witam,
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
litrów/100km (czy to dobre założenia?)
przez dwa lata (80k km):
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
(różnica 12 tyś zł)
koszty lpg to:
1. montaż około 4 500zł
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
załóżmy, że 500zł.
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
myślicie, że warto?
--  
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| 2 | 
Data: Marzec 01 2010 13:49:06 | 
| Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz | 
| Autor: Katanka  | 
Użytkownik wrote: 
 
 koszty lpg to: 
1. montaż około 4 500zł 
2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł 
3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 
2*150zł = 300zł 
4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na 
starcie) - załóżmy, że 500zł. 
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi 
to 5 500zł - myślicie, że warto? 
 
Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(
 
--  
Kacper Potocki vel Katanka 
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
 www.MojeJamniki.pl |  www.DogsPassion.pl
| 3 | 
Data: Marzec 01 2010 13:53:47 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor:  |  
Użytkownik wrote: 
 
> koszty lpg to: 
> 1. montaż około 4 500zł 
> 2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł 
> 3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 
> 2*150zł = 300zł 
> 4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na 
> starcie) - załóżmy, że 500zł. 
> razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi 
> to 5 500zł - myślicie, że warto? 
 
Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :( 
 
--   
Kacper Potocki vel Katanka 
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! 
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl  
 
 
Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto? 
Wystarczy, że się gdzieś rypnę w obliczeniach - np.
 
PB 95 będzie paliło nie 11 litrów tylko 12 litrów (80% jazdy to miasto) i to po 
4,50 a gazu nie 15 litrów tylko 14  i instalacja nie 4,500 tylko 3,500 i już 
wychodzi 13 tyś do przodu.
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 4 | 
Data: Marzec 01 2010 15:56:47 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Katanka  |  
Użytkownik wrote: 
 
 Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto? 
 
Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :(
 
--  
Kacper Potocki vel Katanka 
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
 www.MojeJamniki.pl |  www.DogsPassion.pl
| 5 | 
Data: Marzec 01 2010 16:07:56 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: krzysiek82  |  
Katanka pisze: 
 Dla kazdego to będzie inna kwota. Dla mnie około 30 tysięcy rocznie i może bym się wtedy zastanawiał czy gazowac auto. Nie cierpię smroku gazu :( 
 
 
fakt trochę wali, czasami czuć bardziej czasami mniej zależy pewnie jak się mieszankę ustawi.
 
--  
krzysiek82
 | 6 | 
Data: Marzec 01 2010 13:51:15 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Lewis  |  
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 witam, 
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi 
w grę) 
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej 
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego.... 
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15 
litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to  1-2litry LPG więcej maksymalnie.
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;)
 | 7 | 
Data: Marzec 01 2010 13:58:28 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor:  |  
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 
> witam, 
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi 
> w grę) 
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej 
> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego.... 
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15 
> litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to  1-2litry  
LPG więcej maksymalnie. 
 
 
--   
 
a ile PB pali? 
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na poziomie 12 a 
LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 8 | 
Data: Marzec 01 2010 14:01:15 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Lewis  |  
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 Użytkownik  napisał w wiadomości 
 
witam, 
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi 
w grę) 
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej 
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła 
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na 
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 
1-2litry  LPG więcej maksymalnie. 
--   
 
a ile PB pali? 
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na 
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością? 
 
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem. 
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;)
 | 9 | 
Data: Marzec 01 2010 14:04:00 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor:  |  
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 
>> Użytkownik  napisał w wiadomości 
>>  
>>> witam, 
>>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi 
>>> w grę) 
>>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej 
>>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła 
>>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
>>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
>>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na 
>>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
>> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 
>> 1-2litry  LPG więcej maksymalnie. 
>> --   
> a ile PB pali? 
> Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na 
> poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością? 
 
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem. 
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki  
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała  
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm. 
 
 
--   
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;)  
 
 
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie 
zakładałeś? Zastanawiam się nad:
 http://www.godula.pl/
tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa 
Zastanawiam się nad
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 10 | 
Data: Marzec 01 2010 15:06:20 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Lewis  |  
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie 
zakładałeś? Zastanawiam się nad: 
http://www.godula.pl/ 
 
Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku. 
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej praktycznie się nie różnią
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;).
 | 11 | 
Data: Marzec 01 2010 15:08:37 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor:  |  
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 
 
> Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie 
> zakładałeś? Zastanawiam się nad: 
> http://www.godula.pl/ 
 
Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku. 
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś podobnego  
silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach czas wtrysku LPG  
względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 2500-3000krpm, niżej  
praktycznie się nie różnią 
 
 
--   
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;).  
 
 
Dziękuję bardzo.
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 12 | 
Data: Marzec 01 2010 15:30:40 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Lewis  |  
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości  
 Użytkownik  napisał w wiadomości  
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie 
zakładałeś? Zastanawiam się nad: 
http://www.godula.pl/ 
 
Zakładałem w AC-Gaz w Białymstoku. 
Z resztą poszukaj na necie map wtrysku sterownika LPG z jakiegoś 
podobnego  silnika, sam zauważysz, ze dopiero przy wyższych obrotach 
czas wtrysku LPG  względem NoPB się nieco wydłuża, tak powyżej 
2500-3000krpm, niżej  praktycznie się nie różnią 
 
God damn it...  ohh...  I, I mean Allah damn it! Chodzi oczywiście o RPM nie kRPM zapędziłem się :)
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;)
 | 13 | 
Data: Marzec 01 2010 15:08:44 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: sebakrk  |  
W dniu 2010-03-01 14:04,  pisze: 
   napisał w wiadomości 
 
  napisał w wiadomości 
 
witam, 
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi 
w grę) 
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej 
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła 
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na 
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 
1-2litry  LPG więcej maksymalnie. 
--  
 
a ile PB pali? 
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na 
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością? 
 
 
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem. 
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki 
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała 
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm. 
 
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;) 
 
 
 
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie 
zakładałeś? Zastanawiam się nad: 
http://www.godula.pl/ 
 
 
No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :) 
pozdr Seba
 | 14 | 
Data: Marzec 01 2010 15:13:25 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor:  |  
W dniu 2010-03-01 14:04,  pisze: 
>>   napisał w wiadomości 
>>  
>>>>   napisał w wiadomości 
>>>>  
>>>>> witam, 
>>>>> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi 
>>>>> w grę) 
>>>>> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej 
>>>>> (oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła 
>>>>> zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
>>>>> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
>>>>> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na 
>>>>> poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
>>>> Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 
>>>> 1-2litry  LPG więcej maksymalnie. 
>>>> --  
>>> a ile PB pali? 
>>> Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na 
>>> poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością? 
>> 
>> W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem. 
>> Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki 
>> zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała 
>> żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm. 
>> 
>> 
>> --  
>> Pozdrawiam 
>> Lewis 
>> Hornet PC 41 na sprzedaż 
>> Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
>> dB Race: 145,5 dB ;) 
>> 
> 
> Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie 
> zakładałeś? Zastanawiam się nad: 
> http://www.godula.pl/ 
> 
 
No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :) 
pozdr Seba 
 
 
Tak - dokładnie Niepołomice - napisałem przecież 
 "tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa" 
 
 
 
co to zmienia?
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 15 | 
Data: Marzec 01 2010 16:11:04 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Krzysztof 45  |  
 napisał(a): 
 W dniu 2010-03-01 14:04,  pisze: 
  napisał w wiadomości 
 
  napisał w wiadomości 
 
witam, 
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi 
w grę) 
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej 
(oczywiście w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła 
zapasowego.... czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na 
poziomie 15 litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 
1-2litry  LPG więcej maksymalnie. 
--  
 
a ile PB pali? 
Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na 
poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością? 
 
W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem. 
Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki 
zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała 
żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm. 
 
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;) 
 
 
Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie 
zakładałeś? Zastanawiam się nad: 
http://www.godula.pl/ 
 
 
No zwłaszcza że zakład ma siedzibę poza Krakowem :) 
pozdr Seba 
 
 
 
Tak - dokładnie Niepołomice - napisałem przecież  
"tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa" 
 
 
 
co to zmienia? 
 
 
Chłopie, zobacz jak to wygląda. Tnij zbędne cytaty i sygnatury. 
--  
Krzysiek
 | 16 | 
Data: Marzec 01 2010 19:40:36 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Bydlę  |  
On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis"  said: 
 ładnie kręciło do 6700krpm. 
 
Prawie siedem milionów obrotów na minutę? 
Fajny silnik. 
Wankle się chowają.
 
--  
Bydlę
 | 17 | 
Data: Marzec 02 2010 00:38:49 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Lewis  |  
Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomości  
 On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis"  said: 
ładnie kręciło do 6700krpm. 
 
Prawie siedem milionów obrotów na minutę? 
Fajny silnik. 
Wankle się chowają. 
 
Przeciez sprostowałem już tą pomyłkę w poście z godziny 15:30.
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
Hornet PC 41 na sprzedaż 
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] 
dB Race: 145,5 dB ;)
 | 18 | 
Data: Marzec 02 2010 11:03:27 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Bydlę  |  
On 2010-03-02 00:38:49 +0100, "Lewis"  said: 
 
 Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomości  
On 2010-03-01 14:01:15 +0100, "Lewis"  said: 
ładnie kręciło do 6700krpm. 
 
Prawie siedem milionów obrotów na minutę? 
Fajny silnik. 
Wankle się chowają. 
 
 
Przeciez sprostowałem już tą pomyłkę w poście z godziny 15:30. 
 
No i? 
Bo odpisałem na tę wiadomość. 
(inna rzecz, że pisanie tysięcy sprawia olbrzymie problemy - zwłaszcza ludziom techniki; albo nieistniejące "tyś", albo dodawanie tys. po pełnej liczbie)
 
I, by ci nie było przykro, odpisując o 11.03 wiem już, że poźniej poprawiłeś w wiadomości, której jeszcze nie czytałem.
 
--  
Bydlę
 | 19 | 
Data: Marzec 01 2010 14:07:35 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: paranoix  |  
W dniu 2010-03-01 13:42,  pisze: 
 witam, 
 
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę) 
 
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście 
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego.... 
 
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
 
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
 
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15 
litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
przez dwa lata (80k km): 
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł 
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł 
(różnica 12 tyś zł) 
 
 
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
 
Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.
 | 20 | 
Data: Marzec 01 2010 14:23:55 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor:  |  
W dniu 2010-03-01 13:42,  pisze: 
> witam, 
> 
> Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę) 
> 
> Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście 
> w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego.... 
> 
> czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
> 
> Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
> 
> Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15 
> litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
> 
> przez dwa lata (80k km): 
> - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł 
> - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł 
> (różnica 12 tyś zł) 
> 
 
 
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności  
od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio. 
 
Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł. 
 
 
Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co 
roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli 
kupię 2006-2005 rok.
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 21 | 
Data: Marzec 01 2010 14:39:26 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: paranoix  |  
 
Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności 
od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio. 
 
Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł. 
 
 
Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co 
 
Faktycznie, mea culpa, nie doczytałem.
 roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli 
kupię 2006-2005 rok. 
 
 
 
Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś na początku. Jeśli są już wliczone to ok.
 | 22 | 
Data: Marzec 01 2010 14:45:19 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor:  |  
>> 
>> Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności 
>> od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio. 
>> 
>> Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł. 
>> 
> Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co 
 
Faktycznie, mea culpa, nie doczytałem. 
 
> roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli 
> kupię 2006-2005 rok. 
> 
> 
 
Uwzględniłeś przeglądy instalacji, a o rejestracyjnych nie wspomniałeś  
na początku. Jeśli są już wliczone to ok. 
 
Tak - 100zł przegląd instalacji + 50zł dodatkowych kosztów podczas "rocznego". 
Mogłem to rozpisać. Tak czy siak  5 500 zł to dużo a jak wyjdzie 13 000 to już 
masakra.
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 23 | 
Data: Marzec 01 2010 15:50:57 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Grzegorz Prędki  |  
 pisze: 
 witam, 
 
Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę) 
 
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście 
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego.... 
 
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
 
W 850 montowali do tego silnika instalacje w fabryce. Silnik sie swietnie gazuje.
 Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
 
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15 
litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG
 koszty lpg to: 
1. montaż około 4 500zł 
 
Za 3-3,5 tys zalozysz do tego silnika dobra sekwencje
 2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł 
 
Przeglad 160zl.
 3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł 
 
Nie mozesz wozic kola? :)
 4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) - 
załóżmy, że 500zł. 
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł - 
myślicie, że warto? 
 
Bedzie Ci cos tam palilo na rozruch benzyny, ale ten silnik szybko sie nagrzewa wiec nie powinny to byc spore kwoty.
 | 24 | 
Data: Marzec 02 2010 17:59:14 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: V-Tec  |  
Grzegorz Prędki pisze: 
[..] 
 
 Moje 850 z ta fabryczna instalacja 2giej generacji palilo w miescie 16l a w trasie 11,5l LPG 
 
nasze 850 paliło 14,5l gazu w mieście, 10-12 w trasie (instaloacja 2. gen.).
 
też słyszałem, że ten silnik się dobrze gazuje, zresztą u nas nie było większych problemów z nią. Polecam oczywiście coś lepszego założyć, teraz ceny są niższe niż kiedyś.
 
--  
pozdr, 
W.
 | 25 | 
Data: Marzec 01 2010 20:46:48 |  | Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz |  | Autor: Scyzoryk  |  
 
 Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w  
grę) 
 
 
Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej  
(oczywiście 
w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego.... 
 
nie wpłynie
  
czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie? 
 
nie odczujesz różnicy. Kumpel ma z założoną instalacją w salonie przy  
odbiorze samochodu. Teraz coś ok 240kkm i nie protestuje.
  
Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat. 
 
Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15 
litrów/100km (czy to dobre założenia?) 
 
 
może i tak, chociaż może okazać się optymistycznie. Kumpel ma takie Volvo z  
tym silnikiem. Spalanie min 12-19L max, ale fakt przy normalnym użytkowaniu  
można założyć 15-16L
 przez dwa lata (80k km): 
- benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k  
zł 
- lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł 
(różnica 12 tyś zł) 
 
razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5  
500zł - 
myślicie, że warto? 
 
warto. Dodatkowo łatwiej będzie odsprzedac zgazowany.
 
--   
Pozdr 
Scyzoryk 
Almera n16
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |