Wymiana oleju
1 | Data: Kwiecien 17 2014 13:32:39 |
Temat: Wymiana oleju | |
Autor: Trybun | Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wyglÄ
da nastÄpujÄ
co - jest do wymiany olej w dziewiÄcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory. Jaki olej byĹcie polecali syntetyk, półsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ mineralnego, ale ten turbodiesel to już zupełnie nie wiem, nowa konstrukcja, a wiÄc minerał może nie pasowaÄ..? 2 |
Data: Kwiecien 17 2014 13:51:04 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: cef | W dniu 2014-04-17 13:32, Trybun pisze: Jaki olej byĹcie polecali syntetyk, A tam gdzie wymieniają nie wiedzą co wlać? Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ mineralnego Żebyś się nie zdziwił, bo wg instrukcji do innego auta: benzyniaka z 2001 leje się tyko syntetyk. 3 |
Data: Kwiecien 17 2014 14:35:17 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-17 13:51, cef pisze: W dniu 2014-04-17 13:32, Trybun pisze: Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest to żeby wiedzieć co trzeba wlać..
Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od 30 do 0W. Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o olejach nie ma w instrukcjach obsługi Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne? 4 |
Data: Kwiecien 17 2014 17:23:30 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Nathan | W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze: Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem? Do benzyniaka chyba mogÄ spokojnie nalaÄ Czemu mu tak źle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z Orlenu. A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np. Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)
Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane w technologii syntetycznej" -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB 5 |
Data: Kwiecien 18 2014 11:51:47 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-17 17:23, Nathan pisze: W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze: Część w do wewnętrznego zabezpieczenia progów, to jeden z punktów za tym aby samemu zrobić wymianę, pozostałość do utylizacji, zresztą do czegokolwiek, co ten facet (który nawet płaci za większe ilości zużytego oleju) z tym robi, to już przecie nie moja sprawa..
Życzę mu jak najlepiej...;-) I nie o wiek tu chodzi ale o niewiadomą w traktowaniu silnika przez poprzedniego właściciela, kto go tam wie czy nie jeździł na mineralnym..? Ale ten "lżejszy" to polecasz syntetyk czy mineralny? Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy, chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju mineralnego, jednak wielce podejrzana jest przezroczystość tego oleju w silniku. Poprzedni właściciel na pewno coś na nim przejechał, ja zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczystości przypomina słabą herbatę..
No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia? 6 |
Data: Kwiecien 18 2014 03:12:02 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: WS | W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:51:47 UTC+2 użytkownik Trybun napisał: > Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane e... jesli marchewka moze byc owocem, slimak ryba (ladowa) to okazalo sie, ze olej syntetyczny nie musi miec bazy syntetycznej, np. olej mineralny hydrokrakowany moze sie nazywac full synt. WS 7 |
Data: Kwiecien 18 2014 12:22:44 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: WOJO | ... olej mineralny hydrokrakowany moze sie nazywac full synt.Podasz producenta? WOJO 8 |
Data: Kwiecien 18 2014 03:31:31 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: WS | W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 12:22:44 UTC+2 użytkownik WOJO napisał: > ... olej mineralny hydrokrakowany moze sie nazywac full synt. Castrol Edge 5W-30 ? 9 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:16:17 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 12:12, WS pisze: W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:51:47 UTC+2 użytkownik Trybun napisał: No i na pewno taki olej w 100%tach musi mieć bazę mineralną, Inaczej byłoby to coś co przypomina robienie bata z piasku. Baza mineralna, i dopiero jej syntetyzowanie, uszlachetnianie o odpowiednie dodatki. 10 |
Data: Kwiecien 18 2014 18:44:12 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Nathan | W dniu 2014-04-18 11:51, Trybun pisze: 11 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:17:04 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 18:44, Nathan pisze:
Mechanicy mówią o jakimś rozszczelnieniu silnika za sprawą oleju syntetycznego, gdy się wcześniej używało mineralnego. Pewnie jakieś płukanie by rozwiązało sprawę, pytanie tylko ile takie płukanie możne kosztować, i dlaczego tak drogo...
No jasne, szczególnie w Niemczech i w sytuacji gdy tylko dwa ostatnie przeglądy były robione poza ASO.
Diesel to Matrix, z silnikiem 1.5 crdi a benzyna to Chevrolet, czterocylindrowy1.6 16v. Ale co tu może mieć do rzeczy nazwa i model auta?|
No, skoro tak piszą... 12 |
Data: Kwiecien 24 2014 11:51:03 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Nathan | W dniu 2014-04-23 12:17, Trybun pisze: W dniu 2014-04-18 18:44, Nathan pisze: Jak silni cieknie to sie go remontuje, a nie wlewa coraz bardziej gÄsty olej. IMHO to przeĹwiadczenie to jeszcze z zamierzchłej przeszłoĹci, gdzie lało sie 15w40 i było ok A płukanie to koszt pewnie 30pln - preparat do oleju, silnik na wolne obroty i tak z 15(?) minut.
Znam przypadki z angli - leja co maja pod rÄkÄ , a zainteresowanemu mowi sie co chce usłyszeÄ.
Producenci "zalecajÄ " pewne oleje do okreĹlonych silników. NP VW z pompo-wtryskiwaczami ma spelniaÄ norme 505.01. Bardziej chciałem miec "pełny" obraz ;) -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzÄ z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB 13 |
Data: Kwiecien 27 2014 13:20:20 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: | W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 17:23:30 UTC+2 użytkownik Nathan napisał: W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze: Zużyty olej w kanał. Nic złego się nie stanie. Odzyskają go w oczyszczalni ścieków a w zasadzie sam się odzyska. Podniesie wartość opałową syfu co w pierwszym rzucie oddzielają. Srajtaśna, podcipniki itp po oddzieleniu od ścieków suszą i wysyłają do elektrowni. Ponoć całkiem przyzwoitą wartość opałową to ma. Co robisz ze starym olejem po smażeniu frytek, myciu patelni czy z tłuszczem co jest w gównie jak tłusto pojesz? Olej silnikowy w przeciwieństwie do tłuszczów używanych w domu do robienia jedzenia nie jest skażony biologicznie. Przepracowanego oleju silnikowego można żałować jedynie w kategorii odzysku surowców wtórnych. Ale jak jest mój bo za niego zapłaciłem i ktoś chce go powtórnie wykorzystać i po przerobieniu sprzedać z zyskiem to niech go ode mnie odkupi. 14 |
Data: Kwiecien 17 2014 17:28:14 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: cef | W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze: Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla Chyba nie tak trudno znaleźć odpowiednie polskie instrukcje, albo zadzwonić do warsztatu znając model. (gugiel podpowiada po oleju, że to jakiś chevrolet) Po symbolach lepkosci nie da się w sposób pewny okreslić typu oleju, ale skoro auto z 2001, to niby dlaczego miałby być minerał? 15 |
Data: Kwiecien 18 2014 11:52:50 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-17 17:28, cef pisze: W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze: Bardzo trudno znaleźć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w księgarni technicznej, bo w mniejszych miastach szybciej można by kupić gwiazdkę z nieba niż instrukcję obsługi do tych aut. W necie tak samo nie ma. Tak, benzyniak to Chevrolet. Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele. Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić szambo... 16 |
Data: Kwiecien 18 2014 03:04:31 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Pablo Eldiablo | W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:52:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał: W dniu 2014-04-17 17:28, cef pisze: To sa jakies urban legends - wlej taki olej, jaki jest przewidziany przez producenta silnika. Zawsze warto lac oleje syntetyczne, bo maja o wiele lepsze wlasciwosci smarne, a do tego zazwyczaj maja lepsze dodatki niz tanie oleje mineralne. Jaki to chevrolet, ze nie mozesz w sieci znalezc informacji o oleju? pablo 17 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:18:14 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 12:04, Pablo Eldiablo pisze:
Ale chodzi nie o klasę lepkości tylko o rodzaj - syntetyk czy minerał? A o tym w instrukcjach obsługi nie ma ani słowa. Niestety nie ma. Może dla tego że jest to model którego już nie produkują. Instrukcja po polsku do każdego obecnie produkowanego modelu jest dostępna na oficjalnej stronie Chevroleta, jednak tylko dla modeli będących w produkcji. 18 |
Data: Kwiecien 18 2014 12:04:51 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: WOJO | Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele. Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić szambo...Bez jaj. To nie płyn hamulcowy, że musisz zalać odpowiedni pod rygorem rozpuszczenia uszczelek. A co do przezroczystości przepracowanych olejów silnikowych, to są dwie szkoły. Jednak z nich mówi, że czarny przepracowany olej silnikowy to zły znak, świadczący o tym, że silnik jest w nie najlepszej kondycji. Druga szkoła twierdzi coś zupełnie odwrotnego, że czarny przepracowany olej silnikowy ma doskonałe właściwości myjące i stąd jego czarna barwa... Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to marketing. Pozdrawiam. WOJO 19 |
Data: Kwiecien 23 2014 08:09:52 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Marcin N | W dniu 2014-04-18 12:04, WOJO pisze: Ogólnie skłaniam się ku zdaniu, że ma być syntetyk 5W-40 - reszta to Bardzo mi się podoba taka teoria. Też się jej trzymam i leję Lotosa do wszystkich samochodów. -- MN 20 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:18:54 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 12:04, WOJO pisze: Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele. Jeżeli używali mineralnego a ja teraz wleję syntetyk to może się zrobić szambo...Bez jaj. A co z tym potencjalnym "rozszczelnieniem" silnika przy zamianie oleju mineralnego na syntetyczny? Czy normalne warsztaty mechaniki pojazdowej są w stanie określić rodzaj oleju silnikowego? 21 |
Data: Kwiecien 23 2014 15:23:02 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Maciek | W dniu 2014-04-23 12:18, Trybun pisze: A co z tym potencjalnym "rozszczelnieniem" silnika przy zamianie olejuZastanawiałeś się ile milionów kilometrów musiałby mieć nawinięte silnik, żeby z współczesnych olejów mineralnych mogło zostać tyle nagaru, aby dało się tym coś uszczelnić? Poza tym na ch* Ci silnik uszczelniony nagarem? Jeśli syntetyk coś z tego Twojego wypłucze, to sobie dolej zagęszczacza oleju i jedź na giełdę :-P PS: Te historie o "rozszczelnianiu" to chyba jeszcze z czasów Fiatów 126p, wczesnych Polonezów i wszelkich smarowideł z tego okresu, które być może miały też wtedy funkcje uszczelniające, że o wspomnianych przez Ciebie właściwościach progo-konserwacyjnych nie wspomnę :-> -- Pozdrawiam Maciek 22 |
Data: Kwiecien 23 2014 16:56:17 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-23 15:23, Maciek pisze: W dniu 2014-04-23 12:18, Trybun pisze: Nie mam się co zastanawiać - właśnie Polonez z przebiegiem jakieś 50 000 km. Byłem świadkiem gdy mechanik go rozbierał. Oczywiście jeździł na mineralnym. Było w nim jakieś 2 kg różnego paskudztwa które się wytraciło z oleju, a więc ma się co rozszczelnić, tym bardziej gdy auto ma na pewno więcej przejechane niż te 50000 w Polonezie. A gdyby tak odwrócić pytanie - po co mi czysty silnik, bez nagarów, skoro w ciągu roku muszę się porządnie postarać aby przejechać więcej niż 5-6000 km? 23 |
Data: Kwiecien 23 2014 20:57:44 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Maciek | W dniu 2014-04-23 16:56, Trybun pisze: Nie mam się co zastanawiać - właśnie Polonez z przebiegiem jakieś 50 000Raczej właściciel zwiększał kompresję jakimś zagęszczaczem, byle tylko jakoś chodziło. Zastanawiałeś się jak 2kg różnego paskudztwa pływa sobie w układzie smarowania, po gładziach cylindrów itp? A gdyby tak odwrócić pytanie - po co mi czysty silnik, bez nagarów,To jeszcze odwróćmy pytanie: po co Ci samochód? :-> -- Pozdrawiam Maciek 24 |
Data: Kwiecien 18 2014 12:34:35 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: cef | W dniu 2014-04-18 11:52, Trybun pisze: Bardzo trudno znaleźć, na dniach będę w Poznaniu, to może dostanę w Jeśli zadzwonienie do sprzedawcy/dealera/ASO czy gdziekolwiek Cie przerasta, to szukaj w księgarni. Chodzi o to że nie wiadomo jakiego oleju używali poprzedni właściciele. W takim razie nie ma specjalnie znaczenia co zalejesz, bo jak był minerał, to wiadomo dlaczego i cały zakup jest nietrafiony :-) Lej syntetyk. 25 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:19:29 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 12:34, cef pisze: W dniu 2014-04-18 11:52, Trybun pisze: No nie żartuj sobie, sprzedawca/dealer jest po to aby sprzedawać a nie udzielać darmowych rad. Szukam w księgarniach, tylko wszyscy robią wielkie oczy na pytanie o taką książkę instrukcyjną. A księgarnia techniczna (jedyna jaką znam na okolicę) w Poznaniu właśnie została zamknięta.
I właśnie ku temu się coraz bardziej skłaniam, dzięki. 26 |
Data: Kwiecien 23 2014 20:59:29 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Maciek | W dniu 2014-04-23 12:19, Trybun pisze: Szukam w księgarniach, tylko wszyscy robią wielkie oczy na pytanie oTelefon do ASO: "Halo? Chciałbym wymienić u Państwa olej w samochodzie X, model Y, rocznik Z. Chciałbym przyjechać z własnym olejem. Jaki zalecacie?". Przerasta Cię to? -- Pozdrawiam Maciek 27 |
Data: Kwiecien 17 2014 14:02:25 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Marek | On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote: Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wyglÄ da Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 28 |
Data: Kwiecien 17 2014 14:36:04 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-17 14:02, Marek pisze: On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote: Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno wymieniany. 29 |
Data: Kwiecien 17 2014 15:12:20 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Chyba odwrotnie. W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 30 |
Data: Kwiecien 17 2014 22:35:09 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Mumin | W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:
Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach momentalnie olej robi się czarny. -- Pozdrawiam, Mumin 31 |
Data: Kwiecien 18 2014 11:53:54 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze: W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze: A nie jest to za sprawą ojeju, słyszałem że syntetyk "wypłukuje" wszystkie brudy z silnika? 32 |
Data: Kwiecien 18 2014 20:02:32 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Mumin | W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze: W dniu 2014-04-17 22:35, Mumin pisze: A możesz zdradzić jaki to model auta i jaki silnik? Będzie wiadomo. -- Pozdrawiam, Mumin 33 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:20:02 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 20:02, Mumin pisze: W dniu 2014-04-18 11:53, Trybun pisze: Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet? 34 |
Data: Kwiecien 23 2014 21:02:08 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Maciek | W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze: Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. INie. To nie ma znaczenia. Przecież od dawna wiadomo, że we wszystkich benzynowych samochodach instaluje się takie same silniki benzynowe, a we wszystkich dieslach, takie same silniki diesla. Nawet jak się kupuje samochód, to idzie się po prostu do pierwszego z brzegu salonu i wybiera kolor. -- Pozdrawiam Maciek 35 |
Data: Kwiecien 27 2014 17:16:32 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Mumin | W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:
Pewnie, że może. Jak inaczej zidentyfikować co to za silnik... Moc 124KM? Jak tak, to właśnie jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, czyli to że olej jest czarny to taka jego uroda. Nie musi oznaczać, że był dawno nie zmieniany. -- Pozdrawiam, Mumin 36 |
Data: Kwiecien 18 2014 11:53:20 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze: Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie! jest dokładnie tak jak napisałem - w dieslu olej przeźroczysty a w benzynowym - smoła.. 37 |
Data: Kwiecien 17 2014 17:06:28 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: abn140 |
Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecnyjak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-) ale zakladam pomylke. co do oleju to syntetyk. zawsze. ja zalalem: golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk., oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi. drugi przypadek co to niby sie nie powinno mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal. wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic. tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie.... 38 |
Data: Kwiecien 18 2014 11:55:30 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-17 18:06, abn140 pisze: Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecnyjak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany Być może i w tym d. jest świeży olej, ale ja już przejechałem na nim 3000 km a on nawet trochę nie zmienił barwy, trzeba wziąć pod uwagę to że auto nie jest nowe, a ma już nieomal 9 lat. Generalny remont silnika też raczej nie był robiony, bo kto by robił coś takiego i sprzedawał auto? W grę może wchodzić co najwyżej to że silnik był płukany, o ile w ogóle takie rzeczy się robi.? Co do benzyniaka to faktycznie olej mógł być dawno temu wymieniany, jednak poza kolorem nie mam co do niego żadnych uwag. Lepkość na poziomie świeżego, kupionego w sklepie. W d. silnik suchy, a w b. tylko lekkie pocenie spod pokrywy zaworów, czyli syntetyk.. Dzięki za sugestię, jest tym cenniejsza bo praktykowałeś. 39 |
Data: Kwiecien 18 2014 02:22:17 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Ajgul |
Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wyglÄ da nastÄpujÄ co - jest do wymiany olej w dziewiÄcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory. Nieważne ile majÄ lat, istotne jaki majÄ przebieg. Jakie majÄ zużycie oleju? Jeżeli sÄ mocno używane, to można im daÄ oczko grubszy olej, może 10W40? Na pewno nie "zerówkÄ" - jest za rzadki i bÄdÄ straty; bÄdzie siÄ palił, a wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi siÄ oparami i zacznie szwankowaÄ, itd, itp... Ja mam takÄ regułÄ: do 120 tys przebiegu 0w30 120-200/220 tys km 5W30 powyżej: 10W30 lub 10W40. Chyba, że jesteĹ 1 właĹcicielem i serwisowałeĹ, wtedy dodaj 50 tys. do każdego. Aygul 40 |
Data: Kwiecien 18 2014 11:56:34 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:
Nie, auta sÄ kupione od innych użytkowników. Z autentycznoĹciÄ przebiegu, to trochÄ trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie chce mi siÄ wierzyÄ - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieĹ tak na 1000 km trzeba by dolaÄ 100gr. Może to jednak byÄ spowodowane lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów. Grubszy, ale jaki to ma byÄ - syntetyk czy minerał? 41 |
Data: Kwiecien 18 2014 12:26:02 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Ajgul |
W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:> Nie, auta sÄ kupione od innych użytkowników. Z autentycznoĹciÄ przebiegu, to trochÄ trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie chce mi siÄ wierzyÄ - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieĹ tak na 1000 km trzeba by dolaÄ 100gr. Może to jednak byÄ spowodowane lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów. Lepszy syntetyk, minerały siÄ szybko palÄ i zwÄglajÄ , to nie ta generacja... A. 42 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:21:40 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 12:26, Ajgul pisze:
No tak.. DziÄki. 43 |
Data: Kwiecien 18 2014 13:10:54 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: zhbick | Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieĹ tak na 1000 km trzeba by dolaÄ 100gr. a może po prostu do diesla ktoĹ wlał jakiegoĹ moto doktora, który przy pomocy reakcji chemicznych (zwiÄ zki chloru) trzyma kolor na poziomie jasnożółtego? 44 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:22:16 | Temat: Re: Wymiana oleju | Autor: Trybun | W dniu 2014-04-18 13:10, zhbick pisze: Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieĹ tak na 1000 km trzeba by dolaÄ 100gr. CoĹ może byÄ na rzeczy... A swojÄ drogÄ - w czym pomaga wlewanie takiego "moto doktora" do silnika? |