Witam!
Pół roku temu (10tys km) wymianiałem w przednim zawieszeniu mojego Golfika mk3 kolumny McPhersona, włącznie z tulejami gumowymi wchodzącymi z kielich nad amorkiem oraz łożyskiem.
Wiem że powinienem ustawić geometrię przedniego zawieszenia ale jakoś mi się zeszło, musiałem wymienić jedną tuleję i tak jezdziłem.
Będąc kilka dni temu na przeglądzie wyszło że mam niepoprawną zbieżność czemu się nie dziwie, jednak trzeba coś z tym zrobić.
Diagnosta stwiierdził że mam do wymiany gumowe tuleje wchodzące w kielich oraz możliwe że łożyska na amortyzatorem (sic!!). Stwierdził że amortyzatory nie były dokręcone i tuleje się wytarły (przez te 10kkm) w związku z czym jest w nich luz. Podniósł samochód i ruszał kolumnami z amorkami (kola wisiały w powietrzu) w płaszczyżnie pionowej.
Z tego co mówił on jak i każdy mechanik, kolumny moją mieć luz w płaszczyźnie pionowej.
Wg mnie i na chłopski rozum, przy podniesionych kołach kolumny podczas szarpania (łapiąc za sprężyny i szarpiąc na boki) będą delikatnie "chodziły" ponieważ tuleja nie siedzi ciasno w kieluchu.
Pozniej po opuszczeniu tuleje powinny oprzeć się w tym samym miiejscu, jednak przy drugim wjechaniu na linię komputer wskazywał inne ustawienie zbieżności.
Pojechałem do mechanika, który wymieniał kolumny i ... kazał mi zmienić diagnoste:)
I teraz zagadka - komu wierzyć? Gdzie pojechać by sprawdzili i ustawili tak by było OK.
Kto ma rację, jak to powinno być w przednim zawieszeniu - jakieś sugestie?
Moze polecicie dobrą stację diagnostyczą w Lublinie, taką na której nie zedrą?
L.W.
| 2 | 
Data: Luty 28 2007 17:07:39 | 
| Temat: Re: [LUB] Ustawienie geometrii - stacja diagnostyczna | 
| Autor: Qba  | 
W   namalowal... 
ciach 
 
fajna maszynke maja w serwisie kolo abc na zwiazkowej laserki swieca i w  
ogole bajery, ale mi tam koles za pierwszym razem zpieprzyl ustawienie,  
3 razy poprawial i jeszcze nie jest dobrze, za to nie mam zastrzezen do  
seata na unickiej archaiczny sprzet ale wszystko po ustawianiu ok 
 
 | 3 | 
Data: Marzec 01 2007 17:35:06 |  | Temat: Re: [LUB] Ustawienie geometrii - stacja diagnostyczna |  | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk  |  
Lukasz W. napisał: 
 Pół roku temu (10tys km) wymianiałem w przednim zawieszeniu mojego  
Golfika mk3 kolumny McPhersona, włącznie z tulejami gumowymi wchodzącymi  
z kielich nad amorkiem oraz łożyskiem. 
Wiem że powinienem ustawić geometrię przedniego zawieszenia ale jakoś mi  
się zeszło, musiałem wymienić jedną tuleję i tak jezdziłem. 
Będąc kilka dni temu na przeglądzie wyszło że mam niepoprawną zbieżność  
czemu się nie dziwie, jednak trzeba coś z tym zrobić. 
Diagnosta stwiierdził że mam do wymiany gumowe tuleje wchodzące w  
kielich oraz możliwe że łożyska na amortyzatorem (sic!!). Stwierdził że  
amortyzatory nie były dokręcone i tuleje się wytarły (przez te 10kkm) w  
związku z czym jest w nich luz. Podniósł samochód i ruszał kolumnami z  
amorkami (kola wisiały w powietrzu) w płaszczyżnie pionowej. 
Z tego co mówił on jak i każdy mechanik, kolumny moją mieć luz w  
płaszczyźnie pionowej 
 
możliwe że jak Ci to robili to nie do końca dokręcone było - bo miałeś 
niby robić zbieżność. No i oto są tego efekty. Dobrze, że Ci nie odpadlo 
kolo czy coś :P
 
--   
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Et39m:+48605066384 gg3211630 (lepiej @) 
prr: giant boulder'02 @13kkm - brak czasu :( / tychy-sosnowiec-gliwice 
pms: vw golf 2 byl, juz sprzedany :) /  
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 240kkm/32kkm hydrokomfortowa :)
  |  |