Grupy dyskusyjne »
Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara
1 | Data: Lipiec 10 2007 17:06:22 |
Temat: Suzuki Grand Vitara | |
Autor: MAGIC | Witam! 2 |
Data: Lipiec 10 2007 17:29:12 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: JarekM | MAGIC wrote: Witam!no, grand vitara to jednak bardziej terenowe auto od rav4, gdzie w niektórych wersjach nie mam wogóle napędu na 4 koła Potrzebujesz auta terenowego czy Vitara Ci sie tylko podoba ?? -- Jarek (Cobra) Marecik Croma 2.0ie T & LR DII Td5 3 |
Data: Lipiec 10 2007 22:53:33 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: MAGIC |
no, grand vitara to jednak bardziej terenowe auto od rav4, gdzie w W sumie nie potrzebuje terenowki ale jak nasze drogi wygladaja - kazdy wie. To wyzwanie dla samochodow! Czasem w jakis teren pewnie tez sie wybiore. Reasumujac, Vitara wygrywa bo jest tansza i do tego ma lepsze wlasciwosci terenowe, do tego dobrze wyposazona i wydaje sie znacznie solidniejsza niz np. delikatna Toyota. W sumie decyzje juz prawie podjalem, ale musze sie przekonac podczas jazdy testowej,a w pobliskim salonie akurat nie maja diesela do testow... :/ Stad pytanie na forum do uzytkownikow. Nigdy nie jezdzilem Suzuki, ani nie znam nikogo, kto by mi mogl jakas opinie na temat tej marki przedstawic Jak jest z awaryjnoscia? Jaki jest ten diesel w praktyce? (1.9 common rail, 129 KM/ 3750 obr/min 300 Nm/2000 ob/min przy masie 1590 kg). Jesli chodzi o Toyote to mam dobre wrazenia - mialem 3 Corolle i Carine II - wszystkie bezawaryjne, a Suzuki to w koncu tez japonska marka, wiec ludze sie, ze bedzie podobnie (?) Pozdrawiam! Magic 4 |
Data: Lipiec 10 2007 22:25:48 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: Janokal | Witam.
129KM przy 1.5 tony? Jak na moj gust malo. Sprobuj poszukac moze Mazda Tribute. Pojedzie dalej niz RAV4, a z silnikiem 200KM jazda jest juz calkiem przyjemna. No i japonska marka :-))) Pozdrawiam Janokal Pozdrawiam! 5 |
Data: Lipiec 11 2007 09:59:09 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: JarekM | Janokal wrote: Jaki no nie wiem, moje disco ma 2200 i 140KM, do tego 4ro biegowy automat i jeździe się naprawdę nieźle, demon prędkości to nie jest, ale weź po uwagę, że te samochody to takie jeżdzące 'stodoły'. Myślę, że ten silnik w Vitarze nie bedzie zły, przeciez tymi samochodami z definicji nie da się jeździć szybko -- Jarek (Cobra) Marecik Croma 2.0ie T & LR DII Td5 6 |
Data: Lipiec 11 2007 13:37:57 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: Janokal | Witam no nie wiem, moje disco ma 2200 i 140KM, do tego 4ro biegowy automat Odwieczny dylemat, dla kazdego szybko oznacza co innego :-). Przy przyspieszeniu rzedu 8.5-9s/100km Tribute daje spokojnie zmiescic sie tam gdzie chce. Co do V max nawet nie wiem, najwiecej co robilem to bylo ~160-170 w gorach przy duzych roznicach wzglednych , bardzo stabilnie trzymal sie pasa, silnik nawet nie zajaknal sie. A to nadal tylko 200KM, nie mowie juz nawet o nowej RAV4 V6 z 269KM :-))) Pozdrawiam Janokal Mazda Tribute LX 2004 Mazda MPV LX 2000
7 |
Data: Lipiec 11 2007 12:11:27 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: marek 'moa' piotrowski | Użytkownik "MAGIC" napisał W sumie nie potrzebuje terenowki ale jak nasze drogi wygladaja - kazdy wie. To wyzwanie dla samochodow! Czasem w jakis teren pewnie tez sie wybiore. to może po prostu forester. dwulitrowy golas 23kEUR, przyzwoicie wyposażony 27. oczywiście to bezyna i poniżej 10 w mieście raczej nie zejdziesz. za to lepiej się prowadzi i wygodniejszy w środku od vitary. względnie legacy, też coś koło 27 a większe. Nigdy nie jezdzilem Suzuki, ani nie znam nikogo, kto by mi mogl jakas opinie na temat tej marki przedstawic Jak jest z awaryjnoscia? normalnie. w zasadzie się nie psuje ale w jimniastym wyrobił mi się wieloklin przedniego wału po jakiś 60k i sprzęgło zaczęło się ślizgać po 120k. Jaki jest ten diesel w praktyce? (1.9 common rail, 129 KM/ 3750 obr/min 300 Nm/2000 ob/min przy masie 1590 kg). pytałeś na kiedy będzie dostawa? bo ja jak na początku roku szukałem czegoś dla siebie to benzyny były na maj-czerwiec, dizle sierpień-wrzesień. czyli może być tak że teraz to na grudzień są zapisy ;] -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 8 |
Data: Lipiec 11 2007 14:22:38 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: Boombastic | tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ A jak się lata Leśnikiem? Sprawia duzo frajdy z jazdy? Ja chetnie wziąłbym z automatyczna skrzynią biegów, ale oferowana jest przestarzała i zabija osiągi, więc pewnie stanie na manualu. W miescie wciąga 15 l czy schodzisz na mniej? 9 |
Data: Lipiec 11 2007 14:50:47 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: marek 'moa' piotrowski | Użytkownik "Boombastic" napisał A jak się lata Leśnikiem? Sprawia duzo frajdy z jazdy? cud, mniut i orzeszki. jeździ lepiej niż się spodziewałem, ale trochę jestem spaczony przez ostatnie 7 lat jazdy 4x4 w bardziej terenowych opakowaniach. w środku podczas jazdy wogóle nie czuć suvowatości. no może trochę ryje noskiem ale bez przesady. jest bardzo zwrotny, dobra widoczność na około, wygodna kierownica... jak mi dociągną czarne do domku (jeśli wogóle) to można będzie spróbować obniżyć zawieszenie do wartości "asfaltowej" ;] Ja chetnie wziąłbym z automatyczna skrzynią biegów, ale oferowana jest przestarzała i zabija osiągi, więc pewnie stanie na manualu. silnik 2.5t jest dość elastyczny więc spokojnie można ręczną, co prawda nie ciągnie tak jak 4l w peepie praktycznie od wolnych obrotów, ale od 1.5-2k jest ok. oczywiście przy 3k dostajesz kopa w plecy ale poniżej też się da jeździć. no i 5 robi od 80 do zamknięcia licznika... W miescie wciąga 15 l czy schodzisz na mniej? 12 z groszami, z tym że nie jest to typowa jazda w korku, mieszkam pod warszawą i pierwsze światła widzę gdzieś w połowie drogi do pracy (ale też nie tak że to trasa - praktycznie cały czas teren zabudowany). z drugiej strony w korku nie powinien brać więcej niż wolnossący. -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 10 |
Data: Lipiec 11 2007 15:45:24 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: Boombastic | 12 z groszami, z tym że nie jest to typowa jazda w korku, mieszkam pod Mój klient mówił własnie podobnie, a też jeździ do pracy na obrzeżach Warszawy. Poza tym jest to idealne auto do moich celów, nie potrzebuje auta przeprawowego, spasionego i wysokiego, ale muszę czasem dojechac drogą kiepskiej jakości czy też kawałek po łace, a do tego idealnie sie raczej nadaje. No i jazda zimą, gdy moto stoi. Jedynie troche mnie hamuje koszt zakupu. Pamiętam, że ty swojego kupowałeś jako model zeszłoroczny z rabatem, tak? Ile za niego zapłaciłeś? Znalazłem importera nowych samochodów u którego Foryś kosztuje 30,500 E, w oficjalnej sieci sprzedaży to już min. 36 kE. Masz skórę wewnątrz? 11 |
Data: Lipiec 11 2007 16:05:31 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: marek 'moa' piotrowski | Użytkownik "Boombastic" napisał zakupu. Pamiętam, że ty swojego kupowałeś jako model zeszłoroczny z rabatem, tak? Ile za niego zapłaciłeś? Znalazłem importera nowych samochodów u którego Foryś kosztuje 30,500 E, w oficjalnej sieci sprzedaży to już min. 36 kE. Masz skórę wewnątrz? 110kpln, bez skóry, wersja 000 czyli golas (znaczy nie ma skóry, nawigacji i panoramicznego szyberdachu ;] ) -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 12 |
Data: Lipiec 11 2007 09:45:13 | Temat: Re: Suzuki Grand Vitara | Autor: Tomasz Pyra | MAGIC pisze: Witam! Jeżdżę trochę GV ale z benzynowym 2.0. Mimo wszystko samochód jest mułowaty pomimo 140KM. Diesel jest jeszcze trochę słabszy, więc nie wiem jak to będzie. Zaletš diesla na pewno będzie zużycie paliwa, bo ta benzyna podczas spokojnej jazdy w trasie wcišga 10l/100km (bez żadnych szaleństw - takie jest zużycie paliwa przy stałej prędkoci 100-110km/h), a w miecie "zadowala" się 14l/100km. To tego w rodku jest głono - a z klekotem będzie pewnie jeszcze gorzej. Do 100km/h jest ok, ale potem odechciewa się przyspieszać - może i dobrze bo gdyby się rozpędzić to by się chyba pojawiły wiry w zbiorniku paliwa ;) Skrzynia biegów jest tak zestopniowana że przy 100km/h ma się 3000rpm. Inna sprawa że aerodynamika kloca tego wymaga - jazda 100km/h to już duży opór powietrza. Ale sšdzę że to bolšczki ogólnie wszystkich SUV-ów tej klasy, które z racji aerodynamiki nie nadajš się do pędzenia autostradami. Osišgi ma dokładnie takie same jak moja Corolla, a zużywa dokładnie 2x więcej paliwa. Z zalet - prowadzi się bardzo lekko i przyjemnie, nie kołysze na boki, jest bardzo stabilny jak na tš klasę samochodów (jeden z najmniej wywrotnych SUV-ów). Ale tak naprawdę ta GV wyleczyła mnie z terenówek - po prostu za to zużycie paliwa można mieć dużo, dużo lepsze osišgi - nawet z napędem na 4 koła w osobówce (np. Subaru). Być może w dieslu zużycie paliwa nie będzie tak dotkliwe. Czy warto dopłacić do diesela? Jakie zalety/wady według Was ma ten samochód Jest terenowy - prawdziwy napęd na 4 koła z LSD i blokadš CMR i reduktorem. Do tego jako tam podobno wzmocnione nadwozie. Napęd na 4 koła docenisz w zimie w odróżnieniu od wynalazków gdzie tył załšcza się dopiero jak przednie koła buksujš. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ |
Re: Suzuki Grand Vitara
Galerie zdjęć
Newsletter