TDi i brak mocy :(
1 | Data: Listopad 29 2007 00:28:38 |
Temat: TDi i brak mocy :( | |
Autor: werron | Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. 2 |
Data: Listopad 29 2007 00:41:38 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Lesheck |
Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. Witam Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz - nie podam dokladnej ceny, ale koszt może się zaczynać od ok 600-700 zł (mogę sie mylić - może ktoś bardziej obeznany podpowie). Cena tego urządzonka zależy ozcywiście czy oryginał albo zamiennik. A tak wogóle usterka przepływomierza to częsta dolegliwość turbodiesli (zwlaszcza VW TDI) Pozdro Lechu 3 |
Data: Listopad 29 2007 00:54:03 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Jelcyn |
Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. Witam Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz - nie podam dokladnej ceny, ale koszt może się zaczynać od ok 600-700 zł (mogę sie mylić - może ktoś bardziej obeznany podpowie). Cena tego urządzonka zależy ozcywiście czy oryginał albo zamiennik. A tak wogóle usterka przepływomierza to częsta dolegliwość turbodiesli (zwlaszcza VW TDI) Przeplywka na 100% koszt wymiany w tej chwili maks 500 zl, nie ma zamiennikow tylko orginal Bosh... pzdr Jelcyn 4 |
Data: Listopad 29 2007 01:36:05 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: werron |
Na allegro znalazlem zamienniki: http://www.allegro.pl/item273135899_przeplywomierz_powietrza_audi_seat_skoda_vw_1_9.html albo http://www.allegro.pl/item276397842_przeplywomierz_powietrza_0280217121_audi_seat_vw.html Ceny wahaja sie od 110zł - ponad 200zł. Jesli machanik potwierdzi diagnoze o wymianie przeplywomierza to jaki kupic? 5 |
Data: Listopad 29 2007 02:13:17 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Hautameki | werron pisze: Jesli machanik potwierdzi diagnoze o wymianie przeplywomierza to jaki kupic? Podpinam się pod pytanie i zapytam jeszcze przy okazji czy wymiana przepływomierza jest jakaś skomplikowana? Gdzie ten przepływomierz jest ukryty? -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 6 |
Data: Listopad 29 2007 10:49:38 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Maciek | Użytkownik "Hautameki" napisał w wiadomości werron pisze: Wymiana w benzynowym A3 trwa jakąś minutę. Ukryty jest na plastikowej rurze między obudową filtra powietrza a kolektorem, wtyczka taka do niego dochodzi... Pozdrowienia - Maciek Raczkowski 7 |
Data: Listopad 29 2007 11:26:02 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Filip | Użytkownik Maciek napisał: Wymiana w benzynowym A3 trwa jakąś minutę. Niezly dowcip :) Chcialbym zobaczyc jak wymieniasz przeplywke w minute :) :) :) -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/ PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 8 |
Data: Listopad 29 2007 12:33:34 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Maciek | Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości Użytkownik Maciek napisał: Widziałeś 1.8T na żywo? Chociaż na obrazku? Chcialbym zobaczyc jak wymieniasz przeplywke w minute :) :) :) Jezu, to przyjedz i zobacz. Warszawa, Białołęka. Swoją drogą jeśli Ci potrzeba więcej na odkręcenie dwóch cybantów (ewentualnie dwóch śrubek), wyjęcie wtyczki a później na odwrót, to współczuję Twojej kobiecie. Pozdrowienia - Maciek Raczkowski 9 |
Data: Listopad 29 2007 09:25:14 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Przembo | Użytkownik "werron" napisał Na allegro znalazlem zamienniki: Najtanszy, czyli w ASO za 400pln, powyzsze niestety wychodza drozej. Pozdr 10 |
Data: Listopad 29 2007 11:24:29 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Filip | Użytkownik Lesheck napisał: Moim zdaniem wszelkie objawy wskazują na przepływomierz G. prawda. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/ PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 11 |
Data: Listopad 29 2007 18:13:03 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: waldi |
Użytkownik Lesheck napisał: Zgadzam sie z tym Bardziej to wyglada na nieszczelnosc w dolocie lub padniety zaworek N75 a w ostatecznosci na zapieczone kierownice w turbulum podjedz do jakiegos dobrego serwisanta niech podepnie VAG-a i bedziesz wiedzial bez kombinowania i narazania sie na koszty napisz skad jestes to moze ktos poda Ci namiar na fachmana w Twojej okolicy 12 |
Data: Listopad 29 2007 23:12:27 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: werron |
podjedz do jakiegos dobrego serwisanta niech podepnie VAG-a i bedziesz Jestem z Leszna (Wielkopolska). Jakby ktoś miał namiar na mistrza od turbo diesli to prosze o info. Jest w mieście Servis VW ale boje się tam jechać. Oni za samo podłączenie do kompa wołają ok. 250zł, a ja jeszcze nie doszedłem do siebie po zakupie auta :( i liczę każdą złotówkę 13 |
Data: Listopad 30 2007 00:00:55 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Przembo | Użytkownik "werron" napisał Jestem z Leszna (Wielkopolska). ASO VW w Gdansku za zczytanie bledow, a nastepnie jazde testowa z podpietym VAGiem zyczylo sobie 50pln brutto... Moze w innym ASO, ewentualnie Skoda, Seat... Pozdr 14 |
Data: Listopad 30 2007 12:55:56 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: waldi |
to > moze ktos poda Ci namiar na fachmana w Twojej okolicydo kompa wołają ok. 250zł, a ja jeszcze nie doszedłem do siebie po zakupieauta :( i liczę każdą złotówkę napisz posta sie na ta grupe http://www.forum.vw-passat.pl/ i tam popros o namiar na diagnoste z okolic Leszna albo podjedz do Wrocławia w sumie to tylko 100 km ale czasem warto sie przejechac dalej a zaoszczedzic na blednej diagnostyce adres oddzialu Masters Tuning fachowcy od Tdi: JETRONIC ul.Opolska 159 Wroclaw tel.071-342 57-61 kom 605 543 080JETRONIC ul. Opolska 159 Wrocław tel. 0-71 342 57 61 kom. 605 543 080 JETRONIC ul. Opolska 159 Wrocław tel. 0-71 342 57 61 kom. 605 543 080 JETRONIC ul. Opolska 159 Wrocław tel. 0-71 342 57 61 kom. 605 543 080 15 |
Data: Listopad 30 2007 14:29:09 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Rafal | a znacie dobrego fachowca z okolic Bochni ? 16 |
Data: Listopad 29 2007 02:09:57 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Hautameki | werron pisze: Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował identyczny problem, powyżej 3000obr. auto traciło moc. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu paru chwil problem znikał. Zdarza się to dość często, podobnie jak u Ciebie ;-/ -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 17 |
Data: Listopad 29 2007 06:10:57 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: flex | a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/ 18 |
Data: Listopad 29 2007 08:45:09 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Mlody | Użytkownik "flex" napisał w wiadomości a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/ Bo trochę tak jest, silnik jako silnik jak go użytkownik nie popsuje to będzie jeździł i jeździł. Ostatnio znowu spotkałem w warsztacie gościa który ma VW T4 '97 2.5 TDI z przebiegiem 870 kkm, dalej bez remontu silnika, przyjechał na wymianę oleju... A że przepływomierze padają - bywa, nic nie jest idealne. Ojca Vento TDI ma już 330kkm (czy 340 kkm - nie pamiętam dokładnie dawno nie jeździłem) i nic się nie dzieje, przepływomierz przez ostanie 90 kkm nie wymieniany na 100%, a czy wcześniej to nie wiadomo, ale raczej nie wygląda by był wymieniany. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 19 |
Data: Listopad 29 2007 10:15:04 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Andrzej Kaźmierczak |
a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/to myśl tak dalej , wężyki się nie przecierają jeśli ktoś nie POPRAWI ich położenia grzebiąc Andrzej 20 |
Data: Listopad 29 2007 10:35:08 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Przembo | Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" napisał a myslalem ze TDI VW to maszyna nie do zajezdzenia :/to myśl tak dalej , wężyki się nie przecierają jeśli ktoś nie POPRAWI ich A guma nie parcieje? Pozdr 21 |
Data: Listopad 29 2007 07:48:29 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: w e r r o n |
Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował Skoro problem "wystepowal" rozumiem ze usterka usunięta. Co było powodem? Dodam ze ja po zgaszeniu silnika nie musze czekac. Odpalam od razu - i silnki ciągnie, ale niestety tylko do 3000 :( 22 |
Data: Listopad 29 2007 10:15:12 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Adam |
podepnij kompa i wszystko bedzie wiadamo....moze wystarczy wykasowac bledy 23 |
Data: Listopad 29 2007 12:12:33 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Hautameki | w e r r o n pisze: Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował Pomieszałem czasy, problem wciąż występuje. -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 24 |
Data: Listopad 29 2007 18:39:16 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Hautameki napisał: Niedawno ujeżdżałem Passata `98 TDI 90KM mojego ojca, występował identyczny problem, powyżej 3000obr. auto traciło moc. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu paru chwil problem znikał. Zdarza się to dość często, podobnie jak u Ciebie ;-/ Jaki kod silnika w tym 90KM TDI ?? Pozdro !! 25 |
Data: Listopad 29 2007 08:09:23 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: thaz | Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa? W oplu Astra 2.0 DI taka opcja zdarza się dość rzadko - ale się zdarza; W tym momencie na tablicy pojawia się 'check engine' (silnik przechodzi w stan awaryjny - po prostu wyłącza się turbina); Kolesie z ASO zeznali, że to wina któregoś zawora podciśnienia przy turbinie.... ? Nie wiem, nie robiłem tego ponieważ problem występuje zbyt rzadko. Oczywiście problem (podobnie jak u Ciebie) znika po powtórnym zapaleniu silnika); pozd, thaz 26 |
Data: Listopad 29 2007 08:40:46 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Mlody | Użytkownik "thaz" napisał w wiadomości na tablicy pojawia się 'check engine' (silnik przechodzi Jak się ma niby turbina wyłączyć? Zatrzyma się? Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 27 |
Data: Listopad 29 2007 09:16:12 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: thaz | Jak się ma niby turbina wyłączyć? a ja wiem :-) nie ma doładowania w tym momencie jak się świeci "check" i tyle :) pozdr, thaz 28 |
Data: Listopad 29 2007 09:30:08 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Przembo | Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał Jak się ma niby turbina wyłączyć? A jak okreslisz stan gdy turbina cale cisnienie wpuszcza w komore silnika, a nie do silnika? Blad w sterowaniu, magiczny zaworek sie otwiera i odczucie jakby turbina sie zatrzymala :) Tak powaznie to mozna powiedziec, ze turbodoladowanie sie wylacza - tu bledu juz nie ma. Pozdr 29 |
Data: Listopad 29 2007 14:42:31 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Mlody | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał Ale turbina nadal pracuje więc nie można powiedzieź że się wyłączyła. To taj jak samochód stoi z ospalonym silnikiem, silnik pracuje, ale samochodu nie napędza, ale nie można też o nim powiedzieć że jest wyłączony. Tak powaznie to mozna powiedziec, ze turbodoladowanie sie wylacza - tu Dokładnie. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 30 |
Data: Listopad 29 2007 09:31:57 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Przembo | Użytkownik "werron" napisał Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. Moze dolegac wiele rzeczy i raczej sam tego nie zdiagnozujesz. U mnie padl wezyk podcisnienia, 15pln w ASO :) Pozdr 31 |
Data: Listopad 29 2007 10:05:36 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Radion |
Co moze dolegac silnikowi? Ile moze kosztowac ewentulana naprawa? Witam, Kolega ma problemy z klasycznym "notlaufem". Turbo przeładowuje i po kilku sekundach sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny i odcina doładowanie. Może być uszkodzony zaworek N75, zapieczone kierownice spalin w turbosprężarce - to najbardziej popularne przyczyny. Polecam lekturę http://forum.vwgolf.pl, w wyszukiwarce wpisz "notlauf". pozdr. Radek 32 |
Data: Listopad 29 2007 10:06:40 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Andrzej Kaźmierczak |
Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. Zagaszenie silnika i ponowne odpalenie likwiduje dolegliwość. a to zdanie w tym poscie jest kluczowe dla tego problemu Zaniki mocy pojawiąją się ok 3 razy na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszam dość gwałtownie czy delikatnie. 33 |
Data: Listopad 29 2007 11:31:55 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Filip | Użytkownik Andrzej Kaźmierczak napisał: żaden przepływomierz , PanowieJesli wylaczy doladowanie, to bedzie notlauf, zagdza sie. Ale to nam niewiele mowi o przyczynie. przyczyny - od przetartego węzyka do któregoś z zaworków (N75) ;ub do gruszki - do uszkodzenia zaworka N75 włącznieZnow g. prawda. Ludzie, czy Wy na leb upadliscie? Jesli kiedykolwiek mieliscie taka opcje w swoim samochodzie i przyczyna bylo X, albo Y, to nie znaczy ze w kazdym innym TDI bedzie to samo przyczyna!!!! -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/ PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 34 |
Data: Listopad 30 2007 12:51:33 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Andrzej Kaźmierczak |
Użytkownik Andrzej Kaźmierczak napisał: jaka ktoś nie grzebał w życiu to faktycznie niewiele
oo kulturka
Jesli kiedykolwiek mieliscie taka opcje w swoim samochodzie i przyczyna bylo X, albo Y, to nie znaczy ze w kazdym innym TDI bedzie to samo przyczyna!!!! przyczyną notlaufa będą powyższe lub jeszce zapieczone kierownice jeśli ta turbina je posiada znasz inne zdarzjące się w rzeczywistości niewirtualnej ?? (tylko iensmaruj o błędach czujników ECU/poza ECU , i innych dyrdymałach - a o rzeczywistości ) i odpisz jeśli potrafisz stosując minimum kultury wymaganej do kontaktów międzyludzkich Andrzej 35 |
Data: Listopad 29 2007 11:24:00 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Filip | Użytkownik werron napisał: Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.A byly jakies inne silniki w Sharanie? Tak z ciekawosci sie pytam. 115, to AJM? Strzelam z glowy. To moze byc wiele rzeczy. Wlacza Ci sie tryb serwisowy i turbosprezarke wylacza, dlatego nie ma mocy. Taki objaw, gdy wylacza raz na jakis czas, powyzej 3 tys obrotow, to standard. Tak jest zaprogramowane, ze jak bedzie zla mieszanka powietrzna, czy jakikolwiek inny parametr, to ma przelaczyc mapy w tryb serwisowy. Po wylaczeniu silnika, znow przechodzi na normalne mapy, dlatego pracuje ok. Sprawdz jak wyglada dolot, czy nie masz filtra zasywionego. Sprawdz jak wyglada sprawa z odma, czy czasem nie przepuszcza juz i moze caly olej isc w dolot. Sciagnij rure od IC, jak poleci olej, to bedziesz mial duzo zabawy, zeby caly dolot oczyscic, wlacznie z chlodniczka IC. Tam musi (powinno) byc suchutko. Generalnie, odpusc teraz krecenie go powyzej 3 tys. na jakis czas. Musisz miec ciezka noge, co? Wymien olej i pamietaj, zeby nie lac wiecej jak do polowy na wskazniku. Do polowy, to juz jest MAX! Ten silnik nie lubi duzo oleju. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/ PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 36 |
Data: Listopad 29 2007 13:02:22 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Hektor | Użytkownik "Filip" napisał A byly jakies inne silniki w Sharanie? Tak z ciekawosci sie pytam. jeszcze 130 i 150 KM, nie jestem pewien czy 110 KM. 37 |
Data: Listopad 29 2007 04:32:18 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: | On 29 Lis, 13:02, "Hektor" wrote: Użytkownik "Filip" napisał 90KM też się zdarzało - przynajmniej takie widywałem w ogłoszeniach :) Pozdro !! 38 |
Data: Listopad 29 2007 11:53:12 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Alti |
Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. Możliwości jest sporo. Przepływka jest jedną z nich choć osobiścuie uważam że nie jest ona wcale bardziej prawdopodobna od wielu innych składowych osprzętu silnika. Teściu w golfie 4 miał przestawiony rozrząd o 2 zęby, ubity któryś z zaworków podciśnienia (tak było za drugim razem) a za pierwszym miał po prostu zapieczoną kierownice spalin w turbinie. jedź do diagnosty i tyle. Na TDI to się 3/4 diagnostów zna i stwierdzą o co chodzi. Wymienianie przepływki uważam za nie tyle bezsensowne co może się okazać niepotrzebne. W passacie mojej mamy pierwsza przeopływka zrobiła 50kkm a druga 100kkm i nowy właściciel dalej bezproblemowo z nią śmiga. Wojtek 39 |
Data: Listopad 29 2007 17:57:45 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: M |
Możliwości jest sporo. Przepływka jest jedną z nich choć osobiścuie uważam AFN z rozrządem przestawionym o DWA ZĘBY zrobi ćwierć obrotu, czarodziejsko stuknie i zdechnie za jedyne 4k PLN. ubity któryś z zaworków podciśnienia (tak było za drugim razem) a za Tyż prowda... :) M 40 |
Data: Listopad 29 2007 11:11:50 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Krzysiek | Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM.razy na 10 uruchomien silnika (jazdy). Nie ma tez znaczenie czy przyspieszamdość gwałtownie czy delikatnie. Nic nie kupuj w ciemno - najpierw zczytaj kody usterki. Typowe przypadłości: 1. Może to być przepływka 2. Może to być czujnik przeładowania/doładowania turbiny 3. Może to być zapieczona kierownika turbiny Pozatym może to być całkiem coś innego. U mnie w VW passta 1.9 TDI 130KM 2003 też cząsto silnik powyżej 3tys. był mułowaty ( na wyższych biegach nie rozbiegał sie nawet powyzej 3 tys.). Zgodnie z radą pogazowałem go mocno i jak narazie ( 8 mieciecy) problemu już nie ma. Bo podobno lubi sie zabrudzić mechanizm sterownia kierownica turbin ( podobno od spokojnej jazdy :) ) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 41 |
Data: Listopad 29 2007 03:24:48 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: | On 29 Lis, 00:28, "werron" wrote: Mam od poltora miesiaca VW Sharana z 2002r. z silnikiem 1,9 TDi 115KM. Po 1 - należałoby się podpiąć pod komputer i odczytać kody błędów ale raczej w tym przypadku będzie problemem występujący notlauf - czyli przeładowywanie silnika przez turbinę. Winne mogą być albo gruszka na turbinie, albo zapieczone kierownice, albo zawór N75. Po opisie raczej nie będzie to przepływomierz, choć nie można go wykluczyć, przy błędnych odczytach z przepływki raczej nie byłoby nagłego odcięcia tylko cały czas byłby w trybie awaryjnym. Pozdrawiam. PS: Jeśli DC to mogę albo sam pomóc zdiagnozować, albo dać namiary na odpowiedniego człowieka co to zrobi. 42 |
Data: Listopad 29 2007 15:18:04 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Rafal | witajcie, 43 |
Data: Listopad 29 2007 17:31:49 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Filip | Użytkownik Rafal napisał: ja mam podobny problem z autem Audi A3, 19.tdi ,98r, 00522 - Czujnik temperatury chłodziwa silnika â G62 00575 - Czujnik ciĹnienia w rurze rozgałÄźnej kupilem juz nowy czujnik temp. plynu chlodzacego,Wedlug mnie regulator cisnienia przy turbinie. Objawy przez Ciebie opisane, na to wskazuja. Czesto sie zaciera, a ludzie wymieniaja cala turbine. Malo tego, czesto nawet naprawiaja automatyczna skrzynie biegow ;) -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/ PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 44 |
Data: Listopad 29 2007 18:02:46 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: M | Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości witajcie, To, co piszesz dalej po tym, co napisałeś tutaj mnie nieźle rozbawiło. Z reguły przy notlaufie nie ma kodów błędów, a jak są, to nie związane bezpośrednio z przyczyną. Dlatego przepływki tak dobrze idą w sklepach, bo 90% "mechaników" zatrzymało się na eskorcie 1.6TD. A tu masz jak na widelcu: 00575 :) - zawór N75 :) Marne 370 PLN za Pierburga w serwisie. kupilem juz nowy czujnik temp. plynu chlodzacego, M 45 |
Data: Listopad 29 2007 21:20:03 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: Rafal | a smiejcie sie, ja juz prawie osiwialem przez te auto, 46 |
Data: Listopad 29 2007 21:48:13 | Temat: Re: TDi i brak mocy :( | Autor: mancer | Użytkownik "M" napisał w wiadomości A tu masz jak na widelcu: 00575 :) - zawór N75 :) Marne 370 PLN za Drogo coś. WYDAJE mi się, że w ASO za N75 do benzyny 1.8T płaciłem chyba 120 albo 190zł. Dokładnie już nie pamiętam, ale 4 stówy to raczej nie były :) Zresztą nie potrzebnie wymieniałem.. Stary działał całkiem dobrze. Na nowym boost jest może 200rpm niżej. I raczej jest to związane z tym, że dali mi inny model (chyba F vs. J). Rafał: Poszukaj trochę w necie - sam bez problemu kupisz i wymienisz. np. http://allegro.pl/item275304433_zawor_turbosprezarki_tdi_vw_audi_n75_warszawa.html Tylko kup z dobą wtyczką - nie wiem czy akurat ten do Twojego samochodu pasuje. Kup też małe opaski zaciskowe, bo AFAIR oryginalne są jednorazowe :) |