Witam grono ekspertów
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu
cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony
wyregulowany.
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha wystarczy na biegu jałowym
włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania
obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód ,
uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby
dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to oni nic
nie wiedzą tacy teraz mechanicy.
Przemeq
2 |
Data: Czerwiec 08 2011 14:53:47 |
Temat: Re: Youngtimer |
Autor: WOJO |
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony wyregulowany.
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód , uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to oni nic nie wiedzą tacy teraz mechanicy.
Zgadywać możemy długo i namiętnie. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności masę z akumulatora oraz z prądnicy/alternatora (nie wiem co tam występuje).
Pozdrawiam !
WOJO
3 |
Data: Czerwiec 08 2011 14:57:13 | Temat: Re: Youngtimer | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Przemeq" napisał w wiadomości
Witam grono ekspertów
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony wyregulowany.
A regler/akumulator/masa?
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
Skoro mniejszy prąd ma tu decydujące znaczenie, to przyczyna jest jasna.
Problem w tym jak ją usunąć.
Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód ,
Nieprawda, niektórzy podzielają Twój punkt widzenia.
uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby dać mu tablice żółte.
A po co?
Pytałem już o to na grupie, myśląc o moim youngtimerze, wyszło że bez sensu jeśli czasem jeździsz.
4 |
Data: Czerwiec 08 2011 19:14:29 | Temat: Re: Youngtimer | Autor: Przemeq |
Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.
Przemeq
5 |
Data: Czerwiec 08 2011 22:24:04 | Temat: Re: Youngtimer | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Przemeq" napisał w wiadomości
Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.
No i ten rzeczony alternator.
6 |
Data: Czerwiec 08 2011 19:37:22 | Temat: Re: Youngtimer | Autor: p0li |
O->Dnia 2011-06-08 14:46:03 niejaki Przemeq napisał:
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha wystarczy na biegu jałowym
włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania
obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
sprawdź kondensator przy przerywaczu o ile takie coś ma :)
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
7 |
Data: Czerwiec 08 2011 21:42:34 | Temat: Re: Youngtimer | Autor: ..:maniek:.. |
mamy w rodzinie ten sam silnik C1E (cleon) :-)
w tym silniku montowany byl modul o nazwie Cartier (taka aluminiowa puszka
wielkosci pudelka zapalek, wtyczka kwadratowa 4 pinowa, u mnie zamontowany
na grodzi silnika) dla poprawy pracy przerywacza (cos jak uklad
tyrystorowy), jesli masz ten modul to go odlacz - moglo sie zdarzyc ze w nim
sie cos uwalilo.
sprawdz tez czy aby napewno na przerywaczu masz podkladki izolacyjne na osce
mloteczka (mloteczek i kowadelko powinny byc dobrze odizolowane).
w samym aparacie zaplonowym masz mechanizm wstepnego napiecia cisnieniowego
regulatora wyprzedzenia zaplonu - taka a`la zebatka z tego co pamietam i
kilka wariantow ustawien - z czasem sprezyna sie zuzywa i trzeba dolozyc jej
1 lub 2 zabki.
sprawdz tez wezyk od podcisnieniowego regulatora wyprzedzenia zaplonu!
no i na koniec ustaw dobrze zaplon stroboskopem- ma byc 8st przed GMP ale
przy odlaczonym wezyku podcisnienia reg.wyprz.zaplonu!!!
--
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)
| | | | | |