Volvo 850 - ścina opony
1 | Data: Pa?dziernik 23 2009 18:22:23 |
Temat: Volvo 850 - Ĺcina opony | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | Witam! 2 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 21:16:54 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: K | Krzysiek Kielczewski pisze: Witam! zbieżność/geometrie? 3 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 22:24:58 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-23, K wrote: Pacjent: volvo 850 kombi. A nie wiesz jakie złe ustawienie może powodować takie niszczenie opon? Krzysiek Kiełczewski 4 |
Data: Pa?dziernik 24 2009 11:43:33 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: V-Tec | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-23, K wrote: Sprawdź zbieżność. Mi w S70 ścinało przednią oponę na zewnętrznym rancie, winne były chyba zużyte końcówki drążków kierowniczych (przy okazji - nie polecam TRW - po ~40kkm i luzy) - wymieniłem, ustawiłem, jak na razie ok. -- pozdr, W. 5 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 00:36:10 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-24, V-Tec wrote: Sprawdź zbieżność. Mi w S70 ścinało przednią oponę na zewnętrznym Jakby ścinało nierówno, zwłaszcza z przodu, to bym pewnie wiedział co i jak. Ake mi ścina z tyłu - w dodatku symetrycznie. Tam drążków raczej nie ma :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 6 |
Data: Pa?dziernik 24 2009 18:03:19 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-23, K wrote: Jeżeli mowa o ścinaniu zewnętrznej strony opon, to może być to za duży kąt pochylenia koła, albo ich zbyt zbieżne ustawienie. Jeżeli obie opony zużywają są w ten sam sposób, to stawiam na zbieżność. 7 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 00:39:01 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-24, Tomasz Pyra wrote: A nie wiesz jakie złe ustawienie może powodować takie niszczenie opon? Powtórzę: ścina obie krawędzie obu opon. Na tylnych niekierowanych i nienapędzanych kołach. O ile dobrzes się przypatrzyłem to ścina dokładnie po równo z każdej strony. I ponownie dodam: to nie jest kwestia ciśnienia powietrza. No co, nikt nie ma pomysłu? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 8 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 02:59:33 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-24, Tomasz Pyra wrote: No to przecież napisałem - te objawy wskazują na zbieżnie ustawione tylne koła. Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego zawieszenia (jak się jeździ ostro bokami to należy zwiększyć pochylenie kół), ale raczej to mało prawdopodobne, bo raczej również by dotyczyło przednich kół. 9 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 02:01:45 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Pyra pisze: Krzysiek Kielczewski pisze: A teraz jeszcze ciekawostka OT - napisałem poprzedniego posta o 2:59, a tu nagle 2:01 ;) W każdym razie czas spać ;) 10 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 10:35:12 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote: No to przecież napisałem - te objawy wskazują na zbieżnie ustawione A mógłbyś mi jakoś prosto wytłumaczyć jak to działa (i przy okazji co by się działo przy rozbieżnie ustawiownych)? Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego Zdecydowanie małoprawdopodobne :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 11 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 11:53:44 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: K | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote: ścinało by od wewnątrz? jedz sprawdź/ustaw zbieżność/geometrie. 12 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 12:13:00 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, K wrote: No to przecież napisałem - te objawy wskazują na zbieżnie ustawione Obecnie ścina od wewnątrz. jedz sprawdź/ustaw zbieżność/geometrie. Wybieram sie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 13 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 12:48:07 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-25, K wrote: Aaaa... Skoro ścina od wewnątrz to sugerowałoby koła tylne ustawione rozbieżnie, lub zbyt duże pochylenie koła. Wtedy wewnętrzna część opony jest bardziej obciążona i się szybciej zużywa. W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy że tył siedzi zbyt nisko (np. resor się już udeptał), i już kąty pochylenia koła się zmieniają. Chociaż Volvo 850 bym nie podejrzewał o takie dziwne konstrukcje. Generalnie badanie geometrii wszystko wyjaśni. 14 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 13:09:44 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Tomasz Pyra pisze: W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy że tył siedzi zbyt nisko (np. resor się już udeptał), Maluch nigdy nie miał resora z tyłu. i już kąty pochylenia koła się zmieniają. Chociaż Volvo 850 bym nie podejrzewał o takie dziwne konstrukcje. Wahacz skośny to dziwna konstrukcja? Generalnie badanie geometrii wszystko wyjaśni. Niekoniecznie. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 15 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:06:55 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Maśląg wrote: No i? Nagle w zawieszeniu Delta-Link obie strony się rozjechały równo? [ciach] Wahacz skośny to dziwna konstrukcja? A nie chciałoby Ci się coś więcej napisać? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 16 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:22:14 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Krzysiek Kielczewski pisze: A nie chciałoby Ci się coś więcej napisać? A czego oczekujesz? Zero konkretów z Twojej strony (poza opisem objawu), na pewną sugestię kolegi Lupo nie odpowiedziałeś. Wróżki na urlopie, a teoretyzowanie o geometrii i dywagacje o zawieszeniu w maluchu do niczego nie prowadzą. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 17 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:36:09 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Maśląg wrote: A nie chciałoby Ci się coś więcej napisać? A jakie konkrety powinienem podać? na pewną sugestię kolegi Lupo nie odpowiedziałeś. O maluchu to nie ja. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 18 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 15:13:44 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Krzysiek Kielczewski pisze: A jakie konkrety powinienem podać? Np. po jakim przebiegu to zauważyłeś, czy wcześniej tego nie było itd. Zauważyłeś jakieś zmiany w prowadzeniu? -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 19 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 15:29:31 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Maśląg wrote: A jakie konkrety powinienem podać? Zuważyłem po jakichś 20'000km od kupienia - co było wcześniej to nie wiem. Zauważyłeś jakieś zmiany w prowadzeniu? Jedyną rzecz, którą zauważyłem (albo zacząłem zwracać większą uwagę) to kiepskie trzymanie się tyłu na zakrętach z nierównościami. Ale to łączę raczej ze stanem amortyzatorów. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 20 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 16:00:41 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Krzysiek Kielczewski pisze: Zuważyłem po jakichś 20'000km od kupienia - co było wcześniej to nie Długą historię ma ten samochód? Może o czymś nie wiesz? Jedyną rzecz, którą zauważyłem (albo zacząłem zwracać większą uwagę) to To jedno - może się okaże, że to również stan elementów gumowych, które decydują właśnie o samoskrętności tej belki? Ja bym to zweryfikował u kogoś, kto się zna na tych zawieszeniach (niekoniecznie w ASO Volvo :( ). -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 21 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 20:35:08 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Maśląg wrote: Zuważyłem po jakichś 20'000km od kupienia - co było wcześniej to nie Co najmniej 250kkm, ale dzwona nie zaliczył. Czy nie zaliczył np. krawężka przy dużej prędkości to oczywiście nie wiem. Jedyną rzecz, którą zauważyłem (albo zacząłem zwracać większą uwagę) to Tylko jeszcze trzeba kogoś takiego znać (jakby co to w Wawie szukam, z naciskiem na Grochów i Żoliborz). Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 22 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:43:08 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Tomasz Pyra | Artur Maśląg pisze: Tomasz Pyra pisze: W przypadku zbieżności zawsze jest to parametr symetryczny - nawet jeżeli przestawienie nastąpiło tylko w jednym kole. Dlatego właśnie symetria zużycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbieżnością, bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiają się symetrycznie. Jeżeli chodzi o kąt pochylenia koła, to ewentualnie jeżeli jest wynikiem równomiernego zużycia się jakiś elementów które powodują przestawienie kąta pochylenia kół, ale to IMO mniej prawdopodobne. 23 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 15:12:04 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Tomasz Pyra pisze: W przypadku zbieżności zawsze jest to parametr symetryczny - nawet jeżeli przestawienie nastąpiło tylko w jednym kole. Zmartwię Ciebie, ale to nieprawda. Ta teoretyczna "symetryczność" wcale nie musi być symetryczna - mowa tutaj jest o zawieszeniu tylnym, a nie przednim. Dlatego właśnie symetria zużycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbieżnością, Mowa o zawieszeniu tylnym, w którym ciężko o taką kompensację kołem poprawnie ustawionym, by zużycie było równomierne na obu kołach. To nie przód. Do tego dziwnym trafem na obu stronach opon - wewnętrznej i zewnętrznej. bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiają się symetrycznie. Symetryczne to jest podobno zużycie opon, a to wcale nie świadczy o złej zbieżności. Jeżeli chodzi o kąt pochylenia koła, to ewentualnie jeżeli jest wynikiem równomiernego zużycia się jakiś elementów które powodują przestawienie kąta pochylenia kół, ale to IMO mniej prawdopodobne. Obejrzyj sobie najpierw zawieszenie na temat którego się wypowiadasz i później się zastanów, co może dawać opisywane efekty. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 24 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:20:31 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Tomasz Pyra | Artur Maśląg pisze: Tomasz Pyra pisze: IMO z wykrzywionym lekko jednym kołem, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii między tymi kołami. 25 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 19:53:14 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Tomasz Pyra pisze: IMO z wykrzywionym lekko jednym kołem, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii między tymi kołami. To zrób sobie kiedyś eksperyment - możesz w swojej E11, ponieważ tam banalnie można zmienić zbieżność tyłu - przestaw sobie jedno tylne koło, załóż nowe opony by efekt był widoczny i sprawdź jak będą wyglądały po 20kkm. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 26 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 13:14:57 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:48:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), W kwestii formalnej: maluch z tyłu miał sprężyny, a resor był z przodu. Poprzeczny resor z tyłu mały fiaty ritmo/regata i pochodzące od nich seaty. -- Pozdrawiam, Przemek 27 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:01:36 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Przemysław Bernat pisze: W kwestii formalnej: maluch z tyłu miał sprężyny, a resor był z przodu. Ritmo/Regata to zawieszenie wprost zaadaptowane z Fiata 128 :) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 28 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:05:42 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote:
A podkreślałem: ścina z obu stron. Jakby ścinało tylko wewnętrzne krawędzie albo tylko zewnętrzne to by było prostsze :) Może na wszelki wypadek narysuję: Powinno być tak: | | | | |___| |___| A robią mi się tak: | | | | \___/ \___/ Wtedy wewnętrzna część opony jest bardziej obciążona i się szybciej zużywa. Wiem, że amorki powoli dogorywają i niedługo będę je musiał wymienić. Ale jeśli coś jeszcze to bym wolał raz rozgrzebywać, a nie co tydzień. Dlatego chcę się dobrze przygotować :) Generalnie badanie geometrii wszystko wyjaśni. Mam taką nadzieję :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 29 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:11:39 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Artur Maśląg | Krzysiek Kielczewski pisze: Wiem, że amorki powoli dogorywają i niedługo będę je musiał wymienić. A gdzieś na forum Volvo pytałeś? Zawieszenie w 850 (nie tylko) to całkiem ciekawa konstrukcja samoskrętna. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 30 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:23:10 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Maśląg wrote: Wiem, że amorki powoli dogorywają i niedługo będę je musiał wymienić. Jeszcze nie, ale dzięki za przypomnienie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 31 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 16:37:45 | Temat: Re: Volvo 850 - cina opony | Autor: J.F. | On Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote: A podkreślałem: ścina z obu stron. Jakby ścinało tylko wewnętrzne Za male cisnienie. J. 32 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 16:55:08 | Temat: Re: Volvo 850 - ďż˝cina opony | Autor: Artur MaĹlÄ
g | J.F. pisze:
<cite> Objawy: Ĺcina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane zbyt niskim ciĹnieniem powietrza. </cite> Message-ID: -- Jutro to dziĹ - tyle że jutro. 33 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:03:03 | Temat: Re: Volvo 850 - ?cina opony | Autor: J.F. | On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100, Artur Maśląg wrote: J.F. pisze: Jakby bardziej napompowal, to by mu srodek scinalo :-P J. 34 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:10:51 | Temat: Re: Volvo 850 - ?cina opony | Autor: Artur Maśląg | J.F. pisze: On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100, Artur Maśląg wrote: A jak wygląda ścinanie środka? -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 35 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 20:32:06 | Temat: Re: Volvo 850 - Âcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, J.F wrote: Powinno być tak: Napompowane do 2.6 (maks wedlug instrukcji - do jeżdżenia w pełni załadowanym z prędkosciami >160km/h) i dalej ścina. Ciśnienie sprawdzane u gumiarza, potem na stacji benzynowej, następnie dwoma prywatnymi ciśnieniomierzami. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 36 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:23:09 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: A podkreślałem: ścina z obu stron. Jakby ścinało tylko wewnętrzne IMO to mimo wszystko jest za niskie ciśnienie, albo przeciążone opony. Skąd masz pewność że ciśnienie jest dobre? Ewentualnie jakaś wada opon. 37 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 20:37:36 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote: Powinno być tak: Sprawdzane czterema ciśnieniomierzami po kolei i napompowane na pełny załadunek i wysokie prędkości. Ewentualnie jakaś wada opon. Zmieniłem na zimówki (tak wcześnie bo letnie się skończyły) i efekt dalej występuje. Fakt, że po zmianie (w środę zmieniałem) już mam "cywilne" ciśnienie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 38 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 23:51:05 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Powinno być tak: Hm... A nie jeździsz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 39 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 00:32:32 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-27, Adam Płaszczyca wrote: | | | | Jeżdżę. Ale napompowane mam pod zapakowany kufer. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 40 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 01:07:57 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 28 Oct 2009 00:32:32 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
To widać TTTM. Sprzedaj, kup Granade i po problemie (w Wawie jest jedna, z automatem nawet ;) ) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 08:16:36 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Lupo | Dnia 2009-10-23 18:22, Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał: Witam! Częst przypadłośc zwłaszcza opon 205/55R16 . Mają tak Ople , Fordy .... Jedyna rada to nie zakładać opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory bieżnika mają tendencje własnie do ścinania brzegów. Moze być też problem ze spręzynami - samochód za nisko siedzi. Zwłaszcza jak ma LPG i zamontowany zbiornik w bagażniku . 42 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:35:05 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Lupo wrote: Częst przypadłośc zwłaszcza opon 205/55R16 . Mają tak Ople , Fordy .... Mam 195/65R15... Jedyna rada to nie zakładać opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory niekierunkowe... Moze być też problem ze spręzynami - samochód za nisko siedzi. Zwłaszcza silnik Diesla i, jak większość, najczęściej jeżdżę sam bądź z jednym pasażerem bez bagaży. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 43 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 23:50:26 | Temat: Re: Volvo 850 - Ĺcina opony | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 23 Oct 2009 18:22:23 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Objawy: ścina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane Musi myszy.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |