Grupy dyskusyjne   »   Z這dziej pr康u

Z這dziej pr康u



1 Data: Styczen 02 2016 10:53:31
Temat: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

Witam w Nowym Roku.

Od pocztku... Jak kupowa貫m auto (zim) bez problemu odpala na mrozie za ka盥ym razem jak tam by貫m, ale zapala豉 si kontrolka akumulatora po jakim czasie. Powiedzia貫m, 瞠by to naprawili przed zakupem i go pono by u elektryka, oglda alternator i by這 wszystko ok, co tam przeczyci. Faktycznie do teraz nie by這 najmniejszego problemu, zawsze odpala na dotyk nawet po tygodniu stania, 瘸dnych b傍d闚 czy kontrolek. Jaki czas temu wymieniali mi w warsztacie przek豉dnie i stwierdzili, 瞠 aku pad i nie mogli odpali po jednodniowym postoju. Akumulator ju nie da si na豉dowa. Kupi貫m nowy jaki tam bosch i by這 wszystko w porzdku.

Od powiedzmy mniej wicej 2 tygodni zwr鏂i貫m uwag, 瞠 musz krci rozrusznikiem z 0,5 sek. d逝瞠j ni zwykle. Raz z tydzie temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta wieci豉 mi kontrolka aku. A wczoraj po jednym dniu stania w gara簑 (8 stopni ciep豉) nie odpali. Napicie na aku by這 11,2V. adowa貫m go ok 4h, odpali na dotyk i dzisiaj rano znowu d逝go krci, ale odpali, zmierzy貫m napicie 11,8.

Teraz co zrobi貫m:

- odpali貫m auto i zmierzy貫m napicie na klemach 14,2V
- na wy傍czonym odpi貫m klem i pr鏏owa貫m zmierzy czy pobierany jest prd, ale nie wiem co mam ustawi. Prosz si nie mia, je瞠li chodzi o prd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod spodem :) W ka盥ym razie u mnie wskazuje na KA驍DYM ustawieniu 0

Pytania:
- co to mo瞠 by?
- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o 這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)
- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc i zmierzy napicie?

Z g鏎y dziki.



2 Data: Styczen 02 2016 11:04:52
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 

Prosz si nie mia, je瞠li chodzi o
prd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod spodem :)
W ka盥ym razie u mnie wskazuje na KA驍DYM ustawieniu 0

R闚nolegle mierzy貫 ten prd?
Odepnij klem, nastaw na min zakres A- i przytknij jeden przew鏚 miernika do klemy a drugi do bieguna aku bo rozumiem, 瞠 szczkowego miernika nie masz?

3 Data: Styczen 02 2016 11:06:10
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 

W dniu 02.01.2016 o 11:04, Czes豉w Winiak pisze:

Prosz si nie mia, je瞠li chodzi o
prd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod spodem :)
W ka盥ym razie u mnie wskazuje na KA驍DYM ustawieniu 0

R闚nolegle mierzy貫 ten prd?
Odepnij klem, nastaw na min zakres A- i przytknij jeden przew鏚
miernika do klemy a drugi do bieguna aku bo rozumiem, 瞠 szczkowego
miernika nie masz?

Czy tam cgowego (jak zwa tak zwa).

4 Data: Styczen 04 2016 10:58:56
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: J.F. 

U篡tkownik "Czes豉w Winiak"  napisa w wiadomoci grup

R闚nolegle mierzy貫 ten prd?
Odepnij klem, nastaw na min zakres A- i przytknij jeden przew鏚
miernika do klemy a drugi do bieguna aku bo rozumiem, 瞠 szczkowego
miernika nie masz?

Czy tam cgowego (jak zwa tak zwa).

Cegowego na prad staly, a to drozsza cholera.

J.

5 Data: Styczen 04 2016 15:46:20
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 


R闚nolegle mierzy貫 ten prd?
Odepnij klem, nastaw na min zakres A- i przytknij jeden przew鏚
miernika do klemy a drugi do bieguna aku bo rozumiem, 瞠 szczkowego
miernika nie masz?

Czy tam cgowego (jak zwa tak zwa).

Cegowego na prad staly, a to drozsza cholera.

130z

6 Data: Styczen 02 2016 11:07:16
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 2 Jan 2016 10:53:31 +0100, twistedme napisa(a):

Od powiedzmy mniej wi璚ej 2 tygodni zwr鏂i貫m uwag, 瞠 musz kr璚i
rozrusznikiem z 0,5 sek. d逝瞠j ni zwykle. Raz z tydzie temu, na ok 2
sek. po ok 2 min od odpalenia auta 鈍ieci豉 mi kontrolka aku.

Jak 鈍ieci si kontrolka to jest to brak 豉dowania, czyli problem z
alternatorem i uk豉dem 豉dowania.
No chyba 瞠 masz Citroena, to tu zauwa篡貫m 瞠 kontrolka akumulatora zapala
si jak napi璚ie spadnie poni瞠j oko這 11V.


A wczoraj
po jednym dniu stania w gara簑 (8 stopni ciep豉) nie odpali. Napi璚ie
na aku by這 11,2V. ζdowa貫m go ok 4h, odpali na dotyk i dzisiaj rano
znowu d逝go kr璚i, ale odpali, zmierzy貫m napi璚ie 11,8.

Teraz co zrobi貫m:

- odpali貫m auto i zmierzy貫m napi璚ie na klemach 14,2V

Czyli 豉duje, przynajmniej w momencie kiedy mierzy貫.

- na wy陰czonym odpi掖em klem i pr鏏owa貫m zmierzy czy pobierany jest
pr康, ale nie wiem co mam ustawi. Prosz si nie 鄉ia, je瞠li chodzi o
pr康 to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod spodem :)
W ka盥ym razie u mnie wskazuje na KA浴YM ustawieniu 0

Ustawi nale篡 A z kresk i kropkami (pr康 sta造).

Pytania:
- co to mo瞠 by?

Wszystko, ale je郵i zapala Ci si w czasie jazdy kontrolka akumulatora, a
jest to samoch鏚 w kt鏎ym dzia豉 ona normalnie, to stawiam na problem z
豉dowaniem.


- jak dok豉dnie zamierzy pobierany pr康 na postoju - pro軸a o
這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn望 :)

Zale篡 jaki masz multimetr.

Je郵i taki:
http://obrazki.elektroda.pl/7626072300_1350562438.jpg

To zaczynasz od ustawienia DCA20, czarna sonda zostaje tam gdzie jest,
czerwon pod陰czasz pod 20A.
Z akumulatora zdejmujesz klem np. minusow i dotykasz do niej czerwon
sond. Czarn sond dotykasz do minusowego zacisku akumulatora.
Wtedy pr康 p造nie przez multimetr i jest mierzony.

Je郵i jest ni窺zy ni 0.200, to prze陰czasz zakres na 200m, a czerwon
sond do A i mierzysz ponownie dok豉dniej.

- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od陰czy go na noc
i zmierzy napi璚ie?

Mo瞠sz spr鏏owa, ale nie to nie jest cz瘰te 瞠by nowy akumulator sam si
mia roz豉dowywa.

7 Data: Styczen 02 2016 11:13:45
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: szerszen 

On Sat, 2 Jan 2016 10:53:31 +0100
twistedme  wrote:


Jak Ci ju Czes豉w wyja郾i, mierzysz pr康 sta造, wiec A z kresk, a aby zmierzy pr康 to miernik musisz wpi望 w szereg mierzonego obwodu, czyli najpro軼iej pomi璠zy klem, a akumulator. Je郵i co na postoju zjada pr康, to miernik powinien wskazac jak捷 warto嗆.


--
pozdrawiam
szersze

8 Data: Styczen 02 2016 11:18:56
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:


- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o
這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)

Bierzesz miernik - ustawiasz na jaki zakres mA z t kresk i kropkami pod spodem (prd sta造). (pewnie 200mA)

Sprawdzasz czy kabelki s podpote pod z傍cza w mierniku "COM" teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie masz napisane "mA" (trzeci bdzie zapewne 10A, czy co w tym stylu)

Odpinasz kleme minusow

Jeden z kabelk闚 z miernika do豉czasz pod minus akumulatora

Drugi z kabelk闚 miernika do傍czasz do kabelka z klem.

Zobacz ci wskazuje.

W豉cz co w rodku np lampk od kabiny, schowka etc - jeli wskazania si zmieniaj lub jest "H" (przekroczy貫 zakres) to znaczy 瞠 podpi貫 dobrze. (PS nie pr鏏uj np krci rozrusznikiem bo pewnie spalisz miernik;)

Teraz wy傍cz wszystko i zje盥zajaj z zakresami w d馧 (np z 200mA na 20mA) dop鏦i ci si nie pojawi zn闚 "H" - wtedy wr鬎 do poprzedniego zakresu. Ale generalnie 200mA powinno by ok.

Teraz przy mierniku stawiasz dziewczyn, kumpla z piwem, kochanke, kole瘸nk czy kogo tam masz pod rk co ma wrzeszcze jak si wskazanie zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei wycigasz i wk豉dasz bezpieczniki. W sumie da si to pewnie zrobi bez drugiej osoby, ale trzeba mie d逝gie kable.

Na kocu oczywicie jak w ka盥ym manualu dopijasz piwo, kt鏎e przez ca造 czas sczy貫. A w豉nie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz si za robot. Wp造wu 瘸dnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie dzia豉sz, to przynajmniej browara si napijesz:P

- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc
i zmierzy napicie?

No jak ci si sam z siebie roz豉duje, to na pewno ju do wyrzucenia. Ale jak mu napicie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, 瞠 nie wina akumulatora.

Shrek

9 Data: Styczen 02 2016 12:05:22
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:

On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:


- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o
這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)

Bierzesz miernik - ustawiasz na jaki zakres mA z t kresk i kropkami
pod spodem (prd sta造). (pewnie 200mA)

Sprawdzasz czy kabelki s podpote pod z傍cza w mierniku "COM"
teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
masz napisane "mA" (trzeci bdzie zapewne 10A, czy co w tym stylu)

Odpinasz kleme minusow

Jeden z kabelk闚 z miernika do豉czasz pod minus akumulatora

Drugi z kabelk闚 miernika do傍czasz do kabelka z klem.

Zobacz ci wskazuje.

W豉cz co w rodku np lampk od kabiny, schowka etc - jeli wskazania
si zmieniaj lub jest "H" (przekroczy貫 zakres) to znaczy 瞠 podpi貫
dobrze. (PS nie pr鏏uj np krci rozrusznikiem bo pewnie spalisz miernik;)

Teraz wy傍cz wszystko i zje盥zajaj z zakresami w d馧 (np z 200mA na
20mA) dop鏦i ci si nie pojawi zn闚 "H" - wtedy wr鬎 do poprzedniego
zakresu. Ale generalnie 200mA powinno by ok.

Teraz przy mierniku stawiasz dziewczyn, kumpla z piwem, kochanke,
kole瘸nk czy kogo tam masz pod rk co ma wrzeszcze jak si wskazanie
zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
wycigasz i wk豉dasz bezpieczniki. W sumie da si to pewnie zrobi bez
drugiej osoby, ale trzeba mie d逝gie kable.

Na kocu oczywicie jak w ka盥ym manualu dopijasz piwo, kt鏎e przez ca造
czas sczy貫. A w豉nie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz
si za robot. Wp造wu 瘸dnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
dzia豉sz, to przynajmniej browara si napijesz:P

- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc
i zmierzy napicie?

No jak ci si sam z siebie roz豉duje, to na pewno ju do wyrzucenia. Ale
jak mu napicie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, 瞠 nie wina akumulatora.

Shrek

Heh... pomin milczeniem dlaczego wczeniej nie mierzy這, bo wstyd :) Dziki wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 / 0,72...

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

10 Data: Styczen 02 2016 12:19:32
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: yabba 

U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci

W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:


- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o
這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)

Bierzesz miernik - ustawiasz na jaki zakres mA z t kresk i kropkami
pod spodem (prd sta造). (pewnie 200mA)

Sprawdzasz czy kabelki s podpote pod z傍cza w mierniku "COM"
teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
masz napisane "mA" (trzeci bdzie zapewne 10A, czy co w tym stylu)

Odpinasz kleme minusow

Jeden z kabelk闚 z miernika do豉czasz pod minus akumulatora

Drugi z kabelk闚 miernika do傍czasz do kabelka z klem.

Zobacz ci wskazuje.

W豉cz co w rodku np lampk od kabiny, schowka etc - jeli wskazania
si zmieniaj lub jest "H" (przekroczy貫 zakres) to znaczy 瞠 podpi貫
dobrze. (PS nie pr鏏uj np krci rozrusznikiem bo pewnie spalisz miernik;)

Teraz wy傍cz wszystko i zje盥zajaj z zakresami w d馧 (np z 200mA na
20mA) dop鏦i ci si nie pojawi zn闚 "H" - wtedy wr鬎 do poprzedniego
zakresu. Ale generalnie 200mA powinno by ok.

Teraz przy mierniku stawiasz dziewczyn, kumpla z piwem, kochanke,
kole瘸nk czy kogo tam masz pod rk co ma wrzeszcze jak si wskazanie
zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
wycigasz i wk豉dasz bezpieczniki. W sumie da si to pewnie zrobi bez
drugiej osoby, ale trzeba mie d逝gie kable.

Na kocu oczywicie jak w ka盥ym manualu dopijasz piwo, kt鏎e przez ca造
czas sczy貫. A w豉nie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz
si za robot. Wp造wu 瘸dnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
dzia豉sz, to przynajmniej browara si napijesz:P

- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc
i zmierzy napicie?

No jak ci si sam z siebie roz豉duje, to na pewno ju do wyrzucenia. Ale
jak mu napicie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, 瞠 nie wina akumulatora.

Shrek

Heh... pomin milczeniem dlaczego wczeniej nie mierzy這, bo wstyd :) Dziki wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 / 0,72...

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)


Pokrt這 ustawi貫 chyba na 20A?
Co Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie wieci Ci si gdzie lampka w kabinie?



--
Pozdrawiam,

yabba

11 Data: Styczen 02 2016 12:17:41
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:

U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci

W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:


- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o
這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)

Bierzesz miernik - ustawiasz na jaki zakres mA z t kresk i kropkami
pod spodem (prd sta造). (pewnie 200mA)

Sprawdzasz czy kabelki s podpote pod z傍cza w mierniku "COM"
teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
masz napisane "mA" (trzeci bdzie zapewne 10A, czy co w tym stylu)

Odpinasz kleme minusow

Jeden z kabelk闚 z miernika do豉czasz pod minus akumulatora

Drugi z kabelk闚 miernika do傍czasz do kabelka z klem.

Zobacz ci wskazuje.

W豉cz co w rodku np lampk od kabiny, schowka etc - jeli wskazania
si zmieniaj lub jest "H" (przekroczy貫 zakres) to znaczy 瞠 podpi貫
dobrze. (PS nie pr鏏uj np krci rozrusznikiem bo pewnie spalisz
miernik;)

Teraz wy傍cz wszystko i zje盥zajaj z zakresami w d馧 (np z 200mA na
20mA) dop鏦i ci si nie pojawi zn闚 "H" - wtedy wr鬎 do poprzedniego
zakresu. Ale generalnie 200mA powinno by ok.

Teraz przy mierniku stawiasz dziewczyn, kumpla z piwem, kochanke,
kole瘸nk czy kogo tam masz pod rk co ma wrzeszcze jak si wskazanie
zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
wycigasz i wk豉dasz bezpieczniki. W sumie da si to pewnie zrobi bez
drugiej osoby, ale trzeba mie d逝gie kable.

Na kocu oczywicie jak w ka盥ym manualu dopijasz piwo, kt鏎e przez ca造
czas sczy貫. A w豉nie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz
si za robot. Wp造wu 瘸dnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
dzia豉sz, to przynajmniej browara si napijesz:P

- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc
i zmierzy napicie?

No jak ci si sam z siebie roz豉duje, to na pewno ju do wyrzucenia. Ale
jak mu napicie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, 瞠 nie wina
akumulatora.

Shrek

Heh... pomin milczeniem dlaczego wczeniej nie mierzy這, bo wstyd :)
Dziki wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)


Pokrt這 ustawi貫 chyba na 20A?
Co Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie wieci Ci
si gdzie lampka w kabinie?



pokrt這 na 20m, a czerwony kabel wpity pod z傍cze 20A, a nie wejcie mA

12 Data: Styczen 02 2016 13:27:18
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: yabba 

U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci

W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci

W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:


- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o
這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)

Bierzesz miernik - ustawiasz na jaki zakres mA z t kresk i kropkami
pod spodem (prd sta造). (pewnie 200mA)

Sprawdzasz czy kabelki s podpote pod z傍cza w mierniku "COM"
teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
masz napisane "mA" (trzeci bdzie zapewne 10A, czy co w tym stylu)

Odpinasz kleme minusow

Jeden z kabelk闚 z miernika do豉czasz pod minus akumulatora

Drugi z kabelk闚 miernika do傍czasz do kabelka z klem.

Zobacz ci wskazuje.

W豉cz co w rodku np lampk od kabiny, schowka etc - jeli wskazania
si zmieniaj lub jest "H" (przekroczy貫 zakres) to znaczy 瞠 podpi貫
dobrze. (PS nie pr鏏uj np krci rozrusznikiem bo pewnie spalisz
miernik;)

Teraz wy傍cz wszystko i zje盥zajaj z zakresami w d馧 (np z 200mA na
20mA) dop鏦i ci si nie pojawi zn闚 "H" - wtedy wr鬎 do poprzedniego
zakresu. Ale generalnie 200mA powinno by ok.

Teraz przy mierniku stawiasz dziewczyn, kumpla z piwem, kochanke,
kole瘸nk czy kogo tam masz pod rk co ma wrzeszcze jak si wskazanie
zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
wycigasz i wk豉dasz bezpieczniki. W sumie da si to pewnie zrobi bez
drugiej osoby, ale trzeba mie d逝gie kable.

Na kocu oczywicie jak w ka盥ym manualu dopijasz piwo, kt鏎e przez ca造
czas sczy貫. A w豉nie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz
si za robot. Wp造wu 瘸dnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
dzia豉sz, to przynajmniej browara si napijesz:P

- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc
i zmierzy napicie?

No jak ci si sam z siebie roz豉duje, to na pewno ju do wyrzucenia. Ale
jak mu napicie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, 瞠 nie wina
akumulatora.

Shrek

Heh... pomin milczeniem dlaczego wczeniej nie mierzy這, bo wstyd :)
Dziki wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)


Pokrt這 ustawi貫 chyba na 20A?
Co Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie wieci Ci
si gdzie lampka w kabinie?



pokrt這 na 20m, a czerwony kabel wpity pod z傍cze 20A, a nie wejcie mA

Wic nie wiadomo co dok豉dnie mierzysz i w jakich jednostkach. W jednym z moich miernik闚 pokazywa這 wtedy 0,00.


--
Pozdrawiam,

yabba

13 Data: Styczen 02 2016 12:53:59
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Robert Wakowski 

W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:

Nie wieci Ci si gdzie lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

Robert

14 Data: Styczen 02 2016 13:03:50
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 02.01.2016 12:53, Robert Wakowski wrote:

W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
Nie wieci Ci si gdzie lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

A to tam s jakie lampki?

Shrek.

15 Data: Styczen 02 2016 13:28:07
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: yabba 

U篡tkownik "Shrek"  napisa w wiadomoci

On 02.01.2016 12:53, Robert Wakowski wrote:
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
Nie wieci Ci si gdzie lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

A to tam s jakie lampki?



Bywaj. :)
ada Samara mia豉 lampk w komorze silnika.

--
Pozdrawiam,

yabba

16 Data: Styczen 02 2016 13:54:59
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:

Albo w komorze silnika.

A to tam s jakie lampki?



Bywaj. :)
ada Samara mia豉 lampk w komorze silnika.

Widocznie jej tw鏎cy przewidzieli, 瞠 czsto po nocy na poboczu trzeba tam bdzie grzeba;) Nawet najazdy przy drogach postawili, 瞠by mo積a si by這 w ramach standardowych czynnoci ekspoatacyjnych dosta od podwozia;)

Shrek

17 Data: Styczen 02 2016 14:07:44
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-02 o 13:54, Shrek pisze:

On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:

Albo w komorze silnika.

A to tam s jakie lampki?



Bywaj. :)
ada Samara mia豉 lampk w komorze silnika.

Widocznie jej tw鏎cy przewidzieli, 瞠 czsto po nocy na poboczu trzeba
tam bdzie grzeba;) Nawet najazdy przy drogach postawili, 瞠by mo積a
si by這 w ramach standardowych czynnoci ekspoatacyjnych dosta od
podwozia;)

Shrek
Ok. Popiech jest dobry przy 豉paniu pche. A wic na spokojnie.

Je瞠li rusz tylko co, wystarczy, 瞠 otworz drzwi i zamkn to przez ok 2 min utrzymuje si te 0,72, mimo, 瞠 瘸dne lampki podwietlenia itd. si nie pal, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluj drzwi, to tak zostaje. Jak zamkn z pilota, to schodzi i utrzymuje si 0,01/0,02.

No to teraz pytanie czy te 0,20 mo瞠 roz豉dowa sprawny aku przez noc? Nie zostawi貫m otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem te na 100% zamkn貫m z pilota, 瞠by mie pewno. Tak jak pisa貫m - mierzy貫m wczoraj napicie aku po na豉dowaniu i mia 12,5, a rano 11,8.

Ok. Zobaczymy jak bdzie jutro i w poniedzia貫k pojad do elektryka, zobaczymy co powie.

18 Data: Styczen 02 2016 14:33:23
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:

Ok. Popiech jest dobry przy 豉paniu pche. A wic na spokojnie.

Je瞠li rusz tylko co, wystarczy, 瞠 otworz drzwi i zamkn to przez ok
2 min utrzymuje si te 0,72, mimo, 瞠 瘸dne lampki podwietlenia itd.
si nie pal, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluj drzwi, to tak
zostaje. Jak zamkn z pilota, to schodzi i utrzymuje si 0,01/0,02.

Czyli jest ok. 0.20 mA nie roz豉duje ci na豉dowanego akumulatora w rozsdnym czasie. Masz pewnie oko這 50Ah, wic 50/0,02 daje 2500 godzin:P

We jeszcze dla pewnoci sprawd z miernikiem pod傍czonym jak na zdjciu 1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak si da i nie przekroczy zakresu) czy to rzeczywicie po zamkniciu z pilota i "upieniu" samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dok豉dno w tych granicach mo瞠 by zaskakujco ma豉;)

Nie zostawi貫m otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem te na 100%
zamkn貫m z pilota, 瞠by mie pewno. Tak jak pisa貫m - mierzy貫m
wczoraj napicie aku po na豉dowaniu i mia 12,5, a rano 11,8.

Tak sam z siebie (w sensie niepod傍czony) spad z 12,5 do 11,8? To IMHO co mocno nie tak z akumulatorem.

Shrek.

19 Data: Styczen 02 2016 16:07:50
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: ToMasz 

W dniu 02.01.2016 o 14:33, Shrek pisze:

On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:

Ok. Popiech jest dobry przy 豉paniu pche. A wic na spokojnie.

Je瞠li rusz tylko co, wystarczy, 瞠 otworz drzwi i zamkn to przez ok
2 min utrzymuje si te 0,72, mimo, 瞠 瘸dne lampki podwietlenia itd.
si nie pal, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluj drzwi, to tak
zostaje. Jak zamkn z pilota, to schodzi i utrzymuje si 0,01/0,02.

Czyli jest ok. 0.20 mA nie roz豉duje ci na豉dowanego akumulatora w
rozsdnym czasie. Masz pewnie oko這 50Ah, wic 50/0,02 daje 2500 godzin:P

We jeszcze dla pewnoci sprawd z miernikiem pod傍czonym jak na zdjciu
1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak si da i nie przekroczy
zakresu) czy to rzeczywicie po zamkniciu z pilota i "upieniu"
samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dok豉dno w tych
granicach mo瞠 by zaskakujco ma豉;)

Nie zostawi貫m otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem te na 100%
zamkn貫m z pilota, 瞠by mie pewno. Tak jak pisa貫m - mierzy貫m
wczoraj napicie aku po na豉dowaniu i mia 12,5, a rano 11,8.

Tak sam z siebie (w sensie niepod傍czony) spad z 12,5 do 11,8? To IMHO
co mocno nie tak z akumulatorem.

Shrek.
mo瞠 inaczej. zr鏏 wykres napicia tego akumulatora w czasie, co 12 godzin. zobaczysz czy zdycha akumulator  czy masz paso篡ta w aucie. Ja stawiam na akumulator
ToMasz

20 Data: Styczen 03 2016 17:14:59
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Mateusz Bogusz 

Masz pewnie oko這 50Ah, wic 50/0,02 daje 2500 godzin:P

Pamitajmy, 瞠 pojemno zale篡 od temperatury. Przy ostatnich nocach, to akumulatory maj jakie 50-60% swojej nominalnej pojemnoci.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

21 Data: Styczen 03 2016 18:03:21
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 03.01.2016 17:14, Mateusz Bogusz wrote:

Masz pewnie oko這 50Ah, wic 50/0,02 daje 2500 godzin:P

Pamitajmy, 瞠 pojemno zale篡 od temperatury. Przy ostatnich nocach,
to akumulatory maj jakie 50-60% swojej nominalnej pojemnoci.

To i tak du穎 zostaje przy pe軟ym, sprawnym akumulatorze i braku paso篡t闚 w aucie.

Shrek.

22 Data: Styczen 03 2016 18:48:48
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 


Masz pewnie oko這 50Ah, wic 50/0,02 daje 2500 godzin:P

Pamitajmy, 瞠 pojemno zale篡 od temperatury. Przy ostatnich nocach,
to akumulatory maj jakie 50-60% swojej nominalnej pojemnoci.

To i tak du穎 zostaje przy pe軟ym, sprawnym akumulatorze i braku
paso篡t闚 w aucie.

Du穎 jeli akumulator jest nowy, a nie kilkuletni bo wtedy znowu mo瞠sz to /2. Dodajc jeszcze spore opory i wolne 豉dowanie w niskich temperaturach to wcale nie robi si weso這... ale jak kolega ma 8*C w gara簑 to 幢e nie jest :)

23 Data: Styczen 04 2016 11:53:28
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: J.F. 

U篡tkownik "Mateusz Bogusz"  napisa w wiadomoci grup

Masz pewnie oko這 50Ah, wic 50/0,02 daje 2500 godzin:P
Pamitajmy, 瞠 pojemno zale篡 od temperatury. Przy ostatnich nocach, to akumulatory maj jakie 50-60% swojej nominalnej pojemnoci.

A tak swoja droga - ktos wie jak to jest z ta pojemnoscia ?

Bo tak mi sie wydaje, ze mroz skladu elektrod nie zmienia, wiec moze to
"pojemnosc przy rozladowaniu pradem C/10 az do 10.8V na zaciskach"

J.

24 Data: Styczen 16 2016 21:56:07
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: janusz_k 

W dniu 2016-01-04 o 11:53, J.F. pisze:

U篡tkownik "Mateusz Bogusz"  napisa w wiadomoci grup

Masz pewnie oko這 50Ah, wic 50/0,02 daje 2500 godzin:P
Pamitajmy, 瞠 pojemno zale篡 od temperatury. Przy ostatnich nocach,
to akumulatory maj jakie 50-60% swojej nominalnej pojemnoci.

A tak swoja droga - ktos wie jak to jest z ta pojemnoscia ?

Bo tak mi sie wydaje, ze mroz skladu elektrod nie zmienia,
Sk豉du nie zmienia ale spowalnia reakcje chemiczne, jak wida
sporo. Co ciekawe kondesatory suprcap trac niewiele przy du穎 silniejszych mrozach, ale tam nie ma reakcji chemicznych.


--
Pozdr

Janusz_K

25 Data: Styczen 03 2016 13:36:28
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor:

W dniu sobota, 2 stycznia 2016 14:07:44 UTC+1 u篡tkownik twistedme napisa:

zamkn掖em z pilota, 瞠by mie pewno嗆. Tak jak pisa貫m - mierzy貫m
wczoraj napi璚ie aku po na豉dowaniu i mia 12,5, a rano 11,8.

A naladowales aku do konca? Bo w pierwszym poscie pislaes ze jakies 4h, co na rozladowany aku raczej nie jest za duzo. ksiazkowo to gdzie 10h pradem ~1/10 pojemnosci aku

26 Data: Styczen 03 2016 15:12:43
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: Zenek Kapelinder 

Ciekawe skad znac pojemnosc. Akumulatory rozruchowe laduje sie ze zrodla napieciowego. Prad nie jest istotny bo akumulator na zrodle sam go wymusi w takiej wartosci jaka bedzie odpowiednia. Doucz sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo to moze kosztowac w najlepszym przypadku nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo gorszym slepota i poparzeniami od kwasu.

27 Data: Styczen 04 2016 05:38:36
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 04.01.2016 00:12, Zenek Kapelinder wrote:

Ciekawe skad znac pojemnosc.

A napisu na oboudowie.

Doucz sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo to moze kosztowac w najlepszym przypadku nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo gorszym slepota i poparzeniami od kwasu.

Sam si doucz.

Shrek

28 Data: Styczen 04 2016 06:10:32
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: Zenek Kapelinder 

Z napisu na obudowie twierdzisz? Nic mi do tego ze glupi jestes.

29 Data: Styczen 04 2016 09:13:52
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 


Ciekawe skad znac pojemnosc.

Np. z bilansu energetycznego

Akumulatory rozruchowe laduje sie ze zrodla napieciowego. Prad nie jest istotny bo akumulator na zrodle sam go wymusi w takiej wartosci jaka bedzie odpowiednia. Doucz sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo to moze kosztowac w najlepszym przypadku nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo gorszym slepota i poparzeniami od kwasu.

Tzn, 瞠 przy zewntrznym 廝鏚le nie mo積a sterowa prdem?

30 Data: Styczen 04 2016 06:09:02
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: Zenek Kapelinder 

Nie ma potrzeby sterowania pradem. W samochodzie tez sie nie steruje pradem tylko regulator stara sie utrzymac napiecie na klemach w odpowiednim zakresie.

31 Data: Styczen 04 2016 15:44:58
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 


Nie ma potrzeby sterowania pradem. W samochodzie tez sie nie steruje pradem tylko regulator stara sie utrzymac napiecie na klemach w odpowiednim zakresie.

Owszem jest potrzeba sterowania prdem gdy np. kto ma ochot na pr鏏 odsiarczania.
Uderzenie w mocno roz豉dowany akumulator prdem kilkudziesiciu amper te zdrowe dla niego nie jest. Tak si dzieje w zimie przy rozruchu np. na kable.

32 Data: Styczen 04 2016 07:16:07
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: Zenek Kapelinder 

Nie da sie mocno uderzyc w bardzo rozladowany akumulator duzym pradem bo ma akumulator duza rezystancje wewnetrzna. Maleje ona w trakcie ladowania. Tak przy okazji. Po kazdym normalnym rozruchu akumulator dostaje tyle amperow ile moze dac alternator. Tak od 40A wzwyz. I jakos mu to nie szkodzi. Najpierw 100A przez sekunde na rozruch a potem 50A przez piec sekund na uzupelnienie ladunku. Marna ta Twoja teoria.

33 Data: Styczen 04 2016 22:01:00
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 


Nie da sie mocno uderzyc w bardzo rozladowany akumulator duzym pradem bo ma akumulator duza rezystancje wewnetrzna.
> Maleje ona w trakcie ladowania. Tak przy okazji. Po kazdym normalnym > rozruchu akumulator dostaje tyle amperow ile moze dac alternator. Tak > od 40A wzwyz.

Akumulator z zasady ma bardzo ma傍 oporno wewntrzn i w豉nie dlatego mo積a uderzy w niego du篡m prdem, kt鏎y ogranicza tylko! jego rezystancja.
Dlatego zdrowsze jest 豉downie ma造m sta造m prdem ni przy sta造m napiciu.

I jakos mu to nie szkodzi. Najpierw 100A przez sekunde na rozruch a potem 50A przez piec sekund na uzupelnienie ladunku.

I to mu w豉nie szkodzi. Trwa這 jego si zmniejsza. Mit nr sze:
http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/elektronika-elektryka-2861/news-7-mitow-o-akumulatorach,nId,1359881
A ju kompletnym idiotyzmem jest postpowanie w ten spos鏏 gdy akumulator jest mocno zasiarczony, a mo積a go jeszcze pr鏏owa odratowa.

34 Data: Styczen 04 2016 13:34:30
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: Zenek Kapelinder 

Wali mnie to co napisales. Mozesz sobie akumulator kamieniami ladowac.

35 Data: Styczen 04 2016 10:56:17
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-03 o 22:36,  pisze:

W dniu sobota, 2 stycznia 2016 14:07:44 UTC+1 u篡tkownik twistedme napisa:

zamkn掖em z pilota, 瞠by mie pewno嗆. Tak jak pisa貫m - mierzy貫m
wczoraj napi璚ie aku po na豉dowaniu i mia 12,5, a rano 11,8.

A naladowales aku do konca? Bo w pierwszym poscie pislaes ze jakies 4h, co na rozladowany aku raczej nie jest za duzo. ksiazkowo to gdzie 10h pradem ~1/10 pojemnosci aku

Nie wiem ile dok豉dnie by這 tego 豉dowania, bo pojechali鄉y "w go軼i" drugim autem i mo瞠 by這 4h mo瞠 5h. Jak si na豉dowa i odpali zrobi貫m ok 30km jeszcze, bo jak ju odpali貫m, to nie chcia貫m tak od razu gasi i przejecha貫m si kawa貫k. Potem rano, rzeczywi軼ie tak jak pisz mia 11,8, ale odpali i si do豉dowa widocznie podczas jazdy, bo od tamtej pory ca造 czas trzyma ponad 12,5. Mimo, 瞠 wczoraj sta na mrozie 3h...

Nie mam poj璚ia co si sta這. Jedyne co mog貫m zrobi, to otwarte drzwi i nie zamkni皻y z pilota, ale wtedy pokazuje zu篡cie 0,2A, co jak pisano nie mo瞠 roz豉dowa aku przez noc. Akumulator ma miesi帷, Bosch 95ah.

36 Data: Styczen 04 2016 10:40:38
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: yabba 

U篡tkownik "Shrek"  napisa w wiadomoci

On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:

Albo w komorze silnika.

A to tam s jakie lampki?



Bywaj. :)
ada Samara mia豉 lampk w komorze silnika.

Widocznie jej tw鏎cy przewidzieli, 瞠 czsto po nocy na poboczu trzeba tam bdzie grzeba;) Nawet najazdy przy drogach postawili, 瞠by mo積a si by這 w ramach standardowych czynnoci ekspoatacyjnych dosta od podwozia;)


Ty si nie miej, to by samoch鏚 bardzo wdziczny i wytrzyma造. Teraz nie odwa篡豚ym si wjecha osob闚k w miejsca, w kt鏎e wje盥瘸貫m Samar. Albo bym utkn, albo co urwa, albo zala wod silnik.
Lampka przydawa豉 si do wymiany 瘸r闚ki w nocy, albo do sprawdzania poziomu oleju w czasie nocy polarnej (to akurat nie u nas).

Dzisiaj tw鏎cy samochod闚 s tak tpi, 瞠 nie przewiduj nawet koniecznoci wymiany 瘸r闚ki w reflektorach. Wymiana 瘸r闚ki bywa czasem tak trudna jak wymiana silnika.

--
Pozdrawiam,

yabba

37 Data: Styczen 04 2016 10:41:27
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-04 o 10:40, yabba pisze:

U篡tkownik "Shrek"  napisa w wiadomoci

On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:

Albo w komorze silnika.

A to tam s jakie lampki?



Bywaj. :)
ada Samara mia豉 lampk w komorze silnika.

Widocznie jej tw鏎cy przewidzieli, 瞠 czsto po nocy na poboczu trzeba
tam bdzie grzeba;) Nawet najazdy przy drogach postawili, 瞠by mo積a
si by這 w ramach standardowych czynnoci ekspoatacyjnych dosta od
podwozia;)


Ty si nie miej, to by samoch鏚 bardzo wdziczny i wytrzyma造. Teraz
nie odwa篡豚ym si wjecha osob闚k w miejsca, w kt鏎e wje盥瘸貫m
Samar. Albo bym utkn, albo co urwa, albo zala wod silnik.
Lampka przydawa豉 si do wymiany 瘸r闚ki w nocy, albo do sprawdzania
poziomu oleju w czasie nocy polarnej (to akurat nie u nas).

Dzisiaj tw鏎cy samochod闚 s tak tpi, 瞠 nie przewiduj nawet
koniecznoci wymiany 瘸r闚ki w reflektorach. Wymiana 瘸r闚ki bywa czasem
tak trudna jak wymiana silnika.

Bo na wymian 瘸r闚ki teraz to si panie do ASO jedzie ;)

38 Data: Styczen 04 2016 10:39:11
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: masti 

yabba wrote:

Dzisiaj tw鏎cy samochod闚 s tak tpi, 瞠 nie przewiduj nawet koniecznoci
wymiany 瘸r闚ki w reflektorach. Wymiana 瘸r闚ki bywa czasem tak trudna jak
wymiana silnika.

wrcz przeciwnie. Oni to robi z premedytacj, podobnie ja umieszczanie
drogich nienaprawialnych czci w miejscach gdzie s nara穎ne na
uszkodzenie. ASO musi przecie na czym zarobi

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci?
-Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett

39 Data: Styczen 04 2016 11:55:17
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czesaw Winiak 


Dzisiaj tw鏎cy samochod闚 s tak tpi, 瞠 nie przewiduj nawet koniecznoci
wymiany 瘸r闚ki w reflektorach. Wymiana 瘸r闚ki bywa czasem tak trudna jak
wymiana silnika.

wrcz przeciwnie. Oni to robi z premedytacj, podobnie ja umieszczanie
drogich nienaprawialnych czci w miejscach gdzie s nara穎ne na
uszkodzenie. ASO musi przecie na czym zarobi

http://www.info-car.pl/infocar/artykuly/Urzednicy-nakazali-latwiejsza-wymiane-zarowek.html

40 Data: Styczen 02 2016 21:55:01
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Robert Wakowski 

W dniu 2016-01-02 o 13:03, Shrek pisze:

On 02.01.2016 12:53, Robert Wakowski wrote:
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
Nie wieci Ci si gdzie lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

A to tam s jakie lampki?


W Windstarze jest. Pewnie po to aby widzie gdzie jest wtyczka od grzania silnika, kt鏎 trzeba wetkn do gniazdka przed逝瘸cza.

Robert

41 Data: Styczen 02 2016 12:16:49
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:

Heh... pomin milczeniem dlaczego wczeniej nie mierzy這, bo wstyd :)
Dziki wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Wyglda mi na za ma造 zakres - we na wikszy - jak mia貫 20mA to 200mA

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 / 0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrtle? Wtedy IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by這 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeli 0,71 ampera to bardzo 幢e;) zr鏏 zdjcie, to zobacztymy;)

Shrek

42 Data: Styczen 02 2016 12:26:13
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:

On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:

Heh... pomin milczeniem dlaczego wczeniej nie mierzy這, bo wstyd :)
Dziki wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Wyglda mi na za ma造 zakres - we na wikszy - jak mia貫 20mA to 200mA

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrtle? Wtedy
IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by這 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeli 0,71 ampera to
bardzo 幢e;) zr鏏 zdjcie, to zobacztymy;)

Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/

43 Data: Styczen 02 2016 12:36:13
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:

Wyglda mi na za ma造 zakres - we na wikszy - jak mia貫 20mA to 200mA

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrtle? Wtedy
IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by這 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeli 0,71 ampera to
bardzo 幢e;) zr鏏 zdjcie, to zobacztymy;)

Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/

No dobra - wynika z tego, 瞠 jak pod傍czysz tak jak na zdjciu drugim to zawsze mierzy prd w amperach niewa積e na jaki zakres ustawisz. Wic co cignie ci 0,73 ampera - to dobra i z豉 wiadomo. Dobra - aku jest pewnie w porzdku, z豉 musisz znale敵 co ci prd zjada.

Teraz wycigaj po kolei bezpieczniki i sprawd kiedy pob鏎 znacznie spadnie, bdziesz z grubsza wiedzia co. To co cignie oko這 8 W wic w sumie mo瞠 to by wszystko.

PS (najlepiej oszukaj samoch鏚 瞠 masz zamknite drzwi, wciskajc i blokujc czym czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach grzeba). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpiecznik闚 pod mask - mo瞠 bdziesz mia szczci i to kt鏎y z nich.

Shrek

44 Data: Styczen 02 2016 12:44:16
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-02 o 12:36, Shrek pisze:

On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:

Wyglda mi na za ma造 zakres - we na wikszy - jak mia貫 20mA to 200mA

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrtle? Wtedy
IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by這 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeli 0,71 ampera to
bardzo 幢e;) zr鏏 zdjcie, to zobacztymy;)

Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/

No dobra - wynika z tego, 瞠 jak pod傍czysz tak jak na zdjciu drugim to
zawsze mierzy prd w amperach niewa積e na jaki zakres ustawisz. Wic co
cignie ci 0,73 ampera - to dobra i z豉 wiadomo. Dobra - aku jest
pewnie w porzdku, z豉 musisz znale敵 co ci prd zjada.

Teraz wycigaj po kolei bezpieczniki i sprawd kiedy pob鏎 znacznie
spadnie, bdziesz z grubsza wiedzia co. To co cignie oko這 8 W wic w
sumie mo瞠 to by wszystko.

PS (najlepiej oszukaj samoch鏚 瞠 masz zamknite drzwi, wciskajc i
blokujc czym czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
grzeba). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpiecznik闚 pod
mask - mo瞠 bdziesz mia szczci i to kt鏎y z nich.

Shrek
No to ju wiem, co bd dzisiaj robi :) Dziki za pomoc.

45 Data: Styczen 02 2016 14:35:48
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: ToMasz 

W dniu 02.01.2016 o 12:44, twistedme pisze:

W dniu 2016-01-02 o 12:36, Shrek pisze:
On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:

Wyglda mi na za ma造 zakres - we na wikszy - jak mia貫 20mA to
200mA

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrtle? Wtedy
IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by這 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeli 0,71 ampera to
bardzo 幢e;) zr鏏 zdjcie, to zobacztymy;)

Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/

No dobra - wynika z tego, 瞠 jak pod傍czysz tak jak na zdjciu drugim to
zawsze mierzy prd w amperach niewa積e na jaki zakres ustawisz. Wic co
cignie ci 0,73 ampera - to dobra i z豉 wiadomo. Dobra - aku jest
pewnie w porzdku, z豉 musisz znale敵 co ci prd zjada.

Teraz wycigaj po kolei bezpieczniki i sprawd kiedy pob鏎 znacznie
spadnie, bdziesz z grubsza wiedzia co. To co cignie oko這 8 W wic w
sumie mo瞠 to by wszystko.

PS (najlepiej oszukaj samoch鏚 瞠 masz zamknite drzwi, wciskajc i
blokujc czym czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach
grzeba). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpiecznik闚 pod
mask - mo瞠 bdziesz mia szczci i to kt鏎y z nich.

Shrek
No to ju wiem, co bd dzisiaj robi :) Dziki za pomoc.
zaraz. pod傍cz ten miernik i poczekaj 5 minut. bardzo czsto jest tak, 瞠 auto potrzebuje czasu aby przej w "stand-by"
ToMasz

46 Data: Styczen 02 2016 19:56:18
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisa(a):

W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:

Heh... pomin milczeniem dlaczego wcze郾iej nie mierzy這, bo wstyd :)
Dzi瘯i wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Wygl康a mi na za ma造 zakres - we na wi瘯szy - jak mia貫 20mA to 200mA

Prze陰czy貫m czerwony kabel na 20A i pokr皻這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokr皻le? Wtedy
IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by這 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale je郵i 0,71 ampera to
bardzo 幢e;) zr鏏 zdj璚ie, to zobacztymy;)

Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/

A nie pod陰czy貫 wcze郾iej tego miernika do + i - akumulatora maj帷 sond
wpi皻 w gniazo mA, albo A ?
Nie znam dok豉dnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygl康a na
uszkodzony, bo niezale積ie w kt鏎e gniazdo (mA czy 20A) w這篡sz sond
czerwon - multimetr powinien pokazywa to samo.

Bo w tej chwili na jednym ze zdj耩 masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
drugim zmierzony pr康 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

Pod陰cz czerwon sond do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam si poka瞠.

47 Data: Styczen 02 2016 21:45:15
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czarek 



W dniu 02.01.2016 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisa(a):

W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:

Heh... pomin milczeniem dlaczego wczeniej nie mierzy這, bo wstyd :)
Dziki wielkie za dok豉dn instrukcj.

W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Wyglda mi na za ma造 zakres - we na wikszy - jak mia貫 20mA to 200mA

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 /
0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokrtle? Wtedy
IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 瞠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by這 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale jeli 0,71 ampera to
bardzo 幢e;) zr鏏 zdjcie, to zobacztymy;)

Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/

A nie pod傍czy貫 wczeniej tego miernika do + i - akumulatora majc sond
wpit w gniazo mA, albo A ?
Nie znam dok豉dnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wyglda na
uszkodzony, bo niezale積ie w kt鏎e gniazdo (mA czy 20A) w這篡sz sond
czerwon - multimetr powinien pokazywa to samo.

Bo w tej chwili na jednym ze zdj masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
drugim zmierzony prd 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

Na drugim zdjciu przew鏚 czerwony jest pod傍czony do gniazda 20 A a przez to prd idzie przez inny rezystor wewntrzny w mierniku.


Pod傍cz czerwon sond do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam si poka瞠.

Poka瞠 to samo, 0,73

--
Czarek

48 Data: Styczen 02 2016 22:17:39
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 2 Jan 2016 21:45:15 +0100, Czarek napisa(a):

Bo w tej chwili na jednym ze zdj耩 masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
drugim zmierzony pr康 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

Na drugim zdj璚iu przew鏚 czerwony jest pod陰czony do gniazda 20 A a
przez to pr康 idzie przez inny rezystor wewn皻rzny w mierniku.

W moim gniazdka 20A i A r騜ni si tylko tym 瞠 20A obchodzi bezpiecznik
2A.
Ale istotnie mo瞠 by r騜nie.

Pod陰cz czerwon sond do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam si poka瞠.

Poka瞠 to samo, 0,73

W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
Bardziej spokojny o wynik pomiaru by豚ym gdyby gniazdo i zakres by造
ustawione jak nale篡 :)

49 Data: Styczen 03 2016 06:07:17
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 02.01.2016 22:17, Tomasz Pyra wrote:

Poka瞠 to samo, 0,73

W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
Bardziej spokojny o wynik pomiaru by豚ym gdyby gniazdo i zakres by造
ustawione jak nale篡 :)

Tym niemniej og鏊nie co do wielko軼i si zgadza. Na zakresie 20A pokazuje 0.73A co na zakresie 200mA odpowiada przekroczeniu zakresu.

Shrek.

50 Data: Styczen 02 2016 12:16:52
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Czarek 



W dniu 02.01.2016 o 12:05, twistedme pisze:


> W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Czyli pob鏎 prdu jest 1 mA jeli przew鏚 czerwony jest w gnie寮zie "mA" a to nie oznacza nadmiernego poboru prdu.

Prze傍czy貫m czerwony kabel na 20A i pokrt這 20m to skacze 0,71 / 0,72...

Jeli przew鏚 jest w 20 A to nie prze傍czasz zakresu na 20 mA tylko zostawiasz na 20 A.



--
Czarek

51 Data: Luty 02 2016 13:42:49
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor:

W dniu sobota, 2 stycznia 2016 12:16:58 UTC+1 u篡tkownik Czarek napisa:

W dniu 02.01.2016 o 12:05, twistedme pisze:


 > W ka盥ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Czyli pob鏎 pr康u jest 1 mA je郵i przew鏚 czerwony jest w gnie寮zie "mA"
a to nie oznacza nadmiernego poboru pr康u.

Takie wskazanie oznacza przekroczenie zakresu pomiarowego.

--
Grzegorz

52 Data: Styczen 02 2016 22:25:12
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Yogi(n) 


U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci

Pytania:
- co to mo瞠 by?
- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o 這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)
- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc i zmierzy napicie?

https://youtu.be/n5FJDgcdii8

--
Yogi(n)

53 Data: Styczen 03 2016 10:14:43
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-02 o 10:53, twistedme pisze:

Witam w Nowym Roku.

Od pocztku... Jak kupowa貫m auto (zim) bez problemu odpala na mrozie
za ka盥ym razem jak tam by貫m, ale zapala豉 si kontrolka akumulatora po
jakim czasie. Powiedzia貫m, 瞠by to naprawili przed zakupem i go
pono by u elektryka, oglda alternator i by這 wszystko ok, co tam
przeczyci. Faktycznie do teraz nie by這 najmniejszego problemu, zawsze
odpala na dotyk nawet po tygodniu stania, 瘸dnych b傍d闚 czy kontrolek.
Jaki czas temu wymieniali mi w warsztacie przek豉dnie i stwierdzili, 瞠
aku pad i nie mogli odpali po jednodniowym postoju. Akumulator ju nie
da si na豉dowa. Kupi貫m nowy jaki tam bosch i by這 wszystko w porzdku.

Od powiedzmy mniej wicej 2 tygodni zwr鏂i貫m uwag, 瞠 musz krci
rozrusznikiem z 0,5 sek. d逝瞠j ni zwykle. Raz z tydzie temu, na ok 2
sek. po ok 2 min od odpalenia auta wieci豉 mi kontrolka aku. A wczoraj
po jednym dniu stania w gara簑 (8 stopni ciep豉) nie odpali. Napicie
na aku by這 11,2V. adowa貫m go ok 4h, odpali na dotyk i dzisiaj rano
znowu d逝go krci, ale odpali, zmierzy貫m napicie 11,8.

Teraz co zrobi貫m:

- odpali貫m auto i zmierzy貫m napicie na klemach 14,2V
- na wy傍czonym odpi貫m klem i pr鏏owa貫m zmierzy czy pobierany jest
prd, ale nie wiem co mam ustawi. Prosz si nie mia, je瞠li chodzi o
prd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod spodem :)
W ka盥ym razie u mnie wskazuje na KA驍DYM ustawieniu 0

Pytania:
- co to mo瞠 by?
- jak dok豉dnie zamierzy pobierany prd na postoju - proba o
這patologiczne wyt逝maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn :)
- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc
i zmierzy napicie?

Z g鏎y dziki.

Dzisiaj po nocy oczywicie napicie aku w normie, odpali bez problemu... Uwielbiam takie awarie, teraz nie bd pewny dnia ani godziny, kiedy mi znowu nie odpali... super.

Ale jeszcze raz dziki za pomoc! Jak wida pog這ski o mierci usenet'u s mocno przesadzone :)

54 Data: Styczen 03 2016 11:53:37
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: Shrek 

On 03.01.2016 10:14, twistedme wrote:

Dzisiaj po nocy oczywicie napicie aku w normie, odpali bez
problemu... Uwielbiam takie awarie, teraz nie bd pewny dnia ani
godziny, kiedy mi znowu nie odpali... super.

Ale jeszcze raz dziki za pomoc! Jak wida pog這ski o mierci usenet'u
s mocno przesadzone :)

Poruszaj stykami od baga積ika, schowka itp. Mo瞠 si kt鏎y zawiesza. U mnie tak by這 ze schowkiem i lampka si wieci a nie wida. Wycign貫m 瘸r闚k na wszelki wypadek, bo i tak do niczego rozsdnego si nie przydawa豉.

Shrek.

55 Data: Styczen 04 2016 11:31:26
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: J.F. 

U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci grup

Od powiedzmy mniej wicej 2 tygodni zwr鏂i貫m uwag, 瞠 musz krci rozrusznikiem z 0,5 sek. d逝瞠j ni zwykle.

Zimniej, to moze byc normalny objaw.
Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze sie meczy.

Raz z tydzie temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta wieci豉 mi kontrolka aku. A wczoraj

I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

po jednym dniu stania w gara簑 (8 stopni ciep豉) nie odpali. Napicie

Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?

na aku by這 11,2V. adowa貫m go ok 4h, odpali na dotyk i dzisiaj rano znowu d逝go krci, ale odpali, zmierzy貫m napicie 11,8.

11.2V  po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.

odpali貫m auto i zmierzy貫m napicie na klemach 14,2V

Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel tez.

na wy傍czonym odpi貫m klem i pr鏏owa貫m zmierzy czy pobierany jest prd, ale nie wiem co mam ustawi. Prosz si nie mia, je瞠li chodzi o prd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod spodem :) W ka盥ym razie u mnie wskazuje na KA驍DYM ustawieniu 0

A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.

Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
Niektore mierniki wymagaja pod傍czenia przewod闚 do innego gniazda, niekt鏎e maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec problem ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.

jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc i  zmierzy napicie?

Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest zle.
Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.

J.

56 Data: Styczen 04 2016 11:41:38
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: twistedme 

W dniu 2016-01-04 o 11:31, J.F. pisze:

U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci grup

Od powiedzmy mniej wicej 2 tygodni zwr鏂i貫m uwag, 瞠 musz krci
rozrusznikiem z 0,5 sek. d逝瞠j ni zwykle.

Zimniej, to moze byc normalny objaw.
Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze sie
meczy.

Raz z tydzie temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
wieci豉 mi kontrolka aku. A wczoraj

I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

Ale to by si zapala豉 kontrolka aku? Czy nie zawsze?


po jednym dniu stania w gara簑 (8 stopni ciep豉) nie odpali. Napicie

Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?

na aku by這 11,2V. adowa貫m go ok 4h, odpali na dotyk i dzisiaj rano
znowu d逝go krci, ale odpali, zmierzy貫m napicie 11,8.

11.2V  po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.

odpali貫m auto i zmierzy貫m napicie na klemach 14,2V

Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel tez.

na wy傍czonym odpi貫m klem i pr鏏owa貫m zmierzy czy pobierany jest
prd, ale nie wiem co mam ustawi. Prosz si nie mia, je瞠li chodzi
o prd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod
spodem :) W ka盥ym razie u mnie wskazuje na KA驍DYM ustawieniu 0

A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.

Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli
miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie
bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
Niektore mierniki wymagaja pod傍czenia przewod闚 do innego gniazda,
niekt鏎e maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec problem
ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.

jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od傍czy go na noc
i  zmierzy napicie?

Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest zle.
Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.

J.

Krci dobrze (tak mi si wydaje). Auto stoi ca造 czas w gara簑, gdzie nigdy praktycznie nie ma poni瞠j 5 stopni, nawet teraz.

57 Data: Styczen 04 2016 13:19:30
Temat: Re: Z這dziej prdu
Autor: J.F. 

U篡tkownik "twistedme"  napisa w wiadomoci grup W dniu 2016-01-04 o 11:31, J.F. pisze:

Raz z tydzie temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
wieci豉 mi kontrolka aku. A wczoraj

I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

Ale to by si zapala豉 kontrolka aku? Czy nie zawsze?

Zapalila sie przeciez.
Raz styka, raz nie ... ale jak koledzy pisali - teraz to panie komputery w samochodzie, juz nikt nie wie, co kontrolka pokazuje :-)

http://allegro.pl/b069-woltomierz-samochodowy-12v-24v-led-miernik-i5378458615.html
http://allegro.pl/ag361a-watomierz-tester-akumulatora-ladowarka-2w1-i5156235269.html

Moga sie przydac

Krci dobrze (tak mi si wydaje).
No to raczej nie w akumulatorze ani w rozruszniku problem.

Ale cos go jednak rozladowalo.

J.

58 Data: Styczen 19 2016 10:54:37
Temat: Re: Z這dziej pr康u
Autor: miumiu 


Z g鏎y dzi瘯i.

Pob鏎 pr康u przy wy陰czonym samochodzie z uruchomionym alarmem,
podtrzymaniem radia i ewentualnie innej elektroniki na pok豉dzie powinien
by w granicach 40mA w typowej osob闚ce. Taki pob鏎 pozwala urochomic
samoch鏚 nawet po miesi帷u nieje盥zenia przy sprawnym akumulatorze. Gdy
pob鏎 jest wi瘯szy akumulator odpowiednio szybciej b璠zie si roz豉dowywa.

Pzdr

Re: Z這dziej pr康u



Grupy dyskusyjne