Grupy dyskusyjne   »   Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009

Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009



1 Data: Kwiecien 02 2010 15:03:25
Temat: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: kffiatek 


Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod wzglÄ™dem bezpieczeĹ„stwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej zastosowane systemy trakcji, Ĺ›wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co siÄ™ zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglÄ…du to sam sobie zobaczyłem, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.


pozdrawiam
--
kffiatek



2 Data: Kwiecien 02 2010 18:45:04
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009
Autor: daxus 

W dniu 02-04-2010 15:03, kffiatek pisze:


Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Ĺ›wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co siÄ™ zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglÄ…du to sam
sobie zobaczyłem, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.


pozdrawiam

dziwi mnie, że najpierw nie zajrzyj do salonu Toyoty, spam ? :)

3 Data: Kwiecien 02 2010 09:48:48
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: plusz 

On 2 Kwi, 15:03, kffiatek  wrote:

Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesuj± mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, ¶wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wygl±du to sam
sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.


zdefiniuj "bezpieczeństwo"
s±dzę, że poza dodatkowymi elementami marketingowymi od kilkunastu lat
nie wiele się zmieniło.

oczywi¶cie kiedy¶ ABS, ESP i dwie poduszki były w standardzie tylko w
Europie Zachodniej, a teraz coraz czę¶ciej s± w Polsce, ale i tak
kluczowe będ± takie elementy jak to czy masz zapięte pasy, czy nie
przekraczasz prędko¶ci oraz czy nie masz łysych opon.
nie wiem czy przy zderzeniu przy prędko¶ci 80km/h będzie duża różnica
- wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej
wyposażone mercedesy (prof. Geremek)  i volkswageny phantomy (Joerg
Heider) przy zderzeniach nie uratuj± życia.

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

4 Data: Kwiecien 02 2010 20:57:15
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Michał 

- wiele wypadkow z ostatnich dwoch lat wskazuje, ze nawet najlepiej
wyposazone mercedesy (prof. Geremek) 

tak, jedna z najsłabszych konstrukcji mercedesa i niezapięte pasy.

i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuja zycia.

pasy, raz jeszcze !!! pozatym ze 100km/h dachem to było, takie rzeczy
to tylko w renault (i to nie kazdym).

-- -

Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto
-zwłaszcza prof Geremek, 2 klasy wyżej merc już były z 0.7 tony cięższy,
miał by te 7 poduszek wiecej i moża by było tych pasów nie zapiać.
Albo zapi±c to by pre-safe zd±żył zaregować i by się nikomu
(w tym aucie) NIC nie stało.


Heider to walił z 200km/h i z czego¶ spadł, bez pasów - tyle to można
i¶ć na czołowe z czyms bardzo małym a i tak strach że cos szybę przebije.



pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Kwiecien 03 2010 13:08:02
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: elmer radi radisson 

On 2010-04-02 22:57,  Michał wrote:

Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto
-zwłaszcza prof Geremek, 2 klasy wyżej merc już były z 0.7 tony cięższy,
miał by te 7 poduszek wiecej i moża by było tych pasów nie zapiać.


To te drogie mercedesy maja jakies systemy antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow
to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala
bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga
dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu
buzie.


--

memento lorem ipsum

6 Data: Kwiecien 04 2010 17:29:16
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Michał 

To te drogie mercedesy maja jakies systemy
antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu
czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow
to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala
bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga
dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu
buzie.



po pierwsze bedzie miał z 4..5 ***** (a nie 2 **), z 600kg więcej.
co do poduszek to odpal± tylko inaczej.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Kwiecien 04 2010 13:12:55
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: DoQ 

plusz pisze:

- wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej
wyposażone mercedesy (prof. Geremek)  i volkswageny phantomy (Joerg

Geremek to akurat mial stara W202 ktora wcale do najbezpieczniejszych nie nalezy.


Pozdrawiam
Pawel

8 Data: Kwiecien 02 2010 19:47:18
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

kffiatek pisze:


Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod wzglÄ™dem bezpieczeĹ„stwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej zastosowane systemy trakcji, Ĺ›wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.

Nie sÄ…dzÄ™.
Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich myĹ›li i wtedy robiÄ… ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myĹ›lÄ™ że można założyć że nic wielkiego nie poprawili.

9 Data: Kwiecien 02 2010 20:25:06
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009
Autor: kffiatek 

W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze:

kffiatek pisze:

Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Ĺ›wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.

Nie sÄ…dzÄ™.
Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich
myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myĹ›lÄ™ że można założyć że nic
wielkiego nie poprawili.

No właĹ›nie zrobili nowy test, ale EuroNCAP też zmienił zasady i te testy sÄ… nieporównywalne. Co do sugestii, żeby zasiÄ™gnąć informacji w salonie, to od ładnych panienek można tam zasiÄ™gnąć co najwyżej informacji o kolorze i tym, że fajnie siÄ™ jeĽdzi.
A co do spamu? Może i rzeczywiĹ›cie na tej grupie dyskutuje siÄ™ jedynie o wyższoĹ›ci zapalania Ĺ›wiateł i tegorocznej dacie zmiany opon na letnie, ale żeby dyskusjÄ™ o nowoĹ›ciach w bezpieczeĹ„stwie posÄ…dzać od razu o spam? Chyba nie widzieliĹ›cie różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. ZarÄ™czam Was, że reszta (jakoć oleju, liczba oktanowa paliwa, podgrzewane kubki na kawÄ™, kolorowe zegary, a nawet silnik, spalanie i osiÄ…gi!) zostaje daleko daleko z tyłu. Szansa na przeżycie wypadku to tak naprawdÄ™ jedyny powód z jakiego powinno siÄ™ zmieniać samochód na nowszy.

Pozdrawiam

--
kffiatek

10 Data: Kwiecien 02 2010 23:51:16
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

Użytkownik "kffiatek"  napisał w wiadomoĹ›ci

spam? Chyba nie widzieliĹ›cie różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. ZarÄ™czam Was, że reszta (jakoć oleju, liczba oktanowa paliwa,

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało, przywaliliĹ›my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prÄ™dkoĹ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coĹ› tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego zdrowego dÄ™ba uratowałoby życie pasażerom.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

11 Data: Kwiecien 04 2010 00:24:32
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: p47 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomoĹ›ci

Użytkownik "kffiatek"  napisał w wiadomoĹ›ci
spam? Chyba nie widzieliĹ›cie różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. ZarÄ™czam Was, że reszta (jakoć oleju, liczba oktanowa paliwa,

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało, przywaliliĹ›my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prÄ™dkoĹ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coĹ› tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego zdrowego dÄ™ba uratowałoby życie pasażerom.



Ja jakieĹ› 40 lat temu spowodowałem jedyny wypadek (tfu, odpukać), -zaraz po otrzymaniu PJ kupiłem sobie wówczas już 17-letnie Volvo 524 i tymże, przy predkoĹ›ci ok 80-90 godz. zrobiłem 3 beczki przez dach (złapałem piasek na poboczu, ustawiło mnie bokiem do kierunku jazdy no i wiadomo...). Samochód do tego stoczył sie potem z nasypu.
Obrażenia,- ja podrapana głowa, cały bok ciała siny, pasazerowie,- zwichniÄ™ta noga, złamane 2 żebra. W jezdni 3 rysy w asfalcie (przy kazdym obrocie) dł 2 m, głebokoĹ›ci 5 cm., tam, gdzie krawÄ™dĽ podłogi uderzała .
Silnik sprawny, wgnieciony dach, nadawał siÄ™ do naprawy (ale uznałem, że nieopłacalna).
Podejrzewam, ze teraz nowoczesny samochód rozleciałby siÄ™ w kawałki, choc poduszki wystrzeliłyby;-)

p47

12 Data: Kwiecien 04 2010 10:09:57
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: kml 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomoĹ›ci

Użytkownik "kffiatek"  napisał w wiadomoĹ›ci
spam? Chyba nie widzieliĹ›cie różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. ZarÄ™czam Was, że reszta (jakoć oleju, liczba oktanowa paliwa,

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało, przywaliliĹ›my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prÄ™dkoĹ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi.

OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?


--
pozdrawiam
kml

13 Data: Kwiecien 04 2010 20:09:22
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

Użytkownik "kml"  napisał w wiadomoĹ›ci

OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?

Tak, nie przyznał siÄ™ do winy i puĹ›cili go, do Włoch (Białorusin), 15 marca miał siÄ™ stawić na przesłuchanie, no właĹ›nie, miał...


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

14 Data: Kwiecien 04 2010 20:25:02
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: kml 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomoĹ›ci

Użytkownik "kml"  napisał w wiadomoĹ›ci
OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?

Tak, nie przyznał siÄ™ do winy i puĹ›cili go, do Włoch (Białorusin), 15 marca miał siÄ™ stawić na przesłuchanie, no właĹ›nie, miał...

Aż siÄ™ prosi żeby napisać coĹ› o stereotypach dot. białoruskich tirowców... Może wystawiÄ… za nim jakiĹ› nakaz europejski czy coĹ›?


--
pozdrawiam
kml

15 Data: Kwiecien 04 2010 20:49:25
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

Użytkownik "kml"  napisał w wiadomoĹ›ci

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomoĹ›ci
Użytkownik "kml"  napisał w wiadomoĹ›ci
OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?
Tak, nie przyznał siÄ™ do winy i puĹ›cili go, do Włoch (Białorusin), 15 marca miał siÄ™ stawić na przesłuchanie, no właĹ›nie, miał...
Aż siÄ™ prosi żeby napisać coĹ› o stereotypach dot. białoruskich
tirowców...  Może wystawiÄ… za nim jakiĹ› nakaz europejski czy coĹ›?

Z czasem zapewne tak, dzwonił na komisariat i zapewniał ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a że akurat dopadły nas Ĺ›wiÄ™ta to pozostaje Ĺ›lepo ufać że kiedyĹ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie żaden problem sprowadzić go na przesłuchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no właĹ›nie teoretycznie...


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

16 Data: Kwiecien 05 2010 07:48:22
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: kml 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomoĹ›ci

Z czasem zapewne tak, dzwonił na komisariat i zapewniał ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a że akurat dopadły nas Ĺ›wiÄ™ta to pozostaje Ĺ›lepo ufać że kiedyĹ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie żaden problem sprowadzić go na przesłuchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no właĹ›nie teoretycznie...

Wniosek z tego, że raz na 2 tygonie bÄ™dziesz musiał siÄ™ przypominać...


--
pozdrawiam
kml

17 Data: Kwiecien 04 2010 13:43:07
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Michał 

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
przywaliliĹ›my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prÄ™dkoĹ›ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
zepchnÄ… mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
coĹ

tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
zdrowego dÄ™ba uratowałoby życie pasażerom.


A6 to całkiem bezpieczne było wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek
miało.

70-80km/h to chyba nie było "na raz", ruszyło klatke czy kabina cała ?
bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem.

mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko:
-merc w140 91'
-volvo 850 91'
-renault safrane 92'
-renault espace III 96'
-bmw5 96'
-merc E 96'

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Kwiecien 04 2010 22:41:18
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009
Autor: kffiatek 

W dniu 2010-04-04 15:43,  Michał pisze:

PrzeÄąĽyÄąďż˝em wypadek w starym A6 C4 ktÄ‚łre nie miaÄąďż˝o XX poduszek, rÄ‚łÄąĽnych
dziwnych systemÄ‚łw itd, ani mi, ani moim pasaÄąĽerom NIC sie nie staÄąďż˝o,
przywaliliÄąďż˝my w drzewo prawym przednim naroÄąĽnikiem przy prĂ„ďż˝dkoÄąďż˝ci circa
70-80km/h po tym jak tir ktÄ‚łrego wyprzedzalem teÄąĽ zechciaÄąďż˝ wyprzedziĂ„ďż˝ i
zepchn� mnie z drogi.

Nikt mi nie wmÄ‚łwi ze nowe maÄąďż˝e autko ktÄ‚łre ma "milijony gwiazdek" w euro
coÄą
ďż˝
tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w duÄąĽego
zdrowego dĂ„ďż˝ba uratowaÄąďż˝oby ÄąĽycie pasaÄąĽerom.


A6 to całkiem bezpieczne było wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek
miało.

70-80km/h to chyba nie było "na raz", ruszyło klatke czy kabina cała ?
bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem.

mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko:

Strasznie mnie cieszy, że wyszliĹ›cie z wypadku cało. NaprawdÄ™! Nawet nie przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć siÄ™ o nowoĹ›ciach w bezpieczeĹ„stwie zrobiła siÄ™ tradycyjna pogaducha o "starych dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie ginÄ™li a powietrze czyste i pachnÄ…ce latem przez okrÄ…gły rok.
Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta sÄ… niezniszczalne, a teraz już takich nie robiÄ…, bo zapomnieli, szkoda im blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżÄ™ takim 15-latkiem. Chyba kasÄ™ nazbieranÄ… na nowy przepije, żadnych leasingów brać nie bÄ™dÄ™ tylko dalej bÄ™dÄ™ jeĽdził w moim stworzonym przez niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule.

Co do pytania z tematu to doczytałem siÄ™ googlajÄ…c, że nowa Avensis jest na innej płycie podłogowej niż stara, wiÄ™c może coĹ› siÄ™ jednak zmieniło. Ale czy to Was w ogóle obchodzi?

Pozdrawiam serdecznie
--
kffiatek

19 Data: Kwiecien 04 2010 22:52:51
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

Użytkownik "kffiatek"  napisał w wiadomoĹ›ci

Ale czy to Was w ogóle obchodzi?
Pozdrawiam serdecznie

Zrobiłem offtopa przyznajÄ™ i przepraszam ale zauważ  ze staram siÄ™ tu uĹ›wiadomić niektórym Ĺ›lepo wierzÄ…cym osobnikom, że gwiazdki w teĹ›cie zderzeniowym małego, nowego, plastikowego pierdzidełka majÄ… siÄ™ nijak do dużego starszego pancernego auta. Smieszy mnie zakup np auta pokroju Clio/P206 i twarde wmawianie sobie i otoczeniu ze to jest super bezpieczne auto bo ma siedemdziesiÄ…tpięć poduszek i tysiÄ…c gwiazdek (nie wiem ile ma clio bo nigdy nie przywiÄ…zywalem uwagi do tych gwiazdek)
Jak już naprawde masz takÄ… fobiÄ™ na punkcie tych gwiazdek to obejżyj jakiĹ› film z testu tego auta i zobacz na "własne oczy" jak wyglÄ…dało po dzwonie i zastanow siÄ™ czy taka wizja Cie zadowala.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

20 Data: Kwiecien 05 2010 02:09:28
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Michał 

Strasznie mnie cieszy, że wyszli¶cie z wypadku cało. Naprawdę! Nawet nie
przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć się o
nowo¶ciach w bezpieczeństwie zrobiła się tradycyjna pogaducha o "starych
dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie
ginęli a powietrze czyste i pachn±ce latem przez okr±gły rok.
Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta s±
niezniszczalne, a teraz już takich nie robi±, bo zapomnieli, szkoda im
blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżę
takim 15-latkiem. Chyba kasę nazbieran± na nowy przepije, żadnych
leasingów brać nie będę tylko dalej będę jeĽdził w moim stworzonym przez
niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule.

Co do pytania z tematu to doczytałem się googlaj±c, że nowa Avensis jest
na innej płycie podłogowej niż stara, więc może co¶ się jednak zmieniło.
Ale czy to Was w ogóle obchodzi?

Pozdrawiam serdecznie

Co do niemieckich samochódów, to nie były one wtedy najbezpieczniejsze,
(vw i bmw zwłaszcza) ale było kilka wyj±tków (i duże mercedesy od lat).


Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zaczeły się na pocz±tku 90'
(udeżenia z przodu z duż± prędko¶ci±) ale było ich kilka, na masow± skalę
to rok 2004.

Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis.
Dla tych co wol± boczne, to okolice 98 roku, się poprawiało znacznie,
volvo zaczeło w s80.

Generalnie z avensisem jest spory problem bo:
Model 2003 już był bardzo bezpieczny, a to były czasy kiedy nie było
wiadomo jak zrobić 5 ***** (projektowali wczęsniej).

poduszek od groma chyba tylko na słópkach zabrakło przednich,
nawet na kolana s±.
w euroncap nic się nie cofneło, nic do ¶rodka nie wgniotło.
napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu s±.

a model 2009:
Niby to już czas kiedy zaczynj± redukować masę (np w renault i nie jestem
pewnien czy laguna3 wytrzyma już 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco).
- ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo.
jedyna zmiana to już nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa.

wygl±da to wszystko podobnie, tylko ze:
MASA większa znacznie, na tyle znacznie że różnica w bezpieczeństwie
będzie duża, jak tylko się trafi w cokolwiek bardziej miękkiego niż
filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeństwo podobne.

przydały by się te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudować się da :)


można fotek poszukać realnych kolizji i poogl±dać co jak się powgniatało
i dlaczego.


A sam też mam auto 12letnie (a start projektowania wystarował w 89') ;)
bardzo  bezpieczne przy zderzeniach tylko czołowych, za to mog± być
naprwde szybkie, drzewo mi do ¶rodka tez nie wejdzie, tylko
wytrzęsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde,
mam nadzieje że zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;)


Zmieniaj±c auto tez bezpieczeństwo będzie pierwsze ;)
s± 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (słabe silniki), albo
bardziej miękkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed
kolizjami bocznymi, jak radar wyłapie).
tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm
ma zrobić, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;)
chyba ze sie popsuje to jeszcze co¶ na chwile kupie, stary
LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :)


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Kwiecien 04 2010 16:13:23
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: AW 

W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze:

Użytkownik "kffiatek"  napisał w wiadomo¶ci

spam? Chyba nie widzieli¶cie różnic w obrażeniach człowieka, który
wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem
nowego auta. Zaręczam Was, że reszta (jako¶ć oleju, liczba oktanowa
paliwa,

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
przywalili¶my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędko¶ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
zepchn± mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
co¶ tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.



A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem.

--
Pozdrawiam
AW

22 Data: Kwiecien 04 2010 17:54:39
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

AW pisze:

W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze:
Użytkownik "kffiatek"  napisał w wiadomo¶ci

spam? Chyba nie widzieli¶cie różnic w obrażeniach człowieka, który
wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem
nowego auta. Zaręczam Was, że reszta (jako¶ć oleju, liczba oktanowa
paliwa,

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
przywalili¶my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędko¶ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
zepchn± mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
co¶ tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.



A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem.

Oj tam :)
Po prostu wiadomo że jeżeli ¶wiadek wypadku podaje jak±¶ prędko¶ć to należy podzielić j± przez 1.5, a jeżeli ¶wiadek siedział w ¶rodku samochodu który uczestniczył w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy się wszystko zgadza :)

I nie ma tu co mówić o konfabulacji - jak się wali w co¶ samochodem to po prostu odczucie prędko¶ci jest 2x większe.

I wtedy się zgadza, że zderzaj±c się przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym samochodzie z poduszkami z samochodu bez obrażeń wysiadaj± wszyscy.

23 Data: Kwiecien 04 2010 20:07:36
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

AW pisze:

A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem.
Oj tam :)
Po prostu wiadomo że jeżeli ¶wiadek wypadku podaje jak±¶ prędko¶ć to należy podzielić j± przez 1.5, a jeżeli ¶wiadek siedział w ¶rodku samochodu który uczestniczył w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy się wszystko zgadza :)
I nie ma tu co mówić o konfabulacji - jak się wali w co¶ samochodem to po prostu odczucie prędko¶ci jest 2x większe.
I wtedy się zgadza, że zderzaj±c się przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym samochodzie z poduszkami z samochodu bez obrażeń wysiadaj± wszyscy.

Doprawdy? Jak byłem obok tego tira miałem circa 120km/h odczyt z licznika, na który spojrzała pasażerka.
Hamowanie na oblodzonym poboczu auto wyposażone w SIC! ABS więc zerowa utrata prędko¶ci jedynie przelot wzdłóż zaspy ¶niegu jakie¶ 70m mnie trochę wyhamował.
Teraz będzie wielki krzyk że zapierdalałem 120km/h!! wyjechałem na lewy pas i ci±gle nim jechałem z przeciwka nic czysta droga widoczno¶c ze 2km wyprzedziłem 2 tiry jednym ci±giem a trzeci mnie zepchn±, dozwolona prędko¶ć 90km/h ale nie będe jechał wyprzedzaj±c 95km/h bo to będzie trwać wieczno¶ć.
Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj, z auta niewiele zostało, złamany dach, podłoga, sciana grodziowa, drzwi, sanki, podłużnica, próg, deska rozdzielcza, fotel pasażera.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
..

24 Data: Kwiecien 04 2010 23:48:11
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

Lewis pisze:

Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj

Dzieciom to opowiadaj że wysiadłe¶ o własnych siłach po dzwonie z drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prędko¶ci drzewo zatrzymuje się gdzie¶ w okolicy tylnej kanapy.
A nawet jak komu¶ uda się przeżyć taki wypadek, to nawet idealnie gładkie wyhamowanie ciała z takiej prędko¶ci za pomoc± trzypunktowych pasów bezpieczeństwa powoduje połamanie żeber.
Przeżyć owszem jest to możliwe, ale to już po szybkiej interwencji strażaków i pogotowia ratunkowego.

Więc albo nie przywaliłe¶ w drzewo, a jako¶ się prze¶lizgn±łe¶ przez nie bokiem, albo było to tak jak mówię - 35km/h.

Na naprawdę nie mam pretensji że opowiadasz takie rzeczy - jak ja wylatuje z drogi to też mi nagle ¶wiat przyspiesza i doskonale sobie zdaję sprawę że z wewn±trz wygl±da to dużo dynamiczniej niż jest w rzeczywisto¶ci.

A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6 wypadł mizernie.

Takie uszkodzenia o których piszesz to były przy idealnie czołowym uderzeniu w odkształcaj±c± się przeszkodę przy 54km/h. Przy 80km/h w drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ miał miazgę o nierozpoznawalnej marce i żmudn± pracę patologa maj±c± na celu ustalenie ilo¶ci osób które były w samochodzie.

25 Data: Kwiecien 05 2010 01:24:50
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Michał 

> Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom
> opowiadaj

Dzieciom to opowiadaj że wysiadłe¶ o własnych siłach po dzwonie z
drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prędko¶ci drzewo zatrzymuje się
gdzie¶ w okolicy tylnej kanapy.
A nawet jak komu¶ uda się przeżyć taki wypadek, to nawet idealnie
gładkie wyhamowanie ciała z takiej prędko¶ci za pomoc± trzypunktowych
pasów bezpieczeństwa powoduje połamanie żeber.
Przeżyć owszem jest to możliwe, ale to już po szybkiej interwencji
strażaków i pogotowia ratunkowego.

Więc albo nie przywaliłe¶ w drzewo, a jako¶ się prze¶lizgn±łe¶ przez nie
bokiem, albo było to tak jak mówię - 35km/h.

Na naprawdę nie mam pretensji że opowiadasz takie rzeczy - jak ja
wylatuje z drogi to też mi nagle ¶wiat przyspiesza i doskonale sobie
zdaję sprawę że z wewn±trz wygl±da to dużo dynamiczniej niż jest w
rzeczywisto¶ci.

A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po
staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6
wypadł mizernie.

Takie uszkodzenia o których piszesz to były przy idealnie czołowym
uderzeniu w odkształcaj±c± się przeszkodę przy 54km/h. Przy 80km/h w
drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ miał miazgę o
nierozpoznawalnej marce i żmudn± pracę patologa maj±c± na celu ustalenie
ilo¶ci osób które były w samochodzie.


Co do 80km/h i drzewa to wtedy było pewnie z kilka aut co by
to wytrzymały (nie ruszyło by za bardzo deski).
ale w większo¶ci (małych) - tak drezwo było by na tylniej kanapie.


Ja pomyliłem audi C5 z C4 i wszystkie daty ;) ilo¶ć puszek i ESP.
ale je¶li drzewo było gdzie¶ w okolicy fotela to to mogło być 70km/h.
w "dzisiejszym samochodzie" ono by do kabiny nie weszło.
ale i kierowca miałby więcej G.


35km/h to to nie było.

drzewo by mogło wej¶ć do kabinyi to przy 45km/h na oko w:
bmw3, roverze200/600, hondzie civic, może bmw5 z przed 96', co tam
jeszcze było... ciroeny, renault clio, ford mondeo.

W audi a6 by nie weszło, w c5 już na 100% nie.



Aha miałem przyjemo¶ć zatrzymać auto 35..38km/h->0 na 2 drzewach,
hamowałem z ~55km/h na lodzie przez około 100metrów, a potem celowałem
w co¶ najbardziej miękkiego..., cała akcja mozę co¶ koło 7..8 sekund
(szybe zd±zyłęm otworzyć żeby wogóle słyszeć jak/czy się slizga ;) ).


Był to lanos a drzewa małe (ze 3..5 metrów) i cienkie, jedno wyrwane na
2 się zatrzymałęm r±k nie utrzymasz na kiewnicy, przeliczyłęm to na 3..5G,
strat w aucie brak (tabliczka rejestracji troche połamana, bo trafilem
centralnie, ale nie tak żeby wymieniać - wzieła na siebie z 4 ton ;) ).

Droga haowania na drzewach około ~2 metrów, wspomagana ziemi±
i na 1.5m przed drzewem ziemia się zaczynała jak zjeżdz±łem z lodu
było troche ponad 40km/h.

jedno drzewo wpadło prawie pod auto i na drugim przechylonym
się zatrzymałem.

matematyka, przy 3G, 38km/h, i wyrywaniu drzewa przez 1.8 metra:

-nacisk na zderzak (tabliczkę)- koło 3 ton(auto chyba 960 kilo), delikatna
czę¶ tego przez koła idzie.
-v = 38km/h
-droga haowania na drzewie 1.8 metra
-czas 0.35sekundy

było trochę więcej niż 30m/s/s (nie równaomierne 3G) bo rękami
na kierownicy się nie da utzymać, bez pasów.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Kwiecien 06 2010 05:58:48
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:


A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6 wypadł mizernie.


http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M
Mimo ze sciera bezpieczna nie byla, to nie sadze zeby A6 tez bylo jakos szczegolnie odporne na spotkanie z drzewem przy 80.


Pozdrawiam
Pawel

27 Data: Kwiecien 04 2010 17:58:15
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeĹ„st wie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

kffiatek pisze:

W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze:
kffiatek pisze:

Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Ĺ›wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.

Nie sÄ…dzÄ™.
Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich
myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myĹ›lÄ™ że można założyć że nic
wielkiego nie poprawili.

No właĹ›nie zrobili nowy test, ale EuroNCAP też zmienił zasady i te testy sÄ… nieporównywalne.

No właĹ›nie patrzÄ™ i faktycznie ja siÄ™ pomyliłem.
Bo jeżeli pytajÄ…cemu chodziło o porównanie Avesnsis 2 i 3 to owszem - zmiany na pewno nastÄ…piły. To sÄ… zupełnie inne samochody - inna płyta podłogowa i wszystko nowe.

Natomiast ja napisałem tak, bo myĹ›lałem że chodzi mu o porównanie Avensis II z 2007 i 2009 roku.
Wydawało mi siÄ™ że Avensis III dostÄ™pny jest od 2010, ale widać siÄ™ pomyliłem.

28 Data: Kwiecien 04 2010 14:01:47
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Michał 

kffiatek  napisał(a):


Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Ĺ›wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co siÄ™ zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglÄ…du to sam
sobie zobaczyłem, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.


rzuciłem okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko różnica
jest znaczna na korzy¶ć modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :

2009:
http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx

2003:
http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx


oba maj± 5 *****, ale:

masa:
2009 1.53 tony
2003 1.25 tony !

no i dalej róznic nie widzę, poduszek oba maja od groma,
nowy wyszedł delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym
którego chyba nie zmienili.

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Kwiecien 04 2010 14:23:12
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Autor: Michał 

=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=  napisał(a):

kffiatek  napisał(a):

>
> Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
> względem bezpieczeństwa?
> Najbardziej interesujÄ… mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
> zastosowane systemy trakcji, Ĺ›wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
> Gdzie poszukać co siÄ™ zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglÄ…du to sam
> sobie zobaczyłem, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.
>

rzuciłem okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko różnica
jest znaczna na korzy¶ć modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :

2009:
http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx

2003:
http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx


oba maj± 5 *****, ale:

masa:
2009 1.53 tony
2003 1.25 tony !

no i dalej róznic nie widzę, poduszek oba maja od groma,
nowy wyszedł delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym
którego chyba nie zmienili.

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

pozdrawiam.


Aha poduszki: w nowym s± "gorsze", w starym wykrywał masę kierowcy
i dobierał siłę (2 stany), a w nowym chyba pocieli bo już wiedz± jak
to zrobić ok. na moje oko to nie istote, wybuchaj± zawsze z max sił±
ale daleko od kierowcy i szybko.

konstrukcja klatki nie jest słabsza jak w lagunie III (II z 2001'
bezpieczniejsza się wyjade od modelu III 2008'), a może nawet mocniejsza
bo auto +20% cięższe od modelu 2003.

aha te +20% robi BARDZO duż± różnicę na zderzenia czołowe.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009



Grupy dyskusyjne