Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
1 | Data: Kwiecien 02 2010 15:03:25 |
Temat: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | |
Autor: kffiatek |
2 |
Data: Kwiecien 02 2010 18:45:04 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009 | Autor: daxus | W dniu 02-04-2010 15:03, kffiatek pisze:
dziwi mnie, że najpierw nie zajrzyj do salonu Toyoty, spam ? :) 3 |
Data: Kwiecien 02 2010 09:48:48 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: plusz | On 2 Kwi, 15:03, kffiatek wrote: Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod zdefiniuj "bezpieczeństwo" s±dzę, że poza dodatkowymi elementami marketingowymi od kilkunastu lat nie wiele się zmieniło. oczywi¶cie kiedy¶ ABS, ESP i dwie poduszki były w standardzie tylko w Europie Zachodniej, a teraz coraz czę¶ciej s± w Polsce, ale i tak kluczowe będ± takie elementy jak to czy masz zapięte pasy, czy nie przekraczasz prędko¶ci oraz czy nie masz łysych opon. nie wiem czy przy zderzeniu przy prędko¶ci 80km/h będzie duża różnica - wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej wyposażone mercedesy (prof. Geremek) i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuj± życia. -- plusz www.kalkulatorlokat.pl 4 |
Data: Kwiecien 02 2010 20:57:15 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Michał | - wiele wypadkow z ostatnich dwoch lat wskazuje, ze nawet najlepiej tak, jedna z najsłabszych konstrukcji mercedesa i niezapięte pasy. i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuja zycia. pasy, raz jeszcze !!! pozatym ze 100km/h dachem to było, takie rzeczy to tylko w renault (i to nie kazdym). -- - Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto -zwłaszcza prof Geremek, 2 klasy wyżej merc już były z 0.7 tony cięższy, miał by te 7 poduszek wiecej i moża by było tych pasów nie zapiać. Albo zapi±c to by pre-safe zd±żył zaregować i by się nikomu (w tym aucie) NIC nie stało. Heider to walił z 200km/h i z czego¶ spadł, bez pasów - tyle to można i¶ć na czołowe z czyms bardzo małym a i tak strach że cos szybę przebije. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Kwiecien 03 2010 13:08:02 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: elmer radi radisson | On 2010-04-02 22:57, Michał wrote: Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto To te drogie mercedesy maja jakies systemy antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu buzie. -- memento lorem ipsum 6 |
Data: Kwiecien 04 2010 17:29:16 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Michał | To te drogie mercedesy maja jakies systemy po pierwsze bedzie miał z 4..5 ***** (a nie 2 **), z 600kg więcej. co do poduszek to odpal± tylko inaczej. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Kwiecien 04 2010 13:12:55 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: DoQ | plusz pisze: - wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej Geremek to akurat mial stara W202 ktora wcale do najbezpieczniejszych nie nalezy. Pozdrawiam Pawel 8 |
Data: Kwiecien 02 2010 19:47:18 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | kffiatek pisze:
Nie sÄ…dzÄ™. Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich myĹ›li i wtedy robiÄ… ponownie testy tego samego modelu. Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myĹ›lÄ™ że można założyć że nic wielkiego nie poprawili. 9 |
Data: Kwiecien 02 2010 20:25:06 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009 | Autor: kffiatek | W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze: kffiatek pisze: No właĹ›nie zrobili nowy test, ale EuroNCAP też zmienił zasady i te testy sÄ… nieporównywalne. Co do sugestii, żeby zasiÄ™gnąć informacji w salonie, to od ładnych panienek można tam zasiÄ™gnąć co najwyżej informacji o kolorze i tym, że fajnie siÄ™ jeĽdzi. A co do spamu? Może i rzeczywiĹ›cie na tej grupie dyskutuje siÄ™ jedynie o wyższoĹ›ci zapalania Ĺ›wiateł i tegorocznej dacie zmiany opon na letnie, ale żeby dyskusjÄ™ o nowoĹ›ciach w bezpieczeĹ„stwie posÄ…dzać od razu o spam? Chyba nie widzieliĹ›cie różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. ZarÄ™czam Was, że reszta (jakoć oleju, liczba oktanowa paliwa, podgrzewane kubki na kawÄ™, kolorowe zegary, a nawet silnik, spalanie i osiÄ…gi!) zostaje daleko daleko z tyłu. Szansa na przeżycie wypadku to tak naprawdÄ™ jedyny powód z jakiego powinno siÄ™ zmieniać samochód na nowszy. Pozdrawiam -- kffiatek 10 |
Data: Kwiecien 02 2010 23:51:16 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | Użytkownik "kffiatek" napisał w wiadomoĹ›ci spam? Chyba nie widzieliĹ›cie różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. ZarÄ™czam Was, że reszta (jakoć oleju, liczba oktanowa paliwa, Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało, przywaliliĹ›my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prÄ™dkoĹ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi. Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coĹ› tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego zdrowego dÄ™ba uratowałoby życie pasażerom. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 11 |
Data: Kwiecien 04 2010 00:24:32 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: p47 |
Użytkownik "kffiatek" napisał w wiadomoĹ›ci Ja jakieĹ› 40 lat temu spowodowałem jedyny wypadek (tfu, odpukać), -zaraz po otrzymaniu PJ kupiłem sobie wówczas już 17-letnie Volvo 524 i tymże, przy predkoĹ›ci ok 80-90 godz. zrobiłem 3 beczki przez dach (złapałem piasek na poboczu, ustawiło mnie bokiem do kierunku jazdy no i wiadomo...). Samochód do tego stoczył sie potem z nasypu. Obrażenia,- ja podrapana głowa, cały bok ciała siny, pasazerowie,- zwichniÄ™ta noga, złamane 2 żebra. W jezdni 3 rysy w asfalcie (przy kazdym obrocie) dł 2 m, głebokoĹ›ci 5 cm., tam, gdzie krawÄ™dĽ podłogi uderzała . Silnik sprawny, wgnieciony dach, nadawał siÄ™ do naprawy (ale uznałem, że nieopłacalna). Podejrzewam, ze teraz nowoczesny samochód rozleciałby siÄ™ w kawałki, choc poduszki wystrzeliłyby;-) p47 12 |
Data: Kwiecien 04 2010 10:09:57 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: kml |
Użytkownik "kffiatek" napisał w wiadomoĹ›ci OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż? -- pozdrawiam kml 13 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:09:22 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | Użytkownik "kml" napisał w wiadomoĹ›ci OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż? Tak, nie przyznał siÄ™ do winy i puĹ›cili go, do Włoch (Białorusin), 15 marca miał siÄ™ stawić na przesłuchanie, no właĹ›nie, miał... -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 14 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:25:02 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: kml |
Użytkownik "kml" napisał w wiadomoĹ›ci Aż siÄ™ prosi żeby napisać coĹ› o stereotypach dot. białoruskich tirowców... Może wystawiÄ… za nim jakiĹ› nakaz europejski czy coĹ›? -- pozdrawiam kml 15 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:49:25 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | Użytkownik "kml" napisał w wiadomoĹ›ci Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomoĹ›ci Z czasem zapewne tak, dzwonił na komisariat i zapewniał ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a że akurat dopadły nas Ĺ›wiÄ™ta to pozostaje Ĺ›lepo ufać że kiedyĹ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie żaden problem sprowadzić go na przesłuchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no właĹ›nie teoretycznie... -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 16 |
Data: Kwiecien 05 2010 07:48:22 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: kml |
Z czasem zapewne tak, dzwonił na komisariat i zapewniał ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a że akurat dopadły nas Ĺ›wiÄ™ta to pozostaje Ĺ›lepo ufać że kiedyĹ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie żaden problem sprowadzić go na przesłuchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no właĹ›nie teoretycznie... Wniosek z tego, że raz na 2 tygonie bÄ™dziesz musiał siÄ™ przypominać... -- pozdrawiam kml 17 |
Data: Kwiecien 04 2010 13:43:07 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Michał | Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnychcoĹ › A6 to całkiem bezpieczne było wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek miało. 70-80km/h to chyba nie było "na raz", ruszyło klatke czy kabina cała ? bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem. mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko: -merc w140 91' -volvo 850 91' -renault safrane 92' -renault espace III 96' -bmw5 96' -merc E 96' pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Kwiecien 04 2010 22:41:18 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009 | Autor: kffiatek | W dniu 2010-04-04 15:43, Michał pisze: PrzeÄąĽyÄąďż˝em wypadek w starym A6 C4 ktÄ‚łre nie miaÄąďż˝o XX poduszek, rÄ‚łÄąĽnychcoÄą Strasznie mnie cieszy, że wyszliĹ›cie z wypadku cało. NaprawdÄ™! Nawet nie przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć siÄ™ o nowoĹ›ciach w bezpieczeĹ„stwie zrobiła siÄ™ tradycyjna pogaducha o "starych dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie ginÄ™li a powietrze czyste i pachnÄ…ce latem przez okrÄ…gły rok. Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta sÄ… niezniszczalne, a teraz już takich nie robiÄ…, bo zapomnieli, szkoda im blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżÄ™ takim 15-latkiem. Chyba kasÄ™ nazbieranÄ… na nowy przepije, żadnych leasingów brać nie bÄ™dÄ™ tylko dalej bÄ™dÄ™ jeĽdził w moim stworzonym przez niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule. Co do pytania z tematu to doczytałem siÄ™ googlajÄ…c, że nowa Avensis jest na innej płycie podłogowej niż stara, wiÄ™c może coĹ› siÄ™ jednak zmieniło. Ale czy to Was w ogóle obchodzi? Pozdrawiam serdecznie -- kffiatek 19 |
Data: Kwiecien 04 2010 22:52:51 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | Użytkownik "kffiatek" napisał w wiadomoĹ›ci Ale czy to Was w ogóle obchodzi? Zrobiłem offtopa przyznajÄ™ i przepraszam ale zauważ ze staram siÄ™ tu uĹ›wiadomić niektórym Ĺ›lepo wierzÄ…cym osobnikom, że gwiazdki w teĹ›cie zderzeniowym małego, nowego, plastikowego pierdzidełka majÄ… siÄ™ nijak do dużego starszego pancernego auta. Smieszy mnie zakup np auta pokroju Clio/P206 i twarde wmawianie sobie i otoczeniu ze to jest super bezpieczne auto bo ma siedemdziesiÄ…tpięć poduszek i tysiÄ…c gwiazdek (nie wiem ile ma clio bo nigdy nie przywiÄ…zywalem uwagi do tych gwiazdek) Jak już naprawde masz takÄ… fobiÄ™ na punkcie tych gwiazdek to obejżyj jakiĹ› film z testu tego auta i zobacz na "własne oczy" jak wyglÄ…dało po dzwonie i zastanow siÄ™ czy taka wizja Cie zadowala. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 20 |
Data: Kwiecien 05 2010 02:09:28 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Michał | Strasznie mnie cieszy, że wyszli¶cie z wypadku cało. Naprawdę! Nawet nie Co do niemieckich samochódów, to nie były one wtedy najbezpieczniejsze, (vw i bmw zwłaszcza) ale było kilka wyj±tków (i duże mercedesy od lat). Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zaczeły się na pocz±tku 90' (udeżenia z przodu z duż± prędko¶ci±) ale było ich kilka, na masow± skalę to rok 2004. Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis. Dla tych co wol± boczne, to okolice 98 roku, się poprawiało znacznie, volvo zaczeło w s80. Generalnie z avensisem jest spory problem bo: Model 2003 już był bardzo bezpieczny, a to były czasy kiedy nie było wiadomo jak zrobić 5 ***** (projektowali wczęsniej). poduszek od groma chyba tylko na słópkach zabrakło przednich, nawet na kolana s±. w euroncap nic się nie cofneło, nic do ¶rodka nie wgniotło. napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu s±. a model 2009: Niby to już czas kiedy zaczynj± redukować masę (np w renault i nie jestem pewnien czy laguna3 wytrzyma już 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco). - ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo. jedyna zmiana to już nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa. wygl±da to wszystko podobnie, tylko ze: MASA większa znacznie, na tyle znacznie że różnica w bezpieczeństwie będzie duża, jak tylko się trafi w cokolwiek bardziej miękkiego niż filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeństwo podobne. przydały by się te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudować się da :) można fotek poszukać realnych kolizji i poogl±dać co jak się powgniatało i dlaczego. A sam też mam auto 12letnie (a start projektowania wystarował w 89') ;) bardzo bezpieczne przy zderzeniach tylko czołowych, za to mog± być naprwde szybkie, drzewo mi do ¶rodka tez nie wejdzie, tylko wytrzęsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde, mam nadzieje że zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;) Zmieniaj±c auto tez bezpieczeństwo będzie pierwsze ;) s± 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (słabe silniki), albo bardziej miękkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed kolizjami bocznymi, jak radar wyłapie). tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm ma zrobić, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;) chyba ze sie popsuje to jeszcze co¶ na chwile kupie, stary LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Kwiecien 04 2010 16:13:23 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: AW | W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze: Użytkownik "kffiatek" napisał w wiadomo¶ci A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem. -- Pozdrawiam AW 22 |
Data: Kwiecien 04 2010 17:54:39 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | AW pisze: W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze: Oj tam :) Po prostu wiadomo że jeżeli ¶wiadek wypadku podaje jak±¶ prędko¶ć to należy podzielić j± przez 1.5, a jeżeli ¶wiadek siedział w ¶rodku samochodu który uczestniczył w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy się wszystko zgadza :) I nie ma tu co mówić o konfabulacji - jak się wali w co¶ samochodem to po prostu odczucie prędko¶ci jest 2x większe. I wtedy się zgadza, że zderzaj±c się przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym samochodzie z poduszkami z samochodu bez obrażeń wysiadaj± wszyscy. 23 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:07:36 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci AW pisze: A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem.Oj tam :) Doprawdy? Jak byłem obok tego tira miałem circa 120km/h odczyt z licznika, na który spojrzała pasażerka. Hamowanie na oblodzonym poboczu auto wyposażone w SIC! ABS więc zerowa utrata prędko¶ci jedynie przelot wzdłóż zaspy ¶niegu jakie¶ 70m mnie trochę wyhamował. Teraz będzie wielki krzyk że zapierdalałem 120km/h!! wyjechałem na lewy pas i ci±gle nim jechałem z przeciwka nic czysta droga widoczno¶c ze 2km wyprzedziłem 2 tiry jednym ci±giem a trzeci mnie zepchn±, dozwolona prędko¶ć 90km/h ale nie będe jechał wyprzedzaj±c 95km/h bo to będzie trwać wieczno¶ć. Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj, z auta niewiele zostało, złamany dach, podłoga, sciana grodziowa, drzwi, sanki, podłużnica, próg, deska rozdzielcza, fotel pasażera. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) .. 24 |
Data: Kwiecien 04 2010 23:48:11 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | Lewis pisze: Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj Dzieciom to opowiadaj że wysiadłe¶ o własnych siłach po dzwonie z drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prędko¶ci drzewo zatrzymuje się gdzie¶ w okolicy tylnej kanapy. A nawet jak komu¶ uda się przeżyć taki wypadek, to nawet idealnie gładkie wyhamowanie ciała z takiej prędko¶ci za pomoc± trzypunktowych pasów bezpieczeństwa powoduje połamanie żeber. Przeżyć owszem jest to możliwe, ale to już po szybkiej interwencji strażaków i pogotowia ratunkowego. Więc albo nie przywaliłe¶ w drzewo, a jako¶ się prze¶lizgn±łe¶ przez nie bokiem, albo było to tak jak mówię - 35km/h. Na naprawdę nie mam pretensji że opowiadasz takie rzeczy - jak ja wylatuje z drogi to też mi nagle ¶wiat przyspiesza i doskonale sobie zdaję sprawę że z wewn±trz wygl±da to dużo dynamiczniej niż jest w rzeczywisto¶ci. A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6 wypadł mizernie. Takie uszkodzenia o których piszesz to były przy idealnie czołowym uderzeniu w odkształcaj±c± się przeszkodę przy 54km/h. Przy 80km/h w drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ miał miazgę o nierozpoznawalnej marce i żmudn± pracę patologa maj±c± na celu ustalenie ilo¶ci osób które były w samochodzie. 25 |
Data: Kwiecien 05 2010 01:24:50 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Michał | > Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom Co do 80km/h i drzewa to wtedy było pewnie z kilka aut co by to wytrzymały (nie ruszyło by za bardzo deski). ale w większo¶ci (małych) - tak drezwo było by na tylniej kanapie. Ja pomyliłem audi C5 z C4 i wszystkie daty ;) ilo¶ć puszek i ESP. ale je¶li drzewo było gdzie¶ w okolicy fotela to to mogło być 70km/h. w "dzisiejszym samochodzie" ono by do kabiny nie weszło. ale i kierowca miałby więcej G. 35km/h to to nie było. drzewo by mogło wej¶ć do kabinyi to przy 45km/h na oko w: bmw3, roverze200/600, hondzie civic, może bmw5 z przed 96', co tam jeszcze było... ciroeny, renault clio, ford mondeo. W audi a6 by nie weszło, w c5 już na 100% nie. Aha miałem przyjemo¶ć zatrzymać auto 35..38km/h->0 na 2 drzewach, hamowałem z ~55km/h na lodzie przez około 100metrów, a potem celowałem w co¶ najbardziej miękkiego..., cała akcja mozę co¶ koło 7..8 sekund (szybe zd±zyłęm otworzyć żeby wogóle słyszeć jak/czy się slizga ;) ). Był to lanos a drzewa małe (ze 3..5 metrów) i cienkie, jedno wyrwane na 2 się zatrzymałęm r±k nie utrzymasz na kiewnicy, przeliczyłęm to na 3..5G, strat w aucie brak (tabliczka rejestracji troche połamana, bo trafilem centralnie, ale nie tak żeby wymieniać - wzieła na siebie z 4 ton ;) ). Droga haowania na drzewach około ~2 metrów, wspomagana ziemi± i na 1.5m przed drzewem ziemia się zaczynała jak zjeżdz±łem z lodu było troche ponad 40km/h. jedno drzewo wpadło prawie pod auto i na drugim przechylonym się zatrzymałem. matematyka, przy 3G, 38km/h, i wyrywaniu drzewa przez 1.8 metra: -nacisk na zderzak (tabliczkę)- koło 3 ton(auto chyba 960 kilo), delikatna czę¶ tego przez koła idzie. -v = 38km/h -droga haowania na drzewie 1.8 metra -czas 0.35sekundy było trochę więcej niż 30m/s/s (nie równaomierne 3G) bo rękami na kierownicy się nie da utzymać, bez pasów. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Kwiecien 06 2010 05:58:48 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M Mimo ze sciera bezpieczna nie byla, to nie sadze zeby A6 tez bylo jakos szczegolnie odporne na spotkanie z drzewem przy 80. Pozdrawiam Pawel 27 |
Data: Kwiecien 04 2010 17:58:15 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | kffiatek pisze: W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze: No właĹ›nie patrzÄ™ i faktycznie ja siÄ™ pomyliłem. Bo jeżeli pytajÄ…cemu chodziło o porównanie Avesnsis 2 i 3 to owszem - zmiany na pewno nastÄ…piły. To sÄ… zupełnie inne samochody - inna płyta podłogowa i wszystko nowe. Natomiast ja napisałem tak, bo myĹ›lałem że chodzi mu o porównanie Avensis II z 2007 i 2009 roku. Wydawało mi siÄ™ że Avensis III dostÄ™pny jest od 2010, ale widać siÄ™ pomyliłem. 28 |
Data: Kwiecien 04 2010 14:01:47 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Michał | kffiatek napisał(a):
rzuciłem okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko różnica jest znaczna na korzy¶ć modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) : 2009: http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx 2003: http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx oba maj± 5 *****, ale: masa: 2009 1.53 tony 2003 1.25 tony ! no i dalej róznic nie widzę, poduszek oba maja od groma, nowy wyszedł delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym którego chyba nie zmienili. ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy. +adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 29 |
Data: Kwiecien 04 2010 14:23:12 | Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009 | Autor: Michał | =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= napisał(a): kffiatek napisał(a): Aha poduszki: w nowym s± "gorsze", w starym wykrywał masę kierowcy i dobierał siłę (2 stany), a w nowym chyba pocieli bo już wiedz± jak to zrobić ok. na moje oko to nie istote, wybuchaj± zawsze z max sił± ale daleko od kierowcy i szybko. konstrukcja klatki nie jest słabsza jak w lagunie III (II z 2001' bezpieczniejsza się wyjade od modelu III 2008'), a może nawet mocniejsza bo auto +20% cięższe od modelu 2003. aha te +20% robi BARDZO duż± różnicę na zderzenia czołowe. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |