TIR-y na śniegu
1 | Data: Grudzien 15 2010 07:20:28 |
Temat: TIR-y na śniegu | |
Autor: tadek | może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry 2 |
Data: Grudzien 15 2010 16:52:03 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze: może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :) 3 |
Data: Grudzien 15 2010 08:00:32 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: tadek | On 15 Gru, 16:52, Filip KK wrote: W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze: to wiem ale podejrzewam że nie tylko o opony chodzi 4 |
Data: Grudzien 15 2010 17:11:50 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Mikołaj Tutak | W dniu 2010-12-15 16:52, Filip KK pisze: W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze: Ale za to łysych i n razy regenerowanych. -- pozdrawiam Mikołaj 5 |
Data: Grudzien 15 2010 16:41:52 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a): W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :) to w końcu łysych czy regenerowanych? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 6 |
Data: Grudzien 15 2010 21:59:04 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-15 17:41, Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):Masz problem z czytaniem? Napisał wyraźnie, na łysych i regenerowanych. Żadna opona regenerowana nie wytrzymuje, u mnie na dzielnicy na zakrętach pełno gumy z bieżnika leży, bo akurat dużo tirów tu przyjeżdża na załadunek i rozładunek. 7 |
Data: Grudzien 15 2010 21:13:15 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:59:04 +0100, Filip KK napisał(a): Masz problem z czytaniem? Napisał wyraźnie, na łysych i regenerowanych. Odejdź buszmenie z wioskowym chamstwem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 8 |
Data: Grudzien 15 2010 22:16:52 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-12-15 21:59, Filip KK pisze: W dniu 2010-12-15 17:41, Waldek Godel pisze: Doucz się trochę - nie tylko w zakresie opon do samochodów ciężarowych. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 9 |
Data: Grudzien 15 2010 22:19:00 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-15 21:59, Filip KK pisze: Masz problem z czytaniem? Napisał wyraźnie, na łysych i regenerowanych. ROTFL. Ta guma to z kiepskich opon tak? :P -- Karolek 10 |
Data: Grudzien 15 2010 22:30:27 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Filip KK | W dniu 2010-12-15 22:19, Karolek pisze: W dniu 2010-12-15 21:59, Filip KK pisze:Ty debilu, co mam Ci odpisać? 11 |
Data: Grudzien 15 2010 22:34:52 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Karolek | W dniu 2010-12-15 22:30, Filip KK pisze: ROTFL.Ty debilu, co mam Ci odpisać? W sumie to nic nie musisz :D -- Karolek 12 |
Data: Grudzien 16 2010 08:15:07 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: kml |
W dniu 2010-12-15 22:19, Karolek pisze: Opisz nam, jako już kiedyś żeś uczynił, jak przez dwa tygodnie wymieniałeś wiązki elektryczne w audi oraz jak rozwaliłes polo. Miałeś taki fajne zdjęcie jak stoisz obok wraku i się prężysz. BTW: wtedy funkcjonowałeś tez pod nickiem "kafar" i z radością opisywałeś, że lekarz cie pytał jaką stosujesz diete. -- pozdrawiam kml 13 |
Data: Grudzien 15 2010 23:34:35 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Mikołaj Tutak | W dniu 2010-12-15 17:41, Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a): Sugerujesz, iż regenerowana opona jest wieczna i nie może być łysa? -- pozdrawiam Mikołaj 14 |
Data: Grudzien 15 2010 22:38:07 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 15 Dec 2010 23:34:35 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a): to w końcu łysych czy regenerowanych? jak jest łysa, to już nie jest regenerowana, to znaczy już jest bez różnicy N razy regenerowanych też nie jest niczym złym, a wręcz normalnym - to absolutny standard. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 15 |
Data: Grudzien 16 2010 04:12:53 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: to | begin Waldek Godel jak jest łysa, to już nie jest regenerowana, to znaczy już jest bez Taki sam standard jak rozkraczone z powodu gejowych opon tiry. -- ignorance is bliss 16 |
Data: Grudzien 16 2010 15:42:31 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: J.F. | Użytkownik "Waldek Godel" napisał w Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a): Historycznie rzecz ujmujac: lysych, regenerowanych, lysych, regenerowanych, a teraz znow lysych :-P J. 17 |
Data: Grudzien 15 2010 17:10:31 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: =Marcos= | może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Są strefy gdzie 1 października - 30 kwietnia nie można jeździć bez opon zimowych lub łańcuchów. Przy drogach często są specjalne zatoczki dedykowane do zakładania łańcuchów. Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga krajowa ma szerokość 5m. Jeden tir nie może podjechać pod górkę i jest masakra. Tam taka sobie mało ruchliwa droga ma 12-15m szerokości razem z wyasfaltowanym poboczem, więc w razie potrzeby ślizgająca się ciężarówa może jechać poboczem, nie blokując całego ruchu. Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd 8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie. -- Marcos marcos [AT] wyprawa . info http://www.wyprawa.info 18 |
Data: Grudzien 15 2010 21:32:13 | Temat: Re: TIR-y na niegu | Autor: J.F. | On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100, =Marcos= wrote: Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? J. 19 |
Data: Grudzien 15 2010 21:55:59 | Temat: Re: TIR-y na ?niegu | Autor: kml |
Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? Trucki nie są w większości przypadków z manualną skrzynią? -- pozdrawiam kml 20 |
Data: Grudzien 25 2010 18:36:13 | Temat: Re: TIR-y na ?niegu | Autor: ALGI | Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:55:59 +0100, kml napisał(a): Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Są wręcz przy drogach znaki, jak to często w USA, tekstowe: "TRUCK DRIVERS, USE LOW GEARS" 21 |
Data: Grudzien 15 2010 21:49:24 | Temat: Re: TIR-y na niegu | Autor: masti | Dnia piÄknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał: On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100, =Marcos= wrote:a jeździłeĹ w życiu amerykaĹcem? czy tylko pieprzysz z głowy? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 22 |
Data: Grudzien 16 2010 00:03:56 | Temat: Re: TIR-y na ?niegu | Autor: J.F. | On Wed, 15 Dec 2010 21:49:24 +0000 (UTC), masti wrote: Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał: U nas przy takich lagodnych zjazdach nie ma drog hamujacych :-P J. 23 |
Data: Grudzien 17 2010 11:36:31 | Temat: Re: TIR-y na �niegu | Autor: Robson | Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? Ty raczej mowisz co wiesz, niz wiesz co mowisz. Zjezdzilem voyagerem nasze gory, karpaty, chorwackie gory i nigdzie nie mialem problemow z hamowaniem silnikiem, gdyz w odroznieniu od ciebie wiem, do czego sluza przelozenia inne niz PRND. R 24 |
Data: Grudzien 16 2010 10:29:08 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: PaPi | Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej. Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m. Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m. 25 |
Data: Grudzien 17 2010 09:36:03 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: SET |
> Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Oj ty chyba za dużo książkowych mądrości znasz a życia niebardzo. 26 |
Data: Grudzien 17 2010 10:31:46 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: J.F. | Użytkownik "PaPi" napisał w Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Wystarczy zeby jedna stojaca ciezarowka bardzo utrudnila ruch .. a co gorsza jak za nia ktos stanie, to juz nie koniecznie ruszy - a jechac moze dalby rade. 35 Wroclaw-Walbrzych ile ma ? Ciezko tam rowerzyste wyprzedzic w gestym ruchu, a nawet karetke pogotowia przepuscic .. Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m. Ale tirman w pobocze nie zjedzie, bo jaka ma pewnosc ze ono tam jest i nie wpadnie w nieubity snieg w rowie ? J. 27 |
Data: Grudzien 27 2010 14:21:02 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: jerzu | On Thu, 16 Dec 2010 10:29:08 +0100, PaPi wrote: Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej. Tak, tak. Takie rzeczy to tylko w Erze. Pojeździj trochę po Polsce, zobaczysz wąskie krajówki. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 28 |
Data: Grudzien 15 2010 17:45:23 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Marek P. | tadek wrote: może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Poczytaj fora w USA. Dzieje się dokładnie to samo co u nas. 29 |
Data: Grudzien 15 2010 09:16:46 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: tadek | On 15 Gru, 17:45, "Marek P." wrote: tadek wrote: Poczytaj fora w USA. Łatwiej by mi było poczytać fora w Rosji. Jak ja się uczyłem to tylko /prawie/ rosyjski był "w szkołach". Na studiach angielski ale tylko aby zaliczyć bo na "zachód" się nie jeździło. Dopiero Gierek "otworzył" nam granice ale wtedy byłem już po szkołach. 30 |
Data: Grudzien 15 2010 18:11:10 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Robert_J | ...stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie A skąd ma być niby słychać? To taki "nius" że we wszystkich telewizjach świata powinien być? ;-))) 31 |
Data: Grudzien 15 2010 19:42:25 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze: może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na zakopiance :) 32 |
Data: Grudzien 15 2010 19:52:34 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: |
Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na a prócz tego, nikt nie słyszy w krajach "śnieznych" o sypaniu dróg solą itp. :-). Tam sypie się drogę czymś w rodzaju żwirku - o czym ostatnio JW Gronkiewicz Walc mówiła, że w Wa-wie w przyszłym roku na niektórych ulichach chcą wprowadzić, i przyznaję jej rację - dlatego przy mrozach i śniegach na drodze się jedzie - a nie ślizga :-). Obrazoburczo dla większości śmiem twierdzić, że zaśnieżone drogi są lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeździmy często, wszyscy śmieją się z "turystów" łancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na łańcuchach prakt ycznie nie jeżdżą :-) Pozdrawiam śnieznie D. 33 |
Data: Grudzien 16 2010 00:03:29 | Temat: Re: TIR-y na Âśniegu | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-12-15, wrote: Obrazoburczo dla wiĂŞkszoÂści Âśmiem twierdziĂŚ, Âże zaÂśnieÂżone drogi sÂą lepsze Z tych co bÄdÄ twardzielami bez łaĹcuchów i Wam zablokujÄ drogÄ do domu czy na zakrÄcie wyjadÄ na czołówkÄ też siÄ bÄdziecie ĹmiaÄ? Krzysiek Kiełczewski 34 |
Data: Grudzien 16 2010 18:29:37 | Temat: Re: TIR-y na Âśniegu | Autor: RadekNet | W dniu 16.12.2010 00:03, Krzysiek Kielczewski pisze: On wrote: Mysle, ze to takie samo "smianie sie" jak my sie smiejemy z Irlandczykow, ze spadnie 5 cm sniegu a oni jada 50km/h. Bylem pare dni temu w Polsce i po bialej drodze jechalem 70 a sporo aut mnie wyprzedzalo. Myslisz, ze kogo uwazam, za madrzejszego? Nie lubie kozakowania. I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 35 |
Data: Grudzien 17 2010 10:42:43 | Temat: Re: TIR-y na Âśniegu | Autor: J.F. | Użytkownik "RadekNet" napisał w I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze. Ale wiesz - u nas sie mowi ze piaskarka powinna wyjechac dopiero po zakonczeniu opadu. Inaczej to syzyfowa praca. J. 36 |
Data: Grudzien 17 2010 12:47:02 | Temat: Re: TIR-y na Âśniegu | Autor: RadekNet | W dniu 17.12.2010 10:42, J.F. pisze: I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - Co do zasady pewnie masz racje, ale przy intensywnym opadzie plugi by nie zaszkodzily. A ze kosztowne... taki klimat w Pl. W Ire jest inny problem - snieg czesto pada przy temperaturze -1..+1 i np. wczoraj po kilku godzinach opadow nie dalo sie jezdzic po miescie, bo od razu tworzy sie warstewka lodu. Bez piachu ani rusz. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 37 |
Data: Grudzien 18 2010 02:00:01 | Temat: Re: TIR-y na Âśniegu | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-12-17 10:42, J.F. pisze: Użytkownik "RadekNet" napisał w SypaÄ piasku pod Ĺnieg faktycznie nie ma sensy, ale pługi powinny jeździÄ jak pada - a chyba też nie jeżdżÄ . A jak napada i zrobi siÄ korek, to pług też nie dojedzie. 38 |
Data: Grudzien 20 2010 17:38:36 | Temat: Re: TIR-y na Âśniegu | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w W dniu 2010-12-17 10:42, J.F. pisze: Ale swiezy snieg nie jest taki zly. Dopiero ~20cm powoduje problemy :-) J. 39 |
Data: Grudzien 17 2010 10:38:11 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na Nie, nikt absolutnie nie slyszal http://autos.aol.com/article/chrysler-minivan-recall/ http://www.huliq.com/9508/insalt-injury-salt-belt-ford-windstars-recalled http://www.autoblog.com/2009/04/20/multiple-hyundai-recalls-for-brake-lamps-and-rust-issues-affect/ A swoja droga .. "nowa, lepsza technologia" zawiodla, czy ktos policzyl ze zabezpieczanie za drogo kosztuje ? Obrazoburczo dla większości śmiem twierdzić, że zaśnieżone drogi są lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeździmy często, wszyscy śmieją się z "turystów" łancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na łańcuchach prakt ycznie nie jeżdżą :-) A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P J. 40 |
Data: Grudzien 17 2010 11:20:41 | Temat: Re: TIR-y na Ĺniegu | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-12-17, J.F. wrote: A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P Jak się ma jaja i umiejętności to nie trzeba sobie przedłużać anonimowymi wpisami w internecie ;-D Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 41 |
Data: Grudzien 15 2010 20:33:16 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: MariuszM | W dniu 15-12-2010 19:42, Tomasz Pyra pisze: Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na Sądzę, że większość z nich nie wie gdzie jest Polska, a co dopiero Zakopane:) M, 42 |
Data: Grudzien 16 2010 12:27:07 | Temat: Re: TIR-y na Ĺniegu | Autor: komar | W dniu 2010-12-15 20:33, MariuszM pisze: W dniu 15-12-2010 19:42, Tomasz Pyra pisze: w "Czykago" mogÄ wiedzieÄ ;) 43 |
Data: Grudzien 15 2010 20:27:14 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Rysiek G. | Użytkownik "tadek" napisał w wiadomości grup może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Bo w USA/Kanadzie drogi prowadzi się z głową i jeśli to możliwe unika się podjazdów pow. 5-8%, zwaijasów i innych serpentyn, a u nas... jak 500 lat temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfalt wylali. Pozdrawiam 44 |
Data: Grudzien 15 2010 23:18:30 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: |
temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfaltZwierzeta potrafią najkrótszą drogą trafić. Niektóre drogi prowadzone są tak, jak pijany sołtys do domu wracał. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 45 |
Data: Grudzien 17 2010 13:21:11 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfaltZwierzeta potrafią najkrótszą drogą trafić. No coz - wspolczesne rozporzadzenie nakazuje zakret co 1.5-2 km. Ale trzeba przyznac ze po Niemcach na Dolnym Slasku zostaly bardzo krete drogi. Ciekawe czemu. J. 46 |
Data: Grudzien 15 2010 22:49:21 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: kor_nick | ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów. 47 |
Data: Grudzien 16 2010 08:13:39 | Temat: Re: TIR-y na niegu | Autor: rybak | On Wed, 15 Dec 2010 22:49:21 +0100, "kor_nick" ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy Odpowiedź na to pytanie dał jakiś kierowca tira wczoraj w tvn24. Powiedział mniej więcej coś takiego: "ja mam łańcuchy ale nie założę, bo w Polsce nie ma obowiązku jazdy na łańcuchach". rybak roberrto 48 |
Data: Grudzien 16 2010 20:44:58 | Temat: Re: TIR-y na Âniegu | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-12-16, rybak wrote: ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy Na to jest jedna recepta: Zablokowanie drogi wynikające z niedostosowania samochodu do dających się przewidzieć warunków: 5'000 za każdą rozpoczętą godzinę. Krzysiek Kiełczewski 49 |
Data: Grudzien 16 2010 09:03:10 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Jacek | Praw fizyki nie zmienimy. Taki TIR ma kilka osi, więc nacisk całego ładunku jest rozłożony i na oś (osie) napędowe przypada raptem 20% całego obciążenia. Tak więc i mniejsza jest siła, jaką może tak oś uzyskać do momentu poślizgu. W osobówce FWD mamy ok 60% nacisku na oś a więc proporcjonalnie 3x większą siłę "pociągową". 50 |
Data: Grudzien 16 2010 11:36:32 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: to | begin Jacek Praw fizyki nie zmienimy. Szkoda, ze znasz je trochÄ wybiórczo. ;) -- ignorance is bliss 51 |
Data: Grudzien 16 2010 17:47:40 | Temat: Re: TIR-y na Ĺniegu | Autor: Jacek |
52 |
Data: Grudzien 16 2010 18:38:44 | Temat: Re: TIR-y na Ĺniegu | Autor: Jacek | Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomoĹci
co jest ciÄższe: 60% z 1,3 tony czy 20% z 40 ton? też Jacek 53 |
Data: Grudzien 17 2010 08:49:35 | Temat: Re: TIR-y na Ĺniegu | Autor: Jacek | Odpowiadam na pytanie 1: 54 |
Data: Grudzien 16 2010 11:03:24 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze: może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry odnośnie kierowców tirów to denerwuje mnie to, że jak jadę zgodnie z przepisami to mnie poganiają a jak oni zatarasują drogę to są świeci bo to nie ich wina. Rozumiem ich, mają ciężką pracę ale nie tylko oni więc niech się ćwoki opamiętają, że nie są sami na drodze. -- krzysiek82 55 |
Data: Grudzien 16 2010 12:56:39 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: LEPEK | W dniu 2010-12-16 11:03, krzysiek82 pisze: odnośnie kierowców tirów to denerwuje mnie to, że jak jadę zgodnie z True, true... Nie dalej, jak wczoraj jadąc do roboty opieprzyłem gościa powożącego charakterystycznym tandemem za omijanie korka buspasem. Oczywiście cisza w eterze. Wracając z roboty widzę _ten sam_ tandem. Facet pyta się o warunki na Kościerzynę. Przed nim wiadukt. Próba podjazdu - nieudana. No i zaczynają się joby, że "ci tymi osobówkami to nie myślą, omijają, nie widzą, że mam problem...". No dobra - jak już taka sytuacja, to przecież nie będę omijał śniegiem, tylko postaliśmy w dwie osobówki daleko przed skrzyżowaniem, żeby sobie facet mógł cofnąć i z rozpędu wjechać. Ufff - udało się (oczywiście mimo wszystko paru kamikadze poszło pod prąd omijając całą sytuację :/). I co? I podziękował - "koledze z beczki", który po 30 sekundach asekurowania wyrwał do przodu, taki kolega... Nam nic. Na uwagę, że go chyba pokarało za ten ranny rajd buspasem oczywiście cisza. Ale w międzyczasie (strasznie gadatliwy był) sam opowiedział, że ten samochód strasznie pechowy jest i ma wiele usterek, jak brak świateł w przyczepie (po zmroku na Kaszubach niezła mgła była), schodzi powietrze z koła, oświetlenie z przodu to "choinka", podnoszona oś się nie podnosi, w ogóle pneumatyka siadła, itp. Ale nic to - twardo jedzie świadomy tego wszystkiego. Przecież to jest kryminał i skrajna głupota :/ Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 56 |
Data: Grudzien 16 2010 17:36:44 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: Bydlę | LEPEK wrote: 57 |
Data: Grudzien 17 2010 10:05:38 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: LEPEK | W dniu 2010-12-16 17:36, Bydlę pisze: I co ci odpowiedział oficer dyżurny? A ty jesteś moim szefem, czy nauczycielem, żeby mnie rozliczać? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 58 |
Data: Grudzien 16 2010 11:12:47 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: yabba | Użytkownik "tadek" napisał w wiadomości może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry 59 |
Data: Grudzien 17 2010 10:44:54 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: J.F. | Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości Niedawno widziałem nagranie na youtubie jak ciężarówka w USA utknęła na podjeździe na czerwonym świetle i musiała cofać się z pół kilometra, żeby na płaskim nabrać rozpędu na pokonanie całego podjazdu. Z opisu wynikało, że była niezaładowana. Mozna tez zobaczyc nagrania jak subaru przeciaga ciezarowki przez lod :-) J. 60 |
Data: Grudzien 26 2010 00:15:37 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: jack | Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości > Niedawno widziałem nagranie na youtubie jak ciężarówka w USA > utknęła na podjeździe na czerwonym świetle i musiała cofać się z > pół kilometra, żeby na płaskim nabrać rozpędu na pokonanie całego > podjazdu. Z opisu wynikało, że była niezaładowana. Mozna tez zobaczyc nagrania jak subaru przeciaga ciezarowki przez lod :-) J. Dlaczego takiego problemu nie ma np.we francji Wracałem z Paryza w środę[man tga]jak zaczeło sypać zatrzymali wszystkie tiry-stalismy z 5h,aż odgarnełi całą autostradę[osobówki jechały]Po tych 5 godz.droga była czarna do samych niemiec. Jak sie che to sie da. pozdro.jack -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 61 |
Data: Grudzien 26 2010 00:35:52 | Temat: Re: TIR-y na śniegu | Autor: J.F. | Użytkownik "jack" napisał Dlaczego takiego problemu nie ma np.we francji a) u nas czasem pada dluzej, b) zatrzymywac ruch na 5h z powodu malego opadu sniegu ? Raczysz zartowac, mam nadzieje, c) autostrada - sprobowali by w Alpach odsniezyc ... zaraz, przeciez probowalipare lat temu, to pare dni temu. Zreszta co oni , k*, wiedza o odsniezaniu. Oni nawet 3km lotniska nie potrafia odsniezyc :-) J. |