Witajcie,
miałem wymienianą chłodnicę w BMW 328i z 1998roku.
po wymianie podczas jazy zapaliła się kontrolka poziomu płynu. zatrzymałem się dolałem płynu, próbowałem posukać wycieku - nie znalazłem, więc jechałem dalej.
niestety po następnych około 100km wskazówka poziomu temperatury podskoczyła na czerwone i zagotowoał się płyn i otworzył się zawór zabezpieczający i spod maski wydostawała się para. natychmiast zatrzymałem się, poczekałem aż samochód ochłodzi się, uzupełniłem płyn.
jednak teraz po krótkim czasie temperatura cieczy rośnie i trzeba uzupełniać płyn.
nie ma wody w oleju, ani oleju w wodzie. silnik pracuje całkowicie normalnie, zapala całkowicie normalnie, nie widać żadnych niepokojących dymów z ruzry wydechowej. zawsze gdy temperatura podskoczyła przed niepokojący poziom wyłaczałem silnik, żeby zapobiec przegrzaniu. chłodnica raz jest zimna, raz robi się ciepła.
1. czy taki objaw jest równoznaczny z wydmuchaniem uszczelki pod głowicą?
2. czy możliwe, że uszkodzeniu uległa również głowica.
3. czy w tym silniku jest specjalna procedura odpowietrzania układu chłodzenia, której mógł nie zrobić mechanik, co spowodowało problemy?
Jak można to sprawdzić?
Adrian
2 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 15:45:17 |
Temat: Re: Uszczelka pod głowicą? BMW 328i |
Autor: Tomi |
Użytkownik "Adrian Fazi" napisał w wiadomości
Witajcie,
miałem wymienianą chłodnicę w BMW 328i z 1998roku.
po wymianie podczas jazy zapaliła się kontrolka poziomu płynu. zatrzymałem
się dolałem płynu, próbowałem posukać wycieku - nie znalazłem, więc
jechałem dalej.
niestety po następnych około 100km wskazówka poziomu temperatury
podskoczyła na czerwone i zagotowoał się płyn i otworzył się zawór
zabezpieczający i spod maski wydostawała się para. natychmiast zatrzymałem
się, poczekałem aż samochód ochłodzi się, uzupełniłem płyn.
jednak teraz po krótkim czasie temperatura cieczy rośnie i trzeba
uzupełniać płyn.
nie ma wody w oleju, ani oleju w wodzie. silnik pracuje całkowicie
normalnie, zapala całkowicie normalnie, nie widać żadnych niepokojących
dymów z ruzry wydechowej. zawsze gdy temperatura podskoczyła przed
niepokojący poziom wyłaczałem silnik, żeby zapobiec przegrzaniu. chłodnica
raz jest zimna, raz robi się ciepła.
1. czy taki objaw jest równoznaczny z wydmuchaniem uszczelki pod głowicą?
2. czy możliwe, że uszkodzeniu uległa również głowica.
3. czy w tym silniku jest specjalna procedura odpowietrzania układu
chłodzenia, której mógł nie zrobić mechanik, co spowodowało problemy?
Jak można to sprawdzić?
Rano gdy auto jest zimne po nocy, uzupelniasz plyn do poprawnego stanu i
jezdzisz jak zwykle
Nastepnego dnia znowu rano gdyz zimny znow uzupelniasz
Tak dlugo az nie bedzie potrzeby uzupeniac
Wazne aby za kazdym razem uruchamiac ogrzewanie na maxa oraz troche wysokich
obrotow nie zaszkodzi a wypchnie powietrze z calego ukladu
Pozdro
3 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:39:42 | Temat: Re: Uszczelka pod głowicą? BMW 328i | Autor: Przemek |
Użytkownik "Adrian Fazi" napisał w wiadomości
Witajcie,
miałem wymienianą chłodnicę w BMW 328i z 1998roku.
po wymianie podczas jazy zapaliła się kontrolka poziomu płynu. zatrzymałem się dolałem płynu, próbowałem posukać wycieku - nie znalazłem, więc jechałem dalej.
1. czy taki objaw jest równoznaczny z wydmuchaniem uszczelki pod głowicą?
2. czy możliwe, że uszkodzeniu uległa również głowica.
3. czy w tym silniku jest specjalna procedura odpowietrzania układu chłodzenia, której mógł nie zrobić mechanik, co spowodowało problemy?
A dlaczego miales wymieniana chlodnice? Bo mozliwe ze stara uszkodzilo nadmierne cisnienie w ukladzie spowodowane padnieta uszczelka
a nowa poniewaz jest odporniejsza wytrzymala wieksze cisnienie wiec plyn wylecial inna droga (padl najslabszy element)
pzdr
4 |
Data: Listopad 01 2007 10:08:10 | Temat: Re: Uszczelka pod głowicą? BMW 328i | Autor: pascal |
Stłuczka była powodem.
Chłodnica była do naprawy, ale wolałem wymienić.
Adrian
| | |