lp -> pl 13 |
Data: Kwiecien 06 2007 17:34:08 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Vokal |
Panowie mam takie pytanko, jadąc skodą np. 100 km/h jadę z górki, zwalniam Standard. Nie musisz jechac z gorki. Wystarczy ze przed skrzyzowaniem bedziesz przerzucal biegi na coraz nizsze zeby hamowac silnikiem, a nie klockami i dzieje sie ta sama sytuacja. Generalnie - hamowanie silnikiem to oszczedna jazda. Pozdrawiam Vokal 14 |
Data: Kwiecien 09 2007 18:03:35 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Piotrek |
Panowie mam takie pytanko, jadąc skodą np. 100 km/h jadę z górki, zwalniam Komputer pokazuje kąt otwarcia przepustnicy a nie prawdziwe spalanie Piotrek 15 |
Data: Kwiecien 09 2007 18:15:53 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Cypriano | Piotrek wrote: Użytkownik "FRED" napisał w wiadomości Ciekawe... zawsze myślałem że komputer oblicza spalanie na podstawie ilości wtryśniętego paliwa ;) Co więcej w silnikach z wielopunktowym wtryskiem przepustnica reguluje jedynie przepływ powietrza (a nie mieszanki), paliwo wtryskiwane jest dalej. -- Cypriano mail: ^ (at) cypriano . pl GG:34912 Skype:cypriano1 Fela 1.6MPi Safe Line Silver '99 http://www.cypriano.pl 16 |
Data: Kwiecien 09 2007 18:25:26 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Piotrek |
Ciekawe... chyba ilość wtryskiwanego paliwa nie jest stała, niezależnie od ilości dostającego się do silnika powietrza ? a ilość powietrza zależy od przepustnicy... Co więcej w silnikach z wielopunktowym wtryskiem przepustnica reguluje Owszem, ale w ilości, dla której wystarcza ilość powietrza dostająca się do silnika przy "zamkniętej" przeputnicy, prawda ? Bez powietrza paliwo się nie spali... Piotrek 17 |
Data: Kwiecien 09 2007 21:48:16 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: Radek Ł. | Piotrek napisał(a): Ciekawe... Tak, ilosć wtryskiwanego paliwa nie jest stała. O tej ilości decyduje komputer sterujący praca silnika. Na podstawie aktualnych parametrów pracy silnika i elementów współpracujących (przepływomierza, sond, czujników) określa jaką dawkę paliwa ma podać, czyli na jaki czas ma się otworzyć wtryskiwacz. Dołożenie więc do komputera odczytu dawki paliwa, w dowolny sposób, jest już sprawą uboczną i banalną technicznie. Przy hamowaniu silnikiem wtryskiwacze nie otwierają się, więc komputer prawidłowo pokazuje zerowe spalanie. Tak, ale jak przepustnica jest zamknięta, a obroty silnika są powyżej jakiejś minimalnej wartości (ok. 1200) to paliwo jest niepotrzebne do jego pracy, bo uzyskuje napęd od kół. Dopiero spadek obrotów poniżej tej wartości powoduje przywrócenie zasilania. Radek 18 |
Data: Kwiecien 11 2007 08:20:42 | Temat: Re: Spalanie 0 litrów | Autor: |
TC6 ( komp. do Felicji ) mierzy _czas_ otwarcia wtryskiwacza. -- P. Jankisz trochę o rowerach: http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/ http://coogee.republika.pl/pj/pj.html |
Re: Spalanie 0 litrów

