Mam taki oto problem- zapragnąłem wymienić u siebie w Skodzie tarcze z fabrycznych o średnicy 288mm na 312mm, które były stosowane przy silnikach V6. Generalnie zabieg jest prosty, bo wymaga jedynie zastosowania innych jarzm, a cała reszta, łącznie z klockami pozostaje taka sama. Jarzma już mam, jednak przy zamawianiu tarcz pojawił się problem wysokości tarcz. Otóż w zależności od rocznika wynosi ona 46,4, bądź 49,9mm. Sądząc po oryginalnych tarczach o średnicy 288mm pasowały by mi te wyższe. Zastanawiam się jednak, co decyduje o konieczności zastosowania tarczy o takiej, a nie innej wysokości? Jeśli są to jarzma, to chyba jednak powinienem zamówić niższe tarcze...
-- 
Pozdrawiam, PepedB
| 2 | 
Data: Czerwiec 05 2007 18:06:35 | 
| Temat: Re: Wysokosc tarcz | 
| Autor: Wlodek  | 
Mam taki oto problem- zapragnąłem wymienić u siebie w Skodzie tarcze z  
fabrycznych o średnicy 288mm na 312mm, które były stosowane przy silnikach  
V6. Generalnie zabieg jest prosty, bo wymaga jedynie zastosowania innych  
jarzm, a cała reszta, łącznie z klockami pozostaje taka sama. Jarzma już  
mam, jednak przy zamawianiu tarcz pojawił się problem wysokości tarcz.  
Otóż w zależności od rocznika wynosi ona 46,4, bądź 49,9mm. Sądząc po  
oryginalnych tarczach o średnicy 288mm pasowały by mi te wyższe.  
Zastanawiam się jednak, co decyduje o konieczności zastosowania tarczy o  
takiej, a nie innej wysokości? Jeśli są to jarzma, to chyba jednak  
powinienem zamówić niższe tarcze... 
 
Rozumiem, ze oprocz tego, ze jarzma sa dostosowane do 
wiekszej srednicy to jeszcze sa bardziej "odsadzone" - 
miejsce pracy klockow wypada w innym miejscu, niz przedtem 
a dokladniej mowiac jest bardziej oddalone od plaszczyzny 
mocowania jarzm do zwrotnicy ?
 
po staremu:
 
        |D| 
   |    |D|_______ 
  >|  _ |D| _     | 
   | | \___/ |    | 
    /   |D|   \   |=B 
 D=| |K||D||K| |  | 
   |  K |D|    |  | 
   | |K||D||K| |  | 
   |  K |D|    |  |=B 
   | |K||D||K| |  | 
   |  K |D|    |  | 
 D=| |K||D||K| |  | 
    \   __    /   |=B 
   | |_/|D|\_|    | 
|->|    |D|_______|<-- -| 
|  |    |D|            | 
|       |              | 
|       |<-- - 49,9 -- ->| 
|                      | 
|<-- --  constans -- -- -- >|
 
po nowemu:
 
   |     |D| 
  >|     |D|______ 
   |   _ |D| _    | 
   | _| \___/ |   | 
    /    |D|   \  |=B 
 D=|  |K||D||K| | | 
   |   K |D|    | | 
   |  |K||D||K| | | 
   |   K |D|    | | 
   |  |K||D||K| | |=B 
   |   K |D|    | | 
   |  |K||D||K| | | 
   |   K |D|    | | 
 D=|  |K||D||K| | | 
    \_   __    /  |=B 
   |  |_/|D|\_|   | 
|->|     |D|______|<-- -| 
|  |     |D|           | 
|        |             | 
|        |<-- - 46,4 -- >| 
|                      | 
|<-- --  constans -- -- -- >|
 
|D|  tarcza wentylowana 
|K|  klocek 
D=  sruby mocujace jarzmo 
=B  sruby mocujace tarcze
 |  plaszczyzna mocowania jarzma 
 
|<  plaszczyzna mocowania kola
 
?
 
;-)
 
Jesli tak i jarzma sa takie jak powinny byc to najwyrazniej 
wypada wziac nizsze (z mniejszym odbiciem/odsadzeniem) tarcze.
 
W.
  |