Technika jazdy samochodem osobowym
1 | Data: Styczen 12 2012 22:30:09 |
Temat: Technika jazdy samochodem osobowym | |
Autor: Tomasz Pyra | Chyba nie było: 2 |
Data: Styczen 12 2012 23:30:34 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Arbiter |
http://www.youtube.com/watch?v=14bDRV1njY8 Fajne filmiki, pouczające. No i wspomnienia. Nie wiem czy ktoś z was jeżdził 103, ten silnik miał bardzo mały zakres użytecznych obrotów. W ogóle nie miał góry. Jedynka tylko do ruszenia, na czwórce się praktycznie jechalo od 40kmh. Praktycznie jak wolnossący diesel. Co innego wartburg, to był szaleniec, im wyższe obroty tym lepsza moc. NIe wiem tylko czy rada z wyłączeniem wolnego koła na zjazdach jest dobra, bo przy hamowaniu silnikiem w dwusuwie nie było smarowania. Na dłuższą metę taki zjazd mógł być szkodliwy. Choć dla ebzpeiczeństwa lepszy 3 |
Data: Styczen 13 2012 02:01:58 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Maciek | Dnia Thu, 12 Jan 2012 23:30:34 +0100, Arbiter napisaů(a): NIe wiem tylko czy rada z wyłączeniem wolnego koła na zjazdach jest dobra, Dlaczego mialo nie byc smarowania? Przeciez silnik nie gasl, mieszanka dochodzila...? -- Maciek Karkulowsiaů zwartusiaů Ratuwsianku Maciuwsio 4 |
Data: Styczen 13 2012 02:22:44 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F. | Dnia Fri, 13 Jan 2012 02:01:58 +0100, Maciek napisaů(a): Dnia Thu, 12 Jan 2012 23:30:34 +0100, Arbiter napisaů(a): Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej mocno go ograniczala. Po to wlasnie to "wolne kolo" bylo - zeby nie hamowac silnikiem bez potrzeby. J. 5 |
Data: Styczen 13 2012 08:17:12 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Maciek | Dnia Fri, 13 Jan 2012 02:22:44 +0100, J.F. napisał(a): Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej mocno go No, ale ogolnie czasem sie hamowalo. Bylo to mnalo skuteczne, ale hamulce, np. w takim trabancie, tez mialy raczej niewielka skutecznosc :) Skoro "w epoce" byly takie zalecenia, to ja bym na wiare przyjal, ze czasem mozna. W koncu wiekszosc obecnych kierowcow w zyciu nie prowadzila dwusuwa ("dwutakta", jak to sie drzewiej mawialo :)). -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 6 |
Data: Styczen 17 2012 17:19:48 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej mocno go No, ale ogolnie czasem sie hamowalo. Bylo to mnalo skuteczne, ale hamulce, W tym przypadku to raczej "trzeba". Zjezdzasz z porzadnej gory, to musisz hamowac silnikiem, bo inaczej na drzewie skonczysz :-) I po to ta wajcha byla - zeby w razie potrzeby dalo sie hamowac, a normalnie nie nadwerezac silnika ... ktory zreszta nie mial wielkiej zywotnosci, bo cos mi chodzi po glowie ze szlif walu to co jakies 60kkm. W koncu wiekszosc obecnych kierowcow w zyciu nie prowadzila dwusuwa Poza ta wajcha to normalnie sie jezdzilo, zadnych roznic w zasadzie. J. 7 |
Data: Styczen 13 2012 08:18:23 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 13.01.2012 02:01, Maciek pisze: NIe wiem tylko czy rada z wyłączeniem wolnego koła na zjazdach jest dobra, Ale w duýo mniejszej iloúci, niý to byůo potrzebne dla danych obrotów. Problemu nie ma we wspóůczesnych dwusuwach w wielu (nie wszystkich - niektóre bardziej tandetne miaůy "automatyczne" mieszanie oleju z benzynŕ w okolicy gaęnika) maůych skuterach, bo tam olej idzie przez osobnŕ pompkć napćdzanŕ z waůu i jest natryskiwany prosto do skrzyni korbowej - gaęnika w ogóle nie dotyka. W sumie dziwne, ýe nie robili czegoú takiego w tych starych samochodach - wzrost komplikacji niewielki, a za to nie trzeba robiă mieszanki i nie ma problemów z hamowaniem silnikiem. 8 |
Data: Styczen 17 2012 17:21:24 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F | Uýytkownik "Andrzej Lawa" napisaů w wiadomoúci Problemu nie ma we wspóůczesnych dwusuwach w wielu (nie wszystkich - W sumie dziwne, ýe nie robili czegoú takiego w tych starych samochodach Ale jakich samochodach ? trzy dwutakty pamietam, syrena, trabant i wartburg. Nikt inny tego nie robil ... po wojnie :-) J. 9 |
Data: Styczen 12 2012 22:50:44 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Tomasz Pyra Chyba nie było: Fajnie pooglÄ daÄ, ale w tej chwili połowa tego co tam mówiÄ , to bzdury. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 10 |
Data: Styczen 13 2012 01:03:30 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F. | Dnia 12 Jan 2012 22:50:44 GMT, to napisał(a): Chyba nie było: Hm, zauwazylem raptem dwa i pol bzdury. Wolne kolo, hamowanie przerywane i rozpedzanie z gorki przed gorka - to jest ogolnie calkiem madre, tylko jak to zrobic, jesli w dolince fotoradar :-) J. 11 |
Data: Styczen 13 2012 15:40:04 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin J.F. Hm, zauwazylem raptem dwa i pol bzdury. Wolne kolo, hamowanie przerywane Nie pamiÄtam wszystkich, pierwsze z brzegu: - Rozgrzewanie silnika PRZED jazdÄ - WłÄ czanie kierunku, a dopiero potem wrzucanie biegu - PrzełÄ czanie biegu na niższy dopiero gdy auto na wyższym zaczyna zwalniaÄ pod górÄ - TrÄ bienie przy byle okazji nie wiadomo po co - Stawanie we mgle (to jakiĹ w ogóle chory pomysł) Jedyne co tam jest nadal aktualne to kilka doć ogólnych stwierdzeĹ. ZresztÄ to nie żaden zarzut do filmu, po prostu realia siÄ zmieniły. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 12 |
Data: Styczen 13 2012 18:14:26 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On 13 Jan 2012 15:40:04 GMT, to wrote: begin J.F. No a kiedy? PO jeździe? :) Ja rozumiem że obecnie UE każe od razu pełnym butem ruszać, ale żeby od razu w takie rzeczy wierzyć? :) - Włączanie kierunku, a dopiero potem wrzucanie biegu No a jak? Kierunkowskaz sygnalizuje zamiar, a nie to że już jestem w połowie manewru. - Przełączanie biegu na niższy dopiero gdy auto na wyższym zaczyna To AFAIR było pokazane jako źle. - Trąbienie przy byle okazji nie wiadomo po co Kiedyś tak się jeździło - jak na 200km trasy mijało się z 10 samochodami i były ze dwa wyprzedzania, to takie coś miało sens. - Stawanie we mgle (to jakiś w ogóle chory pomysł) No w takiej mgle jak narobili na tym filmie to ja też bym stanął ;) 13 |
Data: Styczen 13 2012 18:31:50 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup Nie pamiętam wszystkich, pierwsze z brzegu: No a kiedy? PO jeździe? :) Tak prawde mowiac - lato bylo. Nie wiem, moze i syrenke trzeba bylo i latem rozgrzewac. - Stawanie we mgle (to jakiś w ogóle chory pomysł)No w takiej mgle jak narobili na tym filmie to ja też bym stanął ;) Raz mi sie zdarzyla mgla, czy moze raczej chmura, z widocznoscia ponizej 5 metrow. Stanac zle, jechac zle, co na poboczu nie widac .. pieszy czy parking ... J. 14 |
Data: Styczen 13 2012 21:21:07 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2012-01-13, J.F wrote: Tak prawde mowiac - lato bylo. Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika rano: latem z 15', w zimie -15/0. Czyli mamy 85' różnicy i 100/115' stopni różnicy. IMO rozgrzewać i latem (acz krócej) - Stawanie we mgle (to jakiś w ogóle chory pomysł)No w takiej mgle jak narobili na tym filmie to ja też bym stanął ;) Też tak kiedyś trafiłem (no, może 10-15 a nie 5). Do dzisiaj nie wiem czy bardziej się obawiałem wjechania w jakąś przeszkodę czy strzała w bagażnik... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 15 |
Data: Styczen 16 2012 11:13:20 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F | Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości Tak prawde mowiac - lato bylo. Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika Sam sie rozgrzewa :-) Zima to owszem - gaznikowce zanim sie rozgrzaly to i gorzej chodzily i ssaniem trzeba bylo operowac. Latem nie bylo tego problemu, aczkolwiek jezdzilem 104 a nie 103. J. 16 |
Data: Styczen 16 2012 11:31:53 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2012-01-16, J.F wrote: Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika Teraz elektronika operuje. IMO istotniejsza jest kwestia smarownia, a nie samego spalania. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 17 |
Data: Styczen 13 2012 21:27:07 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Maciek | Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:31:50 +0100, J.F napisał(a): Raz mi sie zdarzyla mgla, czy moze raczej chmura, z widocznoscia W tym roku trafilem na takie warunki, ze musialem otworzyc okno, wystawic leb i tak sie turlac. Gesta mgla, marznaca na szybie, widocznosc 2-3 metry. 2 kilometry jechalem chyba z 15 minut. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 18 |
Data: Styczen 16 2012 10:36:35 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-01-13 21:27, Maciek wrote: Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:31:50 +0100, J.F napisał(a): Dla mnie hitem był zjazd zimą do Limanowej po serpentynach (nie trasą wyścigu górskiego :-), gdzie "pilot", wystawił głowę przez szybę i nawigował lewo-prawo wypatrując bocznej zaspy :-))) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 19 |
Data: Styczen 13 2012 17:41:18 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Tomasz Pyra No a kiedy? PO jeździe? :) Nigdy, po prostu jechaÄ delikatnie, aż siÄ rozgrzeje. - WłÄ czanie kierunku, a dopiero potem wrzucanie biegu Ta i potem stoi taka sierota i miga szukajÄ c biegu, a potem nagle rusza nie patrzÄ c gdzie. - PrzełÄ czanie biegu na niższy dopiero gdy auto na wyższym zaczyna Jako złe było pokazane jechanie w ten sposób do koĹca wzniesienia... - Stawanie we mgle (to jakiĹ w ogóle chory pomysł) Nie ma takiej mgły, żeby nie dało siÄ powoli jechaÄ. Teraz auta majÄ "trochÄ" lepsze Ĺwiatła i przy prÄdkoĹciach rzÄdu 20 km/h stajÄ praktycznie w miejscu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 20 |
Data: Styczen 13 2012 18:50:08 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On 13 Jan 2012 17:41:18 GMT, to wrote: begin Tomasz Pyra Ta zasada obowiązuje tylko w krajach członkowskich UE i w stanie Kalifornia ;) Reszta świata ma inne "prawa fizyki". 21 |
Data: Styczen 13 2012 20:14:10 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Tomasz Pyra Ta zasada obowiÄ zuje tylko w krajach członkowskich UE i w stanie Tak, reszta Ĺwiata zaczyna jazdÄ od siedzenia w aucie przez pół godziny, żeby siÄ silnik ogrzał. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 22 |
Data: Styczen 13 2012 21:25:23 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2012-01-13, to wrote: Ta zasada obowiązuje tylko w krajach członkowskich UE i w stanie Pół godziny to Twój pomysł. Krzysiek Kiełczewski 23 |
Data: Styczen 13 2012 20:42:54 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Krzysiek Kielczewski Pół godziny to Twój pomysł. Sorry, w dieslu zimÄ to bÄdzie pewnie godzina. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 24 |
Data: Styczen 13 2012 22:56:14 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On 13 Jan 2012 20:42:54 GMT, to wrote: begin Krzysiek Kielczewski Termostat musisz wymienić 25 |
Data: Styczen 13 2012 23:10:27 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: P.B. | Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:56:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina. W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany stygnie pracując na postoju. -- Pozdrawiam, Przemek 26 |
Data: Styczen 13 2012 23:44:16 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2012-01-13, P.B. wrote: Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina. I w starych i w tych współczesnych nie ma powodu, żeby przed ruszeniem rozgrzewać aż płyn chłodzący osiągnie temperaturę pracy silnika. Ale odczekanie kilkunastu/kilkudziesięciu sekund na wolnych obrotach (w zależności od temperatury) na pewno żadnemu silnikowi nie zaszkodzi - raczej wręcz przeciwnie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 27 |
Data: Styczen 14 2012 00:00:03 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On Fri, 13 Jan 2012 23:10:27 +0100, P.B. wrote: Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:56:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;) Ale oczywiście, że małe diesle grzeją się dużo dłużej, pewnie faktycznie na mrozie może być problem z osiągnięciem docelowych 90C, ale to nie o to chodzi z grzaniem silnika na postoju. Samochód powinien pochodzić chwilę nim się nim ruszy żeby mniej-więcej temperatura silnika się zaczęła wyrównywać, a olej chociaż trochę się podgrzał. A nie że dno tłoka dostaje strzały temperatury z komory spalania, a od spodu tłok zimny, olej -10C, różnice emperaturowe w silniku i towarzyszące temu siły ogromne i jeszcze UE każe to obciążać. Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo lepiej. Ale oczywiście najmądrzejsza UE zadecydowała, że lepiej żebyś sobie pałował panewki na zimno, zamiast zużyć w siągu minuty 0.025l paliwa (wartego jakieś 14gr) emitując przy tym koszmarną ilość 60g CO2 (czyli tyle co produkuje człowiek żyjąc przez jakieś 2-3 godziny). Jeszcze o tyle wesoło, że teraz jak kupujesz samochód to instrukcja straszy że musisz od razu ruszać jak tylko rozrusznik zakręci. Ale jak kupisz jakąkolwiek maszynę, bywa że napędzaną nawet bardzo podobnym silnikiem spalinowym, to tam jakoś zawsze najpierw uruchomić, potem poczekać, a dopiero potem obciążąć. Takie to unijne cuda. 28 |
Data: Styczen 13 2012 23:23:10 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Tomasz Pyra A nie że dno tłoka dostaje strzały temperatury z komory spalania, a od Aż siÄ przestraszyłem jak napisałeĹ o tych strzałach. W której sekundzie je słychaÄ? Spokojnie wystarczy choÄby minuta pracy silnika żeby już było dużo KilkadziesiÄ t sekund przed ruszeniem jest naturalne, wtedy zapina siÄ pasy i tak dalej, a pompa zdÄ ży rozprowadziÄ olej po silniku. Szkodliwoć pałowania silnika na zimno wynika głównie z tego, że silnik jest pasowany dla temperatury roboczej i na zimno ma duże luzy co sprzyja zrywaniu filmu olejowego pod obciÄ żeniem. Delikatna jazda mu nie zaszkodzi. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 29 |
Data: Styczen 14 2012 00:59:00 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On 13 Jan 2012 23:23:10 GMT, to wrote: Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo Nie w UE - w każdej instrucji obsługi znajdziesz informację że należy jechać od razu jak silnik zapali. Od minuty to już nawet jest zabronione prawem w terenie zabudowanym. Szkodliwość Delikatna jazda to nadal wielokrotnie większe obciążenia niż praca na biegu jałowym. 30 |
Data: Styczen 14 2012 01:51:23 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Maciek | Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:59:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Nie w UE - w każdej instrucji obsługi znajdziesz informację że należy Grzejesz 59 sekund, przejedziesz metr, zatrzymujesz, grzejesz dalej... Na kazdy durny przepis znajdzie sie sposob. My te Ujnie Europejska jeszcze rozwalimy od srodka, wspomnicie moje slowa :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 31 |
Data: Styczen 14 2012 10:57:01 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F. | Dnia Sat, 14 Jan 2012 01:51:23 +0100, Maciek napisał(a): Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:59:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-) J. 32 |
Data: Styczen 14 2012 11:22:58 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Maciek | Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a): Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-) Nie zartuj - Grecy idealnie sie wpasowuje w ideologie ZSRE, tylko chwilowo żądaja zbyt wiele. A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 33 |
Data: Styczen 15 2012 21:36:31 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F. | Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a): Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a): No wlasnie - tak sie idealnie wpasowuja, ze Unia widzi iz jej na taki model nie stac :-) A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :) Kartagine, Imperium Rzymskie, a teraz statek :-) http://www.orange.pl/kid,4000000151,id,4002027708,title,Wlochy-wielu-zaginionych-po-awarii-statku,article.html J. 34 |
Data: Styczen 16 2012 10:50:16 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-01-15 21:36, J.F. wrote: Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a):<...> A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :) ROTFL :-))) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 35 |
Data: Styczen 14 2012 23:05:09 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Tomasz Pyra Delikatna jazda to nadal wielokrotnie wiÄksze obciÄ żenia niż praca na Ale niekoniecznie wiÄksza niż katowanie ciepłego silnika. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 36 |
Data: Styczen 14 2012 10:55:24 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: P.B. | Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w Ja nawet całe auto zmieniłem - najpierw z Astry 1,6 ISUZU na nowego Focusa 1.6 TDCI, a po trzech latach na trzyletniego Focusa, na kolejnego nowego z salonu. Wszytkie miały identycznie popsute termostaty: zimą w korku, nawet po dwóch godzinach jazdy/stania wskazówka temperatury ledwie się podnosi, a we wnętrzu jest kilkanaście stopni ponad temperaturę otoczenia i klimat jak dla pingwina. Na obwodnicy trójmiasta przy -10 silnik trzyma temperaturę póki jedzie - zjazd z Chwarzna do Chylonii na przymkniętym gazie skutkuje opadnięciem wskazówki temperatury do połowy wskazania nominalnego. Co ciekawe Berlingo z tym samym silnikiem rozgrzewa się błyskawicznie i grzeje wnętrze jak szalone. Coś Ford namotał w tych dieslach - ich nie da się rozgrzać na postoju - kierowca zamarznie. Oczywiście jak najbardziej ma sens odczekanie kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu i delikatnie rozgrzewanie silnika podczas jazdy, ale czekanie dłużej niż minutę to zbytek przezorności i strata czasu. -- Pozdrawiam, Przemek 37 |
Data: Styczen 14 2012 11:24:53 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Maciek | Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100, P.B. napisał(a): zimą w korku, nawet Ja w moim antycznym dieslu rozwiazuje ten problem, zakladajac stary, dobry fartuch na atrape. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 38 |
Data: Styczen 15 2012 21:05:18 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100, P.B. wrote: Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): No jeszcze są duże różnice w tym pokazuje wskazówka. Bo zazwyczaj jest niewyskalowana w stopniach, tyle że w jednym samochodzie zakres na wskaźniku to 50-130C, a w innym 80-100C. W pierwszym wskazówka zaczyna się podnosić już po chwili, a temperatura jest stabilna. W drugim wystarczy włączyć ogrzewanie żeby wskazanie zaczęło spadać w oczach. 39 |
Data: Styczen 15 2012 20:33:08 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Tomasz Pyra No jeszcze sÄ duże różnice w tym pokazuje wskazówka. Bo zazwyczaj jest W wielu nowych autach wskazówka jest sterowana elektronicznie i -- o ile temperatura silnika bÄdzie w założonym przedziale roboczym -- nie bÄdzie siÄ poruszała, chociaż ten przedział roboczy to zwykle 10-20 stopni. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 40 |
Data: Styczen 14 2012 15:31:05 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: jerzu | On Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;) Wymiana termostatu nie pomaga. 2.5 dCi podczas postoju po prostu stygnie, co czuć po temperaturze powietrza lecącego do wnętrza. Po prostu stojąc w zimowym korku marzniesz w środku. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 41 |
Data: Styczen 14 2012 15:34:03 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Cavallino | Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości On Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra Bo to Renault. One zawsze kiepsko z temperaturami miały. Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km. A już się bałem w pewnym momencie, że nie zdąży się przełączyć zanim dojadę do domu. 42 |
Data: Styczen 15 2012 21:38:28 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Iglo | Cavallino napisał(a): Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z Niemożliwe jest ,żeby silnik benzynowy średniej pojemności nawet z niesprawnym, otwartym termostatem nie nagrzał się przez powiedzmy 10km jazdy do 30C, a przy takiej temperaturze zwykle instalacja sekwencyjna przełącza się na zasilanie LPG. Przy sprawnym termostacie,zasilaniu LPG gdzie reduktor jest zamontowany na małym obiegu cieczy chłodzącej tym bardziej. Coś przesadziłeś z tą odległością.. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 43 |
Data: Styczen 16 2012 17:54:28 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Cavallino | Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości Cavallino napisał(a): A jednak się nie przełączył. Za zimno widać mu było (czyt, za dobre chłodzenie miał). ;-) Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam był jakiś czujnik termiczny. Coś przesadziłeś z Może. Policz ile jest z Gniezna do Pobiedzisk. ;-) 44 |
Data: Styczen 16 2012 18:45:11 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Iglo | Cavallino napisał(a): A jednak się nie przełączył. Coś nie tak miałeś. Może instalacja ustawiona na przełączanie przy 90C :-). A dmuchało choć letnim z nawiewów? Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam Nie słyszałem o takim rozwiązaniu, może brak osłony pod silnikiem, przy -25C i prędkości podróżnej czynnik chłodzenia wiatrem odgrywa dużą rolę. >Coś przesadziłeś z Chylę czoła, dokładnie tyle ile potrzeba, wg. map24 24.970m. Masz pamięć do odległości. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 45 |
Data: Styczen 16 2012 21:51:05 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Cavallino | Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości Cavallino napisał(a): Nie pamiętam, to było 5 lat temu. Ale nigdy wcześniej ani później takich problemów nie było, inna sprawa że nie parkowałem i nie jechałem też przy -25. >Coś przesadziłeś z Eee tam, po prostu to była połowa drogi, którą miałem do pokonania, a podzielenie 50/2 nie jest jakimś dużym problemem. 46 |
Data: Styczen 14 2012 15:59:59 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: AZ | On 2012-01-14, jerzu wrote: Przy termostacie to bys mial zimny powiew podczas jazdy. Jak mialem wMój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;) 1.6 benzyna otwarty termostat to na swiatlach sie robilo cieplo, po 30 sekundach od ruszenia wialo zimnem wiec w Dieslu powinno byc jeszcze gorzej... -- Artur ZZR 1200 47 |
Data: Styczen 13 2012 23:13:30 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Tomasz Pyra Termostat musisz wymieniÄ Raczej nie. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 48 |
Data: Styczen 13 2012 23:40:14 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2012-01-13, to wrote: begin Krzysiek Kielczewski To też Twój pomysł. Krzysiek Kiełczewski 49 |
Data: Styczen 16 2012 10:38:48 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-01-13 21:42, to wrote: begin Krzysiek Kielczewski ROTFL :-) jak będę miał siłe, to nagram film z odśnieżania... po zakończeniu (2-5 minut) temperatura silnika jest w połowie niebieskiego pola (20-30C) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 50 |
Data: Styczen 16 2012 12:29:07 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: to | begin Marcin 'Yans' Bazarnik ROTFL :-) jak bÄdÄ miał siłe, to nagram film z odĹnieżania... po Nagraj ile bÄdzie trwało nagrzanie od zimnego startu (po kilkunastu godzinach stania) do temperatury roboczej (> 90 stopni). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 51 |
Data: Styczen 21 2012 17:01:50 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: jerzu | On 16 Jan 2012 12:29:07 GMT, to wrote: Nagraj ile będzie trwało nagrzanie od zimnego startu (po kilkunastu Diesla? Wieczność. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 52 |
Data: Styczen 15 2012 15:22:18 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:14:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): - Trąbienie przy byle okazji nie wiadomo po co Teraz we mgle tez jest taki obowiązek. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 53 |
Data: Styczen 13 2012 22:48:45 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: jerry | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości rozpedzanie z gorki przed gorka - to jest ogolnie calkiem madre, tylko jakfotoradar pod górkę, przy dodatkowym pasie dla wolniejszych pojazdów. 54 |
Data: Styczen 13 2012 00:47:24 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2012-01-12 22:30, Tomasz Pyra pisze: Chyba nie było: Kierowca niedoĹwiadczony "skraca sobie drogÄ poprzez tzw Ĺcinanie zakrÄtów" ... WTF ? :) 55 |
Data: Styczen 13 2012 00:50:11 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2012-01-13 00:47, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: Chyba nie było:Kierowca niedoĹwiadczony "skraca sobie drogÄ poprzez tzw Ale ogólnie z "czÄstszym" używaniem klaksonu - zgadzam siÄ zaciekle do dzisiaj ... czÄsto jak "popierdalam" wojewódzkimi i widzÄ rowerzystÄ w oddali jadÄ cÄ w tÄ samÄ stronÄ, zdarza mi siÄ zatrÄ biÄ z w/w oddali ... do osiÄ gniÄcia efektu polegajÄ cego na tym, że rowerzysta siÄ obejrzy i Ĺwiadomoć mieÄ bÄdzie wielkÄ , że siÄ zbliżam ... zazwyczaj rowerzysta wówczas trzyma siÄ prawej a nie popierdala slalomem Ĺrodkiem ;) 56 |
Data: Styczen 13 2012 00:54:42 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2012-01-13 00:50, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: że siÄ zbliżam ... zazwyczaj rowerzysta wówczas trzyma siÄ Dobra ;) ... już wiem ... film niezły, ale rady nawet jak na tamte czasy - momentami poronione :) 57 |
Data: Styczen 13 2012 18:53:43 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Bartosz Suchecki | W dniu 2012-01-13 00:50, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: W dniu 2012-01-13 00:47, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: Jak rowerzysta popierdala slalomem po Ĺrodku to faktycznie warto zatrÄ biÄ aby przywołaÄ do porzÄ dku. I to zatrÄ biÄ z daleka tak jak i czynisz. Ale ogólnie rowerzysta jadÄ c wojewódzkÄ spodziewa siÄ, że go samochód wyprzedzi. StÄ d trÄ bienie bezsensowne może go wkurwiÄ ;-) A swojÄ drogÄ , jeszcze taki gotów siÄ odwróciÄ w przestrachu i wypieprzyÄ. OczywiĹcie mowa o rowerzystach - pierdołach :-) Dlatego lepiej nie trÄ biÄ tylko wyprzedziÄ rowerzystÄ zostawiajÄ c dużo wiÄkszy margines niż wymagany 1 m. Pozdrawiam Seco 58 |
Data: Styczen 13 2012 19:03:18 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Jacek | W dniu 2012-01-12 22:30, Tomasz Pyra pisze: Chyba nie było:Fajnie było powspominać, jak na całej ulicy były dwa auta na 70 domów, a teraz przy każdej chałupie średnio półtora stoi. Z nostalgią wspominam też czasy, gdy przed ruszeniem i przez zatrzymaniem trzeba było włączyć kierunkowskaz. Teraz tego nie ma i trzeba zgadywać, że gość akurat zapragnął się zatrzymać. Jacek 59 |
Data: Styczen 14 2012 00:44:27 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Kris_Poland |
Chyba nie było: tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki hamowanie przerywane niszczy samochod a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem? moze lepiej do niego nie wsiadac wogole bo go zniszczymy wyziewami powietrza tlustymi paluchami:) 60 |
Data: Styczen 14 2012 11:04:47 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Qlfon | W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze: tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorkiDwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:) -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 61 |
Data: Styczen 14 2012 21:32:33 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Kris_Poland |
W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze: ale dlatego maja najlepsza sprawnosc do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika ach ten wylot i klopoty ze spalinami 62 |
Data: Styczen 14 2012 21:41:03 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:
Silniki dwusuwowe? do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły. 63 |
Data: Styczen 15 2012 23:19:54 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Kris_Poland |
W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze: wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html 64 |
Data: Styczen 16 2012 01:12:14 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F. | Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a): Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki, ktore oszczedne nie byly. Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat. J. 65 |
Data: Styczen 16 2012 09:08:26 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-16 01:12, J.F. pisze: Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a): Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o spożyciu nie wspomnę. :) Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego Jest trochę konstrukcji, które w zamyśle mają przewyższać konstrukcje czterosuwowe (mniej palić - sprawność, być mniej skomplikowane, lżejsze itd.) ale coś im ciężko idzie. Zobaczymy co przyniesie czas i kolejne normy Euro ;) 66 |
Data: Styczen 16 2012 11:44:57 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: BartekK | W dniu 2012-01-16 09:08, Artur MaĹlÄ
g pisze: Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z 0.125L ? Tyle że oczywiĹcie coĹ za coĹ (spalanie, żywotnoć, hałas, cena)...do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 67 |
Data: Styczen 16 2012 12:20:18 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-01-16 11:44, BartekK pisze: W dniu 2012-01-16 09:08, Artur MaĹlÄ g pisze: W kontekĹcie tematu dyskusji? Ano nic. Tyle że oczywiĹcie coĹ za coĹ (spalanie, żywotnoć, hałas, A gdzie tutaj masz *wyższÄ sprawnoć*? ZresztÄ w poprzednim postingu pisałem również o zaletach dwusuwu. 68 |
Data: Styczen 16 2012 22:46:05 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Kris_Poland |
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania i do dzis lipa, nie ma mocnych http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika. http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej; i mozna by tak szukac i szukac 69 |
Data: Styczen 17 2012 09:07:04 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą to naprawdę trzeba być samobójcą: <cite> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym. </cite> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed tym, który zacytowałeś. i mozna by tak szukac i szukac To szukaj, tylko dobrze. 70 |
Data: Styczen 17 2012 21:54:39 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Kris_Poland |
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze: pomysl tak logicznie artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne niedogodnosci wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac haka dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia pojemnosci w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja kwestia rozwoju, ale kto ma na to kase, skoro mozna miec 4 suwa z euro 4? to wszytsko nie jest tak hop siup 71 |
Data: Styczen 17 2012 22:05:32 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie... artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd. Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego. Niczego takiego nie byłeś w stanie podać, a wręcz przeciwnie - podlinkowałeś materiały, które wprost zaprzeczyły temu, co próbowałeś obwieścić :) dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju(...) Te ściemy to możesz wiesz... Jak nie potrafisz sam udowodnić, to wskaż materiał, który by potwierdził Twoją tezę o większej sprawności dwusuwów... 72 |
Data: Styczen 17 2012 23:09:23 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote: W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze: Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak najbardziej słuszne. Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria bierze w łeb. A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym. Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować. Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji. Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka. Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne technologiczne cuda to nie były. Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą sprawnością nie licuje). Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :) 73 |
Data: Styczen 17 2012 22:16:46 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: AZ | On 2012-01-17, Tomasz Pyra wrote: Arturowi nie przegadasz. Nawet logicznie patrzac na problem - nie marnujemy energii na pedzenie rozrzadu i pompy oleju. Pozostaja wlasnie te problemy ktore se specyficzne tylko dla 2T - napelnianie cylindra mieszanka i oproznianie co aktualnie daje sie w jakims stopniu ogarnac stosujac wtrysk i ruchoma przeslone w wydechu. Teraz mamy niestety inne czasy, nie gdzie sprawnosc jest najwazniejsza a emisje co w 2T jest ciezkie dlatego w ZSRE jest zakaz sprzedazy dwusuwow. -- Artur ZZR 1200 74 |
Data: Styczen 18 2012 12:13:43 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: J.F | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie Tak jest. Bo to jest dwusuwowy diesel, z zaworem (albo i zaworami), z doladowaniem, wolnoobrotowy (~100/min) i malo przypomina silnik z syrenki :-) J. 75 |
Data: Styczen 18 2012 13:35:21 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-17 23:09, Tomasz Pyra pisze: W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd. Średnio - ma za to mnóstwo innych zalet (jak i wad). Prawdziwa jest za to teoria, ze silnik Diesla jest sprawniejszy od Otto. Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika Zacytuję: <cite> > Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:) ale dlatego maja najlepsza sprawnosc </cite> A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie(przeniesione) Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w LOL - masz pewnie na myśli taki dwusuwowy diesel: http://www.gizmag.com/go/3263/ Tak, diesel, doładowany, ~100rpm, sprawność pow. 50%. Tyle, że to nie jest przykład "sprawności silnika dwusuwowego", a konkretnej konstrukcji dostosowanej do dość specyficznych wymagań. > Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować. A ktoś próbował? Z turbiny gazowej da się osiągnąć dużo więcej (w sensie sprawności), ale nie ma to najmniejszego sensu w takich rozwiązaniach. Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka. A o czym była mowa? :) Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne Czy ja wiem, czy z biedy? Tanie w produkcji, lekkie, mniej wybredne na paliwo. Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc Tu jednak też zostały wypchnięte przez konstrukcje czterosuwowe, choć niby miały zalety (między innymi wymienione powyżej). Dalej diesla tam nie uświadczysz. Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :) Tu też czterosuwy od jakiegoś czasu mamy, ale to w większości jednak normy emisji, wygoda itd. Ja tam poczekam na nowe konstrukcje :) http://www.greencarcongress.com/2005/03/ricardo_develop.html http://www.greencarcongress.com/2008/03/ricardo-and-par.html Prawda, że ładne? 76 |
Data: Styczen 17 2012 21:06:22 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: AZ | On 2012-01-17, Kris_Poland wrote: W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli terenowych. Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo 500ccm 2T albo litr 4T. -- Artur ZZR 1200 77 |
Data: Styczen 17 2012 22:55:20 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:06:22 +0000 (UTC), AZ napisał(a): w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzajaW ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli Oraz skuterach. Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie Tyle, że cały czas piszecie o dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym. A co z tymi, z przewietrzaniem obcym? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 78 |
Data: Styczen 17 2012 22:54:21 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:54:39 +0100, Kris_Poland napisał(a): dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju I po raz kolejny - na dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym świat się nie kończy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 79 |
Data: Styczen 17 2012 10:52:18 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze: wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice A gdzie tu sprawność? http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html A gdzie tu sprawność? Mocz z litra pojemności czy z masy to nie jest sprawność Przepisać 100 razy i wykuć na blachę :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 80 |
Data: Styczen 16 2012 08:36:22 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
Jak widzę nie wystarczyły, praktyka przeczy temu co napisałeś wcześniej. 81 |
Data: Styczen 17 2012 11:00:27 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze: do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach, natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką, bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 82 |
Data: Styczen 17 2012 21:59:11 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Kris_Poland |
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze: odnosnie powyzszej odpowiedzi http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Nowy-rewolucyjny-silnik,wid,13256726,wiadomosc.html?ticaid=1dc1e http://motokult.pl/powrot-silnikow-dwusuwowych/ W Japonii trwają prace nad koncepcyjnym modelem Yamahy - RD350. Ideą całej konstrukcji mam być właśnie nowy silnik dwusuwowy, który spełniałby wszystkie normy w zakresie emisji spalin (CO2) i innych ekologicznych aspektów. Nieoficjalnie wiadomo, że innowacyjna 350-tka powinna dysponować mocą ok 65-75 KM, co stawiałoby ją niemal na równi z czterosuwowymi 600-tkami (przynajmniej tymi słabszymi). i mozna by tak szykac zamiast psiozyc proponuje google i lektore mowie wam co nadchoddzi... 83 |
Data: Styczen 17 2012 21:12:03 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 17 Jan 2012 11:00:27 +0100, Jakub Witkowski napisał(a): wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc Oczywiście, że się da, tylko nie w dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym. Zobacz jak są skonstruowane dwusuwowe diesle. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 84 |
Data: Styczen 16 2012 10:54:52 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: MichaĹ sirapacz Gut | a tak prawie na temat: a masz moze dostep/znasz jakies filmiki ktore ucza podobnych zachowan ale bez bledow opisanych w watkach? 85 |
Data: Styczen 17 2012 23:29:20 | Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym | Autor: Tomasz Pyra | On Mon, 16 Jan 2012 10:54:52 +0100, Michał sirapacz Gut wrote: a tak prawie na temat: a masz moze dostep/znasz jakies filmiki ktore PMS niech poczyta ;) A poważnie to całkiem mądre rzeczy dotyczące ogólnych zachowań na drodze (może mniej o samej technice jazdy) mówią w tym programie: http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie |