Witam,
Jest sobie autko, miało uszkodzoną karoserię, jakieś mechaniczne uszkodzenia, wgłębienia itp, blacharz wyprostował te wgłębienia, ale został zdarty lakier i po kilku dniach stania bez lakierowania na zewnątrz, pojawił się rdzawy nalot. Jeśli teraz lakiernik oczyści te powierzchnie, wygładzi szpachlą i pomaluje lakierem to jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy w przyszłości? I po jakim czasie?
Pozdrawiam,
Grzegorz
| 2 | 
Data: Luty 26 2010 12:49:21 | 
| Temat: Re: Zdarcie lakieru i wystąpienie rdzy przed lakierowaniem | 
| Autor: Marcus Wright  | 
Użytkownik "GK"  napisał w wiadomości  
 Witam, 
Jest sobie autko, miało uszkodzoną karoserię, jakieś mechaniczne uszkodzenia, wgłębienia itp, blacharz wyprostował te wgłębienia, ale został zdarty lakier i po kilku dniach stania bez lakierowania na zewnątrz, pojawił się rdzawy nalot. Jeśli teraz lakiernik oczyści te powierzchnie, wygładzi szpachlą i pomaluje lakierem to jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy w przyszłości? I po jakim czasie? 
Pozdrawiam, 
Grzegorz 
 
Moje doświadczenia pokazują, że jak kolo zrobi to dobrze, to rdza nie wystąpi zbyt szybko. 
Inne doświadczenia pokazują,  że zazwczyaj po 1-2 latach zaczyna się pokazywać rdza. Widać to na jasnych lakierach głównie. :)
 | 3 | 
Data: Luty 26 2010 20:11:43 |  | Temat: Re: Zdarcie lakieru i wystąpienie rdzy przed lakierowaniem |  | Autor: kogutek  |  
Witam, 
Jest sobie autko, miało uszkodzoną karoserię, jakieś mechaniczne  
uszkodzenia, wgłębienia itp, blacharz wyprostował te wgłębienia, ale  
został zdarty lakier i po kilku dniach stania bez lakierowania na  
zewnątrz, pojawił się rdzawy nalot. Jeśli teraz lakiernik oczyści te  
powierzchnie, wygładzi szpachlą i pomaluje lakierem to jakie jest  
prawdopodobieństwo wystąpienia rdzy w przyszłości? I po jakim czasie? 
Pozdrawiam, 
Grzegorz 
 
Nie prawdopodobieństwo a pewność ze rdza będzie po następnej zimie. Technologia 
lakierowania powinna wyglądać tak. Oczyszczenie papierem, pomalowanie farbą 
podkładową epoksydową, szpachlowanie, szlifowanie papierem, jak równe to podkład 
epoksydowy, matowanie drobnym papierem, lakierowanie lakierem nawierzchniowym. 
Blacha ma dwie strony. Jak prostował to uszkodził zabezpieczenie antykorozyjne 
po drugiej stronie. Technologia podobna, szpachlować nie trzeba. Jak element 
styka się bezpośrednio z otoczeniem to jeszcze jakiś bitex na koniec. Przy tak 
zrobione naprawie  będzie to ostatnie miejsce w tym samochodzie w którym pojawi 
się rdza. Jak jest pewność że element był przez fabrykę cynkowany to na golą 
wyczyszczoną z rdzy blachę specjalny podkład - cynk w płynie czy jakoś tak się 
to nazywa. Ze starych preparatów poczciwy 70 procentowy Cynkal się nada. 
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 4 | 
Data: Luty 27 2010 08:18:17 |  | Temat: Re: Zdarcie lakieru i wystąpienie rdzy przed lakierowaniem |  | Autor: Jacek  |  
Prawdopodobieństwo wynosi 100% po 1-2 latach. 
Czas wystąpienia rdzy zależy od staranności wykonania roboty. Znam  
przypadki, gdzie wytrzymało pół roku i takie, gdzie ruda wyszła po 3 latach. 
Jacek 
 
  |  |  |