Grupy dyskusyjne   »   Wyząbkowana Dębica Frigo HP2

Wyząbkowana Dębica Frigo HP2



1 Data: Marzec 26 2017 17:52:21
Temat: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor: Leszek Kowalski 

Witam !!

Na sezon zimowy kupiem nowe opony Dębica Frigo HP2 w rozmiarze 205/55/16. Opony na początku sprawoway się bardzo dobrze - byy ciche i dobrze radziy sobie zarwno na suchej i mokrej nawierzchni.

Po przejechaniu okoo 7000km z przodu auta zaczą być syszalny haas. Gwnie przy niewielkich prędkościach rzędu 30-60 km/h. Z początku podejrzewaem uszkodzone oysko, ale po przyjrzeniu się oponom z przodu okazao się, e prawdopodobnie się wyząbkoway. Konkretnie wyząbkowana jest tylko środkowa cze bienika. Boczne części bienika wydają się OK. Opona jest zuyta rwnomiernie. Z tyu opony są idealne.

Teraz pytanie, czy te wyząbkowanie to będzie wada albo przypado danego typu opon, czy coś nie tak z zawieszeniem/geometrią? Jeeli chodzi o geometrię, to wydaję się być w porządku - nic nie ściąga i dobrze się prowadzi.

Tutaj zdjęcia bienika opony:
http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/opona1.jpg
http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/opona2.jpg

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

-- -
Ta wiadomo zostaa sprawdzona na obecno wirusw przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus



2 Data: Marzec 26 2017 18:19:29
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor: Cavallino 

W dniu 26-03-2017 o 17:52, Leszek Kowalski pisze:

Teraz pytanie, czy te wyząbkowanie to będzie wada albo przypado
danego typu opon, czy coś nie tak z zawieszeniem/geometrią?

Niektre samochody ząbkują opony, zwaszcza takie z niezalenym zawieszeniem.
Ceed mi tak zrobi po 2 latach - geometria bya ok.

3 Data: Marzec 26 2017 18:44:37
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor: Leszek Kowalski 

W dniu 2017-03-26 o 18:19, Cavallino pisze:

W dniu 26-03-2017 o 17:52, Leszek Kowalski pisze:

Teraz pytanie, czy te wyząbkowanie to będzie wada albo przypado
danego typu opon, czy coś nie tak z zawieszeniem/geometrią?

Niektre samochody ząbkują opony, zwaszcza takie z niezalenym
zawieszeniem.
Ceed mi tak zrobi po 2 latach - geometria bya ok.


Opony są na Fordzie Mondeo Mk3. Problem pojawi się po 6 miesiącach, czyli trochę za szybko chyba.
Z tego co czytaem, to problem raczej powinien dotyczyć tylnej osi, a u mnie jest na odwrt. Podejrzewam te samą oponę, bo Frigo HP2 to nowo.

Pytanie czy na przyszy sezon zaoyć te wyząbkowane na ty, czy na przd?

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

-- -
Ta wiadomo zostaa sprawdzona na obecno wirusw przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

4 Data: Marzec 28 2017 22:18:47
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor: ąćęłńóśźż 

Prze, najlepiej LP na PT i PP na LT (ale w takim przypadku trzeba przekadać gumy na felgach - dodatkowa robota i więcej kosztuje - więc znacznie prościej jest przeoyć cae koa PP na PT i LP na LT).


-- -- -

Pytanie czy na przyszy sezon zaoyć te wyząbkowane na ty, czy na przd?

5 Data: Marzec 26 2017 23:00:22
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 26 Mar 2017 17:52:21 +0200, Leszek Kowalski napisa(a):

Konkretnie wyzbkowana
jest tylko rodkowa cze bienika. Boczne czci bienika wydaj si
OK. Opona jest zuyta rwnomiernie. Z tyu opony s idealne.

A nie pompujesz opon za mocno?
Ze szczeglnym uwzgldnieniem tego, e na wikszoci stacji benzynowych jak
manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakie 2.8.

Wg. ksiki:
https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/
powiniene pompowa wszystkie koa 2.2bar, chyba e masz diesla to 2.4 z
przodu.

6 Data: Marzec 27 2017 19:16:59
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor: Leszek Kowalski 

W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

A nie pompujesz opon za mocno?
Ze szczeglnym uwzgldnieniem tego, e na wikszoci stacji benzynowych jak
manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakie 2.8.

Wg. ksiki:
https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/
powiniene pompowa wszystkie koa 2.2bar, chyba e masz diesla to 2.4 z
przodu.

No dzi sprawdziem na Orlenie i byo 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziem za pomoc takiego przyrzdu ktry znalazem w szafie -
http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacj i auto wiat poleca),
to okazao si, e w oponie jest ponad 2,7 atm !

Upuciem teraz do 1,9 atm (wedug mojego przyrzdu) i wydaj si jakby byo troch ciszej, ale to pewnie autosugestia.

Czy jak teraz pojed troch gdy ciepo z takim obnionym cinieniem (albo obni jeszcze bardziej), to opona si chocia troch "dotrze" i bdzie mniej haaliwa, czy ju nadaje si tylko na mietnik?

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski


-- -
Ta wiadomo zostaa sprawdzona na obecno wirusw przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

7 Data: Marzec 27 2017 23:44:03
Temat: Re: Wyzbkowana Dbica Frigo HP2
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 27 Mar 2017 19:16:59 +0200, Leszek Kowalski napisa(a):

No dzi sprawdziem na Orlenie i byo 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziem
za pomoc takiego przyrzdu ktry znalazem w szafie -
http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacj i auto wiat poleca),
to okazao si, e w oponie jest ponad 2,7 atm !

No zgadzaoby si to z moimi obserwacjami, chocia ten cinieniomierz te
jako na super wiarygodnie nie wyglda :)


Czy jak teraz pojed troch gdy ciepo z takim obnionym cinieniem
(albo obni jeszcze bardziej), to opona si chocia troch "dotrze" i
bdzie mniej haaliwa, czy ju nadaje si tylko na mietnik?

Trudno powiedzie, raczej myl e najlepszy pomys to jedzi z
prawidowym cinieniem.

8 Data: Marzec 28 2017 00:20:43
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor:

W dniu poniedziaek, 27 marca 2017 19:17:06 UTC+2 uytkownik Leszek Kowalski napisa:

W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

> A nie pompujesz opon za mocno?
> Ze szczeglnym uwzględnieniem tego, e na większości stacji benzynowych jak
> manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakieś 2.8.
>
> Wg. ksiąki:
> https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure-placard-2/
> powinieneś pompować wszystkie koa 2.2bar, chyba e masz diesla to 2.4 z
> przodu.

No dziś sprawdziem na Orlenie i byo 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziem
za pomocą takiego przyrządu ktry znalazem w szafie -
http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacją i auto świat poleca),
to okazao się, e w oponie jest ponad 2,7 atm !

Upuściem teraz do 1,9 atm (wedug mojego przyrządu) i wydaję się jakby
byo trochę ciszej, ale to pewnie autosugestia.

Czy jak teraz pojedę trochę gdy ciepo z takim obnionym ciśnieniem
(albo obnię jeszcze bardziej), to opona się chocia trochę "dotrze" i
będzie mniej haaśliwa, czy ju nadaje się tylko na śmietnik?


Trudno powiedzieć.

Z tego co wyczytalem to ząbkowanie bierze sie z dugiej i monotonnej jazdy po autostradach/ekspreswkach.
Jak sie zrobi to tylko frezowanie pomaga. No chyba e opona nie jest kierunkowa to mona zaozyc ja na druga strone i sie zetrze odwrotnie.

Jak to zimwka to nie dziwota ze tak szybko sie wyząbkowaa. Zimy nie ma, jezdzi sie po asfalcie to sie szybko wytara i wyząbkowaa.

I raczej nie jest mozliwe aby ja przeozyć bo jest kierunkowa.

Jak jest z przodu to moesz sprobować ją zetrzeć na asfalcie. Spal gume przez chwile to ząbki powinny sie stracic. Ale metody nie testowaem, moze ktos tu doradzi jak ją wyrwnać.

Pomierz sobie ile ci bienika ubyo. Jesli zaozysz ze opona maksymalnie zyje 6-8 sezonw to bedziesz wiedzia czy sciera sie z zapasem ktry mozna zetrzeć czy jednak szybciej.

9 Data: Marzec 28 2017 21:22:39
Temat: Re: Wyzbkowana Dbica Frigo HP2
Autor: pueblo 

Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w
 napisae/a:

Ze szczeglnym uwzglednieniem tego, ze na wiekszosci stacji
benzynowych jak manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakies 2.8.

No wanie, to jak to jest nie ma co wierzy kompresorom na stacjach - to 
regua?

10 Data: Marzec 29 2017 00:23:02
Temat: Re: Wyzbkowana Dbica Frigo HP2
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia 28 Mar 2017 21:22:39 GMT, pueblo napisa(a):

Witaj Tomasz Pyra, 26 mar 2017 w
 napisae/a:

Ze szczeglnym uwzglednieniem tego, ze na wiekszosci stacji
benzynowych jak manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakies 2.8.

No wanie, to jak to jest nie ma co wierzy kompresorom na stacjach - to 
regua?

Moim zdaniem te na stacjach bardzo czsto s popsute.

Manometr to delikatne urzdzenie, a takie na wach s rzucane, uderzane,
zamarzaj z wilgoci w rodku itp. Potem dokadnie tak to wyglda e jak
manometr pokazuje 2.0 a w oponie jest 2.5.

Nie wiem jak takie kompresory z cyfrowo ustawianym cinieniem ktre same
pompuj opon.
Albo takie ktre maj manometr w samej "budce" kompresora - widziaem taki
wygldaj porzdniej, z manometrem pracujcym w oleju.

11 Data: Marzec 27 2017 12:40:54
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Autor: Adam 

W dniu 2017-03-26 o 17:52, Leszek Kowalski pisze:

Witam !!

Na sezon zimowy kupiem nowe opony Dbica Frigo HP2 w rozmiarze
205/55/16. Opony na pocztku sprawoway si bardzo dobrze - byy ciche i
dobrze radziy sobie zarwno na suchej i mokrej nawierzchni.

Po przejechaniu okoo 7000km z przodu auta zacz by syszalny haas.
Gwnie przy niewielkich prdkociach rzdu 30-60 km/h. Z pocztku
podejrzewaem uszkodzone oysko, ale po przyjrzeniu si oponom z przodu
okazao si, e prawdopodobnie si wyzbkoway. Konkretnie wyzbkowana
jest tylko rodkowa cze bienika. Boczne czci bienika wydaj si
OK. Opona jest zuyta rwnomiernie. Z tyu opony s idealne.

Teraz pytanie, czy te wyzbkowanie to bdzie wada albo przypado
danego typu opon, czy co nie tak z zawieszeniem/geometri? Jeeli
chodzi o geometri, to wydaj si by w porzdku - nic nie ciga i
dobrze si prowadzi.

Tutaj zdjcia bienika opony:
http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/opona1.jpg
http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/opona2.jpg


Oprcz tego, co koledzy napisali (zwaszcza przekroczenie cinienia) dodabym jeszcze problem z tokiem lub zaworkiem w amortyzatorze.


--
Pozdrawiam.

Adam

Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2



Grupy dyskusyjne