Toytota Camry - pytanie o swiatla
1 | Data: Styczen 07 2008 11:55:44 |
Temat: Toytota Camry - pytanie o swiatla | |
Autor: vneb | Witam 2 |
Data: Styczen 07 2008 14:02:24 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Tadeusz |
Tzn w H4 gasl zarnik od a na cholerę ci taki dziwoląg ??? rozumiałbym gdyby oba żarniki miały się palić ale pozbywać się świateł mijania? Po co? Gdyby już tak zrobić że palą się H1 i oba żarniki w H4 to przy założeniu że mają odpowienio ustawiony kąt strumienia świetlnego nie powinno być problemu z legalnością w końcu swiateł dalekosiężnych montowanych parami możesz mieć do woli w aucie... W temacie bezpieczników: trudno powiedzieć w końcu to obciążenie drugiego żanika bedzie się sumować z H1, H4 zdaje się są standardowo 55/60W a z drugiej strony są idioci co kupuja żarówki 100W żeby im lepiej "świeciło" i instalacje jakoś to wytrzymują... -- pozdrawiam Tadeusz 3 |
Data: Styczen 07 2008 14:55:57 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Boombastic | Tzn w H4 gasl zarnik od Przecież tak to jest robione w H4. Przy zmianie świateł gaśna mijania i zapalaja się drogowe. Nie świecą obydwa równocześnie. 4 |
Data: Styczen 07 2008 14:20:07 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: vneb | "Boombastic" wrote in news:47822477$0 Tzn w H4 gasl zarnik od Zeby miec wiecej swiatla? W sluzbowej ciezarowce mam podwojne dlugie i daje to w ciul wiecej swiatla niz pojedyncze h1 czy h4. rozumiałbym gdyby oba żarniki miały się palić Po to: Przecież tak to jest robione w H4. Przy zmianie świateł gaśna mijania i No wlasnie. A chodzi o to aby drogowe byly H1 i H4 (w h4 zarnik od drogowych a nie mijania). I czy przy takim ukladzie nie popala mi sie jakies przekazniki czy cos w tym stylu. Marcin Marek Kucharzyk -- Sluzbowo: MAN TGA 26.430 tandem Prywatnie: Toyota Camry 3.0 V6 + LPG :: sedan DU Lanos 1.5 DOHC + LPG :: sedan Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ - NA SPRZEDAŻ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 5 |
Data: Styczen 07 2008 15:32:07 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Boombastic | Po to: Moim zdaniem będzie to za duże obciążenie termiczne. Zapalasz dwa włókna po 55 i 60 W. Masz razem 115 W, obciążenie instalacji elektrycznej, więc grozi ci zmatowienie odbłysnika lub jego stopienie oraz spalenie kostek. Ale jeśli chcesz miec drogowe z H4 i H1 to przeciez wystepowało już coś takiego w fiacie 125 p. Pamiętam, ze jak wymieniłem mijania z bańki na H4 to na długich pięknie to świeciło. Przekaźniki wytrzymywały. 6 |
Data: Styczen 07 2008 17:30:54 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Boombastic* napisał: No wlasnie. A chodzi o to aby drogowe byly H1 i H4 (w h4 zarnik od A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta lampa jest przystosowana. Krzysiek Kiełczewski 7 |
Data: Styczen 07 2008 17:50:47 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Boombastic | A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z drogowymi. 8 |
Data: Styczen 07 2008 17:57:22 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Boombastic* napisał: A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta Było: "No wlasnie. A chodzi o to aby drogowe byly H1 i H4 (w h4 zarnik od drogowych a nie mijania). I czy przy takim ukladzie nie popala mi sie jakies przekazniki czy cos w tym stylu." Ja tam nie widzę równoczesnego palenia obu żarników w żarówce H4. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 9 |
Data: Styczen 07 2008 17:00:49 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: vneb | "Boombastic" wrote in A to niby czemu? Przecież w każdej lampie będzie żarówka do której ta Kazde, ktore ma osobne lampy do mijania i do drogowych. Marcin Marek Kucharzyk -- Sluzbowo: MAN TGA 26.430 tandem Prywatnie: Toyota Camry 3.0 V6 + LPG :: sedan DU Lanos 1.5 DOHC + LPG :: sedan Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ - NA SPRZEDAŻ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 10 |
Data: Styczen 07 2008 18:16:27 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Boombastic | Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z Taaak? I palą się tam dwa włókna w jednej żarówce? 11 |
Data: Styczen 07 2008 17:20:51 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: vneb | "Boombastic" wrote in news:47825375$0 Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z A kto powiedzial, ze maja sie palic dwa wlokna w jednej zarowce? Ja od poczatku pisalem, ze chodzi o dwie lampy, a ktos nie wiedziec czemu zaczal mieszac o zapalaniu dwoch zarnikow w jednej zarowce... Marcin Marek Kucharzyk -- Sluzbowo: MAN TGA 26.430 tandem Prywatnie: Toyota Camry 3.0 V6 + LPG :: sedan DU Lanos 1.5 DOHC + LPG :: sedan Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ - NA SPRZEDAŻ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 12 |
Data: Styczen 07 2008 18:42:59 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Wmak | vneb napisał(a): > Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie zNie każde. Jeśli mijanki są soczewkowe, żarowe (np moja była Leganza) albo HID to do tego włączają się w wewnętrznych reflektorach długie. W autach z 4 "odblaskowymi" lampami bywa różnie - czasem po przełączeniu na drogowe mijanki dalej świecą + długie w wewnętrznych albo zewnętrzne przełączają się na długie i do tego długie w wewnętrznych - historyczny już przykład: Fiat 125P Chyba tak mogło być w aucie inicjatora tego wątku, tylko ktoś to przerobił po imporcie - trzeba zobaczyć złączki, kabelki. Nie bez powodu w zewnętrznych reflektorach siedzą dwuwłóknowe H4 a w wewnętrznych pojedyńcze H1. Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Styczen 07 2008 18:45:37 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: | Pokaż mi auto w którym światła mijania pala sie równocześnie z drogowymi.Obecnie chyba kazde, ktore ma cokolwiek innego niz pojedyncze H4. Tomek 14 |
Data: Styczen 08 2008 09:19:10 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Paweł | w mojej L2 pala sie rownoczesnie 15 |
Data: Styczen 07 2008 15:18:54 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Wojtekk |
Jesteś pewien? "Teraz przy przelaczaniu na dlugie mam _tylko_ H1" Takie rozwiazanie - w obu reflektorach drogowe - nie jest żadnym dziwolongiem. Do dzisiaj miło wspominam długie we fiacie 125P ;) Naprawdę przyjemnie jeździ się w nocy z czymś takim, szczególnie na ciemnych odludziach (na głównych krajówkach coraz trudniej o okazję do włączenia długich). Przede wszystkim trzeba by sprawdzić, czy długie na H4 będą miały sens. Na przykład konstrukcja reflektora może być przewidziana tylko pod światła mijania i drogowe będą świeciły gdzieś w niebo. W takim przypadku faktycznie lepszym rozwiązaniem mogą być rownocześnie światła mijania na H4 razem z drogowymi na H1. Z przekaźnikami nie powinno być problemów, ale raczej trzeba będzie dać większe bezpieczniki gdy zostanie do H1 podpięte "drogowe" włókno z H4. Dwa żarniki na raz w H4 odpadają - za dużo ciepła, ciekawe co szybciej pójdzie z dymem żarówka czy reflektor ;) Pozdrawiam Wojtek 16 |
Data: Styczen 07 2008 16:20:34 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: J.F. | On Mon, 7 Jan 2008 14:02:24 +0100, Tadeusz wrote: Użytkownik "vneb" <> napisał w wiadomości Sie nie pozbywa. Bedzie sie palilo dlugie wlokno w H4 i swiecilo szeroko. Tak to przeciez bylo przez lata robione. Inna sprawa ze faktycznie najlepiej by bylo pokombinowac przy wylaczniku zeby mijania H4 swiecily sie caly czas. Moze wystarczy tylko dioda gdzies przy laczowkach/przekaznikach zeby wlaczenie dlugich wlaczylo tez przekaznik od krotkich. Podlaczenie dlugiego wlokna H4 pod H1 wprost przy lampach obciazy mocno przekazniki [powinny wytrzymac], bezpieczniki, i kable - a tu juz roznie moze byc. No chyba zeby zamontowac dodatkowe przekaznik[i] i kable - obwodem z H1 wysterowac przekaznik. Gdyby już tak zrobić że palą się H1 i oba żarniki w H4 To ryzykujemy zarowka H4 i jej reflektorem przy podwojnej mocy. J. 17 |
Data: Styczen 08 2008 21:11:31 | Temat: Re: Toytota Camry - pytanie o swiatla | Autor: Mariusz_MANIEK | vneb wrote: WitamMiałem takie autka w tym jedno kanadyjskie i zrobiłem dokładnie taką przeróbkę o jaką pytasz. Problem jest gdzieś indziej :-) H1 jest załaczane przez podanie masy (cały czas ma +12 na żarówce) a H4 jest załączane przez podanie +12. Nie da się więc zrobić prostego mostka między zasilaniem H1 i drogowego H4 - spaliłem bezpieczniki, bo przyjąłem to za pewnik. Docelowo zrobiłem to na przekaźniku zasilając bezpośrednio przez niego z akumulatora włókno długich z H4, przekaźnik był zasilalny przez załączenie H1. Do czasu wymiany lamp na soczewkowe bi-ksenony były to najlesze światła w życiu moich camry :-) W razie pytań wal na priv. Ponadto polecam Ci forum o camry (jest tu trochę znających się na rzeczy gości): http://www.toyotaklub.org.pl/forum/index.php?board=42.0 -- Pozdrawiam, Mariusz LS-400 Spalanie i utrzymanie LS400 tutaj: http://www.spritmonitor.de/en/detail/184848.html GG 2220373 |