Grupy dyskusyjne »
Zawieszenie Golfa 88
Zawieszenie Golfa 88
1 | Data: Lipiec 20 2007 11:54:12 |
Temat: Zawieszenie Golfa 88 | |
Autor: pluton | Witam, 2 |
Data: Lipiec 20 2007 12:27:08 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Michał | Osoba nazywajaca sie pluton w liscie z dnia 2007-07-20 11:54 napisala nastepujace slowa: Witam, mam golfa 91 rok i sa tam pojedyncze wahacze z przodu malo prawdopodobne aby w ciagu trzech lat zawieszenie bylo zmienione wiec pewnie u Ciebie jest tak samo -- michal 3 |
Data: Lipiec 20 2007 12:58:20 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: pluton | Witam, Jaki rodzaj zawieszenia ma Volkswagen Golf rocznik 88 ? Ja mam Carisme :) Pytam w imieniu znajomej, ktorej mechanik cos mowil o luzach w DOLNYM wachaczu. Wiec pomyslalam, ze powinien tez byc gorny. Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze tego wachacza trzeba ustawiac geometrie ? dzieki pozdrawiam pluton 4 |
Data: Lipiec 20 2007 13:01:19 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Mlody | Użytkownik "pluton" napisał w wiadomości Ja mam Carisme :) Pytam w imieniu znajomej, ktorej mechanik Jest tylko dolny. Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze tego wachacza W Golfie II z geometrii to można tylko zbieżność ustawić, do wymiany wahacza nawet nie trzeba dotykać drążków i końcówek więc nie trzeba ustawiać geometrii. Tylko żeby znajoma nie dała się naciągnąć na wymianę całego wahacza, wszystkie tuleje metalowo-gumowe w Golfie są wymienne. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 5 |
Data: Lipiec 20 2007 13:18:01 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: pluton | mechanik A nie tylko 'srodkowy' ? :)) Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze tego wachacza Super, dzieki. Podobno jednak czesci sa tanie, i nawet nowy wachacz nie wyszedl by drogo. Ale przekaze jej oczywiscie wszystko. Te tuleje metalowo gumowe u mnie sie nazywaja silent-bloki. I wymienic je u mnie nie tak latwo - trzeba je wyciskac z wachacza na prasie. dzieki jeszcze raz pozdrawiam pluton 6 |
Data: Lipiec 20 2007 13:42:05 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Mlody | Użytkownik "pluton" napisał w wiadomości Super, dzieki. Podobno jednak czesci sa tanie, i nawet nowy Tak mniej więcej od 50 zł się zaczynają zamienniki. Ale najtańszych bym raczej unikał, już lepszy oryginał z wymienionymi silent-blokami, cieżko go pogiać i nawet w 20-paroletnich Golfach nie rdzewieją. A komplet silent-bloków (2 + mała metalowa tulejka) koszuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Te tuleje metalowo gumowe u mnie sie nazywaja silent-bloki. A po co? Młotkiem i przecinakiem szybciej i wygodniej ;) Sprawdzone w praktyce. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 7 |
Data: Lipiec 20 2007 14:15:03 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Pilu | Te tuleje metalowo gumowe u mnie sie nazywaja silent-bloki. No ale wsadzenie nowych to już nie za pomocą młotka i przecinaka :) Prasa jednak by się przydała żeby nie uszkodzić nowych części. Pilu 8 |
Data: Lipiec 20 2007 14:26:00 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Mlody | Użytkownik "Pilu" napisał w wiadomości A po co? Prasą nie zawsze się da np. w ostatnim wydaniu Forda Escorta, nie wiem kto to tam tak wymyślił ale jakiś totalny kretyn. Problem polegał na tym że silend-blok dało się tylko wcisnać do wahacza, ale nie dało się już go potem wybić drugą stroną bo była zagięta do środka, a wybić w tą stronę w którą się wbijało też się nie dało bo zagiecie do wewnątrz otworu powodowało to że ścianki silend-bloku były niedostępne, więc wycinąć się tego nie dało bo za środek - jak? Trzba było wybijać i to bardzo drastycznie przez co czesto cierpiał wahacz... Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 9 |
Data: Lipiec 20 2007 13:22:08 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Adam Koźbiał | > Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze tego wachacza W Golfie II z geometrii to można tylko zbieżność ustawić, do wymianywahacza nawet nie trzeba dotykać drążków i końcówek więc nie trzeba ustawiać Oj nie zgodzę się. Kąt nachylenia koła przedniego ustawia się poluzowując dwie śruby mocujące piastę do amortyzatora. Miałem tak ustawiane i wyraźnie widziałem, że po poluzowaniu tych śrub można (w niewielkim stopniu) regulować kąt nachylenia koła. Przy wymianie wachacza tych śrub się nie rusza, więc niby się zmienić nie powinna (ani kąt nachylenia koła ani zbieżność). Adam 10 |
Data: Lipiec 20 2007 13:45:17 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Mlody | Użytkownik "Adam Koźbiał" napisał w wiadomości Oj nie zgodzę się. W praktyce najczęściej wygląda to w ten sposób że przed skręceniem trzeba złapać za dół tarczy hamulcowej i pociągnąć ją do siebie żeby góra bardziej doszła do amortyzatora. Zakres regulacji jest na tyle nieduży że moim skromnym zdaniem jest to bezcelowe. Przy wymianie wachacza tych śrub się nie rusza, więc niby się zmienić nie Dokładnie. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 11 |
Data: Lipiec 20 2007 21:38:09 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Karolek |
Użytkownik "Adam Koźbiał" napisał w wiadomości Ja musialem odwrotnie :P Zakres regulacji jest na tyle nieduży że moim skromnym zdaniem jest to bezcelowe. Mylisz sie. Jak sie karoseria rozlazi (jak to mialo miejsce w moim starym golfie) to ta regulacja dawala mi szanse ustawic kolo prosto, bo inaczej mialem kola mocno na minusie co sie odbijalo na oponach niestety. Ruch na tych srubach niby nie wielki, ale efekty byly zauwazalne golym okiem. Karolek 12 |
Data: Lipiec 20 2007 12:58:36 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Mlody | Użytkownik "pluton" napisał w wiadomości Witam, Są i to całe dwa prawy i lewy z czego o ile dobrze pamiętam można je stosować zamiennie ;) Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 13 |
Data: Lipiec 20 2007 13:20:37 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: pluton | Jaki rodzaj zawieszenia ma Volkswagen Golf rocznik 88 ? Tzn. prawy i lewy po lewej i prawy i lewy po prawej ? PPL,PPP, PLP,PLL ? :)) Skoro mozna stosowac wymiennie, to jeszcze lepiej, mniej problemow. dzieki pozdrawiam pluton 14 |
Data: Lipiec 20 2007 13:43:05 | Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88 | Autor: Mlody | Użytkownik "pluton" napisał w wiadomości Tzn. prawy i lewy po lewej i prawy i lewy po prawej ? Prościej pisząć P=L Skoro mozna stosowac wymiennie, to jeszcze lepiej, mniej Dokładnie, właśnie za to lubię stare VW, proste do bólu :) Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona '82 VW 1300 mexican red ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" |
Re: Zawieszenie Golfa 88
Newsletter
Galerie zdjęć