Technika krêcenia ósemek - proszê o p orady
1 | Data: Listopad 08 2008 21:44:59 |
Temat: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | |
Autor: Rados³aw K³os | Witam serdecznie 2 |
Data: Listopad 08 2008 21:53:59 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Alti |
Mam gor±c± pro¶bê o porady /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie Jak robi³em prawko to na kusie ósemka mia³a gdzie¶ 20% wê¿sze pasy (tory jazdy) ni¿ w WORDzie. Nauczy³em siê je¼dziæ na takich kar³owatych ósemkach. Efekt by³ taki ¿e jak na egzaminie wjecha³em na ósemkê normalnych unijnych rozmiarów to czu³em siê jak na autostradzie. Spróbuj mo¿e tak± drog±. Jak masz mo¿liwo¶c poje¿d¿enia na placy tu¿ przed samym egazminem to te¿ to zrób... Wojtek 3 |
Data: Listopad 08 2008 22:33:56 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Akarm | Rados³aw K³os napisa³: Mam gor±c± pro¶bê o porady /techniczne, taktyczne, psychologiczne i Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami silnikowymi. Nic na si³ê, jesli nie dajesz rady, to odpu¶æ sobie. Tak bêdzie bezpieczniej dla wszystkich. Jest zbyt du¿o przyk³adów, ¿e uparci wreszcie kupowali sobie uprawnienia i pó¼niej rodzina pali znicze przy drogach... -- Akarm http://www.bykom-stop.avx.pl 4 |
Data: Listopad 08 2008 23:46:17 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Rados³aw K³os | Akarm napisa³ : Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami Szczerze ?? Kolokwialny bana³ p³ynie ze s³ów napisanych przez Ciebie, prosi³em o porady i mam za swoje. Mam jeszcze pro¶bê, sprostowanie do wcze¶niejszej pro¶by podarujmy sobie komentarze w powy¿szym stylu. Wyznajmy zdrow± zasadê nie mamy nic sensownego do napisania, to nie trolujmy. p.s. pojazd silnikowy - pojazd wyposa¿ony w silnik, z wyj±tkiem motoroweru i pojazdu szynowego a to tak¿e oznacza kierowanie min.samochodem, do którego kierowania uprawnienia uzyska³em z górk± 15 lat temu, a którym/i bezpiecznie kierujê przeje¿dzaj±c ¶rednio 50kkm rocznie. p.s. I - i nie chodzi mi zupe³nie o to ¿e nie posiadam takowego talentu, lecz o brak wystarczaj±cego wytrenowania tego w³a¶nie manewru, na motocyklu czujê siê do¶æ dobrze, wydaje siê byæ mi pos³uszny i sprawnie siê nim poruszam, maj±c jednocze¶nie ¶wiadomo¶æ, ze 2 ko³a to nie 4, Bóg wybacza - motocykl nigdy, i ¿e racj± jest ¿e krzy¿y i zniczy na drogach jest sporo. p.s. II - na koñcu zdania "..., a na wiosnê ni hu hu...zesram siê a nie dam siê ;)" <-- -- -- stoi jak byk emotikona "przymró¿enie oka" co jakby z definicji powinno okre¶laæ czytaj±cemu, tak¿e Tobie Akarm, ¿e jest to zdanie z kategorii ¶rednio powa¿nie. reasumuj±c p.s-y <-- > na staro¶æ robiê siê "ztetrycia³y", ¿e tak marudzê :D, do decyzji o jezdzeniu motocyklem dojrzewa³em 15 lat i dalsze oczekiwanie mnie nie przera¿a, szczê¶ciem sezon sie prawie skoñczy³ i precle maj± trochê czasu na czytanie tych moich marudnych wywodów. Pomys³y na æwiczenia balansu i równowagi na moto mile wskazane. 5 |
Data: Listopad 11 2008 21:02:46 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: zbigi | Rados³aw K³os napisa³(a): Akarm napisa³ : Ale jakie trolujmy? Po co te emocje? Chlopak bajdelejem wyrazil malo popularna acz bardzo prawdziwa opinie. [...]oznacza kierowanie min.samochodem, do którego kierowania I co z tego? To wcale nie znaczy, ze nadajesz sie do jazdy motocyklem. Tak samo, jak nie musisz sie nadawac na pilota statku powietrznego. p.s. I - i nie chodzi mi zupe³nie o to ¿e nie posiadam takowego talentu, No i bomba - trza bylo tak od razu. :) reasumuj±c p.s-y <-- > na staro¶æ robiê siê "ztetrycia³y", ¿e tak marudzê No i kul. Pozostaje zyczyc mi, bys sie nie rozczarowal swoimi wyobrazeniami/marzeniami ;) Pomys³y na æwiczenia balansu i równowagi na moto mile wskazane. Jezdzic, jezdzic, jezdzic. Motocykle klasy 125/250ccm, to naprawde rowerki - IMO z osemka egzaminacyjna jest jak z matura - jak juz ja czlowiek zda, to sie okazuje, ze to wcale nie jest takie trudne ;) Dobrym sposobem jest oswajanie sie z roznymi motocyklami. Masz przed soba kilka zimowych miesiecy - jezeli masz takie mozliwosci, to kup sobie jakas wueske i jezdzij nia po polu u wujka/kolegi do urzygu. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 6 |
Data: Listopad 08 2008 23:46:28 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Andrzej Lawa | Rados³aw K³os pisze: z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr Najlepiej wielokrotnie na sprzêcie takim samym (lub mo¿liwie podobnym) jak egzaminacyjny. Nale¿y pamiêtaæ o kierunkowskazach i _wyra¼nym_ krêceniu g³ow± (symulacja skrzy¿owania). (cwiczenia pomocnicze, wykorzystanie gazu, hamulca, sprzêg³a w jezdzie, Generalnie pó³sprzêg³o pomaga, ale niektórzy egzaminatorzy potrafi± siê przyp*.*yæ. A reszta - æwicz, æwicz i æwicz. Sugestia Altiego æwiczenia na mniejszej ósemce jest bardzo dobra - im trudniejsze æwiczenia, tym ³atwiejszy egzamin :) 7 |
Data: Listopad 09 2008 09:23:13 | Temat: Re: Technika krÄ™cenia ósemek - proszÄ™ o porady | Autor: de Fresz | On 2008-11-08 23:46:28 +0100, Andrzej Lawa said: Nale¿y pamiêtaæ o kierunkowskazach i _wyra¼nym_ krêceniu g³ow± To juz zalezy od konkretnego WORDu, a czasem i egzaminatora. Jak sam nie powie przed egzaminem, to warto spytac czy tego oczekuje. U mnie krecenia glowa chcieli (choc byla durnowata przypowiastka o tym, ze krecenie glowa nie gwarantuje pierwszenstwa), a kierunkow juz nie. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 8 |
Data: Listopad 09 2008 17:14:47 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Jacek Czerwinski | Andrzej Lawa pisze: Rados³aw K³os pisze: Generalnie pó³sprzêg³o pomaga, ale niektórzy egzaminatorzy potrafi± siê Wypowiem siê tu choæ daleko mi do mistrzostwa. Jako¶ nigdy nie za³apa³em pó³sprzêg³a do ósemkowania, natomiast pomocna okaza³a siê rada instruktora o sta³ym dodaniu gazu i rownowa¿eniu go no¿nym hamulcem. Du¿o lepiej to wychodzi ni¿ manipulowanie gazem (YBR250, bardzo nerwowa reakcja na gaz). Po nabraniu nawyku prawa noga bardzo fajnie i lepiej ni¿ prawa rêka kontroluje mi szybko¶æ. 9 |
Data: Listopad 11 2008 21:04:24 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: zbigi | Andrzej Lawa napisa³(a): Rados³aw K³os pisze: Nie, nie, nie :) Najlepiej jak najwiecej, na jak najrozniejszych sprzetach :)
A... Tutaj 3xtak! :) -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 10 |
Data: Listopad 09 2008 00:02:06 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Piotr Kompa | Rados³aw K³os wrote: Mam gor±c± pro¶bê o porady /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie Wykupiæ kilka godzin w OSK i poæwiczyæ pod okiem instruktora, najlepiej parê dni przed egzaminem, ¿eby czuæ te manewry, i na motocyklu egzaminacyjnym, a nie na czym¶ zbli¿onym. A poza tym, porady które mnie pomog³y: - przy skrêcie w lewo manetkê odruchowo siê odkrêca, przy skrêcie w prawo zamyka, trzeba byæ na to przygotowanym i minimalnie korygowaæ, - dwa palce na klamce hamulca u³atwiaj± utrzymanie sta³ego po³o¿enia nadgarstka bez "szarpania" manetk±, - lepiej siê trzymaæ kolanami baku, ni¿ rêkami kierownicy, rozlu¼nione tu³owie i ramiona u³atwiaj± manewry, - spogl±danie w zegary lub przed przednie ko³o zazwyczaj powoduje glebê w zakrêcie, bo brakuje wyczucia równowagi, trzeba patrzeæ tam, gdzie siê chce jechaæ, a motocykl tam pojedzie, - w trakcie ósemek dobrze jest odwracaæ g³owê aby wci±¿ patrzeæ na skrzy¿owanie, krêcenie kó³ek robi siê wtedy bardziej p³ynne i odruchowe, - jechaæ nale¿y w 1/2 - 2/3 szeroko¶ci pasa, co daje margines na manewry zarówno na zewn±trz jak i do wewn±trz, - zamkniêcie gazu w zakrêcie zazwyczaj powoduje glebê, lepiej lekko odkrêciæ i mimo szarpniêcia zmie¶ciæ siê na pasie, ni¿ podeprzeæ nog± i zawaliæ, - zale¿nie od motocykla, czasem lepiej robiæ manewry na dwójce (YZF 125 ga¼nikowa szarpa³a na jedynce i manewry wychodzi³y dopiero po zduszeniu na dwójce, YBR 250 z wtryskiem jecha³a spokojnie na jedynce przy ostro¿nym operowaniu gazem a na dwójce by³o za szybko, z kolei przy ER5 na jedynce mo¿na by³o pu¶ciæ manetkê i ci±gn±³ bez problemu na wolnych obrotach) - niektórzy pomagaj± sobie pó³sprzêg³em czy hamulcem, wg mnie lepiej trzymaæ sta³e obroty, bo dla stabilnej jazdy silnik musi ci±gn±æ motocykl, no i tyle, powodzenia. -- Pozdrawiam, Kompan. "-Hi!" - lied the politician. 11 |
Data: Listopad 09 2008 10:45:05 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: saj | Rados³aw K³os pisze: 12 |
Data: Listopad 10 2008 11:50:03 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Jasio |
jeszcze takie cwiczenie: jak juz bedzie Ci szlo w miare niezle, to trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku. No tak, po takim æwiczeniu to ju¿ tylko do cyrku. Albo do dentysty zêby nowe wstawiaæ. :b -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. 13 |
Data: Listopad 10 2008 16:18:13 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: saj | Jasio pisze:
dramatyzujesz :) mie takie cwiczenie unstruktor nakaza³. zjebe dostalem tylko za tarcie podnozkami na 8... pzdr, saj 14 |
Data: Listopad 10 2008 18:05:17 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Jasio |
Jasio pisze: Na pewno takie: "trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku" ? Bo lew± na baku to spoko, ale tak jak w/w to nie dam rady. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. 15 |
Data: Listopad 11 2008 03:08:38 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: saj | Jasio pisze: Na pewno takie: rajt, rajt, ta druga prawa w sensie rzecz jasna lewa :) pzdr, saj 16 |
Data: Listopad 09 2008 12:10:57 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: zarafiq | Rados³aw K³os wrote: Witam serdecznie ¦ci¶nij zbiornik udami i æwicz, æwicz, æwicz... Podoba mi siê porada o trzymaniu kiery jedn± rêk±, muszê spróbowaæ ;) Pozdrawiam, zarafiq 17 |
Data: Listopad 09 2008 16:33:16 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: metalbeast |
Mam gor±c± pro¶bê o porady /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na ZEWNATRZ zakrêtu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8 18 |
Data: Listopad 10 2008 21:09:15 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Sqeeb | moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na Ciekawe jak siê maj± do tego przepisy. M.in. w pytaniach testowych jest, ¿e motocyklista na zakrêcie powinien: a) utrzymaæ ten sam k±t nachylenia co motocykl b) odchyliæ siê do zewn±trz zakrêtu c) odchyliæ siê do wewn±trz zakrêtu zgadnij jaka jest prawid³owa odpowied¼. 19 |
Data: Listopad 10 2008 21:23:19 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Jacek Czerwinski | Sqeeb pisze: W testach jest ten sam k±t. Zaliczylbym to do tej czê¶ci wiedzy (nie jest to du¿y obszar, ale troszkê jest) zgodnej z zasad± 3Z (Zakuæ Zdaæ Zapomnieæ)moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na Oby fikcji by³o jak najmniej... 20 |
Data: Listopad 10 2008 21:28:12 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Sqeeb | W testach jest ten sam k±t. Zaliczylbym to do tej czê¶ci wiedzy (nie Tak uczy przepis, egzaminator powinien egzekwowaæ przepisy(a na pewno nie bêdzie oblewa³ za ich przestrzeganie) a egzaminacyjna 8-mka nie wymaga balansu cia³em. Lepiej bêdzie jak bêdzie mia³ dupsko w siodle, jajka blisko baku i udami trzyma³ siê go. A ¿e w ¿yciu jest inaczej ni¿ przepis to ju¿ nie moja wina ;-] Pozdrawiam, Sqeeb 21 |
Data: Listopad 11 2008 16:30:15 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: metalbeast |
Tak uczy przepis, egzaminator powinien egzekwowaæ przepisy(a na tak bêdzie ok, ale moto trzeba mocniej pochylic do wewn±trz zakrêtu, co przy ma³ej predko¶ci nakazuje zrównowa¿yæ cia³em. By³ taki fajny obrazek ma grupie jaki¶ czas temu, który to dobrze pokazywa³. 22 |
Data: Listopad 11 2008 16:28:14 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: metalbeast |
moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na testy testami... przy predkosci 5kph, to sobie mo¿na co najwy¿ej poleciec na glebe razem z moto przy takim utrzymywaniu k±ta :) ja mówie o tym jak jest. Poza tym ³atwiej operowac gazem przy skrêconeij kierownicy gdy cia³o mamy wychylone na zewn±trz. 23 |
Data: Listopad 11 2008 17:37:42 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Sqeeb | testy testami... przy predkosci 5kph, to sobie mo¿na co najwy¿ej Na egzaminacyjnej ósemce? ja mówie o tym jak jest. Sêk w tym, ¿e ja te¿. Mo¿emy co najwy¿ej porównaæ moto. Ja swoje kó³ka krêci³em na yamasze YBR 125. Ca³kiem niedawno to by³o i nie pamiêtam, ¿ebym na slalomie czy ósemce potrzebowa³ wychylaæ siê w któr±kolwiek stronê. Slalom mog³em robiæ i na 2-ce z lekko odkrêconym gazem, ale 8-mke krêci³em na pierwszym biegu bez gazu(mój plac to by³y betonowe p³yty niezbyt dok³adnie pouk³adane i by³y dziury do tego du¿o ¿wiru i piachu). Gaz stara³em siê trzymaæ tak, ¿eby nawet delikatne poci±gniêcie rêki nie zwiêksza³o obrotów(wystarczy z³apaæ manetkê trochê ni¿ej). Mój b³±d polega³ na tym, ¿e egzaminacyjna maszyna mia³a obroty biegu ja³owego trochê ni¿sze i do tego kufer z którym pierwszy raz jecha³em na egzaminie. Ale zda³em. U mnie na egzaminie np. nie trzeba by³o kierunkowskazów. Poza tym ³atwiej operowac gazem przy skrêconeij kierownicy gdy cia³o Zgadzam siê z Tob±, ale wci±¿ upieram siê, ¿e jest jeden wyj±tek - egzamin pañstwowy na prawo jazdy kat. A. S± ró¿ni egzaminatorzy a z autopsji wiem, ¿e nie musz± byæ wcale kulturalni nie mówi±c ju¿ o jakiejkolwiek taryfie ulgowej. Pozdrawiam, Sqeeb 24 |
Data: Listopad 11 2008 17:54:45 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: metalbeast |
a z autopsji wiem, ¿e nie musz± byæ wcale kulturalni nie mówi±c ju¿ o ja zdawa³em na gn250. Ale w tym przypadku nie ma mowy o ¿adnej taryfie ulgowiej je¶li chodzi o tak± jazdê. Ka¿dy wiêkszy motocykl ¿eby zawróci³ przy ma³ej predko¶ci na ciasnym odcinku trzeba tak pochyliæ, inaczej glebnie. 25 |
Data: Listopad 11 2008 18:30:33 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: maka |
Siê kiedy¶ nazywa³o szko³± w³osk±, angielsk± i niemieck±. Mo¿e kto pamiêta? 26 |
Data: Listopad 11 2008 20:07:41 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Sqeeb | > a) utrzymaæ ten sam k±t nachylenia co motocykl Siê kiedy¶ nazywa³o szko³± w³osk±, angielsk± i niemieck±. Mo¿e ktopamiêta? OIDP. a) angielska b) niemiecka c) w³oska ale to OIDP... Pozdrawiam, Sqeeb 27 |
Data: Listopad 09 2008 18:53:43 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: morghul | Mam gor±c± pro¶bê o porady /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie Ja jestem ¶wierzo po egzaminie (zdanym w koñcu :D:D:D:D) w WORD Szczecin. Motocykl egzaminacyjny to Yamaha YBR250 na wtrysku, uczy³em siê je¼dziæ na Suzuki GN250. Powiem ci, ¿e na placu wyje¼dzi³em mo¿e w sumie ze 3h ósemek. GN'ka mia³a ustawione obroty tak, ¿e pyrka³a sobie na jedynce i jecha³a do¶æ opornie ale jecha³a wiêc obesz³o siê bez operowania gazem, hamulcem czy sprzêg³em, podobnie by³o na dwójce ale okaza³o siê ¿e jedynka pozwala przy odrobinie koncentracji na stabiln± jazdê. Fakt, ¿e mia³em obawy przed egzaminem bo w tym roku Gn'ki zast±pili YBR i niewiele szkó³ zd±¿y³o wymieniæ sprzêt na taki jaki maj± w WORD wiêc nie by³o okazji poje¼dziæ na moto egazminacyjnym. Skoñczy³o siê tym ¿e dowiedzia³em siê tylko, ¿e YBR w WORD jedzie bez problemu na jedynce i tyle. Na egzaminie okaza³o siê ¿e moto ma obroty ustawione tak ¿e kompletnie nie ma potrzeby dotykaæ sprzêg³a czy gazu, po prostu ³adnie i równo jecha³a, nawet odrobinkê szybciej ni¿ GN wiec ³atwiej by³o zachowaæ równowagê. IMHO kluczow± spraw± jest koncentracja i dobranie odpowiedniego toru jazdy, mi najbardziej pasowa³o lekkie sp³aszczanie ósemek, w ¶rodku ósemki bez problemu mo¿na ustawiæ motocykl na odpowiednim torze jazdy i zacz±æ robiæ nastêpn± po³ówkê. Oczywi¶cie tak jak koledzy pisali, ramiona nie sztywne, trzymasz motocykl udami. Jeszcze jedna sprawa, podobno po tym jak WORD kupi³ YBR'ki (125 i 250) nie móg³ siê dogadaæ z salonem ¿eby ustawili wy¿sze obroty (podobno Yamaha uwa¿a³a ¿e ma byc 1200 a WORD chcia³ 1500) i ludzie mieli problemy z jazd± bez gazu szczególnie je¶li wa¿yli wiêcej ni¿ d¿okej ;), potem uda³o siê im doj¶æ do porozumienia i motocykle maj± ustawione oko³o 1500 obr/min. Pozdrawiam -- Dawid 28 |
Data: Listopad 09 2008 22:22:25 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Marcin | Fakt, ¿e mia³em obawy przed egzaminem bo w tym roku Gn'ki zast±pili YBR i Nie nie zd±¿y³o - bo to nie tajemnica, ¿e WORDy kupuj± jaki¶ sprzêt - tylko sobie to ola³o. Najnormalniej w ¶wiecie ola³o. W imiê oczywi¶cie jak najni¿szych kosztów. Bo klient - czyli ucz±cy siê - z regu³y patrzy tylko na JEDNO. Na cenê. A wystarczy olaæ szko³ê, która ma motocykl "od czapki", która ma tylko jeden motocykl, w której ucz± go¶cie, którzy nie potrafi± na moto je¼dziæ. I ta szko³a albo zaprzestanie kat. A uczyæ albo zwiêkszy poziom. No ale przecie¿ nie zap³acê x + 50% bo jestem biednym uczniem. I nie mam kasy. Ale egzamin zdawany kilka razy i tak uczy koszta znacznie wiêkszymi. (nie jestem instruktorem ani w³a¶cicielem szko³y :-) ) 29 |
Data: Listopad 09 2008 23:59:57 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: morghul | Nie nie zd±¿y³o - bo to nie tajemnica, ¿e WORDy kupuj± jaki¶ sprzêt - tylko sobie to ola³o. Najnormalniej w ¶wiecie ola³o. W imiê oczywi¶cie jak najni¿szych kosztów. Bo klient - czyli ucz±cy siê - z regu³y patrzy tylko na Jak zwa³ tak zwa³, fakt faktem ¿e w moim mie¶cie ¿adna szko³a w tym roku YBR jeszcze nie kupi³a a nie u¶miecha³o mi siê je¼dziæ 40km co drugi dzieñ ¿eby 2h poje¼dziæ na moto egzaminacyjnym bo to nie tylko strata kasy ale przede wszystkim czasu. Nie twierdzê ¿e szko³a na tym nie zaoszczêdzi³a ¿eby by³o jasne... JEDNO. Na cenê. A wystarczy olaæ szko³ê, która ma motocykl "od czapki", która ma tylko jeden motocykl, w której ucz± go¶cie, którzy nie potrafi± na j/w u mnie ka¿da ma jeden, ka¿da od czapki i w ¿adnej jak mam wra¿enie nie uczy prawdziwy motocyklista No ale przecie¿ nie zap³acê x + 50% bo jestem biednym uczniem. I nie mam kasy. Ale egzamin zdawany kilka razy i tak uczy koszta znacznie wiêkszymi. (nie jestem instruktorem ani w³a¶cicielem szko³y :-) ) Co nie przeszkodzi³o ci siê przyjebac ;) -- Dawid 30 |
Data: Listopad 08 2008 21:56:07 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: mazdah |
Witam serdecznie Kurde, i pomy¶leæ, ¿e jak ja zdawa³em, to ósemka by³a o pó³ metra wê¿sza... Ka¿d± maszyn± trzeba bêdzie jechaæ inaczej. Jedna pozwoli na zapiêcie dwójki i niemal niezauwa¿alne dla kierowcy przepyrkanie przez ósemkê, druga bêdzie wymagaæ wysprzêgleñ, stabilizacji gazem, jeszcze inna pojedzie tylko na jedynce. Go¶æ, który mnie przygotowywa³ do egzaminu robi³ star± ósemkê Hond± NTV ( 200kg ), na pierwszym biegu ( z kardanem! ) trzymaj±c kierownicê jedn± rêk±. I zrobi³ to dwa razy szybciej ni¿ ja :) Æwiczyæ, æwiczyæ, æwiczyæ Jak kumpel zdawa³, to egzaminator sobie wymy¶li³, ¿e musi w³±czaæ na ósemce kierunkowskazy i "upewniaæ siê, czy mo¿na bezpiecznie przejechaæ przez skrzy¿owanie" Zdrawiam M 31 |
Data: Listopad 09 2008 22:15:40 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: zarafiq | mazdah wrote: Go¶æ, który mnie przygotowywa³ do egzaminu robi³ star± ósemkê Hond± NTV ( Czy mam przez to rozumieæ ¿e kardan utrudnia robienie ósemki? Pozdrawiam, zarafiq 32 |
Data: Listopad 09 2008 23:44:44 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: mazdah |
Czy mam przez to rozumieæ ¿e kardan utrudnia robienie ósemki? K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne, podobnie jak reakcja na odjêcie i dodanie gazu czy te¿ redukcjê biegu w pochyleniu. W³a¶ciwie ja ju¿ nie czujê ró¿nicy, ale skoro komu¶ przeszkadzaj± faluj±ce obroty to kardan bêdzie przeszkadza³ tym bardziej. -- Jo³ M 33 |
Data: Listopad 10 2008 10:58:45 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Corpse |
K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne, Hmmm... a mo¿esz rozwin±æ o tym kardanie? Powa¿nie pytam. Pzdr C. 34 |
Data: Listopad 10 2008 11:31:56 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: mazdah |
Szczerze? Nie mogê. Raz, ¿e w zasadzie od zawsze je¿dzê z kardanem, dwa - nie czujê wcale nerwowej reakcji wa³u przy zmianie obci±¿enia ( dodawanie, odejmowanie gazu ). Ale wielu czuje, wielu narzeka, wielu marudzi, ZW£ASZCZA w pochyleniach. -- Zdrawiam M 35 |
Data: Listopad 10 2008 12:23:12 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Corpse |
Szczerze? Nie mogê. ;-) To tutaj chyba czêsta przypad³o¶æ... ;-) Raz, ¿e w zasadzie od zawsze je¿dzê z kardanem, No w³a¶nie dla mnie te¿ dziwne. Przesiad³em siê z ³ancucha najnowszego B6 na kardana VN1600 i poza oczywi¶cie ca³kowicie odmiennym prowadzeniem, ró¿nicy w zakrêtach (wynikaj±cych z wa³u) jako¶ nie dostrzegam... Ale ja ¶wie¿ak jestem, dlatego pyta³em ;-) Dziêki za odpowied¼. Pozdro! C. 36 |
Data: Listopad 11 2008 00:09:04 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: mazdah |
;-) To tutaj chyba czêsta przypad³o¶æ... ;-) Chyba za du¿o czytam w internecie g³upot typu "wp³yw zapalonych ¶wiate³ na zu¿ycie paliwa" itp. Ciekawe dlaczego nikt jeszcze nie przeprowadzi³ badañ jak opór aerodynamiczny anteny od CBradia wp³ywa na osi±gi pojazdu ;) Przesiad³em siê z ³ancucha najnowszego B6 na kardana VN1600 i poza oczywi¶cie ca³kowicie odmiennym prowadzeniem, Wydaje mi siê, ¿e do poruszenia takiego kloca potrzeba by czego¶ wiêcej ni¿ malutki wa³ek :) Co innego w ponad 100kg l¿ejszej NTV. Ale wszystko trzeba odnie¶æ do tego, co napisa³em powy¿ej. W ka¿dym razie tak czy inaczej przejechanie z prêdko¶ci± i¶cie kaskadersk± ósemki motocyklem, który wa¿y 200-210kg trzymaj±c go jedn± rêk± jest nienajgorszym wyczynem ;) Chocia¿ mój znajomy potrafi VNem 1500 z pasa¿erem i pe³nymi 3 kuframi zrobiæ slalom z przycieraniem podestów przy prêdko¶ci +/- 10-15 km/h ;) -- Zdrawiam M 37 |
Data: Listopad 11 2008 20:42:47 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Piotr Rezmer | mazdah pisze: 200-210kg trzymaj±c go jedn± rêk± jest nienajgorszym wyczynem ;) Chocia¿ mój znajomy potrafi VNem 1500 z pasa¿erem i pe³nymi 3 kuframi zrobiæ slalom z przycieraniem podestów przy prêdko¶ci +/- 10-15 km/h ;) Z pasa¿erem jest ³atwiej przycieraæ bo spada prze¶wit i podnó¿ki s± bli¿ej asfaltu ni¿ normalnie :) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 38 |
Data: Listopad 12 2008 13:43:52 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: mazdah |
mazdah pisze: Z pasa¿erem jest ³atwiej przycieraæ bo spada prze¶wit i podnó¿ki s± bli¿ej Doci±¿ XLR albo Beemkê tak ze 200-250kg i zobacz czy faktycznie tak ³atwo ;) Zdrawiam M 39 |
Data: Listopad 10 2008 14:24:02 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Leszek Karlik | On Mon, 10 Nov 2008 10:58:45 +0100, Corpse wrote: K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne,Hmmm... a mo¿esz rozwin±æ o tym kardanie? Powa¿nie pytam. Wydaje mi siê, ¿e ten mem to siê wzi±³ z bokserów BMW i tego ¿e tam faktycznie zmiana momentu obrotowego wa³u napêdowego, wa³u korbowego, t³oków etc. mo¿e wp³ywaæ na pochylenie motocykla. (Znaczy, jak siê stoi na ¶wiat³ach i zrobi przegazówkê to czuæ ¿e motocykl przechyla) W moim NTV z V ustawionym pod³u¿nie i kardanem takiego efektu w ogóle nie czuæ. C.Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik 40 |
Data: Listopad 11 2008 21:05:48 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: zbigi | Leszek Karlik napisa³(a): On Mon, 10 Nov 2008 10:58:45 +0100, Corpse wrote:[...] W moim NTV z V ustawionym pod³u¿nie i kardanem takiego efektu He, khem... w NTV, to chyba masz silnik ustawiony poprzecznie? :P Liczy sie os walu korbowego, a nie najdluzszy wymiar silnika ;) -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 41 |
Data: Listopad 11 2008 21:36:53 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Leszek Karlik | On Tue, 11 Nov 2008 21:05:48 +0100, zbigi wrote: W moim NTV z V ustawionym pod³u¿nie i kardanem takiego efektuHe, khem... w NTV, to chyba masz silnik ustawiony poprzecznie? :P Fakt. :-) No wiêc w silnikach ustawionych poprzecznie to raczej nie czuæ, co innego w ustawionych pod³u¿nie (np. w bokserach, w V4 w paneuroplanie czy w innym MotoGuzzi z pod³u¿nym widlakiem). Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 42 |
Data: Listopad 10 2008 10:09:31 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Rados³aw K³os | Wielkie dziêki preclowej spo³eczno¶ci za wszystkie porady i wskazówki, z 43 |
Data: Listopad 10 2008 19:01:02 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Bogdan Kwietniak | Rados³aw K³os pisze: Wielkie dziêki preclowej spo³eczno¶ci za wszystkie porady i wskazówki, z To akurat mi pomog³o. Trzyma³em lewy ³okieæ przy ciele, co pozwala³o na opanowanie odruchu z manetk±. BogdanKa 44 |
Data: Listopad 10 2008 21:24:43 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Sqeeb | - nogi odklejone od baku (próba balansowania nimi), A rowerem to Ty je¼dzi³e¶? Stary, bez urazy, ale piszesz jakby¶ ba³ siê maszyny kursowej, z któr± pewnie nigdy wiêcej siê nie spotkasz bo kupisz sobie potwora o pojemno¶ci 600cc i co najmniej 100KM. Wymagania na egzaminacyjne powinien Ci przekazaæ instruktor, bo w ka¿dym WORDzie jest inaczej. U mnie nie trzeba by³o kierunkowskazów u¿ywaæ ani na slalomie ani na 8-mce. A jak nie przekaza³, to zajrzyj do swojego WORDu, w poczekalni albo gdzie¶ na korytarzu powinien wisieæ schemat placu, wymagania na poszczególne kategorie i ogólnie sporo rzeczy które nie s± Ci do szczê¶cia potrzebne. A co do samej jazdy, to proponujê Ci oswoiæ siê z maszyn±. A przede wszystkim przestañ siê baæ, bo strach to z³y doradca. Albo po prostu odpu¶æ i bo wyje¿d¿aj±c na drogê bêdziesz stwarza³ zagro¿enie. Porób sobie kó³ka(takie du¿e w lekkim pochyleniu ca³y czas w jedn± stronê) na 2-gim/3-cim/4-tym biegu na niskich obrotach. Przyhamuj, przyspiesz, sprawd¼ co bêdzie jak przy ruszaniu zbyt szybko odpu¶cisz sprzêg³o/dasz za du¿o gazu(ale z tym gazem to bez przesady bo postawi Ciê na ko³o albo i glebniesz na plecy, mój plac by³ na piachu wiêc mog³em trochê pozamiataæ). Jak masz pacho³ki od slalomu, to mo¿esz sobie porobiæ przerzucanie z pochylenia w pochylenie(przeciwskrêt), albo spróbowaæ zrobiæ jak najmniejsze kó³ko woko³ pacho³ka(ale uwa¿aj, bo je¿eli przy ma³ej prêdko¶ci nie odchylisz siê w przeciwn± stronê ni¿ motocykl to siê wywalisz i kuku gotowe). Po pierwsze primo przestañ siê baæ i u¶wiadom sobie, ¿e to co¶ co masz pod dup± jedzie prawie samo, wystarczy tylko trochê to pokierowaæ. Wszyscy pisz± ¿eby¶ æwiczy³ i æwiczy³ i æwiczy³, a ja Ci mówie, ¿eby¶ po prostu poczu³ ¿e to lubisz a nie robi³ co¶ na si³ê. Do widzenia i powodzenia. Sqeeb 45 |
Data: Listopad 10 2008 22:08:21 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Jackare | Æwiczyæ, æwiczyæ. 46 |
Data: Listopad 11 2008 08:46:03 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady | Autor: Magic | Rados³aw K³os pisze: Mam gor±c± pro¶bê o porady /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie FAQ, link w stopce, temat "Jak zdac egzamin". Cieszesiezemoglempomoc. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/600rr/vfr800. Archiwum: http://news.riders.pl FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 47 |
Data: Listopad 12 2008 08:22:42 | Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o p orady | Autor: nalesnik | Rados³aw K³os wrote: Mam gor±c± pro¶bê o porady /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne Ćwicz na mniejszej, ciaÅ›niejszej ósemce ni¿ ta WORDowska. -- pozdr nalesnik |