Witajcie,
znajomy z pracy ma Octavię tdi 110KM, przebieg nieduży bo coś 230kkm i auto nie chce palić gdy jest nagrzane, jak jest zimna pali od razu,
i teraz pytanie do obeznanych w tematach silników VW czy jest to jakiś typowy objaw i jeżeli tak to czego najprawdopodobniej?
dzięki za rady,
brat
2 |
Data: Marzec 10 2009 09:59:33 |
Temat: Re: TDI nie pali |
Autor: Lewis |
dzięki za rady,
kąt wtrysku, czujnik temp. cieczy chłodzącej.
--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow
3 |
Data: Marzec 10 2009 10:30:33 | Temat: Re: TDI nie pali | Autor: Marcin J. Kowalczyk |
bratPit[pr] pisze:
znajomy z pracy ma Octavię tdi 110KM, przebieg nieduży bo coś 230kkm i auto nie chce palić gdy jest nagrzane, jak jest zimna pali od razu,
i teraz pytanie do obeznanych w tematach silników VW czy jest to jakiś typowy objaw i jeżeli tak to czego najprawdopodobniej?
W moim ex-firmowym Focusie padnieta byla pompa paliwa (ta w baku). Auto na zimno po paru h stania palilo od strzalu, ale przejechanie nawet 1km i zgaszenei na ponad 5 min skutowalo odpalniem za pomoca samosatartu.
Znalezienie usterki serwisom zajelo 1.5 roku - auto przestalo w dwoch roznych ASO Forda ponad 3 miesiace i nie znalezli przyczyny. Auto mialo podmieniana pompe wysokiego cisnienia, wtryski, rozrusznik, komputer, swiece zaroe i nadal nie palilo - wkoncu pojechalo do jakiegos kumatego goscia i zrobil w kilka godzin.
4 |
Data: Marzec 10 2009 11:06:27 | Temat: Re: TDI nie pali | Autor: Czarek Daniluk |
bratPit[pr] pisze:
Witajcie,
znajomy z pracy ma Octavię tdi 110KM, przebieg nieduży bo coś 230kkm i auto nie chce palić gdy jest nagrzane, jak jest zimna pali od razu,
i teraz pytanie do obeznanych w tematach silników VW czy jest to jakiś typowy objaw i jeżeli tak to czego najprawdopodobniej?
dzięki za rady,
brat
Tak, to typowy objaw w TDI.
Może być parę spraw:
1. Może kończyć się pompa i wymagać podniesienia dawek rozruchowych,
2. Może być padnięty G65 i podawać złą temperaturę,
3. To było w moim 90KM - zaczeło ścinać kółko rozrządu na wale i zaczął się przestawiać kąt wtrysku, jak postał chwilę, ale miał jeszcze temperaturę to ożywienie go graniczyło z cudem - po wymianie koła (na szczęście wał pozostał w stanie idealnym) wszystko powróciło do normy i odpala dalej piknie.
Diagnozować - zdjąć wtyk z czujnika G65 i zobaczyć jak odpala :)
Popatrzeć na koło pasowe na wale czy nie chyboce się na boki, jak się chyboce to biegiem do warsztatu i modlić się żeby nie był wybity wał.
Pozdrawiam !!
5 |
Data: Marzec 10 2009 21:49:33 | Temat: Re: TDI nie pali | Autor: Zbyszek |
Użytkownik "bratPit[pr]" napisał w wiadomości
Witajcie,
znajomy z pracy ma Octavię tdi 110KM, przebieg nieduży bo coś 230kkm i
auto nie chce palić gdy jest nagrzane, jak jest zimna pali od razu,
i teraz pytanie do obeznanych w tematach silników VW czy jest to jakiś
typowy objaw i jeżeli tak to czego najprawdopodobniej?
dzięki za rady,
brat
Jeżeli Twój silnik to AFN to najlepsza rada jest tu :
http://www.allegro.pl/item574993781_tdi_zle_odpala_na_cieplym_silniku_pomoge.html
w moim Golfie w Warszawie zrobił to mechanik za 400 zł ./ trzy lata temu / .
Zbyszek
7 |
Data: Marzec 11 2009 08:32:32 | Temat: Re: TDI nie pali | Autor: bratPit[pr] |
jest diagnoza, kończy się pompa a że auto jest podkręcone to już nie ma możliwości pokombinować i trzeba ją wymienić,
brat
8 |
Data: Marzec 16 2009 11:38:16 | Temat: ERRATA | Autor: bratPit[pr] |
jest diagnoza, kończy się pompa a że auto jest podkręcone to już nie ma
możliwości pokombinować i trzeba ją wymienić,
okazało się jednak że to nie pompa, a koło pasowe wału, oczywiście uszkodzony jest wał silnika...
brat
| | | | | |