Grupy dyskusyjne   »   [WrocÅ‚aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.

[Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.



1 Data: Grudzien 29 2011 21:00:32
Temat: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: tester2003 

Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).

Dopiero zaczynam swoj± zabawê z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku
miesiêcy oczytuje siê na ró¿nego rodzaju stronach/forach etc. Chcê wykorzystaæ
okres zimowy na zakup motocykla.

Wybór pad³ na Suzuki DR-Z 400. Nie chcê kupowaæ dwóch motorów. Przeznaczenie
to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
dojazd do pracy (kilkana¶cie kilometrów).

Przechodz±c do sedna:
Znalaz³em ciekaw± ofertê sprzeda¿y DR-Ztki we Wroc³awiu, jednak poniewa¿
jestem z pó³.-wsch. Polski wola³bym wybraæ siê w drogê po wstêpnym
przypatrzeniu siê motorowi przez kogo¶ na miejscu. Poniewa¿ sam nie jestem
do¶wiadczony w tym temacie - te¿ bêdzie mi ciê¿ko oceniæ adekwatno¶æ stanu
motocykla do zaproponowanej ceny. Czy mo¿e kto¶ poleciæ firmê lub osobê
prywatn±, która mog³aby (np. za op³at±) dokonaæ wstêpnej weryfikacji na
miejscu? Najlepiej by to by³a osoba, które ma do¶wiadczenie w tego typu motorach.

Z góry dziêkujê za pomoc:)
-- pozdrawiam

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Grudzien 30 2011 00:03:54
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: doktorski 

W dniu czwartek, 29 grudnia 2011, 22:00:32 UTC+1 u¿ytkownik  tester2003 napisa³:

Wybór pad³ na Suzuki DR-Z 400. Nie chcê kupowaæ dwóch motorów.. Przeznaczenie
to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
dojazd do pracy (kilkana¶cie kilometrów).
A wziales pod uwage fakt, ze opona szutrowa nie bedzie w ogole trzymac w piachu (tor) a kostka bedzie na asfalcie znikac w oczach? O przydatnosci DRZ400 na tor nie wspomne - do turlania sie po hopkach wystarczy.

pzdr, dr
14/525/400, DRZ byla

3 Data: Grudzien 30 2011 02:09:44
Temat: Re: Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Michal Demczuk 

doktorski wrote:

W dniu czwartek, 29 grudnia 2011, 22:00:32 UTC+1 u¿ytkownik
tester2003 napisa³:

Wybór pad³ na Suzuki DR-Z 400. Nie chcê kupowaæ dwóch motorów.
Przeznaczenie to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend)
+ 50% na codzienny dojazd do pracy (kilkana¶cie kilometrów).
A wziales pod uwage fakt, ze opona szutrowa nie bedzie w ogole
trzymac w piachu (tor) a kostka bedzie na asfalcie znikac w oczach? O
przydatnosci DRZ400 na tor nie wspomne - do turlania sie po hopkach
wystarczy.

Spokojnie, pojezdzi troche to sie wyleczy z jednego albo z drugiego :)


--
Pozdr..

Micha³ Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Husqvarna, Kymco

4 Data: Grudzien 30 2011 11:18:09
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: de Fresz 

On 2011-12-29 22:00:32 +0100, " tester2003"  said:

Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).

W kwesti formalnej - to nie jest forum ;-)


Dopiero zaczynam swoj± zabawê z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku
miesiêcy oczytuje siê na ró¿nego rodzaju stronach/forach etc. Chcê wykorzystaæ
okres zimowy na zakup motocykla.

Wybór pad³ na Suzuki DR-Z 400.

S³usznie. I szukaj raczej wersji E.


Nie chcê kupowaæ dwóch motorów. Przeznaczenie
to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
dojazd do pracy (kilkana¶cie kilometrów).

To do¶æ s³aby pomys³. Po pierwsze ciê¿ko jest utrzymaæ enduraka u¿ywanego w b³ocie w stanie sprawno¶ci drogowej (kierunki, sprawne lampy itp.). Po drugie, jak ju¿ napisa³ Doktorski - opony. Na asfalt przydaj± siê te¿ nieco d³u¿sze prze³o¿enia. Wiêc sam w sobie pomysl jest zupe³nie niepraktyczny. Ot tak, ¿eby czasem gdzie¶ awaryjnie polecieæ lub co jaki¶ czas np. skoczyæ endurakiem do roboty, a pó¼niej w krzaki - ok, ale taki sprzêt nie sprawdzi siê w codziennych dojazach. Tak, sam te¿ próbowa³em.

--

Pozdrawiam
de Fresz

5 Data: Grudzien 30 2011 16:56:39
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor:  

:) Wybór nie jest ³atwy bo ciê¿ko by co¶ by³o do wszystkiego - zdajê sobie z
tego sprawê. W tej chwili trudno mi prorokowaæ jak w praktyce bêdzie wygl±da³o
u¿ytkowanie motoru. Je¿eli chodzi o jazdê po asfalcie czyta³em o twardszej
kostce, które nada siê zarówno na tor jak i przetrzyma relatywnie d³ugo na
asfalcie. DR-Ztk± poskakaæ nie poskaczê - po torze powinien poje¼dziæ -
do¶wiadczenie/pewno¶ci jednak nie mam.

Chêtnie wys³ucham praktycznych rad. Teraz podchodzê tak, ¿e jak po³knê bakcyla
i jazda na torze bêdzie czym¶ dla mnie to i tak bêdê musia³ przesi±¶æ siê na
pocz±tku na 250tkê. Teraz jednak nie chcê kupowaæ dwóch motorów.

Ma kto¶ pomys³ jak to pogodziæ? Jak podej¶æ do tematu:) ?

de Fresz  napisa³(a):

On 2011-12-29 22:00:32 +0100, " tester2003"  said:

> Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).

W kwesti formalnej - to nie jest forum ;-)


> Dopiero zaczynam swoj± zabawê z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku
> miesiêcy oczytuje siê na ró¿nego rodzaju stronach/forach etc. Chcê wykorzysta
æ
> okres zimowy na zakup motocykla.
>
> Wybór pad³ na Suzuki DR-Z 400.

S³usznie. I szukaj raczej wersji E.


> Nie chcê kupowaæ dwóch motorów. Przeznaczenie
> to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
> dojazd do pracy (kilkana¶cie kilometrów).

To do¶æ s³aby pomys³. Po pierwsze ciê¿ko jest utrzymaæ enduraka
u¿ywanego w b³ocie w stanie sprawno¶ci drogowej (kierunki, sprawne
lampy itp.). Po drugie, jak ju¿ napisa³ Doktorski - opony. Na asfalt
przydaj± siê te¿ nieco d³u¿sze prze³o¿enia. Wiêc sam w sobie pomysl
jest zupe³nie niepraktyczny. Ot tak, ¿eby czasem gdzie¶ awaryjnie
polecieæ lub co jaki¶ czas np. skoczyæ endurakiem do roboty, a pó¼niej
w krzaki - ok, ale taki sprzêt nie sprawdzi siê w codziennych dojazach.
Tak, sam te¿ próbowa³em.



--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Grudzien 30 2011 19:01:36
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-12-30 17:56,  pisze:

Je¿eli chodzi o jazdê po asfalcie czyta³em o twardszej
kostce, które nada siê zarówno na tor jak i przetrzyma relatywnie d³ugo na
asfalcie.

super pomysl! spadnie troche deszczu, ochlodzi sie i bedziesz glebil na sama mysl o zakrecie na asfalcie. A gleba na czarnym jest bolesna i moze zrobic kuku.

DR-Ztk± poskakaæ nie poskaczê - po torze powinien poje¼dziæ -
do¶wiadczenie/pewno¶ci jednak nie mam.

A dlaczego nie poskaczesz ?

Chêtnie wys³ucham praktycznych rad.

bardziej teren szukaj E, bardziej droga szukaj S.

Teraz podchodzê tak, ¿e jak po³knê bakcyla
i jazda na torze bêdzie czym¶ dla mnie to i tak bêdê musia³ przesi±¶æ siê na
pocz±tku na 250tkê. Teraz jednak nie chcê kupowaæ dwóch motorów.

chyba na 125...

Ma kto¶ pomys³ jak to pogodziæ? Jak podej¶æ do tematu:) ?

odpowiadac pod cytowanym tekstem!

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

7 Data: Grudzien 30 2011 20:45:47
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: tester2003 

No tak - nie ma idealnych rozwi±zañ. My¶la³em te¿ o dwóch kompletach kó³ek
jednak to te¿ ma³o praktyczne. W grê wchodzi kostka lub ko³a od SM. Z dwojga
kostka (twardsza) wydaje siê bardziej wszechstronna.
Ceniê sobie mocno bezpieczeñstwo. Pytanie czy przy takim wyborze nie bêdzie z
tym problemu. Mo¿e jakie¶ inne "rozwi±zanie"?

Roman Niewiarowski  napisa³(a):

W dniu 2011-12-30 17:56,  pisze:

> Je¿eli chodzi o jazdê po asfalcie czyta³em o twardszej
> kostce, które nada siê zarówno na tor jak i przetrzyma relatywnie d³ugo na
> asfalcie.

super pomysl! spadnie troche deszczu, ochlodzi sie i bedziesz glebil na
sama mysl o zakrecie na asfalcie. A gleba na czarnym jest bolesna i moze
zrobic kuku.

> DR-Ztk± poskakaæ nie poskaczê - po torze powinien poje¼dziæ -
> do¶wiadczenie/pewno¶ci jednak nie mam.

A dlaczego nie poskaczesz ?

> Chêtnie wys³ucham praktycznych rad.

bardziej teren szukaj E, bardziej droga szukaj S.

> Teraz podchodzê tak, ¿e jak po³knê bakcyla
> i jazda na torze bêdzie czym¶ dla mnie to i tak bêdê musia³ przesi±¶æ siê na
> pocz±tku na 250tkê. Teraz jednak nie chcê kupowaæ dwóch motorów.

chyba na 125...

> Ma kto¶ pomys³ jak to pogodziæ? Jak podej¶æ do tematu:) ?

odpowiadac pod cytowanym tekstem!

pozdr
newrom


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Styczen 02 2012 08:17:27
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 30 Dec 2011 20:45:47 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za  tester2003
wyklawiaturowal co nastepuje:

No tak - nie ma idealnych rozwi±zañ. My¶la³em te¿ o dwóch kompletach kó³ek
jednak to te¿ ma³o praktyczne. W grê wchodzi kostka lub ko³a od SM. Z dwojga
kostka (twardsza) wydaje siê bardziej wszechstronna.
Ceniê sobie mocno bezpieczeñstwo. Pytanie czy przy takim wyborze nie bêdzie z
tym problemu. Mo¿e jakie¶ inne "rozwi±zanie"?
 
Wydaje mi sie, ze jak bys nie kombinowal to przy Twoich zalozeniach
potrzebujesz dwoch motocykli po prostu (albo musisz zmienic zalozenia).

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

9 Data: Styczen 02 2012 11:48:02
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: de Fresz 

On 2011-12-30 21:45:47 +0100, " tester2003"  said:

No tak - nie ma idealnych rozwi±zañ. My¶la³em te¿ o dwóch kompletach kó³ek
jednak to te¿ ma³o praktyczne. W grê wchodzi kostka lub ko³a od SM. Z dwojga
kostka (twardsza) wydaje siê bardziej wszechstronna.

Dupatam. Kostka bêdzie s³abo trzymaæ na asfalcie, zw³aszcza mokrym. Zreszt± im twardsza opona, tym gorsz± oferujê przyczepno¶æ. No i w kostce wa¿na jest nie tylko wysoko¶æ klocków, ale ich powierzchnie atakuj±ce, czyli krawêdzie - na asfalcie momentalnie zostan± stêpione, dziêki czemu trzymanie w terenie stanie siê gówniane.


Ceniê sobie mocno bezpieczeñstwo. Pytanie czy przy takim wyborze nie bêdzie z
tym problemu.

Terenowa kostka na asfalcie to doskona³a lekcja wyczucia przyczepno¶ci - co chwilê siê j± traci. Plusem jest to, ¿e na lekkim enduraku wzglêdnie ³atwo jest j± odzyzkaæ. Ale je¶li kto¶ nie ma pojêcia, to na pewno glebnie i to stawiam, ¿e nie raz.


Mo¿e jakie¶ inne "rozwi±zanie"?

Drugi motocykl jest idealnym rozwi±zaniem.


--

Pozdrawiam
de Fresz

10 Data: Styczen 02 2012 10:56:16
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 2 Jan 2012 11:48:02 +0100) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:


Terenowa kostka na asfalcie to doskona³a lekcja wyczucia przyczepno¶ci
- co chwilê siê j± traci. Plusem jest to, ¿e na lekkim enduraku
wzglêdnie ³atwo jest j± odzyzkaæ. Ale je¶li kto¶ nie ma pojêcia, to na
pewno glebnie i to stawiam, ¿e nie raz.

Wydawalo mi sie, ze kostka na mokrym asfalcie slabo trzyma, ale od dwoch
miesiecy ujezdzam PitBike`a na torze kartingowym w hali. Nawierzchnia jest
taka jak na parkingach podziemnych a trakcji wlasciwie brak pomimo slickow,
ale i tak jest fajnie :)

http://www.youtube.com/watch?v=uDGxOXXkvjY



--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

11 Data: Grudzien 30 2011 19:04:46
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Piotr Rezmer 

 pisze:

:) Wybór nie jest ³atwy bo ciê¿ko by co¶ by³o do wszystkiego - zdajê sobie z
tego sprawê. W tej chwili trudno mi prorokowaæ jak w praktyce bêdzie wygl±da³o
u¿ytkowanie motoru. Je¿eli chodzi o jazdê po asfalcie czyta³em o twardszej
kostce, które nada siê zarówno na tor jak i przetrzyma relatywnie d³ugo na
asfalcie. DR-Ztk± poskakaæ nie poskaczê - po torze powinien poje¼dziæ -
do¶wiadczenie/pewno¶ci jednak nie mam.

Kostka to nie tylko szybkie zu¿ycie na asfalcie. To tak¿e bardzo s³abe trzymanie opony. Odczuwalne jest to bardzo np. na ciasnych rondach, udaje siê wtedy obróciæ kierownicê (zerwaæ przyczepno¶æ) bez zmiany pochylenia motocykla. Oczywi¶cie mo¿na te¿ je¼dziæ bardzo ostro¿nie i minimalizowaæ skutki s³abego trzymania kostki, ale tracisz wtedy du¿o przyjemno¶ci z jazdy.

PS: Twarda kostka jest np. w oponach Kenda. Mam tak± na przednim kole, jest to opona która ³apie siê jeszcze na homologacjê.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

12 Data: Grudzien 30 2011 20:49:27
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: tester2003 

OK. Czyli np. Kenda by zachowaæ bezpieczeñstwo na asfalcie... Pytanie do
samego motoru. Czy w cenie do 10k warto rozwa¿yæ co¶ oprócz DR-Ztki? Po tym
czego siê oczyta³em i os³ucha³em wydaje siê to dobry wybór w odniesieniu do
moich gabarytów (190, 85), do¶wiadczenia i charakteru u¿ytkowania. Jak s±dzicie?

Piotr Rezmer  napisa³(a):

 pisze:
> :) Wybór nie jest ³atwy bo ciê¿ko by co¶ by³o do wszystkiego - zdajê sobie z
> tego sprawê. W tej chwili trudno mi prorokowaæ jak w praktyce bêdzie wygl±da³
o
> u¿ytkowanie motoru. Je¿eli chodzi o jazdê po asfalcie czyta³em o twardszej
> kostce, które nada siê zarówno na tor jak i przetrzyma relatywnie d³ugo na
> asfalcie. DR-Ztk± poskakaæ nie poskaczê - po torze powinien poje¼dziæ -
> do¶wiadczenie/pewno¶ci jednak nie mam.

Kostka to nie tylko szybkie zu¿ycie na asfalcie. To tak¿e bardzo s³abe
trzymanie opony. Odczuwalne jest to bardzo np. na ciasnych rondach,
udaje siê wtedy obróciæ kierownicê (zerwaæ przyczepno¶æ) bez zmiany
pochylenia motocykla. Oczywi¶cie mo¿na te¿ je¼dziæ bardzo ostro¿nie i
minimalizowaæ skutki s³abego trzymania kostki, ale tracisz wtedy du¿o
przyjemno¶ci z jazdy.

PS: Twarda kostka jest np. w oponach Kenda. Mam tak± na przednim kole,
jest to opona która ³apie siê jeszcze na homologacjê.



--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Grudzien 30 2011 21:55:00
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Piotr Rezmer 

  tester2003 pisze:

OK. Czyli np. Kenda by zachowaæ bezpieczeñstwo na asfalcie... Pytanie do
samego motoru.

Mo¿e ¼le siê wyrazi³em. Kenda ma wiêksz± ¿ywotno¶æ, ale sza³u je¶li chodzi o przyczepno¶æ na asfalcie, nie ma.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

14 Data: Grudzien 30 2011 21:27:04
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: tester2003 

To jakie rozwi±zanie optymalne:)?

Piotr Rezmer  napisa³(a):

  tester2003 pisze:
> OK. Czyli np. Kenda by zachowaæ bezpieczeñstwo na asfalcie... Pytanie do
> samego motoru.

Mo¿e ¼le siê wyrazi³em. Kenda ma wiêksz± ¿ywotno¶æ, ale sza³u je¶li
chodzi o przyczepno¶æ na asfalcie, nie ma.




--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Grudzien 30 2011 22:47:53
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Piotr Rezmer 

  tester2003 pisze:

To jakie rozwi±zanie optymalne:)?

Przy ograniczonym bud¿ecie: skuter na miasto, 250 4T w teren.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

16 Data: Grudzien 31 2011 09:33:11
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: tester2003 

Jaki 2504T - rozwa¿a³em do tej pory CRF. Ostatecznie zrezygnowa³em na rzecz
DR-Z tak by maj±c homologacjê mo¿na bêdzie ni± dojechaæ na tor i pracy.

Czy jazda DR-Z po asfalcie bez opon SM nie zapewnia komfortu i bezpieczeñstwa
- tak by wymuszaæ zakup dwóch oddzielnych jednostek?

Piotr Rezmer  napisa³(a):

  tester2003 pisze:
> To jakie rozwi±zanie optymalne:)?

Przy ograniczonym bud¿ecie: skuter na miasto, 250 4T w teren.




--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Grudzien 31 2011 11:43:58
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Piotr Rezmer 

  tester2003 pisze:

Jaki 2504T - rozwa¿a³em do tej pory CRF. Ostatecznie zrezygnowa³em na rzecz
DR-Z tak by maj±c homologacjê mo¿na bêdzie ni± dojechaæ na tor i pracy.

Jeste¶ wysoki, i musisz zacz±æ od tego by przysi±¶æ na ka¿dej kozie i sprawdziæ czy kolanami nie obijasz kierownicy.


Czy jazda DR-Z po asfalcie bez opon SM nie zapewnia komfortu i bezpieczeñstwa
- tak by wymuszaæ zakup dwóch oddzielnych jednostek?

Opona kostka s³abo trzyma motocykl w pochyleniu. Ale oczywi¶cie przymusu zakupu 2 pojazdów nie ma :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

18 Data: Grudzien 31 2011 12:12:35
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: tester2003 

No tak 250 najlepiej, tyle ¿e:
1. Ma³o który ma homologacje.
2. Przy prze³o¿eniach typowo na tor ciê¿ko mo¿e byæ podjechaæ gdzie¶ dalej.

Piotr Rezmer  napisa³(a):

  tester2003 pisze:
> Jaki 2504T - rozwa¿a³em do tej pory CRF. Ostatecznie zrezygnowa³em na rzecz
> DR-Z tak by maj±c homologacjê mo¿na bêdzie ni± dojechaæ na tor i pracy.

Jeste¶ wysoki, i musisz zacz±æ od tego by przysi±¶æ na ka¿dej kozie i
sprawdziæ czy kolanami nie obijasz kierownicy.


> Czy jazda DR-Z po asfalcie bez opon SM nie zapewnia komfortu i bezpieczeñstwa
> - tak by wymuszaæ zakup dwóch oddzielnych jednostek?

Opona kostka s³abo trzyma motocykl w pochyleniu. Ale oczywi¶cie przymusu
zakupu 2 pojazdów nie ma :)




--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Styczen 02 2012 11:49:25
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: de Fresz 

On 2011-12-31 13:12:35 +0100, " tester2003"  said:

No tak 250 najlepiej, tyle ¿e:
1. Ma³o który ma homologacje.
2. Przy prze³o¿eniach typowo na tor ciê¿ko mo¿e byæ podjechaæ gdzie¶ dalej.

Wreszcie zaczynasz ³apaæ. To samo zreszt± bêdzie w DR-Z, jedynym plusem w niej bêd± rzadsze okresy miêdzyserwisowe.

I pisz do diaska POD cyctatem.


--

Pozdrawiam
de Fresz

20 Data: Styczen 01 2012 12:50:07
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: doktorski 

W dniu pi±tek, 30 grudnia 2011, 17:56:39 UTC+1 u¿ytkownik   napisa³:

:) Wybór nie jest ³atwy bo ciê¿ko by co¶ by³o do wszystkiego - zdajê sobie z
tego sprawê.
Zasada nr 1: jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.

Chêtnie wys³ucham praktycznych rad.
Ma kto¶ pomys³ jak to pogodziæ? Jak podej¶æ do tematu:) ?
Odpusc tor w sensie crossu.
DRZ to bardzo fajny dual laczacy cechy motocykla sprawnego w miescie i soft enduro. Pojechac DRZta na wakacje sie da, tak jak na tor ale i jedno i drugie to bedzie meczarnia.

Jak Ci sie spodoba latanie szutrami to bedziesz wiedzial, ze potrzebujesz bardziej terenowej dryndy. Ale nie zakladaj, ze to jest motocykl przeznaczony (szczegolnie w wersjach drogowych) do wiekszych szalenstw w terenie. Jest za ciezki, ma za slaby zawias i silnik moglby byc bardziej teges.

Reasumujac: DRZ to dobry wybor. Zaloz opony najbardziej szutrowe jakie znajdziesz ale takie, ktore cokolwiek trzymaja na asfalcie. Ogranicz sie do lajtowego enduro i miasta i bedziesz zadowolony.

pzdr, dr
14/525/400

21 Data: Styczen 02 2012 07:30:54
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Piotr Rezmer 

doktorski pisze:

Reasumujac: DRZ to dobry wybor. Zaloz opony najbardziej szutrowe jakie znajdziesz ale takie, ktore cokolwiek trzymaja na asfalcie. Ogranicz sie do lajtowego enduro i miasta i bedziesz zadowolony.

Drugi plus szosowych opon w terenie to wolniejsza jazda, wiêksze wierzganie motocykla czyli w sumie edukacyjnie. Ponoæ V Rossi zim± æwiczy³ jazdê w terenie na kozie ze slickami.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

22 Data: Styczen 02 2012 11:57:22
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: de Fresz 

On 2012-01-01 21:50:07 +0100, doktorski  said:

Ale nie zakladaj, ze to jest motocykl przeznaczony (szczegolnie w wersjach drogowych) do wiekszych szalenstw w terenie. Jest za ciezki, ma za slaby zawias i silnik moglby byc bardziej teges.

Gruba przesada. £agodny silnik pozwala wykorzystywaæ manetkê w pe³nym zakresie, masa jest OK, no zawias móg³by byæ mniej kanapowy, ale na pocz±tek styka. Tym sprzêtem naprawdê da siê sprawnie lataæ w ciê¿kim terenie, mo¿e nie jest idealny do skakania, ale loty po 10 m nie s± na DRZcie niczym nieosi±galnym (dla potrafi±cych, widzia³em na w³asne oczy) - nauczyæ siê odrywaæ od ziemi mo¿na.
Ale je¶li mowa o lataniu stricte po torze krossowym, to lepiej pomy¶leæ o typowej krossówce, DRZ-ta bêdzie idealna na pocz±tek do latania po lasach, poligonach i inszych takich krzaczorach, na torze te¿ da radê, ale to bêdzie w³a¶nie tylko dawanie rady.

--

Pozdrawiam
de Fresz

23 Data: Styczen 02 2012 04:24:46
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: doktorski 

W dniu poniedzia³ek, 2 stycznia 2012, 11:57:22 UTC+1 u¿ytkownik de Fresz napisa³:

Gruba przesada. £agodny silnik pozwala wykorzystywaæ manetkê w pe³nym
zakresie, masa jest OK,
Tu Ty przesadziles :). 132kg na sucho w S mocno ogranicza szybkosc zmiany kierunku co jest szczegolnie bolesne podczas pokonywania lesnych sciezek. Ladowanie takiej masy, przy nienajlepszym zawiasie, takze nie nalezy do przyejmnosci. Nie wiem ile wynosi masa pytacza ale ja nie raz dobilem zawieszenie przy ladowaniu. O kwestii blokowania kosy nie wspominam. Ocziwscie mozna zdjac kilka rzeczy i odchudzic drynde ale wtedy idziemy w modyfikacje utrudniajace zycie podczas jazdy po miescie. I kolko sie zamyka.

Tym sprzêtem naprawdê da siê sprawnie lataæ w ciê¿kim
terenie, mo¿e nie jest idealny do skakania, ale loty po 10 m nie s± na
DRZcie niczym nieosi±galnym (dla potrafi±cych, widzia³em na w³asne
oczy) - nauczyæ siê odrywaæ od ziemi mo¿na.
To co piszesz przeczy temu co napisales wczesniej czyli zeby nie zakladac kostek. A bez kostek na byle wieksza gorke sie nie wdrapie.

pzdr, dr
14/525/400

24 Data: Styczen 02 2012 14:56:08
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: de Fresz 

On 2012-01-02 13:24:46 +0100, doktorski  said:

Gruba przesada. £agodny silnik pozwala wykorzystywaæ manetkê w pe
³nym
zakresie, masa jest OK,

Tu Ty przesadziles :). 132kg na sucho w S mocno ogranicza szybkosc zmiany k
ierunku co jest szczegolnie bolesne podczas pokonywania lesnych sciezek.

Parê razy przelecia³em siê wersj± E i nie zauwa¿y³em jakiego¶ dramatu, nawet w porównaniu z Husk± 450. W kopnym dziêki mniejszemu momentowi hamuj±cemu wrêcz wydawa³a siê nieco l¿ejsza.
Zreszt± wcze¶niej lata³em LC4 z 10 kg ciê¿sz± i nawet tam nie by³o jakiego¶ wybitnego nieszczê¶cia na krêtych trasach, choæ trzeba siê by³o napociæ - ale jak najbardziej da³o siê go szybko przerzucaæ. Chujnia z grzybni± to siê zaczyna w kopnym piachu, przy wyklejaniu z b³ota po wahacz i jak trzeba grata ¶ci±gn±æ z nieudanego podjazdu.


Ladowanie takiej masy, przy nienajlepszym zawiasie, takze nie nalezy do przye
jmnosci. Nie wiem ile wynosi masa pytacza ale ja nie raz dobilem zawieszeni
e przy ladowaniu.

Mo¿na se utwardziæ sprê¿ynami i olejem (przód). No i technika, technika, technika ;-)
Ja nie twierdzê, ¿e zawias w DRZcie to co¶ wybitnego, ale nie dajmy siê zwariowaæ, da siê tym je¿dziæ w ciê¿kim terenie i zacz±æ przygodê z grawitacj±. Im dalej kto¶ bêdzie lata³, tym szybciej zmieni.


Tym sprzêtem naprawdê da siê sprawnie lataæ w ciê¿kim
terenie, mo¿e nie jest idealny do skakania, ale loty po 10 m nie s± n
a
DRZcie niczym nieosi±galnym (dla potrafi±cych, widzia³em na w³asn
e
oczy) - nauczyæ siê odrywaæ od ziemi mo¿na.
To co piszesz przeczy temu co napisales wczesniej czyli zeby nie zakladac k
ostek. A bez kostek na byle wieksza gorke sie nie wdrapie.

Ja nigdzie nie pisa³em o niezak³adaniu kostek, ja pisa³em, ¿e na d³u¿sz± metê kostki na asfalcie s± do dupy. Czyli za³o¿yæ kostki i u¿ywaæ ich zgodnie z przeznaczeniem. A jak siê za³o¿y jakie¶ oponki szutrowe, to nici z zabawy na torze, poligonie, b³ocie itp. Znaczy na upartego siê przejedzie, ale co to za przyjemno¶æ walczyæ o ¿ycie tam, gdzie mo¿na ¶mign±æ nie zauwa¿aj±c problemu?


--

Pozdrawiam
de Fresz

25 Data: Styczen 02 2012 10:28:36
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: doktorski 

W dniu poniedzia³ek, 2 stycznia 2012, 14:56:08 UTC+1 u¿ytkownik de Fresz napisa³:

Parê razy przelecia³em siê wersj± E i nie zauwa¿y³em jakiego¶ dramatu,
nawet w porównaniu z Husk± 450.
Slowo klucz: "wersja E". A ja pisze o S. Roznica w masie to jakies 10kg, lepszy zawias w E i mocniejszy o 8KM silnik.

Mo¿na se utwardziæ sprê¿ynami i olejem (przód).
Ale to juz jest robienie wersji E z S. Tylko po co skoro mozna od razu kupic E lub jakies typowe enduro.

No i technika,
technika, technika ;-)
To akurat racja.

Ja nie twierdzê, ¿e zawias w DRZcie to co¶ wybitnego, ale nie dajmy siê
zwariowaæ, da siê tym je¿dziæ w ciê¿kim terenie i zacz±æ przygodê z
grawitacj±. Im dalej kto¶ bêdzie lata³, tym szybciej zmieni.
To fakt. Ja kupilem DRZ w lutym. W listopadzie juz mialem 525.

Ja nigdzie nie pisa³em o niezak³adaniu kostek, ja pisa³em, ¿e na
d³u¿sz± metê kostki na asfalcie s± do dupy. Czyli za³o¿yæ kostki i
u¿ywaæ ich zgodnie z przeznaczeniem. A jak siê za³o¿y jakie¶ oponki
szutrowe, to nici z zabawy na torze, poligonie, b³ocie itp. Znaczy na
upartego siê przejedzie, ale co to za przyjemno¶æ walczyæ o ¿ycie tam,
gdzie mo¿na ¶mign±æ nie zauwa¿aj±c problemu?
I tu sie zgadzamy: dual, ktory ma miec zastosowanie w miescie i na szutrze nie nadaje sie do latania w ciezkim terenie. Z kolei zakladanie kostek zabiera wiele przyjemnosci i komfortu w jazdy po miescie i jest malo rozsadne z ekonomicznego punktu widzenia.

pzdr, dr
14/525/400

26 Data: Styczen 03 2012 10:08:12
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: de Fresz 

On 2012-01-02 19:28:36 +0100, doktorski  said:

Parê razy przelecia³em siê wersj± E i nie zauwa¿y³em jakiego
¶ dramatu,
nawet w porównaniu z Husk± 450.
Slowo klucz: "wersja E". A ja pisze o S. Roznica w masie to jakies 10kg, le
pszy zawias w E i mocniejszy o 8KM silnik.

Ale ja od pocz±tku radzi³em, ¿eby z DRZ braæ E ;-) DRZ-ta na asfalt nazywa siê SM i te¿ jest fajnym pomys³em, ale z terenu zostaj± tylko lajtowe przeloty, kopny piach czy b³oto, to bêdzie makabra. Choæ poskakaæ siê da, tylk tor musi byæ suchy i opony lepiej z gatunku prawdziwe SM (a nie ma takich za du¿o).


Ja nigdzie nie pisa³em o niezak³adaniu kostek, ja pisa³em, ¿e na

d³u¿sz± metê kostki na asfalcie s± do dupy. Czyli za³o¿yæ
 kostki i
u¿ywaæ ich zgodnie z przeznaczeniem. A jak siê za³o¿y jakie¶
oponki
szutrowe, to nici z zabawy na torze, poligonie, b³ocie itp. Znaczy na

upartego siê przejedzie, ale co to za przyjemno¶æ walczyæ o ¿yc
ie tam,
gdzie mo¿na ¶mign±æ nie zauwa¿aj±c problemu?
I tu sie zgadzamy: dual, ktory ma miec zastosowanie w miescie i na szutrze
nie nadaje sie do latania w ciezkim terenie. Z kolei zakladanie kostek zabi
era wiele przyjemnosci i komfortu w jazdy po miescie i jest malo rozsadne z
 ekonomicznego punktu widzenia.

Obrzydlistwo tak siê we wszystkim zgadzaæ ;-)


--

Pozdrawiam
de Fresz

27 Data: Styczen 03 2012 07:58:44
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-01-01 21:50, doktorski pisze:

Pojechac DRZta na wakacje sie da, tak jak na tor ale i jedno i drugie to bedzie meczarnia.

drz na wakacjach sie nie meczylem specjalnie, ot brakowalo mi czasami predkosci (glownie po to zeby sie utrzymac w grupie).

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

28 Data: Styczen 03 2012 03:35:22
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: doktorski 

W dniu wtorek, 3 stycznia 2012, 07:58:44 UTC+1 u¿ytkownik Roman Niewiarowski napisa³:

drz na wakacjach sie nie meczylem specjalnie, ot brakowalo mi czasami
predkosci (glownie po to zeby sie utrzymac w grupie).
Jak sie na wakacje jedzie do Wieliczki to i DRZ wystarczy. :)

pzdr, dr
14/525/400

29 Data: Styczen 03 2012 14:20:17
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-01-03 12:35, doktorski pisze:

Jak sie na wakacje jedzie do Wieliczki to i DRZ wystarczy. :)

Kufra, cos tak czulem ze zostalem oszukany! Jak dopadne organizatora to wydusze z niego kase, inszalah! ;)

pozdr
newrom
PS. wakacje czyli +- 3tys km w 2 tyg.
--
RD07 - do¿ywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

30 Data: Styczen 04 2012 12:53:07
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: AZ 

On 2012-01-03, Roman Niewiarowski  wrote:

Jak sie na wakacje jedzie do Wieliczki to i DRZ wystarczy. :)

Kufra, cos tak czulem ze zostalem oszukany! Jak dopadne organizatora to
wydusze z niego kase, inszalah! ;)

pozdr
newrom
PS. wakacje czyli +- 3tys km w 2 tyg.

To w tej Wieliczce az tyle chodnikow maja??

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Styczen 05 2012 07:47:34
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy za kupie.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-01-04 13:53, AZ pisze:

To w tej Wieliczce az tyle chodnikow maja??

chcialem zobaczyc jak to jest na torze i jezdzilem w kolko.

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

32 Data: Styczen 04 2012 05:16:36
Temat: Re: Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Tytus 

Siemka

*** Roman Niewiarowski
.. wakacje czyli +- 3tys km w 2 tyg.

Ze miales przelot to juz wiemy ale czy olinklusif tesz???

T

33 Data: Styczen 05 2012 07:47:09
Temat: Re: Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-01-04 14:16, Tytus pisze:

Siemka

*** Roman Niewiarowski
. wakacje czyli +- 3tys km w 2 tyg.

Ze miales przelot to juz wiemy ale czy olinklusif tesz???

Oczywiscie! :-)
Inaczej niz z olinklusif to ja sie nawet do makdonalda nie wybieram!

pozdr
newrom
--
RD07 - do¿ywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

34 Data: Styczen 10 2012 11:23:34
Temat: Re: [Wroc³aw] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
Autor: August 

U¿ytkownik " tester2003"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).

Dopiero zaczynam swoj± zabawê z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku
miesiêcy oczytuje siê na ró¿nego rodzaju stronach/forach etc. Chcê wykorzystaæ
okres zimowy na zakup motocykla.

Wybór pad³ na Suzuki DR-Z 400. Nie chcê kupowaæ dwóch motorów. Przeznaczenie
to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
dojazd do pracy (kilkana¶cie kilometrów).

Nie jestem doswiadczonym "motocyklistom", ale w odroznieniu od kolegow na grupie raczej dorywczo "pozyczaczem" motocykli niz ich wlascicielem ;-) ale dzieki temu chyba znam motocykl, który by idealnie pasowal na pierwsze kroki w terenie plus asfalt.

https://picasaweb.google.com/taugusto1981/MotosIHaveRidden#5610082934831829282

Naprawde fajnie to jezdzi w trasie. Mimo moich obaw trzyma luzno 90km/h bez rzezenia, wycia, powrotu manteki itp.Komfot wystarczajacy.Mam 178 cm i dla takiego wzostu wydawal sie nawet nieco za wysoki dla poczatkujacego. Co ci wiecej trzeba.W terenie jestem jeszcze zielony, ale pewnie sa filmiki na Youtube.

Podjechac obejrzec DRZ tez moge, ale technicznie nie pomoge, raczej moge zobaczyc kto sprzedaje i jakie ma podejscie.


pozdrav,
August

Re: [Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.



Grupy dyskusyjne