Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
1 | Data: Listopad 06 2017 06:06:07 |
Temat: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | |
Autor: kloi | Kupiem uywane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udao mi się osiągnąć na trasie krakw tarnw (autorstrada) 210km licznikowe, lekkie zaskoczenie ale na pewno tak byo 2 |
Data: Listopad 06 2017 06:59:04 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Mateusz Bogusz | wydaje mi się e teraz rwnie spalanie jest o wos mniejsze bo na tej samej trasie spaliem 7.5 a przedtem szo 8.2 (zalanie pod korek) Jak byś mia rozrząd przestawiony to by prędzej pali więcej a nie mniej, a osiągi byy by sabsze a nie lepsze. Taka rnica przy Vmax, to maa rnica i wpynąć na nią mogy: - inna temperatura na zewnątrz - inny kierunek i sia wiatru - inne opony - inne paliwo (zatankowane na innej stacji) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 3 |
Data: Listopad 06 2017 07:03:54 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: m4rkiz | On 2017-11-06 06:06, kloi wrote: Kupiem uywane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udao mi się przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr 4 |
Data: Listopad 06 2017 08:20:36 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2017-11-06 o07:03, m4rkiz pisze: przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr Te tak chciaem napisa :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 5 |
Data: Listopad 06 2017 16:28:49 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: kloi |
przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr braem to pod uwagę, ale zrobiem nawrotkę w tarnowie czyli zupenie w przeciwnym kierunku i dalej to samo, temperatury byy rne tzn wczoraj byo znacznie zimniej ni wtedy przy 210km/h, opony te same, paliwo to samo jedyne co mi jeszcze przychodzi do gowy to filtr powietrza poniewa pierwotnie by zaoony zy filtr od modelu przed liftem ktry nie pasowa i puszcza nieco powietrza bokami... 6 |
Data: Listopad 06 2017 07:57:11 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: WS | On Monday, November 6, 2017 at 4:28:53 PM UTC+1, kloi wrote: braem to pod uwagę, ale zrobiem nawrotkę w tarnowie czyli zupenie w To 210 km/h tez udalo sie osiagnac w obie strony? Moze wtedy jechales z wiatrem ~40km/h ? 7 |
Data: Listopad 06 2017 10:22:51 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | Fabryka podaje vmax 185 km/h dla tego silnika ? 8 |
Data: Listopad 06 2017 19:35:24 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Mateusz Bogusz | braem to pod uwagę, ale zrobiem nawrotkę w tarnowie czyli zupenie w przeciwnym kierunku i dalej to samo, temperatury byy rne tzn wczoraj byo znacznie zimniej ni wtedy przy 210km/h, opony te same, paliwo to samo To jest toczydeko z ledwo stu konnym silnikiem. Czego byś się chcia po nim spodziewać? Jak osiągasz 185km/h, to tylko naley się cieszyć bo znaczy to e masz sprawy silnik i zawieszenie. Wystarczy e filtry będą ju brudne, wiatr zawieje nie z tej strony i choćbyś depta do podogi to nawet tyle nie pojedzie. Jak chciaeś mieć zagwarantowane 220km/h kiedy zechcesz, to trzeba byo wybierać z silnikiem od 200KM w grę. Wtedy czy filtry brudne, czy wiatr wieje, czy toczek nie odpuszcza do końca, to nie musiabyś byś się zastanawiać jak szybko dzisiaj pojedzie. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 9 |
Data: Listopad 11 2017 09:46:57 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-06 o 06:06, kloi pisze: Kupiem uywane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udao mi się osiągnąć na trasie krakw tarnw (autorstrada) 210km licznikowe, lekkie zaskoczenie ale na pewno tak byo Bąd licznika, albo jazda na tzw podwjnym gazie.. trzeciej moliwości chyba nie ma. 10 |
Data: Listopad 12 2017 22:13:16 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzdu, jest inaczej | Autor: J.F. | Dnia Sun, 12 Nov 2017 08:44:25 -0800 (PST), WS napisa(a): On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote: Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie rozpedzil. Chyba, ze ma nadbieg. J. 11 |
Data: Listopad 13 2017 00:29:17 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | -- Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie rozpedzil. Chyba, ze ma nadbieg. 12 |
Data: Listopad 13 2017 07:47:13 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: kloi | W dniu 2017-11-11 o 09:46, Trybun pisze: W dniu 2017-11-06 o 06:06, kloi pisze: nie chodzi o faktyczną prędko tylko o rnicę między osiągami przed i po naprawach, w sensie pytania nie chodzio o to co pokazuje licznik i czy on jest wiarygodny czy nie (bo nie jest) na razie obieram wersję z paliwem 13 |
Data: Listopad 13 2017 16:05:45 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: kloi |
Ale skąd pewno e to nie licznik wprowadzi w bąd? Braeś pod uwagę take inne rzeczy ktre rniy się od czasu przed wymianą rozrządu, np. peda w pododze, ta sama trasa z wiatrem lub pod wiatr ( wiatromierza nie mam ale zazwyczaj wieje tu z zachodu czyli jadąc do tarnowa mam wiatr w plecy), znam trase na pamięć bo w tym roku przejechaem z 100 razy i wiem ktra grka i jaka jest, nawet z najwiekszej grki nie udao mi się na liczniku osiągnąć tyle co wtedy na starym rozrządzie oglądaem te materiay o filtrach i faktycznie mona zyskać 10% mocy na dobrym filtrze powietrza 14 |
Data: Listopad 13 2017 18:38:18 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-13 o 16:05, kloi pisze:
Szkoda e nie miaeś wtedy prędkościomierza zsynchronizowanego np z GPS, wtedy byaby pewno e to nie jakieś przekamywanie licznika. Jasne e nie tylko rodzaj, ale take wymiana filtra na nowy moe poskutkować zauwaalnym zwiększeniem mocy, ale raczej nie zrobi to z pojazdu rakiety;-) 15 |
Data: Listopad 13 2017 22:18:57 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: yabba | W dniu 2017-11-13 o 16:05, kloi pisze:
To wychodzi, e nowy czysty filtr, ktry zaoyeś daje większe opory ni stary brudny filtr. Jakiej marki filtr zaoyeś? Jaki by wcześniej? yabba 16 |
Data: Listopad 13 2017 22:51:59 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | -- Jakiej marki filtr zaoyeś? Jaki by wcześniej? 17 |
Data: Listopad 13 2017 23:39:28 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: WS | On Tuesday, November 14, 2017 at 7:52:01 AM UTC+1, wrote: PS co do teorii z wiatrem to niby wialo powyzej 200 km/h czy moze trzeba sumowac predkosci tzn 185 km/h plus 25 wiatru i juz mamy 210 :-) Nie no, bez przesady, liczac opor aerodynamiczny bierzemy predkosc wzgledna, predkosc z jaka ma pojazd wzgledem otaczajacego go powietrza. np. pojazd jedzie 200km/h wzgledem ziemi wiatr nie wieje - to do obliczen oporu bierzemy 200km/h wieje zgodnie z kier. jazdy 50km/h to liczymy opor dla predk. 150km/h wzgledem powietrza wieje przeciwnie do kier jazdy - to 250km/h WS 18 |
Data: Listopad 14 2017 00:02:17 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ? 19 |
Data: Listopad 14 2017 00:56:32 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: WS | W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:02:19 UTC+1 uytkownik napisa: no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ? wbrew pozorom tak sobie... jesli predkosc max katalogowa to 185, to tylko 25km roznicy, wiec przy wietrze w plecy 25km/h opory aerodynamiczne beda takie same, dochodzi troche (maly procent alosci) oprow samego ruchu (lozyska, opony), wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne.... WS 20 |
Data: Listopad 14 2017 01:32:39 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | -- wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne... 21 |
Data: Listopad 14 2017 12:16:45 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: J.F. | Uytkownik "WS" napisa w wiadomości grup W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:02:19 UTC+1 uytkownik napisa: no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ? wbrew pozorom tak sobie... jesli predkosc max katalogowa to 185, to tylko 25km roznicy, wiec przy wietrze w plecy 25km/h opory aerodynamiczne beda takie same, dochodzi troche (maly procent alosci) oprow samego ruchu (lozyska, opony), wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne... plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg. J. 22 |
Data: Listopad 14 2017 03:38:29 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | -- plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg. 23 |
Data: Listopad 13 2017 23:35:08 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | W dniu poniedziaek, 13 listopada 2017 16:06:10 UTC+1 uytkownik kloi napisa: oglądaem te materiay o filtrach i faktycznie mona zyskać 10% mocy na 10% mocy!? o rzesz :-P to chyba oglądaeś to na Mango TV :-P 24 |
Data: Listopad 14 2017 12:48:40 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: J.F. | Uytkownik "kloi" napisa w wiadomości grup peda w pododze, ta sama trasa z wiatrem lub pod wiatr ( wiatromierza nie mam ale zazwyczaj wieje tu z zachodu czyli jadąc do tarnowa mam wiatr w plecy), znam trase na pamięć bo w tym roku przejechaem z 100 razy i wiem ktra grka i jaka jest, nawet z najwiekszej grki nie udao mi się na liczniku osiągnąć tyle co wtedy na starym rozrządzie oglądaem te materiay o filtrach i faktycznie mona zyskać 10% mocy na dobrym filtrze powietrza Przy tych predkosciach moc oporow powietrza rosnie w trzeciej potedze, wiec 10% mocy silnika wiecej to raptem 3% szybciej. Jakies 5km/h szybciej. IMO - fabryka pewnie ok 180 podaje, nie 210 :-) Licznik pewnie zawyza, wiec przy tych 180 moze pokazywac 190, a 210 to moze byc naprawde tylko 195. A k mechanik nie podmienil lub sam nie zmieniales ? Moze w srednicy odpowiedz ? J. 25 |
Data: Listopad 20 2017 17:38:10 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: kloi |
IMO - fabryka pewnie ok 180 podaje, nie 210 :-) znowu!, nie chodzi o to ile faktycznie jechaem tylko e na liczniku BYŁO 210 przetestowaem benzynę, 98 nic nie zmienio A k mechanik nie podmienil lub sam nie zmieniales ? testy ju byy na tych samych nowych koach letnich pozostaje rozrząd i filtr powietrza uprzedzając: nic nie przytyem od pierwszych testw, nadal 82 kg waę :) 26 |
Data: Listopad 13 2017 12:32:50 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-13 o 07:47, kloi pisze: W dniu 2017-11-11 o 09:46, Trybun pisze: Ale skąd pewno e to nie licznik wprowadzi w bąd? Braeś pod uwagę take inne rzeczy ktre rniy się od czasu przed wymianą rozrządu, np. obroty silnika, czy tylko te osiągi na prędkościomierzu? 27 |
Data: Listopad 13 2017 12:31:41 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-12 o 17:44, WS pisze: On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote: Ale a taki rozrzut przy osobwce? 28 |
Data: Listopad 14 2017 12:48:58 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze: On Monday, November 13, 2017 at 12:32:20 PM UTC+1, Trybun wrote: Rozrzut w maksymalnie osiąganej prędkości. I rower zdaje się nie jest tu adekwatnym przykadem - cyklista to nieomal agiel,, mae prędkości poruszania itd. natomiast w aucie osobowym konstruktorzy duą wagę przykadają do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na pojazd mia wpyw wiatr, jednym sowem - nie jest to coś na co wiatr moe mieć due znaczenie przy poruszaniu. Przy cięarowce to i owszem,ale przy osobowym, myślę e jest to bardzo mao prawdopodobne. 29 |
Data: Listopad 14 2017 05:16:21 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: WS | On Tuesday, November 14, 2017 at 12:48:47 PM UTC+1, Trybun wrote: natomiast w aucie osobowym konstruktorzy duą wagę Nie ma co dywagowac o prawdopodobienstwie, wystarczy policzyc / pogooglac, np. od reki FIAT Bravo 1,6 16V (o ile sie nie ryp... gdzies): dane z http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html jest tam cwiczenie na koncu, licze sam opor z wzorow podanych w p.5. (wydaje mi sie, ze tam sie pomylili i biora predk. w km/h zamiast m/s jesli wynik ma byc w N) sila oporu = 0,31*1,226*0,5*0,75*1,755*1,416 * (predkosc w m/s)^2 potrzebna moc do pokonania sily oporu[W] = sila[N] * predkosc[m/s] wezmy predkosci w km/h: 30 ; 130 ; 200 odpowiednio w m/s to: 8,333 ; 36,111 ; 55,555 co daje nam sile oporu w N odpowiednio: 24,59582044 ; 461,8548504 ; 1093,147575 potrzebna moc do jej pokonania to [W] odpowiednio: 204,9 ; 16678,09182 ; 60730,42083 po przeliczeniu na KM: 0,28 ; 22,67 ; 82,57 jak widac przy 200km/h silnik fiata bravo potrzebuje 82.5KM na samo pokonanie oporow powietrza!!! Zreszta widac to w danych spalania - roznice przy podawanych predkosciach sa znaczace (zazwyczaj 50km/h, 90, 120) WS 30 |
Data: Listopad 17 2017 11:02:57 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-14 o 14:16, WS pisze: On Tuesday, November 14, 2017 at 12:48:47 PM UTC+1, Trybun wrote: Żadne wyliczenia - tu trzeba mieć doświadczenie jako kierownik, aby wiedzieć e wiatr nigdy z osobwki nie zrobi rakiety, czy na odwrt - ślimaka w smole. Jakby nie patrzeć 200km/h to ju jest parametr zarezerwowany dla powanych aut. W swoim czasie miaem pyszakowatego znajomego, ot ten znajomy przechwala się jak to on swoją Sieną 1.6 bez trudu osiąga i przekracza 200km/h... eby nie byo - świadkowie potwierdzali.. do czasu a miaem jechać za nim Sierrą z Gdańska do Poznania. Sierra na maksa osiągaa 180/h, go nie by w stanie oderwać się nawet na kilkadziesiąt metrw - prędko na moliwych odcinkach wynosia co najwyej 170km. Tak e mimo woli staem się tym kto sprawi e go przesta się przechwalać osiągami swojego auta. Trochę nie na temat, ale ju na tym przykadzie widać e chwilowy wskanik licznika to aden dowd na coś. 31 |
Data: Listopad 17 2017 12:06:41 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: WS | On Friday, November 17, 2017 at 11:02:55 AM UTC+1, Trybun wrote: Żadne wyliczenia - tu trzeba mieć doświadczenie jako kierownik, Wzory sa trywialne, predkosc w 3 potedze przy wymaganej mocy do osiagniecia danej predkosci maksymalnej nie daje wiekszego pola manewru (np. wyliczenia JF zgadzaja sie z danymi fabrycznymi idealnie) aby wiedzieć e wiatr nigdy z osobwki nie zrobi rakiety, czy na odwrt - hm... my tu mowimy o roznicach rzedu 30 km/h ;) ani to rakieta, ani slimak Jakby nie patrzeć 200km/h to ju jest parametr moja ciezarowka (znaczy sie diesel kombi) ma maks. 215 km/h wg instrukcji, a nie jest to jakis "powazny" samochod W swoim czasie miaem pyszakowatego o, dokladnie, widac, ze roznice rzedu 30km/h przy zakresie 180-200 sa "na oko" malo zauwazalne, wiec z tym wiatrem to pewnie podobnie BTW ~2lata temu mialem okazje jechac do Chorwacji, juz prawie na miejscu pod silny wiatr. Standardowo jechalem autostrada ~150 km/h , zorientowalem sie, ze naprawde mocno wieje po szacowanym zasiegu wyswietlanym przez kompa-) wir w baku ;) I faktycznie rekawy na wiaduktach wskazywaly, ze jade praktycznie pod wiatr... a wcale nie wialo tak, ze magistrale adriatycka zamykaja dla motocykli WS 32 |
Data: Listopad 14 2017 18:05:20 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: J.F. | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości grup W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze: Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o predkosc wzgledem powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h to opor ten wynosi zero (wzgl. powietrza sie nie poruszamy!!!). Rozrzut w maksymalnie osiąganej prędkości. I rower zdaje się nie jest tu adekwatnym przykadem - cyklista to nieomal agiel,, mae prędkości poruszania itd. natomiast w aucie osobowym konstruktorzy duą wagę przykadają do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na pojazd mia wpyw wiatr, jednym sowem - nie jest to coś na co wiatr moe mieć due znaczenie przy poruszaniu. Przy cięarowce to i owszem,ale przy osobowym, myślę e jest to bardzo mao prawdopodobne. I tu sie mylisz. Wzor na opor cisnieniowy jest w miare prosty, tylko niewiadomych duzo F=Cx*S*q*V^2/2 no to podstawny Cx=0.4, S=2, q=1.3, V=50m/s (180km/h) 1300N moc (F*v) potrzebna na pokonanie tego oporu to 65kW. (tu juz mamy predkosc wzgledem drogi, nie powietrza) I tu wchodzimy w niewiadome - pozostale opory przy tej predkosci wymagaja 11kW, czy wspolczynniki sa nieco inne, czy jednak potrafi szybciej jechac - fabryka podaje 183km/h dla silnika 76kW (103KM) https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/fiat/stilo/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-16v-103km-2001-2005/ Przy takich przykladowych danych to 200km/h (55.5m/s) juz nie pojedzie, bo to wymaga 89kW. Ta trzecia potega przy predkosci powoduje dosc stromą krzywa, 10% wieksza predkosc to 30% wieksza moc, wiec ta predkosc jest dobrze okreslona ... ale tez mocno zalezna od wiatru, bo pracujemy na granicy mocy. Przy ciezarowce powiedzmy ze mamy Cx=1 i S=10, co nam przy 25m/s daje 3125N, 78kW ale dobra ciezarowka ma tych kW ze 200, to moze duzo szybciej pojechac :-) I wiatr jej nie przeszkodzi ... choc takie 45km/h w nos podniesie sile oporu 2.25 raza, moc tez tyle samo - 175kW .. i 200kW moze nie starczyc na jazde 90. No i lepiej sie przespac i poczekac az wiatr przejdzie, bo po co palic drogie paliwo :-) Albo pojechac 10m za kolega Co innego jakies gorsze ciezarowki, co nie maja 200kW, tylko 70. Jakies Lublin izoterma np. Bo Transity, Transportery itp to aerodynamike maja dobra - silniki tam umiarkowane, a te 160km/h bydle pojedzie, mimo ze powierzchnia czolowa dwa razy wieksza niz Stilo. Wcale nie przypomina to oporow cegly. P.S. Stilo 1.8 133KM 98kW, zgodnie z powyzszym wzorem powinno pozwolic na jazde 183* ( (98/76)^(1/3)) = 199 km/h Fabryka podaje 200. Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215. Podejrzana zgodnosc :-) Albo opory powietrza stanowia wiekszosc oporow takiej osobowki, albo inne opory maja podobna zaleznosc (moga miec inna, ale np jest w nich masa, a ta rosnie wraz z moca silnika czy rozmiarem opon - ktory tez zalezy od mocy), albo ... fabryce wcale sie nie chce mierzyc wszystkich modeli, tylko mierza jeden, a reszte przeliczaja w/w wzorem uwzgledniajac jedynie powietrze :-) J. 33 |
Data: Listopad 17 2017 11:05:07 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-14 o 18:05, J.F. pisze: Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości grup W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze: Wg wszystkich wzorw trzmiel nie ma prawa latać, jest za duy i za cięki na tak maą powierzchnię skrzyde, a on lata i ma się dobrze. 34 |
Data: Listopad 17 2017 02:16:26 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: | -- Wg wszystkich wzorw trzmiel nie ma prawa latać, jest za duy i za cięki na tak maą powierzchnię skrzyde, a on lata i ma się dobrze. 35 |
Data: Listopad 17 2017 21:25:17 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: m4rkiz | On 2017-11-14 18:05, J.F. wrote: Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215. to akurat moge potwierdzic ;) licznikowe 220 przy oponach zalecanej wielkosci 36 |
Data: Listopad 13 2017 13:04:42 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: WS | On Monday, November 13, 2017 at 12:32:20 PM UTC+1, Trybun wrote: Ale a taki rozrzut przy osobwce? Rozrzut czego? To, ze predkosc wiatru ma wplyw na osiagi jest oczywiste, wzory mozna znalezc p. tu: http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o predkosc wzgledem powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h to opor ten wynosi zero (wzgl. powietrza sie nie poruszamy!!!). Dlatego stawiam, ze jest to mozliwe, jesli b. mocno wialo od tylu, wiekszosc samochodow benz. z skrzynia 5 biegowa v.max osiaga na 4 biegu, wiec zapas obrotow jest dosc duzy na 5 biegu. Sile oporu powietrza dobrze widac np. na rowerze - juz przy wietrze ~30km/h z wiatrem "samo jedzie", pod wiatr to wrecz walka... WS 37 |
Data: Listopad 12 2017 08:44:25 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: WS | On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote: W dniu 2017-11-06 o 06:06, kloi pisze:
jest - wiatr Glownym ograniczeniem max predkosci jest opor powietrza, jesli np. mamy wiatr 50km/h w plecy, to przy 210km/h opor powietrza jest taki, jak przy 210-50 czyli jak przy 160 km/h, wiec jest to calkiem realne... WS 38 |
Data: Listopad 12 2017 15:46:32 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzdu, jest inaczej | Autor: Budzik | Uytkownik kloi ... Kupiem uywane stilo 1.6 benzyna, jadc nim testowo udao mi si Wsiasc do uzywanego, nieznanego auta i rozpedzic sie do 210. Gratuluje. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Zbyt kocham moje szalestwa, by nie przeraaa mnie myl, e kto wbrew woli prbowa bdzie mnie leczy 39 |
Data: Listopad 13 2017 08:01:22 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: kloi | W dniu 2017-11-12 o16:46, Budzik pisze: Uytkownik kloi ... hah nie mam rodziny a nieznane to ono nie byo, jazda testowa bya po tygodniu spdzonym w garau na dokadnych ogldzinach i robocie: wymieniem kompletne hamulce ty, przd, nowiutkie wywaone opony z felgami fabrycznymi alu po odnowieniu, martwiem si jedynie o rozrzd bo oryginalny 10 letni pasek mg strzeli 40 |
Data: Listopad 26 2017 06:19:54 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: kloi |
41 |
Data: Listopad 26 2017 21:39:02 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Janusz | W dniu 2017-11-26 o 06:19, kloi pisze: Faktycznie, piękne. -- Pozdr Janusz |