Witam
Śledząc temat rzetelności dziennikarskiej opisu samochodów uderzyła mnie jedna rzecz.
W XXI wieku, w programach i prasie fachowej, spodziewam się porównaniu parametrów, opisów różnic konstrukcji, itp. Tymczasem tych danych, poza podstawowymi, nie ma. ! W opisach wyparły je "odczucia" testerów.
Z ekranów słyszymy o "przyjemności z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymającym siedzeniu", itp.
Wartość takich ocen równa się zero !!
Problem w tym, że odczucia każdego człowieka są inne. Siedzenie wygodne dla jednego , dla innego może być katuszą.
Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu ?.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
2 |
Data: Kwiecien 19 2011 14:35:36 |
Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. |
Autor: Ryszard G. |
[...]
Z ekranów słyszymy o "przyjemności z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymającym siedzeniu", itp.
Wartość takich ocen równa się zero !!
[...]
Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu ?.
Sposoby może by i były tylko sponsorów brak?
Widocznie zwykły odbiorca mediów może już być tak traktowany (w/g nich) - zwykła arogancja.
pzdr., R.G.
3 |
Data: Kwiecien 19 2011 15:53:14 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: szerszen |
Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu ?.
nie w dobie artykułów sponsorowanych i rozmaitych nagród czy testów na ocenę
jeśli byś opierał testy na konkretnych mierzalnych parametrach, to by się okazało że wygrywają je nie te auta co powinny ;), a tak są to subiektywne oceny i już
4 |
Data: Kwiecien 19 2011 16:07:16 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: Massai |
szerszen wrote:
Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
> Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu
> ?.
nie w dobie artykułów sponsorowanych i rozmaitych nagród czy testów
na ocenę
jeśli byś opierał testy na konkretnych mierzalnych parametrach, to by
się okazało że wygrywają je nie te auta co powinny ;), a tak są to
subiektywne oceny i już
Mało to razy w testach w wartościach obiektywnych zupełnie niewłaściwy
prowadzi, i się "ratuje" faworyta jakimiś cudnymi "układ kierowniczy"
czy "radość z jazdy", albo odpowiednio dobiera się np. wymiary
wnętrza...
--
Pozdro
Massai
5 |
Data: Kwiecien 19 2011 18:45:23 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: J.F. |
Użytkownik "WW" napisał w
W XXI wieku, w programach i prasie fachowej, spodziewam się porównaniu parametrów, opisów różnic konstrukcji, itp. Tymczasem tych danych, poza podstawowymi, nie ma. ! W opisach wyparły je "odczucia" testerów.
Z ekranów słyszymy o "przyjemności z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymającym siedzeniu", itp.
Wartość takich ocen równa się zero !!
Problem w tym, że odczucia każdego człowieka są inne. Siedzenie wygodne dla jednego , dla innego może być katuszą.
Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu ?.
Nie ma. Jak ma byc rzetelnosc jesli producent placi i wymaga ? :-)
Poza tym .. sam podniosles te sprawe - co w zasadzie chcesz oceniac ?
Takie czasy ze wszystkie samochodzy zasadniczo jezdza i nawet sa podobne.
Probka statystyczna 10 dziennikarzy po 8 h za kolkiem w celu oceny wygody fotela ? A model z regulacjami dostanie 8 pkt na 10 mozliwych z uwagi na trudna regulacje ? :-)
Jak ocenic "przyjemnosc z jazdy", "trzymanie drogi", "dynamike" ?
J.
6 |
Data: Kwiecien 20 2011 09:45:49 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: Przemysław Czaja |
Użytkownik "J.F."
Jak ocenic "przyjemnosc z jazdy", "trzymanie drogi", "dynamike" ?
Porównanie Vectra C 1.9 cdti z Fiestą 1.8D
1. Przyjemność z jazdy na prostej plus dla VC
2. Trzymanie drogi - plus da Fiesty
3. Dynamika - oba ślimaki
proste? ;-)
7 |
Data: Kwiecien 19 2011 19:49:47 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: kamil d |
W dniu 2011-04-19 13:58, WW pisze:
W XXI wieku, w programach i prasie fachowej, spodziewam się porównaniu
parametrów, opisów różnic konstrukcji, itp. Tymczasem tych danych, poza
podstawowymi, nie ma. ! W opisach wyparły je "odczucia" testerów.
Mało kto jest na tyle zorientowany żeby zrozumieć podstawowe pojęcia nie mówiąc o niuansach technologicznych a przecież opis ma przemawiać do jak największej liczby osób.
--
kamil d
8 |
Data: Kwiecien 19 2011 21:32:09 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: bratPit |
Śledząc temat rzetelności dziennikarskiej opisu samochodów uderzyła mnie jedna rzecz.
W XXI wieku, w programach i prasie fachowej, spodziewam się porównaniu parametrów, opisów różnic konstrukcji, itp. Tymczasem tych danych, poza podstawowymi, nie ma. ! W opisach wyparły je "odczucia" testerów.
Z ekranów słyszymy o "przyjemności z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymającym siedzeniu", itp.
jeżeli szukasz fachowej prasy motoryzacyjnej i chcesz się czegoś z niej dowiedzieć to polecam "Auto Moto Serwis",
reszta to gazetki reklamowe,
brat
9 |
Data: Kwiecien 19 2011 21:57:33 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: Excite |
W dniu 2011-04-19 21:32, bratPit pisze:
jeżeli szukasz fachowej prasy motoryzacyjnej i chcesz się czegoś z niej
dowiedzieć to polecam "Auto Moto Serwis",
reszta to gazetki reklamowe,
Dobra gazeta ale skierowana do serwisantów i właścicieli serwisów a nie użytkowników samochodów. Mało kogo obchodzi specjalistyczne wyposażenie warsztatowe, warsztatowe procedury diagnozowania usterek, nowości w branży z którą nie ma się styczności czy opisy napraw które można przeprowadzić tylko przy pomocy specjalistycznego sprzętu w serwisie. Informacji dla kierowców nie-serwisantów pozostaje niewiele.
10 |
Data: Kwiecien 20 2011 11:13:49 | Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów. | Autor: Mega |
Dnia Tue, 19 Apr 2011 13:58:54 +0200, WW napisał(a):
Z ekranów słyszymy o "przyjemnoĹci z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu
wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymajÄ
cym siedzeniu", itp.
Wartoć takich ocen równa siÄ zero !!
Ostatnimi czasy z powodu redukcji kosztów wszystkie samochody sÄ
takie
same.
Czyli jedynym sposobem na wyróżnienie swojego produktu jest marketing
rozumiany jako podkreĹlanie cech drugo i trzeciorzednych.
Mnie też przeraża jak ludzie oceniajÄ
samochód po jakiejĹ lampce,
Ĺwiatełkach (np. dziennych) albo funkcji komputera - gadżetach wartych
5zł i nie majÄ
cych żadnego rzeczywistego wpływu na poruszanie siÄ
samochodu.
Ale takie czasy że wszyscy maja to samo wiÄc zaczyna siÄ dzielenie
włosów na czworo.
--
Pzdr.
Mega
| | | | | | | | |