Grupy dyskusyjne »
VW Golf 2008 crash-test 100km/h
VW Golf 2008 crash-test 100km/h
1 | Data: Pa?dziernik 31 2009 20:06:11 |
Temat: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | |
Autor: Michał | test, 2 |
Data: Pa?dziernik 31 2009 21:24:14 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: arekmx | =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= wrote: test, W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużym samochodem będzie podobnie (może nóg nie połamie itp ale mózg Ci w czaszce jak piłeczka będzie się odbijał... podobnie reszta organów). -- Arek, arekmx|gazeta.pl 3 |
Data: Pa?dziernik 31 2009 20:41:38 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał | W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużymsamochodem będzie podobnie (może nóg nie połamie itp ale mózg Ci w czaszce jakpiłeczka będzie się odbijał... podobnie reszta organów). 60G tak to jest problem, ale duże jest długie - pomijajac że vw nie jest bezpieczne i sie zganiata "bardziej niż inne". tu jets filimik duży sedan vw (2.2 tony) vs małe vw polo(1.2tony?): http://www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Listopad 01 2009 12:02:26 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Maciej Browarczyk | Michał pisze: tu jets filimik duży sedan vw (2.2 tony) vs małe vw polo(1.2tony?): Ciekawy sedan, podobnie jak Audi A8, BMW 7 i Mercedes S :) -- Pozdrawiam, Maciek 5 |
Data: Listopad 01 2009 15:25:58 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Jan Strybyszewski | Michał pisze: W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużymsamochodem Jezdzij czolgiem. Widac na drogach iz czym wieksze auto tym wieksza wylegarnia debila. 6 |
Data: Listopad 02 2009 10:34:28 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Arek (G) | Michał pisze: W tym video mówią, że chodzi głównie o opóźnienie typu 60G. Dużymsamochodem Bardziej niż co? tu jets filimik duży sedan vw (2.2 tony) vs małe vw polo(1.2tony?): Nie dostrzegasz różnicy pomiędzy sedanem a limuzyną, tak samo jak pomiędzy prędkością 100km/h a 64km/h? A. 7 |
Data: Pa?dziernik 31 2009 21:19:12 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 31 Oct 2009 20:06:11 +0000, osobnik zwany test,no niesamowite. "tryb nieĹmiertelnoĹci" nie działa -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 8 |
Data: Pa?dziernik 31 2009 23:11:37 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Tomasz Pyra | Michał pisze: test, Dużymi tak samo lepiej nie. W obecnej sytuacji zrobienie samochodu bezpiecznego przy 100km/h to istotny błąd. Samochód musi oferować maksymalne bezpieczeństwo i minimalne opóźnienia działające na ludzi przy zderzeniu przy 64km/h. Niezależnie czy samochód jest duży, czy mały. I przy tej prędkości dobrze zaprojektowany samochód zużyje już całość stref zgniotu, więc przekroczenie tej prędkości przy zderzeniu najprawdopodobniej szybko spowoduje obrażenia. Zresztą jest na tym filmie (od 4:51) wykres dokładnie to pokazujący - do 64km/h ludzie trzymają się dobrze, po to żeby tuż powyżej nagle pojawiły się obrażenia. Chodzi o testy EuroNCAP które przyznają popularne "gwiazdki" - tam się zderza samochód w ściśle ustalonych warunkach (czołowo przy 64km/h) więc i samochody buduje się pod te ściśle określone warunki. Prosta zasada - what you measure is what you get . Co do przeciążeń, nie wiem czy 60g faktycznie jest taką barierą nie do przebicia. Samochody sportowe mają dużo sztywniejszą klatkę bezpieczeństwa, a załoga przypięta jest bardziej rozbudowanymi pasami bez żadnych ograniczników naciągu, przeciążenia zapewne ogromne, a jakoś to przeżywają. Najwyższą zmierzoną (a w większości wypadków jednak się przeciążeń nie mierzy) wartością przeciążenia którą przeżył człowiek to 179g (173km/h do zera na drodze 66cm), a przeciążenia spowodowały tylko połamanie żeber. 9 |
Data: Listopad 01 2009 01:03:45 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał | Dużymi tak samo lepiej nie. Podobno 40G jest 100% bezpieczne dla normalnego człowieka. czyli troszkę dłuższa maska, i ze 100km/h spokojnie. problemem są pasy i głowa, i to żeby sie zacisneły naprawdę mocno. raz zrobiłęm "test" (nie celowo) policzyłem i mi wyszło pi*drzwi 6g co jest wartoscią, że "średnio" da się kierownicę utrzymać - tz jeszcze utrzymasz ale siebie już nie. 6g nie uszkadza samochodu (lanosa)- to było jakieś 6..7 ton nacisku, troszkę się zerwało tabliczce, rerestracji i pewnie tym plastikom w środku zderzaka, 2 drzewka "się wyrwały" i auto z 35...40km/h się zatrzymało. zresztą to nie na temat :) 35 km/h i z niecały metr to nie 100 km/h :) co do 5***** "to kiedyś to się robiło bezpieczne samochody" kiedy jeszcze 5 ***** żaden nie dostał. laguna model 2001 - 85km/h w drzewo (nawet akumulator działa dalej ;), ciekawe czy by się navi właczyła i działała ), w każdym razie prawie wnętrze nie drgneło: http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE i moje auto rozwalone o drzewo (tz podobne do tego co mam), projekt z 1989 prod 1992..2001 pierwsze bezpieczne renault. Podobno bylo to 100km/h już drgneła konstukcja słupków A, czyli 105km/h było by bardzo niebezpieczne a ciekawe ile było naprawde: http://www.youtube.com/watch?v=S_sOVNmo1mY tylko cos chwilowo na youtube padło http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI tu zderzenie ze stara lancią, koło 70km/h suma. i porzednie 2 crashtesty z okolic 1993 wywalili :( 40km/h i 60km/h ok, ale to już zabytkowe auta sie zaczynają robić :) (choć jednak się nimi (niestety/stety) jeździ.... ah ten kryzys ;) ) Tak naprawde to ciekawe czy jakieś nowsze duze auto ala vw phaeton, bmw e65, lub renault vel satis albo podobne (w221?) - koło 2 ton, jest bezpieczne przy 100km/h, lub 110km/h w to drzewo czy ścianę. Bo czasami ktoś w coś przywali czymś takim, i jakoś mało się dzieje (pomijam ze jak ktoś wywala na auto 220..380kpln to idea życia nie polega na tym zeby się zabić na drodze). no pomijam heidera (czy jakoś tak - autryjacki "polityk") ale pasów nie zapioł. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Listopad 02 2009 13:48:16 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Wojtekk |
Przyjrzyj się dokładnie jak wygląda kierowca w samochodzie na filmie. Samochód po wjechaniu w przeszkodę zwalnia prawie do zera, a kierowca przez chwilę leci dalej z prędkością prawie 100km/h. Najpierw chwila na zablokowanie pasów, później pasy trochę naciągają się (ogranicznik naciągu też robi swoje) i kierowca z dużym impetem ładuje prawie całym ciałem na deskę prawie już zatrzymanego samochodu. I właśnie opóźnienie g w czasie tego uderzenia jest zabójcze.Samochody sportowe mają dużo sztywniejszą klatkę bezpieczeństwa, a Sportowe pasy trzymają kierowcę na tyle mocno, że jest poddany silnemu przeciążeniu już od początku zderzenia. Dzięki temu przeciążenie jest bardziej równomiernie rozłożone w czasie. http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI Jaka suma? Przy zderzeniu czołowym prędkości nie sumują się! Pozdrawiam Wojtek 13 |
Data: Listopad 02 2009 23:04:31 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał | > http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI czywiście że sumują (w bardzo bardzo precyzyjnym przybliżeniu) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Listopad 03 2009 11:59:46 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Wojtekk |
> http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHI A teraz dopasuj do tej teorii prawa fizyki: zasadę zachowania pędu i zasadę zachowania energii. Przy podobnych masach samochodów wyjdzie zastępcza prędkość zbliżona do średniej prędkości dwóch pojazdów. Pozdrawiam Wojtek 15 |
Data: Listopad 04 2009 07:10:02 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał | >> > http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHIśrednie j tak, tamten filmik pokazywał zderzenie auto o podobnej masie (nie wiem jakie modele to były ale gdzieś od 1.5..1.75 tony vs 1.4..1.65 ?). Tu jest dobry filmik pokazujący to na różnych masach http://www.youtube.com/watch?v=yFMrx3BGXpQ i tak na oko wyglądało to na 60 vs 60 km/h = 120km/h po zderzeniu prędkości były na oko (Da się policzyć) 30km/h vs -30km/h czyli zmiana prędkości wyniosła: phaeton 60->30 delta=30 polo 60->-30 delata=90 gdzie się podział nadmiar energii z tego duzego auta ? został i jedzie sobie dalej, tylko wolniej, pewnie za chwile wychmuje oponami, lub ręczny się zaciągnoł sam, czy esp gdyby phaeton stał a polo jechał 120 było by podobnie z róznicami prędkości - pchnoł by phaetona do tyłu do prędkości 30km/h. gdzyby phaeton jechał 120km/h pchnoł by polo do 90km/h. ma sens ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Listopad 04 2009 07:13:33 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał | Czołowe zderzenie dwóch identycznych samochodów, przy tej samej tak, troszkę lepiej się zazębiają auta, to masz kiladziesiąt cm więce strefy.
tak.
tz. sumuja się nie ważne ile każdy z nich jechał, przy przeciążeniach i zniszczeniach liczy się suma, nie potrzeba prędkości poszczególnych aut. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 20 |
Data: Listopad 08 2009 01:56:30 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał |
Skoro uparłeś się na tę sumę to uzupełnij, że dla każdego uczestnikaczołówki liczy się suma prędkości, ale... przemnożona przez stosunek masyprzeciwnika do
suma prędkości i masy, poszczególne prekości nie istotne. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Listopad 04 2009 13:17:14 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Massai | Michał wrote: > Czołowe zderzenie dwóch identycznych samochodów, przy tej samej Mówimy o teoretycznej czołówie, punkt w punkt... wtedy nic się raczej nie "zazębia". Jesli samochód jedzie 60km/h i wali w STOJĄCY samochód, wykorzystuje wtedy swoje i jego strefy zgniotu. Samochód jedzie 60 i drugi też 60, czołowo się zderzają. Każdy z nich wykorzystuje po prostu swoje strefy zgniotu. Co innego jeśli walisz czołowo w załadowaną wywrotkę z zamontowanymi "odbojknikami". Twoja masa na wywrotce praktycznie nie robi wrażenia, odbojnik nic nie pochłania, więc de facto zmieniasz prędkość z 60km/h na -59km/h (wywrotka pcha cię w przeciwnym kierunku, bo sama też jechała 60km/h). Wtedy tu jest w pewnym sensie "sumowanie" prędkości.
Zdecyduj się. Powyżej piszesz że nie liczy się suma, a tutaj że jednak się liczy. -- Pozdro Massai 22 |
Data: Listopad 08 2009 01:54:41 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał | Mówimy o teoretycznej czołówie, punkt w punkt... wtedy nic się raczej myślę że na te naście cm to się mogą zazębić, co trochę zwiększa strefę. Co innego jeśli walisz czołowo w załadowaną wywrotkę z zamontowanymi Z tego co widziałem po fotkach zazwyczaj taka wywrotka jest podpijana do góry na tym metalowym a auto wciska się gdzieś pod wycieraczki albo go na słupkach podnosi, w niektórych słupki puszczają. tz może nie wywortak a takie transoprowe bo wywrotka to chyba ciężka :) tu jeszcze jedna istotna prrawa zeby auto pochłoneło energię a nie odbiło się. Zdecyduj się. Powyżej piszesz że nie liczy się suma, a tutaj że jednak suma, w rozumieniu nie ma znaczenia prędkość poszczególnych aut. suma i masy. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Listopad 03 2009 18:39:41 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Tomasz Pyra | Michał pisze: http://www.youtube.com/watch?v=nj_W8LnpWHIJaka suma? Przy zderzeniu czołowym prędkości nie sumują się! Można rzec że się sumują, ale zaraz potem dzielą (niekoniecznie po równo - to zależy od różnicy mas). W każdym razie zderzenie dwóch identycznych samochodów będzie w skutkach podobne jak zderzenie jednego ze ścianą. 24 |
Data: Listopad 04 2009 07:17:31 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Michał | Można rzec że się sumują, ale zaraz potem dzielą (niekoniecznie po równo tak przydład jade sobie A4, pod prąd... i cyz ma to znaczenie czy z krakowa do wrocławia czy na odwrót ? nie ma a ziemia kręci się nie pamiętam ile dokłądnie ale dajmy na to 600km/h w kieruku krakowa :) więc suma i suma :) a potem sie dzielą, w zależnpści od sprężystości i mas. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Listopad 01 2009 01:05:36 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czyli małymi samochodami nie jeźdizmy szybko :) http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I Czyli jednak Golfy mają szyberdachy... I to nawet automatyczne -- w razie wypadku otwierają się, na zewnątrz, aby ułatwić wysiadanie... ;) -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 26 |
Data: Listopad 01 2009 07:00:12 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: AL | Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
abys raczej mogl wzywac pomocy ;) -- pozdr Adam (AL) TG 27 |
Data: Listopad 01 2009 14:37:10 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czyli jednak Golfy mają szyberdachy... I to nawet abys raczej mogl wzywac pomocy Strzelaniem z rac? ;) -=- Widzę, że te małe samochody mają jakieś niedoróbki -- jakieś błędy konstrukcyjne... Niby podrywają się do lotu tuż po łomotnięciu w betonowe klocki, ale szybko opadają na ziemię... ;) To wyczyny tak zwanych niskich lotów. ;) -=- BTW 100 km/h -- z jaką szybkością trzeba jechać, aby łomotnąć w ścianę z szybkością 100 km/h? Chyba, że ściana stoi za zakrętem lub wyjedzie znienacka z bocznej drogi... -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 28 |
Data: Listopad 01 2009 19:44:19 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Widzę, że te małe samochody mają jakieś niedoróbki -- jakieś Ale są też konstrukcje wyższych lotów. :) I też są poddawane krasztestom. ;) Co czuje taki modelarz, gdy jego śmigłowiec czy samolocik roztrzaskuje się o ziemię?... -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 29 |
Data: Listopad 01 2009 07:29:04 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: pwz | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Czyli jednak Golfy mają szyberdachy... I to nawet Szyberdach szyberdachem, ale ciekaw jestem, w którym komisie po naszej stronie granicy będzie to auto można niedługo kupić... Oczywiście z małym przebiegiem i "prosto od starszego Niemca, który nim jeździł do kościoła i po zakupy" ;-) pwz 30 |
Data: Listopad 01 2009 14:39:47 | Temat: Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Szyberdach szyberdachem, ale ciekaw jestem, w którym komisie po naszej stronie granicy będzie to auto można niedługo kupić... Oczywiście jako bezwypadkowe. ;) Oczywiście z małym przebiegiem i "prosto od starszego Niemca, który nim jeździł do kościoła i po zakupy" ;-) :) A i to unikał jeżdżenia w te dni, gdy padało... ;) -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
Re: VW Golf 2008 crash-test 100km/h
Newsletter
Galerie zdjęć