Wszystkie auta jedą tak samo
1 | Data: Kwiecien 21 2011 10:52:34 |
Temat: Wszystkie auta jed tak samo | |
Autor: to | Z tej grupy mona dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś 2 |
Data: Kwiecien 21 2011 13:00:05 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] | W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze: Ostatnio mimowolnie przeprowadziem eksperyment, ktry zada kam tym Mj światopogląd leg w gruzach. Nie wiem co mam powiedzieć... Proszę Cię tylko, nie rb eksperymentw udowadniających, e wszystkie potrawy na świecie nie smakują tak samo, bo nie będę wiedzia co mam je... -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjay[at]post.pl -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! 3 |
Data: Kwiecien 21 2011 11:08:15 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] Mj światopogląd leg w gruzach. Nie wiem co mam powiedzieć... No dobra, ale spodziewaeś się, e rnica będzie tak dua? I to nie by pojedynek Matiz vs. Ferrari tylko dupowz vs. dupowz (z tym, e jeden wyranie lepszy). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 4 |
Data: Kwiecien 21 2011 13:35:49 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: Robson | I co Wy na to? ;) Nie rob eksperymentow z zamknietymi polzaporami - kobiecie sie nie udalo... R 5 |
Data: Kwiecien 21 2011 11:48:57 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Robson I co Wy na to? ;) Pieś? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 6 |
Data: Kwiecien 21 2011 14:05:49 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: Excite | W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze: Kto tu pisa take, e wszystkie auta jed tak samo, Im mocniejszy silnik tym rnice w prowadzeniu wida wyraniej. Jak kto jedzi budetowymi muami co si prowadziy przecitnie sabo to faktycznie moe odnie wraenie e wikszych rnic nie ma. Czy pojedzie Fabi 1.4, Aveo 1.4 czy zaszaleje Lanosem albo nawet Golfem 1.6 to co za rnica, jedzie i tyle. A z pod wiate i tak wikszo startuje w tempie Fiata 126p eby spali mniej (palc przy tym wicej). 7 |
Data: Kwiecien 21 2011 15:41:58 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: robot | W dniu 2011-04-21 14:05, Excite pisze: A z pod wiate i tak wikszo O o, wanie. Mnie to dobija. W moim miecie sprawnie rusza nie wicej ni na oko 1 na 50 samochodw. Z tym spalaniem to te chyba si zgadza. -- pozdrawiam 8 |
Data: Kwiecien 21 2011 21:10:48 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: Przemysaw Czaja |
Im mocniejszy silnik tym rnice w prowadzeniu wida wyraniej. Popatrz Pan, a ja gupi mylaem, e wszystko zaley od zawieszenia nie od silnika... 9 |
Data: Kwiecien 21 2011 14:27:34 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: news-gazeta | 100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra, tak, e musiaem lekko Zmyślasz albo nie znasz sie. Na pewno Ci nic nie przestawilo. Pozdrawiam - Darek. 10 |
Data: Kwiecien 21 2011 14:41:00 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Robert_J | ...przy I to jest waśnie "subiektywne" ;-). Gdyby Ci przestawio o p metra w takich warunkach o jakich piszesz to raczej byś ju tu nie pisa ;-) 11 |
Data: Kwiecien 21 2011 13:44:25 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Robert_J I to jest waśnie "subiektywne" ;-). Gdyby Ci przestawio o p metra w Niby dlaczego? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 12 |
Data: Kwiecien 21 2011 17:47:12 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Lethal | I to jest waśnie "subiektywne" ;-). Gdyby Ci przestawio o p metra w bo kolega Robert_J w takiej sytuacji by nie opanowa pojazdu, więc myśli ze nikt nie porafi :) proste :) 13 |
Data: Kwiecien 21 2011 15:07:37 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Marek Dyjor | to wrote: Z tej grupy mona dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś NIC. 14 |
Data: Kwiecien 21 2011 15:28:33 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: pwz | W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze: I co Wy na to? ;) A widziaeś palenie gumy w beemce? pwz 15 |
Data: Kwiecien 22 2011 21:51:52 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: Mario | W dniu 2011-04-21 15:28, pwz pisze: W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze: Ja widziaem. Wszyscy mieli ubaw jak ten niemiecki mietnik si zapali bo nie mg dotrzyma kroku 30letniemu Transamowi. :-) pozdrawiam mario 16 |
Data: Kwiecien 21 2011 20:37:36 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze: Z tej grupy mona dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś Tylko to są waśnie te subiektywne odczucia kierowcy. Oparte o komfort brania zakrętu, a nie faktyczne moliwości samochodw. W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są rzędu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwości. Bo to waśnie taka puapka w tych lepszych samochodach - duo bardziej "komfortowo" dają się podprowadzić pod prędkości przy ktrych będą ju zupenie nie do opanowania, podczas gdy jakieś bujająco-skaczące zawieszenie daje sygnay ostrzegawcze duo wcześniej. A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku oznaczayby rnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeeli chodzi o normalne samochody. 17 |
Data: Kwiecien 21 2011 22:08:37 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: J.F. | On Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200, Tomasz Pyra wrote: Tylko to s wanie te subiektywne odczucia kierowcy. Mowisz ze wystarczylo 10% wolniej http://www.youtube.com/watch?v=qd7h5vVQZPs :-) A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie przestawialo auto przy 120. Owszem, nie wykluczam - ale ograniczenie wtedy do 80. Czyli albo kolega zmysla, albo to jakis zlom bez amorow. A tak nawiasem mowiac, to dawno dawno temu, w ubieglym wieku i za dwiemia powodziami, byla we wroclawiu ulica legnicka z ciekawie wyprofilowanym zakretem. Nie zeby jakos bardzo zle, setka dawalo sie przejechac, ale juz trzeba sie bylo skupic. No i tysiace kierowcow dziennie przejezdzalo, az przyszedl jakis rajdowiec, wypadl na wewnetrzna, zniszczyl wiate na przystanku, zniszczyl plot przy torowisku .. J. 18 |
Data: Kwiecien 21 2011 22:46:17 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-21 22:08, J.F. pisze: On Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200, Tomasz Pyra wrote: Tu to kierowca nawywija - zabra si za wyprzedzanie, spanikowa i zacz hamowa. A jak samochd wpada do wewntrz zakrtu, to znaczy e przyczepnoci mia a za duo :) A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku Niekoniecznie. Myl e jak faktycznie zawias mocno niesportowy, nierwnoci, prdko w kocu niemaa, to samochodem moe jako tam bujn nieprzyjemnie i kierowca uzna e szybciej to ju lepiej nie jecha. A sportowe zawieszenie przy takiej prdkoci moe jeszcze nie dawa adnych sygnaw ostrzegawczych. Co prawda rnica prdkoci i tak bardzo dua, ale jeeli wzi pod uwag bardzo niedokadnie podane prdkoci, do tego pewnie dodatkowo obcione subiektywnym odbiorem, to si nawet mone zgadza. Tyle e to s wanie takie opowieci jak to ktry samochd lepiej jedzi - odczucia kierowcy w sytuacji zapewne bardzo dalekiej od prdkoci granicznych. Bo jak jaki zakrt faktycznie pokonuje si bez problemu z prdkociami dochodzcymi do 180km/h, to z prdkoci 100km/h mona go przejecha choby taczk. 19 |
Data: Kwiecien 21 2011 23:03:09 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: J.F. | On Thu, 21 Apr 2011 22:46:17 +0200, Tomasz Pyra wrote: W dniu 2011-04-21 22:08, J.F. pisze: Ale tylko na przednich kolach :-) Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie No ale co - po Niemczech same sportowe zawieszenia jezdza, czy Niemcy tacy glupi ze nie czuja jak im auto przestawia ? Owszem - sytucji nie wykluczam, ale jak pisze - albo to bardzo zle auto bylo, albo ograniczenie to postawili adekwatne do sytuacji gdy przecietne auto zle jedzie. J. 20 |
Data: Kwiecien 22 2011 08:37:51 | Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo | Autor: Maciej Ciesielski | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci Mam porwnanie ostatnio dwch aut: jednego z wahaczami z tyu i drugiego ze zwyk belk z tyu. I auto z wahaczami na poprzecznych uskokach jechao z grubsza po swoim torze, a auto z belk podskakuje i znajduje swj tor adnych par centymetrw obok. Mwimy oczywicie o uskoku poprzecznym, ktry si zdarzy na zakrcie (lub uku drogi - w przypadku wikszych prdkoci). By moe jest to tylko moje subiektywne odczucie :). pozdrawiam maciejc 21 |
Data: Kwiecien 22 2011 10:08:32 | Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo | Autor: J.F. | Uytkownik "Maciej Ciesielski" napisa Mam porwnanie ostatnio dwch aut: jednego z wahaczami z tyu i drugiego ze zwyk belk z tyu. I auto z wahaczami na poprzecznych uskokach jechao z grubsza po swoim torze, a auto z belk podskakuje i znajduje swj tor adnych par centymetrw obok. Mwimy oczywicie o uskoku poprzecznym, ktry si zdarzy na zakrcie (lub uku drogi - w przypadku wikszych prdkoci). Obiektywne uczucie jest natomiast takie, iz powszechnie wiadomo ze jesli kola straca kontakt z podlozem, to kontynuuja dotychczasowy ruch po prostej, a nie skreceja jak droga prowadzi. I nie zalezy to od belki czy wahaczy, tylko od doboru parametrow zawieszenia - mas, sprezyn, tlumienia amorow i ewentualnie innych urzadzen. Idealnie sie tego zrobic nie da - zawsze beda jakies kompromisy. J. 22 |
Data: Kwiecien 23 2011 23:55:00 | Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo | Autor: to | begin Maciej Ciesielski Mam porwnanie ostatnio dwch aut: jednego z wahaczami z tyu i drugiego No waśnie tutaj to gorsze auto miao belkę. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 23 |
Data: Kwiecien 22 2011 17:16:40 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: Adam Paszczyca | Dnia Thu, 21 Apr 2011 23:03:09 +0200, J.F. napisa(a):
Spni kontr... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena _______/ /_ Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 24 |
Data: Kwiecien 22 2011 19:10:54 | Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo | Autor: J.F. | On Fri, 22 Apr 2011 17:16:40 +0200, Adam Paszczyca wrote: Dnia Thu, 21 Apr 2011 23:03:09 +0200, J.F. napisa(a): Pewnia mial przyzwyczajenia z FWD a tu trzeba odwrotnie :-) Za to ten zdazyl na czas: http://www.youtube.com/watch?v=8mzt83ZRkmk J. 25 |
Data: Kwiecien 22 2011 21:48:03 | Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿? tak samo | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-04-22, J.F wrote: Ale tylko na przednich kolach :-) To ja si tak tendencyjnie zapytam: a ktry z Was rozmawia z kierowc tego poloneza? -- Pozdrawiam, Krzysiek Kieczewski http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/ 26 |
Data: Kwiecien 22 2011 21:51:54 | Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿? tak samo | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2011-04-22 21:48, Krzysiek Kielczewski pisze: On 2011-04-22, wrote: Tak. 27 |
Data: Kwiecien 24 2011 22:50:49 | Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿? tak samo | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-04-22, Artur Malg wrote:
Ale to nie Ty pisae o przyzwyczajeniach z FWD, panikowaniu i opnianiu kontry ;-) -- Pozdrawiam, Krzysiek Kieczewski http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/ 28 |
Data: Kwiecien 21 2011 23:14:56 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra Tylko to są waśnie te subiektywne odczucia kierowcy. Oparte o komfort Co jest subiektywnego w tym, e ty auta jedzie w swoją stronę, a nie tam, gdzie trzeba? ;) W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między A jakieś rdo tych danych? 10% to zrobią raczej same opony... Bo to waśnie taka puapka w tych lepszych samochodach - duo bardziej Bo ja wiem? To lepsze auto po przekroczeniu granicy uślizguje się lekko czterema koami, co atwo kontrolować. To gorsze robi najrniejsze rzeczy, najczęściej wyjeda przodem, ale czasem zarzuca tyem, a przy kontrze tak śmiesznie buja się na boki. ;) A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku Trudno powiedzieć ile to byo dokadnie, bo w grę mogy wchodzić rne inne czynniki, ale nawet jeśli, to rnica i tak bya bardzo dua. A to gorsze auto to kompakt o przebiegu 100 tys. km, nie adne Tico. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 29 |
Data: Kwiecien 22 2011 08:40:34 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-22 01:14, to pisze: W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między Rnica 10% to ju bardzo duo. To jest rnica dokadnie taka jak między samochodem ktry ze 100km/h zatrzymuje się na 36m, a takim ktry ze 100km/h hamuje na 44m. Wtedy oba zatrzymają się na tej samej drodze przy 10% rnicy prędkości. Więc takie 10% to ju jest w okolicach rnicy między najlepszymi, a najgorszymi samochodami na rynku. Dla rnicy prędkości ktrą podaeś (50%), rnica w drogach hamowania byaby taka, e gdyby ten gorszy mia hamować na 50m, to lepszy z tej samej prędkości powinien się zatrzymać na 22m. Dane nierealne, chyba e porwnujesz 126p z bolidem F1. Pomijając e piszesz e lepszy jeszcze mia zapas. Po prostu siy w samochodzie rosną z kwadratem prędkości, i dlatego nawet znacznie lepsze parametry samochodu, przenoszą się na wzrost tych prędkości stosunkowo niewiele. 30 |
Data: Kwiecien 22 2011 22:46:17 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra Rnica 10% to ju bardzo duo. A co ma przyczepno przy hamowaniu na dobrej nawierzchni, do przyczepności podczas jazdy po dziurawym uku? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 31 |
Data: Kwiecien 23 2011 00:49:56 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-23 00:46, to pisze: begin Tomasz Pyra Po pierwsze ma bardzo duo, po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e rnice będą tylko na rwnej nawierzchni, a po trzecie co to za autostrada z dziurawymi ukami? 32 |
Data: Kwiecien 23 2011 00:36:14 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra Po pierwsze ma bardzo duo Ma stosunkowo niewiele, bo zawieszenie ma do may wpyw na hamowanie na wprost na idealnym asfalcie, liczą się gwnie opony. po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e Wręcz przeciwnie, uwaam, e rnice pomiędzy zawieszeniami będzie duo bardziej widać na gorszej nawierzchni. a po trzecie co to za A taka jakaś dziurawa. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 33 |
Data: Kwiecien 23 2011 12:06:57 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-23 02:36, to pisze: begin Tomasz Pyra Przykro mi, ale jest dokadnie odwrotnie. Cinquecento na seryjnych badziewiackich hamulcach, zwykych cywilnych oponach i ze sportowym zawieszeniem hamuje 100->0 na 36-37m. po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e Praktyka pokazuje, e nie ma to znaczenia dopki nierwności nie są takie e samochd z seryjnym zawieszeniem zaczyna walić podwoziem o ziemie. 34 |
Data: Kwiecien 24 2011 01:57:27 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra Przykro mi, ale jest dokadnie odwrotnie. Cinquecento na seryjnych Cienki to nie jest aden wyznacznik, bo to miejska popierduka z gwnianym zawieszeniem w serii, więc nic dziwnego, e da się tutaj sporo poprawić. Po za tym taki wynik jak na tak lekkie auto nie jest wcale jakiś rewelacyjny. W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym rozmiarze potrafi rnić się o jakieś 10%. Jeśli porwnamy opony w rnych rozmiarach i w rnym stanie to ta rnica będzie jeszcze duo większa. A ile daje zawieszenie, przy zaoeniu, e w serii byo w miarę dobre, to moesz sobie przeczytać w prospektach producentw zawieszeń. Jeśli chodzi o skrcenie drogi hamowania to nie obiecują zbyt wiele i mają rację. Oczywiście sytuacja dramatycznie zmienia się gdy hamujemy na sabej nawierzchni, wtedy jako szczeglnie amortyzatorw zaczyna mieć bardzo due znaczenie. po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e rnice będą tylko na rwnej Moja praktyka pokazuje co innego. Ty pewnie znowu odnosisz się do cienkiego i KJS-w, tymczasem ja pisze o jedzie po drogach publicznych normalnymi samochodami. A tutaj trzeba się zmieścić w pasie ruchu z jakimś marginesem bezpieczeństwa, więc moment w ktrym ty staje się niestabilny to raczej ostateczne granica. A rnica prędkości kiedy to się stanie, pomiędzy rnymi autami, będzie duo większa na kiepskiej nawierzchni, bo wtedy duą rolę odgrywają amortyzatory. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 35 |
Data: Kwiecien 24 2011 21:46:17 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-24 03:57, to pisze: W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym O to to... Jak sam widzisz rnica przyczepności rzędu 10%, to rnica między oponami topowymi, a jakimś badziewiem. 10% przyczepności to bardzo duo, a oznacza to e samochd na tych lepszych oponach moe pojechać 104.8km/h tam gdzie samochd na gorszych pojedzie tylko 100km/h. I dlatego mona się zgodzić jeeli powiesz e jakimś tam fajnym samochodem pojechaeś w uku 110km/h, tam gdzie czymś gorszym cięko się byo utrzymać przy 100km/h. No bo wybacz - dane ktre podajesz, są po prostu absurdalne. 36 |
Data: Kwiecien 22 2011 12:10:27 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Maciek | W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są rzędu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwości. ....w zasadzie mona sobie zobaczyć porwnanie z Top Geara zaynanej Liany do reszty. Cięko Ci nie przyznać racji. Między bardzo przeciętnym samochodem jakim jest to Suzuki a usportowionymi(sportowymi) są waśnie takie rnice jak piszesz. http://www.tinyurl.pl?o3QwxHOl 37 |
Data: Kwiecien 22 2011 17:19:07 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-22 12:10, Maciek pisze: W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między Dodatkowo te usportowione samochody zazwyczaj mają duo lepszy stosunek mocy do masy i dua czę tych rnic w czasie bierze się z odejścia na prostej. A rnica prędkości na ukach jest jeszcze mniejsza ni rnica czasw na okrąeniu. 38 |
Data: Kwiecien 22 2011 20:37:50 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra Dodatkowo te usportowione samochody zazwyczaj mają duo lepszy stosunek Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną nawierzchnią, tylko o krzywej drodze, a po drugie to gorsze auto nie jest nowe, tylko ma 100 tys. km. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 39 |
Data: Kwiecien 22 2011 22:52:50 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-22 22:37, to pisze: begin Tomasz Pyra No i co w związku z tym? > , a po drugie to gorsze auto nie jest nowe, tylko ma 100 tys. km. A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno? 40 |
Data: Kwiecien 22 2011 22:44:22 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną Zgadnij? > , a po drugie to gorsze auto nie jest Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 41 |
Data: Kwiecien 23 2011 00:47:30 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-23 00:44, to pisze: begin Tomasz Pyra Po rnych nawierzchniach ju jedziem i jakoś zgadnąć nie mogę. > , a po drugie to gorsze auto nie jest Wcześniej twierdzieś e ponad 2x gorszą. I z czego niby ta gorsza przyczepno miaa by wynikać? No chyba e te 100kkm to na jednych i tych samych oponach. 42 |
Data: Kwiecien 23 2011 16:28:33 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną To ju Twj problem jeśli nie rozumiesz rnicy jaką zawieszeniu robi dobra i za nawierzchnia. > , a po drugie to gorsze auto nie jest Nigdzie nie twierdziem, e samochd po 100 tys. ma 2x gorsza przyczepno. Wska w ktrym miejscu tak napisaem. I z czego niby ta gorsza przyczepno miaa by wynikać? No chyba e te Na dwch kompletach, czyli mają ok. 50 tys. Po za tym z zuycia amortyzatorw, gum w zawieszeniu. No i to gorsze auto ju na starcie miao duo sabsze zawieszenie ni to lepsze. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 43 |
Data: Kwiecien 23 2011 20:07:58 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-23 18:28, to pisze: Po rnych nawierzchniach ju jedziem i jakoś zgadnąć nie mogę. Ja to akurat rozumiem, kilka rnych zestaww zawieszenia ju wyprbowaem i do dobrze wiem jak te rnice przekadają się na osiągane prędkości na ukach. Dlatego te wiem e to co piszesz nie ma sensu. A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno? W pierwszym poście - napisaeś tam e ten "gorszy" mia przyczepno ponad 225% procent gorszą, co wynika wprost z rnicy prędkości ktre podaeś (100 vs 150). Miościwie nie policzyem po skrajnych wartościach ktre podaeś, bo wtedy rnica wyniosaby 324% (100 vs 180) Przyjmij po prostu do wiadomości, e to co napisaeś obarczone jest albo grubym będem, albo jest wynikiem po prostu subiektywnych odczuć, bo brniesz w swoje podczas gdy się to ewidentnie nie trzyma kupy. 44 |
Data: Kwiecien 24 2011 02:11:41 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra To ju Twj problem jeśli nie rozumiesz rnicy jaką zawieszeniu robi Moe w cienkim. Po za tym zaznaczam raz jeszcze, e to są rne auta o rnej konstrukcji zawieszeń i na bardzo rnych oponach. Konkretniej: belka vs. wielowahacz seryjne spręyny i amortyzatory po 100 tys. vs. nowe sportowe kilkuletnie przeciętne zimwki 195/50/R15 vs. bdb letnie 225/40/R18 itp. itd. A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno? Nigdzie nie napisaem, e ta rnica wynikaa tylko z przebiegu. Wynikaa z bardzo wielu czynnikw. A prędkości są szacunkowe, jest oczywiście moliwo, e gdyby zmierzyć to dokadnie to by nie wyszo 50 tylko np. 30, ale to i tak bardzo duo. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 45 |
Data: Kwiecien 24 2011 22:03:04 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-24 04:11, to pisze: Nigdzie nie napisaem, e ta rnica wynikaa tylko z przebiegu. Wynikaa Chcesz dyskutować o osiągach pojazdw - czyli o zagadnieniu gdzie 5% to duo, a 10% to ogromna rnica. A tymczasem masz jednorazowy pomiar, w ktrym rozrzut szacunkw masz taki e sam nie wiesz czy to byo 30, 50 czy 80km/h rnicy. Przyznasz e niepewno w zakresie 30-80km/h jeeli chodzi o prędko samochodu, to wartości tak wielkie, e spokojnie mona uznać je za niewiarygodne. Przedzia niepewności pomiarw ktre podajesz jest tak ogromny, e rwnie precyzyjne byoby pisanie e raz samochd robi "brum brum brum", a za drugim razem "bziummmm". 46 |
Data: Kwiecien 26 2011 15:55:43 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra A tymczasem masz jednorazowy pomiar, w ktrym rozrzut szacunkw masz Bo to nie ma znaczenia, wane, e byo to duo i duo więcej ni się spodziewaem. Nie mam moliwości zrobienia precyzyjnych pomiarw, gdybyś mia jakiś pomys jak to wykonać (i przede wszystkim gdzie) to chętnie uyczę auto z kierowcą. ;-) Przyznasz e niepewno w zakresie 30-80km/h jeeli chodzi o prędko Tak, ale w kontekście stwierdzenia "rnica jest bardzo dua" nie ma to wielkiego znaczenia. 30 km/h to te bardzo duo. Bo to byy dwa dupowozy, nie porwnywaem Tico z Ferrari. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 47 |
Data: Kwiecien 27 2011 00:19:41 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-04-26 17:55, to pisze: begin Tomasz Pyra No tak, tylko jeeli nie jesteś pewien czy to byo 80km/h czy 30km/h, to mona wątpić czy w ogle byo szybciej. Tyle e ja nie neguję e faktycznie byo szybciej. Ja tylko zwracam uwagę e nastąpio pewnie jakieś zjawisko, ktre odczytaeś tak jak odczytaeś, natomiast z caą pewnością wyciągnąeś z niego ze wnioski. Bo pomijając pewne warunki brzegowe, nie ma samochodw gdzie na uku na autostradzie w podanych przez Ciebie, jednym "da się go przejechać bez problemu z prędkością 150-180 km/h", a dla drugiego prędkością graniczną to 100-120 km/h. Rozwiązania są dwa - albo znacznie niedoceniasz tego wolniejszego, ktrym pomimo tego co Cię spotkao dao się ten uk przejechać duo szybciej, albo przeceniasz ten szybszy i prba przejechania tego zakrętu tak jak piszesz w granicach 180km/h skończy się dzwonem. > Nie mam moliwości zrobienia precyzyjnych pomiarw, gdybyś mia jakiś pomys jak to wykonać (i przede wszystkim gdzie) to chętnie Ja sobie jedę w Rallylandzie. Jedzi tu wszystko w najrozmaitszym stanie - od 126p, przez Tico, po rozmaite Lancery czy inne 911. Są i dziury i niedziury, rne nawierzchnie, rne prędkości, ale takich rnic o jakich piszesz to naprawdę nie ma nigdzie. 48 |
Data: Kwiecien 28 2011 21:40:50 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Tomasz Pyra No tak, tylko jeeli nie jesteś pewien czy to byo 80km/h czy 30km/h, to To byo ok. 50, ale biorąc pod uwagę moliwe wystąpienie innych czynnikw mogo to być tez np. 30. To mao wane, bo to i tak duo. Bo pomijając pewne warunki brzegowe, nie ma samochodw gdzie na uku na Nie jest pewnie graniczną w tym sensie, e 1 km/h auto wypadoby z zakrętu, ale jest graniczną w tym sensie, e przestaje zachowywać zadany tor jazdy, a po drogach publicznych nie jedzi się raczej kontrolowanymi poślizgami. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 49 |
Data: Kwiecien 22 2011 22:56:58 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: masti | Dnia pięknego Fri, 22 Apr 2011 22:44:22 +0000 osobnik zwany to wystuka: A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno? a co im się dzieje po 100.000? naraz się psują? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett 50 |
Data: Kwiecien 23 2011 16:25:31 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin masti A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno? Nie wiesz co się dzieje z elementami zawieszenia czy oponami po takim przebiegu? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 51 |
Data: Kwiecien 24 2011 10:50:11 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: masti | Dnia pięknego Sat, 23 Apr 2011 16:25:31 +0000 osobnik zwany to wystuka: begin masti nie wiem. jakoś u mnie nic się dzieje. I dlaczego akurat po 100k? a nie 99 albo 101? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett 52 |
Data: Kwiecien 24 2011 15:56:33 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin masti nie wiem. jakoś u mnie nic się dzieje. Większo elementw zawieszenia, a w szczeglności amortyzatory i elementy gumowe traci swoja waściwości stopniowo. I dlaczego akurat po 100k? a nie Pieś? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 53 |
Data: Kwiecien 23 2011 18:10:48 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Przemysław Czaja |
A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno? Wycofaj się Wa wstydu sobie oszczęd :) 54 |
Data: Kwiecien 23 2011 16:25:45 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin Przemysaw Czaja A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno? Nie masz nic do dodania na temat, to się nie odzywaj. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 55 |
Data: Kwiecien 26 2011 16:03:45 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Przemysław Czaja |
Waściwie wszystko co chciaem, ju napisaem.C więcej mona powiedzieć o facecie, ktry wypisuje bzdety o niemieckiej autostradzie na ktrej przy prędkości 100-120km/h wyrzuca ty auta o 0,5 metra? Napisz dokadnie gdzie znajduje się ten uk, często gęsto bywam w Niemczech, chętnie sprawdzę... 56 |
Data: Kwiecien 21 2011 14:39:51 | Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo | Autor: Pete | On 4/21/2011 5:52 AM, to wrote: I co Wy na to? ;) Za szybko jezdzisz. :) Pozdr. Pete 57 |
Data: Kwiecien 21 2011 22:58:50 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: DJ | I co Wy na to? ;) Jezeli byly takie same warunki tj. cisnienie, wilgotnosc, temperatura powierza, temperatura asfaltu, naslonecznienie, wilgotnosc/suchosc, czystosc/brudnosc asfaltu, najechales na nierownosc w tym samym miejscu co do centymetra, oba samochody miala amortyzatory w takim samym stanie, takie same luzy w zawieszeniu, a do tego identyczne opony z takim samym cisnieniem i rozgrzane do tej samej temperatury to mozesz niesmialo przypuszczac, ze bylo to spowodowane roznica w samochodach. Jak jeszcze powtorzysz to kilka razy w identycznych warunkach to ewentualnie wtedy mozna bedzie probowac wyciagac jakies wnioski. Pozdrawiam DJ 58 |
Data: Kwiecien 21 2011 21:39:08 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin DJ Jezeli byly takie same warunki tj. cisnienie, wilgotnosc, temperatura Dlaczego niby miayby mieć takie same amortyzatory, opony, luzy itp.? Na tym waśnie te rnice polegają. A pozostae warunki +/- takie same. Oczywiście ten "test" nie by eksperymentem naukowym, ale to chyba jest jasne od początku... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 59 |
Data: Kwiecien 23 2011 00:51:17 | Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿± tak samo | Autor: JK | W dniu 2011-04-21 23:39, to pisze: begin DJ W związku z czym swoje "odkrycie" moesz o kant dupy roztuc. -- Pozdrawiam JK 60 |
Data: Kwiecien 23 2011 08:03:26 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin JK Dlaczego niby miayby mieć takie same amortyzatory, opony, luzy itp.?W związku z czym swoje "odkrycie" moesz o kant dupy roztuc. Bo? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 61 |
Data: Kwiecien 23 2011 13:38:47 | Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿± tak samo | Autor: JK | W dniu 2011-04-23 10:03, to pisze: begin JK Bo opisaeś swoje jednostkowe, subiektywne wraenie. -- Pozdrawiam JK 62 |
Data: Kwiecien 24 2011 02:25:33 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: to | begin JK Bo opisaeś swoje jednostkowe, subiektywne wraenie. Nie takie jednostkowe. A to, e ty traci przyczepno jest faktem, a nie wraeniem. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 63 |
Data: Kwiecien 23 2011 00:56:43 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: JK | W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:
Gdzie konkretnie jest ten uk? Za grami, za lasami, za siedmioma morzami...? -- Pozdrawiam JK 64 |
Data: Kwiecien 26 2011 09:29:40 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: | Witam serdecznie. Kto tu pisa take, e wszystkie auta jed tak samo,.... Pewnie niektrzy naprawd tak myl? Nie raz widziaem w lusterku jak kto przecitnym autem prbujc utrzyma si za mn w moim toczydeku na zakrtach, ryje nosem w rowie a w najlepszym przypadku na poboczu. Ile to jest procent rnicy to si nie pokusz okreli, bo subowym X-Trail-em, daj rad na tych samych zakrtach wydaje si, e z t sama prdkoci. Rnica w przyczepnoci musi by minimalna. Poza tym w swojej subowej CR-V, przez 315kkm. od nowoci nie odczuem adnego pogorszenia przyczepnoci. Te same zakrty mogem pokonywa na granicy przyczepnoci z tymi samymi prdkociami. Argument o 100kkm wydaje si wic bezpodstawny. CR-V to dosy przecitny SUV. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 65 |
Data: Kwiecien 26 2011 09:29:40 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: | Witam serdecznie. Kto tu pisa take, e wszystkie auta jed tak samo,.... Pewnie niektrzy naprawd tak myl? Nie raz widziaem w lusterku jak kto przecitnym autem prbujc utrzyma si za mn w moim toczydeku na zakrtach, ryje nosem w rowie a w najlepszym przypadku na poboczu. Ile to jest procent rnicy to si nie pokusz okreli, bo subowym X-Trail-em, daj rad na tych samych zakrtach wydaje si, e z t sama prdkoci. Rnica w przyczepnoci musi by minimalna. Poza tym w swojej subowej CR-V, przez 315kkm. od nowoci nie odczuem adnego pogorszenia przyczepnoci. Te same zakrty mogem pokonywa na granicy przyczepnoci z tymi samymi prdkociami. Argument o 100kkm wydaje si wic bezpodstawny. CR-V to dosy przecitny SUV. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 66 |
Data: Kwiecien 26 2011 09:37:31 | Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo | Autor: Vlad The Ripper |
Z tej grupy mona dowiedzie si wielu ciekawych rzeczy. KiedyMyl, e w tym "gorszym" to chyba miae na tylnej osi jednak w ogrodowy zamiast opon. ;) |