Waniejsza moc czy moment obrotowy?
1 | Data: Sierpien 31 2011 17:39:43 |
Temat: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | |
Autor: Adam | Witajcie. 2 |
Data: Sierpien 31 2011 15:46:23 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Adam Abstrakcyjnie: O nie! Znowu się zaczyna! PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zaley nam na osiągach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 3 |
Data: Sierpien 31 2011 17:47:44 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: GR001 | lepiej mie auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy te z silnikiem w teren pierwszy i do lawety te!. pozdr. gr 4 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:25:00 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-08-31 17:46, to wrote: begin Adam Oh really ? :-) PS: Za mao danych aby by kategorycznym - wielu wypadkach moe by na odwrt :-) PS2: Ju wide, tego piknego flejma :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 5 |
Data: Wrzesien 01 2011 08:32:45 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Marcin 'Yans' Bazarnik PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zaley nam na osiągach. Ale przy tej rnicy danych jest a nadto. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 6 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:30:13 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 10:32, to wrote: begin Marcin 'Yans' Bazarnik Ale absolutnie nie :-) Czy jak podam przykad to uwierzysz ? :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 7 |
Data: Wrzesien 06 2011 04:54:45 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Massai | Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: On 2011-09-01 10:32, to wrote: Co to za dziwado co ma a 280 koni i tylko 200 Nm? Jeszcze 140 KM i 400 Nm idzie moe znale, ktry z tych nowych diesli moe do takich wartoci momentu dochodzi przy tej mocy, cho zazwyczaj maj 320-340... -- Pozdro Massai 8 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:08:57 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-08-31 17:46, to pisze: begin AdamZaley jakich osiągach, da się udowodnić, e szybszy będzie ten z większym momentem. Oczywiście w pewnym zakresie zaoeń. Więc odpowied nie ma sensu. Jedyna sensowna odpowied jest taka: lepiej mieć to co ci bardziej pasuje. 9 |
Data: Sierpien 31 2011 17:52:33 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Mikoaj Tutak | W dniu 2011-08-31 17:39, Adam pisze: Witajcie. Jedno jest zalene wprost od drugiego. Poczytaj najpierw co to znaczy moment obrotowy i jak zaley od mocy. Na pocztek przeczytaj: http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/ PS: Zawiadczenie o dysgoogli masz? -- pozdrawiam Mikoaj 10 |
Data: Sierpien 31 2011 16:51:34 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 31 Aug 2011 17:52:33 +0200, Mikoaj Tutak napisa(a): Jedno jest zalene wprost od drugiego. Poczytaj najpierw co to znaczy tak, jest. Co nie znaczy, e ta zaleno pozwala porwnywa rne silniki. Bardziej liczy si przebieg charakterystyki silnika a nie maksymalny moment/moc -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rzd moe zrobi dla ciebie. Zapytaj, czy mgby tego nie robi. 11 |
Data: Sierpien 31 2011 16:05:33 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Waldek Godel tak, jest. Co nie znaczy, e ta zaleno pozwala porwnywać rne Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie tylko maksymalna moc. Jeśli chodzi o indywidualne preferencje, to ktoś moe lubić maksymalny moment pomiędzy 2000-3000 i ma w dupie co się dzieje przy 6000 bo z tych obrotw nie korzysta. Więc nie ma co o tym dyskutować. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 12 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:25:46 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-08-31 18:05, to wrote: begin Waldek Godel Nie pograj si :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 13 |
Data: Wrzesien 01 2011 08:33:39 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Marcin 'Yans' Bazarnik Nie pogrąaj się :-) Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak nie, to się zamknij. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 14 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:33:53 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 10:33, to wrote: begin Marcin 'Yans' Bazarnik Brakuje argumentw i stajesz si wulgarny ? Bd miy i mimo wszystko Ci wytumacz - maksymalna moc jest nic nie warta jeli przebieg mocy jest niewaciwy lub niepoprawnie dobrany do przeoenia/przeoe. Zrozumiae ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 15 |
Data: Wrzesien 01 2011 08:44:28 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Marcin 'Yans' Bazarnik Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak A Ty podaeś jakiś argument durniu? Wysaeś dwa śmieciowe posty "nie masz racji" i nic więcej. Będę miy i mimo wszystko Ci wytumaczę - maksymalna moc jest nic nie Przy dwukrotnej rnicy mocy to nie ma znaczenia, chyba, e specjalnie wyciągniesz jakieś popsute auto lub sam je popsujesz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 16 |
Data: Wrzesien 01 2011 11:45:53 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 10:44, to wrote: begin Marcin 'Yans' Bazarnik Maj dokadnie t sam warto jak Twoje: oczywicie, e wiksza moc :-) Bd miy i mimo wszystko Ci wytumacz - maksymalna moc jest nic nie Zamy, e to dokadnie to samo auto, ten sam silnik - tylko kto w wersji 200kW wsadzi jebitnie wielkie turbo a silnik bardzo mao elastyczny... maksymalna moc jest owszem dua ale w bardzo wskim zakresie. Skrzynia zostaa ta sama.. Osigi przy niskich prdkociach (0-100) mog by podobne. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 17 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:46:28 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-01 11:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Przy dwukrotnej rnicy mocy to nie ma znaczenia, chyba, e specjalnie Znaczy masz na mysli jak samorbk, czyli auto zepsute. Bo fabryka by takiej gupoty nie zrobia? Moe ograniczmy si w rozwaaniach do pojazdw zaprojektowanych w miar poprawnie? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 18 |
Data: Wrzesien 01 2011 22:50:03 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-09-01 16:46, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2011-09-01 11:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Popatrz na Miśki Evo. Tam turbodziura jest kosmiczna. To powie kady, od showmana Clarksona, po kierowcw rajdowych. A jednak auto cywilne, homologowane do jazdy do sklepu po buki. Te uwaasz je za zepsute? Fabryka zrobia gupotę? Czy zaprojektowali je studenci pierwszego roku ornitologii? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj." 19 |
Data: Wrzesien 02 2011 12:49:02 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-01 22:50, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2011-09-01 16:46, Jakub Witkowski pisze: I dlatego ich osiągi przy prędkościach 0-100 są "podobne" do wersji o 2x mniejszej mocy? Czy jednak są znacznie lepsze, o ile się uyje _waściwie_ skrzyni? Jeśli przy prędkościach 0-100 km/h ma się podobne osiągi max. jak to samo auto wyposaone w 2x sabszy silnik to znaczy e auto jest najwyraniej zepsuje. A Evo nie jest zepsute tylko wymagające. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub caości poglądom ich Autora. 20 |
Data: Wrzesien 02 2011 11:45:26 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak Popatrz na Miśki Evo. Tam turbodziura jest kosmiczna. To powie kady, od Tak, bo Evo przyspiesza do setki jak 100-konny diesel. ROTFL. Idiotyzm "argumentacji" na tej grupie zaczyna mnie przeraać. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 21 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:11:36 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-09-01 10:44, to pisze: begin Marcin 'Yans' BazarnikObawiam się, e kolega Yans ma rację. 22 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:00:05 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Wojciech Wrodarczyk Obawiam się, e kolega Yans ma rację. Kady ma prawo do gupich obaw. ;> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 23 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:46:19 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Brakuje argumentw i stajesz si wulgarny ?Nie pograj si :-)Przesta bredzi, jak masz co do napisania na temat, to napisz, a jak Ale dokadnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - te nie ma nic do rzeczy, jeli jego zakres obrotw, przy ktrych wystpuje jest tak mikroskopijny, e trzeba pierdyliona biegw, eby z niego skorzysta. Majc pierdylion biegw wol silnik o wikszej mocy, bo poprawnie przeoopny na koa da mi wanie na nich wiekszy moment. A moment na wale obrotowym silnika to ja czniam wyniole. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 24 |
Data: Wrzesien 01 2011 08:52:39 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin RoMan Mandziejewicz Ale dokadnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - te nie ma nic do Przede wszystkim skoro dyskusja toczy się o silnikach, to zakadamy, e auta są takie same i mają optymalnie pod względem osiągw zestopniowane skrzynie biegw, bo inaczej dyskusja nie ma sensu. A wtedy taka rnica mocy nie daje adnych wątpliwości. Wątpliwości mogyby być, gdyby rnica mocy wynosia np. kilka procent, a "sabsze" auto miao lepszy przebieg momentu w grnym zakresie obrotw. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 25 |
Data: Wrzesien 01 2011 15:33:23 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: J.F | Uytkownik "to" napisa w wiadomości grup begin RoMan Mandziejewicz Przede wszystkim skoro dyskusja toczy się o silnikach, to zakadamy, e W teorii nadal daje, bo te moce czy momenty maksymalne to moga byc waskie piki, i jak RoMan pisze - wiecej czasu stracisz na zmienianiu biegow. No chyba ze masz automat CVT. W praktyce - takich silnikow nie ma, ch-ki sa dosc szerokie. J. 26 |
Data: Wrzesien 01 2011 17:07:30 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin J.F W teorii nadal daje, bo te moce czy momenty maksymalne to moga byc Mwimy o normalnych silnikach spalinowych, a nie jakichś wydumanych czy popsutych. Nawet silnik z big-turbo ma wysoki moment obrotowy w do szerokim zakresie (np. 4000-6500 rpm), a -- jeśli mowa o osiągach -- turbo dziura na niskich obrotach nie ma adnego znaczenia, bo i tak się ich nie uywa. Zresztą na zmianie biegw traci się więcej zazwyczaj w turbo dieslach, ktre wysoki moment mają waśnie do nisko i w wąskim zakresie, choć jego warto maksymalna jest często bardzo dua (400-500 Nm czy nawet więcej). No chyba ze masz automat CVT. CVT ma due straty. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 27 |
Data: Wrzesien 02 2011 23:03:34 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 19:07, to wrote: begin J.F Zobacz sobie np na wykres Mitsu Evo FQ400. Nastpnie policz jak si zmieni obroty silnika po idealnej zmianie biegu przy prawie odciciu (np z 1 na 2). Nastpnie policz co si stanie jak cho raz zmienisz ciut za szybko... chyba sobie nie zdajesz z tego sprawy. Zreszt na zmianie biegw traci si wicej zazwyczaj w Dawno chyba nie widziae wykresu mocy dobrego silnika diesla. Np. wspomnianego ju tutaj np. tego z 335d lub innych... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 28 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:14:10 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-09-01 10:52, to pisze: begin RoMan MandziejewiczCo to znaczy optymalnie zestopniowane? CVT? A co z przebiegiem mocy i momentu? 29 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:54:48 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 10:46, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Moment i moc s nierozerwalnie zwizane ze sob - majc przebieg jednego, mamy automatycznie przebieg drugiego. Wartoci maksymalne s mao warte jeli przebieg jest do dupy. Majc pierdylion biegw wol silnik o wikszej mocy, bo poprawnie Nie bardzo rozumiem do czego zmierasz ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 30 |
Data: Wrzesien 01 2011 12:01:47 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Moment i moc s nierozerwalnie zwizane ze sob - majc przebiegAle dokadnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - te nie ma nicBrakuje argumentw i stajesz si wulgarny ?Nie pograj si :-)Przesta bredzi, jak masz co do napisania na temat, to napisz, a jak Ale to jest oczywiste. Majc pierdylion biegw wol silnik o wikszej mocy, bo poprawnieNie bardzo rozumiem do czego zmierasz ? Do stwierdzenia, e nawet z gwnianym przebiegiem momentu na wale silnika, majc odpowiednie przeoenia wol mie wicej mocy ni wicej momentu na wale silnika. Bo wiksza moc przeloy mi si na wikszy moment na koach po uyciu waciwego biegu. Nie majc mocy a majc wielki moment na wale silnika przy niskich obrotach, nie zrobi z tym nic. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 31 |
Data: Wrzesien 01 2011 12:52:35 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 12:01, RoMan Mandziejewicz wrote: Majc pierdylion biegw wol silnik o wikszej mocy, bo poprawnieNie bardzo rozumiem do czego zmierasz ? Zgoda. Ale majc t maksymaln mo w wskim zakresie obrotw bdziesz musial mie pierdylariard biegw - ktrego zmiana to czas i niewygoda - czyli wanie ciarwka na ktr narzekasz. Ja wol mnijsz ale sta moc (dua elastyczno) - wtedy bez problemu w kadych warunkuach mog dynamicznie przypiesza. Kosztem oczywicie mniejszej prdkoci maksymalnej. Chcesz jecha dynamicznie/sportowo - wiksza elastyczno Twoim przyjacielem :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 32 |
Data: Wrzesien 01 2011 13:36:41 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Zgoda. Ale majc t maksymaln mo w wskim zakresie obrotw bdzieszDo stwierdzenia, e nawet z gwnianym przebiegiem momentu na waleMajc pierdylion biegw wol silnik o wikszej mocy, bo poprawnieNie bardzo rozumiem do czego zmierasz ? Ale kiedy wanie obecnie masz do dyspozycji coraz wicej biegw. Ja wol mnijsz ale sta moc (dua elastyczno) - wtedy bez problemu Kapelusznik ;P Chcesz jecha dynamicznie/sportowo - wiksza elastyczno Twoim Nie - wiksza moc w zakresie uytecznym dla skrzyni biegw od biegu III w gr - poniej i tak jest za duo momentu na koach. I jest to zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silnikw. Elastyczno nie ma nic wsplnego z dynamiczn jazd. Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje stabilnie. Zakres uytecznych obrotw 12000-18000 rpm a i tak piuje si niemal do odcicia i powyej III-ki nie korzystach z obrotw w okolicach 12000 w ogle. Z VI na VII zmienia si przy 15000 rpm (o ile mnie skleroza...). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 33 |
Data: Wrzesien 01 2011 14:03:22 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 13:36, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Ale w większości z trybem automatycznym :-) Ja wolę mnięjszą ale staą moc (dua elastyczno) - wtedy bez problemu Hmmm :-) http://www.youtube.com/watch?v=56N2tIwaF-E > zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silnikw.Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczno Twoim Prbowaeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% moliwości samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam zośliwie, tylko ciekaw jestem. Myślę, e gdybyś prbowa, to miabyś nieco inne zdanie co do tego co napisaeś... Niestety wykres rwnie nie mwi jednego (zwaszcza w niewielkich, mocnych silnikach z turbo) - jaka jest odpowied silnika na ruch przepustnicą. Elastyczno nie ma nic wsplnego z dynamiczną jazdą. Przez elastyczno mam na myśli ch-kę mocy ktra jest "w miarę" paska. Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje stabilnie. Popatrz na silniki samochodw rajdowych - poniewa jazda rajdowa (po OS'ach drogowych) jest najblisza normalnej jedzie - ta sama trasa co w wypadku jazdy cywilnej. Zwrć uwagę, e jest ona z reguy do paska w grnej poowie. http://i267.photobucket.com/albums/ii284/OkdF/WRC_power_low.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii284/OkdF/WRC_power_medium.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii284/OkdF/WRC_power_high.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii284/OkdF/Mitsubishi_GrpA_torque_power.jpg "Because of the early increase of the torque curve, Citroen has the highest power between revs 1800-2900 rpm. In the middle revs (3000-5200 rpm) the power is little lower than for the other ones but is again second best of the WRC cars beyond 5200 rpm. In the same magazine (TM 14/2005), from where I picked some of the figures, Juuso Pykälistö told: “The engine of the Citroen is a rev engine. It has a broad rev band, the gear shifts takes place far beyond 6000 rpm and at lower revs it’s not so powerful compared to the Peugeot. On the other hand the Peugeot’s rev band ends just after 5000 rpm”. Ford has the highest power beyond 4500 rpm. Still Mikko Hirvonen tells in the same magazine that: “The Ford can be safely driven with high gears and low revs”. These two comments are a little bit of mystery for me but I’m neither an engineer nor a rally driver. Subaru’s power starts to decline quite rapidly after 4700 rpm. Mitsubishi doesn’t have so high power but the curve is quite flat (easy to drive?) and is third best beyond 5600 rpm." Zakres uytecznych obrotw 12000-18000 rpm a i tak piuje się niemal To teraz wrć ze świata F1 do czegoś bliszego naszemu jedzeniu po drogach. Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyej - są to silniki stosowane w rajdach - jaki jest ksztat tych ch-k. Jak chcesz jechać naprawdę szybko, to masz coraz mniej czasu na zabawę z biegami i dbanie o waściwy zakres obrotw - skupiasz się na kontroli samochodu, poślizgu. Kada zmiana biegu moe powodować dodatkowy poślizg - stratę. Przewanie najlepszy samochd to taki, ktry ma duą tolerancję na będy kierowcy - między innymi "fajną" ch-kę mocy - wspomniane wyej "easy to drive". -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 34 |
Data: Wrzesien 01 2011 15:56:01 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: J.F | Uytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisa w Ja wolę mnięjszą ale staą moc (dua elastyczno) - wtedy bez problemu Hmmm :-) Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-) Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w szerokim zakresie. Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczno Twoim Prbowaeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% moliwości samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam zośliwie, tylko ciekaw jestem. Myślę, e gdybyś prbowa, to miabyś nieco inne zdanie co do tego co napisaeś... RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100% mozliwosci samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak potem polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to nazwac jazda sportowa ? :-) Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-) Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje stabilnie.Popatrz na silniki samochodw rajdowych - poniewa jazda rajdowa (po OS'ach drogowych) jest najblisza normalnej jedzie - ta sama trasa co w wypadku jazdy cywilnej. Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina normalna jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-) Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika. To teraz wrć ze świata F1 do czegoś bliszego naszemu jedzeniu po drogach. W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-) A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-) J. 35 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:23:59 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 15:56, J.F wrote: Uytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisa w Popatrz, biegw nie umie zmienia, a po pierwszej ptli strata 0.02 do 2-giego miejsca w generalce pomimo rozpieprzonej miski :-) To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na No c to Twoje zdanie :-) Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba W tych ch-kach ktre podaem, zakres wysokiej mocy jest may ? Wysokiej czyli tak 80-85% maksymalnej. Chcesz jecha dynamicznie/sportowo - wiksza elastyczno Twoim :-) Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu Zalezy od prdkoci ;-) Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracujePopatrz na silniki samochodw rajdowych - poniewa jazda rajdowa (po Na rajdzie nie jedziesz tak szybko jak zakrt pozwala ? :-) Tylko troszeczk trudno inna, bo droga wska, nic nie wida czasem, nawierzchnia zmienna a otoczenie obfituje w niespodzianki. Jakby to teraz porwna z torem... hmmm :-) Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba Bardzo ciekawa teoria - szkoda, e niebardzo ma si do praktyki :-) Jak bdziesz mia sekcj rnych zakrtw to si przekonasz czy trzeba/mona/opaca si :-> Np. tutaj - Posuchaj na jakich obrotach jedzie i kiedy biegi zmienia. http://www.youtube.com/watch?v=B8TffgtRQQk To teraz wr ze wiata F1 do czego bliszego naszemu jedzeniu po A gdzie Tym bolidem F1 jedzisz ? ;-) A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-) Zaproponuj tym co startuj wyej, napewno bd zachwyceni :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 36 |
Data: Wrzesien 01 2011 18:08:58 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-09-01 14:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: To teraz wrć ze świata F1 do czegoś bliszego naszemu jedzeniu po Wysoka elastyczno silnikw stosowanych w rajdach wynika z przepisw FIA nakazującej stosowanie zwęki ograniczającej dostęp powietrza do silnika i tym samym ograniczającą moc. Jak zamontujesz restrykcyjne przewęenie w normalnym samochodzie, to te się okae e moc maksymalna spada o poowę, ale za to jest staa w zakresie 3000-6500 rpm. Dlatego e od pewnego momentu ilo powietrza dostarczanego do silnika będzie ju staa. Bez zwęki silnik turbo 2l miaby duo wyszą moc i typowo turbinową, ostrą charakterystykę. 37 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:17:07 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 18:08, Tomasz Pyra wrote: W dniu 2011-09-01 14:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Poniekd tak. Ale nie sdze aby wycznie od tego. Jak zamontujesz restrykcyjne przewenie w normalnym samochodzie, to te Zwka, to tylko dodatkowy opr. Moesz prbowa go pokona zwikszonym cinieniem doadowania i uzyska dziki temu wikszy przepyw powietrza - tyle e ch-ka moe bdzie i stroma, ale znaczne gorsza poniej. Dlatego e od pewnego momentu ilo powietrza dostarczanego do silnika Wszystko zaley od cinienia. Jeli jeste w stanie wytworzy wysokie, to jestes w stanie przepcha duo powietrza. Bez zwki silnik turbo 2l miaby duo wysz moc i typowo turbinow, Zaley od wielkoci turbiny. Stosujc "mniejsz" turbin, oigniesz fajn elastyczn ch-k kosztem oczywicie mocy maksymalnej. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 38 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:29:36 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-02 13:17, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Jak zamontujesz restrykcyjne przewenie w normalnym samochodzie, to te Nie bardzo, bo ona jest przed turbo, przynajmniej w WRC. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 39 |
Data: Wrzesien 02 2011 20:32:01 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-09-02 13:17, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: On 2011-09-01 18:08, Tomasz Pyra wrote: Wynika to wycznie z zastosowania zwki. Jak zamontujesz restrykcyjne przewenie w normalnym samochodzie, to te Tak si nie da - zwka jest po stronie cinienia atmosferycznego, turbina jest dopiero za zwk. Dlatego e od pewnego momentu ilo powietrza dostarczanego do silnika Nie cinienia, a podcinienia. A tego nigdy nie wytworzysz wicej ni -1bar cinienia wzgldnego. Tzn. obecnie auta WRC podobno potrafi przez zwk przecign nieco wicej powietrza ni by wynikao z czystego podcinienia doprowadzonego nawet do samej prni, ale uywa si do tego jaki rezonansw. Bez zwki silnik turbo 2l miaby duo wysz moc i typowo turbinow, Ale w wyczynowym sporcie nikt nie zamienia mocy w charakterystyk tak dugo jak nie wymuszaj tego przepisy ograniczajc liczb biegw, albo konstrukcj silnika w inny sposb. 40 |
Data: Wrzesien 06 2011 05:06:49 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Massai | Tomasz Pyra wrote:
Hm, rezonansw to si chyba nagminnie uywa te w cywilnych samochodach, z czego te spadki mocy na skrconych dolotach i fikunych stokowych filtrach wynikaj... -- Pozdro Massai 41 |
Data: Wrzesien 10 2011 00:48:05 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-09-06 07:06, Massai pisze: Tomasz Pyra wrote: Ale w samochodach uywa si ich do lepszego napeniania cylindrw ktre bior powietrze ze wsplnego kolektora - w sumie sprawa do oczywista. A z tym przeciganiem przez zwk to ju jakie lepsze cuda, bo raz e przed zwk nie wolno mie adnych elementw ruchomych, a za zwk w sumie tylko turbina. A jednak podobno cign przez t zwk ni gdyby za ni zrobi prnie... Cuda panie :) 42 |
Data: Wrzesien 01 2011 17:10:56 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Marcin 'Yans' Bazarnik Popatrz na silniki samochodw rajdowych - poniewa jazda rajdowa (po Zapewne ze względu na regulamin. Jeśli nie mona przekroczyć pewnego poziomu mocy, to lepiej go mieć w szerszym zakresie ni w węszym. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 43 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:06:33 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 19:10, to wrote: begin Marcin 'Yans' Bazarnik Ograniczeniem ZTCP jest zwka, nie moc. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 44 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:25:56 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-02 13:06, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: On 2011-09-01 19:10, to wrote: To prawie na jedno wychodzi. Zwka jest na wlocie do turbo, a turbo choby nie wiem jak ssao nie wygeneruje wikszego podcisnienia ni 1 At - co ogranicza ilo powietrza na jednostk czasu, co z kolei ogranicza moc. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 45 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:25:38 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 13:25, Jakub Witkowski wrote: W dniu 2011-09-02 13:06, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Prawda, nie wiem czemu wydawao mi si, e za. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 46 |
Data: Wrzesien 01 2011 15:37:17 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: J.F | Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w Majc pierdylion biegw wol silnik o wikszej mocy, bo poprawnieNie bardzo rozumiem do czego zmierasz ? Do stwierdzenia, e nawet z gwnianym przebiegiem momentu na wale Ruszysz pod gorke. A przy braku mocy na niskich obrotach - sprzeglo spalisz i nie ruszysz :-) A poza tym masz oczywiscie racje. Moment maksymalny nie mowi praktycznie nic, bo od tego sa przekladnie, zeby go zmienic dowolnie. Moc mowi prawie wszystko o dynamice auta, no chyba ze to jakis bardzo dziwny silnik jest. Np stary wolnossacy diesel :-) J. 47 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:38:33 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Nie pograj si :-)tak, jest. Co nie znaczy, e ta zaleno pozwala porwnywa rneLiczy si dla kogo? Jeli chodzi o osigi, to istotna jest praktycznie Dobrze pisze - sam si pogrsz! ;) Te legendarne diesle w cignikach siodowych, o gigantycznym momencie obrotowym i wymagajce pierdyliona biegw, pbiegw, midzybiegw czy pierdybiegw, eby dao si jecha. Jakiekolwiek zwolnienie to potem dramat machania drkiem przez 5 minut, eby znw si rozpdzi do prdkoci podrnej. A jak nie masz odpowiedniego wiercbiegu przed jedynk, to z adunkiem pod gr nie ruszysz. I tyle z tego momentu - jedno wielkie nic, bo mocy brak, eby te 40 ton rozpdzi w przyzwoitym czasie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 48 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:36:00 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 10:38, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Ale one t moc maj - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeli chodzi o osigi. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 49 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:49:17 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Ale one t moc maj - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeliDobrze pisze - sam si pogrsz! ;)Nie pograj si :-)tak, jest. Co nie znaczy, e ta zaleno pozwala porwnywa rneLiczy si dla kogo? Jeli chodzi o osigi, to istotna jest praktycznie Nie, robaczku - maja po prostu za mao mocy. Chciaby jedzi tonowym samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choby mia skrzyni z pierdylionem przeoe i tak osigw nie bdzie. Ja jednak wol mie 100KM/ton i te biedne 5 biegw. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 50 |
Data: Wrzesien 01 2011 11:04:45 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 10:49, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Za mao do czego ? :-) Chciaby jedzi tonowym samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choby mia skrzyni z Misiu - w ciarwce mamy do czynienia z pewnym kompromisem - osigi, waga, ekonomia. Bez problemu mona wsadzi mocniejszy silnik.. tylko po co ? To nie jest samochd rajdowy i inne ma przeznaczenie. Gdyby ta przysowiowa ciarwka mia te jedynie 500KM ale w caym przebiegu obrotw (zamy 100-1800) to ruszaa by pod gr BEZ PROBLEMU, nawet mniej biegw by potrzebowaa. Ja jednak wol mie 100KM/ton i te biedne 5 biegw. A ja wol silnik elektryczny z pask ch-k mocy (100KM) w zakresie 0-40k rpm i brak skrzyni biegw - oczywicie z ogniwem paliwowym a nie gwnianymi akumulatorami. Zjadam Ci na niadanie w kadych warunkach.. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 51 |
Data: Wrzesien 01 2011 12:05:50 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Ja jednak wol mie 100KM/ton i te biedne 5 biegw.A ja wol silnik elektryczny z pask ch-k mocy (100KM) w zakresie Ale rozmawiamy o silnikach spalinowych. Przy okazji wanie wykazae wyszo mocy ;P Zjadam Ci na niadanie w kadych warunkach.. Na starcie, dopki opony bd w stanie moc przenie. Nie na darmo w rzeczywistych rozwizaniach masz charakterystyk ze staym momentem do pewnych obrotw a potem ze sta moc. Czysto hiperboliczna charakterystyka silnika szeregowego jest uywana w lokomotywach elektrycznych ale tam te masz "biegi" - silniki s czone szeregowo na starcie, e trakcji nie spali. Do tego jeszcze rezystory rozruchowe, eby moment ograniczy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 52 |
Data: Wrzesien 01 2011 13:01:26 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 12:05, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Porwnanie dwch silnikw o tej samej mocy: jeden z "fajn" ch-k (moment wykadniczy), drugi z mniej fajn (moment w ksztacie dzwonu) Zjadam Ci na niadanie w kadych warunkach.. Silnik elektryczny ma t zalet, e bez problemu mog nim precyzyjnie sterowa.. moge (np. za pomoca elektroniki) utrzyma go na granicy idealnego ulizgu k :-) Nie na darmo w Lokomotywa to przykad skrajny - saby wspczynnik tarcia i wiele wiele ton masy. Zobacz to - czysta praktyka. Wrightspeed X1 jest bazujcym na Arielu Atomie samochodem elektrycznym. Zasilany jest akumulatorami litowo-jonowymi o sumarycznej pojemnoci 25kWh. Pojazd nie posiada sprzga ani skrzyni biegw, silnik poczony jest z koami staym przeoeniem. Zastpmy jeszcze akumulatory ogniwem paliwowym.... Dane Techniczne: 0-100km/h w 3 sekundy Prdko maksymalna : 180 km/h Zasig <160km Zuycie energii: 125Wh/km co odpowiada 1.4l/100km masa: 697kg http://pl.wikipedia.org/wiki/Wrightspeed_X1 http://www.youtube.com/watch?v=8qDZOBQs60w -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 53 |
Data: Wrzesien 01 2011 13:40:09 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Wrightspeed X1 jest bazujcym na Arielu Atomie samochodem elektrycznym. Ale w tym wtku rozmawiamy o silnikach spalinowych a nie elektrycznych. Zasilany jest akumulatorami litowo-jonowymi o sumarycznej pojemnoci Jasne. A teraz odpowiedz (sobie!) na pytania: - ile miejsc w rodku? - ogrzewanie/klimatyzacja? - radio? - testy zderzeniowe? - cena? - wygoda? I odbijam pieczk - bolid F1. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 54 |
Data: Wrzesien 01 2011 14:09:37 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 13:40, RoMan Mandziejewicz wrote: 55 |
Data: Wrzesien 01 2011 14:25:14 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Wtpie w to, e mj sabszy elektryczny ZJE Twj spalinowy.. Ale gdzie ja wtpi w sabo silnikw elektrycznych? Doskonale je znam i uwaam za najlepsze moliwe rozwizanie napdu. Szkoda tylko, e stale nie mamy sensownego RDA energii. >> Jasne. A teraz odpowiedz (sobie!) na pytania: >> - ile miejsc w rodku? >> - ogrzewanie/klimatyzacja? >> - radio? >> - testy zderzeniowe? >> - cena? >> - wygoda? Uwaasz, e tego rozwizania nie da si zastosowa w innym nadwoziu ? Wszystko si da - kwestia sensu. Przede wszystkim ekonomicznego. Perdyliard ogniw 18650 to nie jest rozwizanie problemu tylko brutal-force. >> I odbijam pieczk - bolid F1. Sabo odbie :-) Jeste w stanie sam go choby tylko uruchomi ? :-) Jest rwnie mao uyteczny jak elektryczny Ariel. Mj reumatyzm nie zniesie ani jednego ani drugiego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 56 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:21:54 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-09-01 14:25, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Marcin,Wracajc do pytania wtkotwrcy o lepszo zwracam uwag, e rozmowa o samej wartoci maks. czy to momentu, czy mocy, bez charakterystyki jest jaowa. 57 |
Data: Wrzesien 01 2011 18:00:06 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wojciech, Wracajc do pytania wtkotwrcy o lepszo zwracam uwag, e rozmowa o Nie - ty Ty, wchodzc w t uboczn gazk wtku zgubie kontekst. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 58 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:30:42 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-01 14:25, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Oczywicie, pisaem o tym wczeniej ju :-) rdo jest kluczem. >> Jasne. A teraz odpowiedz (sobie!) na pytania: Jak wyej :-) Ogniwa paliwowe... >> I odbijam pieczk - bolid F1. To co w arielu mona spokojnie wsadzi do maego mieszczucha. ~160km wystarczy a aduj si pono okoo 1-1.5h. Tak naprawd, to problem jak zauwaye tkwi w zasadzie jedtynie w rdle energii... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 59 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:09:25 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Oczywicie, pisaem o tym wczeniej ju :-) rdo jest kluczem.Wtpie w to, e mj sabszy elektryczny ZJE Twj spalinowy..Ale gdzie ja wtpi w sabo silnikw elektrycznych? Doskonale je [...] Wszystko si da - kwestia sensu. Przede wszystkim ekonomicznego.Jak wyej :-) Ogniwa paliwowe... Jasne. S tak powszechnie dostpne i niemal za darmo. Do tego na kadej stacji zatankujesz wodr a jego cena jest konkurencyjna w stosunku do benzyny. I w razie wypadku nie martwisz si wcale tymi kilkudziesicioma kilogramami wodoru pod cinieniem 200 barw pod samochodem - przecie zbiorniki cinieniowe s absolutnie bezpieczne. Niestety, ogniwa paliwowe na metanol s nadal w fazie laboratoryjnej :( >> I odbijam pieczk - bolid F1.To co w arielu mona spokojnie wsadzi do maego mieszczucha. ~160km Akumulatory w Tesli wa p tony a odnalezienie uszkodzonego jednego z tysicy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywicie przykad typowo amerykaskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawia). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 60 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:17:48 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 14:09, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Wiadomo, e istniej pewne "problemy" z infrastruktura... ale cenowo nie sdze aby wiele odbiegay od kosztu akumulatorw. I w razie wypadku nie martwisz si wcale tymi kilkudziesicioma A butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-) Taki zbiornik mona uczyni wystarczajco bezpiecznym na wiele sposobw.. Niestety, ogniwa paliwowe na metanol s nadal w fazie laboratoryjnej Chyba ju nie. "Units are currently available with power outputs between 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between refuelings." >> I odbijam pieczk - bolid F1.To co w arielu mona spokojnie wsadzi do maego mieszczucha. ~160km Ja nie zaimplementowali rozwizania z prostym systemem pomiaru to tak maj... 61 |
Data: Wrzesien 02 2011 05:41:30 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: WS | On 2 Wrz, 14:17, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: > I w razie wypadku nie martwisz si wcale tymi kilkudziesi cioma LPG jest w stanie cieklym i cisn. w butli ~6atm, przedziurawienie takiej butli nie jest specjalne grozne... wybuch (rozerwanie) butli ze sprzezonym gazem ~200atm oznacza "znikniecie" samochodu (i pewnie kilku obok tez) WS 62 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:42:27 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Wiadomo, e istniej pewne "problemy" z infrastruktura... ale cenowo nieJak wyej :-) Ogniwa paliwowe...Jasne. S tak powszechnie dostpne i niemal za darmo. Do tego na Nie bybym tego taki pewny. Produkcja wodoru, jego sprenie i przechowywanie nie s tanie. I w razie wypadku nie martwisz si wcale tymi kilkudziesiciomaA butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-) Nie mam. A gdyby mia, to jest to zaledwie kilkanacie barw w najgorszym przypadku. Nie ta ilo energii potencjalnej. Taki zbiornik mona uczyni wystarczajco bezpiecznym na wiele Jasssne. Robimy to od dziesicioleci. A mimo to nadal s wypadki z wybuchajcymi zbbiornikami cinieniowymi. Niestety, ogniwa paliwowe na metanol s nadal w fazie laboratoryjnejChyba ju nie. "Units are currently available with power outputs between Za cen? I dlaczego trzeba je napenia u producenta? 5 kW to moe Ci wystarczy do skuterka - o ile wielko pozwoli. Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow Nokia? Zrobiono je w kocu ale "zapomniano" o moliwoci samodzielnego napeniania. Ja nie zaimplementowali rozwizania z prostym systemem pomiaru to takAkumulatory w Tesli wa p tony a odnalezienie uszkodzonego jednego>> I odbijam pieczk - bolid F1.To co w arielu mona spokojnie wsadzi do maego mieszczucha. ~160km Jaki moesz zrobi prosty system pomiaru przy ponad 6000 ogniw? Tu sama skala rozwala. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 63 |
Data: Wrzesien 02 2011 15:07:26 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 14:42, RoMan Mandziejewicz wrote: 64 |
Data: Wrzesien 02 2011 15:26:09 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Nie musi by wodr. Technologia si rozwija... W laboratoriach jedynie. [...] >>>> I w razie wypadku nie martwisz si wcale tymi kilkudziesicioma >>>> kilogramami wodoru pod cinieniem 200 barw pod samochodem - przecie >>>> zbiorniki cinieniowe s absolutnie bezpieczne. >>> A butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-) >> Nie mam. A gdyby mia, to jest to zaledwie kilkanacie barw w >> najgorszym przypadku. Nie ta ilo energii potencjalnej. Zbiornik moe by komrkowy, trudniej ulegajcy zniszczeniu.. pomysw Jasne. Tylko dlaczego tyle kosztuj? >>> Taki zbiornik mona uczyni wystarczajco bezpiecznym na wiele >>> sposobw.. >> Jasssne. Robimy to od dziesicioleci. A mimo to nadal s wypadki z >> wybuchajcymi zbbiornikami cinieniowymi. Jak wyzej. Jak wyej. >>>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol s nadal w fazie laboratoryjnej >>>> :( >>> Chyba ju nie. "Units are currently available with power outputs between >>> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between refuelings.">> Za cen? I dlaczego trzeba je napenia u producenta? 5 kW to moe Ci >> wystarczy do skuterka - o ile wielko pozwoli. A kto powiedzia, e moesz zastosowa tylko jedno ? Przecie oczywistem O ile Ci miejsca na to w samochodzie wystarczy. I podoga utrzyma. Prosz, 16kw z jednego moduu To nadal za mao. 92 kG i 16kW jedynie. >> Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow >> Nokia? Zrobiono je w kocu ale "zapomniano" o moliwoci samodzielnego >> napeniania. Nie sledz tematu.. ale toshiba co wypucila w 2009... A widziae kiedykolwiet to w sklepie? [...] >>>>> zauwaye tkwi w zasadzie jedtynie w rdle energii... >>>> Akumulatory w Tesli wa p tony a odnalezienie uszkodzonego jednego >>>> z tysicy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywicie przykad >>>> typowo amerykaskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawia). >>> Ja nie zaimplementowali rozwizania z prostym systemem pomiaru to tak >>> maj... >> Jaki moesz zrobi prosty system pomiaru przy ponad 6000 ogniw? Tu >> sama skala rozwala. Skala ? Jaka skala ? Marne 6000 ogniw ? Marne 6000 drutw... Syszae o multipleksowaniu ? Wystarczy proste adresowanie bankw Kilometry drutw i pomiar rnicowy przy bardzo duej rozpitoci potencjaw w stosunku do masy. To nie jest proste w multipleksowaniu. Jako obraz na monitorze LCD wywietla si da (3 subpixele * 1920*1080 Nieporwnywalne - nie masz rnic potencjaw rzdu 120V. Poza tym - to z samej zasady jest martyca zintegrowana na jednym podoy a nie 6000 drutw do lutowania. Czym innym jest sterowanie logiczne a czym innym pomiar wartoci analogowej na pywajcym potencjale 6000 ogniw. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 65 |
Data: Wrzesien 02 2011 16:05:12 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 15:26, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Nie ledz dokadnie tematu... [...] 64kw i 270kg ? Wcale nie wyglda tak strasznie. Sam silnik dieslowski way ze 150-200kg. >> Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow Nie :-) >>>>> zauwaye tkwi w zasadzie jedtynie w rdle energii... No cay sk w tym, e nie musisz miec tyle dugich drutw. Poczenia masz jedynie lokalnie. Syszae o multipleksowaniu ? Wystarczy proste adresowanie bankw Jaki pomiar rnicowy ? Adresujesz i na parze drutw dostajesz dane konkretnego ogniwa. A przy pomiarze napicia rezystancja pocznia z ogniwem ma mae znaczenie... Jako obraz na monitorze LCD wywietla si da (3 subpixele * 1920*1080 Najprostsze na szybko: Wystarczy szyna adresowa o szerokoci 13 bitw + 2 linie danych. I masz super dokadny pomiar konkretnego ogniwa. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 66 |
Data: Wrzesien 02 2011 17:03:56 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Najprostsze na szybko: Wystarczy szyna adresowa o szerokoci 13 bitw +Jako obraz na monitorze LCD wywietla si da (3 subpixele * 1920*1080Nieporwnywalne - nie masz rnic potencjaw rzdu 120V. Poza tym - Czowieku, NIE MA scalonych multiplekserw analogowych o wystarczajcym zakresie napi wejciowych, eby to zrealizowa w sposb, jaki postulujesz. To nie jest ponad 6000 ogniw poczonych rwnolegle lub na zblionym potencjale. To s poczenia szeregowo-rwnolegle i konieczny jest pomiar rnicowy z wyborem za kadym razem dwch linii (tak, da si je adresowa razem) i przeniesieniem wysokich napi. Moemy dyskutowa o wielu sprawach ale nie prbuj mnie uczy mojego zawodu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 67 |
Data: Wrzesien 02 2011 22:18:51 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 17:03, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Marcin, Czytaj ze zrozumieniem. > To nie jest ponad 6000 ogniw poczonych rwnolegle lub na zblionym > potencjale. Ale odkrywcze. > To s poczenia szeregowo-rwnolegle i konieczny jest > pomiar rnicowy z wyborem za kadym razem dwch linii (tak, da si je > adresowa razem) i przeniesieniem wysokich napi. Po pierwsze, wydaje si, e jednak nie wiesz co dokadnie (z naciskiem na dokadnie) postuluje - tylko zgadujesz. Wysokie napicie nie jest adnym problemem, poniewa nigdy w proponowanym rozwizaniu nie wystpi. A nawet jeli chciabys mierzy to co opisae, to bez problemu da si to zrobi - chyba wiesz co mona zastosowa. Ale pjdmy dalej, po co tak sie dupczy - w kocu skoro ma by atwo wymenia co si spieprzyo, to po prostu podzielimy sobie ten battery pack na niedue moduy i pogadamy sobie z nimi po can'ie. A i pomierzymy sobie od razu wicej ni tylko napicie ? Moemy dyskutowa o wielu sprawach ale nie prbuj mnie uczy mojego A Ty wyobra sobie, nie masz bladego pojcia z kim rozmawiasz. PS: Z ciekawoci poszukaem info o rozwizaniu stosowanym w Tesli. Pisz, e jednak chwal si, e maj zaimplementowany do zaawansowany system kontroli stanu battery pack'a -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 68 |
Data: Wrzesien 02 2011 18:26:23 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: J.F. | Dnia Fri, 02 Sep 2011 14:17:48 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisa(a): On 2011-09-02 14:09, RoMan Mandziejewicz wrote: Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium. A poki co to chyba jednak w laboratorium .. J. 69 |
Data: Wrzesien 02 2011 22:36:26 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 18:26, J.F. wrote: 70 |
Data: Wrzesien 02 2011 23:18:55 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: J.F. | Dnia Fri, 02 Sep 2011 22:36:26 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisa(a): > Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium. No to kliknij w zakladke "generators". Jest cena, jest "dodaj koszyka". A w Fuel Cell jest tylko "zadzwon do naszej infolinii". To co to jest - eksperyment ? J. 71 |
Data: Wrzesien 02 2011 23:22:28 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 23:18, J.F. wrote: Dnia Fri, 02 Sep 2011 22:36:26 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisa(a): Nie spotkae si z "zadzwo do nas o cen" w sklepie internetowym ? Zadzwo, zapytaj to si dowiesz czy mona kupi i za ile. Cho chyba sam zauwaysz, e s niby zdjcia gotowych produktw i jakie przykady zastosowa. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 72 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:31:39 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-09-01 13:01, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Silnik elektryczny ma t zalet, e bez problemu mog nim precyzyjnie A skd bdziesz widzia jaki jest wspczynnik tarcia jak go nie przekroczysz? ;) Rozumiem e bdziesz dziaa jak ABS - raz za a raz przed... no nie ma to jak komfortowe ruszanie spod wiate ;) tyle e takie co mamy od 20 lat i nazywa si ASR ... ;P Pozdrawiam Rafa 73 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:45:36 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 13:31, The_EaGle wrote: W dniu 2011-09-01 13:01, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Najlepsza trakcja jest wtedy gdy masz pewien okrelony polizg (zalenie od nawierzchni). Za pomoc czujnikw jeste w stanie zmierzy aktualn prdko oraz prdko koa a w zwizku tym wiedzie jaki jest polizg. Tak naprawd to oni to w tym elektrycznym pojedzie stosuj. Kiedy widziam o nim program na discovery. Posuchaj: http://www.youtube.com/watch?v=Rh1xMwOO54s&feature=player_detailpage#t=154s -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 74 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:03:42 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello The_EaGle, Silnik elektryczny ma t zalet, e bez problemu mog nim precyzyjnieA skd bdziesz widzia jaki jest wspczynnik tarcia jak go nie Silnik elektryczny szybciej reaguje na zmiany sterowania i da si sterowa powtarzalnie. ASR z racji potnej bezwadnoci silnika nie moe by a tak precyzyjny. Poza tym - w praktyce najbardziej efektywne jest jednak ruszanie z pewnym ulizgiem na pocztku cho wydaje si to przeczy prawom fizyki. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 75 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:21:21 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 14:03, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello The_EaGle, Przeczy? Chyba jedynie uproszczonym wzorom z podstawwki gdzie mamy dwa wspczynniki: dynamiczny i statyczny. wiat rzeczywisty jest zdecydowanie bardziej skomplikowany, a wspczynnik tarcia funkcj wielu argumentw . -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 76 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:44:10 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Silnik elektryczny szybciej reaguje na zmiany sterowania i da siSilnik elektryczny ma t zalet, e bez problemu mog nim precyzyjnieA skd bdziesz widzia jaki jest wspczynnik tarcia jak go nie Przeczy? Podkrelam "wydaje si". [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 77 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:10:36 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-08-31 18:05, to pisze: begin Waldek GodelTak? A jaka moc jest potrzebna do rozpedzęnia się w 5 sek, do 100 km/h? 78 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:32:26 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: PM |
Tak? dua albo maa ;-) zaley ile "się" way przyjmijmy dla uproszczenia, e poruszamy "się" horyzontalnie. 79 |
Data: Wrzesien 01 2011 17:17:08 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-09-01 16:32, PM pisze: No to zakadamy: m=1000 kg; 100km/h=27,8m/s. E=W=mv^2/2=1000*27,8^2/2=385 kJ. P=W/t=10/5= 77 kW= 104KM. Mj samochd ma 104 KM, dlaczego nie rozpędza się w 5 s. do setki? 80 |
Data: Wrzesien 01 2011 18:02:56 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wojciech, No to zakadamy: m=1000 kg; 100km/h=27,8m/s.Tak?dua albo maa ;-) Poniewa nie jeste w stanie przenie penej mocy przy maej prdkoci i dostpna moc rednia, pomniejszona o straty na przeniesieniu napdu, tarciu i oporze powietrza pozwala Ci to zrobi jedynie w 11 sekund. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 81 |
Data: Wrzesien 01 2011 18:03:44 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: PM | >> przyjmijmy dla uproszczenia, e poruszamy "się" horyzontalnie. No to zakadamy: m=1000 kg; 100km/h=27,8m/s. bo jest opr aerodynamiczny, opr toczenia, moment bezwadności k i trybikw w przekadni, straty mocy na przeniesieniu napędu. no i przekadnia nie jest bezstopniowa wiec silnik nie pracuje w punkcie gdzie ma maks. moc. 82 |
Data: Wrzesien 01 2011 17:11:36 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wojciech, Tak?tak, jest. Co nie znaczy, e ta zaleno pozwala porwnywa rneLiczy si dla kogo? Jeli chodzi o osigi, to istotna jest praktycznie Zapomniae poda istotnego parametru - masy. Czysto teoretycznie potrzeba redniej mocy 128.47kW/ton - zadowolony? W rzeczywistoci trzeba wicej, bo nie sposb takiej mocy przenie przy maych prdkociach i trzeba nadrabia przy wikszych. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 83 |
Data: Wrzesien 01 2011 17:31:04 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-09-01 17:11, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Wojciech,Dokadnie. Pytanie wtkotwrcy zawierao kilka rzeczy, ktre czyni je bezsensownym. Lepszo jest pojciem wzgldnym, natomiast sama charakterystyka przebiegu mocy (zwizana zreszt z momentem) opisuje dopiero parametry dynamiczne auta. Takie zapytanie oderwane od masy oraz charakterystyki przebiegu (a w warunkach rzeczywistych rwnie przeoe na skrzyni) oraz tego co kto chce uzyska poprzez lepszo jest nie do odpowiedzenia. 84 |
Data: Wrzesien 01 2011 17:59:10 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: PM | ?> Takie zapytanie oderwane od masy oraz charakterystyki przebiegu (a w warunkach rzeczywistych rwnie przeoe na skrzyni) oraz tego co kto chce uzyska poprzez lepszo jest nie do odpowiedzenia.zgadza si nasuna mi sie myl taka o "wyszoci" mocy nad momentem gdyby wyznawcy momentu zada pytanie: "A jaki moment jest potrzebna do rozpdzenia si w 5 sek, do 100 km/h?" 85 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:22:42 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-09-01 17:59, PM pisze: ?> Takie zapytanie oderwane od masy oraz charakterystyki przebiegu (a wTo zaley od rednicy koa, wzgldnie caego przeoenia. 86 |
Data: Wrzesien 02 2011 15:19:06 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: PM |
?> Takie zapytanie oderwane od masy oraz charakterystyki przebiegu (a wTo zaley od rednicy koa, wzgldnie caego przeoenia. no wanie czyli moc jest lepszym wskanikiem informujacym o moliwociach samochodu. bo nie trzeba wnikac w przeoenia, koa, prdko... 87 |
Data: Wrzesien 01 2011 18:01:31 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello, A jaka moc jest potrzebna do rozpedznia si w 5 sek, do 100 km/h?Zapomniae poda istotnego parametru - masy. Czysto teoretycznie Nie mam pojcia jakim cudem zobaczyem 3 sekundy zamiast 5 :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 88 |
Data: Sierpien 31 2011 17:58:08 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: J.F | Uytkownik "Adam" napisa w wiadomoci grup Abstrakcyjnie: A na czym ci zalezy ? Bo zakladajac w miare rowna mase, to fajnie sie jezdzi 200kW, zdecydowanie fajniej niz 100kW :-) Tylko ze taka jazda kosztuje i trzeba sie ograniczac zeby nie zamienic auta szybko w kupe zlomu. I na razie w ogole nie pisalem nic o momencie. Zas bardziej sie opierajac na rzeczywistosci - to takie 100kW/400Nm (a nie nautical Miles) to pewnie jakis oszczedny diesel jest. A to 200/200 to naprawde brzmi jak szlifierka, a w dodatku Wankle maja mierne opinie - nie idzie tego zagazowac, olej pali, trwalosc taka sobie :-) Zarejestruja to w ogole, czy norm spalin nie spelnia ? Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow - wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1 :-) J. 89 |
Data: Sierpien 31 2011 19:15:17 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomek Kańka | J.F napisa(a) Uytkownik "Adam" napisa w wiadomości grup Nie jest tak le. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600). Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodzio. -- Tomek 90 |
Data: Sierpien 31 2011 21:29:25 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Lewis | W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze: napisa(a) O rety mj się a do takich obrotw nie kręci... przy 6800 jest odcinka... A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie rwne do 6500obr i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie paskie ;) A na powanie to pytanie godne flejma ;) Zalecana ostrono w odpowiadaniu ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 91 |
Data: Sierpien 31 2011 19:35:26 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomek Kańka | Lewis napisa(a) W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze: Nie mona mieć jednocześnie paskiego przebiegu momentu i mocy. Żeby moment by paski, moc musi rosnąć liniowo z obrotami. Civic odcina coś przy 8300, a moment ma dosyć paski przebieg jak na quasi-sportowy samochd. A co jest lepiej? Co kto lubi:). -- Tomek 92 |
Data: Wrzesien 01 2011 10:27:12 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote: W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze: To fizycznie niemoliwe w jednym silniku :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 93 |
Data: Wrzesien 02 2011 11:09:47 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Lewis | W dniu 2011-09-01 10:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote: Fakt takie przebiegi są niemoliwe ale ju moc 200kW mocno rosnąca od okoo 3kRPM z prawie paskim momentem na poziomie 400Nm jest cakowicie moliwa. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 94 |
Data: Wrzesien 02 2011 23:24:29 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-09-02 11:09, Lewis wrote: 95 |
Data: Sierpien 31 2011 21:34:39 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Shrek | On 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka wrote: [...] I chyba go wycofali od tego roku bo nowej normy spalin nie speania:P Ahrek. 96 |
Data: Sierpien 31 2011 22:49:12 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: |
On 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka wrote: albo Celica VII 1.8 TS ma 192KM (6800) 180Nm. Odcinka przy 8400.. pozdrawiam 97 |
Data: Wrzesien 01 2011 00:13:43 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze: napisa(a) 200KM a 200kW to jednak spora rnica :) 98 |
Data: Wrzesien 01 2011 07:09:03 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomek Kańka | Tomasz Pyra napisa(a)
Ups... Sorry. -- Tomek 99 |
Data: Wrzesien 01 2011 08:55:02 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-08-31 21:15, *Tomek Kańka* napisa, a mnie coś podkusio, eby odpisać: Tyle, e pytaczowi o kW chodzio, a to blisko 270 KM :)Abstrakcyjnie: Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 100 |
Data: Sierpien 31 2011 19:06:14 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Bydl | On 2011-08-31 17:39:43 +0200, Adam said: Witajcie. Do czego? -- Bydl 101 |
Data: Sierpien 31 2011 20:53:17 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: huri_khan | Dnia Wed, 31 Aug 2011 17:39:43 +0200, Adam napisa(a): Witajcie. Ten ktrym jedzi dziadek do kocioa jest najlepszy, czyli 1,9 TDI :p -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] 102 |
Data: Sierpien 31 2011 21:00:39 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Adam Paszczyca | Dnia Wed, 31 Aug 2011 17:39:43 +0200, Adam napisa(a): lepiej mie auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy te z silnikiem Zaley do czego lepiej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena _______/ /_ Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 103 |
Data: Sierpien 31 2011 22:22:21 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: |
lepiej mie auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy te z silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM? W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM. Na moto to nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej 150 km/ h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy pomaga im moc. Wnioski sam wyciagnij. kapec -- Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 104 |
Data: Sierpien 31 2011 23:09:40 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin kapec W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi Wnioski są takie, e masz lepsza trakcję albo lepsze umiejętności. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 105 |
Data: Wrzesien 04 2011 20:19:56 | Temat: Re: Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: AZ | On 2011-08-31, to wrote: Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi ze oni sie z nim scigaja :-) -- Artur 106 |
Data: Wrzesien 10 2011 09:59:50 | Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: |
Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla, ze oni sie z nim scigaja :-) No. Rozumiem, ze znawca jestes niebylejakim i znasz kupe motocykli, ktore fabrycznie maja 2.9 sek do setki. kapec -- Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 107 |
Data: Wrzesien 12 2011 09:06:40 | Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: AZ | On 2011-09-10, wrote: Po podanych parametrach wynika ze masz GSX 1400, a w nim maksymalny moment masz juz przy 5000 rpm, a w szlifierkach jest to ~9000 rpm. Wiec tutaj to jest kwestia umiejetnego startu dostosowanego do charakterystyki silnika. Wszystkie szlifierki fabrycznie maja ~2.9 do setki. -- Artur 108 |
Data: Wrzesien 01 2011 00:13:09 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-08-31 17:39, Adam pisze: Witajcie. Lepiej (zakadajc e "lepiej" oznacza dla Ciebie eby dao si szybciej jedzi) silnik ktry ma 200kW. Moc do zdolno do wykonywania pracy przez silnik, czyli wiksze moliwoci napdzania samochodu. Moment obrotowy tak jak go podajesz to warto statyczna i nie mwi zupenie nic. eby mie 400Nm, wystarczy powiesi okoo 40kg na metrowym kiju poziomo i ju masz 400Nm - jak si domylasz do napdu niczego si to nie nadaje. Dlatego w motoryzacji podaje si warto momentu obrotowego przy danej prdkoci obrotowej - tu ju co wiadomo, bo iloczyn tych parametrw to moc. Znajc moc w punkcie w ktry silnik generuje maksymalny moment i moc w punkcie gdzie jest maksymalna moc mona nawet powiedzie co o jego charakterystyce. 109 |
Data: Wrzesien 01 2011 11:15:32 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-31 17:39, Adam pisze: Witajcie. to zaley czy wana jest dla Ciebie prdko max czy dynamika przyspieszania autem? W skrcie - moment to przyspieszenie, moc to prdko max, ktr moesz osign. 110 |
Data: Wrzesien 01 2011 09:21:46 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Olo to zaley czy wana jest dla Ciebie prędko max czy dynamika Bzdura. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 111 |
Data: Wrzesien 01 2011 11:59:13 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Olo | W dniu 2011-09-01 11:21, to pisze: begin Olo Bzdura - uzasadnij, czekam. 112 |
Data: Wrzesien 01 2011 12:34:25 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Olo Bzdura - uzasadnij, czekam. Przeczytaj post Tomasza Pyry. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 113 |
Data: Wrzesien 01 2011 15:25:09 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Olo | W dniu 2011-09-01 14:34, to pisze: begin Olo Co mam czyta, wali Cie w dupe co rano? Napisz mi co napisaem niezgodnego z prawd. Napisae, e pisz bzdury to wal konkret co jest nie tak? Przy okazji polecam lektur: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html#moc_moment "Jak wyjaniono wczeniej, moment obrotowy jest rwnoznaczny z si jak moemy uzyska z silnika. W praktycznym znaczeniu sia odpowiedzialna jest za przyspieszenie oraz ucig samochodu. Oczywicie kady wie, e samochd z wysz moc lepiej przyspiesza. Wynika to jednak z faktu, e ma on wysoki moment obrotowy przy wysokich prdkociach obrotowych, czyli nawet przy wysokich obrotach ma si eby rozpdza samochd. Moc natomiast odpowiedzialna jest gwnie za prdko maksymaln. Naley tu jednak zauway, e prdko maksymalna samochodu jest mocno zalena od przeoe ukadu napdowego. Jeeli zwieszona zostanie moc maksymalna samochodu, ale osigana pozostanie przy tej samej prdkoci obrotowej silnika to prdko maksymalna samochodu pozostanie bez zmian. Mao tego, jadc z prdkoci maksymaln, silnik nie bdzie osiga maksymalnej mocy. Aby zwikszy prdko konieczna jest zmiana przeoe w ukadzie napdowym. " 114 |
Data: Wrzesien 01 2011 07:35:38 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: WS | On 1 Wrz, 15:25, Olo wrote: Przy okazji polecam lektur:http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html#moc_moment to chyba jakis humanista pisal ;) "Jak wyjaniono wczeniej, moment obrotowy jest rwnoznaczny z si jak ta... jesli mamy 2 silniki o max momencie 100Nm: jeden przy obrotach 5krpm drugi 10krpm to przy tych obrotach mierzymy sile na kolach (przy tej samej predkosci obrotowej kol) to czy bedzie taka sama? Nie, bo przelozenie bedzie sie roznic 2x i ten drugi bedzie maial 2x wieksza sile... Moment bez podania obrotow to w sumie bezwartosiowa informacja... Jeeli zwieszona zostanie moc maksymalna ta... pod warunkiem, ze przy tych obrotach mocy maksymalnej bedzie odciecie ;) WS 115 |
Data: Wrzesien 01 2011 18:15:05 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: PM | ?> jesli mamy 2 silniki o max momencie 100Nm: jeden przy obrotach 5krpm drugi 10krpm to przy tych obrotach mierzymy sile na kolach (przy tej ale pomieszae w gwkach ;-) jak to tak! moment ten sam i to wyej pooony (czyli gorzej!) a przyspieszenie lepsze - straszne. 116 |
Data: Wrzesien 01 2011 16:09:44 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: to | begin Olo Co mam czytać, wali Cie w dupe co rano? Napisz mi co napisaem Auto z 400 Nm przy 2000 rpm będzie przyspieszao tak samo jak takie z 200 Nm przy 4000 rpm po zastosowaniu odpowiedniego przeoenia. Dlatego maksymalna warto momentu obrotowego na wale napędowym nie mwi nic o zdolności przyspieszania. Z kolei moc to moment * obroty, czyli paradoksalnie porwnanie wartości maksymalnej mocy zmierzonej na wale napędowym mwi nam sporo o tym, jak dane auta będą przyspieszać, bo zwykle w autach o podobnej mocy na wale da się uzyskać podobny moment obrotowy na koach odpowiednim zestopniowaniem skrzyni biegw. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 117 |
Data: Wrzesien 02 2011 13:11:45 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-01 11:59, Olo pisze: W dniu 2011-09-01 11:21, to pisze: Przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu na koach, czyli... mocy. atwo wykaza, e przy danej prdkoci obrotowej k obr_k, moment na koach zaley wprost od mocy P ktr generuje silnik: M_k = P/obr_k (bez strat itd). Czyli: - Dwa silniki o takiej samej mocy daj taki sam moment na koach (przy optymalnych przeoeniach przeoeniach). - Dwa silniki o takim samym momencie max. mog dawa zupenie rzny moment na koach i rozmaite przyspieszenia. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 118 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:00:26 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jakub, Przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu na koach, czyli... mocy.Bzdura - uzasadnij, czekam.to zaley czy wana jest dla Ciebie prdko max czy dynamikaBzdura. Oczywista oczywisto. Tylko co z chwil, gdy prdko rwna si zero? ;P atwo wykaza, e przy danej prdkoci obrotowej k obr_k, moment na koach j.w. Czyli: Dokadnie tak. Tylko czasem jest kopot z tymi odpowiednimi przeoeniami. Jak silnik ma bardzo wski odcinek szczytowej mocy, to czasem brakuje biegw - na niszym ju nie jedzie a na wyszym jeszcze - czsta przypado trupodizli znaczy turbodiesli. Ale za to ta "elastyczno" i przyczep mona cign, eby kolejnego trupodizla z eNeReFu (do hermentyczne, dla modych niezrozumiae) cign. - Dwa silniki o takim samym momencie max. mog dawa zupenie rzny Ale tego nie przetumaczysz... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 119 |
Data: Wrzesien 02 2011 14:49:25 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-02 14:00, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Jakub, Czepiasz si. Chwila ta jest miary zero, a wic nie wnosi nic do caki mocy po czasie :) atwo wykaza, e przy danej prdkoci obrotowej k obr_k, moment na koach Ok. rozszyfrujmy "bez strat itd" - dla sytuacji gdy nie wystepuja polizgi, i nie liczc strat w przeniesieniu napdu. Jasne jest e moment ruszania nie spenia tych zaoe. Przy ruszaniu (w momencie gdy obroty koa = 0) tak naprawd caa moc jest tracona na sprzgle albo na polizg koa. Dokadnie tak. Tylko czasem jest kopot z tymi odpowiednimi To s szczegy techniczne :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 120 |
Data: Wrzesien 02 2011 15:03:29 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-02 14:49, Jakub Witkowski pisze: Ok. rozszyfrujmy "bez strat itd" - dla sytuacji gdy nie wystepuja polizgi, Czy raczej: gdy v=0, bo jeli ju polizg, to obroty > 0, eby si zaraz znw nie doczepi... ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog by niepowane, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci gts /kropka/ pl | lub caoci pogldom ich Autora. 121 |
Data: Wrzesien 01 2011 17:57:25 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-01 11:15, Olo pisze: to zaley czy wana jest dla Ciebie prdko max czy dynamikai std prdko maksymalna wychodzi na przeciciu krzywej mocy silnika i sumy oporw wzgldem prdkoci pojazdu ;) 122 |
Data: Wrzesien 01 2011 18:00:10 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-09-01 11:15, Olo pisze: W skrcie - moment to przyspieszenie, moc to Nie jest to prawd - to co piszesz, to powtarzana bezkrytycznie legenda, ktra nie ma adnych podstaw. Ani jedno, ani drugie nie jest prawd - przy czym pierwsze jest jeszcze dalej od prawdy ni drugie. 123 |
Data: Wrzesien 02 2011 03:02:08 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Excite | W dniu 2011-09-01 11:15, Olo pisze: to zaley czy wana jest dla Ciebie prdko max czy dynamika Przy zbytnim upraszczaniu tego zagadnienia wychodz tylko bzdury. 124 |
Data: Wrzesien 01 2011 11:53:47 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: Ukaniu |
Witajcie. Jak abstrakcyjnie to moe w celu lepszego unaocznienia rnic: lepsze 10KM i 1000Nm Czy 100KM i 100Nm Czy 1000KM i 10Nm ;-] -- Pozdrawiam, ukasz 125 |
Data: Wrzesien 01 2011 13:03:53 | Temat: Re: Waniejsza moc czy moment obrotowy? | Autor: | |