W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła siÄ (zatarła) oĹka ramienia, rurka żelazna, jest trochÄ rdzy. Ĺrodkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na oĹkÄ "Penetrusem", strzykawkÄ
z naftÄ
i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na obudowÄ tulejki oĹki, przez nakrÄtkÄ i dodatkowÄ
tulejkÄ pukałem też w pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczÄ w nafcie, ale wÄ
tpiÄ w skutecznoć operacji. Czy ktoĹ z Grupowiczów ma jakiĹ sprawdzony sposób, żebym mógł odblokowaÄ tÄ
zapieczonÄ
oĹkÄ?
Z poważaniem
MJ
2 |
Data: Sierpien 04 2010 21:30:37 |
Temat: Re: Zapieczona oĹka |
Autor: AL |
Tata pisze:
W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła siÄ (zatarła) oĹka ramienia, rurka żelazna, jest trochÄ rdzy. Ĺrodkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na oĹkÄ "Penetrusem", strzykawkÄ
z naftÄ
i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na obudowÄ tulejki oĹki, przez nakrÄtkÄ i dodatkowÄ
tulejkÄ pukałem też w pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczÄ w nafcie, ale wÄ
tpiÄ w skutecznoć operacji. Czy ktoĹ z Grupowiczów ma jakiĹ sprawdzony sposób, żebym mógł odblokowaÄ tÄ
zapieczonÄ
oĹkÄ?
Z poważaniem
MJ
po tygodniu takich operacji - poddalem sie (pacjent to auto zony - po zimie 2 miesiace stal gdyz zona jezdzila wowczas innym autem i rowniez sie zapiekla/zardzwiala ta oska, z tym, ze bylo to w mech.przedniej wycieraczki)
Kupilem za grosze nowy mechanizm (uzywany), zamontowalem i wsio gra
--
pozdr
Adam (AL)
TG
3 |
Data: Sierpien 04 2010 22:47:41 | Temat: Re: Zapieczona oĹka | Autor: kml |
Użytkownik "Tata" napisał w wiadomoĹci
W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła siÄ (zatarła) oĹka ramienia, rurka żelazna, jest trochÄ rdzy. Ĺrodkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na oĹkÄ "Penetrusem", strzykawkÄ
z naftÄ
i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na obudowÄ tulejki oĹki, przez nakrÄtkÄ i dodatkowÄ
tulejkÄ pukałem też w pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczÄ w nafcie, ale wÄ
tpiÄ w skutecznoć operacji. Czy ktoĹ z Grupowiczów ma jakiĹ sprawdzony sposób, żebym mógł odblokowaÄ tÄ
zapieczonÄ
oĹkÄ?
Miałem tak, ale z przednimi wycieraczkami. WD40 etc i siłowe poruszanie połÄ
czone z próbÄ
wyjÄcia. Udało mi siÄ, ale ledwo ledwo. Jezeli nie bÄdzie chciało ić to kup używkÄ/nowe. Ja swoje wyczyĹciłem do gołego metalu, pozbyłem sie wszystkich syfów i złożyłem na ĹT-43, którego nawaliłem ile sie dalo. Od tego czasu problemu nie ma.
SwojÄ
drogÄ
, przy okazji przepalania auta warto pomachaÄ wycieraczkami :)
--
pozdrawiam
kml
4 |
Data: Sierpien 04 2010 23:26:10 | Temat: Re: Zapieczona oĹka | Autor: Tomasz Pyra |
Tata pisze:
W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła siÄ (zatarła) oĹka ramienia, rurka żelazna, jest trochÄ rdzy. Ĺrodkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na oĹkÄ "Penetrusem", strzykawkÄ
z naftÄ
i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na obudowÄ tulejki oĹki, przez nakrÄtkÄ i dodatkowÄ
tulejkÄ pukałem też w pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczÄ w nafcie, ale wÄ
tpiÄ w skutecznoć operacji. Czy ktoĹ z Grupowiczów ma jakiĹ sprawdzony sposób, żebym mógł odblokowaÄ tÄ
zapieczonÄ
oĹkÄ?
Penetrator-odrdzewiacz i wysoka temperatura (nie wiem tylko jak ten spryskiwacz to przeżyje.
No i rozruszaj to wtedy na siłÄ.
Tyle że jeżeli to siÄ zatarło już na amen, to masz duże szanse że nawet jak to oczyĹcisz to okaże siÄ że to straciło już oryginalne spasowanie i teraz bÄdzie siÄ to dziaÄ co chwilÄ.
Zapytaj w ASO ile kosztuje nowy element, ewentualnie sprawdź używane na jakimĹ Allegro (tyle że przed zamontowaniem wtedy dokładnie taki wyczyć i nasmaruj).
Dlatego na przyszłoć ważne zwróciÄ uwagÄ na pierwsze symptomy takie jak to że po długim nieużywaniu pierwszy ruch wycieraczek jest wolniejszy niż kolejne - i to już jest ostatni moment kiedy to siÄ jeszcze da ratowaÄ. Jak już siÄ zatrze, to bÄdzie dużo trudniej (plus można spaliÄ silnik wycieraczek).
5 |
Data: Sierpien 05 2010 17:24:09 | Temat: Re: Zapieczona ośka | Autor: Duch |
Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości
skuteczność operacji. Czy ktoś z Grupowiczów ma jakiś sprawdzony sposób,
żebym mógł odblokować tą zapieczoną ośkę?
Trzeba podebrać dzieciakowi cocacolę i wymoczyć w niej mechanizm.
--
Pozdr
Duch
6 |
Data: Sierpien 05 2010 17:09:39 | Temat: Re: Zapieczona oĹka | Autor: Patryk |
Tata wrote:
W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła siÄ (zatarła) oĹka
ramienia, rurka żelazna, jest trochÄ rdzy. Ĺrodkiem biegnie spryskiwacz
szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i
mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na oĹkÄ "Penetrusem",
strzykawkÄ
z naftÄ
i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na
obudowÄ tulejki oĹki, przez nakrÄtkÄ i dodatkowÄ
tulejkÄ pukałem też w
pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczÄ w nafcie, ale wÄ
tpiÄ w
skutecznoć operacji. Czy ktoĹ z Grupowiczów ma jakiĹ sprawdzony sposób,
żebym mógł odblokowaÄ tÄ
zapieczonÄ
oĹkÄ?
Nie mam przed oczami elementu, o którym piszesz, ale sprawdzony sposób
to:
-WD-40
-wibracje, uderzenia, udary
-czas.
Niestety, chemia działa przeciw nam - produkty korozji majÄ
WIÄKSZÄ objÄtoć
od materiału, który koroduje, który powoduje wytworzenie siÄ luzu ujemnego
(Ĺcicku).
Ĺťaden Ĺrodek nie usunie Ci rdzy ze szczeliny, ale może jÄ
zmiÄkczyÄ.
Dlatego należy możliwie czÄsto uderzaÄ młotkiem. Ja moczyłem tydzieĹ i co
kilka-kilkanaĹcie godzin naparzałem młotkiem z różnych stron uważajÄ
c,
żeby tym uderzaniem nie pogorszyÄ - idzie jedynie o wibracje, których
zadaniem jest doprowadzenie WD-40 wszÄdzie i ewentualnie zmielenie
produktów korozji.
Podczas odkrÄcania można gwałtownie podgrzaÄ element zewnÄtrzny.
Należy to zrobiÄ gwałtownie i możliwie dużÄ
temperaturÄ
, ponieważ
zalezy nam na rozszerzeniu elementu zewnÄtrznego bez rozszerzania elementu
wewnÄtrznego. Potraktowałem palnikiem gazowym na propan butan przez
dosłownie kilkanaĹcie sekund i od razu próbowaÄ odkrÄcaÄ.
Wysoka temperatura również zmiÄkczy produkty korozji.
Powodzenia!
--
Patryk
7 |
Data: Sierpien 12 2010 19:11:00 | Temat: Re: Zapieczona oĹka | Autor: Tata |
Podczas odkrÄcania można gwałtownie podgrzaÄ element zewnÄtrzny...
DziÄki, tak zrobiłem. Chemia praktycznie nic nie dała, zapiekajÄ
ca maź nie przepuszcza żadnego płynnego Ĺrodka. MiÄdzy tulejkÄ
a oĹkÄ
była warstewka zużytego smaru, jak grafit. SÄ
też wżery na powierzchni mosiÄżnej tulejki i niklowanej powierzchni oĹki. Próby wyprasowania oĹki prasÄ
rÄcznÄ
na zimno nie powiodły siÄ, dopiero podgrzanie palnikiem gazowym obudowy tulejki, zakoĹczyło operacjÄ sukcesem. Wyprasowanie trzeba było rozłożyÄ na 3 raty, oĹka po chwili też siÄ rozszerzała. Problemem było zakoĹczenie operacji, nakrÄtka mocujÄ
ca ramiÄ wycieraczki oparła siÄ o obudowÄ i konieczne było zastosowanie sworznia o mniejszej Ĺrednicy niż tulejka, naciskajÄ
cego od góry. Plastykowa koĹcówka spryskiwacza natychmiast rozleciała siÄ i trzeba było wierciÄ i frezowaÄ, aby wydostaÄ pozostałoć. NowÄ
koĹcówkÄ dostałem w sklepie. KoĹcówka jest zatrzaskiwana w rurce doprowadzajÄ
cej płyn, nie wiem, czy można jÄ
wyciÄ
gnÄ
Ä kombinerkami bez uszkodzenia. Mechanizm tylnej wycieraczki nie jest rozbieralny (oficjalnie), musiałem rozwiercaÄ nity, wierciÄ i gwintowaÄ M3 miejsca po nitach. Uwaga na podkładkÄ papierowÄ
.
Z podziÄkowaniem za skutecznÄ
radÄ
MJ
| | | | | |