Volvo 850 - ścina opony
1 | Data: Pa?dziernik 23 2009 18:22:23 |
Temat: Volvo 850 - ścina opony | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | Witam! 2 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 21:16:54 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: K | Krzysiek Kielczewski pisze: Witam! zbie¿no¶æ/geometrie? 3 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 22:24:58 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-23, K wrote: Pacjent: volvo 850 kombi. A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon? Krzysiek Kie³czewski 4 |
Data: Pa?dziernik 24 2009 11:43:33 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: V-Tec | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-23, K wrote: Sprawd¼ zbie¿no¶æ. Mi w S70 ¶cina³o przedni± oponê na zewnêtrznym rancie, winne by³y chyba zu¿yte koñcówki dr±¿ków kierowniczych (przy okazji - nie polecam TRW - po ~40kkm i luzy) - wymieni³em, ustawi³em, jak na razie ok. -- pozdr, W. 5 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 00:36:10 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-24, V-Tec wrote: Sprawd¼ zbie¿no¶æ. Mi w S70 ¶cina³o przedni± oponê na zewnêtrznym Jakby ¶cina³o nierówno, zw³aszcza z przodu, to bym pewnie wiedzia³ co i jak. Ake mi ¶cina z ty³u - w dodatku symetrycznie. Tam dr±¿ków raczej nie ma :) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 6 |
Data: Pa?dziernik 24 2009 18:03:19 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-23, K wrote: Je¿eli mowa o ¶cinaniu zewnêtrznej strony opon, to mo¿e byæ to za du¿y k±t pochylenia ko³a, albo ich zbyt zbie¿ne ustawienie. Je¿eli obie opony zu¿ywaj± s± w ten sam sposób, to stawiam na zbie¿no¶æ. 7 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 00:39:01 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-24, Tomasz Pyra wrote: A nie wiesz jakie z³e ustawienie mo¿e powodowaæ takie niszczenie opon? Powtórzê: ¶cina obie krawêdzie obu opon. Na tylnych niekierowanych i nienapêdzanych ko³ach. O ile dobrzes siê przypatrzy³em to ¶cina dok³adnie po równo z ka¿dej strony. I ponownie dodam: to nie jest kwestia ci¶nienia powietrza. No co, nikt nie ma pomys³u? Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 8 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 02:59:33 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-24, Tomasz Pyra wrote: No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione tylne ko³a. Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego zawieszenia (jak siê je¼dzi ostro bokami to nale¿y zwiêkszyæ pochylenie kó³), ale raczej to ma³o prawdopodobne, bo raczej równie¿ by dotyczy³o przednich kó³. 9 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 02:01:45 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Pyra pisze: Krzysiek Kielczewski pisze: A teraz jeszcze ciekawostka OT - napisa³em poprzedniego posta o 2:59, a tu nagle 2:01 ;) W ka¿dym razie czas spaæ ;) 10 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 10:35:12 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote: No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione A móg³by¶ mi jako¶ prosto wyt³umaczyæ jak to dzia³a (i przy okazji co by siê dzia³o przy rozbie¿nie ustawiownych)? Ewentualnie po prostu na ostry styl jazdy bez przystosowania do niego Zdecydowanie ma³oprawdopodobne :) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 11 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 11:53:44 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: K | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote: ¶cina³o by od wewn±trz? jedz sprawd¼/ustaw zbie¿no¶æ/geometrie. 12 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 12:13:00 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, K wrote: No to przecie¿ napisa³em - te objawy wskazuj± na zbie¿nie ustawione Obecnie ¶cina od wewn±trz. jedz sprawd¼/ustaw zbie¿no¶æ/geometrie. Wybieram sie. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 13 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 12:48:07 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-10-25, K wrote: Aaaa... Skoro ¶cina od wewn±trz to sugerowa³oby ko³a tylne ustawione rozbie¿nie, lub zbyt du¿e pochylenie ko³a. Wtedy wewnêtrzna czê¶æ opony jest bardziej obci±¿ona i siê szybciej zu¿ywa. W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy ¿e ty³ siedzi zbyt nisko (np. resor siê ju¿ udepta³), i ju¿ k±ty pochylenia ko³a siê zmieniaj±. Chocia¿ Volvo 850 bym nie podejrzewa³ o takie dziwne konstrukcje. Generalnie badanie geometrii wszystko wyja¶ni. 14 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 13:09:44 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Tomasz Pyra pisze: W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), wystarczy ¿e ty³ siedzi zbyt nisko (np. resor siê ju¿ udepta³), Maluch nigdy nie mia³ resora z ty³u. i ju¿ k±ty pochylenia ko³a siê zmieniaj±. Chocia¿ Volvo 850 bym nie podejrzewa³ o takie dziwne konstrukcje. Wahacz sko¶ny to dziwna konstrukcja? Generalnie badanie geometrii wszystko wyja¶ni. Niekoniecznie. -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 15 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:06:55 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g wrote: No i? Nagle w zawieszeniu Delta-Link obie strony siê rozjecha³y równo? [ciach] Wahacz sko¶ny to dziwna konstrukcja? A nie chcia³oby Ci siê co¶ wiêcej napisaæ? Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 16 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:22:14 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Krzysiek Kielczewski pisze: A nie chcia³oby Ci siê co¶ wiêcej napisaæ? A czego oczekujesz? Zero konkretów z Twojej strony (poza opisem objawu), na pewn± sugestiê kolegi Lupo nie odpowiedzia³e¶. Wró¿ki na urlopie, a teoretyzowanie o geometrii i dywagacje o zawieszeniu w maluchu do niczego nie prowadz±. -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 17 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:36:09 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g wrote: A nie chcia³oby Ci siê co¶ wiêcej napisaæ? A jakie konkrety powinienem podaæ? na pewn± sugestiê kolegi Lupo nie odpowiedzia³e¶. O maluchu to nie ja. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 18 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 15:13:44 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Krzysiek Kielczewski pisze: A jakie konkrety powinienem podaæ? Np. po jakim przebiegu to zauwa¿y³e¶, czy wcze¶niej tego nie by³o itd. Zauwa¿y³e¶ jakie¶ zmiany w prowadzeniu? -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 19 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 15:29:31 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g wrote: A jakie konkrety powinienem podaæ? Zuwa¿y³em po jakich¶ 20'000km od kupienia - co by³o wcze¶niej to nie wiem. Zauwa¿y³e¶ jakie¶ zmiany w prowadzeniu? Jedyn± rzecz, któr± zauwa¿y³em (albo zacz±³em zwracaæ wiêksz± uwagê) to kiepskie trzymanie siê ty³u na zakrêtach z nierówno¶ciami. Ale to ³±czê raczej ze stanem amortyzatorów. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 20 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 16:00:41 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Krzysiek Kielczewski pisze: Zuwa¿y³em po jakich¶ 20'000km od kupienia - co by³o wcze¶niej to nie D³ug± historiê ma ten samochód? Mo¿e o czym¶ nie wiesz? Jedyn± rzecz, któr± zauwa¿y³em (albo zacz±³em zwracaæ wiêksz± uwagê) to To jedno - mo¿e siê oka¿e, ¿e to równie¿ stan elementów gumowych, które decyduj± w³a¶nie o samoskrêtno¶ci tej belki? Ja bym to zweryfikowa³ u kogo¶, kto siê zna na tych zawieszeniach (niekoniecznie w ASO Volvo :( ). -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 21 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 20:35:08 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g wrote: Zuwa¿y³em po jakich¶ 20'000km od kupienia - co by³o wcze¶niej to nie Co najmniej 250kkm, ale dzwona nie zaliczy³. Czy nie zaliczy³ np. krawê¿ka przy du¿ej prêdko¶ci to oczywi¶cie nie wiem. Jedyn± rzecz, któr± zauwa¿y³em (albo zacz±³em zwracaæ wiêksz± uwagê) to Tylko jeszcze trzeba kogo¶ takiego znaæ (jakby co to w Wawie szukam, z naciskiem na Grochów i ¯oliborz). Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 22 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:43:08 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Tomasz Pyra | Artur Ma¶l±g pisze: Tomasz Pyra pisze: W przypadku zbie¿no¶ci zawsze jest to parametr symetryczny - nawet je¿eli przestawienie nast±pi³o tylko w jednym kole. Dlatego w³a¶nie symetria zu¿ycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbie¿no¶ci±, bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiaj± siê symetrycznie. Je¿eli chodzi o k±t pochylenia ko³a, to ewentualnie je¿eli jest wynikiem równomiernego zu¿ycia siê jaki¶ elementów które powoduj± przestawienie k±ta pochylenia kó³, ale to IMO mniej prawdopodobne. 23 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 15:12:04 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Tomasz Pyra pisze: W przypadku zbie¿no¶ci zawsze jest to parametr symetryczny - nawet je¿eli przestawienie nast±pi³o tylko w jednym kole. Zmartwiê Ciebie, ale to nieprawda. Ta teoretyczna "symetryczno¶æ" wcale nie musi byæ symetryczna - mowa tutaj jest o zawieszeniu tylnym, a nie przednim. Dlatego w³a¶nie symetria zu¿ycia wskazuje na prawdopodobny problem ze zbie¿no¶ci±, Mowa o zawieszeniu tylnym, w którym ciê¿ko o tak± kompensacjê ko³em poprawnie ustawionym, by zu¿ycie by³o równomierne na obu ko³ach. To nie przód. Do tego dziwnym trafem na obu stronach opon - wewnêtrznej i zewnêtrznej. bo inne przyczyny zazwyczaj nie objawiaj± siê symetrycznie. Symetryczne to jest podobno zu¿ycie opon, a to wcale nie ¶wiadczy o z³ej zbie¿no¶ci. Je¿eli chodzi o k±t pochylenia ko³a, to ewentualnie je¿eli jest wynikiem równomiernego zu¿ycia siê jaki¶ elementów które powoduj± przestawienie k±ta pochylenia kó³, ale to IMO mniej prawdopodobne. Obejrzyj sobie najpierw zawieszenie na temat którego siê wypowiadasz i pó¼niej siê zastanów, co mo¿e dawaæ opisywane efekty. -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 24 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:20:31 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Tomasz Pyra | Artur Ma¶l±g pisze: Tomasz Pyra pisze: IMO z wykrzywionym lekko jednym ko³em, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii miêdzy tymi ko³ami. 25 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 19:53:14 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Tomasz Pyra pisze: IMO z wykrzywionym lekko jednym ko³em, samochód pojedzie lekkim ukosem w stosunku do osi pojazdu - w osi symetrii miêdzy tymi ko³ami. To zrób sobie kiedy¶ eksperyment - mo¿esz w swojej E11, poniewa¿ tam banalnie mo¿na zmieniæ zbie¿no¶æ ty³u - przestaw sobie jedno tylne ko³o, za³ó¿ nowe opony by efekt by³ widoczny i sprawd¼ jak bêd± wygl±da³y po 20kkm. -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 26 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 13:14:57 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Przemys³aw Bernat | Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:48:07 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a): W niektórych konstrukcjach tylnego zawieszenia (np. w Maluchu), W kwestii formalnej: maluch z ty³u mia³ sprê¿yny, a resor by³ z przodu. Poprzeczny resor z ty³u ma³y fiaty ritmo/regata i pochodz±ce od nich seaty. -- Pozdrawiam, Przemek 27 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:01:36 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Przemys³aw Bernat pisze: W kwestii formalnej: maluch z ty³u mia³ sprê¿yny, a resor by³ z przodu. Ritmo/Regata to zawieszenie wprost zaadaptowane z Fiata 128 :) -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 28 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:05:42 | Temat: Re: Volvo 850 - ścina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote:
A podkre¶la³em: ¶cina z obu stron. Jakby ¶cina³o tylko wewnêtrzne krawêdzie albo tylko zewnêtrzne to by by³o prostsze :) Mo¿e na wszelki wypadek narysujê: Powinno byæ tak: | | | | |___| |___| A robi± mi siê tak: | | | | \___/ \___/ Wtedy wewnêtrzna czê¶æ opony jest bardziej obci±¿ona i siê szybciej zu¿ywa. Wiem, ¿e amorki powoli dogorywaj± i nied³ugo bêdê je musia³ wymieniæ. Ale je¶li co¶ jeszcze to bym wola³ raz rozgrzebywaæ, a nie co tydzieñ. Dlatego chcê siê dobrze przygotowaæ :) Generalnie badanie geometrii wszystko wyja¶ni. Mam tak± nadziejê :) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 29 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:11:39 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | Krzysiek Kielczewski pisze: Wiem, ¿e amorki powoli dogorywaj± i nied³ugo bêdê je musia³ wymieniæ. A gdzie¶ na forum Volvo pyta³e¶? Zawieszenie w 850 (nie tylko) to ca³kiem ciekawa konstrukcja samoskrêtna. -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 30 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:23:10 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Artur Ma¶l±g wrote: Wiem, ¿e amorki powoli dogorywaj± i nied³ugo bêdê je musia³ wymieniæ. Jeszcze nie, ale dziêki za przypomnienie. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 31 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 16:37:45 | Temat: Re: Volvo 850 - œcina opony | Autor: J.F. | On Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote: A podkre¶la³em: ¶cina z obu stron. Jakby ¶cina³o tylko wewnêtrzne Za male cisnienie. J. 32 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 16:55:08 | Temat: Re: Volvo 850 - �cina opony | Autor: Artur Maśląg | J.F. pisze:
<cite> Objawy: Å›cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane zbyt niskim ciÅ›nieniem powietrza. </cite> Message-ID: -- Jutro to dziÅ› - tyle ¿e jutro. 33 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:03:03 | Temat: Re: Volvo 850 - ?cina opony | Autor: J.F. | On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100, Artur Ma¶l±g wrote: J.F. pisze: Jakby bardziej napompowal, to by mu srodek scinalo :-P J. 34 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:10:51 | Temat: Re: Volvo 850 - ?cina opony | Autor: Artur Ma¶l±g | J.F. pisze: On Sun, 25 Oct 2009 16:55:08 +0100, Artur Ma¶l±g wrote: A jak wygl±da ¶cinanie ¶rodka? -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 35 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 20:32:06 | Temat: Re: Volvo 850 - œcina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, J.F wrote: Powinno byæ tak: Napompowane do 2.6 (maks wedlug instrukcji - do je¿d¿enia w pe³ni za³adowanym z prêdkosciami >160km/h) i dalej ¶cina. Ci¶nienie sprawdzane u gumiarza, potem na stacji benzynowej, nastêpnie dwoma prywatnymi ci¶nieniomierzami. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 36 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 18:23:09 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: A podkre¶la³em: ¶cina z obu stron. Jakby ¶cina³o tylko wewnêtrzne IMO to mimo wszystko jest za niskie ci¶nienie, albo przeci±¿one opony. Sk±d masz pewno¶æ ¿e ci¶nienie jest dobre? Ewentualnie jaka¶ wada opon. 37 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 20:37:36 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Tomasz Pyra wrote: Powinno byæ tak: Sprawdzane czterema ci¶nieniomierzami po kolei i napompowane na pe³ny za³adunek i wysokie prêdko¶ci. Ewentualnie jaka¶ wada opon. Zmieni³em na zimówki (tak wcze¶nie bo letnie siê skoñczy³y) i efekt dalej wystêpuje. Fakt, ¿e po zmianie (w ¶rodê zmienia³em) ju¿ mam "cywilne" ci¶nienie. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 38 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 23:51:05 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Sun, 25 Oct 2009 14:05:42 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a): Powinno byæ tak: Hm... A nie je¼dzisz raz z zapakowanym kufrem, a raz na pusto? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 39 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 00:32:32 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-27, Adam P³aszczyca wrote: | | | | Je¿d¿ê. Ale napompowane mam pod zapakowany kufer. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 40 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 01:07:57 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Wed, 28 Oct 2009 00:32:32 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):
To widaæ TTTM. Sprzedaj, kup Granade i po problemie (w Wawie jest jedna, z automatem nawet ;) ) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 08:16:36 | Temat: Re: Volvo 850 - ¶cina opony | Autor: Lupo | Dnia 2009-10-23 18:22, U¿ytkownik Krzysiek Kielczewski napisa³: Witam! Czêst przypad³o¶c zw³aszcza opon 205/55R16 . Maj± tak Ople , Fordy .... Jedyna rada to nie zak³adaæ opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory bie¿nika maj± tendencje w³asnie do ¶cinania brzegów. Moze byæ te¿ problem ze sprêzynami - samochód za nisko siedzi. Zw³aszcza jak ma LPG i zamontowany zbiornik w baga¿niku . 42 |
Data: Pa?dziernik 25 2009 14:35:05 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-25, Lupo wrote: Czêst przypad³o¶c zw³aszcza opon 205/55R16 . Maj± tak Ople , Fordy .... Mam 195/65R15... Jedyna rada to nie zak³adaæ opon kierunkowych . Bo tylko niektóre wzory niekierunkowe... Moze byæ te¿ problem ze sprêzynami - samochód za nisko siedzi. Zw³aszcza silnik Diesla i, jak wiêkszo¶æ, najczê¶ciej je¿d¿ê sam b±d¼ z jednym pasa¿erem bez baga¿y. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 43 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 23:50:26 | Temat: Re: Volvo 850 - Å›cina opony | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Fri, 23 Oct 2009 18:22:23 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa³(a): Objawy: ¶cina oba brzegi obu tylnych opon i nie jest to spowodowane Musi myszy.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |