Grupy dyskusyjne   »   Technika krêcenia ósemek - proszê o p orady

Technika krêcenia ósemek - proszê o p orady



1 Data: Listopad 08 2008 21:44:59
Temat: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Rados³aw K³os 

Witam serdecznie
wszystkich precli ;)

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne
;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr
by zaliczyæ ten element spokojnie na egzaminie.
(cwiczenia pomocnicze, wykorzystanie gazu, hamulca, sprzêg³a w jezdzie,
odchylanie siê, itp.)

Egzamin na suzi gn-250 w stanie niezaciekawym (WORD Legnica) szarpanie,
faluj±ce obroty, wzrost obrotów w zakrêcie w lewo(wina naci±gu pancerza
linki gazu).

Obla³em egzamin rzecz jasna ;) zjad³ mnie stres i pokona³ brak umiejetno¶ci
ujezdzania "dzikiej" koby³y, a na wiosnê ni hu hu...
zesram siê a nie dam siê ;)

Wszelkie mniej lub bardziej sensowne porady mile widziane.

p.s. Mo¿e kto¶ z szanownych precli poleci kogo¶ w okolicach Lubina, Legnicy
kto doszkoli chyba juz bli¿ej wiosny "zielonego" ??



2 Data: Listopad 08 2008 21:53:59
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Alti 


U¿ytkownik "Rados³aw K³os"  napisa³

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym.


Jak robi³em prawko to na kusie ósemka mia³a gdzie¶ 20% wê¿sze pasy (tory jazdy) ni¿ w WORDzie. Nauczy³em siê je¼dziæ na takich kar³owatych ósemkach. Efekt by³ taki ¿e jak na egzaminie wjecha³em na ósemkê normalnych unijnych rozmiarów to czu³em siê jak na autostradzie. Spróbuj mo¿e tak± drog±.
Jak masz mo¿liwo¶c poje¿d¿enia na placy tu¿ przed samym egazminem to te¿ to zrób...
Wojtek

3 Data: Listopad 08 2008 22:33:56
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Akarm 

Rados³aw K³os napisa³:

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i
inne  ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym.

Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami silnikowymi. Nic na si³ê, jesli nie dajesz rady, to odpu¶æ sobie. Tak bêdzie bezpieczniej dla wszystkich.
Jest zbyt du¿o przyk³adów, ¿e uparci wreszcie kupowali sobie uprawnienia i pó¼niej rodzina pali znicze przy drogach...

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

4 Data: Listopad 08 2008 23:46:17
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Rados³aw K³os 

Akarm napisa³ :

Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami
silnikowymi. Nic na si³ê, jesli nie dajesz rady, to odpu¶æ sobie. Tak
bêdzie bezpieczniej dla wszystkich.
Jest zbyt du¿o przyk³adów, ¿e uparci wreszcie kupowali sobie uprawnienia i
pó¼niej rodzina pali znicze przy drogach...

Szczerze ?? Kolokwialny bana³ p³ynie ze s³ów napisanych przez Ciebie,
prosi³em o porady i mam za swoje.

Mam jeszcze pro¶bê, sprostowanie do wcze¶niejszej pro¶by
podarujmy sobie komentarze w powy¿szym stylu. Wyznajmy zdrow±
zasadê nie mamy nic sensownego do napisania, to nie trolujmy.


p.s. pojazd silnikowy - pojazd wyposa¿ony w silnik, z wyj±tkiem motoroweru i
pojazdu szynowego
a to tak¿e oznacza kierowanie min.samochodem, do którego kierowania
uprawnienia uzyska³em z górk±
15 lat temu, a którym/i bezpiecznie kierujê przeje¿dzaj±c ¶rednio 50kkm
rocznie.

p.s. I - i nie chodzi mi zupe³nie o to ¿e nie posiadam takowego talentu,
lecz o brak wystarczaj±cego wytrenowania
tego w³a¶nie manewru, na motocyklu czujê siê do¶æ dobrze, wydaje siê byæ mi
pos³uszny i sprawnie siê nim poruszam,
maj±c jednocze¶nie ¶wiadomo¶æ, ze 2 ko³a to nie 4, Bóg wybacza - motocykl
nigdy, i ¿e racj± jest ¿e krzy¿y i zniczy
na drogach jest sporo.

p.s. II - na koñcu zdania "..., a na wiosnê ni hu hu...zesram siê a nie dam
siê ;)" <-- -- -- stoi jak byk emotikona "przymró¿enie oka"
co jakby z definicji powinno okre¶laæ czytaj±cemu, tak¿e Tobie Akarm, ¿e
jest to zdanie z kategorii ¶rednio powa¿nie.

reasumuj±c p.s-y  <-- > na staro¶æ robiê siê "ztetrycia³y", ¿e tak marudzê
:D, do decyzji o jezdzeniu motocyklem dojrzewa³em 15 lat
i dalsze oczekiwanie mnie nie przera¿a, szczê¶ciem sezon sie prawie skoñczy³
i precle maj± trochê czasu na czytanie tych moich marudnych
wywodów.

Pomys³y na æwiczenia balansu i równowagi na moto mile wskazane.

5 Data: Listopad 11 2008 21:02:46
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: zbigi 

Rados³aw K³os napisa³(a):

Akarm napisa³ :

Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami silnikowymi. Nic na si³ê, jesli nie dajesz rady, to odpu¶æ sobie. Tak bêdzie bezpieczniej dla wszystkich.[...]

Szczerze ?? Kolokwialny bana³ p³ynie ze s³ów napisanych przez Ciebie,
prosi³em o porady i mam za swoje.
Mam jeszcze pro¶bê, sprostowanie do wcze¶niejszej pro¶by
podarujmy sobie komentarze w powy¿szym stylu. Wyznajmy zdrow±
zasadê nie mamy nic sensownego do napisania, to nie trolujmy.

Ale jakie trolujmy? Po co te emocje? Chlopak bajdelejem wyrazil malo popularna acz bardzo prawdziwa opinie.

[...]oznacza kierowanie min.samochodem, do którego kierowania
uprawnienia uzyska³em z górk±
15 lat temu, a którym/i bezpiecznie kierujê przeje¿dzaj±c ¶rednio 50kkm
rocznie.

I co z tego? To wcale nie znaczy, ze nadajesz sie do jazdy motocyklem. Tak samo, jak nie musisz sie nadawac na pilota statku powietrznego.

p.s. I - i nie chodzi mi zupe³nie o to ¿e nie posiadam takowego talentu,
lecz o brak wystarczaj±cego wytrenowania
tego w³a¶nie manewru, na motocyklu czujê siê do¶æ dobrze, wydaje siê byæ mi
pos³uszny i sprawnie siê nim poruszam,

No i bomba - trza bylo tak od razu. :)

reasumuj±c p.s-y  <-- > na staro¶æ robiê siê "ztetrycia³y", ¿e tak marudzê
:D, do decyzji o jezdzeniu motocyklem dojrzewa³em 15 lat
i dalsze oczekiwanie mnie nie przera¿a,

No i kul. Pozostaje zyczyc mi, bys sie nie rozczarowal swoimi wyobrazeniami/marzeniami ;)

Pomys³y na æwiczenia balansu i równowagi na moto mile wskazane.

Jezdzic, jezdzic, jezdzic. Motocykle klasy 125/250ccm, to naprawde rowerki - IMO z osemka egzaminacyjna jest jak z matura - jak juz ja czlowiek zda, to sie okazuje, ze to wcale nie jest takie trudne ;)
Dobrym sposobem jest oswajanie sie z roznymi motocyklami. Masz przed soba kilka zimowych miesiecy - jezeli masz takie mozliwosci, to kup sobie jakas wueske i jezdzij nia po polu u wujka/kolegi do urzygu.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

6 Data: Listopad 08 2008 23:46:28
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Andrzej Lawa 

Rados³aw K³os pisze:

z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr
by zaliczyæ ten element spokojnie na egzaminie.

Najlepiej wielokrotnie na sprzêcie takim samym (lub mo¿liwie podobnym)
jak egzaminacyjny.

Nale¿y pamiêtaæ o kierunkowskazach i _wyra¼nym_ krêceniu g³ow±
(symulacja skrzy¿owania).

(cwiczenia pomocnicze, wykorzystanie gazu, hamulca, sprzêg³a w jezdzie,
odchylanie siê, itp.)

Generalnie pó³sprzêg³o pomaga, ale niektórzy egzaminatorzy potrafi± siê
przyp*.*yæ.

A reszta - æwicz, æwicz i æwicz.

Sugestia Altiego æwiczenia na mniejszej ósemce jest bardzo dobra - im
trudniejsze æwiczenia, tym ³atwiejszy egzamin :)

7 Data: Listopad 09 2008 09:23:13
Temat: Re: Technika krÄ™cenia ósemek - proszÄ™ o porady
Autor: de Fresz 

On 2008-11-08 23:46:28 +0100, Andrzej Lawa  said:

Nale¿y pamiêtaæ o kierunkowskazach i _wyra¼nym_ krêceniu g³ow±
(symulacja skrzy¿owania).

To juz zalezy od konkretnego WORDu, a czasem i egzaminatora. Jak sam nie powie przed egzaminem, to warto spytac czy tego oczekuje. U mnie krecenia glowa
 chcieli (choc byla durnowata przypowiastka o tym, ze krecenie glowa nie gwarantuje pierwszenstwa), a kierunkow juz nie.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

8 Data: Listopad 09 2008 17:14:47
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Jacek Czerwinski 

Andrzej Lawa pisze:

Rados³aw K³os pisze:

z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr by zaliczyæ ten element spokojnie na egzaminie.

Generalnie pó³sprzêg³o pomaga, ale niektórzy egzaminatorzy potrafi± siê
przyp*.*yæ.


Wypowiem siê tu choæ daleko mi do mistrzostwa. Jako¶ nigdy nie za³apa³em pó³sprzêg³a do ósemkowania, natomiast pomocna okaza³a siê rada instruktora o sta³ym dodaniu gazu i rownowa¿eniu go no¿nym hamulcem. Du¿o lepiej to wychodzi ni¿ manipulowanie gazem (YBR250, bardzo nerwowa reakcja na gaz). Po nabraniu nawyku prawa noga bardzo fajnie i lepiej ni¿ prawa rêka kontroluje mi szybko¶æ.

9 Data: Listopad 11 2008 21:04:24
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: zbigi 

Andrzej Lawa napisa³(a):

Rados³aw K³os pisze:

z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr by zaliczyæ ten element spokojnie na egzaminie.

Najlepiej wielokrotnie na sprzêcie takim samym (lub mo¿liwie podobnym)
jak egzaminacyjny.

Nie, nie, nie :)
Najlepiej jak najwiecej, na jak najrozniejszych sprzetach :)

A reszta - æwicz, æwicz i æwicz.

Sugestia Altiego æwiczenia na mniejszej ósemce jest bardzo dobra - im
trudniejsze æwiczenia, tym ³atwiejszy egzamin :)

A... Tutaj 3xtak! :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

10 Data: Listopad 09 2008 00:02:06
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Piotr Kompa 

Rados³aw K³os wrote:

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr by zaliczyæ ten element spokojnie na egzaminie.

Wykupiæ kilka godzin w OSK i poæwiczyæ pod okiem instruktora, najlepiej parê dni przed egzaminem, ¿eby czuæ te manewry, i na motocyklu egzaminacyjnym, a nie na czym¶ zbli¿onym.

A poza tym, porady które mnie pomog³y:
- przy skrêcie w lewo manetkê odruchowo siê odkrêca, przy skrêcie w prawo zamyka, trzeba byæ na to przygotowanym i minimalnie korygowaæ,
- dwa palce na klamce hamulca u³atwiaj± utrzymanie sta³ego po³o¿enia nadgarstka bez "szarpania" manetk±,
- lepiej siê trzymaæ kolanami baku, ni¿ rêkami kierownicy, rozlu¼nione tu³owie i ramiona u³atwiaj± manewry,
- spogl±danie w zegary lub przed przednie ko³o zazwyczaj powoduje glebê w zakrêcie, bo brakuje wyczucia równowagi, trzeba patrzeæ tam, gdzie siê chce jechaæ, a motocykl tam pojedzie,
- w trakcie ósemek dobrze jest odwracaæ g³owê aby wci±¿ patrzeæ na skrzy¿owanie, krêcenie kó³ek robi siê wtedy bardziej p³ynne i odruchowe,
- jechaæ nale¿y w 1/2 - 2/3 szeroko¶ci pasa, co daje margines na manewry zarówno na zewn±trz jak i do wewn±trz,
- zamkniêcie gazu w zakrêcie zazwyczaj powoduje glebê, lepiej lekko odkrêciæ i mimo szarpniêcia zmie¶ciæ siê na pasie, ni¿ podeprzeæ nog± i zawaliæ,
- zale¿nie od motocykla, czasem lepiej robiæ manewry na dwójce (YZF 125 ga¼nikowa szarpa³a na jedynce i manewry wychodzi³y dopiero po zduszeniu na dwójce, YBR 250 z wtryskiem jecha³a spokojnie na jedynce przy ostro¿nym operowaniu gazem a na dwójce by³o za szybko, z kolei przy ER5 na jedynce mo¿na by³o pu¶ciæ manetkê i ci±gn±³ bez problemu na wolnych obrotach)
- niektórzy pomagaj± sobie pó³sprzêg³em czy hamulcem, wg mnie lepiej trzymaæ sta³e obroty, bo dla stabilnej jazdy silnik musi ci±gn±æ motocykl,

no i tyle, powodzenia.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

11 Data: Listopad 09 2008 10:45:05
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: saj 

Rados³aw K³os pisze:

jeszcze takie cwiczenie: jak juz bedzie Ci szlo w miare niezle, to trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku. wyklucza to uzycie sprzegla + trenuje rownowage.

pzdr,
saj



12 Data: Listopad 10 2008 11:50:03
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Jasio 


U¿ytkownik "saj"  napisa³ w wiadomo¶ci

jeszcze takie cwiczenie: jak juz bedzie Ci szlo w miare niezle, to trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku.

No tak, po takim æwiczeniu to ju¿ tylko do cyrku. Albo do dentysty zêby nowe wstawiaæ.

:b

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

13 Data: Listopad 10 2008 16:18:13
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: saj 

Jasio pisze:


No tak, po takim æwiczeniu to ju¿ tylko do cyrku. Albo do dentysty zêby nowe wstawiaæ.


dramatyzujesz :) mie takie cwiczenie unstruktor nakaza³. zjebe dostalem tylko za tarcie podnozkami na 8...

pzdr,
saj

14 Data: Listopad 10 2008 18:05:17
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Jasio 


U¿ytkownik "saj"  napisa³ w wiadomo¶ci

Jasio pisze:

No tak, po takim æwiczeniu to ju¿ tylko do cyrku. Albo do dentysty zêby nowe wstawiaæ.


dramatyzujesz :) mie takie cwiczenie unstruktor nakaza³. zjebe dostalem tylko za tarcie podnozkami na 8...

Na pewno takie:
"trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku" ?

Bo lew± na baku to spoko, ale tak jak w/w to nie dam rady.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

15 Data: Listopad 11 2008 03:08:38
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: saj 

Jasio pisze:

Na pewno takie:
"trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku" ?

Bo lew± na baku to spoko, ale tak jak w/w to nie dam rady.


rajt, rajt, ta druga prawa w sensie rzecz jasna lewa :)

pzdr,
saj

16 Data: Listopad 09 2008 12:10:57
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: zarafiq 

Rados³aw K³os wrote:

Witam serdecznie
wszystkich precli ;)

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr by zaliczyæ ten element spokojnie na egzaminie.
(cwiczenia pomocnicze, wykorzystanie gazu, hamulca, sprzêg³a w jezdzie, odchylanie siê, itp.)

Egzamin na suzi gn-250 w stanie niezaciekawym (WORD Legnica) szarpanie, faluj±ce obroty, wzrost obrotów w zakrêcie w lewo(wina naci±gu pancerza linki gazu).

Obla³em egzamin rzecz jasna ;) zjad³ mnie stres i pokona³ brak umiejetno¶ci ujezdzania "dzikiej" koby³y, a na wiosnê ni hu hu...
zesram siê a nie dam siê ;)

Wszelkie mniej lub bardziej sensowne porady mile widziane.


¦ci¶nij zbiornik udami i æwicz, æwicz, æwicz...
Podoba mi siê porada o trzymaniu kiery jedn± rêk±, muszê spróbowaæ ;)

Pozdrawiam,
zarafiq

17 Data: Listopad 09 2008 16:33:16
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: metalbeast 



Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr by zaliczyæ ten element spokojnie na egzaminie.

moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na ZEWNATRZ zakrêtu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

18 Data: Listopad 10 2008 21:09:15
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Sqeeb 

moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na
ZEWNATRZ zakrêtu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

Ciekawe jak siê maj± do tego przepisy. M.in. w pytaniach testowych jest, ¿e
motocyklista na zakrêcie powinien:

a) utrzymaæ ten sam k±t nachylenia co motocykl
b) odchyliæ siê do zewn±trz zakrêtu
c) odchyliæ siê do wewn±trz zakrêtu

zgadnij jaka jest prawid³owa odpowied¼.

19 Data: Listopad 10 2008 21:23:19
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Jacek Czerwinski 

Sqeeb pisze:

moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na
ZEWNATRZ zakrêtu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

Ciekawe jak siê maj± do tego przepisy. M.in. w pytaniach testowych jest, ¿e
motocyklista na zakrêcie powinien:

a) utrzymaæ ten sam k±t nachylenia co motocykl
b) odchyliæ siê do zewn±trz zakrêtu
c) odchyliæ siê do wewn±trz zakrêtu

zgadnij jaka jest prawid³owa odpowied¼.


W testach jest ten sam k±t. Zaliczylbym to do tej czê¶ci wiedzy (nie jest to du¿y obszar, ale troszkê jest) zgodnej z zasad± 3Z (Zakuæ Zdaæ Zapomnieæ)
Oby fikcji by³o jak najmniej...

20 Data: Listopad 10 2008 21:28:12
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Sqeeb 

W testach jest ten sam k±t. Zaliczylbym to do tej czê¶ci wiedzy (nie
jest to du¿y obszar, ale troszkê jest) zgodnej z zasad± 3Z (Zakuæ Zdaæ
Zapomnieæ)
Oby fikcji by³o jak najmniej...

Tak uczy przepis, egzaminator powinien egzekwowaæ przepisy(a na
pewno nie bêdzie oblewa³ za ich przestrzeganie) a egzaminacyjna 8-mka
nie wymaga balansu cia³em. Lepiej bêdzie jak bêdzie mia³ dupsko w
siodle, jajka blisko baku i udami trzyma³ siê go.

A ¿e w ¿yciu jest inaczej ni¿ przepis to ju¿ nie moja wina ;-]


Pozdrawiam,
Sqeeb

21 Data: Listopad 11 2008 16:30:15
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: metalbeast 


Tak uczy przepis, egzaminator powinien egzekwowaæ przepisy(a na
pewno nie bêdzie oblewa³ za ich przestrzeganie) a egzaminacyjna 8-mka
nie wymaga balansu cia³em. Lepiej bêdzie jak bêdzie mia³ dupsko w
siodle, jajka blisko baku i udami trzyma³ siê go.

tak bêdzie ok, ale moto trzeba mocniej pochylic do wewn±trz zakrêtu, co przy ma³ej predko¶ci nakazuje zrównowa¿yæ cia³em. By³ taki fajny obrazek ma grupie jaki¶ czas temu, który to dobrze pokazywa³.

22 Data: Listopad 11 2008 16:28:14
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: metalbeast 


U¿ytkownik "Sqeeb"  napisa³ w wiadomo¶ci

moto przechylaj mocno do WEWN¡TRZ, a cia³o i dupsko dawaj na
ZEWNATRZ zakrêtu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

Ciekawe jak siê maj± do tego przepisy. M.in. w pytaniach testowych jest, ¿e
motocyklista na zakrêcie powinien:

a) utrzymaæ ten sam k±t nachylenia co motocykl
b) odchyliæ siê do zewn±trz zakrêtu
c) odchyliæ siê do wewn±trz zakrêtu

zgadnij jaka jest prawid³owa odpowied¼.

testy testami... przy predkosci 5kph, to sobie mo¿na co najwy¿ej poleciec na glebe razem z moto przy takim utrzymywaniu k±ta :) ja mówie o tym jak jest.
Poza tym ³atwiej operowac gazem przy skrêconeij kierownicy gdy cia³o mamy wychylone na zewn±trz.

23 Data: Listopad 11 2008 17:37:42
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Sqeeb 

testy testami... przy predkosci 5kph, to sobie mo¿na co najwy¿ej
poleciec na glebe razem z moto przy takim utrzymywaniu k±ta :)

Na egzaminacyjnej ósemce?

ja mówie o tym jak jest.

Sêk w tym, ¿e ja te¿.
Mo¿emy co najwy¿ej porównaæ moto. Ja swoje kó³ka krêci³em na
yamasze YBR 125. Ca³kiem niedawno to by³o i nie pamiêtam,
¿ebym na slalomie czy ósemce potrzebowa³ wychylaæ siê w któr±kolwiek
stronê. Slalom mog³em robiæ i na 2-ce z lekko odkrêconym gazem,
ale 8-mke krêci³em na pierwszym biegu bez gazu(mój plac to by³y
betonowe p³yty niezbyt dok³adnie pouk³adane i by³y dziury do tego
du¿o ¿wiru i piachu). Gaz stara³em siê trzymaæ tak, ¿eby nawet delikatne
poci±gniêcie rêki nie zwiêksza³o obrotów(wystarczy z³apaæ manetkê
trochê ni¿ej). Mój b³±d polega³ na tym, ¿e egzaminacyjna maszyna mia³a
obroty biegu ja³owego trochê ni¿sze i do tego kufer z którym pierwszy raz
jecha³em na egzaminie. Ale zda³em.

U mnie na egzaminie np. nie trzeba by³o kierunkowskazów.

Poza tym ³atwiej operowac gazem przy skrêconeij kierownicy gdy cia³o
mamy wychylone na zewn±trz.

Zgadzam siê z Tob±, ale wci±¿ upieram siê, ¿e jest jeden wyj±tek -
egzamin pañstwowy na prawo jazdy kat. A. S± ró¿ni egzaminatorzy
a z autopsji wiem, ¿e nie musz± byæ wcale kulturalni nie mówi±c ju¿ o
jakiejkolwiek taryfie ulgowej.


Pozdrawiam,
Sqeeb

24 Data: Listopad 11 2008 17:54:45
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: metalbeast 


a z autopsji wiem, ¿e nie musz± byæ wcale kulturalni nie mówi±c ju¿ o
jakiejkolwiek taryfie ulgowej.

 ja zdawa³em na gn250. Ale w tym przypadku nie ma mowy o ¿adnej taryfie ulgowiej je¶li chodzi o tak± jazdê. Ka¿dy wiêkszy motocykl ¿eby zawróci³ przy ma³ej predko¶ci na ciasnym odcinku trzeba tak pochyliæ, inaczej glebnie.

25 Data: Listopad 11 2008 18:30:33
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: maka 



a) utrzymaæ ten sam k±t nachylenia co motocykl
b) odchyliæ siê do zewn±trz zakrêtu
c) odchyliæ siê do wewn±trz zakrêtu



Siê kiedy¶ nazywa³o szko³± w³osk±, angielsk± i niemieck±. Mo¿e kto pamiêta?

26 Data: Listopad 11 2008 20:07:41
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Sqeeb 

> a) utrzymaæ ten sam k±t nachylenia co motocykl
> b) odchyliæ siê do zewn±trz zakrêtu
> c) odchyliæ siê do wewn±trz zakrêtu

Siê kiedy¶ nazywa³o szko³± w³osk±, angielsk± i niemieck±. Mo¿e kto
pamiêta?

OIDP.
a) angielska
b) niemiecka
c) w³oska

ale to OIDP...


Pozdrawiam,
Sqeeb

27 Data: Listopad 09 2008 18:53:43
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: morghul 

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie

    Ja jestem ¶wierzo po egzaminie (zdanym w koñcu :D:D:D:D) w WORD Szczecin. Motocykl egzaminacyjny to Yamaha YBR250 na wtrysku, uczy³em siê je¼dziæ na Suzuki GN250.
    Powiem ci, ¿e na placu wyje¼dzi³em mo¿e w sumie ze 3h ósemek. GN'ka mia³a ustawione obroty tak, ¿e pyrka³a sobie na jedynce i jecha³a do¶æ opornie ale jecha³a wiêc obesz³o siê bez operowania gazem, hamulcem czy sprzêg³em, podobnie by³o na dwójce ale okaza³o siê ¿e jedynka pozwala przy odrobinie koncentracji na stabiln± jazdê. Fakt, ¿e mia³em obawy przed egzaminem bo w tym roku Gn'ki zast±pili YBR i niewiele szkó³ zd±¿y³o wymieniæ sprzêt na taki jaki maj± w WORD wiêc nie by³o okazji poje¼dziæ na moto egazminacyjnym. Skoñczy³o siê tym ¿e dowiedzia³em siê tylko, ¿e YBR w WORD jedzie bez problemu na jedynce i tyle.
    Na egzaminie okaza³o siê ¿e moto ma obroty ustawione tak ¿e kompletnie nie ma potrzeby dotykaæ sprzêg³a czy gazu, po prostu ³adnie i równo jecha³a, nawet odrobinkê szybciej ni¿ GN wiec ³atwiej by³o zachowaæ równowagê.
    IMHO kluczow± spraw± jest koncentracja i dobranie odpowiedniego toru jazdy, mi najbardziej pasowa³o lekkie sp³aszczanie ósemek, w ¶rodku ósemki bez problemu mo¿na ustawiæ motocykl na odpowiednim torze jazdy i zacz±æ robiæ nastêpn± po³ówkê. Oczywi¶cie tak jak koledzy pisali, ramiona nie sztywne, trzymasz motocykl udami.

    Jeszcze jedna sprawa, podobno po tym jak WORD kupi³ YBR'ki (125 i 250) nie móg³ siê dogadaæ z salonem ¿eby ustawili wy¿sze obroty (podobno Yamaha uwa¿a³a ¿e ma byc 1200 a WORD chcia³ 1500) i ludzie mieli problemy z jazd± bez gazu szczególnie je¶li wa¿yli wiêcej ni¿ d¿okej ;), potem uda³o siê im doj¶æ do porozumienia i motocykle maj± ustawione oko³o 1500 obr/min.

Pozdrawiam

--

Dawid

28 Data: Listopad 09 2008 22:22:25
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Marcin 

Fakt, ¿e mia³em obawy przed egzaminem bo w tym roku Gn'ki zast±pili YBR i
niewiele szkó³ zd±¿y³o wymieniæ sprzêt na taki jaki maj± w WORD

Nie nie zd±¿y³o - bo to nie tajemnica, ¿e WORDy kupuj± jaki¶ sprzêt - tylko
sobie to ola³o. Najnormalniej w ¶wiecie ola³o. W imiê oczywi¶cie jak
najni¿szych kosztów. Bo klient - czyli ucz±cy siê - z regu³y patrzy tylko na
JEDNO. Na cenê. A wystarczy olaæ szko³ê, która ma motocykl "od czapki",
która ma tylko jeden motocykl, w której ucz± go¶cie, którzy nie potrafi± na
moto je¼dziæ. I ta szko³a albo zaprzestanie kat. A uczyæ albo zwiêkszy
poziom.

No ale przecie¿ nie zap³acê x + 50% bo jestem biednym uczniem. I nie mam
kasy. Ale egzamin zdawany kilka razy i tak uczy koszta znacznie wiêkszymi.

(nie jestem instruktorem ani w³a¶cicielem szko³y :-) )

29 Data: Listopad 09 2008 23:59:57
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: morghul 

Nie nie zd±¿y³o - bo to nie tajemnica, ¿e WORDy kupuj± jaki¶ sprzêt - tylko sobie to ola³o. Najnormalniej w ¶wiecie ola³o. W imiê oczywi¶cie jak najni¿szych kosztów. Bo klient - czyli ucz±cy siê - z regu³y patrzy tylko na

Jak zwa³ tak zwa³, fakt faktem ¿e w moim mie¶cie ¿adna szko³a w tym roku YBR jeszcze nie kupi³a a nie u¶miecha³o mi siê je¼dziæ 40km co drugi dzieñ ¿eby 2h poje¼dziæ na moto egzaminacyjnym bo to nie tylko strata kasy ale przede wszystkim czasu. Nie twierdzê ¿e szko³a na tym nie zaoszczêdzi³a ¿eby by³o jasne...


JEDNO. Na cenê. A wystarczy olaæ szko³ê, która ma motocykl "od czapki", która ma tylko jeden motocykl, w której ucz± go¶cie, którzy nie potrafi± na

j/w u mnie ka¿da ma jeden, ka¿da od czapki i w ¿adnej jak mam wra¿enie nie uczy prawdziwy motocyklista


No ale przecie¿ nie zap³acê x + 50% bo jestem biednym uczniem. I nie mam kasy. Ale egzamin zdawany kilka razy i tak uczy koszta znacznie wiêkszymi.

(nie jestem instruktorem ani w³a¶cicielem szko³y :-) )

Co nie przeszkodzi³o ci siê przyjebac ;)

--

Dawid

30 Data: Listopad 08 2008 21:56:07
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: mazdah 


U¿ytkownik "Rados³aw K³os"  napisa³ w
wiadomo¶ci

Witam serdecznie
wszystkich precli ;)
Obla³em egzamin rzecz jasna ;) zjad³ mnie stres i pokona³ brak
umiejetno¶ci ujezdzania "dzikiej" koby³y, a na wiosnê ni hu hu...
zesram siê a nie dam siê ;)

Kurde, i pomy¶leæ, ¿e jak ja zdawa³em, to ósemka by³a o pó³ metra wê¿sza...
Ka¿d± maszyn± trzeba bêdzie jechaæ inaczej.
Jedna pozwoli na zapiêcie dwójki i niemal niezauwa¿alne dla kierowcy
przepyrkanie przez ósemkê,
druga bêdzie wymagaæ wysprzêgleñ, stabilizacji gazem, jeszcze inna pojedzie
tylko na jedynce.

Go¶æ, który mnie przygotowywa³ do egzaminu robi³ star± ósemkê Hond± NTV (
200kg ), na pierwszym biegu ( z kardanem! ) trzymaj±c kierownicê jedn± rêk±.
I zrobi³ to dwa razy szybciej ni¿ ja :) Æwiczyæ, æwiczyæ, æwiczyæ

Jak kumpel zdawa³, to egzaminator sobie wymy¶li³,  ¿e musi w³±czaæ na ósemce
kierunkowskazy
i "upewniaæ siê, czy mo¿na bezpiecznie przejechaæ przez skrzy¿owanie"

Zdrawiam
M

31 Data: Listopad 09 2008 22:15:40
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: zarafiq 

mazdah wrote:

Go¶æ, który mnie przygotowywa³ do egzaminu robi³ star± ósemkê Hond± NTV (
200kg ), na pierwszym biegu ( z kardanem! )

Czy mam przez to rozumieæ ¿e kardan utrudnia robienie ósemki?

Pozdrawiam,
zarafiq

32 Data: Listopad 09 2008 23:44:44
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: mazdah 


U¿ytkownik "zarafiq"  napisa³ w wiadomo¶ci


Czy mam przez to rozumieæ ¿e kardan utrudnia robienie ósemki?

K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne, podobnie jak
reakcja na odjêcie i dodanie gazu czy te¿ redukcjê biegu  w pochyleniu.
W³a¶ciwie ja ju¿ nie czujê ró¿nicy, ale skoro komu¶ przeszkadzaj± faluj±ce
obroty to kardan bêdzie przeszkadza³ tym bardziej.

--
Jo³
M

33 Data: Listopad 10 2008 10:58:45
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Corpse 


K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne,

Hmmm... a mo¿esz rozwin±æ o tym kardanie? Powa¿nie pytam.

Pzdr
C.

34 Data: Listopad 10 2008 11:31:56
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: mazdah 


U¿ytkownik "Corpse"  napisa³ w wiadomo¶ci


K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne,

Hmmm... a mo¿esz rozwin±æ o tym kardanie? Powa¿nie pytam.

Szczerze? Nie mogê.
Raz, ¿e w zasadzie od zawsze je¿dzê z kardanem,
dwa - nie czujê wcale nerwowej reakcji wa³u przy zmianie obci±¿enia (
dodawanie, odejmowanie gazu ). Ale wielu czuje, wielu narzeka, wielu
marudzi, ZW£ASZCZA w pochyleniach.

--
Zdrawiam
M

35 Data: Listopad 10 2008 12:23:12
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Corpse 


Szczerze? Nie mogê.

;-) To tutaj chyba czêsta przypad³o¶æ... ;-)

Raz, ¿e w zasadzie od zawsze je¿dzê z kardanem,
dwa - nie czujê wcale nerwowej reakcji wa³u przy zmianie obci±¿enia ( dodawanie, odejmowanie gazu ). Ale wielu czuje, wielu narzeka, wielu marudzi, ZW£ASZCZA w pochyleniach.

No w³a¶nie dla mnie te¿ dziwne. Przesiad³em siê z ³ancucha najnowszego B6 na kardana VN1600 i poza oczywi¶cie ca³kowicie odmiennym prowadzeniem, ró¿nicy w zakrêtach (wynikaj±cych z wa³u) jako¶ nie dostrzegam... Ale ja ¶wie¿ak jestem, dlatego pyta³em ;-)

Dziêki za odpowied¼.

Pozdro!
C.

36 Data: Listopad 11 2008 00:09:04
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: mazdah 


U¿ytkownik "Corpse"  napisa³ w wiadomo¶ci


;-) To tutaj chyba czêsta przypad³o¶æ... ;-)

Chyba za du¿o czytam w internecie g³upot typu "wp³yw zapalonych ¶wiate³ na
zu¿ycie paliwa" itp.
Ciekawe dlaczego nikt jeszcze nie przeprowadzi³ badañ jak opór
aerodynamiczny  anteny od CBradia wp³ywa na osi±gi pojazdu ;)

 Przesiad³em siê z ³ancucha najnowszego
B6 na kardana VN1600 i poza oczywi¶cie ca³kowicie odmiennym prowadzeniem,
ró¿nicy w zakrêtach (wynikaj±cych z wa³u) jako¶ nie dostrzegam... Ale ja
¶wie¿ak jestem, dlatego pyta³em ;-)

Wydaje mi siê, ¿e do poruszenia takiego kloca potrzeba by czego¶ wiêcej ni¿
malutki wa³ek :) Co innego w ponad 100kg l¿ejszej NTV. Ale wszystko trzeba
odnie¶æ do tego, co napisa³em powy¿ej. W ka¿dym razie tak czy inaczej
przejechanie z prêdko¶ci± i¶cie kaskadersk± ósemki motocyklem, który wa¿y
200-210kg trzymaj±c go jedn± rêk± jest nienajgorszym wyczynem ;) Chocia¿ mój
znajomy potrafi VNem 1500 z pasa¿erem i pe³nymi 3 kuframi zrobiæ slalom z
przycieraniem podestów przy prêdko¶ci +/- 10-15 km/h ;)

--
Zdrawiam
M

37 Data: Listopad 11 2008 20:42:47
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Piotr Rezmer 

mazdah pisze:

200-210kg trzymaj±c go jedn± rêk± jest nienajgorszym wyczynem ;) Chocia¿ mój znajomy potrafi VNem 1500 z pasa¿erem i pe³nymi 3 kuframi zrobiæ slalom z przycieraniem podestów przy prêdko¶ci +/- 10-15 km/h ;)

Z pasa¿erem jest ³atwiej przycieraæ bo spada prze¶wit i podnó¿ki s± bli¿ej asfaltu ni¿ normalnie :)

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

38 Data: Listopad 12 2008 13:43:52
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: mazdah 


U¿ytkownik "Piotr Rezmer"  napisa³ w
wiadomo¶ci

mazdah pisze:

Z pasa¿erem jest ³atwiej przycieraæ bo spada prze¶wit i podnó¿ki s± bli¿ej
asfaltu ni¿ normalnie :)

Doci±¿ XLR albo Beemkê tak ze 200-250kg i zobacz czy faktycznie tak ³atwo ;)

Zdrawiam
M

39 Data: Listopad 10 2008 14:24:02
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Leszek Karlik 

On Mon, 10 Nov 2008 10:58:45 +0100, Corpse  wrote:

K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne,
Hmmm... a mo¿esz rozwin±æ o tym kardanie? Powa¿nie pytam.

Wydaje mi siê, ¿e ten mem to siê wzi±³ z bokserów BMW i
tego ¿e tam faktycznie zmiana momentu obrotowego wa³u napêdowego,
wa³u korbowego, t³oków etc. mo¿e wp³ywaæ na pochylenie motocykla.
(Znaczy, jak siê stoi na ¶wiat³ach i zrobi przegazówkê to czuæ
¿e motocykl przechyla)

W moim NTV z V ustawionym pod³u¿nie i kardanem takiego efektu
w ogóle nie czuæ.

C.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

40 Data: Listopad 11 2008 21:05:48
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: zbigi 

Leszek Karlik napisa³(a):

On Mon, 10 Nov 2008 10:58:45 +0100, Corpse  wrote:

K³adzenie motocykla z kardanem w zakrêt jest trochê inne,

Hmmm... a mo¿esz rozwin±æ o tym kardanie? Powa¿nie pytam.

[...]
W moim NTV z V ustawionym pod³u¿nie i kardanem takiego efektu
w ogóle nie czuæ.

He, khem... w NTV, to chyba masz silnik ustawiony poprzecznie? :P
Liczy sie os walu korbowego, a nie najdluzszy wymiar silnika ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

41 Data: Listopad 11 2008 21:36:53
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Leszek Karlik 

On Tue, 11 Nov 2008 21:05:48 +0100, zbigi   wrote:

[...]

W moim NTV z V ustawionym pod³u¿nie i kardanem takiego efektu
w ogóle nie czuæ.
He, khem... w NTV, to chyba masz silnik ustawiony poprzecznie? :P
Liczy sie os walu korbowego, a nie najdluzszy wymiar silnika ;)

Fakt. :-) No wiêc w silnikach ustawionych poprzecznie to raczej nie
czuæ, co innego w ustawionych pod³u¿nie (np. w bokserach, w V4 w
paneuroplanie czy w innym MotoGuzzi z pod³u¿nym widlakiem).

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

42 Data: Listopad 10 2008 10:09:31
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Rados³aw K³os 

Wielkie dziêki preclowej spo³eczno¶ci za wszystkie porady i wskazówki, z
pewno¶ci± wszystkie wypróbujê.

Po lekturze wiem, ¿e pope³ni³em kilka kardynalnych b³êdów, których bêdê
unika³:

- nogi odklejone od baku (próba balansowania nimi),
- sztywne rêce ( prawdopodobnie te¿ podswiadome odkrêcanie manetki przy
skrêcie w lewo),
- sztywne plecy (kurczowe trzymanie kierownicy),
- patrzenie przez licznik na trasê,
- ogólna "panika" i stress.

Pozostaje wiecej æwiczyæ, cwiczyæ, æwiczyæ
zwróciæ baczn± uwagê na pope³nione b³êdy,
zastosowaæ siê do podanych porad a po czasie
8 bedzie ulubion± czê¶ci± egzaminu :)

Pozdrawiam ¿ycz±c dobrego przygotowania waszych rumaków do zimy.

Radek.

43 Data: Listopad 10 2008 19:01:02
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Bogdan Kwietniak 

Rados³aw K³os pisze:

Wielkie dziêki preclowej spo³eczno¶ci za wszystkie porady i wskazówki, z
pewno¶ci± wszystkie wypróbujê.
- sztywne rêce ( prawdopodobnie te¿ podswiadome odkrêcanie manetki przy
skrêcie w lewo),

To akurat mi pomog³o. Trzyma³em lewy ³okieæ przy ciele, co pozwala³o na opanowanie odruchu z manetk±.

BogdanKa

44 Data: Listopad 10 2008 21:24:43
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Sqeeb 

- nogi odklejone od baku (próba balansowania nimi),
- sztywne rêce ( prawdopodobnie te¿ podswiadome odkrêcanie manetki
przy skrêcie w lewo),
- sztywne plecy (kurczowe trzymanie kierownicy),
- patrzenie przez licznik na trasê,
- ogólna "panika" i stress.

A rowerem to Ty je¼dzi³e¶?

Stary, bez urazy, ale piszesz jakby¶ ba³ siê maszyny kursowej, z któr±
pewnie nigdy wiêcej siê nie spotkasz bo kupisz sobie potwora
o pojemno¶ci 600cc i co najmniej 100KM.

Wymagania na egzaminacyjne powinien Ci przekazaæ instruktor, bo w
ka¿dym WORDzie jest inaczej. U mnie nie trzeba by³o kierunkowskazów
u¿ywaæ ani na slalomie ani na 8-mce. A jak nie przekaza³, to zajrzyj do
swojego WORDu, w poczekalni albo gdzie¶ na korytarzu powinien wisieæ
schemat placu, wymagania na poszczególne kategorie i ogólnie sporo
rzeczy które nie s± Ci do szczê¶cia potrzebne.

A co do samej jazdy, to proponujê Ci oswoiæ siê z maszyn±. A przede
wszystkim przestañ siê baæ, bo strach to z³y doradca. Albo po prostu
odpu¶æ i bo wyje¿d¿aj±c na drogê bêdziesz stwarza³ zagro¿enie.

Porób sobie kó³ka(takie du¿e w lekkim pochyleniu ca³y czas w jedn± stronê)
na 2-gim/3-cim/4-tym biegu na niskich obrotach. Przyhamuj, przyspiesz,
sprawd¼ co bêdzie jak przy ruszaniu zbyt szybko odpu¶cisz sprzêg³o/dasz za
du¿o gazu(ale z tym gazem to bez przesady bo postawi Ciê na ko³o albo i
glebniesz na plecy, mój plac by³ na piachu wiêc mog³em trochê pozamiataæ).
Jak masz pacho³ki od slalomu, to mo¿esz sobie porobiæ przerzucanie z
pochylenia w pochylenie(przeciwskrêt), albo spróbowaæ zrobiæ jak najmniejsze
kó³ko woko³ pacho³ka(ale uwa¿aj, bo je¿eli przy ma³ej prêdko¶ci nie
odchylisz siê w przeciwn± stronê ni¿ motocykl to siê wywalisz i kuku
gotowe).

Po pierwsze primo przestañ siê baæ i u¶wiadom sobie, ¿e to co¶ co masz pod
dup± jedzie prawie samo, wystarczy tylko trochê to pokierowaæ.

Wszyscy pisz± ¿eby¶ æwiczy³ i æwiczy³ i æwiczy³, a ja Ci mówie, ¿eby¶ po
prostu poczu³ ¿e to lubisz a nie robi³ co¶ na si³ê.

Do widzenia i powodzenia.
Sqeeb

45 Data: Listopad 10 2008 22:08:21
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Jackare 

Æwiczyæ, æwiczyæ.
Max powoli - wtedy masz czas, nie musisz równowa¿yæ moto cia³em tylko skrêcasz kierownic±.
W miarê mo¿liwo¶ci nie manipuluj gazem - równowa¿ obroty hamulcem lub sprzêg³em.
Dupa mo¿liwie blisko zbiornika, tak aby¶ siedzia³ prosto, stabilna pozycja aby nie bujaæ motocyklem przód-ty³.
Mo¿liwie du¿o æwiczyæ, do znudzenia, do obrzydzenia a¿ zrobisz to wybudzony o 3 w nocy i na kacu mordercy.

Je¿eli nie masz dostêpu do takiego samego moto, spróbuj czym¶ trudnym. Np do¶æ wredna do ósemek jest MZ ETZ ze wzglêdu na du¿y promieñ skrêtu, mo¿e byæ te¿ jaki¶ lekki chopper 125 ccm, d³ugi i lubi±cy siê waliæ w zakrêcie przy ma³ej prêdko¶ci. Jak tym zrobisz inne bêd± ³atwe.
--
Jackare

46 Data: Listopad 11 2008 08:46:03
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o porady
Autor: Magic 

Rados³aw K³os pisze:

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym.

FAQ, link w stopce, temat "Jak zdac egzamin". Cieszesiezemoglempomoc.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/600rr/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

47 Data: Listopad 12 2008 08:22:42
Temat: Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o p orady
Autor: nalesnik 

Rados³aw K³os wrote:

Mam gor±c± pro¶bê o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne
;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisz±c jak przeæwiczyæ ten manewr

Ćwicz na mniejszej, ciaÅ›niejszej ósemce ni¿ ta WORDowska.


--
pozdr
nalesnik

Re: Technika krêcenia ósemek - proszê o p orady



Grupy dyskusyjne