Witam
Peugeot 406 1997r.
Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt:
odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła
i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania)
Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy.
Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany.
Nie ma w ni grudek.
Czy to nie maglownica? :-(
Th in A
| 2 | 
Data: Listopad 02 2010 08:52:18 | 
| Temat: Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach | 
| Autor: AL  | 
P pisze: 
 Witam 
 
Peugeot 406 1997r. 
Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt: 
odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła 
i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania) 
Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy. 
 
Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany. 
Nie ma w ni grudek. 
 
Czy to nie maglownica? :-( 
 
 
a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci (zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i 'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili?
 
Jesli tak - to 90% pompa wspomagania
 
--  
pozdr 
Adam (AL) 
TG
 | 3 | 
Data: Listopad 06 2010 22:41:39 |  | Temat: Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach |  | Autor: DoQ  |  
W dniu 2010-11-02 08:52, AL pisze: 
 
 a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci 
(zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i 
'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili? 
Jesli tak - to 90% pompa wspomagania 
 
Pompa wspomagania ma stały wydatek a siłe wspomagania (jeśli jest zmienna) reguluje elektrozawór w przekładni, więc nie bardzo widze związek...
 
Pozdrawiam 
Paweł 
--  
_____________________________________________ 
  DoQ -- [ES9J4]--  mail: 
 | 4 | 
Data: Listopad 02 2010 09:44:48 |  | Temat: Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach |  | Autor: redi  |  
Czy to nie maglownica? :-( 
 
 
Dlaczego wymieniałeś płyn? Jaki był wcześniej wlany? 
Podobny problem mają czasem golfiarze gdy wymienią płyn na zielony Febi,  
który jest płynem gęstszym, mineralnym i wówczas z rana gdy jest zimno  
ciężko wykonać pierwsze ruchy kierownicą. Jeszcze do niedawna oleje do  
wspomagania można było rozróżniać po kolorach a teraz trzeba zwracać uwagę  
na specyfikację producenta zanim się kupi i wleje do auta.
 
pozdr. 
Radek
  |  |  |