Zagwozdka - alternator
1 | Data: Maj 24 2007 14:02:22 |
Temat: Zagwozdka - alternator | |
Autor: Jakub Witkowski | Mam ostatnio słabsze ładowanie. 2 |
Data: Maj 24 2007 14:26:44 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 24 May 2007 14:02:22 +0200, Jakub Witkowski | bez obc. | + światła | +dmuchawa | +og. szyby Szczotki się kończą? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 3 |
Data: Maj 24 2007 12:32:55 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Wmak |
Jakieś sugestie? W moim aucie napięcie na akumulatorze nie zależy od obrotów ale mocno od temperatury i obciążenia. Po właczeniu długich (4 zarówki) z przodu, kilimatyzacji (ruszają wentylatory i dmuchawa) i szyby tylnej napięcie spada z 14,6 (gdy chłodno) lub 14,2 (gdy gorąco) o prawie 1 wolt. Sprawdziłem bezpośrednio na alternatorze - spada tylko o ok. 0.2V a reszta spadku na przewodach alternator - starter - akumulator. (Nie wiem na którym odcinku więcej - bez kanału lub podnośnika nie ma dojścia do startera.) Będę chciał przy okazji sprawdzić jakieś znajome auto tego samego typu i porównać. Może wystarczy poprawić złącza lub wymienić jeden kabel. Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Maj 24 2007 15:47:28 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: J.F. | On Thu, 24 May 2007 14:02:22 +0200, Jakub Witkowski wrote: Mam ostatnio słabsze ładowanie. Widzisz - a bez swiatel moglbys spokojnie jezdzic az do listopada :-) | bez obc. | + światła | +dmuchawa | +og. szyby Podlacz sie jeszcze z amperomierzem - w okolicach tych 13V to akumulator moze mocno stlumic napiecie, amperomierz prawde ci powie. Dla spokoju sumienia sprawdzilbym szczotki, ale cos mi sie wydaje ze czeka cie powazniejszy wydatek. Jeszcze mozna sprawdzic napiecie w roznych miejscach, moze gdzies kabelek zardzewial. Obstawiam jednak altka. Jak sie chcesz pobawic to mozna siegnac po oscyloskop, moze cos zaobserwujesz, choc uprzedzam ze to nie latwe. J. 5 |
Data: Maj 24 2007 17:01:59 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Jakub Witkowski | J.F. wrote: On Thu, 24 May 2007 14:02:22 +0200, Jakub Witkowski wrote: Co prawda, to prawda :)
Akumulator ma na "luzie" około 12.6-12.7 - mierzone tuż przed, oraz jakieś pół godziny po w/w pomiarzach. Czyli nawet przy tych 13V jakieś tam ładowanie jest, tyle że słabe i się nie bilansuje, zwłaszcza gdy przychodzi jakiś mokry okres z grzaniem szyby, wycieraczkami itd. Dla spokoju sumienia sprawdzilbym szczotki, ale cos mi sie wydaje ze czeka cie powazniejszy wydatek. Jeszcze mozna sprawdzic napiecie w roznych miejscach, moze gdzies Lepiej być pesymistą, bo mozna się potem co najwyżej miło rozczarować :) Posprawdzam kable, i co jest na zaciskach alternatora, bo tego jakoś nie zrobiłem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 6 |
Data: Maj 24 2007 18:16:29 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: J.F. | On Thu, 24 May 2007 17:01:59 +0200, Jakub Witkowski wrote: J.F. wrote: Mozesz sie mylic. Trzeba dlugo czekac na ustalenie. Szybciej podlaczyc amperomierz. J. 7 |
Data: Maj 24 2007 17:07:20 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Dr.Om |
Mam ostatnio słabsze ładowanie. Sprawdz napierw czy pasek sie nie slizga podczas obciazenia, wszystkie przewody zaciski alternatora i akumlatora mozliwe ze sa zasniedziale, sprawdz przewod masowy , zmierz nap. ladowania ale przy samy alternatorze! jesli nap jest OK to wina lezy w polaczeniach ( nakretki podkladki sa zasniedziale ) , jesli jest złe przy obciazeniu ( ponizej 13V ) to nalezy wymienic wyszstkie diody w alternatorze , mozliwe ze nakretki lub przewod od reg. napiecia rowniez zasniedzialy, moze byc wyrobiony pierscien od wzbudnicy. Ewentualnie akumlator mozesz miec o zbyt duzej pojemnosci np 50Ah a moze powinien byc 36Ah i przy pelnym obciazeniu wydajnosc alternatora jest zbyt mala, lub akumlator jest zniszczony i plynie bardzo duzy prad ladowania. 8 |
Data: Maj 24 2007 19:12:14 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Wmak | Dr.Om napisał(a): Sprawdz napierw czy pasek sie nie slizga podczas obciazenia, wszystkie W moim alternatorze marki Daewoo przez całą prawie zimę napięcia bywały (skakały) jeszcze o ok. 1V niższe od tych, które wcześniej podałem. Zimę (lekka była w tym roku)udało mi się przejeździć, tylko "oczko" w akumulatorze z zielonego zrobiło się czarne. Naprawa polegała na zastąpieniu porządną śrubą z nakrętką radełkowanego nita, który wewnątrz alternatora łączył wyjściowy zacisk prądowy z aluminiową płytką - radiatorem dla "plusowych" diod, Elektryk z ASO wiedział, na co te alternatory "chorują". Zgodnie z technologią powinno się wymienić cały zespół prostownikowy. Zielony kolor oczka wrócił w dwa tygodnie po zastąpieniu nita śrubą. jesli nap jest OK to wina lezy w polaczeniach ( nakretki podkladki saod reg. napiecia rowniez zasniedzialy, moze byc wyrobiony pierscien od50Ah a moze powinien byc 36Ah i przy pelnym obciazeniu wydajnosc alternatorajest zbyt mala, lub akumlator jest zniszczony i plynie bardzo duzy pradTutaj chyba się mylisz, spokojnie (jeśli wejdzie) można wstawić akumulator dwa razy większy od fabrycznego i sprawny alternator będzie go bez wysiłku doładowywać do pełna. Sądząc po drugim liście Jakuba jego akumulator nie jest zniszczony. Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Maj 25 2007 00:25:42 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wmak, Sprawdz napierw czy pasek sie nie slizga podczas obciazenia, wszystkieW moim alternatorze marki Daewoo przez całą prawie zimę napięcia bywały W moim Lanosie oczko w akumulatorze zrobiło się czarne po roku. I tak przetrwało jeszcze ponad 6 lat. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 10 |
Data: Maj 24 2007 16:35:35 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Sławek | Jakub Witkowski napisał(a): Mam ostatnio słabsze ładowanie. Witam. Mam wrażenie, że chyba szukasz dziury w xcałym :) Pomiary wskazują, że wszystko jest ok. ładowanie jest przy każdym obciążeniu, na wolnych obrotach też ładuje, to nie ma się czym martwic! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Maj 24 2007 19:53:01 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: J.F. | On Thu, 24 May 2007 16:35:35 +0000 (UTC), Sławek wrote: Mam wrażenie, że chyba szukasz dziury w xcałym :) Nie jest. na wolnych obrotach też ładuje, to nie ma się czym martwic! Chyba ze przyjdzie stac w korku na swiatlach i dmuchawie lub szybie. Te 13.0V to jest wynik nieokreslony. J. 12 |
Data: Maj 24 2007 19:45:15 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Sławek | J.F. napisał(a): On Thu, 24 May 2007 16:35:35 +0000 (UTC), Sławek wrote:obciążeniu,
13V na aku przy tak dużym obciazeniu (światła mijania, dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby)podczas pracy silnika na wonych obrotach jest dobrym wynikiem! Niestety KAŻDY alternator na wonych obrotach posiada minimalną wydajność i trzeba się z tym liczyć i nie włączać zbędnych, prądożernych odbiorników podczas jazdy i postoju w korku, a prądu nie zabraknie! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Maj 25 2007 10:24:05 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Jakub Witkowski | Sławek wrote: J.F. napisał(a): 1) Jeszcze rok temu miałem równo 14V przy światłach, na biegu jałowym. 2) Ponadto napięcie osiągało 14V przy _dowolnym_ obciążeniu, również z grzaniem szyby i z dmuchawą, jeśli tylko nieco podnosiłem obroty. 3) Przez lata nie miałem żadnych problemów z ładowaniem, nawet zimą przy jeździe 100% miejskiej. A teraz mam - akumulator po kilku dniach użytkowania przy gorszej pogodzie zaczął gorzej kręcić, w końcu przestał. Co do akumulatora to jest raczej ok, bo naładowany po ponad tygodniu stania odpalił bez problemu. Rozładowywnie żarówką wykazuje ponad 50% pojemności. Upływności w układzie też nie mam, 10mA poboru po wyłączeniu stacyjki. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 14 |
Data: Maj 25 2007 11:04:58 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: J.F. | On Thu, 24 May 2007 19:45:15 +0000 (UTC), Sławek wrote: J.F. napisał(a): Ale wtedy to on ma "12.6 i spada". A po dodaniu gazu ma tylko 13.0V - i to jest na granicy. Niedawno mialem podobne wyniki i alternator poszedl do wymiany .. J. 15 |
Data: Maj 25 2007 22:10:15 | Temat: Re: Zagwozdka - alternator | Autor: Gemini76 |
Kilkanascie newsow wczesniej zaczalem podobny temat, ale widze, ze rozwiazanie podaza w tym samym kierunku. Mianowicie - rozlaczony aku daje napiecie 13 V, po podlaczeniu do instalacji tez 13 V. Po uruchomienieniu auta (na wolnych obrotach) - 12,5 V (i lekko sie podnosi po dodaniu gazu). Wlaczenie swiatel, ogrzewania itp powoduje spadek do 12 V na wolnych i sie podnosi do ok. 12,5 na wyzszych obrotach. Wiec co moze byc przyczyna?? Jesli alternator - to jak sprawdzic samemu co mu dolega? Pozdrawiam 16 |
Data: Czerwiec 15 2007 22:29:20 | Temat: Ładowanie akumulatora | Autor: Gemini76 | Niedawno był poruszany temat słabszego ładowania akumulatora. U mnie jest 17 |
Data: Czerwiec 15 2007 22:44:37 | Temat: Re: Ĺadowanie akumulatora | Autor: scx | Dnia 15-06-2007 o 22:29:20 Gemini76 napisał(a): Niedawno byÂł poruszany temat sÂłabszego Âładowania akumulatora. U mnie jest Hmmm... sprawdź, czy Ci przypadkiem cały czas Ĺwiece nie grzejÄ - one wpieprzajÄ naprawdÄ kosmiczne iloĹci prÄ du. -- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ 18 |
Data: Czerwiec 15 2007 22:58:55 | Temat: Re: Ładowanie akumulatora | Autor: Gemini76 |
Dnia 15-06-2007 o 22:29:20 Gemini76 napisał(a): Nie grzeją. Podczas grzania napięcie spada do ok. 10,5 V, po nagrzaniu napięcie wraca do 12 V i wtedy kręcę kluczykiem itd. 19 |
Data: Czerwiec 17 2007 13:08:04 | Temat: Re: Ĺadowanie akumulatora | Autor: scx | Dnia 15-06-2007 o 22:58:55 Gemini76 napisał(a): Nie grzejÂą. Podczas grzania napiĂŞcie spada do ok. 10,5 V, po nagrzaniu A sprawdzałeĹ po uruchomieniu silnika? KIedy silnik już chodzi, Ĺwiece znowu grzejÄ ! -- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ 20 |
Data: Czerwiec 18 2007 16:33:32 | Temat: Re: Ładowanie akumulatora | Autor: Gemini76 |
Dnia 15-06-2007 o 22:58:55 Gemini76 napisał(a):W Dieslu świece grzeją po uruchomieniu silnika? Z tego co wiem, to zasada działania silnika wysokoprężnego polega na zwiększeniu ciśnienia w komorze (o odp. temp.) do takiej wartości, w której mieszanka osiąga ciśnienie samozapłonu, a grzanie świec służy do wstępnego podrzania komór, aby miesznaka mogła się zapalić przy niższym ciśnieniu. Co do sprawdzania napięcia po uruchomieniu silnika - kontrolka grzania świec gaśnie, napięcie ok. 12 V. Pozdrawiam 21 |
Data: Czerwiec 15 2007 23:06:06 | Temat: Re: Ładowanie akumulatora | Autor: J.F. | On Fri, 15 Jun 2007 22:29:20 +0200, Gemini76 wrote: Niedawno był poruszany temat słabszego ładowania akumulatora. U mnie jest Alternator. Akumulator specyficznie zepsuty moglby cos takiego robic .. ale jesli diesla zapala to jest nienajgorszy. No chyba ze woltomierz .. Jeśli to drugie - co się w nim zepsuło?? Bo pewnie będę musiał Teraz to sie czesto nowy uzywany wstawia. J. 22 |
Data: Czerwiec 16 2007 13:17:56 | Temat: Re: Ładowanie akumulatora | Autor: Gemini76 |
On Fri, 15 Jun 2007 22:29:20 +0200, Gemini76 wrote:Woltomierz jest analogowy i nawet gdyby mial za duży błąd wskazania - przy najmniej pokazałby różnicę między napięciem na biegunach przy wyłącznonym i pracującym silniku. Jak mi się nie uda nic z obecnym alternatorem w rozsądnej cenie zrobić (aJeśli to drugie - co się w nim zepsuło?? Bo pewnie będę musiał taki fajny BOSCH) to pewnie jakiś zamiennik trzeba będzie wsadzić. Pozdrawiam 23 |
Data: Czerwiec 16 2007 01:13:32 | Temat: Re: Ładowanie akumulatora | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Gemini76, Zrobiłem więc następujący pomiar: podłączyłem woltomierz pod zaciski Najprostsza metoda na uszkodzenie regulatora i elektroniki w samochodzie (jeśli jakakolwiek jest). [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 24 |
Data: Czerwiec 16 2007 13:29:29 | Temat: Re: Ładowanie akumulatora | Autor: Gemini76 |
Hello Gemini76,W Beczce nie ma elektroniki ;) Zrobiłem tak, bo dzwoniłem wcześniej do znajomego, który się zna więcej ode mnie. Wiedziałem co mi grozi. A na razie mam 2 sprawne regulatory, więc od biedy stratę 1 bym przeżył. Nie zmienia to jednak faktu, że nie ma w tej odpowiedzi informacji czy taka metoda pomaga zlokalizować usterkę. W innej wiadomości piszą, żeby bliżej się przyjrzeć alternatorowi i tak zrobię na tym etapie. Pozdrawiam. 25 |
Data: Czerwiec 16 2007 13:21:47 | Temat: Re: Ładowanie akumulatora | Autor: Stanislaw Chmielarz | Gemini76 wrote: Niedawno był poruszany temat słabszego ładowania akumulatora. U Mialem tak jak uszkodzila mi sie centralka alarmu i robila zwarcie. Po odlaczeniu alarmu wszystko wrocilo do normy czyli okolo 14,5V po naladowaniu. Warunek alternator sprawny. -- Pozdrowienia!!StaCH Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC. http://www.uniprojekt.com mobile:http://wap.uniprojekt.com |