Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
1 | Data: Styczen 29 2015 08:33:55 |
Temat: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | |
Autor: Biggie | Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?em 2 |
Data: Styczen 29 2015 08:41:43 | Temat: Re:Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Biggie | Sorry za krzaki ale to post z telefonu z apki ktorej jeszcze nie 3 |
Data: Styczen 29 2015 10:57:19 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Biggie, Sorry za krzaki ale to post z telefonu z apki ktorej jeszcze nie Ale ta aplikacja obsługuje bez problemu polskie litery... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 4 |
Data: Styczen 29 2015 11:30:55 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: kosmos | W dniu 2015-01-29 o 10:57, RoMan Mandziejewicz pisze: A kolega wyraźnie napisał, że jeszcze jej nie ogarnął... 5 |
Data: Styczen 29 2015 12:17:10 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello kosmos, Ale ta aplikacja obsługuje bez problemu polskie litery...A kolega wyraźnie napisał, że jeszcze jej nie ogarnął... Żeby wysłać posta musiał wpisać dane serwera. Po drodze jest wybór charsetu - nie sposób nie zauważyć. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 6 |
Data: Styczen 29 2015 17:55:37 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Shrek | On 2015-01-29 12:17, RoMan Mandziejewicz wrote: Żeby wysłać posta musiał wpisać dane serwera. Po drodze jest wybór No widać _jeszcze_ nie ogranał. I przeprosił, więc nie ma się co czepiać. Shrek. 7 |
Data: Styczen 29 2015 11:15:30 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: J.F. | Użytkownik "Biggie" napisał w wiadomoĹci Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?em Jezdzilem chwile oplem tylko z elektrycznym recznym ... dziala to nawet dobrze, trzymasz noge na hamulcu, po chwili zaskakuje, nie stacza sie z podjazdow, ruszasz, wciskasz gaz, odhamowuje automatycznie, przydatne. Ale raz bylo snieznie, wasko, zawrocilbym na recznym, ale jak to w tym zrobic ? J. 8 |
Data: Styczen 29 2015 11:28:29 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: masti | Biggie wrote: Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?em jeżdizłem Passatem z elektrycznym ręcznym i szczerze mówiąc nie podoba mi się to rozwiązanie. Żeby go włączyć musisz stać z wciśniętym nożnym i nacisnąć guzik. typowy hamulec postojowy, którego i tak nie uzywam bo stoję na biegu. A użyć go jako typowego ręcznego w czasie jazdy się nie da -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 9 |
Data: Styczen 29 2015 17:11:14 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "masti" napisał w wiadomości Biggie wrote: To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach? -- Pozdrawiam, yabba 10 |
Data: Styczen 29 2015 19:25:55 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Irokez | W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze: Użytkownik "masti" napisał w wiadomości Drzewa po obu stronach jezdni. W wersji miejskiej słupy. -- Irokez 11 |
Data: Styczen 29 2015 19:33:21 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze: Ha, ha. :) A na poważnie? A może już wycofano z wymagań technicznych posiadanie hamulca awaryjnego? -- Pozdrawiam, yabba 12 |
Data: Styczen 29 2015 18:38:26 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: masti | yabba wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomości fcale silniczki elektryczne potrzebują paru sekund by go zaciągnąć -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 13 |
Data: Styczen 29 2015 20:03:01 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "masti" napisał w wiadomości yabba wrote: Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten wymóg z wymagań technicznych? Jak się zatrzymać po wycieku płynu? -- Pozdrawiam, yabba 14 |
Data: Styczen 29 2015 21:00:38 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tom N | yabba w Użytkownik "masti" napisał w wiadomości Nie, ale nie było i nie ma, że ma zatrzymać/zadziałać w określonym czasie/metrach od uruchomienia... Jak się zatrzymać po wycieku płynu? Jak Kubica w MC? ;P -- 'Tom N' 15 |
Data: Styczen 29 2015 22:27:08 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten wymóg z wymagań technicznych? Myślę, ze auta z elektrycznym ręcznym wykryją taka sytuacje wcześniej. Ale jest ten hamulec nieco irytujący. Przede wszystkim jest gdzie indziej (np. w Volvo z na desce po lewej), nie da się użyć awaryjnie. Ponadto ludzie ruszają z takiego ręcznego (sam odpuszcza), a to zużywa tarcze z tyłu (są bardziej zużywane niż przednie). 16 |
Data: Luty 02 2015 11:55:32 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
Przewidzą, że po wzroście ciśnienia pęknie wężyk? -- Pozdrawiam, yabba 17 |
Data: Luty 02 2015 16:31:11 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Przewidzą, że po wzroście ciśnienia pęknie wężyk? Musiałby eksplodować, żeby hamulec od razu przestał działać. Widziałeś takie wężyki w tak nowoczesnych pojazdach? 18 |
Data: Luty 02 2015 21:01:15 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
Jakie wężyki? Których budowa i sposób łączenia wyklucza w 100% możliwość pęknięcia? -- Pozdrawiam, yabba 19 |
Data: Luty 04 2015 22:00:41 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Jakie wężyki? Takie: "ciśnienia pęknie wężyk" Których budowa i sposób łączenia wyklucza w 100% możliwość pęknięcia? Eee-aaa-iii-uuu, a może przeczytaj jeszcze raz na co odpowiadasz? 20 |
Data: Luty 04 2015 22:57:21 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
Nadal nie do końca rozumiem. Przewody hamulcowe gumowe i stalowe/miedziane mogą pęknąć po wzroście ciśnienia. Jak jest osłabienie materiału w pewnym miejscu, to wytrzymają milion wzrostów ciśnienia, a za 1 000 001 razem pękną. I płyn ucieknie. Zdarza się. -- Pozdrawiam, yabba 21 |
Data: Luty 05 2015 08:41:03 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Nadal nie do końca rozumiem. eks-plo-du-ją 22 |
Data: Luty 05 2015 11:14:54 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
Proszę, napisz pełnym zdaniem swoją wypowiedź, bo nadal nie rozumiem dlaczego masz problem z przyjęciem do wiadomości, że wężyki czasem pękają. -- Pozdrawiam, yabba 23 |
Data: Luty 05 2015 17:19:38 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Proszę, napisz pełnym zdaniem swoją wypowiedź, bo nadal nie rozumiem dlaczego masz problem z przyjęciem do wiadomości, że wężyki czasem pękają. "Musiałby eksplodować, żeby hamulec od razu przestał działać. Widziałeś takie wężyki w tak nowoczesnych pojazdach? " 24 |
Data: Luty 05 2015 17:32:22 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
Nie widziałem jeszcze żadnego samochodu z elektrycznym ręcznym, ale zapewne w tych samochodach wężyki są takie jak w innych samochodach. Jak będzie miał wadę, uszkodzenie lub inne osłabienie konstrukcji, to po wzroście ciśnienia w czasie hamowania - pęknie. Albo jak chcesz to nazwać inaczej to eksploduje. -- Pozdrawiam, yabba 25 |
Data: Luty 05 2015 22:12:52 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
to po wzroście ciśnienia w czasie hamowania - pęknie i ile widziałeś takich pękających, że od razu, _NATYCHMIAST_ zero hamowania? 26 |
Data: Luty 02 2015 21:32:51 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 2 Feb 2015 16:31:11 +0100, Ghost napisał(a): Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność to pozostaje na podobnym poziomie od dobrych 50 lat (jak pojawiły się układy dwuobwodowe). I przewody hamulcowe się tu wiele nie zmieniają - gumowe elastyczne i stalowe/miedziane puszczone po nadwoziu. Jakakolwiek przerwa w przewodzie hamulcowym i przestaje działać jeden obwód (obsługujący dwa koła po przekątnej samochodu). I takie uszkodzenia jak najbardziej się zdarzają - zarówno jeśli chodzi o przewody elastyczne jak i metalowe. W takiej chwili teoretycznie zostaje drugi obwód którym spokojnie da się samochód zatrzymać, ale niektóre samochody są tak zaprojektowane że działa to też bardzo słabo (drugi obwód uruchamia się tuż przy podłodze i wiele się go nie wciśnie). Mimo wszystko dobrze mieć na takie okazje hamulec awaryjny, który pozwoli pomóc zatrzymać pojazd. 27 |
Data: Luty 03 2015 01:46:40 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: J.F. | Dnia Mon, 2 Feb 2015 21:32:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność to Niekoniecznie - czasem jedna os. I takie uszkodzenia jak najbardziej się zdarzają - zarówno jeśli chodzi o No wlasnie - am wrazenie, ze przestaja dzialac oba obwody :-( Mimo wszystko dobrze mieć na takie okazje hamulec awaryjny, który pozwoli Ale wtedy sie okazuje ze reczny tez kiepsko hamuje :-) J. 28 |
Data: Luty 03 2015 19:48:09 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 3 Feb 2015 01:46:40 +0100, J.F. napisał(a): Dnia Mon, 2 Feb 2015 21:32:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): No to jakieś starocie - kojarzę 126p i Ładę 2107
Teoretycznie wymagania jest żeby skuteczność hamowania ręcznego to było 25% DMC, czyli całkiem nieźle. Chociaż też coś mi się wydaje, że w niektórych samochodach to się nie uda choćbyś wyrwał dźwignię z tunelu :) Ale są i takie gdzie bez problemu można zablokować tylne koła, nawet na suchym asfalcie. 29 |
Data: Luty 03 2015 20:34:20 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Dnia Tue, 3 Feb 2015 01:46:40 +0100, J.F. napisał(a): Fiat Uno po lifcie ma podział na osie. -- Pozdrawiam, yabba 30 |
Data: Luty 03 2015 20:46:40 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 3 Feb 2015 20:34:20 +0100, yabba napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Zdarzało się dawniej. Potem wykumali, że na krzyż jednak lepiej - Cinquecento już miało na krzyż. Inna sprawa, że co za różnica skoro i tak nie działa hamowanie drugim obwodem? :) Równie dobrze mógłby być jak w Syrenie - jeden obwód :) 31 |
Data: Luty 03 2015 09:30:11 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Jakakolwiek przerwa w przewodzie hamulcowym i przestaje działać jeden obwód Miałem w życie dwie awarie układu hamulcowego. W obu przypadkach pedał w podłodze i zero hamowania. W obu przypadkach przyczyną było pęknięcie przewodu hamulcowego przy tylnym kole. Mimo wszystko dobrze mieć na takie okazje hamulec awaryjny, który pozwoli Zdecydowanie. O ile zdąży się go użyć. Za pierwszym razem przejechałem skrzyżowanie na czerwonym. Na szczęście w środku nocy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 32 |
Data: Luty 03 2015 12:08:39 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Marek | Miałem w życie dwie awarie układu hamulcowego. W obu przypadkach pedałA jak nagle zobaczysz police w lusterku? Wtedy przyhamowanie recznym sie przydaje ;) -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 33 |
Data: Luty 03 2015 18:30:06 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tom N | Marek w A jak nagle Jak nagle? Z nienacka ;P zobaczysz police w lusterku? To znaczy, że Police już minąłem. -- 'Tom N' 34 |
Data: Luty 03 2015 19:45:16 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 3 Feb 2015 09:30:11 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Tomasz, No niestety takie inżyniery produkują samochody. A może to nie inżyniery, a księgowi? Bo pompa wygląda tak: http://skodaporadnik.republika.pl/porady/hamulce/rys_3_pompa_hamulcowa.jpg i teoretycznie po to mamy kołki(9), żeby wytworzyć ciśnienie w drugim obwodzie jak jeden nie stawia oporu. Myślę że bierze się to z tego, że kierowcy lubią jak hamulec wymaga niewielkiej siły nacisku na pedał (mylą to ze skutecznością hamulców). Więc były naciski na inżynierów żeby zmniejszać średnicę pompy i zwiększać jej skok (bo z kolei zwiększanie wydajności wspomagania też daje niekorzystne odczucia na pedale). No i ktoś to klepnął że lepiej żebyś został bez hamulców w razie uszkodzenia obwodu, niż gdyby klient miał po jeździe testowej wybrać samochód konkurencji w którym lżej chodził pedał hamulca. Chociaż przynajmniej niektóre samochody nie mają tego problemu i w razie uszkodzenia jednego obwodu, drugi można uruchomić nawet blokując koła. Mimo wszystko dobrze mieć na takie okazje hamulec awaryjny, który pozwoli Mi kiedyś "fachowcy" w warsztacie tak zrobili hamulce, że szczęścia było tyle, że pozostali wyhamowali jak się władowałem na czerwonym :) 35 |
Data: Luty 03 2015 20:47:02 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tom N | Tomasz Pyra w Dnia Tue, 3 Feb 2015 09:30:11 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): No niestety takie inżyniery produkują samochody. Idę o zakład, że chodzi o Lanosa :D Myślę że bierze się to z tego, że kierowcy lubią jak hamulec wymaga Ty chyba wytworami Dajewo nie jezdziłeś. Matiz, Lanos, Nubira I, II. III(Chevrolet Lacetti) mają miękkie pedały hamulca i sprzęgła, ale skuteczność sprawnych zależy od nacisku (głębokości) Mi kiedyś "fachowcy" w warsztacie tak zrobili hamulce, że szczęścia było Księgowy z FSO Ci w warsztacie robił hamulce? ;-) -- 'Tom N' 36 |
Data: Luty 03 2015 20:54:07 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 3 Feb 2015 20:47:02 +0100, Tom N napisał(a): Tomasz Pyra w Akurat Lanos to nie wiem. Ale przy odpowietrzaniu hamulców zwracam właśnie uwagę na to, gdzie zaczyna pracować drugi obwód i bywa z tym bardzo różnie, niezależnie od kraju pochodzenia auta. Mi kiedyś "fachowcy" w warsztacie tak zrobili hamulce, że szczęścia było A kiedyś chory byłem przed rajdem i dałem rajdówkę do warsztatu zamiast robić samemu - jełopy połączyli mi dwa obwody hamulcowe w jeden (przez pompę hamulca ręcznego). Kilka prób hamowania na ostro i nawet hamulec działał, ale jak wyjechałem i przed skrzyżowaniem chciałem lekko wcisnąć hamulec, to pedał wcisnąłem do samej podłogi, ręczny co to go właśnie robili też oczywiście nie zadziałał. Dobrze że reszta aut na tym skrzyżowaniu miała sprawne hamulce ;) 37 |
Data: Luty 03 2015 21:23:47 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tom, Idę o zakład, że chodzi o Lanosa :DMiałem w życie dwie awarie układu hamulcowego. W obu przypadkach pedałNo niestety takie inżyniery produkują samochody. Też. Ale pierwszy był Polonez - przewód hamulcowy pękł przy cybancie mocującym go do mostu. W Lanosie przewód zeżarła korozja - stalowe, niestety :( Strzelił przy gwałtownych hamowaniu na przejściu dla pieszych-dyskotece z radarem. Myślę że bierze się to z tego, że kierowcy lubią jak hamulec wymagaTy chyba wytworami Dajewo nie jezdziłeś. Matiz, Lanos, Nubira I, II. Dość mocno. Po przesiadce z innego samochodu zawsze jest ten moment zaskoczenia, jak głęboko trzeba depnąć. Mi kiedyś "fachowcy" w warsztacie tak zrobili hamulce, że szczęścia byłoKsięgowy z FSO Ci w warsztacie robił hamulce? ;-) :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 38 |
Data: Luty 04 2015 22:04:49 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Idę o zakład, że chodzi o Lanosa :D Też. Ale pierwszy był Polonez O i właśnie o tej klasy pojazdach jest dyskusja. Ta grupa nieustannie nie przestaje mnie bawić. 39 |
Data: Luty 04 2015 22:41:04 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 4 Feb 2015 22:04:49 +0100, Ghost napisał(a): Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup Corolla ma ten sam problem, ale niby też jest tej klasy co Polonez :) 40 |
Data: Luty 05 2015 08:41:50 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup Corolla ma ten sam problem z roku? 41 |
Data: Luty 05 2015 23:52:22 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 5 Feb 2015 08:41:50 +0100, Ghost napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup 98, ale tak jak teraz myślę, to nie jestem pewien czy akurat w Corolli problem był czy nie było. Może by się dało w archiwum grupy znaleźć, bo może coś pisałem jak byłem na świeżo 42 |
Data: Luty 03 2015 10:59:36 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Dnia Mon, 2 Feb 2015 16:31:11 +0100, Ghost napisał(a): Ja miałem wrażenie, że jeden obwód po przekątnej hamuje słabiej niż ręczny. Nie udało mi się zablokować kół przy niewielkiej prędkości.
Otóż to. -- Pozdrawiam, yabba 43 |
Data: Luty 04 2015 22:02:45 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność to Jesteś absolutnie przekonany, ze materiały, ich jakość, powtarzalność, weryfikacja i szczegóły montażu są dokładnie takie jak 50 lat temu? 44 |
Data: Luty 04 2015 22:45:22 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 4 Feb 2015 22:02:45 +0100, Ghost napisał(a): Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność to Ale wiesz... to są tylko rurki, nie mikroprocesory :) Takie rzeczy się po prostu robi, dopierając odpowiednie parametry fizyczne do założonych parametrów. Było to tak samo możliwe 50 lat temu jak i dziś :) Nowoczesna technologia pozwala zrobić to np. taniej. 45 |
Data: Luty 04 2015 23:14:48 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Ale wiesz... to są tylko rurki, nie mikroprocesory :)Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność toJesteś absolutnie przekonany, ze materiały, ich jakość, powtarzalność, Taniej. Używając korodującej stali zamiast miedzi... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 46 |
Data: Luty 05 2015 08:43:22 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Akurat hydraulika układów hamulcowych jeśli chodzi o tą nowoczesność to Ale wiesz... to są tylko rurki, nie mikroprocesory :) Takie rzeczy się po prostu robi, dopierając odpowiednie parametry fizyczne A po rosyjsku zrozumiałbyś? 47 |
Data: Styczen 31 2015 00:26:55 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze: Użytkownik "masti" napisał w wiadomości W instrukcji do Porsche jest, że długie przyciśnięcie przycisku aktywuje tryb awaryjny, który zaciąga niemal natychmiast, z tym, że jest to zatrzymanie samochodu na zablokowanych kołach. Poza tym, jak widać z wątku, nie wszyscy posiadacze elektrycznego ręcznego o tym wiedzą. 48 |
Data: Styczen 31 2015 03:17:06 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze: Długie przyciśnięcie, żeby krótko zaciągało - porażka nr 1. Zatrzymanie na zablokowanych kołach (tylnych?), to raczej pewny poślizg bokiem - porażka nr 2. Trzeba przeczytać instrukcję i w sytuacji stresowej pamiętać jej zapisy o nieintuicyjnym sterowaniu - porażka nr 3.
Był standardowy sposób sterowania hamulcem awaryjnym (chyba tylko Mercedes się z tego wyłamywał), a teraz każdy producent na swój sposób. Po co to jest potrzebne oprócz bajeru? Dla kapeluszników, którzy już nie mają siły ruszać rękami? Co teraz wymyślą? Zamiast kierownicy będą dwa klawisze lewo/prawo jak w grze komputerowej? -- Pozdrawiam, yabba 49 |
Data: Styczen 31 2015 09:49:53 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2015-01-31 o 03:17, yabba pisze: Co teraz wymyślą? Zamiast kierownicy będą dwa klawisze lewo/prawo jak w https://www.youtube.com/watch?v=lDtwTqBwqwk ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 50 |
Data: Styczen 31 2015 16:49:01 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2015-01-31 o 09:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2015-01-31 o 03:17, yabba pisze: Śmiej się, ale teraz tak to wygląda na statkach. "Manipulator obrotowy" czyli koło sterowe jest drogie, więc tanie statki mają trzy klawisze: "wychylenie steru w lewo" "wychylenie steru w prawo" i "ster zero". Ciekawe jak szybko dotrze to do motoryzacji? 51 |
Data: Luty 01 2015 17:16:16 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze:
Nie dotrze. W motoryzacji liczy siÄ jeszcze promieĹ skrÄtu i prawidłowe trzymane siÄ toru jazdy. W jachtingu jest to bez znaczenia. Pozdrawiam 52 |
Data: Luty 01 2015 18:53:11 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze: pływałeś kiedykolwiek? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 53 |
Data: Luty 02 2015 12:41:22 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-02-01 o 19:53, masti pisze: Tak.Ĺmiej siÄ, ale teraz tak to wyglÄ da na statkach. "Manipulator obrotowy" ZejĹcie dwa, trzy czy piÄÄ metrów w lewo nie skutkujÄ rozbiciem siÄ na przeciwległym poboczu a zejĹcie metr w prawo rozbicia siÄ na prawym. Jak byĹ chciał wspomnieÄ o przybijaniu do nabrzeża to nie robi siÄ tego z prÄdkoĹciami przelotowymi. Pozdrawiam 54 |
Data: Luty 02 2015 10:04:05 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze: Śmiej się, ale teraz tak to wygląda na statkach. "Manipulator obrotowy"Raczej nieprędko. http://www.pcworld.pl/artykuly/275982/Bez.kierownicy.i.pedalow.latwiej.html Artykuł z 2000 roku i wciąż nic się nie zmieniło, więc albo komuś zależy na obecnym stanie rzeczy albo wcale nie jest to takie dobre rozwiązanie. Ja stawiam raczej na to drugie. Pozdrawiam, Jarek 55 |
Data: Luty 02 2015 11:57:25 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Jaroslaw Postawa" napisał w wiadomości W dniu 2015-01-31 o 16:49, Tomasz Wójtowicz pisze: Jedna ręka jest cały czas uwiązana do joysticka. Nie wyobrażam sobie kilku godzin jazdy z ręką w jednej pozycji. -- Pozdrawiam, yabba 56 |
Data: Luty 02 2015 15:24:14 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 2 Feb 2015, yabba wrote: Użytkownik "Jaroslaw Postawa" napisał O definicję "uwiązania" poproszę. Nie wyobrażam sobie kilku godzin jazdy z ręką w jednej pozycji. "a dokładniej w dwóch joystickach, z których jeden umieszczony jest na konsoli centralnej zamiast dwigni zmiany biegów, a drugi na drzwiach. Oba pełniš te same funkcje i można ich używać zamiennie" Z opisu wynika również, że joy jest skonstruowany "pasywnie jak kierownica", znaczy bez naciskania nic nie przyspiesza i nie skręca. CO NAJWYŻEJ pojawi się taka sama grupa narzekajacych i kontuzjowanych jak przy pececie: siada tak, i to najlepiej do laptopa, że ŻADNA część ciała nie jest ulokowana "normalnie", od głowy (ze względu na oczy i kierunek patrzenia) po palce, mówi innym że głupoty gadają bo "ich nie stać" (na laptopa, zamiast normalnego komputera z monitorem 27 cali) i na deser idzie do lekarza z urazami nadgarstka. Z drugiej strony, oprócz "łokcia tenisisty" jest znany również "łokieć kierowcy", ten wystający zza okna :P, więc skala urazów od joysticka pewnie nie wzrośnie. pzdr, Gotfryd 57 |
Data: Luty 02 2015 14:32:34 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: masti | Gotfryd Smolik news wrote: Z opisu wynika również, że joy jest skonstruowany "pasywnie jak często jeździsz nie trzymając kierownicy? :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 58 |
Data: Luty 03 2015 11:05:51 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości On Mon, 2 Feb 2015, yabba wrote: Przepraszam, nie doczytałem, że dwa joysticki. Czy będą działać współbieżnie? To znaczy czy w trakcie manewru skrętu zaczętego jedną ręką drugi joystick wychyli się tak samo i będzie można przejąć sterowanie drugą ręką? CO NAJWYŻEJ pojawi się taka sama grupa narzekajacych i kontuzjowanych Jakich kontuzji można nabawić się od używania laptopa? -- Pozdrawiam, yabba 59 |
Data: Luty 03 2015 20:47:45 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Tue, 3 Feb 2015, yabba wrote: [...] dwa joysticki. Nie mam pojęcia :), tylko przeczytałem co napisali i "przeniosłem" do prostestu w wątku. [...]CO NAJWYŻEJ pojawi się taka sama grupa narzekajacych i kontuzjowanych
1. Kręgosłup. Primo - siedzenie. Ciągłe. Ale to nie tylko "komputerowe", acz za to właśnie "komputerowe" (mało "laptopowe"). Ale już "wygięcie w kabłąk" mocno (nie tyle komputerowe, co "laptopowe"). Człowiek jest tak zrobiony, że patrzeć powinien na wprost. Przy używaniu laptopa jest to... powiedzmy trudne. Ja mam w tej chwili środki monitorów na wprost oczu, no może 5 cm niżej, ale nie jestem przymuszony "odległościowo" do wetknięcia nosa w monitor. 2. Nadgarstki. Już nie pamiętam, jak to któryś lekarz w radiu określił, coś w stylu "dziubania jak kura" (palcami), ale da się bez problemu nadwyrężyć nadgarstek, co dziwniejsze - sam nerw, i o dziwo sporo użyszkodników to umie. A "klawiatura laptopowa", z powodu przywiązania do ekranu, wprost prowokuje do różnych dziwnych sposobów trzymania dłoni. Losowo z googla: http://natemat.pl/23911,pracujesz-przy-komputerze-uwazaj-mozesz-skonczyc-na-wozku http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/kregoslup/zespol-ciesni-nadgarstka-choroba-spowodowana-praca-przy-komputerze_33932.html (z p. widzenia laptopa zwracam uwagę na ten "kabłąk"!) pzdr, Gotfryd 60 |
Data: Luty 03 2015 21:58:21 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tom N | Gotfryd Smolik news w On Tue, 3 Feb 2015, yabba wrote: 1. Kręgosłup. Właśnie siedzę (a właściwie leżę). Ale to nie tylko "komputerowe", acz za to właśnie "komputerowe" Hmm, ale żona garba nabiera niekoniecznie korzystając z laptopa, tylko w pracy... Człowiek jest tak zrobiony, że patrzeć powinien na wprost. Chyba, ze nosi okulary, wtedy patrzy "z byka" i się garbi :D Przy używaniu laptopa jest to... powiedzmy trudne. Ej, siedzę na wygodnym fotelu, laptopa mam na kolanach, nogi powyżej zadka... Ja mam w tej chwili środki monitorów na wprost oczu, Lapek równiez tak jest no może 5 cm niżej, ale nie jestem przymuszony "odległościowo" Aha, robisz skłon, żeby ponad okularami popatrzeć? ;P do wetknięcia nosa w monitor. Czyli tak :D 2. Nadgarstki. Mnie łokcie napier... A "klawiatura laptopowa", z powodu przywiązania do ekranu, wprost Oj tam dłonie -- jądra podobno cierpią... (z p. widzenia laptopa zwracam uwagę na ten "kabłąk"!) To nie laptok, to: raz kiepski wzrok, dwa warunki pracy. U mnie kałdun się robi (komórka w trybie głośnomówiącym spokojnie leży) ale nie kabłąk, a ja od x lat z laptopem na kolanach... -- 'Tom N' 61 |
Data: Luty 12 2015 13:04:48 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: kakmar | Dnia 03.02.2015 Gotfryd Smolik news napisał/a: On Tue, 3 Feb 2015, yabba wrote: A może wyjaĹnisz któremuĹ z tych poniżej że źle wyplata http://s1.hubimg.com/u/4277974_f520.jpg http://c1.staticflickr.com/1/141/351682687_6e503b04d0_z.jpg A te biedne dzieci w szkołach, piszÄ w zeszytach godzinami... -- kakmaratgmaildotcom 62 |
Data: Luty 13 2015 00:52:22 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 12 Feb 2015, kakmar wrote: Dnia 03.02.2015 Gotfryd Smolik news napisał/a: Jak wielu pracujących na laptopie widziałeś siedzieć *w takiej pozycji*, z wyprostowanymi plecami, rękoma wysuniętymi "w górę tułowia" (tak ze przedramię podnosi przedmiot obróbki "przed oczy", a nie w okolice brzucha)? Do laptopa potrzebny jest specjalny uchwyt/stelaż i podpórka pod ręce (chyba że ktoś zacięty albo skrzypek, i trzymanie rąk "w powietrzu" na wysokości brody mu nie wadzi, bo wprawiony - ci goście od wyplatania wyglądają na "wprawionych"). Bo jak rozumiem, aby zapewnić iż oczy "patrzą prawie na wsprost" (wobec wyprostowanego kręgosłupa) pewnie siedzą (Twoi laptopowcy) w kucki, jak ci wyplatacze ze zdjęcia, to jasne ;) FYI, OT: ja siedzenia w kucki i w ogóle "złożenia" nóg na dłuższy czas nie wytrzymuję. Skądinąd jest teza, że takie siedzenie może byc powodem powstania zatorów w naczyniach i ewentualnego zagrożenia jak taka "zastana" krew (z wydzielającymi się zwłóknieniami) pójdzie dalej. Ale do kręgosłupa nic to nie ma. A te biedne dzieci w szkołach, piszą w zeszytach godzinami... Niestety tak. A upominanie do siedzenia prosto jest traktowane jak kara, jak ktoś nie ma sklerozy, to sam pamięta z własnych dziecięcych lat :) pzdr, Gotfryd 63 |
Data: Styczen 31 2015 20:54:47 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Marek | On Sat, 31 Jan 2015 09:49:53 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" wrote: https://www.youtube.com/watch?v=lDtwTqBwqwk ;) Wreszcie bÄdzie można strzelaÄ do maruderów blokujÄ cych drogÄ. -- Marek 64 |
Data: Styczen 31 2015 21:39:01 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sat, 31 Jan 2015, Marek wrote: On Sat, 31 Jan 2015 09:49:53 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" wrote: A dziś nie można, znaczy nie da się? Czy jest teza, że (strzelanie) jest (gdzieś, reklamówki nie wyłączając) legalne? pzdr, Gotfryd 65 |
Data: Styczen 31 2015 21:35:05 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sat, 31 Jan 2015, Tomasz Wójtowicz wrote: W instrukcji do Porsche jest, że długie przyciśnięcie przycisku aktywuje tryb Nie zwracali uwagi na rodzaj niepełnosprawności projektanta czy jak? Albo akurat scalak z chipsetu płyt głównych podpasował bo wyszło o kilkanaście centów taniej - "długie przyciśnięcie power off" zostało im wolne i wykorzystali? Bo zaiste trudno wyjaśnić TAKIE rozwiązanie :> pzdr, Gotfryd 66 |
Data: Styczen 31 2015 21:32:23 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .01.2015 o 12:28 masti pisze: jeżdizłem Passatem z elektrycznym rÄcznym i szczerze mówiÄ c nie podoba Nie sÄ dzÄ aby VV zepsuł hamulec elektryczny - raczej Ty czegoĹ nie wiedziałeĹ. W każdym aucie jakie miałem i mam z elektryczny rÄcznym zaciÄ ganie działa na takiej samej zasadzie jak w mechanicznym: - chcesz zaciÄ gnÄ Ä rÄczny - ciÄ gniesz za "wajchÄ" - chcesz mocno i szybko zaciÄ gnÄ Ä rÄczny - szybko i mocno ciÄ gniesz za wajchÄ - chcesz zwolniÄ rÄczny (tu jest inaczej) - zależnie od implementacji - ciÄ gniesz drugi raz za "wajchÄ", lub naciskasz guzik. Możesz oczywiĹcie go zwolniÄ, dodajÄ c delikatnie gazu. Da siÄ "zawróciÄ na rÄcznym" - na Ĺniegu, lodzie. Ułatwia ruszanie pod górkÄ, z górki. TG 67 |
Data: Styczen 31 2015 21:56:10 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: masti | Tomasz Gorbaczuk wrote: W dniu .01.2015 o 12:28 masti pisze:pokażesz mitu "wajchę"? <http://img.chceauto.pl/volkswagen/passat/volkswagen-passat-kombi-65-4889_v1.jpg> -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 68 |
Data: Styczen 31 2015 23:35:03 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .01.2015 o 22:56 masti pisze: pokażesz mitu "wajchÄ"? U mnie "wajcha" wyglÄ da tak: http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/citroen-c4-picasso-1-6-hdi-naprawde-rodzinny/80v2b (nad przyciskiem Ĺwiateł awaryjnych) TG 69 |
Data: Styczen 31 2015 22:57:16 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: masti | Tomasz Gorbaczuk wrote: W dniu .01.2015 o 22:56 masti pisze: skoro w poprzednim poście odróżniałeś wajchę od guzika to rozumiem, że są to różne rzeczy -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 70 |
Data: Styczen 31 2015 21:32:23 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .01.2015 o 12:28 masti pisze: jeżdizłem Passatem z elektrycznym rÄcznym i szczerze mówiÄ c nie podoba Nie sÄ dzÄ aby VV zepsuł hamulec elektryczny - raczej Ty czegoĹ nie wiedziałeĹ. W każdym aucie jakie miałem i mam z elektryczny rÄcznym zaciÄ ganie działa na takiej samej zasadzie jak w mechanicznym: - chcesz zaciÄ gnÄ Ä rÄczny - ciÄ gniesz za "wajchÄ" - chcesz mocno i szybko zaciÄ gnÄ Ä rÄczny - szybko i mocno ciÄ gniesz za wajchÄ - chcesz zwolniÄ rÄczny (tu jest inaczej) - zależnie od implementacji - ciÄ gniesz drugi raz za "wajchÄ", lub naciskasz guzik. Możesz oczywiĹcie go zwolniÄ, dodajÄ c delikatnie gazu. Da siÄ "zawróciÄ na rÄcznym" - na Ĺniegu, lodzie. Ułatwia ruszanie pod górkÄ, z górki. TG 71 |
Data: Styczen 31 2015 21:32:23 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .01.2015 o 12:28 masti pisze: jeżdizłem Passatem z elektrycznym rÄcznym i szczerze mówiÄ c nie podoba Nie sÄ dzÄ aby VV zepsuł hamulec elektryczny - raczej Ty czegoĹ nie wiedziałeĹ. W każdym aucie jakie miałem i mam z elektryczny rÄcznym zaciÄ ganie działa na takiej samej zasadzie jak w mechanicznym: - chcesz zaciÄ gnÄ Ä rÄczny - ciÄ gniesz za "wajchÄ" - chcesz mocno i szybko zaciÄ gnÄ Ä rÄczny - szybko i mocno ciÄ gniesz za wajchÄ - chcesz zwolniÄ rÄczny (tu jest inaczej) - zależnie od implementacji - ciÄ gniesz drugi raz za "wajchÄ", lub naciskasz guzik. Możesz oczywiĹcie go zwolniÄ, dodajÄ c delikatnie gazu. Da siÄ "zawróciÄ na rÄcznym" - na Ĺniegu, lodzie. Ułatwia ruszanie pod górkÄ, z górki. TG 72 |
Data: Styczen 29 2015 18:12:32 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Clawfinger | W dniu 2015-01-29 o 08:33, Biggie pisze: Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?emNie da siÄ. Defoultowo jest zawsze na ON, powinien byÄ przycisk do rozbrajania (ale tylko do nastÄpnego odpalenia) Czy silnik wy??cza si? tylko wtedy kiedy trzymamy wci?ni?ty hamulec no?ny? A je?eli zahamujemy i pu?cimySilnik wyłÄ cza siÄ (jeĹli oczywiĹcie system siÄ uzbroi, co w zimie jezdżÄ c po mieĹcie ma miejsce sporadycznie) jeĹli auto siÄ całkowicie zatzyma, puszczenie hamulca (ruszenie) odpala silnik. Najlepiej uzyÄ HOLD'a stojÄ c na Ĺwiatłach. Używanie IMHO ma sens tylko przy dłuższym postoju (>30 sek). Co rozumiesz przez auto hold ?? Hold dziła poprzez mocniejsze wciĹniÄcie hamulca nożnego (odpuszczanie też). Jak puĹcisz hamulec przy wyłÄ czonym HOLD (auto ruszy), to silnik odpali. Pozdrawiam Pozdro WOJtek 73 |
Data: Styczen 29 2015 12:30:42 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: | W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśniesz pedał gazu, o ile kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z przycisku. 74 |
Data: Styczen 30 2015 00:54:04 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik napisał w wiadomości W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśniesz pedał gazu, o ile kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z przycisku. 75 |
Data: Styczen 29 2015 23:08:37 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: | W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko ON/OFF niestety. Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć ruszanie. 76 |
Data: Styczen 30 2015 15:33:52 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: yabba | Użytkownik napisał w wiadomości W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko ON/OFF niestety. Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć ruszanie. Ale jak użyć go w trybie ON/OFF do hamowania awaryjnego? Albo nie będzie hamowania, albo będzie zarzucało tyłem. W normalnym ręcznym siłę hamowania można regulować i niedopuszczać do poślizgu. -- Pozdrawiam, yabba 77 |
Data: Styczen 30 2015 18:41:40 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Cavallino |
W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców przy ruszaniu pod górkę i ich zwalaniania. Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny. Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS. 78 |
Data: Styczen 31 2015 00:28:42 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:
Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii? 79 |
Data: Styczen 31 2015 08:43:07 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze: Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie osobne urządzenie. Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach. Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest. Czyli od ponad roku przynajmniej. 80 |
Data: Styczen 31 2015 09:20:01 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze: Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie osobne urządzenie. Nie Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach. Bo to nie jest to. Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest. Pytanie co ma ta dacia, to o czym ty piszesz, czy to o czym pisze reszta wątku. 81 |
Data: Luty 03 2015 23:37:51 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: jerzu | On Sat, 31 Jan 2015 08:43:07 +0100, "Cavallino" Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie Może nie tyle jest funkcją ABS, ale wykorzystuje popmpę ABS/ESP. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 82 |
Data: Luty 04 2015 16:52:31 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Cavallino |
On Sat, 31 Jan 2015 08:43:07 +0100, "Cavallino" Renault twierdzi że jest funkcją. 83 |
Data: Styczen 30 2015 22:37:51 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 29 Jan 2015 23:08:37 -0800 (PST), W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Raczej nie. Hamulec awaryjny o regulowanej sile działania jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdu i bez tego raczej by nikt go nie homologował. Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty przycisk, hamulec powoli zwiększa siłę hamowania. Ale przynajmniej ten co widziałem był dość słaby. 84 |
Data: Styczen 30 2015 22:43:05 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: Ghost |
Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty Nie próbowałem w czasie jazdy ale w Volvo na postoju naciskasz raz, a on pomału zaciska szczeki. W czasie jazdy byłoby ciężko nawet szukać przycisku, szczególnie w sytuacji krytycznej. 85 |
Data: Styczen 29 2015 12:42:47 | Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos? | Autor: | W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśnie się pedał gazu, o ile kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z przycisku. |