[teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...
1 | Data: Czerwiec 30 2007 12:25:23 |
Temat: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | |
Autor: vneb | .... tak zwal, niech kazdy nazwie po swojemu aby wojen o nazewnictwo nie 2 |
Data: Czerwiec 30 2007 14:33:23 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: olleo | Sprawa jest taka (teoretyczna puki co): kupuje samochod X troche starawy..... - modyfikacja mapy wtryskow pod katem wprowadzonych zmian To chyba dosc powaznie zaweza wybor. -- Olleo 3 |
Data: Czerwiec 30 2007 17:00:30 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | "olleo" wrote in Sprawa jest taka (teoretyczna puki co): kupuje samochod X troche.... Strzelaj... vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 4 |
Data: Lipiec 01 2007 00:21:31 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: olleo | >> - modyfikacja mapy wtryskow pod katem wprowadzonych zmian Kiepsko znam motoryzacyjnie tamte lata, ale Omega A zdaje sie miala wtrysk na 100%. -- Olleo 5 |
Data: Lipiec 01 2007 00:22:44 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: olleo | Strzelaj... A moze ci chodzi o Opla Calibre? -- Olleo 6 |
Data: Lipiec 01 2007 09:53:07 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | "olleo" wrote in news:f66l27$33b$1 Strzelaj... Prelude vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 7 |
Data: Czerwiec 30 2007 16:13:06 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: R. | vneb napisał(a): Oto lista do uporzadkowania: po 1: - przeglad silnika pod katem zuzycia i naprawy/wymiany elementow (przy okazji moze umycie) po 2(hamowanie najważniejsze): - wymiana tarcz i klockow hamulcowych na nowe (moze lepsze??) po 3(z tymn ze najpierw wymiana zawieszenia): - lakierowanie nadwozia (naprawianie ewentualnych ubytkow) po 4(to mozna zamknąc w jedno-z tym ze przyrost o 20-30 % to albo swap albo turbinka): - modyfikacje silnika (w tym pewnie uklad dolotwy i wydechowy - to chyba powinno byc robione razem) w celu podniesienia osiagow o 20-30% (w zaleznosci co zaproponuja znalezieni fachowcy) po 5 (przednie boczen mozna przyciemnic do 30%-ja tak mam i miski nic nie mowia:-) ):
po 6(z tym ze dobry, odseparowany zestaw na przod i sub do bagaznika IMHO spokojnie wystaarczy) : - instalacja audio - nie jakas audiofilska, ale zwykla byle mi sie podobalo brzmienie, wiec mp3 + ze 6 glosnikow i bass. po 7: - obszycie tapicerki skora - fotele, drzwi, deska - w miare oczywiscie sensu, zeby nie wyszedl wiejski tuning :) to pomijamy ;-) : - wymiana instalacji elektrycznej - jesli bedzie taka potrzeba to sobie mozesz podarować (starsze auto i tak kozysta z H4 wiec koszty male): - zalozenie swiatel do jazdy w dzien.
nic wiecej mi nie przychodzi do glowy ;-) Kolejna rzecz: lepiej szukac auta w kiepskim stanie za nizsza cene czy w lepszym stanie drozszego? Zakladam, ze szukalbym auta bezwypadkowego (o ile znalezienie byloby mozliwe), ponadto sporo czesci i tak zostalaby wymieniona (zawieszenie, hamulce, remont silnika). IMHO skoro i tak bedziesz robil remoncik to kup tanszego-po remoncie bedziesz wiedzial co jest zrobione a co nie. Nastepna sprawa, to czy mozna zmienic kolor auta? Bo jesli kupilbym w innym niz pozadany przeze mnie to chcialbym go przemalowac, lecz nie wiem czy mozna a jesli tak to jakie sa formalnosci zwiazane z wpisem do DR (i cepiku??) AFAIK jest to kwestia udania sie do UK i zmiana wpisu wdowodzie(moze wymiana)... w kazdym razie zmiana koloru jest duzo bardziej klopotliwa i chyba drozsza niz pomalowanie na ten sam kolor Ostatnia sprawa to czy do auta, ktore nie bylo przystosowane do montazu klimatyzacji mozna zamontowac z innego modelu tej marki lub z nowszego rocznika modelowego? a tego nie wiem ;-) -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com |_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 8 |
Data: Czerwiec 30 2007 17:14:24 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | "R." wrote in po 4(to mozna zamknąc w jedno-z tym ze przyrost o 20-30 % to albo swap Mysle ze bez turbiny mozna zrobic ze 20-30%. Ok. 10% powinien dac wirus. Do tego wywazenie walka, nowy, dopasowany uklad dolotowy i wydechowy, powiekszenie gniazd zaworowych i kilka innych czynnosci powino bez problemu dac 30% wzrostu mocy/momentu. Turbina moze dolozyc kolejne 30 ale to juz "ekstremum" :) po 5 (przednie boczen mozna przyciemnic do 30%-ja tak mam i miski nic Generalnie interesowaloby mnie przyciemnienie minimalne, takie aby bylo widac, ze szyby ma czarny odcien, ale byly przejrzyste - wszystkie za wyjatkiem czolowej chce w takim samym odcieniu (ogladales Transporter? W BMce mial tak fajnie przyciemnione szybki) po 6(z tym ze dobry, odseparowany zestaw na przod i sub do bagaznika Ogladajac w tv niektore programy "tjunigowe" :) spotkalem sie z opiniami, ze basy lepiej brzmia na przodzie. to sobie mozesz podarować (starsze auto i tak kozysta z H4 wiec koszty Nie moge, bo jest obowiazek jezdzenia na swiatlach, a to auto ma podnoszone mijania, a mnie sie bardziej podoba z opuszczonymi, wiec pasowaloby w zderzak wstawic dzienne. IMHO skoro i tak bedziesz robil remoncik to kup tanszego-po remoncie Tez tak mysle, ale wole sie upewnic. AFAIK jest to kwestia udania sie do UK i zmiana wpisu wdowodzie(moze Problem w tym, ze jak kupujac bardziej niz na kolor bede zwracac uwage na (bez)wypadkowosc - czy nie byl gdzies giety, pekniety-spawany itp itd. A kolor jaki planuje to jedyny sluszny, czyli czarny. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 9 |
Data: Czerwiec 30 2007 19:29:45 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: R. | vneb napisał(a): Mysle ze bez turbiny mozna zrobic ze 20-30%. Ok. 10% powinien dac wirus. Do tego wywazenie walka, nowy, dopasowany uklad dolotowy i wydechowy, powiekszenie gniazd zaworowych i kilka innych czynnosci powino bez problemu dac 30% wzrostu mocy/momentu. Turbina moze dolozyc kolejne 30 ale to juz "ekstremum" :) to wszystko zalezy od auta ;-) po 5 (przednie boczen mozna przyciemnic do 30%-ja tak mam i miski nic nie mowia:-) ): wiem co masz na mysli - tez mam tak przyciemnione przednie boczne szyby - poszukaj na allegro folie jasna-czarna lub super jasna czarna - groszowe sprawy - banalnie sie to "instaluje" tylko szyba musi być idealnie czysta :-) Ogladajac w tv niektore programy "tjunigowe" :) spotkalem sie z opiniami, ze basy lepiej brzmia na przodzie. basy - w tych programach mają na mysli zapewne kickbassy - czyli glosniki niskotonowe montowane w dzwiach do tego jakiś sredniotonowiec i gwizdek w slupek (ewentualnie odseparowany zestaw dwudrożny- bez sredniotonowki) to co bedzie gral sub w bagazniku bedzie slychac w calym aucie- wierz mi ;-) Nie moge, bo jest obowiazek jezdzenia na swiatlach, a to auto ma podnoszone mijania, a mnie sie bardziej podoba z opuszczonymi, wiec pasowaloby w zderzak wstawic dzienne. hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda 323/626? zgadlem? jak muss to muss -swiatala dzienne to okolo 100-200 PLN, ladnie wkomnponowane nie beda szpecily auta i bedza wygladaly jak fabryczne :-) Problem w tym, ze jak kupujac bardziej niz na kolor bede zwracac uwage na (bez)wypadkowosc - czy nie byl gdzies giety, pekniety-spawany itp itd. A kolor jaki planuje to jedyny sluszny, czyli czarny. czarny rządzi :-) tez lubie czarne auta ;-) w takim razie musisz sie liczyc z wiekszymi kosztami malowania... nie jestem lakiernikiem ale IMHO latwiej(czyt. taniej) zmienic z jasnego na ciemny niz odwrotnie :-D -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com |_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 10 |
Data: Czerwiec 30 2007 18:02:38 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | "R." wrote in to wszystko zalezy od auta ;-) Mysle ze da sie z niego troche jeszcze wyciagnac. Silnik 2.0 138 KM - pasowaloby tak na oko ze 160-170 KM bez turbiny (tzn bardziej zalezaloby mi na podniesieniu momentu niz mocy, ale moc automatycznie tez musi wzrosnac). Turbo moze jak kiedys zrobie to co na razie mam planach. A jak zona sie dowie ile na to chce wydac to i tak mnie zabije :) wiem co masz na mysli - tez mam tak przyciemnione przednie boczne Sam tego nie bede robic, bo nigdy nie robilem, a nie chcialbym spaprac. Poza tym jakos mam jakas niewytlumaczalna niechec do folli, wolalbym jakies "lepsze" przyciemnienie. basy - w tych programach mają na mysli zapewne kickbassy - czyli Generalnie na audio nie chce wydac wiecej niz 2kpln. to co bedzie gral sub w bagazniku bedzie slychac w calym aucie- wierz Wiem bo slyszalem :) hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda Jest jeszcze jedna bryczka, blizsza memu sercu :) jak muss to muss -swiatala dzienne to okolo 100-200 PLN, ladnie O to wlasnie chodzi. czarny rządzi :-) tez lubie czarne auta ;-) w takim razie musisz sie Teraz sie pogubilem. Jesli nie kupie czarnego to kazdy inny kolor bedzie jasniejszy, wiec zmiana z jasniejszego na ciemny (czarny), czyli tansza opcja. A jak kupie czarny to bez roznicy, bo i tak bedzie lakierowany. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 11 |
Data: Czerwiec 30 2007 20:23:06 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: R. | vneb napisał(a): Mysle ze da sie z niego troche jeszcze wyciagnac. ach te kobiety - ;-) Sam tego nie bede robic, bo nigdy nie robilem, a nie chcialbym spaprac. Poza tym jakos mam jakas niewytlumaczalna niechec do folli, wolalbym jakies "lepsze" przyciemnienie. skoro masz niechec do folii to pozostaje Ci tylko metoda natrysku tlenku metalu na szybe- droga ale bardzo dobra metoda bo szyba jest w trakcie przyciemniania caly czas sprawdzana pod wzgledem przepuszczalnosci swiatla w kilku lub kilkunastu punktach. ps. folia nie jest taka zla ale trzeba na nia troche uwazac ;-) a koszt jest kilkakrotnie nizszy montaz jest naprawde latwy - koszty sa male wiec jak sie nie uda za pierwszym raze to za drugim napewno :-) Generalnie na audio nie chce wydac wiecej niz 2kpln. spokojnie sie zmiescisz odtwarzacz cd~300-500 zł tu nie bede proponowal bo to juz Twoje "widzimisie" ;-) sub~ 200-300 zł http://tnij.com/IpJV wzmacniacz ~ 200-300 zł np taki: http://tnij.com/C31Z przedni zestaw~ 300 zl http://tnij.com/MXcY razem max 1500 :-) oczywisice dojda do tego odpowiednie przewody ale to juz OT :-) oczywiscie za taka kase to mozesz zlozyc cos zupelnie innego ps. nie reklamuje tych aukcji :-) Jest jeszcze jedna bryczka, blizsza memu sercu :) qrcze to nie wiem :-D Teraz sie pogubilem. Jesli nie kupie czarnego to kazdy inny kolor bedzie jasniejszy, wiec zmiana z jasniejszego na ciemny (czarny), czyli tansza opcja. A jak kupie czarny to bez roznicy, bo i tak bedzie lakierowany. opcja malowania na czarno bedzie tansza niz malowania z czarnego na jasniejszy (ale tak jak juz pisalem wczesniej nie wiem czy tak jest-tylko teoretyzuje) -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com |_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 12 |
Data: Czerwiec 30 2007 20:06:37 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: fel | R. napisał(a): hmm z takich z podnoszonymi to mi sie kojarzy tylko celica i mazda 323/626? zgadlem? stawiam na prelude 2 albo 3 generacji. -- fel 13 |
Data: Czerwiec 30 2007 18:17:27 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | fel wrote in R. napisał(a): Bingo! 1988-1992 Prelude 2-ga generacja. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 14 |
Data: Czerwiec 30 2007 18:20:36 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | vneb wrote in fel wrote in A z takich swiatel to byl jeszcze w tym okresie taki wynalazek jak Volvo 480 :) vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 15 |
Data: Lipiec 01 2007 10:46:55 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Alex81 | In article A z takich swiatel to byl jeszcze w tym okresie taki wynalazek jak Volvo No i oczywiście Porsche 944 :) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl 16 |
Data: Czerwiec 30 2007 20:23:20 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: fel | vneb napisał(a): fel wrote in od 89 to juz jest 3 generacja;] Wiem bo mam;] a wogole to zagladnij na prelude3web.com -- fel 17 |
Data: Czerwiec 30 2007 18:23:32 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | fel wrote in od 88 to juz jest 3 generacja;] a wogole to zagladnij na prelude3gweb.com Are you sure? Ze strony hondapl.org: "Pierwszy jej model pojawił się w 1983 roku. Kanciaste nadwozie dwudrzwiowe z silnie wydłużonym klinowatym przodem mogło się podobać. Podnoszone reflektory, szerokie zderzaki (niestety nie lakierowane wtedy w kolorze nadwozia), szeroki tylny pas wietlny, doć mocno wysunięty bagażnik stwarza pozorne wrażenie że mamy do czynienia bardziej z nadwoziem sedan, niż Coupe. Ogólnie sylwetka sprawiała wrażenie lekkoci i stabilnoci. Pierwszy model Prelude doć długo, bo aż 5 lat pozostawał bez zmian na rynku. Ale za to w następnej odsłonie nadrobił zaległoci." Z tego opisu wynika, ze jedna druga generacja. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 18 |
Data: Lipiec 01 2007 11:52:03 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 30.06.2007 vneb napisał/a: fel wrote in No to lekka reka nie zrobisz +30%... Dolot, wydech, wałki, strojenie i powinno byc ~170 KM. Problemem moze byc nienajlepsza znajomosc tematu na naszym rynku. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 19 |
Data: Lipiec 01 2007 12:30:52 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote in No to lekka reka nie zrobisz +30%... Dolot, wydech, wałki, strojenie i Ale 20% juz bedzie, a to zawsze cos, zgadza sie? A do tego turbo i moze bedzie z 210-220 KM? vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 20 |
Data: Lipiec 01 2007 23:05:58 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 01.07.2007 vneb napisał/a: Adam 'Chloru' Drzewososki wrote in Akurat filozofia zrobienia wydechu do turbo i do N/A to troche inny stopien skomplikowania... 100 KM/litr w dlubanym staruszku moze oznaczac dosc powazne problemy. Zaczalbym na Twoim miejscu od przejrzenia zagramanicznych for w celu poszukiwania podobnych projektow i siakiegos know-how. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 21 |
Data: Czerwiec 30 2007 17:25:03 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: J.F. | On Sat, 30 Jun 2007 12:25:23 +0000 (UTC), vneb wrote: A na koniec odpowiem na pytanie, ktore moze pasc: dlaczego na auto za 5 A coz to za unikalne cudo ZE TAK ? Podpytaj Jakuba jak to z cossim bylo :-) J. 22 |
Data: Czerwiec 30 2007 18:13:28 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: l | przede wszystkim wyglada to tak ze rozbiera sie auto na czesci pierwsze i 23 |
Data: Czerwiec 30 2007 17:17:31 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | "l" wrote in przede wszystkim wyglada to tak ze rozbiera sie auto na czesci W takim razie nie bede rozbierac na elementy, bo chce sie zmiescic w polowie tego co napisales. W sumie to nie zabytek zeby mu renowacje zrobic od podstaw, ale chce ze starego auta zrobic cos, co bedzie jeszcze kilkanascie lat zyc i zeby w ciagu tego okresu nie dolozyc 5 razy wiecej niz zamierzam wydac na ta robote od razu. Czyli zrobic raz, a porzadnie, a potem tylko dbac i serwisowac jak nalezy. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 24 |
Data: Czerwiec 30 2007 20:01:16 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik vneb napisał: 25 |
Data: Czerwiec 30 2007 18:15:17 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | Maciej Browarczyk wrote in news:f665pc Użytkownik vneb napisał: Zgaduj zgadula. Silnik 2.0 z wielopunktowym wtryskiem sterowanym elektronicznie, PGM-FI, 138 KM przy 6200 obr/min, 175 Nm, stopien sprezania 9.0:1 - dane prawdziwe byly oczywiscie przy pojezdzie nowym. Poza tym nie twierdze, ze tych kilka modyfikacji da wzrost 20-30%, lecz ze chcialbym aby dalo sie tyle zrobic bez turbiny. Nie jestem specem od tuningu ale wydaje misie, ze tyle % da sie bez zbytniego haratania silnika wycisnac i silnik nie powinien pasc po kilku kkm (zakladajac, ze bede jezdzil tak jak na co dzien, czyli w miare spokojnie, a czasami mocniej deptajac). Jak juz pisalem ZTCW ok 10% mozna zrobic wirusem, wiec 1/3 roboty juz z glowy. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 26 |
Data: Czerwiec 30 2007 20:57:06 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik vneb napisał: Jak juz pisalem ZTCW ok 10% mozna zrobic wirusem, wiec Jesli to jest NA to IMHO na 99% samym wirusem tyle nie da rady zrobic, jak walkiem, wydechem i wirusem zrobisz z tych 138KM jakies 16xKM to bedzie dobry wynik. Oczywiscie to tylko moje gdybanie, bo moze to byc jeden z silnikow, ktory jest wyjatkiem od reguly :) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 27 |
Data: Lipiec 01 2007 10:49:05 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Alex81 | In article Zgaduj zgadula. Silnik 2.0 z wielopunktowym wtryskiem sterowanym Masz niski stopień sprężania, spokojnie założysz turbo - co prawda nawet przy niskim ciśnieniu doładownia może wyjść więcej niż planujesz, ale za to cała reszta silnika zostanie seryjna. -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl 28 |
Data: Lipiec 01 2007 09:52:57 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | Alex81 wrote in In article Mala aktualizacja danych. Jak pisalem poprzedniego posta to myslalem, ze jest jeden silnik gaznikowy i jeden wtryskowy, a potem dowiedzialem sie, ze sa dwa gaznikowe i trzy wtryskowe, kazdy z innym stopniem sprezania (pisze tylko o wtryskowych): - B20A5 - 9,0:1 - B20A7 - 10,5:1 - B20A9 - 9,4:1 Dalej to niewiele wiec moznaby pomyslec o turbince, ale wszystko zalezy od kosztow. Poza tym jak zrobilbym turbine na poczatku to potem ciezko bedzie cos wiecej wykrzesac, a jak najpierw wykrzesam cos wiecej z silnika wolnossacego to potem dolozenie turbiny bedzie jeszcze wieksza przyjemnoscia :) vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 29 |
Data: Lipiec 01 2007 12:04:34 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 01.07.2007 vneb napisał/a: od kosztow. Poza tym jak zrobilbym turbine na poczatku to potem ciezko Bzdura... jak doprezysz silnik, zeby cos wykrzesac to aby zalozyc turbine będziesz musial go odprezyc. Bez sensu. Po zalozeniu turbo na dobrych gratach kiedy zacznie Ci brakowac kolejny przyrost bedzie znacznie tanszy niz w N/A. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 30 |
Data: Lipiec 01 2007 12:29:45 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote in Bzdura... jak doprezysz silnik, zeby cos wykrzesac to aby zalozyc Bede sie musial w takim razie nad tym zastanowic. Nie jestem fachowcem w tym temacie wiec tylko zgaduje. A tak w ogole to ile procent mocy/momentu (cirka kome) mozna zyskac przebudowujac uklad dolotowy i wylotowy (bez wyciecia kata)? vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 31 |
Data: Lipiec 01 2007 15:46:17 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Alex81 | In article A tak w ogole to ile procent mocy/momentu (cirka kome) mozna zyskac Trudno powiedzieć, może taki przykład: silnik Fiat 1.1 Fire SPI (CC Sporting/Punto 55/SC) z dobrze zrobionym układem cat-back i stożkiem zyskuje ok. 5KM i 8Nm (warunki wyjściowe: 54KM, 88Nm). (źródło: GT 2/2007, str.55 ;)) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl 32 |
Data: Lipiec 01 2007 17:17:09 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik vneb napisał: Dalej to niewiele wiec moznaby pomyslec o turbince, ale wszystko zalezy Nie ma tak latwo ;) Jak zacznisz dlubac jako NA to pozniej zalozenie do tego turbo bedzie droga "od nowa". Szczerze, jesli masz pieniadze na ten projekt i nie jestes typem co pyta na forum "a ile kosztuje zbudowanie/remont tego i tego, bo nie wiem czy mnie stac" to odpusc se skore i te bajery, oddaj samochod jakiemus tunerowi (o szczegoly pytaj na forum.streetracing.pl) i ciesz sie 200KM albo i wiecej (zalezy jaka turbo sprezarke wybierzesz i opcje mniej hajsu soft turbo czy wiecej hajsu :) ). Do srodka zapakujesz sobie jakies kubelki i bedzie fajniej, bo wiecej mocy ;) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 33 |
Data: Lipiec 01 2007 15:26:46 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | Maciej Browarczyk wrote in news:f68ghk$cg Szczerze, jesli masz pieniadze na ten A jednak moja wiara w ludzi daje efekty. Juz myslalem, ze na usenecie nie da sie nic ciekawego i madrego dowiedziec ;) Co do skory i "bajerow" to sa rzeczy, ktore mozna robic po zlozeniu auta do kupy. Nie bede ukrywac ze budzet bede mial w jakis sposob ograniczony, ale nie mam zamiaru bawic sie w wiejsko-domowy tjunink za 5 zl. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 34 |
Data: Lipiec 01 2007 23:07:30 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 01.07.2007 vneb napisał/a: da sie nic ciekawego i madrego dowiedziec ;) Wiedz od razu, ze nie jestes w stanie skutecznie oszacowac wydatkow a 25 kPLN to wcale nie tak duzo na dlubanie auta... ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 35 |
Data: Lipiec 02 2007 08:32:22 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote in Dnia 01.07.2007 vneb napisał/a: Wiem, wiem i na pewno wiedza moja co do wydatkow zostanie zweryfikowana w trakcie dowiadywania sie juz u konkretnych firm o koszty i mozliwosci - ale to dopiero jak bede miec auto. Puki co spodobala mi sie oferta na www.chojnacki.com.pl - znasz-li te firme? vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 36 |
Data: Lipiec 02 2007 10:56:59 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 02.07.2007 vneb napisał/a: Wiedz od razu, ze nie jestes w stanie skutecznie oszacowac wydatkow a Chojnacki w tym roku świętuje 30 lecie startów w motosportach więc doświadczenie jakby nie patrzeć za nim przemawia. Co do usług nic nie powiem bo nie korzystałem. Najlepiej będzie jak zadzwonisz, pogadasz, powiesz czego chcesz a panowie wystawia Ci rachunek ;) Jednoczesnie patrząc na ilość fuckupów w tego typu projektach sprobuj grzecznie podpytac o zawarcie jakiejs umowy, zeby mieć to w razie czego na papierze i móc dochodzić swoich praw. To samo sugeruję zrobić z blacharzem i lakiernikiem. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 37 |
Data: Lipiec 02 2007 09:54:31 | Temat: Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal... | Autor: vneb | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote in Jednoczesnie patrząc na ilość fuckupów w tego typu projektach sprobuj Sluszna uwaga. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) |
Re: [teoria] Tuning? Renowacja? Przebudowa? Jak zwal...

