Grupy dyskusyjne   »   [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom

[PRESS] Unia przeciw drogowym piratom



1 Data: Kwiecien 28 2007 17:02:19
Temat: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/unia-przeciw-drogowym-piratom,903166,415?sa=1

Nie będę cytował całości, ale interesującym jest ten fragment:
<cite>
Dyrektywa ma służyć podniesieniu bezpieczeństwa na drogach UE, bo dziś, zdaniem komisarza, kierowcy podróżujący w innych niż swój krajach członkowskich często czują się bezkarni.

Komisja Europejska przedstawiła w piątek najnowsze statystyki dotyczące wypadków drogowych w UE, gdzie Polska zajmuje miejsce w czołówce.

Dane te wskazują, że od 2001 do 2006 roku liczba ofiar śmiertelnych zmniejszyła się na drogach całej UE o 22 proc., w tym w Polsce tylko o 5 proc. W Luksemburgu - aż o 49 proc., o 42 proc. we Francji i Portugalii.

Zdaniem Barrota to wynik działań na rzecz bezpieczeństwa na drogach, takich jak nasilenie kontroli, wprowadzenie nakazu używania fotelików dla dzieci i zapinania pasów dla pasażerów na tylnych siedzeniach samochodu oraz coraz popularniejszego systemu punktów karnych za wykroczenia.

W 2006 roku zginęło w wypadkach drogowych w Polsce 5.243 osoby. Więcej - 5.426 osób - poniosło śmierć tylko we Włoszech, gdzie jednak liczba ludności jest zdecydowanie większa.

W przeliczeniu na milion mieszkańców, w wypadkach drogowych zginęło w Polsce 137 osób. Gorsze wskaźniki mają tylko Grecja (150), Estonia (152), Łotwa (177) i Litwa (223).

Najmniej osób zginęło w wypadkach drogowych na Malcie (25 na milion mieszkańców), w Holandii (43), Szwecji (49) i Wielkiej Brytanii (56).

"*W nowych krajach członkowskich nastąpił bardzo duży wzrost liczby samochodów, za którym nie nadąża odpowiednia zmiana zachowania kierowców*. W Polsce dodatkowym problemem jest stan infrastruktury, którą należy zmodernizować i rozbudować, m.in. dzięki wykorzystaniu środków strukturalnych" - powiedział Barrot.

Komisja Europejska postawiła sobie za cel, by do 2010 roku zmniejszyć o połowę liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w porównaniu z rokiem 2001, czyli w liczbach bezwzględnych z 50 tys. do 25 tys. Służyć temu mają kolejne propozycje legislacyjne, które rozważa KE, jak np. obowiązek instalowanie świateł do jazdy w dzień w nowo wyprodukowanych samochodach. Większość działań - podkreślił Barrot należy jednak do samych państw członkowskich.

Na liczbę wypadków drogowych mają wpływ takie czynniki jak alkohol i narkotyki, prędkość, pasy bezpieczeństwa i noszenie kasku, a także jazda za dnia z włączonymi światłami, infrastruktura drogowa czy pierwsza pomoc dla ofiar wypadków.
</cite>

Pięknie Polska wypadła, pięknie. Może parę osób się zastanowi
na własnym zachowaniem na drodze...


--
Jutro to dziś, tyle że jutro.



2 Data: Kwiecien 28 2007 17:22:40
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Artur 'futrzak' Maśląg"  wrote in message


(...)

Po co pastujesz takie głupoty?


MK

3 Data: Kwiecien 28 2007 17:54:25
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: J.F. 

On Sat, 28 Apr 2007 17:22:40 +0200,  Sanctum Officium wrote:

"Artur 'futrzak' Maśląg"  wrote in message
(...)
Po co pastujesz takie głupoty?

Jak uwazasz ze glupoty to pisz do premiera ze przestaniesz glosowac na
PiS jak sie zgodzi na te dyrektywe :-)

J.

4 Data: Kwiecien 28 2007 18:05:29
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Sat, 28 Apr 2007 17:22:40 +0200,  Sanctum Officium wrote:
>"Artur 'futrzak' Maśląg"  wrote in message
>(...)
>Po co pastujesz takie głupoty?

Jak uwazasz ze glupoty to pisz do premiera ze przestaniesz glosowac na
PiS jak sie zgodzi na te dyrektywe :-)

Nie głosuję na PiS tylko na UPR.


MK

5 Data: Kwiecien 29 2007 00:42:32
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: J.F. 

On Sat, 28 Apr 2007 18:05:29 +0200,  Sanctum Officium wrote:

"J.F."  wrote in message
>Po co pastujesz takie głupoty?

Jak uwazasz ze glupoty to pisz do premiera ze przestaniesz glosowac na
PiS jak sie zgodzi na te dyrektywe :-)

Nie głosuję na PiS tylko na UPR.

Ale premier o tym nie wie :-)

A jak kiedys UPR dojdzie do wladzy, to dyrektywa bedzie obowiazywac ..

J.

6 Data: Kwiecien 28 2007 18:36:05
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Sanctum Officium napisał(a):
(...)

Po co pastujesz takie głupoty?

Możesz to nazywać dowolnie, ale w przeciwieństwie do twojej
wypowiedzi tam są fakty i racjonalnie sformułowane wnioski.

Konsekwencje rozszerzenia UE są widoczne od dawna. Coś z tym
bałaganem zrobić trzeba, ponieważ zasady 'wyssane z mlekiem matki'
są zbyt słabe, by okiełznać zwolenników bezkarności. Poszczególne
kraje walczą z tym od jakiegoś czasu, ale jak widać przyszła pora
na zmasowane działanie. I bardzo dobrze.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

7 Data: Kwiecien 28 2007 19:08:28
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Artur 'futrzak' Maśląg"  wrote in message

Sanctum Officium napisał(a):
(...)
> Po co pastujesz takie głupoty?

Możesz to nazywać dowolnie, ale w przeciwieństwie do twojej
wypowiedzi tam są fakty i racjonalnie sformułowane wnioski.

To są rzeczy znane od lata, przepastowane z polskich statystyk, ale
podpisane przez jakieś EUdiotę.

Konsekwencje rozszerzenia UE są widoczne od dawna.

To smutna prawda.

Coś z tym
bałaganem zrobić trzeba, ponieważ zasady 'wyssane z mlekiem matki'
są zbyt słabe, by okiełznać zwolenników bezkarności. Poszczególne
kraje walczą z tym od jakiegoś czasu, ale jak widać przyszła pora
na zmasowane działanie. I bardzo dobrze.

To znaczy kto ma zmasowanie działać?


MK

8 Data: Kwiecien 28 2007 17:31:51
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Rafał "SP" Gil 

Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

Pięknie Polska wypadła, pięknie. Może parę osób się zastanowi
na własnym zachowaniem na drodze...

Tak ... porównywanie PL do DE np jest piękne ...

Przykładowy czas przejazdu (z życia wzięty) :

Bezpieczna podróż przez DE : 1000 km w 7 h
Bezpieczna podróż przez PL :  700 km w 12 h


Grunt to jeździć 50 - 70 / h i olewać zmęczenie wynikające z czasu za kółkiem.


Siedzę właśnie przed TVN Turbo i zaciskam pięści.

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/

9 Data: Kwiecien 28 2007 19:07:54
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Airacobra 

Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

Pięknie Polska wypadła, pięknie. Może parę osób się zastanowi
na własnym zachowaniem na drodze...


Jak ten pojeb... Min. Polaczek zbuduje nam tyle autostrad co w DE, i tyle obwodnic miast to wtedy te dane będą porównywalne. Takie wypisywanie nieporównywalnych statystyk tylko wq...ia mnie niemiłosiernie.
Przykłady dwóch tras:
1. Szprotawa Bochnia bezpiecznie, bez szaleństw  czas: 4h 20min (440 km)
2. Bochnia - Gdańsk 670 km czas: 11 h

Prędkości przelotowe:
Trasa 1 = 102,5 km/h
Trasa 2 =  61,0 km/h

I zgadnij gdzie się bezpieczniej jechało.

Takie bajdurzenia komisarzy UE tylko irytują, a posty je cytujące jeszcze bardziej.

--
Airacobra vel Radosław Olesiński
www.cbradio.pl

10 Data: Kwiecien 28 2007 19:17:00
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Airacobra napisał(a):
(...)

Jak ten pojeb... Min. Polaczek zbuduje nam tyle autostrad co w DE, i tyle obwodnic miast to wtedy te dane będą porównywalne.

To dużo nie zmieni w tym zakresie.

Takie wypisywanie nieporównywalnych statystyk tylko wq...ia mnie niemiłosiernie.
Przykłady dwóch tras:
1. Szprotawa Bochnia bezpiecznie, bez szaleństw  czas: 4h 20min (440 km)
2. Bochnia - Gdańsk 670 km czas: 11 h

Owszem.

Prędkości przelotowe:
Trasa 1 = 102,5 km/h

Nagminne łamanie przepisów.

Trasa 2 =  61,0 km/h

Norma.

I zgadnij gdzie się bezpieczniej jechało.

Nie będę zgadywał, ponieważ mogę za chwilę przytoczyć kilka
podobnych przykładow.

Takie bajdurzenia komisarzy UE tylko irytują,

Może i irytują, ale taka jest rzeczywistość. Nie tylko nasza.

> a posty je cytujące jeszcze bardziej.

Czasem trzeba pomyśleć.


--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

11 Data: Kwiecien 28 2007 18:05:06
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: 'Tom N' 

Artur 'futrzak' Maśląg  w


Airacobra napisał(a):
1. Szprotawa Bochnia bezpiecznie, bez szaleństw  czas: 4h 20min (440 km)
Prędkości przelotowe:
Trasa 1 = 102,5 km/h
Nagminne łamanie przepisów.

Ta, bo po A4 to szybciej niż 90 nie wolno?

Czasem trzeba pomyśleć.

Właśnie.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

12 Data: Kwiecien 28 2007 20:23:04
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

'Tom N' napisał(a):

Artur 'futrzak' Maśląg:

Airacobra napisał(a):
1. Szprotawa Bochnia bezpiecznie, bez szaleństw  czas: 4h 20min (440 km)
Prędkości przelotowe:
Trasa 1 = 102,5 km/h
Nagminne łamanie przepisów.

Ta, bo po A4 to szybciej niż 90 nie wolno?

No wolno - 130km/h. I co? Średnia jest dość wysoka.

Czasem trzeba pomyśleć.

Właśnie.

Właśnie. Skoro na trasie z A4 z dopuszczalną prędkością 130km/h
miał średnią 102,5 km/h, a na typowej polskiej drodze
z ograniczaniami do max 110 (fragmenty) 61 km/h to
właśnie trzeba pomyśleć. Nawet przeczytać, ponieważ
ten aspekt infrastruktury też był poruszony w tym materiale.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

13 Data: Kwiecien 28 2007 18:47:58
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: 'Tom N' 

Artur 'futrzak' Maśląg  w


'Tom N' napisał(a):
Artur 'futrzak' Maśląg:
Airacobra napisał(a):
1. Szprotawa Bochnia bezpiecznie, bez szaleństw  czas: 4h 20min (440 km)
Prędkości przelotowe:
Trasa 1 = 102,5 km/h
Nagminne łamanie przepisów.
Ta, bo po A4 to szybciej niż 90 nie wolno?
No wolno - 130km/h. I co? Średnia jest dość wysoka.

I nic, nie masz najmniejszych podstaw, by stwierdzić jakiekolwiek łamanie
przepisów. Średnia na tym odcinku akurat jest całkiem normalna.

Czasem trzeba pomyśleć.
Właśnie.
Właśnie. Skoro na trasie z A4 z dopuszczalną prędkością 130km/h
miał średnią 102,5 km/h, a na typowej polskiej drodze
z ograniczaniami do max 110 (fragmenty) 61 km/h to
właśnie trzeba pomyśleć.

130km "fragmentów" z czego koło 80km z ograniczeniem do 130 na odcinku 660km
przeciw 360km na odcinku 440km. Z zachodu na wschód praktycznie nie miał
miejscowości i skrzyżowań z ograniczeniami, z południa na północ co chwilę.

Nie podał pory jednego i drugiego przejazdu, ale z czasów wygląda, że miał
sprzyjające warunki na trasie pierwszej i niezbyt dobre na trasie drugiej,
którą mozna bez łamania przepisów pokonac w około 9.5 godziny

Nawet przeczytać, ponieważ ten aspekt infrastruktury też był poruszony w
tym materiale.

Artykuł nijak sie ma do Twojego stwierdzenia, że Aircobra łamał nagminnie
przepisy


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

14 Data: Kwiecien 28 2007 21:29:07
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

'Tom N' napisał(a):
(...)
> I nic, nie masz najmniejszych podstaw, by stwierdzić jakiekolwiek łamanie
> przepisów. Średnia na tym odcinku akurat jest całkiem normalna.

Nie twierdziłem, że jest nienormalna. Przy jeździe zgodnej
z przepisami spadnie.

> 130km "fragmentów" z czego koło 80km z ograniczeniem do 130 na odcinku 660km
> przeciw 360km na odcinku 440km. Z zachodu na wschód praktycznie nie miał
> miejscowości i skrzyżowań z ograniczeniami, z południa na północ co chwilę.

Que? Owszem, A4 to miła sprawa, ale podana trasa to nie tylko A4.
Nie pisz mi banialuków, ponieważ doskonale zdaję sobie sprawę z
nadrabiania czasu na ekspresówkach, bądź autostradach.

> Nie podał pory jednego i drugiego przejazdu, ale z czasów wygląda, że miał
> sprzyjające warunki na trasie pierwszej i niezbyt dobre na trasie drugiej,
> którą mozna bez łamania przepisów pokonac w około 9.5 godziny

Tak, tak. Bez łamania przepisów nie ma takiej możliwości.

> Artykuł nijak sie ma do Twojego stwierdzenia, że Aircobra łamał nagminnie
> przepisy

Przeczytaj artykuł dokładnie. Aiacobra też napisał dość jednoznacznie
- bez szaleństw. Jazda 140km/h autostradą z ograniczeniem do 130km/h
nie jest żadnym szaleństwem, niemniej jest nagminnym łamaniem przepisów.

Ja to rozumiem, a Ty będziesz na metry przeliczał :(

15 Data: Kwiecien 28 2007 19:50:14
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: 'Tom N' 

Artur 'futrzak' Maśląg  w


'Tom N' napisał(a):
(...)
 > I nic, nie masz najmniejszych podstaw, by stwierdzić jakiekolwiek łamanie
 > przepisów. Średnia na tym odcinku akurat jest całkiem normalna.

Nie twierdziłem, że jest nienormalna. Przy jeździe zgodnej
z przepisami spadnie.

 > przeciw 360km na odcinku 440km.

Que? Owszem, A4 to miła sprawa, ale podana trasa to nie tylko A4.

Powyżej napisałem ile jest kilometrów A4 pomiędzy Szprotawą i Bochnią

Nie pisz mi banialuków, ponieważ doskonale zdaję sobie sprawę z
nadrabiania czasu na ekspresówkach, bądź autostradach.

[...]

Ja to rozumiem, a Ty będziesz na metry przeliczał :(

Nic nie będę przeliczał, to, że Ty nadrabiasz i nagminnie łamiesz przepisy
to Twój problem, nie przenoś go na wprost na innych opierając się wyłącznie
na swoich niemiłych doświadczeniach.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

16 Data: Kwiecien 28 2007 22:08:08
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

'Tom N' napisał(a):
(...)

Powyżej napisałem ile jest kilometrów A4 pomiędzy Szprotawą i Bochnią

Nie Ty, Airacobra. Twoje opowieści były wtórne i wiele do tematu nie
wniosły.

Nic nie będę przeliczał,

Nie? Jak to było z Olsztynem?

to, że Ty nadrabiasz i nagminnie łamiesz przepisy
to Twój problem, nie przenoś go na wprost na innych opierając się wyłącznie
na swoich niemiłych doświadczeniach.

Piękne, zaprawdę piękne. W powyższym zdaniu sugerujesz mi nagminne
łamanie przepisów oraz bliżej niesprecyzowane konsekwencje.

Moje doświadczenia z ostatniego ćwierćwiecza są raczej optymistyczne.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

17 Data: Kwiecien 28 2007 20:20:54
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: 'Tom N' 

Artur 'futrzak' Maśląg  w


'Tom N' napisał(a):

Jazda 140km/h autostradą z ograniczeniem do 130km/h
nie jest żadnym szaleństwem, niemniej jest nagminnym łamaniem przepisów.

to, że Ty nadrabiasz i nagminnie łamiesz przepisy
[...]
Piękne, zaprawdę piękne. W powyższym zdaniu sugerujesz mi nagminne
łamanie przepisów

No cóż, chyba, że tylko Ty masz koncesję na sugerowanie nagminnego łamania
przepisów tutaj, a to w takim razie przepraszam ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

18 Data: Kwiecien 30 2007 09:00:34
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg"  napisał w
wiadomości


Piękne, zaprawdę piękne. W powyższym zdaniu sugerujesz mi nagminne
łamanie przepisów oraz bliżej niesprecyzowane konsekwencje.

Moje doświadczenia z ostatniego ćwierćwiecza są raczej optymistyczne.

wiesz co Futrzaczku ? mam pare dni urlopu to moze sie zadekuje gdzies w
Twoich okolicach i zaczne za Toba jezdzic z kamerka a potem opublikuje co
ciekawsze urywki na pms ? ;)

zaryzykujesz Panie "100% przepisowy" ?


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++

19 Data: Kwiecien 30 2007 11:58:10
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Cyprian Prochot napisał(a):
(...)

wiesz co Futrzaczku ? mam pare dni urlopu to moze sie zadekuje gdzies w
Twoich okolicach i zaczne za Toba jezdzic z kamerka a potem opublikuje co
ciekawsze urywki na pms ? ;)

Proszę bardzo. Skoro tak lubisz spędzać urlop.

zaryzykujesz Panie "100% przepisowy" ?

Nigdy nie napisałem, że jestem w 100% przepisowy, więc nie wiem skąd
takie wnioski.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

20 Data: Kwiecien 29 2007 10:33:26
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Airacobra 

'Tom N' napisał(a):


Nie podał pory jednego i drugiego przejazdu, ale z czasów wygląda, że miał
sprzyjające warunki na trasie pierwszej i niezbyt dobre na trasie drugiej,
którą mozna bez łamania przepisów pokonac w około 9.5 godziny
Szprotawa - Bochnia wyjazd niedziela 19.00 na miejscu 23.45
Bochnia - Gdańsk wyjazd sobota 22.00 - na miejscu 7.00


Nawet przeczytać, ponieważ ten aspekt infrastruktury też był poruszony w
tym materiale.

Artykuł nijak sie ma do Twojego stwierdzenia, że Aircobra łamał nagminnie
przepisy
Artur uważa że wszyscy piracą. LOL




--
Airacobra vel Radosław Olesiński
www.cbradio.pl

21 Data: Kwiecien 30 2007 11:53:38
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Airacobra napisał(a):
(...)

Artur uważa że wszyscy piracą. LOL

Nic takiego nie napisałem :)

Chodziło mi raczej o fakt, że zbyt wiele osób
tłumaczy swe zachowania infrastrukturą drogową, oznakowaniami
itd., tymczasem nie jest to podstawowy problem. Tym bardziej
nie rozumiem braku zrozumienia przytoczonego materiału.

Co ciekawsze, w przytoczonym materiale pisze się zasadniczo
o ilości ofiar śmiertelnych, a nie wypadków w ogóle.
Tutaj spore znaczenie ma również kwestia pierwszej pomocy itd.

Swoją ścieżką nawet nasza Policja zwraca uwagę na to, co
było w materiale zaznaczone - wpływ infrastruktury na
ilość wypadków, a pośrednio na ilość ofiar śmiertelnych.
Niewątpliwie - nie da się tego oddzielić, jest to prawdopodobnie
jeden z istotniejszych elementów tej układanki, ale nie podstawowy.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

22 Data: Kwiecien 29 2007 10:31:01
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Airacobra 

Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

Airacobra napisał(a):
(...)
Jak ten pojeb... Min. Polaczek zbuduje nam tyle autostrad co w DE, i tyle obwodnic miast to wtedy te dane będą porównywalne.

To dużo nie zmieni w tym zakresie.

Takie wypisywanie nieporównywalnych statystyk tylko wq...ia mnie niemiłosiernie.
Przykłady dwóch tras:
1. Szprotawa Bochnia bezpiecznie, bez szaleństw  czas: 4h 20min (440 km)
2. Bochnia - Gdańsk 670 km czas: 11 h

Owszem.

Prędkości przelotowe:
Trasa 1 = 102,5 km/h

Nagminne łamanie przepisów.
Mylisz się, niedziela wieczór na wschód pusto, na zachód masa tirów, prędkość stale ok. 130 km/h na pokładzie żona i dwójka dzieci, zmęczony byłem i bez szaleństw, bo moja honda wtedy pali ok. 30 % więcej.


Trasa 2 =  61,0 km/h

Norma.

I zgadnij gdzie się bezpieczniej jechało.

Nie będę zgadywał, ponieważ mogę za chwilę przytoczyć kilka
podobnych przykładow.
Pytanie było retoryczne - gdyby nad morze byłą autostrada, to byłbym tam   za ca 6 godzin.


Takie bajdurzenia komisarzy UE tylko irytują,

Może i irytują, ale taka jest rzeczywistość. Nie tylko nasza.

 > a posty je cytujące jeszcze bardziej.

Czasem trzeba pomyśleć.


Tak czy jest sens pisać takie bzdety.

--
Airacobra vel Radosław Olesiński
www.cbradio.pl

23 Data: Kwiecien 30 2007 10:56:04
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Airacobra napisał(a):
(...)

Mylisz się, niedziela wieczór na wschód pusto, na zachód masa tirów, prędkość stale ok. 130 km/h na pokładzie żona i dwójka dzieci, zmęczony byłem i bez szaleństw, bo moja honda wtedy pali ok. 30 % więcej.

To miałeś wyjątkowe szczęście. Zawsze chciałbym w takich warunkach
jeździć - pewnie nie ja jeden. :)

Pytanie było retoryczne - gdyby nad morze byłą autostrada, to byłbym tam   za ca 6 godzin.

Ano właśnie.

Tak czy jest sens pisać takie bzdety.

Widzisz, to nie są takie bzdety. W tym materiale wyraźnie była
postawienia teza, że w Polsce dodatkowym problemem jest stan
infrastruktury drogowej, co dodatkowo zacytuje:
<cite>
którą należy zmodernizować i rozbudować
</cite>

Jest to tylko jeden z elementów podniesienia bezpieczeństwa.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

24 Data: Kwiecien 30 2007 10:59:24
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg"  napisał w wiadomości news:

Tak czy jest sens pisać takie bzdety.

Widzisz, to nie są takie bzdety. W tym materiale wyraźnie była
postawienia teza, że w Polsce dodatkowym problemem jest stan
infrastruktury drogowej

Tyle że w Polsce to nie jest dodatkowy problem.
To jest problem główny i zasadniczy, poza nim praktycznie problemy nie istnieją, albo są pomijalnie małe.

25 Data: Maj 01 2007 10:46:52
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Paweł 'Róża' Różański 

Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Tak czy jest sens pisać takie bzdety.
Widzisz, to nie są takie bzdety. W tym materiale wyraźnie była
postawienia teza, że w Polsce dodatkowym problemem jest stan
infrastruktury drogowej, co dodatkowo zacytuje:
<cite>
którą należy zmodernizować i rozbudować
</cite>

Jest to tylko jeden z elementów podniesienia bezpieczeństwa.

 Nie zgodzę się. Jeśli zamiast 2 pasów w każdą stronę masz w sumie dwa pasy
(i brak utwardzonego pobocza o szer. choćby pół pasa w każdym kierunku), to
ryzyko wypadku śmiertelnego gwałtownie rośnie. A teraz jedź do Szwecji i
znajdź mi miasto (>50 tys. ludności), do którego główna komunikacja oparta
jest o wynalazek pt. 'w sumie 2 pasy bez pobocza'.

26 Data: Maj 01 2007 16:09:36
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

Nie zgodzę się. Jeśli zamiast 2 pasów w każdą stronę masz w sumie dwa pasy
(i brak utwardzonego pobocza o szer. choćby pół pasa w każdym kierunku),
to
ryzyko wypadku śmiertelnego gwałtownie rośnie. A teraz jedź do Szwecji i
znajdź mi miasto (>50 tys. ludności), do którego główna komunikacja oparta
jest o wynalazek pt. 'w sumie 2 pasy bez pobocza'.

Badz realista. W Czechach drogi niewiele lepsze niz u nas, a wypadkow mniej.
I nie poprawiaj, jakosc drog jest w rzeczywistosci tylko troche lepsza niz u
nas, a roznice niweluja gory i nieowystarczajaco oznakowane zakrety, kto
jechal w nocy przez ten kraj wie o czym pisze.

27 Data: Maj 01 2007 22:53:03
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: J.F. 

On Tue, 1 May 2007 16:09:36 +0200,  blackbird wrote:

Badz realista. W Czechach drogi niewiele lepsze niz u nas, a wypadkow mniej.
I nie poprawiaj, jakosc drog jest w rzeczywistosci tylko troche lepsza niz u
nas, a roznice niweluja gory i nieowystarczajaco oznakowane zakrety, kto
jechal w nocy przez ten kraj wie o czym pisze.

Zakrety sa na tyle czesto ze czlowiek blyskawicznie sie przyzwyczaja i
jedzie z predkoscia bezpieczna - tzn taka ze jak przywali w drzewo
to przezyje.

Ale poprawie. W 2005 w Czechach bylo 25 tys wypadkow z rannymi i
1286 smiertelnych. CO na milion mieszkancow daje odpowiednio
2500 i 128. A u nas 1265 i 143.

Ja nie wiem czy w zmarlych jest tak duza roznica zeby wnioski
wyciagac. Natomiast ilosc wypadkow .. ciekawe czy my tak dobrze
jezdzimy, czy tak klasyfikujemy rannych...

J.

28 Data: Maj 05 2007 13:01:41
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Paweł 'Róża' Różański 

blackbird wrote:

Nie zgodzę się. Jeśli zamiast 2 pasów w każdą stronę masz w sumie dwa
pasy (i brak utwardzonego pobocza o szer. choćby pół pasa w każdym
kierunku), to
ryzyko wypadku śmiertelnego gwałtownie rośnie. A teraz jedź do Szwecji i
znajdź mi miasto (>50 tys. ludności), do którego główna komunikacja
oparta jest o wynalazek pt. 'w sumie 2 pasy bez pobocza'.
Badz realista. W Czechach drogi niewiele lepsze niz u nas, a wypadkow
mniej. I nie poprawiaj, jakosc drog jest w rzeczywistosci tylko troche
lepsza niz u nas, a roznice niweluja gory i nieowystarczajaco oznakowane
zakrety, kto jechal w nocy przez ten kraj wie o czym pisze.

 Jestem realistą. Nie wiem jak w Czechach, ale na Słowacji drogi były
znacznie lepsze. Tzn. były autostrady, których można użyć przy
przemieszczaniu się na dalszą odległość. A ekspresówki też lepiej wyglądały
IIRC.
 A góry i zakręty - owszem, są. W nocy nie jeździłem, przyznam, ale góry i
zakręty - kwestia przyzwyczajenia. U nas jest niby płasko, ale wszystko
jedzie po jednej drodze (TIRy, traktory, osobowe), a wyprzedzić nie ma jak.
No i podejrzewam, że kwestia pokonywanej odległości nie jest bez
znaczenia - głupio jechać z nad morza w góry bite 2 dni...

29 Data: Maj 05 2007 15:18:15
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: J.F. 

On Sat, 05 May 2007 13:01:41 +0200,  Paweł 'Róża' Różański wrote:

Jestem realistą. Nie wiem jak w Czechach, ale na Słowacji drogi były
znacznie lepsze. Tzn. były autostrady, których można użyć przy
przemieszczaniu się na dalszą odległość.

A gdzie te autostrady sa ?
Bo ja mam starsze mapy i autostrad to tam maja na lekarstwo.

A tu nie bardzo sie potrafie zorientowac - ile juz jest, ile dopiero
w budowie .. http://www.highways.sk/

A góry i zakręty - owszem, są. W nocy nie jeździłem, przyznam, ale góry i
zakręty - kwestia przyzwyczajenia.

Owszem. Ale wolno sie jedzie.

U nas jest niby płasko, ale wszystko
jedzie po jednej drodze (TIRy, traktory, osobowe), a wyprzedzić nie ma jak.

A tam to niby tirow i traktorow nie ma ?
Czy moze po kretej gorskiej drodze latwiej sie wyprzedza ?

J.

30 Data: Maj 06 2007 17:54:01
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Paweł 'Róża' Różański 

J.F. wrote:

Jestem realistą. Nie wiem jak w Czechach, ale na Słowacji drogi były
znacznie lepsze. Tzn. były autostrady, których można użyć przy
przemieszczaniu się na dalszą odległość.
A gdzie te autostrady sa ?
Bo ja mam starsze mapy i autostrad to tam maja na lekarstwo.

 Może złudzenie moje - akurat jak jechałem, to były. I ekspresówki były,
zwykle lepsze niż u nas. Choć w jakimś kosmicznym korku też raz stałem
(roboty drogowe i ruch wahadłowy, IIRC 20 min stania).

A tu nie bardzo sie potrafie zorientowac - ile juz jest, ile dopiero
w budowie .. http://www.highways.sk/

 http://www.highways.sk/indexE.html ;-)
Dla porównania http://www.autostrady.pl/pl/a6.htm to jest autostrada, do
której mam najbliżej. Imponująca długość, ogromne ułatwienie w komunikacji
z resztą kraju. Wiem, szczecińskie zboczenie, we Wrocławiu, Krakowie,
Katowicach czy Warszawie to może się nawet wydawać, że w kraju istnieją
jakieś autostrady...

A góry i zakręty - owszem, są. W nocy nie jeździłem, przyznam, ale góry i
zakręty - kwestia przyzwyczajenia.
Owszem. Ale wolno sie jedzie.

 Szybciej się nie da...

U nas jest niby płasko, ale wszystko
jedzie po jednej drodze (TIRy, traktory, osobowe), a wyprzedzić nie ma
jak.
A tam to niby tirow i traktorow nie ma ?
Czy moze po kretej gorskiej drodze latwiej sie wyprzedza ?

 No w górach to ani TIRa ani traktora nie spotkałem, przyznam. Pewnie
rzadziej jeżdżą (traktory, bo TIRy wcale) - nie ma pól...

31 Data: Kwiecien 29 2007 11:27:00
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg"  napisał w wiadomości

Airacobra napisał(a):
(...)
Jak ten pojeb... Min. Polaczek zbuduje nam tyle autostrad co w DE, i tyle obwodnic miast to wtedy te dane będą porównywalne.

To dużo nie zmieni w tym zakresie.

Zmieni wszystko.
Na autostradach raz, że procent wypadków do przejechanych kilometrów jest sporo mniejszy, to jeszcze śmiertelnych mniej.
Choćby dlatego że ciężko o czołówkę.
No i jak większość trasy przejedziesz szybko autostradą, to ostatnie np. 10% drogi bez problemów możesz przejechać z prędkością nawet 50 km/h.

32 Data: Kwiecien 28 2007 19:30:35
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Slv 

W przeliczeniu na milion mieszkańców, w wypadkach drogowych zginęło w
Polsce 137 osób. Gorsze wskaźniki mają tylko Grecja (150), Estonia (152),
Łotwa (177) i Litwa (223).

Najmniej osób zginęło w wypadkach drogowych na Malcie (25 na milion
mieszkańców), w Holandii (43), Szwecji (49) i Wielkiej Brytanii (56).


Wyraźnie widać jak skuteczna jest jazda na światłach mijania. Zwłaszcza na
Malcie!
Slv

33 Data: Kwiecien 28 2007 20:08:14
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 19:30:35 +0200, Slv napisał(a):


WyraŸnie widać jak skuteczna jest jazda na œwiatłach mijania. Zwłaszcza na
Malcie!

Też ciekawe skšd oni tam wzięli do tych statystyk milion osób.


--
stopczyk

34 Data: Kwiecien 28 2007 20:13:22
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 19:30:35 +0200, Slv napisał(a):


> WyraŸnie widać jak skuteczna jest jazda na œwiatłach mijania. Zwłaszcza
na
> Malcie!

Też ciekawe skšd oni tam wzięli do tych statystyk milion osób.

Przeliczyli na milion osób.


MK

35 Data: Kwiecien 28 2007 20:16:30
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:13:22 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


Przeliczyli na milion osób.

Czyli jak do statystyk wezme siebie i sšsiada, to wyjdzie
mi że na milion użytkowników samochodów w naszym kraju
500tyœ używa poloneza to będzie ok ? ;)

--
stopczyk

36 Data: Kwiecien 28 2007 20:24:16
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:13:22 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


> Przeliczyli na milion osób.

Czyli jak do statystyk wezme siebie i sšsiada, to wyjdzie
mi że na milion użytkowników samochodów w naszym kraju
500tyœ używa poloneza to będzie ok ? ;)

Nie.


MK

37 Data: Kwiecien 28 2007 20:29:47
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:24:16 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


Nie.

No to jak oni przeliczyli wypadki dla 400tys na wypadki
dla miliona? ponieważ jak wiadomo 2,5 krotny wzrost liczby
zapewnie nie miałby żandego na to wpływu.


--
stopczyk

38 Data: Kwiecien 28 2007 20:46:33
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:24:16 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


> Nie.

No to jak oni przeliczyli wypadki dla 400tys na wypadki
dla miliona? ponieważ jak wiadomo 2,5 krotny wzrost liczby
zapewnie nie miałby żandego na to wpływu.

Kraj A ma 50 mln ludzi i 5000 wypadków rocznie, kraj B 0,4 mln ludzi i 30
wypadków rocznie.

5000 / 50 = 100 wypadków na 1 milion ludzi
30 / 0,4 = 75 wypadków na 1 milion ludzi

Czy to jest takie trudne?


MK

39 Data: Kwiecien 28 2007 21:41:56
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:46:33 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


Czy to jest takie trudne?

tak, bo dalej nie masz zielonego pojęcia do czego zmierzam.

--
stopczyk

40 Data: Kwiecien 28 2007 22:07:38
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:46:33 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


> Czy to jest takie trudne?

tak, bo dalej nie masz zielonego pojęcia do czego zmierzam.

No to wyjaw, o co Ci chodzi?


MK

41 Data: Kwiecien 28 2007 22:20:11
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:07:38 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

 

No to wyjaw, o co Ci chodzi?

Ty twierdzisz że na podstawie jednego zgnitego jabłka możesz mi
podać ile zgnitych jabłek przypada na 100, a ja twierdze że to
nie wróżenie z fusów.


--
stopczyk

42 Data: Kwiecien 28 2007 22:29:05
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:07:38 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


> No to wyjaw, o co Ci chodzi?

Ty twierdzisz że na podstawie jednego zgnitego jabłka możesz mi
podać ile zgnitych jabłek przypada na 100, a ja twierdze że to
nie wróżenie z fusów.

Nie jednego tylko 400 000 (mieszkańcy Malty).


MK

43 Data: Kwiecien 28 2007 22:30:37
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:29:05 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


Nie jednego tylko 400 000 (mieszkańcy Malty).

Tak, tylko przeliczajšc to na milion tworzysz coœ z niczego,
bo jakby tam było milion mieszkańców to statystyka byłaby
całkowicie inna, co najwyżej można sobie zrobić na 100tyœ,
bo wtedy dzielisz coœ co już istnieje.

--
stopczyk

44 Data: Kwiecien 28 2007 22:38:16
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:29:05 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


> Nie jednego tylko 400 000 (mieszkańcy Malty).

Tak, tylko przeliczajšc to na milion tworzysz coœ z niczego,
bo jakby tam było milion mieszkańców to statystyka byłaby
całkowicie inna, co najwyżej można sobie zrobić na 100tyœ,
bo wtedy dzielisz coœ co już istnieje.

Przeliczenie na 100 000 NIC nie zmienia. Dzieli się dane przeliczone na
milion przez 10.

Było:

"W przeliczeniu na milion mieszkańców, w wypadkach drogowych zginęło w
Polsce 137 osób. Gorsze wskaŸniki majš tylko Grecja (150), Estonia (152),
Łotwa (177) i Litwa (223).
Najmniej osób zginęło w wypadkach drogowych na Malcie (25 na milion
mieszkańców), w Holandii (43), Szwecji (49) i Wielkiej Brytanii (56)."

W przeliczeniu na 100 000 bedzie:

"W przeliczeniu na sto tysięcy mieszkańców, w wypadkach drogowych zginęło w
Polsce 13,7 osób. Gorsze wskaŸniki majš tylko Grecja (15,0), Estonia (15,2),
Łotwa (17,7) i Litwa (22,3).
Najmniej osób zginęło w wypadkach drogowych na Malcie (2,5 na sto tysięcy
mieszkańców), w Holandii (4,3), Szwecji (4,9) i Wielkiej Brytanii (5,6)."

Tylko przecinek przesuwa się o jednš pozycję w lewo.


MK

45 Data: Kwiecien 28 2007 22:45:35
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:38:16 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


Przeliczenie na 100 000 NIC nie zmienia. Dzieli się dane przeliczone na
milion przez 10.

Zmienia wszystko, bo wtedy jest na 100tyœ i wszystko sie zgadza, a nie
na wywróżony z fusów milion.




--
stopczyk

46 Data: Kwiecien 28 2007 22:48:56
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:38:16 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


> Przeliczenie na 100 000 NIC nie zmienia. Dzieli się dane przeliczone na
> milion przez 10.

Zmienia wszystko, bo wtedy jest na 100tyœ i wszystko sie zgadza, a nie
na wywróżony z fusów milion.

Nic się nie zmienia. Proporcje sš identyczne, bo o to chodzi w przeliczaniu
na tš samš liczbę mieszkańców. Żebyœ widziałał, ile jest w przeliczeniu na
tš samš liczbę mieszkańców. Jaka to liczba nie ma znaczenia.


MK

47 Data: Kwiecien 28 2007 22:52:42
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:48:56 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


Nic się nie zmienia. Proporcje sš identyczne, bo o to chodzi w przeliczaniu
na tš samš liczbę mieszkańców. Żebyœ widziałał, ile jest w przeliczeniu na
tš samš liczbę mieszkańców. Jaka to liczba nie ma znaczenia.

Ma znaczenie, ponieważ milion mieszkanców na malcie oznacza 3000/km^2, a
wtedy co najwyżej można by sobie tam pojeŸdzić na rowerze bo nic innego
by się nie zmieœciło, a przeliczanie sobie tego co jest na milion to
wrożenie z fusów i pobożne życzenia. Po co się ograniczać, weŸmy sobie
san marino, przeliczmy na miliard mieszkańców i porównujmy z chinami.


--
stopczyk

48 Data: Kwiecien 28 2007 23:11:00
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:48:56 +0200, Sanctum Officium napisał(a):


> Nic się nie zmienia. Proporcje sš identyczne, bo o to chodzi w
przeliczaniu
> na tš samš liczbę mieszkańców. Żebyœ widziałał, ile jest w przeliczeniu
na
> tš samš liczbę mieszkańców. Jaka to liczba nie ma znaczenia.

Ma znaczenie, ponieważ milion mieszkanców na malcie oznacza 3000/km^2, a
wtedy co najwyżej można by sobie tam pojeŸdzić na rowerze bo nic innego
by się nie zmieœciło, a przeliczanie sobie tego co jest na milion to
wrożenie z fusów i pobożne życzenia. Po co się ograniczać, weŸmy sobie
san marino, przeliczmy na miliard mieszkańców i porównujmy z chinami.

Czy Ty w ogóle kumasz, o co w tym chodzi? Można przeliczyć na 1 mieszkańca,
na miliard. NIC to nie zmienia. Ważne żeby we wszystkich krajach przeliczyć
na tš samš liczbę mieszkańców i wtedy można porównywać ze sobš kraje. A jak
Ci się nie podoba przeliczenie na np. milion, to se przesuń przecinek w
dowolnš stronę, byle dla wszystkich krajów o tš samš liczb pozycji i w tš
samš stronę. Przelicznie na tš samš liczbę mieszkańców pozwala porównać ze
sobš kraje, które majš różnš liczbę mieszkańców i tylko po to się to robi.


MK

49 Data: Kwiecien 28 2007 20:30:26
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maœlšg 

Marian Stopa napisał(a):
(...)

Przeliczyli na milion osób.

Czyli jak do statystyk wezme siebie i sšsiada, to wyjdzie
mi że na milion użytkowników samochodów w naszym kraju 500tyœ używa poloneza to będzie ok ? ;)

Jeżeli jest was milion, to owszem.

--
Jutro to dziœ, tyle że jutro.

50 Data: Kwiecien 28 2007 21:29:39
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:30:26 +0200, Artur 'futrzak' Maœlšg napisał(a):


Jeżeli jest was milion, to owszem.

ale maltanczykow jest 400tys, to jak mogš mieć
x wypadków na milion?

--
stopczyk

51 Data: Kwiecien 28 2007 22:08:56
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Marian Stopa"  wrote in message

Dnia Sat, 28 Apr 2007 20:30:26 +0200, Artur 'futrzak' Maœlšg napisał(a):


> Jeżeli jest was milion, to owszem.

ale maltanczykow jest 400tys, to jak mogš mieć
x wypadków na milion?

No to przelicz na 100 000 lub na 1 000 osób. Chodzi o podawanie w
wielkoœciach, które da się ze sobš porównać.


MK

52 Data: Kwiecien 28 2007 22:17:34
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Marian Stopa 

Dnia Sat, 28 Apr 2007 22:08:56 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

 

No to przelicz na 100 000 lub na 1 000 osób. Chodzi o podawanie w
wielkoœciach, które da się ze sobš porównać.

no ale skšd ja mam wiedzieć co za tytan intelektu podawał te dane,
może ten sam co pytał ile % tluszczu jest w 5% smietanie czy czym
tam innym?

--
stopczyk

53 Data: Kwiecien 28 2007 21:53:07
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Najmniej osób zginęło w wypadkach drogowych na Malcie (25 na milion mieszkańców), w Holandii (43), Szwecji (49) i Wielkiej Brytanii (56).
(...)
 Służyć temu mają kolejne propozycje legislacyjne, które rozważa KE, jak np. obowiązek instalowanie świateł do jazdy w dzień w nowo wyprodukowanych samochodach.

Z w/w krajow obowiazek jazdy na swiatlach jest tylko w Szwecji. Na Malcie to raczej nikt nie uzywa biegow wyzszych niz 2, bo by wyladowal w mozrzu;-). Jesli zatem wierzyc statystykom, to eurodarmozjady chca przez instalowanie swiatel dziennych statystyki owe pogorszyc. Wot unijna logika.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

54 Data: Kwiecien 28 2007 22:10:55
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Pawel "O'Pajak""  wrote in message

Powitanko,

> Najmniej osób zginęło w wypadkach drogowych na Malcie (25 na milion
> mieszkańców), w Holandii (43), Szwecji (49) i Wielkiej Brytanii (56).
(...)
>  Służyć
> temu mają kolejne propozycje legislacyjne, które rozważa KE, jak np.
> obowiązek instalowanie świateł do jazdy w dzień w nowo wyprodukowanych
> samochodach.

Z w/w krajow obowiazek jazdy na swiatlach jest tylko w Szwecji. Na
Malcie to raczej nikt nie uzywa biegow wyzszych niz 2, bo by wyladowal w
mozrzu;-)

Wystarczy odcinek drogi dłuższy niż 300 m, żeby właczyć wyżej niż 2 bieg.

(...)


MK

55 Data: Kwiecien 28 2007 22:42:35
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

W przeliczeniu na milion mieszkańców, w wypadkach drogowych zginęło w
Polsce 137 osób. Gorsze wskaźniki mają tylko Grecja (150), Estonia (152),
Łotwa (177) i Litwa (223).

Czyli nie jest zle biorac pod uwage stan naszych drog. Zakladajac chyba
optymistycznie srednia dlugosc zycia obywatela na 76 lat, szansa ze zginie w
wypadku wynosi 1:100. W zestawieniu ze wszystkimi dobrodziejstwami
wynikajacymi z mozliwoscia przemieszczania sie i wszystkimi zaletami
motoryzacji to przeciez stosunkowo niewielka cena. Od niezdrowego zarcia
umrze przeciez pewnie co 20 obywatel, przez pijanstwo co 50 i mozna tak
dlugo wymieniac.

56 Data: Kwiecien 28 2007 22:51:34
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

> W przeliczeniu na milion mieszkańców, w wypadkach drogowych zginęło w
> Polsce 137 osób. Gorsze wskaźniki mają tylko Grecja (150), Estonia
(152),
> Łotwa (177) i Litwa (223).

Czyli nie jest zle biorac pod uwage stan naszych drog. Zakladajac chyba
optymistycznie srednia dlugosc zycia obywatela na 76 lat, szansa ze zginie
w
wypadku wynosi 1:100. W zestawieniu ze wszystkimi dobrodziejstwami
wynikajacymi z mozliwoscia przemieszczania sie i wszystkimi zaletami
motoryzacji to przeciez stosunkowo niewielka cena. Od niezdrowego zarcia
umrze przeciez pewnie co 20 obywatel, przez pijanstwo co 50 i mozna tak
dlugo wymieniac.

Ale umrze sam w wyniku swojej głupoty, a w wypadku nie zawsze ginie sprawca.
Często sprawca uchodzi bez draśnięcia, a ofiara ginie (np. TIR wali w
osobówke).


MK

57 Data: Kwiecien 28 2007 22:58:00
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

Ale umrze sam w wyniku swojej głupoty, a w wypadku nie zawsze ginie
sprawca.
Często sprawca uchodzi bez draśnięcia, a ofiara ginie (np. TIR wali w
osobówke).

To prawda. Ale ja nie o tym. Zestaw korzysci jakie daje nam powszechne
zmotoryzowanie z kosztami czyli, szansa 1:100 na poniesienie smierci w
wypadku komunikacyjnym.

Poza tym warto zauwazyc, ze w kraju o mniejszym natezeniu ruchu i znacznie
lepszym systemie szkolenia kierowcow, gdzie jezdzi sie powoli jest zaledwie
2,5 raza mniej wypadkow niz u nas. Bedziemy jezdzic 40 km/h (zgodnie ze
znakami) i nadal ludzie beda gineli, tylko ze pewnie o 20-40% mniej... IMHO
nie warto.

58 Data: Kwiecien 28 2007 23:19:48
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

> Ale umrze sam w wyniku swojej głupoty, a w wypadku nie zawsze ginie
> sprawca.
> Często sprawca uchodzi bez draśnięcia, a ofiara ginie (np. TIR wali w
> osobówke).

To prawda. Ale ja nie o tym. Zestaw korzysci jakie daje nam powszechne
zmotoryzowanie z kosztami czyli, szansa 1:100 na poniesienie smierci w
wypadku komunikacyjnym.

Poza tym warto zauwazyc, ze w kraju o mniejszym natezeniu ruchu i znacznie
lepszym systemie szkolenia kierowcow, gdzie jezdzi sie powoli jest
zaledwie
2,5 raza mniej wypadkow niz u nas. Bedziemy jezdzic 40 km/h (zgodnie ze
znakami) i nadal ludzie beda gineli, tylko ze pewnie o 20-40% mniej...
IMHO
nie warto.

Gdyby ludzie jeździli tyle ile na znakach, pewnie ginęłoby mniej niż tylko
20-40% (byłoby mniej ofiar). Testy zderzeniowe prowadzi się przy
prędkościach około 50 km/h (boczne nawet przy mniejszych). Gdy uderzysz z
prędkością 50 km/h masz ogromne szanse przeżycia, przy 100 km/h dużo
mniejsze, przy 150 km/h prawie zerowe. W Polsce trzeba budować takie drogi,
gdzie można bezpiecznie jeździć szybko, gdzie jest mała szansa wypadku, bo
na typowej krętej, wąskiej, polskiej drodze nie da się bezpiecznie jechać
szybko, a ludzie chcą jeździć szybko i jeżdżą tak niestety na drogach do
tego nieprzystosowanych.


MK

59 Data: Kwiecien 29 2007 00:48:12
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

Gdyby ludzie jeździli tyle ile na znakach, pewnie ginęłoby mniej niż tylko
20-40% (byłoby mniej ofiar).

?????? Byloby mniej wypadkow o 20-40%, pewnie troche zmienilby sie rozklad
przyczyn.

Testy zderzeniowe prowadzi się przy
prędkościach około 50 km/h (boczne nawet przy mniejszych). Gdy uderzysz z
prędkością 50 km/h masz ogromne szanse przeżycia, przy 100 km/h dużo
mniejsze, przy 150 km/h prawie zerowe.

90 w zupelnosci wystarczy zeby sie zabic, a 50 zeby zabic dziecko.

W Polsce trzeba budować takie drogi,
gdzie można bezpiecznie jeździć szybko, gdzie jest mała szansa wypadku, bo
na typowej krętej, wąskiej, polskiej drodze nie da się bezpiecznie jechać
szybko, a ludzie chcą jeździć szybko i jeżdżą tak niestety na drogach do
tego nieprzystosowanych.

I co, wybuduja juz te mityczne autostrady, to nagle waskie i niebezpieczne
drogi znikna? Inna sprawa, ze jak mialbym oceniac ze swojego punktu widzenia
to mnie dobra droga nie nastraja do szybkiej jazdy. Na trasie na najwezszych
i pozornie najgorszych odcinkach jezdze najszybciej dla samej przyjemnosci
jak okazuje sie, ze bede przed czasem to wole sie wlec po autostradzie 90
km/h niz odpuscic kilka seri zakretow.

60 Data: Kwiecien 29 2007 20:59:07
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

> Gdyby ludzie jeździli tyle ile na znakach, pewnie ginęłoby mniej niż
tylko
> 20-40% (byłoby mniej ofiar).

?????? Byloby mniej wypadkow o 20-40%, pewnie troche zmienilby sie rozklad
przyczyn.

> Testy zderzeniowe prowadzi się przy
> prędkościach około 50 km/h (boczne nawet przy mniejszych). Gdy uderzysz
z
> prędkością 50 km/h masz ogromne szanse przeżycia, przy 100 km/h dużo
> mniejsze, przy 150 km/h prawie zerowe.

90 w zupelnosci wystarczy zeby sie zabic, a 50 zeby zabic dziecko.

No ale gdy z 90 dasz radę przez zderzeniem wyhamowac do 50 to juz inna
bajka. A ze 150 dasz radę wyhamowac powiedzmy do 110.

> W Polsce trzeba budować takie drogi,
> gdzie można bezpiecznie jeździć szybko, gdzie jest mała szansa wypadku,
bo
> na typowej krętej, wąskiej, polskiej drodze nie da się bezpiecznie
jechać
> szybko, a ludzie chcą jeździć szybko i jeżdżą tak niestety na drogach do
> tego nieprzystosowanych.

I co, wybuduja juz te mityczne autostrady, to nagle waskie i niebezpieczne
drogi znikna? Inna sprawa, ze jak mialbym oceniac ze swojego punktu
widzenia
to mnie dobra droga nie nastraja do szybkiej jazdy. Na trasie na
najwezszych
i pozornie najgorszych odcinkach jezdze najszybciej dla samej przyjemnosci
jak okazuje sie, ze bede przed czasem to wole sie wlec po autostradzie 90
km/h niz odpuscic kilka seri zakretow.

Ty, ja tak do tego podchodzimy, ale większość tak nie postępuje ;-)


MK

61 Data: Kwiecien 29 2007 21:01:45
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

i pozornie najgorszych odcinkach jezdze najszybciej dla samej
przyjemnosci
jak okazuje sie, ze bede przed czasem to wole sie wlec po autostradzie 90
km/h niz odpuscic kilka seri zakretow.

Ty, ja tak do tego podchodzimy, ale większość tak nie postępuje ;-)

Ile Twoj samochod pali oleju? Dolewasz? Pytam tutaj, bo zakladanie nowego
watku wydaje mi sie bezsensowne.

62 Data: Kwiecien 29 2007 21:14:00
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

>> i pozornie najgorszych odcinkach jezdze najszybciej dla samej
>> przyjemnosci
>> jak okazuje sie, ze bede przed czasem to wole sie wlec po autostradzie
90
>> km/h niz odpuscic kilka seri zakretow.
>
> Ty, ja tak do tego podchodzimy, ale większość tak nie postępuje ;-)

Ile Twoj samochod pali oleju? Dolewasz? Pytam tutaj, bo zakladanie nowego
watku wydaje mi sie bezsensowne.

Jak na razie koło 0,2 - 0,4 l na 10 000 km. Mam jeszcze za mały przebieg,
żeby stwierdzić, ile pali stale. Mam dopiero koło 16 000 km przebiegu i w
tym czasie gdzieś mniej więcej tyle palił. Jeszcze nie dolewałem. A Twój
ile?


MK

63 Data: Kwiecien 29 2007 21:57:05
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

Jak na razie koło 0,2 - 0,4 l na 10 000 km. Mam jeszcze za mały przebieg,
żeby stwierdzić, ile pali stale. Mam dopiero koło 16 000 km przebiegu i w
tym czasie gdzieś mniej więcej tyle palił. Jeszcze nie dolewałem. A Twój
ile?

Nie wiem.

W piatek po raz drugi sprawdzalem (przy 6 tys km bylo prawie max). Na
bagnecie jest 5 zaznaczonych punktow, ponizej min, powyzej max. Fabrycznie
zalane byolo pod kreske max. Teraz jest jeszcze 3/5 na bagnecie, nie wiem
jakie to oznacza zuzycie, przebieg to chyba 21 albo 22 tys km, niedlugo
pierwszy przeglad wiec wydaje sie, ze dolewki nie beda narazie konieczne.

Jezdzilem X16XEL, ktory byl wyjatkowo udany od strony olejozernosci na
przekor normie i obiegowym opinia, dbac tez specjalnie nie dbalem. Dopiero
kiedy, go przegrzalem troche sie "popsul".

64 Data: Kwiecien 29 2007 22:04:18
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

> Jak na razie koło 0,2 - 0,4 l na 10 000 km. Mam jeszcze za mały
przebieg,
> żeby stwierdzić, ile pali stale. Mam dopiero koło 16 000 km przebiegu i
w
> tym czasie gdzieś mniej więcej tyle palił. Jeszcze nie dolewałem. A Twój
> ile?

Nie wiem.

W piatek po raz drugi sprawdzalem (przy 6 tys km bylo prawie max). Na
bagnecie jest 5 zaznaczonych punktow, ponizej min, powyzej max. Fabrycznie
zalane byolo pod kreske max. Teraz jest jeszcze 3/5 na bagnecie, nie wiem
jakie to oznacza zuzycie, przebieg to chyba 21 albo 22 tys km, niedlugo
pierwszy przeglad wiec wydaje sie, ze dolewki nie beda narazie konieczne.

Pomiędzy skrajną dolną a skrajną górną kreską jest 1 litr.

Sam muszę jutro sprawdzić, bo już dawno nie kontrolowałem poziomu oleju.

(...)


MK

65 Data: Kwiecien 29 2007 22:10:45
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

BTW: Wydaje sie, ze cos w tym egzemplarzu szwankuje. Na plaskim dokreca sie
na V biegu tylko do 5500-5600, licznik niby pokazuje 195, ale jest to
predkosc rzeczywista 185 km/h. Na A4 zupelnie nie da sie sprawdzic, ale na
"3" czy "7" utrzyma rzeczywiste 188-190 na plaskim dopiero po rozpedzeniu do
wiekszej predkosci na zjezdzie. Czy osiagnalby taka predkosc na idealnie
plaskim to nie jestem przekonany. No chyba, ze tak ma byc.

66 Data: Kwiecien 29 2007 22:35:22
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

BTW: Wydaje sie, ze cos w tym egzemplarzu szwankuje. Na plaskim dokreca
sie
na V biegu tylko do 5500-5600, licznik niby pokazuje 195, ale jest to
predkosc rzeczywista 185 km/h. Na A4 zupelnie nie da sie sprawdzic, ale na
"3" czy "7" utrzyma rzeczywiste 188-190 na plaskim dopiero po rozpedzeniu
do
wiekszej predkosci na zjezdzie. Czy osiagnalby taka predkosc na idealnie
plaskim to nie jestem przekonany. No chyba, ze tak ma byc.

V max swojego nie sprawdzałem. Kiedyś z góry, na pustej drodze ekspresowej
(nie napisze na jakiej, bo Policja czyta grupę ;-)) bujnąłem go do 205 i
poszedł by jeszcze troche, ale musiałem hamować przed zakrętem. Ale, jak
pisałem, było dość mocno z góry (a i nikomu nie zagrażałem, bo byłem sam).
Na płaskim nie wiem ile pójdzie, bo nie mam gdzie sprawdzić.


MK

67 Data: Maj 01 2007 14:52:07
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

V max swojego nie sprawdzałem. Kiedyś z góry, na pustej drodze ekspresowej
(nie napisze na jakiej, bo Policja czyta grupę ;-)) bujnąłem go do 205

heh, przy 205 km/h komputer pokladowy pokazuje jak dobrze pamietam chyba 193
albo 194 km/h. Ale czy u Ciebie jest tak samo to nie dam glowy.

68 Data: Maj 01 2007 14:54:25
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

heh, przy 205 km/h komputer pokladowy pokazuje jak dobrze pamietam chyba
193 albo 194 km/h. Ale czy u Ciebie jest tak samo to nie dam glowy.

BTW: To GPS jeszcze inaczej pokazuje. Czyzby komputer mogl minimalnie
zanizac? Roznice sa niegodne dyskusji, ale jednak wystepuja.

69 Data: Maj 01 2007 14:54:46
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

> V max swojego nie sprawdzałem. Kiedyś z góry, na pustej drodze
ekspresowej
> (nie napisze na jakiej, bo Policja czyta grupę ;-)) bujnąłem go do 205

heh, przy 205 km/h komputer pokladowy pokazuje jak dobrze pamietam chyba
193
albo 194 km/h. Ale czy u Ciebie jest tak samo to nie dam glowy.

Trzeba by GPS-em sprawdzić.


MK

70 Data: Maj 01 2007 21:28:07
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

heh, przy 205 km/h komputer pokladowy pokazuje jak dobrze pamietam chyba
193
albo 194 km/h. Ale czy u Ciebie jest tak samo to nie dam glowy.

Trzeba by GPS-em sprawdzić.

Jeszcze jedno. Plastiki i wykonczenie! Auto ma 2 miesiace, a wnetrze
trzeszczy tak jakby mialo 20 lat :-( Jadac po bruku slysze grzechotanie ze
wszystkich stron. A sposowanie i jakosc materialow na pierwszy rzut oka sa
przeciez pierwszorzedne.

71 Data: Maj 01 2007 22:08:32
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

>> heh, przy 205 km/h komputer pokladowy pokazuje jak dobrze pamietam
chyba
> 193
>> albo 194 km/h. Ale czy u Ciebie jest tak samo to nie dam glowy.
>
> Trzeba by GPS-em sprawdzić.

Jeszcze jedno. Plastiki i wykonczenie! Auto ma 2 miesiace, a wnetrze
trzeszczy tak jakby mialo 20 lat :-( Jadac po bruku slysze grzechotanie ze
wszystkich stron. A sposowanie i jakosc materialow na pierwszy rzut oka sa
przeciez pierwszorzedne.

U mnie nic tapicerka nie trzeszczy.


MK

72 Data: Maj 01 2007 14:56:22
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: blackbird 

heh, przy 205 km/h komputer pokladowy pokazuje jak dobrze pamietam chyba
193 albo 194 km/h. Ale czy u Ciebie jest tak samo to nie dam glowy.

Zeby nie bylo calkiem OT, to teraz juz nie bede sprawdzal, bo w nocy tak
szybko nie jezdze a w dzien trzeba gasic swiatla...

73 Data: Kwiecien 29 2007 00:45:28
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg"  napisał w
wiadomości


Pięknie Polska wypadła, pięknie. Może parę osób się zastanowi
na własnym zachowaniem na drodze...

" W Polsce dodatkowym problemem jest stan infrastruktury,
którą należy zmodernizować i rozbudować"

A nad powyzszym to nie warto sie zastanowic ?

pozdrawiam, leszek

74 Data: Kwiecien 30 2007 10:56:47
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

cpt. Nemo napisał(a):
(...)

" W Polsce dodatkowym problemem jest stan infrastruktury,
którą należy zmodernizować i rozbudować"

A nad powyzszym to nie warto sie zastanowic ?

Brawa, brawo. W końcu ktoś zauważył i ten fragment.


--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

75 Data: Kwiecien 29 2007 10:32:51
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: J.F. 

On Sat, 28 Apr 2007 17:02:19 +0200,  Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/unia-przeciw-drogowym-piratom,903166,415?sa=1

<cite>
Dane te wskazują, że od 2001 do 2006 roku liczba ofiar śmiertelnych
zmniejszyła się na drogach całej UE o 22 proc., w tym w Polsce tylko o 5
proc. W Luksemburgu - aż o 49 proc., o 42 proc. we Francji i Portugalii.

</cite>
Pięknie Polska wypadła, pięknie. Może parę osób się zastanowi
na własnym zachowaniem na drodze...

Przeciez od lat wypada podobnie. Moze pare osob sie zastanowi nad
drogami, tzn nowymi autostradami :-)

Albo nad tym ile samochodow przybylo przez tych 5 lat .. moze jestesmy
pierwsi a nie ostatni w poprawianiu statystyk ?

J.

76 Data: Kwiecien 29 2007 22:54:34
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Padre_peper 

  pasy bezpieczeństwa i noszenie kasku, a także
                        ^^^^^^^^^^^^^^^

Oj czyżby sie nowy przepis szykował?

77 Data: Kwiecien 29 2007 22:59:51
Temat: Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom
Autor: Sanctum Officium 

"Padre_peper"  wrote in message

  pasy bezpieczeństwa i noszenie kasku, a także
                        ^^^^^^^^^^^^^^^

Oj czyżby sie nowy przepis szykował?

Piesi będą chodzić w kaskach? A w domu też będę musiał chodzić w kasku?


MK

Re: [PRESS] Unia przeciw drogowym piratom



Grupy dyskusyjne