Grupy dyskusyjne   »   Wsk 125 brak iskry

Wsk 125 brak iskry



1 Data: Lipiec 26 2011 11:05:08
Temat: Wsk 125 brak iskry
Autor: Dibos 

Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę, kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:(

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/



2 Data: Lipiec 26 2011 13:30:57
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: JK 

Użytkownik "Dibos"  napisał w wiadomości

Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę,
kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale
nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:(



Może trywialne, ale:
kluczyk włożyłeś?
Pozdrawiam - JK

3 Data: Lipiec 26 2011 11:54:50
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Dibos 

JKnapisal

Użytkownik "Dibos"  napisał w wiadomości

Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę,
kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale
nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:(



Może trywialne, ale:
kluczyk włożyłeś?
Pozdrawiam - JK


No kluczyki sa wszystko jest ale nie ma iskry

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

4 Data: Lipiec 26 2011 14:16:38
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: J_K_K 

W dniu 2011-07-26 13:54, Dibos pisze:

No kluczyki sa wszystko jest ale nie ma iskry


Stacyjka, świeca, fajka, przerywacz ?

--
Pzdr

JKK

5 Data: Lipiec 26 2011 18:52:10
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: JK 

Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-07-26 13:54, Dibos pisze:
No kluczyki sa wszystko jest ale nie ma iskry


Stacyjka, świeca, fajka, przerywacz ?

===================

No właśnie.
Sprawdź przerywacz w iskrowniku.
Czy się otwiera i czy kontaktuje (zwiera do masy) przy zamykaniu.
Pozdr. - JK.

6 Data: Lipiec 26 2011 18:10:58
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Dibos 

Stacyjka, świeca, fajka, przerywacz ?

===================

No właśnie.
Sprawdź przerywacz w iskrowniku.
Czy się otwiera i czy kontaktuje (zwiera do masy) przy zamykaniu.
Pozdr. - JK.


kabel od stacyjki odłaczyłem swieca nowa przerywacz dobrze moze byc magneto lub cewka nowa popsuta?

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

7 Data: Lipiec 28 2011 21:48:13
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Viking 

W dniu 2011-07-26 20:10, Dibos pisze:

Stacyjka, �wieca, fajka, przerywacz ?

===================

No w�a�nie.
Sprawdďż˝ przerywacz w iskrowniku.
Czy siďż˝ otwiera i czy kontaktuje (zwiera do masy) przy zamykaniu.
Pozdr. - JK.


kabel od stacyjki od�aczy�em swieca nowa przerywacz dobrze moze byc
magneto lub cewka nowa popsuta?

--
Wys�ano z czytnika �cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

:))

ech stare dobre czasy.. jeśli wszystko masz,sprawdzone...to sie okazywało ze klin na magnecie padł.. :))) po prostu.. takie małe gówno..


pozdr.

Tomek
XX Czarnula.

8 Data: Lipiec 26 2011 18:12:46
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Dibos 

JKnapisal

Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-07-26 13:54, Dibos pisze:
No kluczyki sa wszystko jest ale nie ma iskry


Stacyjka, świeca, fajka, przerywacz ?

===================

No właśnie.
Sprawdź przerywacz w iskrowniku.
Czy się otwiera i czy kontaktuje (zwiera do masy) przy zamykaniu.
Pozdr. - JK.


kebel od stacyjki odłaczyłem w tym momecie nadal nic swieca nowa przerywacz dobrze czy moze byc wina magneta lub moze byc nowa cewka popsuta?

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

9 Data: Lipiec 26 2011 18:12:48
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Dibos 

JKnapisal

Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-07-26 13:54, Dibos pisze:
No kluczyki sa wszystko jest ale nie ma iskry


Stacyjka, świeca, fajka, przerywacz ?

===================

No właśnie.
Sprawdź przerywacz w iskrowniku.
Czy się otwiera i czy kontaktuje (zwiera do masy) przy zamykaniu.
Pozdr. - JK.


kabel od stacyjki odłaczyłem w tym momecie nadal nic swieca nowa przerywacz dobrze czy moze byc wina magneta lub moze byc nowa cewka popsuta?

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

10 Data: Lipiec 26 2011 20:21:05
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: JK 


kabel od stacyjki odłaczyłem w tym momecie nadal nic swieca nowa
przerywacz dobrze czy moze byc wina magneta lub moze byc nowa cewka
popsuta?




Wina magneta? - raczej nie, jeśli magnesy są ;-)
Nowa cewka zepsuta? - także bym na to raczej nie stawiał.

A prąd do cewki dochodzi?
Pozdr. - JK

11 Data: Lipiec 26 2011 20:31:28
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: JK 

....

A prąd do cewki dochodzi?
....

Sorry, zagalopowałem się - jaki prąd, tam przecież jest iskrownik.
Chociaż, jeśli masz wmontowany akumulator to prąd na przerywaczu (rozwartym)
powinien być.
Upewnij się czy na pewno dobrze pracują styki przerywacza? Tzn czy przy
zamknięciu prawidłowo zwierają do masy.
Prawidłowa przerwa to o ile pamiętam 0,7 mm.

Częstą przyczyną była kiedyś również usterka fajki na świecę.
JK.

12 Data: Lipiec 26 2011 22:56:54
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Hinek 

Użytkownik "JK"  napisał


Chociaż, jeśli masz wmontowany akumulator to prąd na przerywaczu (rozwartym) powinien być.


A niby skad? Obwod iskrownika nie jest polaczony z reszta instalacji.

Cudow nie ma. Niewiele rzeczy może się zepsuc w iskrowniku.
Jesli to moto z wykopalisk i stalo gdzies 100 lat to magnesy
mogly pasc.
Pozdr

--
Hinek

13 Data: Lipiec 26 2011 20:25:32
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Dibos"  napisał w wiadomości


kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale

Wsadzales palec w cewke i kreciłes magnesem? Jest prąd?
Zmniejszałes przerwę na świecy i patrzyles czy jest choćby mała iskra?

Czy wszystko jest suche?

14 Data: Lipiec 26 2011 23:30:57
Temat: Re: Wsk 125 brak iskry
Autor: Jackare 

Użytkownik "Dibos"  napisał w wiadomości

Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę, kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:(

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


Na początek:
Zakładam że masz wyregulowaną przerwę na przerywaczu, wiesz z grubsza jak działa magneto - iskrownik i obwód wysokiego napięcia w magnecie i wiesz jak sprawdzić miernikiem uniwersalnym (lub chociaż baterią i żarówką) cewkę wysokiego napięcia. Zakładam, że sprawdziłeś że żadne z uzwojeń cewki WN nie ma przerwy a kondensator nie ma ani zwarcia ani nie ma przerwy która zmieniła jego pojemność lub w ogóle go uszkodziła. Zakładam też że magneto w całości nie uległo zalaniu wodą lub olejem.

- wykręć świecę, załącz światła i przebiegnij na jedynce z motocyklem. Jeżeli światła chcą się żarzyć, to raczej magnesy w magnecie są dobre. Jeżeli nie żarzą się światła to mogą być dwie przyczyny: uszkodzone magnesy albo zwarcie w cewkach oświetleniowych lub w cewce ładowania.
wtedy:
 - odkręć od silnika kable prądowe (te trzy śruby) i sprawdź czy iskra się pojawi.

Przerywacz:
Sprawdź czy ośka przerywacza w stojanie magneta nie jest luźna. Jeżeli jest może być takie złudzenie że przerywacz się otwiera a iskry nie ma. Jeżeli ośka jest luźna przerywać będzie się cały ruszał z ośką ale nie będzie się otwierał.
Zamknięty przerywacz zwiera uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej do masy. Sprawdź czy po otwarciu przerywacza (choćby ręcznym otwarciu za pomocą plastikowej pałeczki) następuje przerwanie obwodu. Jeżeli następuje to dobrze. Jeżeli nie następuje, oznacza to że albo przerywacz albo kondensator ma przebicie (zwarcie) do masy

Przewód wysokiego napięcia i fajka:
Zanim zaczniesz sprawdzać iskrę na świecy, sprawdź ją na samym przewodzie. Świeca może być przebita i iskry najzwyczajniej nie będzie.
Stare kontrukcje nie lubią nowoczesnych węglowych przewodów - powinien być zwykły zielony przewód z miedzianą żyłą w środku. Sprawdź czy iskra jest na przewodzie - odkręć fajkę i świecę. Powinna być wyraźna niebieska trzskająca iskra pojawiająca się już przy nergicznym pokręceniu koła magnesowego ręką. Potrafi przeskakiwać nawet z odległości 6-7 mm.
Fajka nie powinna mieć metalowego ekranu, jeżeli ma - wywal go w cholerę i zapomnij o nim. Na zawsze.
Przewód zapłonowy powinien mieć nieuszkodzoną izolację. W miejscu gdzie przechodzi przez korpus silnika izolacja przewodu nie może być uszkodzona i nie powinna być zaolejona ani też zalana.

Koło magnesowe:
żadna z cewek nie może swym rdzeniem dotykać koła magnesowego.
sprawdź czy krzywka na kole magnesowym nie uległa wytarciu i czy otwiera przerywacz.
sprawdź na na wale nie ma luzów które mogłyby powodować dotykanie nadbiegunników koła do cewek lub nieotwieranie przerywacza przez krzywkę koła.
--
Jackare

Re: Wsk 125 brak iskry



Grupy dyskusyjne