Kolega KALAFIOR sądzi pewnie, że JOHNSON nie wie o istnieniu stacji 
diagnostycznych. W/g mnie grupa ta jest dla ludzi odrobinę zainteresowanych 
techniką motoryzacyjną i odsyłanie tutaj ludzi do serwisów w sytuacjach 
banalnych jest lekkim nietaktem.
A najlepszym urządzeniem diagnostycznym (bo najprostszym i każdy to może 
zrobić) jest wymontowanie termostatu, wsadzenie go do garnuszka z gotującą 
się wodą wraz z termometrem. Zwykle temperatura otwarcia termostatu jest ok. 
92-95 stC, a zamykania 86-89 st.
Użytkownik "Kalafior"  napisał w wiadomości 
jeżeli jest uszkodzony wentylator to silnik się zagotuje, tak samo czujnik 
i
Tu jest błąd. Najpierw wskazówka osiąga czerwone, a potem woda się gotuje. 
To jest dobre, bo najpierw ostrzega a potem nawala. W chłodnicy jest lekkie 
nadciśnienie i gotowanie następuje w temp ponad 100st. A czujnik się nie 
gotuje ;)
Z punktu widzenia zwykłego użytkownika: jeśli podczas upałów, w korkach 
drogowych, wskaźnik pokazuje czerwone pole, to wskazuje to raczej na wadliwy 
termostat lub wentylator (wraz z układem jego włączania). Jeśli zagotuje 
podczas normalnej jazdy, to wygląda na ubytek płynu chłodzącego (z 
podejrzeniem walnięcia uszczelki pod głowicą).
wiadomo tym samym że wskazówka będzie się podnosić na czerwone pole. 
Najlepiej jest sprawdzic na urzadzreniu disgnostycznym prace ukladu 
chlodzenia i tym samym rozwiac wszelkie watpliwosci.
| 6 | 
Data: Wrzesien 10 2009 14:57:50 | 
| Temat: Re: [Fiat Brava 1.2 16V] Temperatura pracy silnika | 
| Autor: Kalafior  | 
Radząc koledze podjechanie na stację diagnostyczną miałem na myśli o  
sprawdzenie temperatury przy jakiej włącza się wentylator. Zwykle jest to ok  
97-98 stopni, a wskazówka pokazuje orientacyjnie temperaturę. Faktem jest że  
popełniłem błąd "o uszkodzonym wentylatorze" 
 
  |