WFM Osa - wymiary.
1 | Data: Grudzien 30 2010 01:06:46 |
Temat: WFM Osa - wymiary. | |
Autor: magnes | Witam. 2 |
Data: Grudzien 30 2010 10:29:11 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: ErgoSum |
Witam. Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi? erg 3 |
Data: Grudzien 30 2010 11:03:14 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: magnes |
Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi? Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba najlatwiej ;-) -- Pozdr. magnes 600 & ?... 4 |
Data: Grudzien 30 2010 11:28:14 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: NESSO |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa :D 5 |
Data: Grudzien 30 2010 12:54:09 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-30 11:28, NESSO pisze:
Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo ! -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 6 |
Data: Grudzien 30 2010 19:05:13 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: NESSO |
Użytkownik napisał w wiadomości: a dziękuje, choć czasami pytajac powaznie cięzko uzyskac własciwą odpowiedź nadal nie wiem jak odczytac DL Pozdr 7 |
Data: Grudzien 30 2010 20:15:01 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-30 19:05, NESSO pisze: Użytkownik napisał w wiadomoĹci: Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 8 |
Data: Grudzien 30 2010 15:10:58 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: AZ | On 30 Gru, 20:15, Kuczu wrote: W jakiej to jest kolejności? -- Artur ZZR 1200 9 |
Data: Grudzien 31 2010 00:37:33 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-31 00:10, AZ pisze: On 30 Gru, 20:15, wrote: A jaka Cipa suje ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 10 |
Data: Grudzien 30 2010 15:54:14 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: AZ | On 31 Gru, 00:37, Kuczu wrote: >> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG. -- Artur ZZR 1200 11 |
Data: Grudzien 31 2010 01:00:01 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kuczu | W dniu 2010-12-31 00:54, AZ pisze: On 31 Gru, 00:37, wrote: Mysle ze do tego jeszcze nie dorosl. Jest na etapie dwu i trzyliterowek wiec nie mieszajmy mu w glowie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 12 |
Data: Grudzien 31 2010 01:18:18 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: zefir | W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze: On 31 Gru, 00:37, wrote: Już jednemu mniej rozgarniętemu ;) koledze tłumaczył: https://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/0fb8d262f1c5cba1?hl=pl -- pzdr. zefir m600/xx/xr600 13 |
Data: Grudzien 31 2010 00:29:54 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 31 Dec 2010 01:18:18 +0100 osobnik zwany zefir W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze:hl=pl w przeciwieĹstwie do tego o co "kolega" pytał to jest proste jak budowa cepa :) -- BMW R1100GS mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 14 |
Data: Grudzien 30 2010 12:54:52 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: ErgoSum |
Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]: - szerokosc ramy 28 - szerokosc z podlogami 49 - dlugosc od glowki ramy do gornego mocowanie tylnego blotnika 103 - szerokosc widelca przedniego 18 - wysokosc widelca (od dolu do konca "sztycy") 70 Erg 15 |
Data: Grudzien 30 2010 22:55:32 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: magnes |
Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]: O wlasnie! O to mi chodzilo! Dzieki! :-) Jeszcze tylko pozwole sobie dopytac: Ta "szerokosc ramy 28" to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnego wahacza, tak? -- Pozdr. magnes 600 & ?... 16 |
Data: Grudzien 31 2010 00:05:33 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: ErgoSum |
Ta "szerokosc ramy 28" to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnegoTak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu. Zapytam.. a co robisz ze potrzebujesz takie wymiary? erg 17 |
Data: Grudzien 31 2010 10:22:56 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: magnes |
Tak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu. Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic... -- Pozdr. magnes 600 & ?... 18 |
Data: Grudzien 31 2010 10:32:33 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: magnes |
Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich... choc na razie wychodzi mi, ze to co sobie wymyslilem to chyba raczej sie nie da. Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej karoserii) oraz całego "ukladu napedowego" (dlugosc od swiecy do osi kola)? -- Pozdr. magnes 600 & ?... 19 |
Data: Styczen 01 2011 20:20:37 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: ErgoSum |
Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej Ok, ale dopiero po poniedzialku. Mam Ose jest z pierwszej serii (M50) wiec ma troche inne wymiary odwloka, ale jak zmierze to wysle. erg 20 |
Data: Styczen 04 2011 21:13:52 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: magnes |
Ok, ale dopiero po poniedzialku. Temat nieaktualny, dzieki za pomoc :-) -- Pozdr. magnes 600 & ?... 21 |
Data: Styczen 03 2011 00:35:30 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Jackare | Użytkownik "magnes" napisał w wiadomości
Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami. Osa jest fajnista ale z racji m.in. specyficznego silnika różnie bywa z jej użytecznością... IMHO lepiej czasem zabytek przerobić i mieć frajdę z użytkowania go niż pracować na stanem "lpeszy niz z fabryki" co w mojej ocenie jest fałszowaniem historii pojazdu. Wolę zabytki z "bagażem hostorii" niż nienaturalnie piękne świecidełka -- Jackare m.in. trzy osy.... 22 |
Data: Styczen 03 2011 22:11:02 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kuczu | W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze: Użytkownik "magnes" napisał w wiadomoĹci Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w ramie w takiej pozycji: http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika, czterosow z oczywistych wzgledow. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 23 |
Data: Styczen 03 2011 21:43:28 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze: a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycjÄ ? bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 24 |
Data: Styczen 03 2011 22:51:58 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kuczu | W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 25 |
Data: Styczen 03 2011 23:09:44 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: J_K_K | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹci Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla normalnych silnikow :) Z ciekawostek - traktorek Fortschritt napÄdzany silnikiem Simsona S51 miał okreĹlone dopuszczalne nachylenia 18% (bok) i 35% (wzdłuż). Pzdr JKK 26 |
Data: Styczen 03 2011 22:53:39 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 03 Jan 2011 22:51:58 +0100 osobnik zwany Kuczu W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze: skoro normalny, to czemu ma w obecnych normalnych coĹ wywaliÄ? czym siÄ ten silnik różni od współczesnych mu poza mocowaniem? Bo IMHO niczym. I czemu wtedy nie wywalało a teraz ma? a moze tote obecne sÄ do dupy? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 27 |
Data: Styczen 03 2011 23:02:49 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: J_K_K | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹci Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w ramie w takiej pozycji:ChÄÄ uzyskania w miarÄ niskiego "przekroku", a brak silnika z poziomym cylindrem ? Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera (poziomy cylinder), a dopiero później trafił do Mustanga i Ogara 200. W skuterze CZ-ty silnika nie obracali, to i niskoĹci nie uzyskali :-) Pzdr JKK 28 |
Data: Styczen 03 2011 23:08:51 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kuczu | W dniu 2011-01-03 23:02, J_K_K pisze: Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹci Powiem Ci w tajemnicy ze to bylo pytanie retoryczne :) Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera Wiem bo Mustangiem, ponad 20 lat temu, krecilem swoje pierwsze kilometry.
Gupie Czechoslowaki... -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 29 |
Data: Styczen 04 2011 13:59:43 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: ErgoSum |
W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze: nic, tylko komuna-kasa, komuna-kasa, itd... Takie byly realia. Mieli taki silnik, nie mieli kasy na nowy, a KC zgodzilo sie na produkcje nowego skutera. Robili z tego co mieli. Takie ulozenie wymagalo tego finezyjnego rozwiazania przeniesienia momentu lancuchem z dzwigni rozrusznika (btw dlatego wlasnie pierwsze prototypy nie mialy rozrusznika noznego tylko dluga dzwignie uruchamiana reka) na walek. Z reszta to spotykane tez w innych skuterach - peugeot 157B. Ten silnik ktory pokazujesz na fot to pierwsza wersja - 150cm3. To dosc krotka seria ktora ze wzgledu na to miala problemy z chlodzeniem (a czesc produkcji PRL eksportowal nawet do Indii), dlatego pozniejsze 175 wyposazyli w wymuszony obieg chlodzenia i wentylator.
zgadza sie. Dlatego wlasnie jedna ze zmian w silniku w Osie wzgl WFM to lancuch sprzeglowy ktory dodatkowo mial zadanie rozprowadzania oleju po calej skrzyni erg 30 |
Data: Styczen 04 2011 21:04:15 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: magnes |
Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w Jakkolwiek pozycja jest dziwna to i tak lapsza niz w Vespie, przynajmniej jest w osi pojazdu ;-) -- Pozdr. magnes 600 & ?... 31 |
Data: Styczen 05 2011 11:07:45 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Jackare | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹci spokojnie dałby radÄ. W osie M52 (silnik 175) skrzynia i sprzÄgło nie różniły siÄ niczym od tej z SHL M11 z której pochodził silnik. ĹaĹcuszek sprzÄgłowy był inny - miał zabieraki do rozchlapywania oleju. Pozycja gaźnika była zachowana przez zastosowanie odpowiedniego kolektora. Dodatkowo gaźnik G24 i G26 (pegaz) miał obrotowo mocowanÄ komorÄ pływakowÄ . W osie M50, gażnik g20 był pozycjonowany tylko za pomocÄ kolektora. problemami w obydwu silnikach były/sÄ szczelnoć połÄ czeĹ karteru i szczelnoć - jakoć simmeringów wału. Przez nieszczelnoĹci tych elementów lubił siÄ dostawaÄ olej ze skrzyni do skrzyni korbowej powodujÄ c dymienie i trudnoĹci z uruchomieniem We współczesnym dwusuwie, poza wykonaniem odpowiedniego kolektora gaźnika nadal nic nie powinno byc problemem dla pracy w pozycji wiszÄ cej, chyba że bedzie miał jakieĹ odmy itp unimeożliwiajÄ ce powieszenie. W czterosuwie problem smarowania rozwiÄ zuje siÄ za pomocÄ suchej miski olejowej - to już wiÄksza sprawa do ementualnej przeróbki bo np zapotrzebowanie na smarowanie rozbryzgowe i konstrukcja układu smarowania mogÄ to uniemożliwiaÄ lub sprawiÄ że bÄdzie to pracochłonne lub nieopłacalne, ale czego to ludzie nie robiÄ by dopiÄ Ä swego... Istotnym problemem w osie jest chłodzenie. Powietrzne wymaga użycia dmuchawy (brak dmuchawy w M50 był najwiÄkszym mankamentem tego modelu), ewentualne cieczowe skonstruowania/przeróbki/montażu odpowiedniej chłodnicy i to bÄdzie o tyle problemem że w osie choÄ wielka - nie ma miejsca na nic. -- Jackare 32 |
Data: Styczen 04 2011 21:11:11 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: magnes |
Możesz napisać jaki to silnik ? 600ccm, 4T razem z przekladnia z Hondy Silver Wing ;-P Czy warto, to możemy się tu wspólnie zastanowić Nie warto. Odpuszczam. Zbyt duza rzezba. -- Pozdr. magnes 600 & ?... 33 |
Data: Grudzien 31 2010 00:07:41 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Kosiek | W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze: Witam. http://picasaweb.google.com/kosiek79/OsaManual#5303508935748607794 i nastÄpne, dopasuj mniej wiÄcej inne wymiary "na oko" :) -- Kosiek 34 |
Data: Styczen 01 2011 15:08:37 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Tmek | Użytkownik "Kosiek" napisał w W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze: Na oko to mozna.., jak suwmiarka mozna http://www.iconico.com/caliper/ Tmek 35 |
Data: Styczen 03 2011 17:23:08 | Temat: Re: WFM Osa - wymiary. | Autor: Glub | "magnes" wrote: Witam. Marcvs ma OsÄ. Poda ci wymiary. -- Glub |