Sprawiedliwosc
1 | Data: Grudzien 28 2009 01:12:36 |
Temat: Sprawiedliwosc | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Grudzien 28 2009 01:33:09 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Bydlę | On 2009-12-28 01:12:36 +0100, J.F. said:
Opisz co tam jest. -- Bydlę 3 |
Data: Grudzien 28 2009 01:45:52 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: J.F. | On Mon, 28 Dec 2009 01:33:09 +0100, Bydlę wrote: On 2009-12-28 01:12:36 +0100, J.F. said: 30 marca 2003 roku, skrzyżowanie ulic Warszawskiej i św. Michała w Poznaniu. 18-letni Marcin R. jechał w stronę ronda Śródka pożyczoną od dziadka hondą civic. W aucie wiózł przyjaciół. Za nim jechało drugie auto ze znajomymi. Nie zwolnił mimo znaku ostrzegającego o przecinających jezdnię torach (obecnie ich już nie ma). Honda uderzyła w grupę pieszych na pasie rozdzielającym jezdnie. Samochód, jak wyliczyli biegli, pędził 112 km/h na drodze, na której obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/h. Ściął słup z sygnalizacją świetlną i wjechał na chodnik. Zatrzymał się dopiero na pobliskim drzewie. Zginęła wracająca z kościoła 65-letnia kobieta, a 18-letni Patryk Nowacki został ciężko ranny. - Wszedłem na jezdnię wraz z kolegą na zielonym świetle. Gdy weszliśmy na chodnik, wjechał na niego samochód. Popchnąłem kolegę, który wpadłby pod auto, ale sam uciec nie zdążyłem. Po dwóch latach sąd skazał Marcina R. za umyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa, którego skutkiem było spowodowanie wypadku. Wyrok: 2 lata pozbawienia wolności w zawieszeniu na 5 lat. W sentencji wyroku Patryk jest wymieniany jako jedna z ofiar wypadku. On sam był oskarżycielem posiłkowym na procesie kierowcy. Rok później przed sądem stanął także pieszy. Kierowca i niektórzy świadkowie (głównie znajomi kierowcy hondy) zeznawali, że przed wypadkiem przez przejście przebiegali na czerwonym świetle jacyś piesi. Marcin R. próbując hamować, doprowadził do zablokowania kół auta i stracił nad nim kontrolę. Chociaż zeznania były skrajnie rozbieżne, i nikt nie wskazał jednoznacznie, że to właśnie Patryk przebiegał przez jezdnię, sąd skazał pieszego na 1,5 roku więzienia w zawieszeniu na 4 lata i dozór kuratora. - Świadkowie zeznający na korzyść syna byli lekceważeni. Pomijano nasze wnioski, każda rozprawa była koszmarem - mówi pan Bolesław, ojciec Patryka. Tymczasem w środę zapadnie kolejny wyrok dotyczący wypadku. Mąż zabitej kobiety wraz z rodziną pozwali firmę ubezpieczeniową kierowcy oraz pieszego o zapłatę 300 tys. zł odszkodowania. Mężczyzna był także świadkiem, ale jak nam powiedział, nie widział, że to Patryk przebiegał na czerwonym świetle. Dlaczego zatem go pozwał? - On został skazany. Działam na podstawie wyroku - tłumaczy Edward B. Powołany przez sąd biegły stwierdził, że "gdyby pojazd jechał z prędkością przepisową, to miałby możliwość uniknięcia potrącenia pieszych, nawet gdyby pozwany wtargnął na jezdnię". Prawnik reprezentujący kierowcę i firmę ubezpieczeniową twierdzi jednak, że głównym winnym jest... Patryk. Dowodzi, że jeśli Marcin R. miałby już odpowiadać finansowo za wypadek, to co najwyżej w 30 procentach. Powołuje się na opinie biegłego, który stwierdził, że do blokady kół nie doszłoby, gdyby kierowca nie hamował. *** Ja tam nie wiem, moze i oba sady mialy racje .. J. 4 |
Data: Grudzien 28 2009 02:14:02 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Ja tam nie wiem, moze i oba sady mialy racje .. Ty też masz rację. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 5 |
Data: Grudzien 28 2009 11:07:44 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Bydlę | On 2009-12-28 01:45:52 +0100, J.F. said: On Mon, 28 Dec 2009 01:33:09 +0100, Bydlę wrote: Nie znamy prawdy, nie znamy dowodów, mamy tylko relację zainteresowanych i dziennikarza. Ale w mojej ocenie 18-latek, jadący za szybko autem dziadka... No nie potrafię znaleźć niczego, co by go usprawiedliwiało. -- Bydlę 6 |
Data: Grudzien 28 2009 11:13:16 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: J.F. | On Mon, 28 Dec 2009 11:07:44 +0100, Bydlę wrote: On 2009-12-28 01:45:52 +0100, J.F. said: Bo tam wszyscy jezdza co najmniej 100, ale tylko jemu wyskoczyl pieszy na czerwonym swietle ? :-) J. 7 |
Data: Grudzien 28 2009 14:53:54 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Ja tam nie wiem, moze i oba sady mialy racje .. fakt jest faktem ze: - kiedys było tam dosc ierówno - miejsce jest jakies dziwne - piesi dostaja jakiegos amoku spieszac sie na tramwaj, bo wyskakuja tam bardzo czesto. - czesto jedzie sie tam 90-100km/h -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni. I jedyne,które ma za co!" Mark Twain 8 |
Data: Grudzien 28 2009 16:01:34 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Cavallino | Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości news: - czesto jedzie sie tam 90-100km/h Ale nie jak były tory w poprzek. Wtedy ciężko było przejechać z taką prędkością. 9 |
Data: Grudzien 28 2009 16:31:39 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: J.F. | On Mon, 28 Dec 2009 16:01:34 +0100, Cavallino wrote: Użytkownik "Budzik" napisał w Biegly jakos nie stwierdzil ze wylecial na torach, tylko ze wpadlw w poslizg na skutek hamowania. A swoja droga .. ABSu w hondzie nie bylo, czy haniebnie zawiodl ? J. 10 |
Data: Grudzien 28 2009 19:05:21 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Mon, 28 Dec 2009 16:01:34 +0100, Cavallino wrote: Jak już hamował na torach, to duża szansa, że właśnie na nich wpadł w poślizg. One były maks. naście metrów od miejsca tego wypadku. 11 |
Data: Grudzien 28 2009 20:38:56 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: dokładnie to samo sobie pomyslalem. Nierówne skrzyzowanie, ostre hamowanie,- czesto jedzie sie tam 90-100km/h wybiegjacy pieszy - smiertelna mieszanka. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert 12 |
Data: Grudzien 28 2009 23:18:16 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Cavallino | Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości news: Jak już hamował na torach, to duża szansa, że właśnie na nich wpadł wdokładnie to samo sobie pomyslalem. Nierówne skrzyzowanie, ostre hamowanie, Ale jednak przejeżdżanie ponad setką przez TO skrzyżowanie, w takich warunkach, to proszenie się o kłopoty. 13 |
Data: Grudzien 28 2009 23:38:56 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: oczywiscie.Jak już hamował na torach, to duża szansa, że właśnie na nich wpadł wdokładnie to samo sobie pomyslalem. Nierówne skrzyzowanie, ostre -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Demokracja prowadzi do dyktatury" Platon 14 |
Data: Grudzien 30 2009 08:36:11 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Artur(m) |
dokładnie to samo sobie pomyslalem. Nierówne skrzyzowanie, ostrehamowanie, wybiegjacy pieszy - smiertelna mieszanka. stąd te 70km/h Pewnie 18 latek należy do grupy "jeżdzący szybko i bezpiecznie". Artur(m) 15 |
Data: Grudzien 28 2009 15:38:56 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: no tak, masz racje. Zwłaszcza, ze tam jest delikatny łuk a tory były dosc- czesto jedzie sie tam 90-100km/h nierówne. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać" H. Jackson Brown, Jr. 16 |
Data: Grudzien 28 2009 19:02:36 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Bydlę | On 2009-12-28 11:13:16 +0100, J.F. said: On Mon, 28 Dec 2009 11:07:44 +0100, Bydlę wrote: Tak, a do dnia, w którym podpisał umowę z prawnikiem, nikogo nie było na skrzyżowaniu? (tzn. pewnie ojciec zapłacił...) -- Bydlę 17 |
Data: Grudzien 28 2009 11:20:38 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Bydlę | On 2009-12-28 01:45:52 +0100, J.F. said: On Mon, 28 Dec 2009 01:33:09 +0100, Bydlę wrote: I jeszcze to: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7400465,Na_kolege_policjanta_sie_nie_donosi__Wynocha_ze_sluzby.html "Na kolegę policjanta się nie donosi. Wynocha ze służby Policjantowi, który spowodował po pijanemu wypadek i uciekł z miejsca zdarzenia, pozwolono odejść na emeryturę. Funkcjonariusza, który powiadomił przełożonych, gdzie ukrywa się sprawca wypadku właśnie... wyrzuca się ze służby. Do feralnego wypadku drogowego doszło w lutym ubiegłego roku w Sieradzu. Jadący fordem policjant Grzegorz T. podczas wyprzedzania fiata uderzył w jego bok, odbił się, a potem czołowo zderzył się z jadącym z naprzeciwka bmw. Policjant nie zajął się rannym kierowcą bmw. Uciekł z miejsca wypadku. - Rozpoczęły się jego poszukiwania - mówi Tomasz Ubycha, sieradzki policjant i kolega sprawcy wypadku. - Ale moim zdaniem robiono to tak, żeby go nie znaleźć, dopóki nie wytrzeźwieje. To jest Sieradz, tu się wszyscy znają. Ubycha twierdzi, że od razu po wypadku zadzwonił do Grzegorza T. - Powiedział mi, że jest pijany i nie może jechać na komendę. Prosił, bym mu na noc znalazł jakiś kąt i przyznał, że jest teraz u znajomej. Odmówiłem i od razu powiadomiłem przełożonych, gdzie jest sprawca wypadku. Ale po Grzegorza T. nikt nie pojechał. Zamiast tego Ubycha dostał rozkaz, by ze swoim psem tropiącym pojechał na miejsce wypadku i zaczął poszukiwania. To nie koniec. Szefostwo sieradzkiej policji do poszukiwań policjanta zmobilizowało śmigłowiec. Myślano także o tym, żeby z sieradzkiej szkoły policyjnej wyciągnąć słuchaczy i rozesłać na poszukiwania. - Tak zrobiono. Ja szukałem go z psem, śmigłowiec latał na koszt podatników, a Grzegorz T. pijany jak bela odsypiał noc po wypadku u swojej znajomej - mówi sierżant Ubycha. - Wiedzieli o tym moi przełożeni, wiedziałem ja. Dzień później funkcjonariusz Grzegorz T. stawił się po południu w sieradzkiej komendzie. Badanie alkomatem wykazało, że w organizmie nie ma ani promila alkoholu. Grzegorz T. tuż po badaniu złożył raport o natychmiastowe zwolnienie ze służby. - Raport został pozytywnie rozpatrzony przez ówczesnego komendanta i policjant przeszedł na emeryturę - potwierdza podinspektor Joanna Kącka z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. Tymczasem czarne chmury zebrały się nad Ubychą. - O sprawie huczało w mieście, więc postanowiono zrobić kozła ofiarnego. Najpierw zawieszono mnie w czynnościach służbowych, potem wytoczono proces. Ubychę oskarżono o to, że zbyt późno wyruszył z psem na poszukiwania sprawcy wypadku i że zataił, że wie, gdzie ukrywa się poszukiwany, czym "utrudnił postępowanie karne". - Przecież tuż po rozmowie z nim zadzwoniłem do przełożonego. W aktach jest dowód z billingu, że dzwoniłem do swojego kierownika tuż po rozmowie z Grzegorzem T. - denerwuje się Ubycha. - Napisałem raport w tej sprawie, który nigdy nie dotarł do komendanta. Dlaczego tylko ja mam być winien? Sieradzki sąd nie dał wiary jego wyjaśnieniom i skazał już policjanta na rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata. Zakazał mu także pełnienia funkcji policjanta przez trzy lata. Apelacja nie przyniosła rezultatu. Ubycha szykuje się więc do walki przed Sądem Najwyższym. Ma nadzieję, że jego kasacja zostanie przyjęta. - Od roku jestem zawieszony, mam na utrzymaniu żonę i dziecko, dostaję połowę pensji. Kadrowiec za wszelką cenę chce mi wręczyć raport, bym zwolnił się ze służby - mówi. - Nie zrobię tego. Nie może być tak, że policjant rozbija się po pijanemu i idzie na emeryturę, a ze służby wyrzucają tego, który powiadamia o wszystkim przełożonych. Będę z tym bagnem i kolesiostwem walczył do końca. " To ten sam skład sędziowski? -- Bydlę 18 |
Data: Grudzien 28 2009 13:21:52 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Pab_lo |
On 2009-12-28 01:45:52 +0100, J.F. said: Czyli jednak nie trzymal sie procedur... Picasso 19 |
Data: Grudzien 28 2009 19:05:07 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Bydlę | On 2009-12-28 13:21:52 +0100, "Pab_lo" said:
Kto? J.F.? Ja? (pytam, bo z cytowania nie wynika) -- Bydlę 20 |
Data: Grudzien 28 2009 14:18:27 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On 2009-12-28 01:12:36 +0100, J.F. said: Mamy zatem osiemnastolatka zapierdzielającego po mieście przynajmniej 112 km/h i zabijającego oraz raniącego na przejściu/chodniku niewinnych ludzi. Jedna z ofiar okazuj esie współwinna i współodpowiedzialna finansowo. Wyjaśnienie tkwi w odpowiedzi na pytanie: "Kim jest jego dziadek"? -- Yogi(n) 21 |
Data: Grudzien 28 2009 15:02:22 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: J.F. | On Mon, 28 Dec 2009 14:18:27 +0100, Yogi(n) wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości No nie wiem - bo wnuczka tez skazano. Przynajmniej tak napisano. Tak mi sie cos wydaje ze w obliczu sprzecznych zeznan swiadkow policja wytypowala dwoch oskarzonych, jeden dostal za niezachowanie ostroznosci i nadmierna predkosc, drugi za niezachowanie ostroznosci i wtargniecie na przejscie. Jesli naprawde weszli na czerownym .. to moze sprawiedliwie ? Dlatego od samego poczatku wolalem zostawic bez komentarza :-) J. 22 |
Data: Grudzien 28 2009 01:35:21 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Andrzej Lawa | J.F. pisze: http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,11779432,wiadomosc.html Taki to już nasz skurwiony wymiar sprawiedliwości - masz dojścia, wiesz co i jak komu przekazać, a gwałciciel dostanie odszkodowanie za podrapanie twarzy przez zgwałconą kobietę. Ale co zrobisz? Powywieszać nie wolno, bo immunitet... 23 |
Data: Grudzien 28 2009 01:40:45 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: J.F. | On Mon, 28 Dec 2009 01:35:21 +0100, Andrzej Lawa wrote: J.F. pisze: Przejechac. I zeznac ze wtargneli przed auto :-) J. 24 |
Data: Grudzien 28 2009 10:00:04 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: bratPit[pr] |
http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,11779432,wiadomosc.html wyglada na to, ze 'ktos' ma mocne 'plecy', brat 25 |
Data: Grudzien 28 2009 10:42:27 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Kuba (aka cita) | J.F. wydusil z siebie te slowy: http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,11779432,wiadomosc.html taki stary usenetowiec i wkleja goly link bez slowa komentarza. Pietno -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE 26 |
Data: Grudzien 28 2009 11:12:02 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: J.F. | On Mon, 28 Dec 2009 10:42:27 +0100, Kuba (aka cita) wrote: J.F. wydusil z siebie te slowy: Bo dlugi, wyciac nie bardzo jest co, a kto zainteresowany, to sobie przeczyta :-) J. 27 |
Data: Grudzien 28 2009 12:42:41 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Kuba (aka cita) | J.F. wydusil z siebie te slowy: On Mon, 28 Dec 2009 10:42:27 +0100, Kuba (aka cita) wrote: lenistwo i tyle :P Tak powinien wygladac post: <> http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,11779432,wiadomosc.html Sad zdecydowal: ofiara ma zaplacic za wypadek Polska Glos Wielkopolski | Wtorek, 15 grudnia 2009 Sad w Poznaniu najpierw skazal kierowce, który spowodowal smiertelny wypadek, a po roku pieszego, który o malo co w nim nie zginal. Stalo sie to mimo braku jednoznacznych dowodów. Teraz Patryk Nowacki, który zostal inwalida, jest pozwany o zaplate ogromnego odszkodowania, a kierowca twierdzi, ze jest niewinny. </> :P -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE 28 |
Data: Grudzien 28 2009 13:26:53 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: J.F. | On Mon, 28 Dec 2009 12:42:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote: J.F. wydusil z siebie te slowy: Ale to by byla dezinformacja - to juz lepiej nic nie pisac :-) No chyba ze przypadkiem to by byla szczera prawda :-) J. 29 |
Data: Grudzien 28 2009 16:08:55 | Temat: Re: Sprawiedliwosc | Autor: Kuba (aka cita) | J.F. wydusił z siebie te słowy:
heh ;-) -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE |
Re: Sprawiedliwosc

