Witam, 
w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu ostatnio
były wymieniane 90 000 km temu... 
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy?
--  
Jestem tylko publicznością
| 2 | 
Data: Czerwiec 25 2007 12:52:27 | 
| Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? | 
| Autor: Piotrek Roczniak  | 
Dnia 25.06.2007 patashnik  napisał/a: 
 Witam,  
w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec 
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu ostatnio 
były wymieniane 90 000 km temu...  
 
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic 
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu 
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy? 
 
Nie pamiętam czy Ci opowiadałem, ale u mnie "problemem" okazała się odłupana 
ze świecy porcelanka. Skończyło się tulejowaniem cylindrów. :/
 
--   
[...] Vicariously I 
      Live while the whole world dies 
      Much better you, than I. [...]    tool - vicarious 
::::::::::: -  http://www.roczniak.net/kasa/ - ::::::::::::::
 | 3 | 
Data: Czerwiec 25 2007 12:59:38 |  | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? |  | Autor: patashnik  |  
On Mon, 25 Jun 2007 12:52:27 +0000, Piotrek Roczniak wrote: 
 
 Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic 
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu 
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy? 
 
 
Nie pamiętam czy Ci opowiadałem, ale u mnie "problemem" okazała się odłupana 
ze świecy porcelanka. Skończyło się tulejowaniem cylindrów. :/ 
 
W nesi?! 
 
Jeśli tak, to jest to dopowiedź do mojej odpowiedzi w watku "Nexia, swiece" 
której pisałem, że nexia 40kafli na jednych świecach i lpg ciagnie... 
 
Ale chyba ci nawet na karteczce napisalem, ze swiece i kable do wymiany, 
razem z przewodami paliwa, ktore od nowosci nie wymieniane;)
 
--  
 
Jestem tylko publicznością
 | 4 | 
Data: Czerwiec 25 2007 16:39:04 |  | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? |  | Autor: J.F.  |  
On Mon, 25 Jun 2007 12:41:32 +0000 (UTC),  patashnik wrote:  
 w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec 
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu ostatnio 
były wymieniane 90 000 km temu...  
 
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic 
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu 
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy? 
 
IMO mozesz poczekac. Obejrzyj tylko czy jakiejs niespodzianki nie 
widac typu urwany was.
 
Pewnie tez mozesz nieplatynowe kupic ..
 
J.
 | 5 | 
Data: Czerwiec 25 2007 20:18:48 |  | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? |  | Autor: Lopez  |  
patashnik wrote: 
 Witam, 
w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec 
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu 
ostatnio były wymieniane 90 000 km temu... 
 
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, 
wrzucic zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie 
remontu samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac 
na problemy? 
 
Focus 1,6 99r - tez maja byc platynowe, ale polakomilem sie na pare groszy i kupilem zwykle. Po 10kkm (przy przebiegu 80kkm) padla cewka zaplonowa - mechanik zdiagnozowal, ze to z powodu tych swiec. Teraz mam juz drugi komplet platynowych swiec, zrobilem 100kkm i spokoj. Do momentu padu cewki jezdzilo sie bez roznicy.
 
Pzdrwm.
 
--  
Lopez de Bytom en Silesia
 | 6 | 
Data: Czerwiec 25 2007 22:56:51 |  | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? |  | Autor: nom  |  
 
Użytkownik "Lopez"  napisał w 
wiadomości  
 patashnik wrote: 
 
Focus 1,6 99r - tez maja byc platynowe, ale polakomilem sie na pare 
 
groszy i
 kupilem zwykle. Po 10kkm (przy przebiegu 80kkm) padla cewka zaplonowa - 
mechanik zdiagnozowal, ze to z powodu tych swiec. 
 
Na jakiej podstawie mechanik tak zdiagnozował? 
Jasnowidz?:-) 
Świece mogły być dobre, ale odstęp niewłaściwy (za duży), cekwa 
potrzebowała większej energii, żeby iskra przeskoczyła i grzała się 
bardziej co spowodowało zapewne uszkodzenie (przebicie izolacji).
  |  |  |  |  |