Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™ swoje przeboje.
Od kilkunastu lat mam PJ B. Ale robie kilka innych kategorii ju¿ od d³u¿szego czasu.
1. egzamin to swoista szopka/teatrzyk. LiczÄ… siÄ™ kwestie/ruchy/czynnoÅ›ci/tematy, które w ¿yciu codziennym nie wystÄ™pujÄ…:
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ… odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem.
Gdyby wszyscy tak robili to korki by³yby 3 razy d³u¿sze
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia dla pieszych to obowiÄ…zkowo musi być wyra¼ny ruch g³owÄ… w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coÅ› widać czy nie. Mo¿esz zbli¿ać siÄ™ do przejÅ›cia, mo¿e nikogo nie być, mo¿esz widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³owÄ… nie ruszysz to oblewasz
- gdy migacz Ci siÄ™ wy³Ä…czy w trakcie wykonywania skrÄ™tu to musisz go ponowić. Nie ponowisz - b³Ä…d (nazywanie go migaczem to te¿ b³Ä…d)
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu - kierunkowskaz
- nazwanie pozycyjnych postojowymi - b³Ä…d
- gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³ egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to obowiÄ…zkowo nie tylko ruch g³owÄ… prawo - lewo ale równie¿ koniecznie "odklejanie" krÄ™gos³upa od fotela i "g³Ä™bsze" popatrzenie siÄ™ na Å›cie¿kÄ™ rowerowÄ…. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczajÄ…cÄ… widocznoæ w konkretnym przypadku mo¿e zapewnić brak "odklejania siÄ™" a tylko przekrÄ™cenie g³owy
- gdy zespo³em pojazdów nie mieÅ›cisz siÄ™ na wyznaczonym pasie ruchu (np. do skrÄ™tu z przyczepÄ…) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem czy mo¿esz to wykonać. Przy czym dla w³asnego bezpieczeÅ„stwa nie mówisz "czy mogÄ™ przejechać przez ciÄ…g³Ä…" a jedynie, ¿e "mogÄ™ siÄ™ nie zmieÅ›cić, czy mogÄ™ kontynuować wykonanie manewru"
- na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola)
to tyle. Gdybym mia³ zdawać egzamin kontrolny po przekroczeniu punktów to nigdy nie poszed³bym nie biorÄ…c 2h przypominajÄ…cych lekcji. Nauka jazdy jest po to aby nauczyć siÄ™ zdać egzamin, a nie po to aby nauczyć siÄ™ je¼dzić. Ka¿dÄ… kategoriÄ™ zdawa³em za pierwszym razem.
Icek
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 13:10:32 | 
| Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ | 
| Autor: maciek  | 
No, zabawna i mÄ…dra wypowied¼, ale o ile dobrze pamiÄ™tam mój w³asny egzamin (2 lata temu), to pope³ni³em jakieÅ› 70% opisanych tu 'b³Ä™dów' i zda³em (za pierwszym podejÅ›ciem). Chyba trzeba trafić na normalnego egzaminatora, a mo¿e po prostu wystarczy nie dokonać wykroczenia kwalifikujÄ…cego siÄ™ do mandatu i punktów karnych... 
 
pozdr. 
 
--  
Dzieci zaczynajÄ… w koÅ„cu myÅ›leć, ¿e Bóg jest krÄ™gowcem w gazowym stanie skupienia. - A. Einstein 
[http://maciejochocki.blogspot.com] 
 
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 13:21:52 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Icek  |  
W dniu 2011-10-08 14:10, maciek pisze: 
 No, zabawna i mÄ…dra wypowied¼, ale o ile dobrze pamiÄ™tam mój w³asny 
egzamin (2 lata temu), to pope³ni³em jakieÅ› 70% opisanych tu 'b³Ä™dów' i 
zda³em (za pierwszym podejÅ›ciem). Chyba trzeba trafić na normalnego 
egzaminatora, a mo¿e po prostu wystarczy nie dokonać wykroczenia 
kwalifikujÄ…cego siÄ™ do mandatu i punktów karnych... 
 
trafisz na ch..a to CIÄ™ uwali. Egzamin ciÄ…gle zale¿y od widzimisiÄ™ egzaminatora. 2 razy ¼le zasygnalizujesz manewr i po tobie
 
Icek
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 16:12:40 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Excite  |  
W dniu 2011-10-08 13:21, Icek pisze: 
 2 razy ¼le zasygnalizujesz manewr i po tobie 
 
No i bardzo dobrze. Jak kto¶ nie umie kierunkowskazów u¿ywaæ to niech co najwy¿ej po polu traktorem je¼dzi.
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 13:56:11 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Staszek Sosenko  |  
 
U¿ytkownik "Icek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci  
 Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™ swoje przeboje. 
 
[...]
  
- na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola) 
 
Nie znam oficjalnych wytycznych, ale w praktyce du¿o zale¿y od egzaminatora, który z góry powinien przedstawić swoje wymagania (odnoszÄ™ siÄ™ do egzaminu na motocykl, choć zapewne podobnie jest w pozosta³ych opisanych przez Ciebie sytuacjach). Jak zdawa³em na motur, to egzaminator od razu powiedzia³, ¿e na placu nie u¿ywamy kierunkowskazów (istotne przy slalomie), jak i nie krÄ™cimy g³owÄ… na ósemce. Za to durne "upewnianie siÄ™" przed ruszeniem do manewru oczywiÅ›cie obowiÄ…zywa³o, choć na placu (a raczej wydzielonej jego części) by³ tylko jeden pojazd, czyli nasz motocykl egzaminacyjny...
 
--  
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ############## 
### SR20DE by Nissan ->  http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ### 
### staszek <tumabyćma³pa> sosenko <tumabyćkropka> pl | GG:3134157 ###
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 09 2011 15:36:47 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Dysiek  |  
- na kategorie "A" ogl±danie siê 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to  
jest frajda. Mo¿esz oblaæ bo siê zbyt ma³o przekrêci³e¶. Teoria mówi, ¿e  
to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utraciæ równowagê (taka kontrola) 
 
 
Nie znam oficjalnych wytycznych, ale w praktyce du¿o zale¿y od  
egzaminatora, który z góry powinien przedstawiæ swoje wymagania (odnoszê  
siê do egzaminu na motocykl, choæ zapewne podobnie jest w pozosta³ych  
opisanych przez Ciebie sytuacjach). Jak zdawa³em na motur, to egzaminator  
od razu powiedzia³, ¿e na placu nie u¿ywamy kierunkowskazów (istotne przy  
slalomie), jak i nie krêcimy g³ow± na ósemce. Za to durne "upewnianie siê"  
przed ruszeniem do manewru oczywi¶cie obowi±zywa³o, choæ na placu (a  
raczej wydzielonej jego czê¶ci) by³ tylko jeden pojazd, czyli nasz  
motocykl egzaminacyjny... 
 
A ja sie zgodze z autorem watku. Zamin poszedlem na egzamin mialem juz duze  
doswiadczenie w jezdzie motocyklem/motorowerem (Honda MBX 80 ccm). Jezdzilem  
od conajmniej 10 lat, wiec wszystko mialem opanowane bardzo dobrze (nie  
mowiac juz o tym, ze i na B prawko mialem od kilku lat). 8 jednak musialem  
powtorzyc bo ja stwierdzil egzaminator "za malo sie Pan rozgladal". Na  
powtorce krecilem glowa caly czas w lewo i prawo no i juz bylo git.
 
Dysiek
 | 7 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 15:12:33 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: WOJO  |  
Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™ 
swoje przeboje. 
 
Jako, ¿e ju¿ jestem posiadaczem wszystkich literek w PJ pozwolÄ™ sobie zabrać g³os i trochÄ™ z TobÄ… podyskutować :) 
 
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ… 
odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz 
miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem. 
 
KtoÅ› CiÄ™ ok³ama³ (instruktor?) Odleg³oÅ›ciÄ… bezpiecznÄ… mo¿e być odleg³oæ np. 10 cm... 
Chodzi raczej tutaj o to, ¿e masz siÄ™ tak zatrzymać za pojazdem, ¿e w razie jego awarii mo¿esz go ominąć i nie tworzyć korka. 
Niestety widać na naszych ulicach sporo ³ajz, które zatrzymujÄ… siÄ™ kilka metrów za pojazdem poprzedzajÄ…cym, bo tak zostali nauczeni. 
 
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia dla pieszych to obowiÄ…zkowo musi być 
wyra¼ny ruch g³owÄ… w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coÅ› widać 
czy nie. Mo¿esz zbli¿ać siÄ™ do przejÅ›cia, mo¿e nikogo nie być, mo¿esz 
widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³owÄ… nie ruszysz to oblewasz 
 
Nie potwierdzÄ™ tej rewelacji, bo na ¿adnym z egzaminów nie mia³em takiego obowiÄ…zku i zda³em... 
 
- gdy migacz Ci siÄ™ wy³Ä…czy w trakcie wykonywania skrÄ™tu to musisz go 
ponowić. Nie ponowisz - b³Ä…d (nazywanie go migaczem to te¿ b³Ä…d) 
 
Ponawianie to problem jedynie w przypadku, kiedy przysz³y kierowca nie panuje nad gabarytami pojazdu i musi kontrować kierownicÄ…, by prawid³owo wykonać manewr skrÄ™tu. 
Je¿eli prawid³owo rozpoczniesz manewr, to i kierunkowskaz siÄ™ nie wy³Ä…czy za wczeÅ›nie... 
 
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu - 
kierunkowskaz 
 
I tutaj egzaminatorzy majÄ… moje szczere b³ogos³awieÅ„stwo w oblewaniu. Jestem zdania, ¿e to zwyk³e niechlujstwo i lenistwo powoduje osobami, które nie sygnalizujÄ… zamiaru zmiany pasa ruchu. 
 
- nazwanie pozycyjnych postojowymi - b³Ä…d 
B³Ä™dem bym tego nie nazwa³, jednak nomenklatura jakaÅ› na egzaminach musi obowiÄ…zywać. 
 
- gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³ 
egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone 
Nale¿y tutaj dodać, ¿e gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego, od d³u¿szego czasu siÄ™ palÄ…cego, to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu... 
 
- gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to 
obowiÄ…zkowo nie tylko ruch g³owÄ… prawo - lewo ale równie¿ koniecznie 
"odklejanie" krÄ™gos³upa od fotela i "g³Ä™bsze" popatrzenie siÄ™ na Å›cie¿kÄ™ 
rowerowÄ…. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczajÄ…cÄ… widocznoæ w konkretnym 
przypadku mo¿e zapewnić brak "odklejania siÄ™" a tylko przekrÄ™cenie g³owy 
 
"Ko³yska" na fotelu w tym konkretnym przypadku mo¿e uratować ¿ycie i sporo nieprzyjemnoÅ›ci - jestem ZA. 
 
- gdy zespo³em pojazdów nie mieÅ›cisz siÄ™ na wyznaczonym pasie ruchu (np. 
do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem 
czy mo¿esz to wykonać. Przy czym dla w³asnego bezpieczeÅ„stwa nie mówisz 
"czy mogÄ™ przejechać przez ciÄ…g³Ä…" a jedynie, ¿e "mogÄ™ siÄ™ nie zmieÅ›cić, 
czy mogę kontynuować wykonanie manewru" 
 
Ka¿dy kursant musi myÅ›leć, jeszcze przed wybraniem OSK. Na kursie zawsze wybiera³em tak trasÄ™, by po tych ciasnych zakrÄ™tach trochÄ™ poje¼dzić i na egzaminie nie by³o potrzeby denerwowania egzaminatora... 
 
- na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to 
jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e 
to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola) 
 
Teoria teoriÄ…, a w praktyce szybkie ruchy g³owÄ… w prawo i lewo wymagajÄ… szybkiej reakcji b³Ä™dnika na zmianÄ™ po³o¿enia. 
W przypadku ludzi ze schorzeniami b³Ä™dnika, jest to dodatkowy sposób na sprawdzenie czy przypadkiem taki delikwent 
nie dosta³ badaÅ„ lekarskich w prezencie i nie przewróci siÄ™ na mieÅ›cie... 
 
Pozdrawiam ! 
WOJO 
 
 | 8 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 15:36:33 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Icek  |  
W dniu 2011-10-08 15:12, WOJO pisze: 
 Z racji takiej, ¿e pada troche pytaÅ„ jak jest na egzaminie na PJ opiszÄ™ 
swoje przeboje. 
 
Jako, ¿e ju¿ jestem posiadaczem wszystkich literek w PJ pozwolÄ™ sobie 
zabrać g³os i trochÄ™ z TobÄ… podyskutować :) 
 
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ… 
odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz 
miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem. 
 
KtoÅ› CiÄ™ ok³ama³ (instruktor?) Odleg³oÅ›ciÄ… bezpiecznÄ… mo¿e być odleg³oæ 
np. 10 cm... 
Chodzi raczej tutaj o to, ¿e masz siÄ™ tak zatrzymać za pojazdem, ¿e w 
razie jego awarii mo¿esz go ominąć i nie tworzyć korka. 
Niestety widać na naszych ulicach sporo ³ajz, które zatrzymujÄ… siÄ™ kilka 
metrów za pojazdem poprzedzajÄ…cym, bo tak zostali nauczeni. 
 
masz siÄ™ tak zatrzymać aby egzaminator nie nacisnÄ…³ Ci hamulca bo jak to zrobi to obla³eÅ›. A zrobi tak gdy poczuje siÄ™ niepewnie lub ma³o bezpiecznie
 - gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia dla pieszych to obowiÄ…zkowo musi być 
wyra¼ny ruch g³owÄ… w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coÅ› widać 
czy nie. Mo¿esz zbli¿ać siÄ™ do przejÅ›cia, mo¿e nikogo nie być, mo¿esz 
widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³owÄ… nie ruszysz to oblewasz 
 
Nie potwierdzÄ™ tej rewelacji, bo na ¿adnym z egzaminów nie mia³em 
takiego obowiÄ…zku i zda³em... 
 
ja te¿ nie obla³em, jakbym obla³ na tym to bym napisa³. Taka jest teoria wg instruktorów
 - gdy migacz Ci siÄ™ wy³Ä…czy w trakcie wykonywania skrÄ™tu to musisz go 
ponowić. Nie ponowisz - b³Ä…d (nazywanie go migaczem to te¿ b³Ä…d) 
 
Ponawianie to problem jedynie w przypadku, kiedy przysz³y kierowca nie 
panuje nad gabarytami pojazdu i musi kontrować kierownicÄ…, by prawid³owo 
wykonać manewr skrętu. 
Je¿eli prawid³owo rozpoczniesz manewr, to i kierunkowskaz siÄ™ nie 
wy³Ä…czy za wczeÅ›nie... 
 
i tu jesteÅ› w b³Ä™dzie. Gdy np. na samym Å›rodku skrzy¿owania trwajÄ… prace drogowe, które w dodatku nie sÄ… w³aÅ›ciwie oznaczone to mo¿e taka sytuacja nastÄ…pić (w takim przypadku zrobi³em 1 b³Ä…d).
 - zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu - 
kierunkowskaz 
 
I tutaj egzaminatorzy majÄ… moje szczere b³ogos³awieÅ„stwo w oblewaniu. 
Jestem zdania, ¿e to zwyk³e niechlujstwo i lenistwo powoduje osobami, 
które nie sygnalizujÄ… zamiaru zmiany pasa ruchu. 
 
eeeeeeee, ja nie mówiÄ™ o zmianie pasa ruchu. Ja mówiÄ™ o zachowaniu bezpiecznej odleg³oÅ›ci i lekkim ruchu ko³em kierownicy bo jade ko³o przystanku na którym stojÄ… ludzie i chce siÄ™ przesunąć w lewo powiedzmy jeszcze o 50-100 cm.
 - nazwanie pozycyjnych postojowymi - b³Ä…d 
B³Ä™dem bym tego nie nazwa³, jednak nomenklatura jakaÅ› na egzaminach musi 
obowiązywać. 
 
no musi być ale to takie przywalanie siÄ™ ju¿ na si³Ä™ i szukanie dziury w ca³ym.
 - gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³ 
egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone 
Nale¿y tutaj dodać, ¿e gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego, od d³u¿szego czasu 
się palącego, to ściągasz nogę z gazu... 
 
to znowu jest dyskusyjne co to znaczy "d³u¿szy czas". GdybyÅ› ³adnie cytowa³ to nie by³oby problemu z tym co jest mojÄ… a co TwojÄ… wypowiedziÄ…
 - gdy zbli¿asz siÄ™ do przejÅ›cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to 
obowiÄ…zkowo nie tylko ruch g³owÄ… prawo - lewo ale równie¿ koniecznie 
"odklejanie" krÄ™gos³upa od fotela i "g³Ä™bsze" popatrzenie siÄ™ na Å›cie¿kÄ™ 
rowerowÄ…. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczajÄ…cÄ… widocznoæ w konkretnym 
przypadku mo¿e zapewnić brak "odklejania siÄ™" a tylko przekrÄ™cenie g³owy 
 
"Ko³yska" na fotelu w tym konkretnym przypadku mo¿e uratować ¿ycie i 
sporo nieprzyjemności - jestem ZA. 
 
a ja nie. Wyginać cia³o Å›mia³o mo¿esz sobie jak masz ochotÄ™. Ja uwa¿am, ¿e trzeba tak postÄ™pować aby widzieć. Nie zawsze musisz siÄ™ "odklejać" od fotela aby mieć dobrÄ… widocznoæ
 - gdy zespo³em pojazdów nie mieÅ›cisz siÄ™ na wyznaczonym pasie ruchu (np. 
do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem 
czy mo¿esz to wykonać. Przy czym dla w³asnego bezpieczeÅ„stwa nie mówisz 
"czy mogÄ™ przejechać przez ciÄ…g³Ä…" a jedynie, ¿e "mogÄ™ siÄ™ nie zmieÅ›cić, 
czy mogę kontynuować wykonanie manewru" 
 
Ka¿dy kursant musi myÅ›leć, jeszcze przed wybraniem OSK. Na kursie zawsze 
wybiera³em tak trasÄ™, by po tych ciasnych zakrÄ™tach trochÄ™ poje¼dzić i 
na egzaminie nie by³o potrzeby denerwowania egzaminatora... 
 
ale co ma OSK do wyboru trasy przez egzaminatora ? Mo¿esz trafić na ciasne skrzy¿owanie   i przyczepa pojedzie po ciÄ…g³ej i nie masz na to wp³ywu.
 - na kategorie "A" oglÄ…danie siÄ™ 360 stopni dooko³a przy robieniu "8" to 
jest frajda. Mo¿esz oblać bo siÄ™ zbyt ma³o przekrÄ™ci³eÅ›. Teoria mówi, ¿e 
to patrzenie to po to aby kierowca móg³ utracić równowagÄ™ (taka kontrola) 
 
Teoria teoriÄ…, a w praktyce szybkie ruchy g³owÄ… w prawo i lewo wymagajÄ… 
szybkiej reakcji b³Ä™dnika na zmianÄ™ po³o¿enia. 
W przypadku ludzi ze schorzeniami b³Ä™dnika, jest to dodatkowy sposób na 
sprawdzenie czy przypadkiem taki delikwent 
nie dosta³ badaÅ„ lekarskich w prezencie i nie przewróci siÄ™ na mieÅ›cie... 
 
dlatego pisa³em, ¿e podobno wymaganie krÄ™cenia g³owÄ… jest z powy¿szego powodu lub z podobnego.
 
Icek
 | 9 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 16:41:05 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Andrzej Kubiak  |  
Dnia Sat, 08 Oct 2011 15:36:33 +0200, Icek napisa³(a): 
 
 ja te¿ nie obla³em, jakbym obla³ na tym to bym napisa³. Taka jest teoria  
wg instruktorów 
 
Eee, to pisz tak od razu, o rewelacjach wyg³aszanych przez instruktorów 
mo¿na ksi±¿kê napisaæ. "Mój" z upodobaniem powtarza³, by po zdaniu 
egzaminu, a przed otrzymaniem prawa jazdy nie je¼dziæ przypadkiem 
samochodem, bo policja odroczy prawko na dwa lata.
 
AK
 | 10 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 15:29:40 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Andrzej Kubiak  |  
Dnia Sat, 08 Oct 2011 13:00:56 +0200, Icek napisa³(a): 
 
 - gdy zbli¿asz siê do przej¶cia dla pieszych to obowi±zkowo musi byæ  
wyra¼ny ruch g³ow± w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy co¶ widaæ  
czy nie. Mo¿esz zbli¿aæ siê do przej¶cia, mo¿e nikogo nie byæ, mo¿esz  
widzieæ po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak g³ow± nie ruszysz to oblewasz 
 
¯artujesz.
 
 - gdy migacz Ci siê wy³±czy w trakcie wykonywania skrêtu to musisz go  
ponowiæ. Nie ponowisz - b³±d (nazywanie go migaczem to te¿ b³±d) 
 
Podczas jazdy mo¿esz go sobie nazywaæ nawet prztymuclem podhalañskim, je¶li 
nie ma to wp³ywu na bezpieczeñstwo jazdy. Ponowiæ, owszem, nale¿y, w koñcu 
masz sygnalizowaæ manewr, jak i wcze¶niej - zamiar jego dokonania.
 
 - zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -  
kierunkowskaz 
 
No, przy zmianie kierunku jazdy to zwykle w³±cza siê kierunkowskaz. Wróæ - 
nale¿a³oby w³±czyæ :>
 
 - gdy zbli¿asz siê do zielonego to ¶ci±gasz nogê z gazu aby daæ sygna³  
egzaminatorowi, ¿e jeste¶ gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siê czerwone 
 
A gdy nie dasz "sygna³u" i czerwone siê nie pojawi to co?
 
 - gdy zbli¿asz siê do przej¶cia z wyznaczonym pasem dla rowerów to  
obowi±zkowo nie tylko ruch g³ow± prawo - lewo ale równie¿ koniecznie  
"odklejanie" krêgos³upa od fotela i "g³êbsze" popatrzenie siê na ¶cie¿kê  
rowerow±. Nie ma tu znaczenia, ¿e wystarczaj±c± widoczno¶æ w konkretnym  
przypadku mo¿e zapewniæ brak "odklejania siê" a tylko przekrêcenie g³owy 
 
Taa, jasne. Uwali ciê za to?
 - gdy zespo³em pojazdów nie mie¶cisz siê na wyznaczonym pasie ruchu (np.  
do skrêtu z przyczep±) to przed manewrem musisz ustaliæ z egzaminatorem  
czy mo¿esz to wykonaæ. Przy czym dla w³asnego bezpieczeñstwa nie mówisz  
"czy mogê przejechaæ przez ci±g³±" a jedynie, ¿e "mogê siê nie zmie¶ciæ,  
czy mogê kontynuowaæ wykonanie manewru" 
 
Egzaminator nie jest od odpowiadania na durne pytania, a sprawdzania, czy 
je¼dzisz zgodnie z przepisami, wspomaganymi czasem zdrowym rozs±dkiem, i 
prawid³owe odpowiedzi egzaminatora to "rób pan jak uwa¿asz", "to pan tu 
jest kierowc±".
 
Ogólnie to twoja opowiastka wygl±da jak bajanie osiemnastolatków, 
wszystkich bez wyj±tku uwalanych za "brak dynamiki jazdy", podczas gdy 
wersja egzaminatora, wspomagana kamerami, mówi o stworzeniu sytuacji 
niebezpiecznej. S± kamery, okoliczno¶ci koñcz±ce egzamin z wynikiem 
negatywnym s± jasno opisane, odwo³ywaæ siê mo¿na i w uzasadnionych 
przypadkach egzaminator dostanie po uszach. Je¶li trafisz na kogo¶, kto 
bêdzie chcia³ ciê uwaliæ, znajdzie sposób, by zrobiæ to legalnie, a nie za 
takie bzdury, jak opisa³e¶.
 
AK
 | 11 | 
Data: Pa?dziernik 11 2011 19:52:58 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Icek  |  
 
Ogólnie to twoja opowiastka wygl±da jak bajanie osiemnastolatków, 
wszystkich bez wyj±tku uwalanych za "brak dynamiki jazdy", podczas gdy 
wersja egzaminatora, wspomagana kamerami, mówi o stworzeniu sytuacji 
niebezpiecznej. S± kamery, okoliczno¶ci koñcz±ce egzamin z wynikiem 
negatywnym s± jasno opisane, odwo³ywaæ siê mo¿na i w uzasadnionych 
przypadkach egzaminator dostanie po uszach. Je¶li trafisz na kogo¶, kto 
bêdzie chcia³ ciê uwaliæ, znajdzie sposób, by zrobiæ to legalnie, a nie za 
takie bzdury, jak opisa³e¶. 
 
pisa³em jak wygl±da szkolenie. Egzaminy zda³em za pierwszym razem wiêc nikt mnie nie uwali³.
 
Spostrze¿enie o nieponowieniu migacza by³o z egzaminu czym pope³ni³em 1 mo¿liwy b³±d.
 
Icek
 | 12 | 
Data: Pa?dziernik 12 2011 19:08:59 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: 'Tom N'  |  
Icek w  
 
 Spostrze¿enie o nieponowieniu migacza by³o z egzaminu czym pope³ni³em 1  
mo¿liwy b³±d. 
 
Na kategoriê B mo¿na pope³niæ --  jak policzy³em na Arkuszu Przebiegu 
Egzaminu Praktycznego 37 b³êdów --  byle nie dwa razy z jednej pozycji.
 
Tak wiêc bajania ci±g dalszy mamy...
 
--   
Tomasz Nycz
 | 13 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 16:42:56 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: JacekG.  |  
Po przeczytaniu Twoich "Spostrze¿eÅ„" nareszcie zrozumia³em dlaczego tak ¼le siÄ™ dzieje na drogach. Po beznadziejnym kursie i stresujÄ…cym egzaminie ka¿dy kursant, jak otrzyma PJ, musi odreagować. Czyli z premedytacjÄ… ³amie wszelkie zasady i przepisy obowiÄ…zujÄ…ce na drogach. Niestety bardzo czÄ™sto cierpiÄ… niewinne osoby. 
Moim zdaniem na ca³ym Å›wiecie nikt nie wymyÅ›li³ bardziej idiotycznego i beznadziejnego systemu szkoleÅ„ i egzaminowania potencjalnych u¿ytkowników drogi, jak nasz system. 
Chyba, ¿e w Chinach, ale nie wiem jak tam jest. 
 
Pozdrawiam. 
JacekG. 
 
 | 14 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 17:38:06 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Sat, 08 Oct 2011 16:42:56 +0200, JacekG. napisa³(a): 
 Po przeczytaniu Twoich "Spostrze¿eñ" nareszcie zrozumia³em dlaczego tak  
¼le siê dzieje na drogach. Po beznadziejnym kursie i stresuj±cym  
egzaminie ka¿dy kursant, jak otrzyma PJ, musi odreagowaæ. Czyli z  
premedytacj± ³amie wszelkie zasady i przepisy obowi±zuj±ce na drogach.  
Niestety bardzo czêsto cierpi± niewinne osoby. 
 
I sie mylisz. wyjezdza taki na droge ... i jest przerazony. 
Po paru miesiacach przychodzi oswojenie ... i wlasnie wtedy najgorzej, jak 
juz delikwent mysli ze dobrze jezdzi.
 
Dodaj kolegow krzyczacych "szybciej szybciej", kolezanki ..
 Moim zdaniem na ca³ym ¶wiecie nikt nie wymy¶li³ bardziej idiotycznego i  
beznadziejnego systemu szkoleñ i egzaminowania potencjalnych  
u¿ytkowników drogi, jak nasz system. 
Chyba, ¿e w Chinach, ale nie wiem jak tam jest. 
 
No coz, w USA jest calkiem inaczej, w Anglii troche inaczej, ale w innych 
to chyba dosc podobnie. 
I wcale bym nie powiedzial ze w USA lepiej.
 
J.
 | 15 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 18:07:22 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: JacekG.  |  
I sie mylisz. wyjezdza taki na droge ... i jest przerazony. 
Po paru miesiacach przychodzi oswojenie ... i wlasnie wtedy najgorzej, jak 
juz delikwent mysli ze dobrze jezdzi. 
 
Masz racjê. 
Twierdz±,¿e nasz system szkolenia kierowców jest debilny. Jazdy trzeba siê nauczyæ w ruchu a nie na parkingu, na parking kupujemy sobie AC. 
Pozdrawiam. 
JacekG.
 | 16 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 18:18:09 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Sat, 08 Oct 2011 18:07:22 +0200, JacekG. napisa³(a): 
 I sie mylisz. wyjezdza taki na droge ... i jest przerazony. 
Po paru miesiacach przychodzi oswojenie ... i wlasnie wtedy najgorzej, jak 
juz delikwent mysli ze dobrze jezdzi. 
 
Masz racjê. 
Twierdz±,¿e nasz system szkolenia kierowców jest debilny. Jazdy trzeba  
siê nauczyæ w ruchu a nie na parkingu, na parking kupujemy sobie AC. 
 
Ale jesli naprawde chcesz nauczyc, to kurs musialby trwac ze 200h, a moze i 
to za malo.
 
J.
 | 17 | 
Data: Pa?dziernik 11 2011 00:01:52 |  | Temat: Siê zestresowa³ siê by³ ;P (was: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ) |  | Autor: Michal Lukasik  |  
Dnia 8.10.2011, JacekG. napisa³(a): 
 
 Po przeczytaniu Twoich "Spostrze¿eñ" nareszcie zrozumia³em dlaczego tak  
¼le siê dzieje na drogach. Po beznadziejnym kursie i stresuj±cym  
egzaminie ka¿dy kursant, jak otrzyma PJ, musi odreagowaæ. 
 
Niektórzy to musz± odreagowaæ jeszcze zanim zdadz± egzamin. ;D
 http://tvp.info/informacje/ludzie/pobil-egzaminatora-bo-nie-zdal-na-prawo-jazdy/5442120
Dla nieklikatych:
 
"Do niecodziennego incydentu dosz³o podczas egzaminu na prawo jazdy w 
Piotrkowie Trybunalskim (£ódzkie).
 
58-letni kursant po niezdaniu egzaminu praktycznego kilka razy uderzy³ 
piê¶ci± egzaminatora i grozi³ mu. Teraz jemu gro¿± trzy lata wiêzienia.
 
Wed³ug policji incydent wydarzy³ siê na placu manewrowym o¶rodka ruchu 
drogowego podczas egzaminu praktycznego na prawo jazdy. Egzaminator w 
pewnym momencie ze wzglêdu na pope³niane b³êdy przerwa³ jazdê 58-letniemu 
kursantowi i poinformowa³ go, ¿e nie zda³ on egzaminu.
 
"Niezadowolony kursant najpierw popchn±³ egzaminatora, a nastêpnie kilka 
razy uderzy³ piê¶ci± pokrzywdzonego oraz kierowa³ wobec niego gro¼by 
karalne" - powiedzia³a Ewa Dro¿d¿ z piotrkowskiej policji.
 
58-latek odpowie za naruszenie nietykalno¶ci cielesnej funkcjonariusza 
publicznego i kierowanie gró¼b karalnych. Za te przestêpstwa grozi mu kara 
do 3 lat pozbawienia wolno¶ci." 
--   
 _____ __________________________ 
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://polish.spampoison.com/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559 
  |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l
 | 18 | 
Data: Pa?dziernik 11 2011 09:47:30 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Nex@pl  |  
W Szwecji to rodzic mo¿e uczyć swoja pociechÄ™ je¼dzić _w³asnym_ autem. Zak³adajÄ… tylko nalepkÄ™ na boki i ty³ auta i jazda. 
 
 | 19 | 
Data: Pa?dziernik 11 2011 18:01:28 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Michal Lukasik  |  
Dnia 11.10.2011, Nex@pl napisa³(a): 
 
 W Szwecji to rodzic mo¿e uczyæ swoja pociechê je¼dziæ _w³asnym_ autem.  
Zak³adaj± tylko nalepkê na boki i ty³ auta i jazda. 
 
W UK i IR tak samo, i to niekoniecznie kto¶ z rodziny a ka¿dy kto ma PJ 
d³u¿ej ni¿ 3 lata. Trzeba to tylko wcze¶niej zg³osiæ w odpowiednim 
urzêdzie, tj. zrobiæ "uczniowi" "provisional licence", na które w razie 
"w" to te¿ zbierze punkty.
 http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/LearnerAndNewDrivers/LearningToDriveOrRide/index.htm
--   
 _____ __________________________ 
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/      http://uwolnijlaptopa.pl/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559 
  |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l
 | 20 | 
Data: Pa?dziernik 08 2011 19:02:38 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: kor_nick  |  
- gdy podje¿d¿asz do auta poprzedzajÄ…cego to musisz zachować bezpiecznÄ… odleg³oæ. Jest to taka odleg³oæ przy której bez wychylania siÄ™ widzisz miejsce w którym jego ko³a stykajÄ… siÄ™ z asfaltem. 
 
identycznie uczÄ… w stanach
 - gdy zbli¿asz siÄ™ do zielonego to Å›ciÄ…gasz nogÄ™ z gazu aby dać sygna³ egzaminatorowi, ¿e jesteÅ› gotowy do zahamowania gdyby pojawi³o siÄ™ czerwone 
 
te¿ to zauwa¿y³em na ulicy, wkur... to strasznie gdy musisz jechać za elkÄ…
 | 21 | 
Data: Pa?dziernik 11 2011 09:45:42 |  | Temat: Re: Spostrze¿enia po egzaminie na PJ |  | Autor: Nex@pl  |  
Powinni montować czarne skrzynki do aut egzaminacyjnych... wrazie oblanie analiza ;-) 
 
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |