Grupy dyskusyjne   »   Wszystkie auta jeżdżą tak samo

Wszystkie auta jedą tak samo



1 Data: Kwiecien 21 2011 10:52:34
Temat: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

Z tej grupy mona dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś
dowiedziaem się na przykad, e bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia
zuytej opony jest obwiązanie felgi węem ogrodowym. Ale tym razem nie
będzie o tym. ;-) Ktoś tu pisa take, e wszystkie auta jedą tak samo,
a rnice w prowadzeniu pomiędzy nimi są gwnie subiektywne.

Ostatnio mimowolnie przeprowadziem eksperyment, ktry zada kam tym
twierdzeniom. Ot na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje się uk,
ktry w środkowej części ma trochę nierwności. Autem ze sportowym
zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami da się go przejechać bez problemu
z prędkością 150-180 km/h. Ostatnio jechaem autem ze zwykym
zawieszeniem i zwykymi oponami (stan techniczny bez zastrzeeń) i przy
100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra, tak, e musiaem lekko
kontrować.

I co Wy na to? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway



2 Data: Kwiecien 21 2011 13:00:05
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] 

W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:

Ostatnio mimowolnie przeprowadziem eksperyment, ktry zada kam tym
twierdzeniom. Ot na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje się uk,
ktry w środkowej części ma trochę nierwności. Autem ze sportowym
zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami da się go przejechać bez problemu
z prędkością 150-180 km/h. Ostatnio jechaem autem ze zwykym
zawieszeniem i zwykymi oponami (stan techniczny bez zastrzeeń) i przy
100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra, tak, e musiaem lekko
kontrować.

I co Wy na to? ;)

Mj światopogląd leg w gruzach. Nie wiem co mam powiedzieć...
Proszę Cię tylko, nie rb eksperymentw udowadniających, e wszystkie potrawy na świecie nie smakują tak samo, bo nie będę wiedzia co mam je...

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjay[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

3 Data: Kwiecien 21 2011 11:08:15
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]

Mj światopogląd leg w gruzach. Nie wiem co mam powiedzieć...

No dobra, ale spodziewaeś się, e rnica będzie tak dua? I to nie by
pojedynek Matiz vs. Ferrari tylko dupowz vs. dupowz (z tym, e jeden
wyranie lepszy).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

4 Data: Kwiecien 21 2011 13:35:49
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: Robson 

I co Wy na to? ;)

Nie rob eksperymentow z zamknietymi polzaporami - kobiecie sie nie udalo...

R

5 Data: Kwiecien 21 2011 11:48:57
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Robson

I co Wy na to? ;)

Nie rob eksperymentow z zamknietymi polzaporami - kobiecie sie nie
udalo...

Pieś?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

6 Data: Kwiecien 21 2011 14:05:49
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: Excite 

W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:

Kto tu pisa take, e wszystkie auta jed tak samo,
a rnice w prowadzeniu pomidzy nimi s gwnie subiektywne.

Im mocniejszy silnik tym rnice w prowadzeniu wida wyraniej. Jak kto jedzi budetowymi muami co si prowadziy przecitnie sabo to faktycznie moe odnie wraenie e wikszych rnic nie ma. Czy pojedzie Fabi 1.4, Aveo 1.4 czy zaszaleje Lanosem albo nawet Golfem 1.6 to co za rnica, jedzie i tyle. A z pod wiate i tak wikszo startuje w tempie Fiata 126p eby spali mniej (palc przy tym wicej).

7 Data: Kwiecien 21 2011 15:41:58
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: robot 

W dniu 2011-04-21 14:05, Excite pisze:

A z pod wiate i tak wikszo
startuje w tempie Fiata 126p eby spali mniej (palc przy tym wicej).

O o, wanie. Mnie to dobija. W moim miecie sprawnie rusza nie wicej
ni na oko 1 na 50 samochodw. Z tym spalaniem to te chyba si zgadza.


--
pozdrawiam

8 Data: Kwiecien 21 2011 21:10:48
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: Przemysaw Czaja 


Uytkownik "Excite"

Im mocniejszy silnik tym rnice w prowadzeniu wida wyraniej.

Popatrz Pan, a ja gupi mylaem, e wszystko zaley od zawieszenia nie od silnika...

9 Data: Kwiecien 21 2011 14:27:34
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: news-gazeta 

100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra, tak, e musiaem lekko
kontrować.

Zmyślasz albo nie znasz sie.
Na pewno Ci nic nie przestawilo.

Pozdrawiam - Darek.

10 Data: Kwiecien 21 2011 14:41:00
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Robert_J 

...przy
100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra, tak, e musiaem lekko
kontrować.

I to jest waśnie "subiektywne" ;-). Gdyby Ci przestawio o p metra w takich warunkach o jakich piszesz to raczej byś ju tu nie pisa ;-)

11 Data: Kwiecien 21 2011 13:44:25
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Robert_J

I to jest waśnie "subiektywne" ;-). Gdyby Ci przestawio o p metra w
takich warunkach o jakich piszesz to raczej byś ju tu nie pisa ;-)

Niby dlaczego? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

12 Data: Kwiecien 21 2011 17:47:12
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Lethal 

I to jest waśnie "subiektywne" ;-). Gdyby Ci przestawio o p metra w
takich warunkach o jakich piszesz to raczej byś ju tu nie pisa ;-)

Niby dlaczego? ;)


bo kolega Robert_J w takiej sytuacji by nie opanowa pojazdu, więc myśli ze nikt nie porafi :) proste :)

13 Data: Kwiecien 21 2011 15:07:37
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Marek Dyjor 

to wrote:

Z tej grupy mona dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś
dowiedziaem się na przykad, e bardzo kreatywnym sposobem
zastąpienia zuytej opony jest obwiązanie felgi węem ogrodowym. Ale
tym razem nie będzie o tym. ;-) Ktoś tu pisa take, e wszystkie
auta jedą tak samo, a rnice w prowadzeniu pomiędzy nimi są
gwnie subiektywne.

Ostatnio mimowolnie przeprowadziem eksperyment, ktry zada kam tym
twierdzeniom. Ot na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje się
uk, ktry w środkowej części ma trochę nierwności. Autem ze
sportowym zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami da się go
przejechać bez problemu z prędkością 150-180 km/h. Ostatnio jechaem
autem ze zwykym zawieszeniem i zwykymi oponami (stan techniczny bez
zastrzeeń) i przy 100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra,
tak, e musiaem lekko kontrować.

I co Wy na to? ;)

NIC.

14 Data: Kwiecien 21 2011 15:28:33
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: pwz 

W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:
(...)

I co Wy na to? ;)

A widziaeś palenie gumy w beemce?
pwz

15 Data: Kwiecien 22 2011 21:51:52
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: Mario 

W dniu 2011-04-21 15:28, pwz pisze:

W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:
(...)
I co Wy na to? ;)

A widziae palenie gumy w beemce?
pwz

Ja widziaem. Wszyscy mieli ubaw jak ten niemiecki mietnik si zapali bo nie mg dotrzyma kroku 30letniemu Transamowi. :-)

pozdrawiam
mario

16 Data: Kwiecien 21 2011 20:37:36
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:

Z tej grupy mona dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś
dowiedziaem się na przykad, e bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia
zuytej opony jest obwiązanie felgi węem ogrodowym. Ale tym razem nie
będzie o tym. ;-) Ktoś tu pisa take, e wszystkie auta jedą tak samo,
a rnice w prowadzeniu pomiędzy nimi są gwnie subiektywne.

Ostatnio mimowolnie przeprowadziem eksperyment, ktry zada kam tym
twierdzeniom. Ot na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje się uk,
ktry w środkowej części ma trochę nierwności. Autem ze sportowym
zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami da się go przejechać bez problemu
z prędkością 150-180 km/h. Ostatnio jechaem autem ze zwykym
zawieszeniem i zwykymi oponami (stan techniczny bez zastrzeeń) i przy
100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra, tak, e musiaem lekko
kontrować.

Tylko to są waśnie te subiektywne odczucia kierowcy.
Oparte o komfort brania zakrętu, a nie faktyczne moliwości samochodw.

W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są rzędu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwości.

Bo to waśnie taka puapka w tych lepszych samochodach - duo bardziej "komfortowo" dają się podprowadzić pod prędkości przy ktrych będą ju zupenie nie do opanowania, podczas gdy jakieś bujająco-skaczące zawieszenie daje sygnay ostrzegawcze duo wcześniej.

A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku oznaczayby rnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeeli chodzi o normalne samochody.

17 Data: Kwiecien 21 2011 22:08:37
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: J.F. 

On Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

Tylko to s wanie te subiektywne odczucia kierowcy.
Oparte o komfort brania zakrtu, a nie faktyczne moliwoci samochodw.
W praktyce rnice w prdkoci pokonywania uku na asfalcie, midzy
szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez s
rzdu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwoci.

Mowisz ze wystarczylo 10% wolniej
http://www.youtube.com/watch?v=qd7h5vVQZPs
:-)


A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku
oznaczayby rnic przyczepnoci rzdu 225% - nierealne jeeli chodzi o
normalne samochody.

Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie
przestawialo auto przy 120.
Owszem, nie wykluczam - ale ograniczenie wtedy do 80.

Czyli albo kolega zmysla, albo to jakis zlom bez amorow.

A tak nawiasem mowiac, to dawno dawno temu, w ubieglym wieku i za
dwiemia powodziami, byla we wroclawiu ulica legnicka z ciekawie
wyprofilowanym zakretem. Nie zeby jakos bardzo zle, setka dawalo sie
przejechac, ale juz trzeba sie bylo skupic.
No i tysiace kierowcow dziennie przejezdzalo, az przyszedl jakis
rajdowiec, wypadl na wewnetrzna, zniszczyl wiate na przystanku,
zniszczyl plot przy torowisku ..

J.

18 Data: Kwiecien 21 2011 22:46:17
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-21 22:08, J.F. pisze:

On Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Tylko to s wanie te subiektywne odczucia kierowcy.
Oparte o komfort brania zakrtu, a nie faktyczne moliwoci samochodw.
W praktyce rnice w prdkoci pokonywania uku na asfalcie, midzy
szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez s
rzdu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwoci.

Mowisz ze wystarczylo 10% wolniej
http://www.youtube.com/watch?v=qd7h5vVQZPs
:-)

Tu to kierowca nawywija - zabra si za wyprzedzanie, spanikowa i zacz hamowa.
A jak samochd wpada do wewntrz zakrtu, to znaczy e przyczepnoci mia a za duo :)


A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku
oznaczayby rnic przyczepnoci rzdu 225% - nierealne jeeli chodzi o
normalne samochody.

Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie
przestawialo auto przy 120.
Owszem, nie wykluczam - ale ograniczenie wtedy do 80.

Czyli albo kolega zmysla, albo to jakis zlom bez amorow.

Niekoniecznie. Myl e jak faktycznie zawias mocno niesportowy, nierwnoci, prdko w kocu niemaa, to samochodem moe jako tam bujn nieprzyjemnie i kierowca uzna e szybciej to ju lepiej nie jecha.
A sportowe zawieszenie przy takiej prdkoci moe jeszcze nie dawa adnych sygnaw ostrzegawczych.

Co prawda rnica prdkoci i tak bardzo dua, ale jeeli wzi pod uwag bardzo niedokadnie podane prdkoci, do tego pewnie dodatkowo obcione subiektywnym odbiorem, to si nawet mone zgadza.

Tyle e to s wanie takie opowieci jak to ktry samochd lepiej jedzi - odczucia kierowcy w sytuacji zapewne bardzo dalekiej od prdkoci granicznych.
Bo jak jaki zakrt faktycznie pokonuje si bez problemu z prdkociami dochodzcymi do 180km/h, to z prdkoci 100km/h mona go przejecha choby taczk.

19 Data: Kwiecien 21 2011 23:03:09
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: J.F. 

On Thu, 21 Apr 2011 22:46:17 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

W dniu 2011-04-21 22:08, J.F. pisze:
W praktyce rnice w prdkoci pokonywania uku na asfalcie, midzy
szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez s
rzdu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwoci.

Mowisz ze wystarczylo 10% wolniej
http://www.youtube.com/watch?v=qd7h5vVQZPs

Tu to kierowca nawywija - zabra si za wyprzedzanie, spanikowa i
zacz hamowa.
A jak samochd wpada do wewntrz zakrtu, to znaczy e przyczepnoci
mia a za duo :)

Ale tylko na przednich kolach :-)

Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie
przestawialo auto przy 120.
Owszem, nie wykluczam - ale ograniczenie wtedy do 80.

Czyli albo kolega zmysla, albo to jakis zlom bez amorow.

Niekoniecznie. Myl e jak faktycznie zawias mocno niesportowy,
nierwnoci, prdko w kocu niemaa, to samochodem moe jako tam
bujn nieprzyjemnie i kierowca uzna e szybciej to ju lepiej nie jecha.
A sportowe zawieszenie przy takiej prdkoci moe jeszcze nie dawa

No ale co - po Niemczech same sportowe zawieszenia jezdza, czy Niemcy
tacy glupi ze nie czuja jak im auto przestawia ?

Owszem - sytucji nie wykluczam, ale jak pisze - albo to bardzo zle
auto bylo, albo ograniczenie to postawili adekwatne do sytuacji gdy
przecietne auto zle jedzie.

J.

20 Data: Kwiecien 22 2011 08:37:51
Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo
Autor: Maciej Ciesielski 

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci


Niekoniecznie. Myl e jak faktycznie zawias mocno niesportowy,
nierwnoci, prdko w kocu niemaa, to samochodem moe jako tam
bujn nieprzyjemnie i kierowca uzna e szybciej to ju lepiej nie jecha.
A sportowe zawieszenie przy takiej prdkoci moe jeszcze nie dawa

Mam porwnanie ostatnio dwch aut: jednego z wahaczami z tyu i drugiego ze zwyk belk z tyu. I auto z wahaczami na poprzecznych uskokach jechao z grubsza po swoim torze, a auto z belk podskakuje i znajduje swj tor adnych par centymetrw obok. Mwimy oczywicie o uskoku poprzecznym, ktry si zdarzy na zakrcie (lub uku drogi - w przypadku wikszych prdkoci).
By moe jest to tylko moje subiektywne odczucie :).
pozdrawiam
maciejc

21 Data: Kwiecien 22 2011 10:08:32
Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo
Autor: J.F. 

Uytkownik "Maciej Ciesielski"  napisa

Mam porwnanie ostatnio dwch aut: jednego z wahaczami z tyu i drugiego ze zwyk belk z tyu. I auto z wahaczami na poprzecznych uskokach jechao z grubsza po swoim torze, a auto z belk podskakuje i znajduje swj tor adnych par centymetrw obok. Mwimy oczywicie o uskoku poprzecznym, ktry si zdarzy na zakrcie (lub uku drogi - w przypadku wikszych prdkoci).
By moe jest to tylko moje subiektywne odczucie :).

Obiektywne uczucie jest natomiast takie, iz powszechnie wiadomo  ze jesli kola straca kontakt z podlozem,  to kontynuuja dotychczasowy ruch po prostej, a nie skreceja jak droga prowadzi. I nie zalezy to od belki czy wahaczy, tylko od doboru parametrow zawieszenia - mas, sprezyn, tlumienia amorow i ewentualnie innych urzadzen.
Idealnie sie tego zrobic nie da - zawsze beda jakies kompromisy.

J.

22 Data: Kwiecien 23 2011 23:55:00
Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo
Autor: to 

begin Maciej Ciesielski

Mam porwnanie ostatnio dwch aut: jednego z wahaczami z tyu i drugiego
ze zwyką belką z tyu. I auto z wahaczami na poprzecznych uskokach
jechao z grubsza po swoim torze, a auto z belką podskakuje i znajduje
swj tor adnych parę centymetrw obok. Mwimy oczywiście o uskoku
poprzecznym, ktry się zdarzy na zakręcie (lub uku drogi - w przypadku
większych prędkości).

No waśnie tutaj to gorsze auto miao belkę. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

23 Data: Kwiecien 22 2011 17:16:40
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: Adam Paszczyca 

Dnia Thu, 21 Apr 2011 23:03:09 +0200, J.F. napisa(a):


Ale tylko na przednich kolach :-)

Spni kontr...



--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Kwiecien 22 2011 19:10:54
Temat: Re: Wszystkie auta jed? tak samo
Autor: J.F. 

On Fri, 22 Apr 2011 17:16:40 +0200,  Adam Paszczyca wrote:

Dnia Thu, 21 Apr 2011 23:03:09 +0200, J.F. napisa(a):
Ale tylko na przednich kolach :-)

Spni kontr...

Pewnia mial przyzwyczajenia z FWD a tu trzeba odwrotnie :-)

Za to ten zdazyl na czas:
http://www.youtube.com/watch?v=8mzt83ZRkmk

J.

25 Data: Kwiecien 22 2011 21:48:03
Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿? tak samo
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-04-22, J.F  wrote:

Ale tylko na przednich kolach :-)

Spni kontr...

Pewnia mial przyzwyczajenia z FWD a tu trzeba odwrotnie :-)

To ja si tak tendencyjnie zapytam: a ktry z Was rozmawia z kierowc
tego poloneza?

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kieczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

26 Data: Kwiecien 22 2011 21:51:54
Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿? tak samo
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2011-04-22 21:48, Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2011-04-22,   wrote:

Ale tylko na przednich kolach :-)

Spni kontrę...

Pewnia mial przyzwyczajenia z FWD a tu trzeba odwrotnie :-)

To ja się tak tendencyjnie zapytam: a ktryś z Was rozmawia z kierowcą
tego poloneza?

Tak.

27 Data: Kwiecien 24 2011 22:50:49
Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿? tak samo
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-04-22, Artur Malg  wrote:


Ale tylko na przednich kolach :-)

Spni kontr...

Pewnia mial przyzwyczajenia z FWD a tu trzeba odwrotnie :-)

To ja si tak tendencyjnie zapytam: a ktry z Was rozmawia z kierowc
tego poloneza?

Tak.

Ale to nie Ty pisae o przyzwyczajeniach z FWD, panikowaniu i
opnianiu kontry ;-)

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kieczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

28 Data: Kwiecien 21 2011 23:14:56
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Tylko to są waśnie te subiektywne odczucia kierowcy. Oparte o komfort
brania zakrętu, a nie faktyczne moliwości samochodw.

Co jest subiektywnego w tym, e ty auta jedzie w swoją stronę, a nie
tam, gdzie trzeba? ;)
 
W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między
szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
rzędu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwości.

A jakieś rdo tych danych? 10% to zrobią raczej same opony...

Bo to waśnie taka puapka w tych lepszych samochodach - duo bardziej
"komfortowo" dają się podprowadzić pod prędkości przy ktrych będą ju
zupenie nie do opanowania, podczas gdy jakieś bujająco-skaczące
zawieszenie daje sygnay ostrzegawcze duo wcześniej.

Bo ja wiem? To lepsze auto po przekroczeniu granicy uślizguje się lekko
czterema koami, co atwo kontrolować. To gorsze robi najrniejsze
rzeczy, najczęściej wyjeda przodem, ale czasem zarzuca tyem, a przy
kontrze tak śmiesznie buja się na boki. ;)
 
A rnice o ktrych piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym uku
oznaczayby rnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeeli chodzi o
normalne samochody.

Trudno powiedzieć ile to byo dokadnie, bo w grę mogy wchodzić rne
inne czynniki, ale nawet jeśli, to rnica i tak bya bardzo dua. A to
gorsze auto to kompakt o przebiegu 100 tys. km, nie adne Tico.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

29 Data: Kwiecien 22 2011 08:40:34
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-22 01:14, to pisze:

W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między
szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
rzędu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwości.

A jakieś rdo tych danych? 10% to zrobią raczej same opony...

Rnica 10% to ju bardzo duo.
To jest rnica dokadnie taka jak między samochodem ktry ze 100km/h zatrzymuje się na 36m, a takim ktry ze 100km/h hamuje na 44m.
Wtedy oba zatrzymają się na tej samej drodze przy 10% rnicy prędkości.

Więc takie 10% to ju jest w okolicach rnicy między najlepszymi, a najgorszymi samochodami na rynku.

Dla rnicy prędkości ktrą podaeś (50%), rnica w drogach hamowania byaby taka, e gdyby ten gorszy mia hamować na 50m, to lepszy z tej samej prędkości powinien się zatrzymać na 22m.
Dane nierealne, chyba e porwnujesz 126p z bolidem F1.
Pomijając e piszesz e lepszy jeszcze mia zapas.

Po prostu siy w samochodzie rosną z kwadratem prędkości, i dlatego nawet znacznie lepsze parametry samochodu, przenoszą się na wzrost tych prędkości stosunkowo niewiele.

30 Data: Kwiecien 22 2011 22:46:17
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Rnica 10% to ju bardzo duo.
To jest rnica dokadnie taka jak między samochodem ktry ze 100km/h
zatrzymuje się na 36m, a takim ktry ze 100km/h hamuje na 44m. Wtedy oba
zatrzymają się na tej samej drodze przy 10% rnicy prędkości.

A co ma przyczepno przy hamowaniu na dobrej nawierzchni, do
przyczepności podczas jazdy po dziurawym uku?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

31 Data: Kwiecien 23 2011 00:49:56
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-23 00:46, to pisze:

begin Tomasz Pyra

Rnica 10% to ju bardzo duo.
To jest rnica dokadnie taka jak między samochodem ktry ze 100km/h
zatrzymuje się na 36m, a takim ktry ze 100km/h hamuje na 44m. Wtedy oba
zatrzymają się na tej samej drodze przy 10% rnicy prędkości.

A co ma przyczepno przy hamowaniu na dobrej nawierzchni, do
przyczepności podczas jazdy po dziurawym uku?

Po pierwsze ma bardzo duo, po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e rnice będą tylko na rwnej nawierzchni, a po trzecie co to za autostrada z dziurawymi ukami?

32 Data: Kwiecien 23 2011 00:36:14
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Po pierwsze ma bardzo duo

Ma stosunkowo niewiele, bo zawieszenie ma do may wpyw na hamowanie na
wprost na idealnym asfalcie, liczą się gwnie opony.

po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e
rnice będą tylko na rwnej nawierzchni,

Wręcz przeciwnie, uwaam, e rnice pomiędzy zawieszeniami będzie duo
bardziej widać na gorszej nawierzchni.

a po trzecie co to za
autostrada z dziurawymi ukami?

A taka jakaś dziurawa. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

33 Data: Kwiecien 23 2011 12:06:57
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-23 02:36, to pisze:

begin Tomasz Pyra

Po pierwsze ma bardzo duo

Ma stosunkowo niewiele, bo zawieszenie ma do may wpyw na hamowanie na
wprost na idealnym asfalcie, liczą się gwnie opony.

Przykro mi, ale jest dokadnie odwrotnie.
Cinquecento na seryjnych badziewiackich hamulcach, zwykych cywilnych oponach i ze sportowym zawieszeniem hamuje 100->0 na 36-37m.


po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e
rnice będą tylko na rwnej nawierzchni,

Wręcz przeciwnie, uwaam, e rnice pomiędzy zawieszeniami będzie duo
bardziej widać na gorszej nawierzchni.

Praktyka pokazuje, e nie ma to znaczenia dopki nierwności nie są takie e samochd z seryjnym zawieszeniem zaczyna walić podwoziem o ziemie.

34 Data: Kwiecien 24 2011 01:57:27
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Przykro mi, ale jest dokadnie odwrotnie. Cinquecento na seryjnych
badziewiackich hamulcach, zwykych cywilnych oponach i ze sportowym
zawieszeniem hamuje 100->0 na 36-37m.

Cienki to nie jest aden wyznacznik, bo to miejska popierduka z
gwnianym zawieszeniem w serii, więc nic dziwnego, e da się tutaj sporo
poprawić. Po za tym taki wynik jak na tak lekkie auto nie jest wcale
jakiś rewelacyjny.

W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym
rozmiarze potrafi rnić się o jakieś 10%. Jeśli porwnamy opony w
rnych rozmiarach i w rnym stanie to ta rnica będzie jeszcze duo
większa. A ile daje zawieszenie, przy zaoeniu, e w serii byo w miarę
dobre, to moesz sobie przeczytać w prospektach producentw zawieszeń.
Jeśli chodzi o skrcenie drogi hamowania to nie obiecują zbyt wiele i
mają rację. Oczywiście sytuacja dramatycznie zmienia się gdy hamujemy na
sabej nawierzchni, wtedy jako szczeglnie amortyzatorw zaczyna mieć
bardzo due znaczenie.

po drugie nie wiem dlaczego zakadasz e rnice będą tylko na rwnej
nawierzchni,

Wręcz przeciwnie, uwaam, e rnice pomiędzy zawieszeniami będzie duo
bardziej widać na gorszej nawierzchni.

Praktyka pokazuje, e nie ma to znaczenia dopki nierwności nie są
takie e samochd z seryjnym zawieszeniem zaczyna walić podwoziem o
ziemie.

Moja praktyka pokazuje co innego. Ty pewnie znowu odnosisz się do
cienkiego i KJS-w, tymczasem ja pisze o jedzie po drogach publicznych
normalnymi samochodami. A tutaj trzeba się zmieścić w pasie ruchu z
jakimś marginesem bezpieczeństwa, więc moment w ktrym ty staje się
niestabilny to raczej ostateczne granica. A rnica prędkości kiedy to
się stanie, pomiędzy rnymi autami, będzie duo większa na kiepskiej
nawierzchni, bo wtedy duą rolę odgrywają amortyzatory.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

35 Data: Kwiecien 24 2011 21:46:17
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-24 03:57, to pisze:

W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym
rozmiarze potrafi rnić się o jakieś 10%.

O to to...
Jak sam widzisz rnica przyczepności rzędu 10%, to rnica między oponami topowymi, a jakimś badziewiem.
10% przyczepności to bardzo duo, a oznacza to e samochd na tych lepszych oponach moe pojechać 104.8km/h tam gdzie samochd na gorszych pojedzie tylko 100km/h.

I dlatego mona się zgodzić jeeli powiesz e jakimś tam fajnym samochodem pojechaeś w uku 110km/h, tam gdzie czymś gorszym cięko się byo utrzymać przy 100km/h.
No bo wybacz - dane ktre podajesz, są po prostu absurdalne.

36 Data: Kwiecien 22 2011 12:10:27
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Maciek 

W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są rzędu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwości.

....w zasadzie mona sobie zobaczyć porwnanie z Top Geara zaynanej Liany do reszty. Cięko Ci nie przyznać racji. Między bardzo przeciętnym samochodem jakim jest to Suzuki a usportowionymi(sportowymi) są waśnie takie rnice jak piszesz.

http://www.tinyurl.pl?o3QwxHOl

37 Data: Kwiecien 22 2011 17:19:07
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-22 12:10, Maciek pisze:

W praktyce rnice w prędkości pokonywania uku na asfalcie, między
szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
rzędu 10% jeeli kierowca wykorzysta ich moliwości.

...w zasadzie mona sobie zobaczyć porwnanie z Top Geara zaynanej
Liany do reszty. Cięko Ci nie przyznać racji. Między bardzo przeciętnym
samochodem jakim jest to Suzuki a usportowionymi(sportowymi) są waśnie
takie rnice jak piszesz.

Dodatkowo te usportowione samochody zazwyczaj mają duo lepszy stosunek mocy do masy i dua czę tych rnic w czasie bierze się z odejścia na prostej.
A rnica prędkości na ukach jest jeszcze mniejsza ni rnica czasw na okrąeniu.

38 Data: Kwiecien 22 2011 20:37:50
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Dodatkowo te usportowione samochody zazwyczaj mają duo lepszy stosunek
mocy do masy i dua czę tych rnic w czasie bierze się z odejścia na
prostej.
A rnica prędkości na ukach jest jeszcze mniejsza ni rnica czasw
na okrąeniu.

Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną
nawierzchnią, tylko o krzywej drodze, a po drugie to gorsze auto nie jest
nowe, tylko ma 100 tys. km.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

39 Data: Kwiecien 22 2011 22:52:50
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-22 22:37, to pisze:

begin Tomasz Pyra

Dodatkowo te usportowione samochody zazwyczaj mają duo lepszy stosunek
mocy do masy i dua czę tych rnic w czasie bierze się z odejścia na
prostej.
A rnica prędkości na ukach jest jeszcze mniejsza ni rnica czasw
na okrąeniu.

Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną
nawierzchnią, tylko o krzywej drodze

No i co w związku z tym?

> , a po drugie to gorsze auto nie jest
nowe, tylko ma 100 tys. km.

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

40 Data: Kwiecien 22 2011 22:44:22
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną
nawierzchnią, tylko o krzywej drodze

No i co w związku z tym?

Zgadnij?

 > , a po drugie to gorsze auto nie jest
nowe, tylko ma 100 tys. km.

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

41 Data: Kwiecien 23 2011 00:47:30
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-23 00:44, to pisze:

begin Tomasz Pyra

Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną
nawierzchnią, tylko o krzywej drodze

No i co w związku z tym?

Zgadnij?

Po rnych nawierzchniach ju jedziem i jakoś zgadnąć nie mogę.

  >  , a po drugie to gorsze auto nie jest
nowe, tylko ma 100 tys. km.

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

Wcześniej twierdzieś e ponad 2x gorszą.

I z czego niby ta gorsza przyczepno miaa by wynikać? No chyba e te 100kkm to na jednych i tych samych oponach.

42 Data: Kwiecien 23 2011 16:28:33
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Obaj nie czytacie uwanie. Po pierwsze nie piszę o torze z idealną
nawierzchnią, tylko o krzywej drodze

No i co w związku z tym?

Zgadnij?

Po rnych nawierzchniach ju jedziem i jakoś zgadnąć nie mogę.

To ju Twj problem jeśli nie rozumiesz rnicy jaką zawieszeniu robi
dobra i za nawierzchnia.

  >  , a po drugie to gorsze auto nie jest
nowe, tylko ma 100 tys. km.

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

Wcześniej twierdzieś e ponad 2x gorszą.

Nigdzie nie twierdziem, e samochd po 100 tys. ma 2x gorsza
przyczepno. Wska w ktrym miejscu tak napisaem.

I z czego niby ta gorsza przyczepno miaa by wynikać? No chyba e te
100kkm to na jednych i tych samych oponach.

Na dwch kompletach, czyli mają ok. 50 tys. Po za tym z zuycia
amortyzatorw, gum w zawieszeniu. No i to gorsze auto ju na starcie
miao duo sabsze zawieszenie ni to lepsze.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

43 Data: Kwiecien 23 2011 20:07:58
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-23 18:28, to pisze:

Po rnych nawierzchniach ju jedziem i jakoś zgadnąć nie mogę.

To ju Twj problem jeśli nie rozumiesz rnicy jaką zawieszeniu robi
dobra i za nawierzchnia.

Ja to akurat rozumiem, kilka rnych zestaww zawieszenia ju wyprbowaem i do dobrze wiem jak te rnice przekadają się na osiągane prędkości na ukach.
Dlatego te wiem e to co piszesz nie ma sensu.

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

Wcześniej twierdzieś e ponad 2x gorszą.

Nigdzie nie twierdziem, e samochd po 100 tys. ma 2x gorsza
przyczepno.

W pierwszym poście - napisaeś tam e ten "gorszy" mia przyczepno ponad 225% procent gorszą, co wynika wprost z rnicy prędkości ktre podaeś (100 vs 150).
Miościwie nie policzyem po skrajnych wartościach ktre podaeś, bo wtedy rnica wyniosaby 324% (100 vs 180)

Przyjmij po prostu do wiadomości, e to co napisaeś obarczone jest albo grubym będem, albo jest wynikiem po prostu subiektywnych odczuć, bo brniesz w swoje podczas gdy się to ewidentnie nie trzyma kupy.

44 Data: Kwiecien 24 2011 02:11:41
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

To ju Twj problem jeśli nie rozumiesz rnicy jaką zawieszeniu robi
dobra i za nawierzchnia.

Ja to akurat rozumiem, kilka rnych zestaww zawieszenia ju
wyprbowaem i do dobrze wiem jak te rnice przekadają się na
osiągane prędkości na ukach.
Dlatego te wiem e to co piszesz nie ma sensu.

Moe w cienkim. Po za tym zaznaczam raz jeszcze, e to są rne auta o
rnej konstrukcji zawieszeń i na bardzo rnych oponach.

Konkretniej:

belka vs. wielowahacz
seryjne spręyny i amortyzatory po 100 tys. vs. nowe sportowe
kilkuletnie przeciętne zimwki 195/50/R15 vs. bdb letnie 225/40/R18

itp. itd.

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

Wcześniej twierdzieś e ponad 2x gorszą.

Nigdzie nie twierdziem, e samochd po 100 tys. ma 2x gorsza
przyczepno.

W pierwszym poście - napisaeś tam e ten "gorszy" mia przyczepno
ponad 225% procent gorszą, co wynika wprost z rnicy prędkości ktre
podaeś (100 vs 150).
Miościwie nie policzyem po skrajnych wartościach ktre podaeś, bo
wtedy rnica wyniosaby 324% (100 vs 180)

Nigdzie nie napisaem, e ta rnica wynikaa tylko z przebiegu. Wynikaa
z bardzo wielu czynnikw. A prędkości są szacunkowe, jest oczywiście
moliwo, e gdyby zmierzyć to dokadnie to by nie wyszo 50 tylko np.
30, ale to i tak bardzo duo.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

45 Data: Kwiecien 24 2011 22:03:04
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-24 04:11, to pisze:

Nigdzie nie napisaem, e ta rnica wynikaa tylko z przebiegu. Wynikaa
z bardzo wielu czynnikw. A prędkości są szacunkowe, jest oczywiście
moliwo, e gdyby zmierzyć to dokadnie to by nie wyszo 50 tylko np.
30, ale to i tak bardzo duo.

Chcesz dyskutować o osiągach pojazdw - czyli o zagadnieniu gdzie 5% to duo, a 10% to ogromna rnica.

A tymczasem masz jednorazowy pomiar, w ktrym rozrzut szacunkw masz taki e sam nie wiesz czy to byo 30, 50 czy 80km/h rnicy.

Przyznasz e niepewno w zakresie 30-80km/h jeeli chodzi o prędko samochodu, to wartości tak wielkie, e spokojnie mona uznać je za niewiarygodne.

Przedzia niepewności pomiarw ktre podajesz jest tak ogromny, e rwnie precyzyjne byoby pisanie e raz samochd robi "brum brum brum", a za drugim razem "bziummmm".

46 Data: Kwiecien 26 2011 15:55:43
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

A tymczasem masz jednorazowy pomiar, w ktrym rozrzut szacunkw masz
taki e sam nie wiesz czy to byo 30, 50 czy 80km/h rnicy.

Bo to nie ma znaczenia, wane, e byo to duo i duo więcej ni się
spodziewaem. Nie mam moliwości zrobienia precyzyjnych pomiarw, gdybyś
mia jakiś pomys jak to wykonać (i przede wszystkim gdzie) to chętnie
uyczę auto z kierowcą. ;-)

Przyznasz e niepewno w zakresie 30-80km/h jeeli chodzi o prędko
samochodu, to wartości tak wielkie, e spokojnie mona uznać je za
niewiarygodne.

Tak, ale w kontekście stwierdzenia "rnica jest bardzo dua" nie ma to
wielkiego znaczenia. 30 km/h to te bardzo duo. Bo to byy dwa dupowozy,
nie porwnywaem Tico z Ferrari.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

47 Data: Kwiecien 27 2011 00:19:41
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-04-26 17:55, to pisze:

begin Tomasz Pyra

A tymczasem masz jednorazowy pomiar, w ktrym rozrzut szacunkw masz
taki e sam nie wiesz czy to byo 30, 50 czy 80km/h rnicy.

Bo to nie ma znaczenia, wane, e byo to duo i duo więcej ni się
spodziewaem.

No tak, tylko jeeli nie jesteś pewien czy to byo 80km/h czy 30km/h, to mona wątpić czy w ogle byo szybciej.

Tyle e ja nie neguję e faktycznie byo szybciej.
Ja tylko zwracam uwagę e nastąpio pewnie jakieś zjawisko, ktre odczytaeś tak jak odczytaeś, natomiast z caą pewnością wyciągnąeś z niego ze wnioski.

Bo pomijając pewne warunki brzegowe, nie ma samochodw gdzie na uku na autostradzie w podanych przez Ciebie, jednym "da się go przejechać bez problemu z prędkością 150-180 km/h", a dla drugiego prędkością graniczną to 100-120 km/h.

Rozwiązania są dwa - albo znacznie niedoceniasz tego wolniejszego, ktrym pomimo tego co Cię spotkao dao się ten uk przejechać duo szybciej, albo przeceniasz ten szybszy i prba przejechania tego zakrętu tak jak piszesz w granicach 180km/h skończy się dzwonem.

> Nie mam moliwości zrobienia precyzyjnych pomiarw, gdybyś
mia jakiś pomys jak to wykonać (i przede wszystkim gdzie) to chętnie
uyczę auto z kierowcą. ;-)

Ja sobie jedę w Rallylandzie.
Jedzi tu wszystko w najrozmaitszym stanie - od 126p, przez Tico, po rozmaite Lancery czy inne 911. Są i dziury i niedziury, rne nawierzchnie, rne prędkości, ale takich rnic o jakich piszesz to naprawdę nie ma nigdzie.

48 Data: Kwiecien 28 2011 21:40:50
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

No tak, tylko jeeli nie jesteś pewien czy to byo 80km/h czy 30km/h, to
mona wątpić czy w ogle byo szybciej.

To byo ok. 50, ale biorąc pod uwagę moliwe wystąpienie innych czynnikw
mogo to być tez np. 30. To mao wane, bo to i tak duo.

Bo pomijając pewne warunki brzegowe, nie ma samochodw gdzie na uku na
autostradzie w podanych przez Ciebie, jednym "da się go przejechać bez
problemu z prędkością 150-180 km/h", a dla drugiego prędkością graniczną
to 100-120 km/h.

Nie jest pewnie graniczną w tym sensie, e 1 km/h auto wypadoby z
zakrętu, ale jest graniczną w tym sensie, e przestaje zachowywać zadany
tor jazdy, a po drogach publicznych nie jedzi się raczej kontrolowanymi
poślizgami.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

49 Data: Kwiecien 22 2011 22:56:58
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 22 Apr 2011 22:44:22 +0000 osobnik zwany to wystuka:

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

a co im się dzieje po 100.000? naraz się psują?




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett

50 Data: Kwiecien 23 2011 16:25:31
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin masti

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

a co im się dzieje po 100.000? naraz się psują?

Nie wiesz co się dzieje z elementami zawieszenia czy oponami po takim
przebiegu?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

51 Data: Kwiecien 24 2011 10:50:11
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: masti 

Dnia pięknego Sat, 23 Apr 2011 16:25:31 +0000 osobnik zwany to wystuka:

begin masti

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

a co im się dzieje po 100.000? naraz się psują?

Nie wiesz co się dzieje z elementami zawieszenia czy oponami po takim
przebiegu?

nie wiem. jakoś u mnie nic się dzieje. I dlaczego akurat po 100k? a nie
99 albo 101?



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett

52 Data: Kwiecien 24 2011 15:56:33
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin masti

nie wiem. jakoś u mnie nic się dzieje.

Większo elementw zawieszenia, a w szczeglności amortyzatory i
elementy gumowe traci swoja waściwości stopniowo.

I dlaczego akurat po 100k? a nie
99 albo 101?

Pieś?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

53 Data: Kwiecien 23 2011 18:10:48
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Przemysław Czaja 


Uytkownik "to"

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

Wycofaj się Wa wstydu sobie oszczęd :)

54 Data: Kwiecien 23 2011 16:25:45
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin Przemysaw Czaja

A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

Wycofaj się Wa wstydu sobie oszczęd :)

Nie masz nic do dodania na temat, to się nie odzywaj.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

55 Data: Kwiecien 26 2011 16:03:45
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Przemysław Czaja 


Uytkownik "to"


A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepno?

Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.

Wycofaj się Wa wstydu sobie oszczęd :)

Nie masz nic do dodania na temat, to się nie odzywaj.

Waściwie wszystko co chciaem, ju napisaem.C więcej mona powiedzieć o facecie, ktry wypisuje bzdety o niemieckiej autostradzie na ktrej przy prędkości 100-120km/h wyrzuca ty auta o 0,5 metra? Napisz dokadnie gdzie znajduje się ten uk, często gęsto bywam w Niemczech, chętnie sprawdzę...

56 Data: Kwiecien 21 2011 14:39:51
Temat: Re: Wszystkie auta jedą tak samo
Autor: Pete 

On 4/21/2011 5:52 AM, to wrote:

I co Wy na to? ;)

Za szybko jezdzisz. :)

Pozdr.
Pete

57 Data: Kwiecien 21 2011 22:58:50
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: DJ 

I co Wy na to? ;)


Jezeli byly takie same warunki tj. cisnienie, wilgotnosc, temperatura
powierza, temperatura asfaltu, naslonecznienie, wilgotnosc/suchosc,
czystosc/brudnosc asfaltu, najechales na nierownosc w tym samym miejscu co
do centymetra, oba samochody miala amortyzatory w takim samym stanie, takie
same luzy w zawieszeniu, a do tego identyczne opony z takim samym cisnieniem
i rozgrzane do tej samej temperatury to mozesz niesmialo przypuszczac, ze
bylo to spowodowane roznica w samochodach. Jak jeszcze powtorzysz to kilka
razy w identycznych warunkach to ewentualnie wtedy mozna bedzie probowac
wyciagac jakies wnioski.

Pozdrawiam

DJ

58 Data: Kwiecien 21 2011 21:39:08
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin DJ

Jezeli byly takie same warunki tj. cisnienie, wilgotnosc, temperatura
powierza, temperatura asfaltu, naslonecznienie, wilgotnosc/suchosc,
czystosc/brudnosc asfaltu, najechales na nierownosc w tym samym miejscu
co do centymetra, oba samochody miala amortyzatory w takim samym stanie,
takie same luzy w zawieszeniu, a do tego identyczne opony z takim samym
cisnieniem i rozgrzane do tej samej temperatury to mozesz niesmialo
przypuszczac, ze bylo to spowodowane roznica w samochodach. Jak jeszcze
powtorzysz to kilka razy w identycznych warunkach to ewentualnie wtedy
mozna bedzie probowac wyciagac jakies wnioski.

Dlaczego niby miayby mieć takie same amortyzatory, opony, luzy itp.? Na
tym waśnie te rnice polegają. A pozostae warunki +/- takie same.
Oczywiście ten "test" nie by eksperymentem naukowym, ale to chyba jest
jasne od początku...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

59 Data: Kwiecien 23 2011 00:51:17
Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿± tak samo
Autor: JK 

W dniu 2011-04-21 23:39, to pisze:

begin DJ

Jezeli byly takie same warunki tj. cisnienie, wilgotnosc, temperatura
powierza, temperatura asfaltu, naslonecznienie, wilgotnosc/suchosc,
czystosc/brudnosc asfaltu, najechales na nierownosc w tym samym miejscu
co do centymetra, oba samochody miala amortyzatory w takim samym stanie,
takie same luzy w zawieszeniu, a do tego identyczne opony z takim samym
cisnieniem i rozgrzane do tej samej temperatury to mozesz niesmialo
przypuszczac, ze bylo to spowodowane roznica w samochodach. Jak jeszcze
powtorzysz to kilka razy w identycznych warunkach to ewentualnie wtedy
mozna bedzie probowac wyciagac jakies wnioski.

Dlaczego niby miayby mieć takie same amortyzatory, opony, luzy itp.? Na
tym waśnie te rnice polegają. A pozostae warunki +/- takie same.
Oczywiście ten "test" nie by eksperymentem naukowym, ale to chyba jest
jasne od początku...


W związku z czym swoje "odkrycie" moesz o kant dupy roztuc.

--
Pozdrawiam
JK

60 Data: Kwiecien 23 2011 08:03:26
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin JK

Dlaczego niby miayby mieć takie same amortyzatory, opony, luzy itp.?
Na tym waśnie te rnice polegają. A pozostae warunki +/- takie same.
Oczywiście ten "test" nie by eksperymentem naukowym, ale to chyba jest
jasne od początku...


W związku z czym swoje "odkrycie" moesz o kant dupy roztuc.

Bo?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

61 Data: Kwiecien 23 2011 13:38:47
Temat: Re: Wszystkie auta je¿d¿± tak samo
Autor: JK 

W dniu 2011-04-23 10:03, to pisze:

begin JK

Dlaczego niby miayby mieć takie same amortyzatory, opony, luzy itp.?
Na tym waśnie te rnice polegają. A pozostae warunki +/- takie same.
Oczywiście ten "test" nie by eksperymentem naukowym, ale to chyba jest
jasne od początku...


W związku z czym swoje "odkrycie" moesz o kant dupy roztuc.

Bo?


Bo opisaeś swoje jednostkowe, subiektywne wraenie.

--
Pozdrawiam
JK

62 Data: Kwiecien 24 2011 02:25:33
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: to 

begin JK

Bo opisaeś swoje jednostkowe, subiektywne wraenie.

Nie takie jednostkowe. A to, e ty traci przyczepno jest faktem, a nie
wraeniem.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

63 Data: Kwiecien 23 2011 00:56:43
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: JK 

W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:


twierdzeniom. Ot na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje si uk,
ktry w rodkowej czci ma troch nierwnoci. Autem ze sportowym

Gdzie konkretnie jest ten uk? Za grami, za lasami, za siedmioma morzami...?


--
Pozdrawiam
JK

64 Data: Kwiecien 26 2011 09:29:40
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor:

Witam serdecznie.

....

Kto tu pisa take, e wszystkie auta jed tak samo,
....
Pewnie niektrzy naprawd tak myl? Nie raz widziaem w lusterku jak kto
przecitnym autem prbujc utrzyma si za mn w moim toczydeku na zakrtach,
ryje nosem w rowie a w najlepszym przypadku na poboczu.
Ile to jest procent rnicy to si nie pokusz okreli, bo subowym
X-Trail-em, daj rad na tych samych zakrtach wydaje si, e z t sama prdkoci.
Rnica w przyczepnoci musi by minimalna.
Poza tym w swojej subowej CR-V, przez 315kkm. od nowoci nie odczuem adnego
pogorszenia przyczepnoci. Te same zakrty mogem pokonywa na granicy
przyczepnoci z tymi samymi prdkociami.
Argument o 100kkm wydaje si wic bezpodstawny. CR-V to dosy przecitny SUV.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl



--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

65 Data: Kwiecien 26 2011 09:29:40
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor:

Witam serdecznie.

....

Kto tu pisa take, e wszystkie auta jed tak samo,
....
Pewnie niektrzy naprawd tak myl? Nie raz widziaem w lusterku jak kto
przecitnym autem prbujc utrzyma si za mn w moim toczydeku na zakrtach,
ryje nosem w rowie a w najlepszym przypadku na poboczu.
Ile to jest procent rnicy to si nie pokusz okreli, bo subowym
X-Trail-em, daj rad na tych samych zakrtach wydaje si, e z t sama prdkoci.
Rnica w przyczepnoci musi by minimalna.
Poza tym w swojej subowej CR-V, przez 315kkm. od nowoci nie odczuem adnego
pogorszenia przyczepnoci. Te same zakrty mogem pokonywa na granicy
przyczepnoci z tymi samymi prdkociami.
Argument o 100kkm wydaje si wic bezpodstawny. CR-V to dosy przecitny SUV.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl



--
Wysano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

66 Data: Kwiecien 26 2011 09:37:31
Temat: Re: Wszystkie auta jed tak samo
Autor: Vlad The Ripper 


Uytkownik "to"  napisa w wiadomoci

Z tej grupy mona dowiedzie si wielu ciekawych rzeczy. Kiedy
dowiedziaem si na przykad, e bardzo kreatywnym sposobem zastpienia
zuytej opony jest obwizanie felgi wem ogrodowym. Ale tym razem nie
bdzie o tym. ;-) Kto tu pisa take, e wszystkie auta jed tak samo,
a rnice w prowadzeniu pomidzy nimi s gwnie subiektywne.

Ostatnio mimowolnie przeprowadziem eksperyment, ktry zada kam tym
twierdzeniom. Ot na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje si uk,
ktry w rodkowej czci ma troch nierwnoci. Autem ze sportowym
zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami da si go przejecha bez problemu
z prdkoci 150-180 km/h. Ostatnio jechaem autem ze zwykym
zawieszeniem i zwykymi oponami (stan techniczny bez zastrzee) i przy
100-120 km/h przestawio mi ty o adne p metra, tak, e musiaem lekko
kontrowa.

I co Wy na to? ;)

Myl, e w tym "gorszym" to chyba miae na tylnej osi jednak w ogrodowy
zamiast opon. ;)

Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo



Grupy dyskusyjne