YAMAHA R1 JAKI OLEJ ?
1 | Data: Pa?dziernik 16 2008 09:21:22 |
Temat: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | |
Autor: pq | Mam Yamahe R1 2001 2 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 00:39:01 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: kroliczy | On 16 Paź, 09:21, "pq" wrote: Mam Yamahe R1 2001 Na każdy inny syntetyk o tym samym SAE 3 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 00:40:20 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: kroliczy | On 16 Paź, 09:21, "pq" wrote: Mam Yamahe R1 2001 Na każdy inny syntetyk o takim samym SAE -- -- -- -- -- -- kroliczy 4 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 10:04:08 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Astra | Nalej 10W40 no chyba że będziesz jeździł w zimie przy bardzo niskich temperaturach wtedy szukaj 5W40 ale nie wydaje mi się :). 5 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 10:05:30 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: pq | Dzieki ale: 6 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 01:10:50 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: kroliczy | On 16 Paź, 10:05, "pq" wrote: Dzieki ale: Ja bym wybral tanszy i wymienial go czesciej A tak dokladniej - sugerowal sie temeraturami w których jezdzisz - i chyba bedzie to 10W-40 -- -- -- -- -- -- -- kroliczy 7 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 13:37:00 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: zonda |
8 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 13:44:05 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: de Fresz | On 2008-10-16 13:37:00 +0200, "zonda" said: Tyle ze 10w/40 to polsyntetyk Bredzisz. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 9 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 13:49:45 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Kuczu | zonda pisze: Tyle ze 10w/40 to polsyntetyk Kto Ci takich bzdur naopowiadal ? A ten ? http://www.sklep.motox.com.pl/images/Kategorie/Olejeismary/Shell/shell_ultra4T.jpg http://pic.skapiec.pl/f1/243485b1.jpg -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 10 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 19:52:33 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: zonda |
hm.. slusznie - zdaje sie ze sie zatrzymalem na technologii sprzed kilku lat :) z. 11 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 05:57:01 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: kroliczy |
Tyle ze 10w/40 to polsyntetyk i ja bym z byle powodu takiej zmiany nie Tez bym nie zmienial z pełnego syntetyku na pół syntetyk Syntetyk lepsze wlasciwosci (ale 2 czy iles razy droższy) i dodatkowo jak zaczniesz jeździc na pol syntetyku czy mineralnym nie możesz juz wrocic do pełnego syntetyku ale na upartego 10w40 100 % syntetyk istnieje - robi taki MOTUL, ale skoro 5W40 jest popularniejszy na rynku - bierz taki zwrocil bym jeszcze uwage na API API SH - jest przeznaczony do silnikow produkowanych do 1996 roku API SJ - do silnikow produkowanych do 2001 r API SL - do roku 2004 API SM - do najnowszych silnikow 12 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 18:30:21 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: James | "kroliczy" wrote... 13 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 06:00:27 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: kroliczy | Tyle ze 10w/40 to polsyntetyk i ja bym z byle powodu takiej zmiany nie Jest jeszcze jakis Motul - a te 10 czy W i 40 nie oznaczaja w zadnym przypadku syntetyka czy mineralnego :P Ale skoro rynek preferuje 5W40 - bierz taki Tez bym nie zmienial z pełnego syntetyku na pół syntetyk Syntetyk lepsze wlasciwosci (ale 2 czy iles razy droższy) i dodatkowo jak zaczniesz jeździc na pol syntetyku czy mineralnym nie możesz juz wrocic do pełnego syntetyku zwrocil bym jeszcze uwage na API API SH - jest przeznaczony do silnikow produkowanych do 1996 roku API SJ - do silnikow produkowanych do 2001 r API SL - do roku 2004 API SM - do najnowszych silnikow 14 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 06:02:17 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: kroliczy | Tyle ze 10w/40 to polsyntetyk i ja bym z byle powodu takiej zmiany nie Jest jeszcze jakis Motul - a te 10 czy W i 40 nie oznaczaja w zadnym przypadku syntetyka czy mineralnego :P Ale skoro rynek preferuje 5W40 - bierz taki Tez bym nie zmienial z pełnego syntetyku na pół syntetyk Syntetyk lepsze wlasciwosci (ale 2 czy iles razy droższy) i dodatkowo jak zaczniesz jeździc na pol syntetyku czy mineralnym nie możesz juz wrocic do pełnego syntetyku zwrocil bym jeszcze uwage na API API SH - jest przeznaczony do silnikow produkowanych do 1996 roku API SJ - do silnikow produkowanych do 2001 r API SL - do roku 2004 API SM - do najnowszych silnikow -- -- -- -- -- -- - kroliczy 15 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 15:08:04 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | kroliczy napisał(a): jak zaczniesz jeździc na pol syntetyku czy mineralnym nie możesz juz czemó? wiadomosc wyslana ze scigacz.peel -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf 16 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 06:21:33 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: kroliczy | czemó? wygóglójse mnie uczyli ze syntetyk ma na tyle dobre wlasciwosci czyszczace, ze jezeli silnik pochodzi sobie tych kilka kkm na innym, to brudny nie sa juz tak samo i na bierząco wymywane, i jak znowu przyjdziemy na full syntetyk - brudy moga poważnie zaszkodzić silnikowi (bo nie zostaną wyłaopane przez filtr oleju) -a moze to taka MIEJSKA LEGEND - która mnie karmiono, ale jakos nie widzialem reklam zachecających hasłami: >>przejdz z mineralnego na syntetyk !!!! by: Ebi Smolarek :P << -- -- -- -- -- -- - kroliczy - ucze sie ;D 17 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 15:24:51 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | kroliczy napisał(a): kroliczy - ucze sie ;D To jak sie nauczysz to wtedy dopiero doradzaj, dobra? -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf 18 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 15:59:03 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: de Fresz | On 2008-10-16 15:21:33 +0200, kroliczy said: mnie uczyli ze syntetyk ma na tyle dobre wlasciwosci czyszczace, AFAIK sklad i zawartosc detergentow w znakomitej wiekszosci syntetykow, jest identyczna jak w polsyntetykach. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 19 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 16:05:28 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Kuczu | kroliczy pisze: mnie uczyli ze syntetyk ma na tyle dobre wlasciwosci czyszczace, ze Brud to uszczelnia co najwyzej uszy. Wtedy sie slabo slyszy i trzeba uszy umyc. A silnik nie ma uszu, no chyba ze ucha do mocowania w ramie. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 20 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 18:52:41 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Jacot | Kuczu wrote: Brud to uszczelnia co najwyzej uszy. Wtedy sie slabo slyszy i trzeba Kolega mial na mysli nie tyle walory brudu co domniemanie, ze po zastosowaniu syntetyka ruszaja te tony szlamu i pozatykaja wszystko, zatra tloki a i dziury w karterze od tego moga wyleciec. Pamietam jak wprowadzono na rynek Mixol S... To samo w powaznych jak sie wtedy wydawalo pismach jak np. "Motor" pisali powazni (jak sie zdawalo) i uczeni oraz utytulowani ludzie. Ze nie daj Bosch po luxie przejsc na mixol bo bedzie nieszczescie, bo ten mixol to w ogole, wymyje wszystko do rowna i silnik sie rozpadnie. Skads sie te bajcy biora. Ciekawe tylko na czym opiera sie koncepcja, ze akurat syntetyki roznia sie tak kolosolnie (a moze wylacznie?;) zawartoscia srodkow pioracych. A jak sie wleje polsyntetyk to zaszkodzi tylko w polowie? -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ 21 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 19:59:12 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: de Fresz | On 2008-10-16 18:52:41 +0200, Jacot said: Skads sie te bajcy biora. Ciekawe tylko na czym opiera sie koncepcja, No wlasnie mnie to tez troche ciekawi, bo slyszalem pare historyjek, z poniekad dosc wiarygodnych zrodel, jak to po zmianie na syntetyka (a czasem innego polsyntetyka niz byl wczesniej), silnik nagle zaczyna chlac olej. Moze to zwykle zbiegi okolicznosci, moze krasnoludki albo plamy na sloncu - ni w zomb nie rozumie jak to sie moze stanonc. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 22 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 14:40:40 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: huck |
On 2008-10-16 18:52:41 +0200, Jacot said:nie te hisoryjki sa prawdziwe jak najbardziej przynajmniej w czesci ze szlam zapycha przewody olejowe (mi siem to zdarzylo po przejsciu z selektola (w puszkach) na selektol super (w plastikowych butelkach) ale sa tak samo aktualne jak zwyciestwo pod grunwaldem huck 23 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 15:15:46 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Jacot | "huck" wrote: nie te hisoryjki sa prawdziwe jak najbardziej przynajmniej w czesci ze No ale jak zapycha to chyba silnik nie zre oleju tylko go szlag trafia?:) taki normalny, statystyczny silnik, bo w takim to Junaku na przyklad teoretycznie byloby to mozliwe, gdyby sie zatkal kanal osuszajacy miche. Ale to by naprawde duzy musial byc ten szlam, nawet jak na pierwszy. (mi siem to zdarzylo po przejsciu z selektola (w puszkach) na selektol super Ano. Mnie sie zdarzylo jak zalalem Specjala, zatkalo mie dysze w magistrali glowicy ale czort wie czym byl zalewany uprzednio i ile dekad wczesniej, bo motor wzialem po nastu latach lezakowania i to ze Szlaska. No i ktos jezdzil na nim bez filtra oleju;) czyscilem ale tego zadna chemia nie wygryzla z kanalow, dobrego minerala trza bylo:) Ale pozatem wszystko sie zgadza procz syntetyka;) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ 24 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 14:44:56 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: ! JÓSIEFF ! PIŁSÓCKI ! | huck pisze: (mi siem to zdarzylo ponoć tfojej starej siem zdażyło popóścić klopsa po rajtah. ISIT TRU? 25 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 16:51:57 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: de Fresz | On 2008-10-17 14:40:40 +0200, "huck" said: nie te hisoryjki sa prawdziwe jak najbardziej przynajmniej w czesci ze No wlasnie nie - przynajmniej te, ktore ja slyszalem, zdazyly sie w ciagu ostatnich lat i dotyczyly sprzetow paro-, paronastoletnich. I slowa nie bylo o rozpuszczaniu syfu, tylko o tym, ze po zmianie silnik zaczal wpierdzielac olej - najczesciej przez uszczelniacze zaworowe, ale tez i pierscienie. Czary psze pana normalnie. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 26 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 23:52:21 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Hinek | Uzytkownik "Jacot" napisal To niemozliwe. Ludzie tak dlugo nie zyja! :)) -- Hinek Deauville i inne.. 27 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 18:43:06 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: Jacot | kroliczy wrote: kroliczy - ucze sie ;D I slusznie, ale nauczycieli zmien. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ 28 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 19:26:11 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: PQ | Dobra dzieki za dyskusje warto by niektóre 29 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 19:48:27 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: McGregor | Użytkownik "PQ" napisał w wiadomości Dobra dzieki za dyskusje warto by niektóre To jeszcze se kup opony zimowe i wtedy już będziesz gotowy na pewno... -- McGregor 30 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 11:05:05 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: OGONek~ | Użytkownik "pq" napisał w wiadomości Dzieki ale: Mozesz wlac bellray-a EXS 10W50. Pełny syntetyk i bardzo dobry olej. -- OGONek~ 31 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 16:34:07 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: McGregor | Użytkownik "pq" napisał w wiadomości Mam Yamahe R1 2001 Na najtańszy z Lidla. -- McGregor 32 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 10:32:33 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: zonda |
Mam Yamahe R1 2001 -- -- -- -- -- - Znalazlem taki opracowanie (skrot): Oleje wg klasyfikacji : Lepkościowej - SAE - Society of Automotive Engineers Stowarzyszenie Inżynierów Przemysłu Samochodowego Jest tu 11 klas: 6 klas zimowych W - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W 5 klas letnich - 20, 30, 40, 50, 60 Jakościowej - API - American Petroleum Institute - Amerykański Instytut Naftowy API składa się z dwóch liter pierwszej S (Service) dla silników benzynowych - SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ SB - nie dużo obciążenie silnika, paliwo o niskiej zawartości siarki SC - ciężkie warunki pracy oraz duże obciążenia silnika konstrukcje od lat 1964/67 SD - duże obciążenie konstrukcyjne od lat 1968/70SE - bardzo duże obciążenia konstrukcyjne od lat 1971/79 najtrudniejsze warunki pracy SF - Kolejne utrudnienia wrunków pracy konstrukcje od lat 1980/88SG - wprowadzone oznaczenie w 1989 roku SH - olej do nowoczesnych silników benzynowych ze szczególnym uwzględnieniem silników przystosowanych do eksploatacji olejów energooszczędnych (z modyfikatorem tarcia) SJ - najnowsza klasyfikacja, oleje przewyższające wymagania SL - i drugiej C (Commercial) dla silników Diesla - CA, CB, CC, CD, CE,CF-4, CG-4 CA - wysokiej jakości paliwo, lekkie warunki pracy przy małym obciążeniu silnika CB - łagodne i umiarkowane warunki pracy, niższej jakości paliwo konstrukcje z lat 1949/54 CC - silniki średnio obciążone, średnie i ciężkie warunki pracy. Konstrukcje z lat 1961 CD - wysokoobrotowe silniki doładowane o dużej mocy, ciężkie warunki pracy, zmienna jakość paliwa CD-II - warunki klasy CD, dodatkowo uwzględniające specyfikację dwusuwów CE - silniki turboładowane, wolnoobrotowe ciężkie warunki pracy, konstrukcje od 1983 roku CF i CF4 - do silnków wysokoobciążonych, wysokoobrotowych, także turboładowanych o długotrwałej pracy. Spełniają wymagania dotyczące emisji szkodliwych substancji oznacza rodzaj silnika, a druga litera oznacza jakość oleju. Im jest ona wyższa w alfabecie tym olej ma wyższą klasę i tak np oznaczenie: SJ/CF (najwyższa klasa jakości oleju) oznacza, iż olej może być stosowany zarówno w jednostkach wysokoprężnych jak i w benzynowych. W niektórych oznaczeniach klasy jakości pojawia się skrót EC lub ECII (Energy Conserving lub Energy Conserving II). Oznaczają one że olej przeszedł pomyślnie badania w API i wzorcowy silnik zużył odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym (EC I - 1,5% mniej paliwa, EC II - 2,7% mniej paliwa i EC III - 3,9% mniej paliwa) Europejskiej - ACEA (CCMC) - komitet Konstruktorów Samochodów Wspólnego Rynku Oczywiście, jeżeli producent silnika zaleca olej klasy 15W-40 bez problemu możemy zmienić na produkt o wyższej klasie lepkości np. 10W-40, 5W-40 czy 0W-40 jednak nigdy na mniejszą np. 20W-40. Podane na opakowaniu symbole API (stosowany w USA) i ACEA (europejska) to normy klasyfikacji jakościowej. W klasyfikacji ACEA oleje do Silników benzynowych mają oznaczenie: A1 - energooszczędne A2 - wysoka jakość A3 - najwyższa jakość A5 - Najwyższej jakości oleje o tzw. "lekko bieżne" zmniejszające zużycie paliwa Silników Diesla mają oznaczenie: B1 - energooszczędne B2 - wysoka jakość B3 - najwyższa jakość B4 - oleje bardzo wysokiej jakości do silników z wtryskiem bezpośrednim B5 - Najwyższej jakości oleje o tzw. "lekko bieżne" zmniejszające zużycie paliwa. Zalecane do silników turboładowanych z/bez wtrysku bezpośredniego Klasa E dotyczy aut ciężarowych, a także lekkich dostawczych. Oznaczenie na opakowaniu ACEA A1/B1 oznacza, iż olej może być stosowany zarówno w Dieslu jak i w silniku benzynowym. Ostatnią informacją jak jest podawana na opakowaniu to homologacja konstruktorów. Ze względu na skład chemiczny oraz pochodzenie oleju bazowego oleje dzielimy na : mineralne - powstałe w wyniku rafinacji ropy naftowej półsyntetyczne - będące mieszanką olejów mineralnych i syntetycznych w stosunku 50 do 50 syntetyczne - powstałe z zsyntetyzowanych węglowodorów i innych dodatków 33 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 20:16:48 | Temat: Re: YAMAHA R1 JAKI OLEJ ? | Autor: PQ | Jeszcze raz wielkie dzięki :-) |