Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac?
1 | Data: Pa?dziernik 14 2009 15:29:14 |
Temat: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Autor: Rafal | Hej 2 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 17:38:50 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Gregory |
I tutaj moje pytanie:Na pewno się nie wysprzęgla, silnik napędza również układy wspomagania, czy to hamulców czy w większości kierownicy, wysprzęglie w zaistniałej sytuacji to największy błąd jaki można popełnić, tracisz możliwość panowania nad autem. Pozdrawiam 3 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 17:57:44 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Witam Na pewno się nie wysprzęgla, silnik napędza również układy wspomagania, Czasem jak czytam o takich problemach i ew. reakcjach to zastanawiam się czy kierowniki badz kierowniczki wiedza w ogole jak dziala samochod. Nie wiem po co wysprzeglac, przeciez to nawet nie jest zgodne ze zdrowym rozsadkiem, pewnie tez przy wpadnieciu w poslizg dusza pedal hamulca na maxa bo to wg nich logiczne.... ech... Czego ucza na kursach PJ? (pytanie retoryczne) -- Pozdrawiam VWojtas 4 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:41:39 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Ra | vwojtas pisze: Witamto pewnie doświadczenie wyniesione z kursów PJ. Jak auto zgaśnie co się zdarza w początkowej fazie to AFAIR auto "staje dęba" 5 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:52:38 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Ra pisze: Nie ma znaczenia nad czym się ten "znafca" zastanawia.Czasem jak czytam o takich problemach i ew. reakcjach to zastanawiamto pewnie doświadczenie wyniesione z kursów PJ. Jak auto zgaśnie co się zdarza w początkowej fazie to AFAIR auto "staje dęba" Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o której pisał autor, bo pozbawisz grupę swych bezcennych wypowiedzi). Po prostu pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz zapłon. Kołom jest naprawdę dość obojętne, co je gwałtownie zahamuje i zablokuje wywołując poślizg. -- Jotte 6 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:33:16 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: wyłącz zapłon. Kołom jest naprawdę dość obojętne, co je gwałtownie zahamuje i zablokuje wywołując poślizg. LOL. Rozumiem, że zimą *NIGDY* nie puszczasz gazu ze strachu przed zablokowaniem kół i *ZAWSZE* wysprzęglasz przed *KAŻDYM* zakrętem? ;) -- Pozdrawiam Adam Czajka 7 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:37:12 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Kłamiesz.pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagleRozumiem -- Jotte 8 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:47:29 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: W wiadomości Adam Czajka pisze: Ja jednak wkleję to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeś z mojej wypowiedzi: > LOL. Rozumiem, że zimą *NIGDY* nie puszczasz gazu ze strachu przed > zablokowaniem kół i *ZAWSZE* wysprzęglasz przed *KAŻDYM* zakrętem? ;) Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na koła napędzane przy wyłączeniu zapłonu kluczykiem i przy zdjęciu nogi z gazu. -- Pozdrawiam Adam Czajka 9 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:51:29 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Użytkownik "Adam Czajka" napędzane przy wyłączeniu zapłonu kluczykiem i przy zdjęciu nogi z gazu. Szkoda Twojego czasu, napisze Ci, że głupi jestes i sie nie znasz : -) -- Pozdrawiam VWojtas 10 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:57:56 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Szkoda Twojego czasu, napisze Ci, że głupi jestes i sie nie znaszTo napisałem o tobie. Nie każdy jest taki jak ty. -- Jotte 11 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:13:27 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Użytkownik "Jotte" <>> To napisałem o tobie. Nie każdy jest taki jak ty. Wg mnie masz rozdwojenie jaźni, typowy przykład dr. Jekyla i mr Hide'a. Po to jest grupa dyskusyjna zeby wymieniac swoje doswiadczenia i poglądy a nie wzajemnie sie obrazac. Jak dla mnie nic nie wniosłes do dyskusji oprócz pyskówki na poziomie bazaru, co wiecej, starasz się udowodnic innym jaki to jestes elokwętny i inteligentny. Mam wrażenie ze w domu boisz się poprosić o dolewke zupy, a usnet traktujesz jak kibel i miejsce to spuszczenia swoich frustracji. Jak dla mnie EOT, naprawde szkoda czasu na dalszą rozmowę z Tobą, nie będe się zniżał do Twojego poziomu i obrzucał Cie błotem. Wiecej tolerancji i zadowolenia z zycia. -- Pozdrawiam VWojtas 12 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:26:04 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Po to jest grupa dyskusyjna zeby wymieniac swoje doswiadczenia i poglądyOwszem, ale trzeba je najpierw mieć i musza mieć one jakąś sensowną wartość. Najlepiej, żeby nie były głupie, którą to radę (po przejrzeniu twoich "wypowiedzi") szczególnie ci polecam. a nie wzajemnie sie obrazac.Szczerość uważasz za obrazę zawsze, czy tylko jak ci mówić prawdę? Jak dla mnie nic nie wniosłes do dyskusji oprócz pyskówki na poziomie bazaru, co wiecej, starasz się udowodnic innym jaki to jestes elokwętny i inteligentny.Ponieważ nie jesteś ani elokwentny ani inteligentny więc pewnie dążęnie do udowadniania tego innym przypisujesz wszystkim. Niemniej to ty się do mnie przypieprzyłeś z głupimi gadkami i dostałeś odprawę jak gówniarz. I tak ma być. Mam wrażenieTwoje wrażenia nie są ważne, zostawimy te zwierzenia. Jak dla mnie EOTTwoja sprawa, mnie to wisi. naprawde szkoda czasu na dalszą rozmowę z Tobą, nieTy nikogo niczym nie możesz obrzucić. Ty tylko coś tam poszczekujesz. Wiecej tolerancji i zadowolenia z zycia.Więcej rozumu, dojrzałości i wiedzy. -- Jotte 13 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:49:53 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Użytkownik "Jotte" 14 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:07:09 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Jestes naprawdeNie masz honoru, synu? Nie umiesz dorzymać prostego słowa? Miał być z twojej strony EOT, i co? Zarzucasz mi brak doswiadczenia, skad mozesz wiedziec ile mamNie wiem i tego nie dociekam. Po prostu oceniam głupoty, które wypisujesz, prymitywny styl wypowiedzi, brak logiki, pseudorozumowanie i prostackie zacietrzewienie. Jesli masz jakiekolwiek doświadczenie, a piszesz takie bzdety to tym gorzej o tobie świadczy, bo durnemu szczawiowi można jeszcze dać przez chwilę taryfę ulgową. Staremu durniowi nie bardzo. Przypieprzyłem się do CiebieNo i dostałeś po uszach, jak gówniarz. Ale przypieprzyć się miałeś prawo - pisząc na publiczną grupę poddałem swoje zdanie publicznej ocenie, nawet takich jak ty. Nadal nie udowodniłes grupie jaka jest zaleznosc w sytuacji kiedy nacisniesz sprzedło lub nie a tym ze wpadniesz poślizg.Nie mam zdrowia naprawdę, do takich bezmyślnych tumanów. Spróbuję raz jeszcze - nic nie pisałem o wciśnięciu sprzegła przed poślizgiem. Pisałem o możliwym poślizgu w wyniku nagłego zgaśnięcia silnika na śliskiej nawierzchni przy dużej szybkości. I dosyć na tym. Nie prowadzę zajęć wyrównawczych dla upośledzonych. -- Jotte 15 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:18:34 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Ale żenada, chyba jestes z Pisu oni mają taką samą merytorykę jak ty. 16 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:25:42 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Bede konsekwentny, EOTRównie dobrze możesz obiecywać, że zmądrzejesz... No to bądź wreszcie konsekwentny i sp.... to znaczy - spadaj. -- Jotte 17 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:59:59 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Ależ wklejaj co tylko zechcesz.Ja jednak wklejęRozumiemKłamiesz. to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeśTo nie żeby niewygodne. Ja po prostu nie uważam za sensowne polemizowanie na poziomie proponowanym przez debilne gadki typu, "rozumiem, że...", "twierdzisz, że..." itp. Po diabła tracić czas na samowystarczalnych? Sam coś stwierdzi, włoży w usta (klawiaturę) komuś i jeszcze oczekuje odpowiedzi. No to daję na jaką zasługuje albo żadnej. Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji: http://www.gandalf.com.pl/b/szybkosc-bezpieczna/ Autor wciąż żyje, być może uda się komuś nawiązać polemikę, choc piszącym głupoty i zadającym durne pytania kiepsko wróżę. -- Jotte 18 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:33:27 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: Ależ wklejaj co tylko zechcesz.Ja jednak wklejęRozumiemKłamiesz. Nie potrzebne mi do tego czyjekolwiek pozwolenie, szczególnie twoje. to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeśTo nie żeby niewygodne. Ja po prostu nie uważam za sensowne polemizowanie na poziomie proponowanym przez debilne gadki typu, "rozumiem, że...", "twierdzisz, że..." itp. Po diabła tracić czas na samowystarczalnych? Sam coś stwierdzi, włoży w usta (klawiaturę) komuś i jeszcze oczekuje odpowiedzi. No to daję na jaką zasługuje albo żadnej. Czekaj czy to nie twoje słowa: "Po prostu pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz zapłon. Kołom jest naprawdę dość obojętne, co je gwałtownie zahamuje i zablokuje wywołując poślizg", albo te "[Co sie wtedy moze stac?] Jak ślisko to np. gwałtowny, niekontrolowany poślizg", albo te "Ja dodaję, że to następuje na śliskiej nawierzchni. Gwałtowny, niekontrolowany poślizg jest niezwykle prawdopodobny. Jeśli naprawdę szybko kierowca zdąży wysprzęglić aby nic nie blokowało kół to może da radę wyprowadzić"? Uważasz, że w podanej sytuacji nastąpi blokada kół, więc mam prawo wnioskować, że unikasz takich sytuacji. Ergo "Rozumiem, że zimą *NIGDY* nie puszczasz gazu ze strachu przed zablokowaniem kół i *ZAWSZE* wysprzęglasz przed *KAŻDYM* zakrętem?". Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. Ja wiem co się stanie. Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i z premedytacją doprowadzam do takich sytuacji, w których w silniku przestaje zachodzić zapłon paliwa, a ja go wtedy nie wysprzęglam. Robię to na wszelkich rodzajach nawierzchni, również tych śliskich. Powiem więcej, że wiele razy pomogło mi to w zapanowaniu nad pojazdem właśnie na śliskich nawierzchniach. Pytanie czy ty wiesz co piszesz? BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji: Twierdzisz że autor napisał tam to co sugerujesz? Podaj cytat. -- Pozdrawiam Adam Czajka 19 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:52:17 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: To nie jest pozwolenie, tylko pouczenie.Nie potrzebne mi do tego czyjekolwiek pozwolenie, szczególnie twoje.Ależ wklejaj co tylko zechcesz.Ja jednak wklejęRozumiemKłamiesz. Teraz dostaniesz kolejne: "niepotrzebne" pisze się razem. Maturę zdał, czy kupił? To nie umiesz przeczytać kto to napisał?Czekaj czy to nie twoje słowa:to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeśTo nie żeby niewygodne. Ja po prostu nie uważam za sensowne polemizowanie na poziomie proponowanym przez debilne gadki typu, "rozumiem, że...", "twierdzisz, że..." itp. Po diabła tracić czas na samowystarczalnych? Sam coś stwierdzi, włoży w usta (klawiaturę) komuś i jeszcze oczekuje odpowiedzi. No to daję na jaką zasługuje albo żadnej. Uważasz, że w podanej sytuacji nastąpi blokada kół, więc mam prawoMasz prawo wnioskować co ci się podoba. Masz prawo nawet sądzić, że wnioskujesz. I tak trzymaj. Ergo "Rozumiem, że zimą *NIGDY*To już - jeśli zauważyłeś - pisałeś, ale o co ci właściwie chodzi? Ahaaaa...Ja wiem co się stanie.Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. Ciekawy przypadek, ciekawy... Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i zNie ma się za bardzo czym chwalić. Ja też tak robię. Z premedytacją doprowadzam do sytuacji, w której w silniku przestaje zachodzić zapłon paliwa i robię to na różnych nawierzchniach. Następnie, sprawdzam czy parkując nie utrudniłem komuś wyjazdu, wyłączam światła, odpinam pasy i wysiadam. Powiem więcej, że wiele razy pomogło mi to w zapanowaniu nad pojazdemGratuluję. Pytanie czy ty wiesz co piszesz?Olewam pytanie. Nic się nie uczysz. Z debilnymi tekstami nie dyskutuję - pisałem przecież.BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji:Twierdzisz że autor napisał tam to co sugerujesz? Podaj cytat. Spadaj, kup sobie, będziesz wiedział. -- Jotte 20 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:39:44 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: W wiadomości Adam Czajka pisze: Tak, popełniłem błąd, a teraz cytaty, sam tego chciałeś czepiając się po chamsku: "przędkości", "musza", "dążęnie", "choc", "choćnie", "postepowanie", "zgasna", "mnie to wisi". O nieumiejętnym stosowaniu znaków interpunkcyjnych, podstawowych błędach gramatycznych ect. nie wspomnę. I jak tam twoja matura? To nie umiesz przeczytać kto to napisał? Jesteś żenujący. Ergo "Rozumiem, że zimą *NIGDY*To już - jeśli zauważyłeś - pisałeś, ale o co ci właściwie chodzi? Skoro twierdzisz, że wyłączenie zapłonu na śliskiej nawierzchni prowadzi do zablokowania kół i niekontrolowanego poślizgu, to sądzę że tego nie robisz. A skoro wyłączenie zapłonu i odcięcie paliwa przez komputer przy odpuszczeniu gazu powoduje identyczne zachowanie się silnika, to znaczy że również musisz unikać hamowania silnikiem. Szczególnie na śliskiej nawierzchni i tym bardziej w zakręcie, więc moje pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Ahaaaa...Ja wiem co się stanie.Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. Czyli jednak nie masz pojęcia o tym co się wtedy dzieje z silnikiem i z samochodem. Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i zNie ma się za bardzo czym chwalić. Ja też tak robię. Z premedytacją doprowadzam do sytuacji, w której w silniku przestaje zachodzić zapłon paliwa i robię to na różnych nawierzchniach. Następnie, sprawdzam czy parkując nie utrudniłem komuś wyjazdu, wyłączam światła, odpinam pasy i wysiadam. Wielce chwalebne ;) A coś w temacie? Powiem więcej, że wiele razy pomogło mi to w zapanowaniu nad pojazdemGratuluję. Nie ma czego, spróbuj się tego nauczyć, to jest przydatne. Pytanie czy ty wiesz co piszesz?Olewam pytanie. Czyli jednak nie wiesz. Nic się nie uczysz. Z debilnymi tekstami nie dyskutuję - pisałem przecież.BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji:Twierdzisz że autor napisał tam to co sugerujesz? Podaj cytat. Hamuj swój język chamie. Podaj cytat lub milcz. -- Pozdrawiam Adam Czajka 21 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:55:30 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: No i widzisz, stolcu, jak się w końcu obnażyłeś?Nic się nie uczysz. Z debilnymi tekstami nie dyskutuję - pisałemHamuj swój język chamie. Podaj cytat lub milcz. Mówiąca kupa... -- Jotte 22 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:45:49 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Piotr Czyż | Jotte pisze: Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i z premedytacją doprowadzamNie ma się za bardzo czym chwalić. Ja też tak robię. Z premedytacją Masz lokomotywę, czy jakieś palenisko zamiast silnika. Taki normalny samochód "zapala" się jakieś kilkaset razy na minutę i jakoś nie ma z tym problemu. Zgadnij co się dzieje, jak zdejmujesz nogę z gazu.... -- Piotr Czyż 23 |
Data: Pa?dziernik 18 2009 20:51:20 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Piotr Czyż Zgadnij co się dzieje, jak zdejmujesz nogę z gazu....Przestaje parzyć... ? ;) -- Jotte 24 |
Data: Pa?dziernik 18 2009 04:28:26 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: | .. Nic się nie uczysz. Z debilnymi tekstami nie dyskutuję - pisałem przecież.Po co pyskujesz do człowieka, który na różny sposób usiłuje ci wytłumaczyć, że nic bardzo złego nie może się stać w opisywanej sytuacji i że wynika to wprost z zasady działania samochodu napedzanego silnikiem spalinowym za pośrednictwem skrzyni biegów? Przecież podał ci prosty przykład - zdjęcie nogi z gazu przy obrotach przekraczających prędkość odcięcia paliwa dla danego typu samochodu jest równoważne wyłączeniu napędu silnika. Na pewno silnik nie zablokuje kół jadą na wysokim biegu i z dużą prędkością (a o tym była mowa). Jeśli już zadajesz pytanie, to miej cierpliwość wysłuchać odpowiedzi. Pozdrawiam eol -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 25 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 12:03:24 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jotte pisze: Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. W obu przypadkach silnik nie jest zasilany, a napędzają go wyłącznie koła, więc oczywiście, nie ma żadnej różnicy. Zwłaszcza w samochodach w których jest odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem, czyli praktycznie wszystkich współczesnych. Bo w tych b.starych gaźnikowych bywało jeszcze że podawane ciut-ciut paliwa odpowiadającego za bieg jałowy, ale już np. łada miała odcięcie. JW 26 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 23:27:24 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: jerzu | On Wed, 14 Oct 2009 18:52:38 +0200, "Jotte" Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o której pisał Ale taki sam efekt daje zdjęcie nogi z pedału gazu. Wpadasz wtedy automatycznie w poślizg? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 27 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 23:31:07 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości jerzu Jakie tam automatycznie.Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o której pisałpo czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz W pewnych warunkach _możesz_ utracić przyczepność i tyle. -- Jotte 28 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 08:26:56 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-10-14 23:31, *Jotte* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Cyt:Jakie tam automatycznie.Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o którejpo czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz "Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o której pisał autor, bo pozbawisz grupę swych bezcennych wypowiedzi). Po prostu pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz zapłon. Kołom jest naprawdę dość obojętne, co je gwałtownie zahamuje i zablokuje wywołując poślizg." To po co było to pisać? -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 29 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:51:15 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Piotr Czyż | Jotte pisze: Jakie tam automatycznie. To teraz przeczytaj raz jeszcze początek wątku i odpowiedz sobie na pytanie co złego ci się stanie jak zdejmiesz nogę z gazu przy 130km/h. Zachowujesz się jak neofita - mam wrażenie, że jeździsz od miesiąca, a wiedzę czerpiesz z książek, nie mając żadnej wiedzy o działaniu silnika. -- Piotr Czyż 30 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 00:45:47 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Piotr Czyż Pozwolisz, że twoje wrażenia zlekceważę?Jakie tam automatycznie.To teraz przeczytaj raz jeszcze początek wątku i odpowiedz sobie na -- Jotte 31 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 01:25:06 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 00:45:47 +0200, Jotte napisał(a): To teraz przeczytaj raz jeszcze początek wątku i odpowiedz sobie naPozwolisz, że twoje wrażenia zlekceważę? Pozwolimy Ci się pogrązać dalej, cieciu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 32 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 01:37:28 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Płaszczyca Pozwolimy Ci się pogrązać dalej, cieciu.Płaszczyca, to znowu ty i tutaj też? Witaj, stary kretynie! -- Jotte 33 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 19:06:57 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 01:37:28 +0200, Jotte napisał(a): Pozwolimy Ci się pogrązać dalej, cieciu.Płaszczyca, to znowu ty i tutaj też? Tutaj, to Ty jesteś gościem i efemerydą. I dziękuję za potwierdzxenie (kolejne), że Twoje słowa są gówno warte. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 35 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 09:12:09 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Wed, 14 Oct 2009 18:52:38 +0200, Jotte napisał(a): Nie ma znaczenia nad czym się ten "znafca" zastanawia. Efekt będzie identyczny jak przy zdjęciu nogi z gazu. Jaki w tym problem? Ja bardzo często jadąc po mokrej kostce zdejmuję nogę z gazu - nic straszne się nie dzieje. -- Pozdrawiam, Przemek 38 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 13:16:42 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski | Mirek Ptak pisze: Dnia 2009-10-15 09:54, *Jan Strybyszewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Masz zepsuty samochod jak u ciebie silnik bez paliwa trzyma powyzej 1700 az do zahamowania do zera. 39 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:18:22 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-10-15 13:16, *Jan Strybyszewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: To nie jest to samo. Nie wiem kto wymyslij te porownanie ale jest Powoli zaczynam Cie podejrzewać o trolling - i oby tak było ;). Jeśli silnik ma obroty powyżej około 1700 rpm i nie jest wysprzęglony, to po zdjęciu nogi z pedału przyspieszania dopływ paliwa do silnika jest odcinany. Silnik się nie zatrzymuje, bo nadal jest napędzany kołami poprzez półosie i skrzynię biegów - wtedy zachodzi to straszne zjawisko zwane hamowaniem silnikiem. Kiedy to hamowanie (ewentualnie wspomagane hamulcem) spowoduje, że obroty spadną poniżej tej granicy 1700 rpm (te "graniczne" obroty się różnią trochę w zależności od producenta) dopływ paliwa jest przywracany. Podobnie dzieje się po wciśnięciu sprzęgła no i oczywiście dodaniu gazu. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 40 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:20:07 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski |
Powoli zaczynam Cie podejrzewać o trolling - i oby tak było ;). Po odcieciu zaplonu a dokladnie zasilania wylaczane jest tez pare innych rzeczy zwiazanych z silnikiem czyz nie ? Dobra nie ma sensu dalszej dyskuzji moim zdaniem wylaczenie zaplonu bedzie zuplenie czym innym niz zdjecie nogi z gazu. 41 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:30:00 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jan Strybyszewski pisze:
Związanych z jego kręceniem się, oporami ruchu? Na przykład co? Dobra nie ma sensu dalszej dyskuzji moim zdaniem wylaczenie zaplonu bedzie zuplenie czym innym niz zdjecie nogi z gazu. No skoro nie masz zamiaru zdania swego uzasadniać, to faktycznie trudno to nazwać dyskusją. JW 42 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 06:40:22 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: WS | On 15 Paź, 15:30, Jakub Witkowski wrote: Związanych z jego kręceniem się, oporami ruchu? Na przykład co? na sile mozna by pewnie cos znalezc... np. elektrycznie sterowana przepustnica... po odjeciu gazu powinna sie zamknac, przy odcieciu zasilania moze zostac otwarta - czyli silnik bedzie troszeczke slabiej hamowal ;) WS 43 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:51:55 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | WS pisze: On 15 Paź, 15:30, Jakub Witkowski wrote: hehe dokładnie to dopisałem :) JW 44 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:55:13 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: kamil |
WS pisze: Raczej troszeczke lepiej, jesli dodatkowo bedzie dostawal powietrze do kompresowania przy kazdym ruchu tloka. ;) Pozdrawiam Kamil 45 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 16:16:13 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | kamil pisze: "Jakub Witkowski" wrote in message Ale to się kompensuje w suwie wydechu gdy spręzone powietrze go "napędza" :) Z drugiej strony przy zamkniętej przepustnicy przy ssaniu trzeba pokonać podciśnienie, ale przy suwie "kompresji" działa ono w drugą stronę ciągnie tłok - i chyba też chyba wychodzi się na zero :) JW 46 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 16:22:06 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jakub Witkowski pisze: w suwie pracy - oczywiście...Raczej troszeczke lepiej, jesli dodatkowo bedzie dostawal powietrze do kompresowania przy kazdym ruchu tloka. ;) JW 47 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 07:59:32 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-10-15 15:20, *Jan Strybyszewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Z punktu widzenia możliwości wystąpienia poślizgu to zupełnie to samo - może być jedynie problem ze wspomaganiem kierownicy (hamulców będzie działać nadal). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 48 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 19:07:26 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 07:59:32 +0200, Mirek Ptak napisał(a): Z punktu widzenia możliwości wystąpienia poślizgu to zupełnie to samo - Jesli wspomaganie kierownicy hydrauliczne, to działać będzie nadal. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 49 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 00:18:04 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Mirek Ptak Zapłon "dostaje" :) - paliwa nie (powyżej pewnych obrotów ~1700)Pytanie. Silnik benzyna, wtrysk jednopunktowy, zdjęcie nogi z gazu. Czy dochodzi do całkowietego odcięcia paliwa? Jeśli tak, to co się stanie jeśli po jego odcięciu nastąpi wysprzęglenie (silnik zdechnie?)? -- Jotte 50 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 01:27:03 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 00:18:04 +0200, Jotte napisał(a): Pytanie. W większosci samochodów, jesli obroty silnika są powyżej obrotów biegu jałowego - to tak. Jeśli tak, to co się stanie jeśli po jego odcięciu nastąpi wysprzęglenie Silnik się bedzie kręcił dalej, wykorzystując energię kinetyczną wału i koła zamachowego, zmniejszając swoje obroty. Kiedy obroty spadną do obrotów biegu jałowego ECU silnika wznowi dostawę paliwa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 51 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 08:13:12 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-10-16 00:18, *Jotte* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Zapłon "dostaje" :) - paliwa nie (powyżej pewnych obrotów ~1700)Pytanie. Tak Jeśli tak, to co się stanie jeśli po jego odcięciu nastąpi wysprzęglenie Nie obroty szybko spadną poniżej tych np. 1700 rpm i paliwo zacznie być ponownie podawane (przed całkowitym zatrzymaniem silnika oczywiście). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 52 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 16:52:27 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Mirek Ptak Spróbowałem to dziś zaobserwować na obrotomierzu - bez sukcesu.TakZapłon "dostaje" :) - paliwa nie (powyżej pewnych obrotów ~1700)Pytanie. Po zdjęciu nogi z gazu i za chwilę wciśnięciu sprzęgła obroty plasują się ~1500 (nie spadają poniżej nawet na moment, pewnie dla podtrzymania wspomagania. Przyznam, że nigdy na to nie zwracałem uwagi. Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewną oszczędność dawało dojeżdżanie np. do świateł na luzie. Obecnie przy układach wtryskowych w tym samym celu dojeżdżamy na biegu. A jak to jest w przypadkuj instalacji LPG (2 gen.)? Ma to w ogóle jakieś znaczenie? -- Jotte 53 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 16:36:59 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Massai | Jotte wrote: W wiadomości Mirek Ptak Najpierw rozgrzej silnik. Wtedy będa spadać do prawidłowych, jałowy zazwyczaj ma między 600 a 800.
Nie tyle "przy układach wtryskowych" tylko właśnie ze względu na to że komputer odcina dopływ paliwa, gdy stwierdza że kierowca "hamuje silnikiem", czyli odpuszcza gaz przy wyższych obrotach. -- Pozdro Massai 54 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 18:50:27 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Massai pisze: Rozgrzany. Jałowe normalnie (auto stoi) ~800 i trzymaja się stabilnie. Ale jeśli wysprzęglę w czasie jazdy to jest jak pisałem. Powoli spadają wraz z utratą prędkości ale nie liniowo tylko dopiero jak jest blisko zatrzymania. Jeśli prędkość była spora to nawet po zatrzymaniu mają przez chwilę ponad 1k i dopiero stabilizują się na 800. W ASO twierdzą, że tak ma być.Najpierw rozgrzej silnik. Wtedy będa spadać do prawidłowych, jałowyNie obroty szybko spadną poniżej tych np. 1700 rpm i paliwo zacznieSpróbowałem to dziś zaobserwować na obrotomierzu - bez sukcesu. OK, nawet bezkomputerowy poldolot Caro miał taki "oszczędzacz" elktroiglicowy, ale jak to wygląda na LPG 2gen.?Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewnąNie tyle "przy układach wtryskowych" tylko właśnie ze względu na to że -- Jotte 55 |
Data: Pa?dziernik 17 2009 00:14:49 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:50:27 +0200, Jotte napisał(a): OK, nawet bezkomputerowy poldolot Caro miał taki "oszczędzacz" Na dobrej tak samo, na Twojej - inaczej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 56 |
Data: Pa?dziernik 20 2009 17:49:02 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 16 Oct 2009 18:50:27 +0200, w "Jotte" OK, nawet bezkomputerowy poldolot Caro miał taki "oszczędzacz" Zależy od instalacji. Musisz mieć zamontowany taki "dzynks". Nie pamiętam już jak się nazywa. Google :) 57 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 19:08:16 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 16:52:27 +0200, Jotte napisał(a): Nie obroty szybko spadną poniżej tych np. 1700 rpm i paliwo zacznie byćSpróbowałem to dziś zaobserwować na obrotomierzu - bez sukcesu. Jaki masz samochód? Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewną oszczędność Różnie. Zależy od instalacji, moja na przykład zubaża mieszankę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 58 |
Data: Pa?dziernik 17 2009 14:28:11 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: PcmOL | .... Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewną oszczędność dawało dojeżdżanie np. do świateł na luzie. Obecnie przy układach wtryskowych w tym samym celu dojeżdżamy na biegu. A jak to jest w przypadkuj instalacji LPG (2 gen.)? Ma to w ogóle jakieś znaczenie? Znaczenie jest takie, że oszczędność wynika z zasad fizyki pana N. i niewiele zależy od rodzaju zasilania silnika. Każde wymuszone wytracanie energii kinetycznej obiektu, który za chwilę będzie przyspieszany, czyli w szczególnym przypadku, pojazdu, w efekcie powoduje wzrost ujemnego bilansu energetycznego. Bez znaczenia jest, czy energia kinetyczna zamienia się w ciepło skutkiem tarcia klocków o tarcze, czy wytracana jest na bezproduktywne sprężanie i grzanie zassanego powietrza. Energetyczny skutek hamowania hamulcem i silnikiem spalinowym jest identyczny i, w praktyce, powoduje stratę. W zwiazku z powyższym, dojezdżanie na luzie jest zwykle sposobem ekonomiczniejszym, gdzie stratą jest jedynie koszt utrzymania jałowej pracy silnika. Proszę sobie policzyć. To raz. Dwa, wyłączenie zasilania silnika przy prędkości 130km/h na najwyższym biegu, nie poda na koła napędowe ujemnego momentu wyższego co do wartości bezwzględnej, niż dodatni moment konieczny do napędzania pojazdu z ww. prędkością 130km/h. W związku z tym, zakładając stałość przyczepności i praktycznie osiągany współczynnik aerodynamiczny, prędkość będzie zmniejszać się, głównie wskutek działania oporów otaczających pojazd gazów, a poślizg nie nastąpi. Gdyby miał nastąpić, dokonało by się to już podczas napędzania pojazdu z założoną predkością. To też można sobie wyliczyć, zamiast bić pianę. 59 |
Data: Pa?dziernik 17 2009 15:30:13 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Kocureq | PcmOL pisze: Dwa, wyłÄ czenie zasilania silnika przy prÄdkoĹci 130km/h na najwyższym biegu, nie poda na koła napÄdowe ujemnego momentu wyższego co do wartoĹci bezwzglÄdnej, niż dodatni moment konieczny do napÄdzania pojazdu z ww. prÄdkoĹciÄ 130km/h. W zwiÄ zku z tym, zakładajÄ c stałoć przyczepnoĹci i praktycznie osiÄ gany współczynnik aerodynamiczny, prÄdkoć bÄdzie zmniejszaÄ siÄ, głównie wskutek działania oporów otaczajÄ cych pojazd gazów, a poĹlizg nie nastÄ pi. Gdyby miał nastÄ piÄ, dokonało by siÄ to już podczas napÄdzania pojazdu z założonÄ predkoĹciÄ . To też można sobie wyliczyÄ, zamiast biÄ pianÄ. O, brzmi sensownie. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 62 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 13:17:19 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski | Przemysław Bernat pisze: Dnia Thu, 15 Oct 2009 09:54:22 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a): I te 1800rpm rozumiem masz przez 12minut od zdjecia nogi z pedalu ? 63 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 12:06:10 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jan Strybyszewski pisze: Przemysław Bernat pisze: Oczywiśce że nie dostaje paliwa, a fakt pojawiania się iskierki w cylindrze (benzyna) nie ma żadnego znaczenia. JW 64 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 13:17:42 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski | Jakub Witkowski pisze:
Ile czasu nei dostaje paliwa i dlaczego nie ma to ZNACZENIA w tej sytuacji
65 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:38:50 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jan Strybyszewski pisze: Jakub Witkowski pisze: Nie dostaje paliwa przez tak długi czas, aż zwolni do prędkości obrotowej, przy której sterownik zaczyna znów podawać. Ta prędkość to typowo 1000-1500rmp. Łatwo więc obliczyć, że jeśli jedziesz przykładowo 130km/h i masz obroty około 4k/min, to po puszczeniu pedału gazu, aż do prędkości około 30-50km/h samochód zwalnia bez podawania paliwa. Dokładnie tak samo jakbyś po prostu na ten czas odciął zapłon. Jak długo to potrwa? A bo ja wiem - zależy od pojazdu. Pewnie kilkanaście s. Co więcej, moment przywrócenia zasialnai przy niskich obrotach daje się dość wyraźnie wyczuć (o ile ktoś ciut tego wyczucia posiada). JW 66 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:50:47 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jakub Witkowski pisze: Jan Strybyszewski pisze: Mała poprawka dla czepialskich - nie "dokładnie" a tylko w przybliżeniu tak samo. Bowiem samo odcięcie zapłonu nie zamyka przepustnicy. A zamknięta przepustnica oznacza większy opór. Zatem samochód trochę *silniej* hamuje przy zwykłym zdjęciu nogi z gazu (i zamknięciu przepustnicy), niż po odcięciu zapłonu bez poruszenia przepustnicą. JW 67 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 17:34:41 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Massai | Jakub Witkowski wrote: Jan Strybyszewski pisze: No cóż, słyszałem o problemach z utrzymaniem toru jazdy w viperach (przynajmniej pierwszych), po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu na wyższych obrotach. Po prostu silnik rodem z vana stawiał takie opory że ten w stosunkowo lekki samochód (jak na 8 litrów w garach) się zaczynał ciut ślizgać... Ale wiadomo, to ekstremalna sytuacja. -- Pozdro Massai 68 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 17:55:39 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Przem | Rafal wrote: Hej Odpowiadajac inaczej niz kolega powyzej - nic sie nie stanie. Mozesz nawet w sprawnym aucie wylaczyc elektryke kluczykiem i silnikowi to nie zaszkodzi - tloki dalej beda sobie chodzic w cylindrach az do zatrzymania. -- Pozdrawiam Przem 69 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:37:45 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: lublex | Użytkownik "Przem" napisał Odpowiadajac inaczej niz kolega powyzej - nic sie nie stanie. No, może co najwyżej zablokować kierownicę, a czy siknikowi coś się stanie? to zależy czym i w co wówczas przywali. pozdr lublex 70 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 10:45:38 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: WS | On 14 Paź, 19:37, "lublex" wrote: No, może co najwyżej zablokować kierownicę, a czy siknikowi coś się stanie? bez przesady... kierownica blokuje sie dopiero po wyjeciu kluczyka ;) sam kiedys mialem problem - najprawdopodobniej z jakims luzujacym sie rzewodem od czujnika i komp przestawial sie w tryb awaryjny (zapalala sie kontrolka "check engine") aby ja skasowac w czasie jazdy - bo mnie strasznie denerwowala ;) wylaczalem silnik na kilka sekund (oczywiscie jadac na biegu z jakimis sensownymi obrotami) po czym wlaczalem zaplon - a Astrze F pomagalo ;) - wylaczenia i wlaczenia zaplonu nie dalo sie odczuc.... WS 71 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:50:26 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: lublex | Użytkownik "WS" napisał w wiadomości On 14 Paź, 19:37, "lublex" wrote: Dlatego napisałem, że "może", a to w kontekście tych, nieco starszych konstrukcji, w których nie trzeba wyjmować kluczyka :( pozdr lublex 73 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:04:15 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Rafal Normalnie sobie jade (cale szczescie ze stalo sie to w korku - predkosc okJak ślisko to np. gwałtowny, niekontrolowany poślizg. Z gorszych rzeczy - przestanie działać ogrzewanie/klimatyzacja/radio itp., a wysprzęglenie nic na to nie pomoże. :) -- Jotte 74 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:20:01 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas |
Jak ślisko to np. gwałtowny, niekontrolowany poślizg. Czy Ty w ogole wiesz o czym piszesz? Skoro zdechła mu elektronika, to jakie radio, jaka klima? I jaki poslizg? To juz totalnie bez sensu .. -- Pozdrawiam VWojtas 75 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:39:50 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Ja tak, ale ty masz z tym wyraźny kłopot.Jak ślisko to np. gwałtowny, niekontrolowany poślizg.Czy Ty w ogole wiesz o czym piszesz? Skoro zdechła mu elektronika, to jakie radio, jaka klima?Musisz dłużej myśleć przed napisaniem i wysłaniem postu, ew. kogoś poprosić o pomoc w zrozumieniu czytanej treści. -- Jotte 76 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:47:40 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas |
Musisz dłużej myśleć przed napisaniem i wysłaniem postu, ew. kogoś W sumie to wiedzialem, ze bedzie taka odpowiedz, bez merytorycznego uzasadnienia swoich racji. Udowodnij mi zatem jaki ma wpływ zgasniecie silnika na wpadniecie w poslizg z wcisnietym sprzeglem badz bez? A jak to bedzie automat to wpadnie czy nie wpadnie w poslizg? Czekam na odpowiedz. -- Pozdrawiam VWojtas / 77 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 16:49:01 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: to | vwojtas wrote: W sumie to wiedzialem, ze bedzie taka odpowiedz, bez merytorycznego A jaki wpływ na poĹlizg ma hamowanie na zakrÄcie? -- cokolwiek 78 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:55:22 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-14, vwojtas wrote: W sumie to wiedzialem, ze bedzie taka odpowiedz, bez merytorycznego To ja już siÄ nie dziwiÄ, że nie wiesz czego uczÄ na kursie na prawo jazdy... Krzysiek Kiełczewski 79 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:59:56 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w On 2009-10-14, vwojtas wrote: Nadal mnie nie przekonałeś. Oczywiscie pomijam sytuacja ze jedziemy po lodzie, wtedy nic nie pomaga, ale jak sie ma wcisniecie sprzegła do wpasniecia w poślizg? uwielbiam odpowiedzi ktore nic nie wnosza do dyskusji 80 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:07:03 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Może mu nie zależy, może nie warto?Nadal mnie nie przekonałeś.Udowodnij mi zatem jaki ma wp3yw zgasniecie silnika na wpadniecie w poslizgTo ja już się nie dziwię, że nie wiesz czego uczą na kursie na prawo Oczywiscie pomijam sytuacja ze jedziemy po lodzie, wtedy nic nie pomaga,Owszem, pomaga. Chętnie dowiedziałbym się, że pomijasz sytuację kiedy wsiadasz za kółko. Zawsze - nie tylko jak droga oblodzona. ale jak sie ma wcisniecie sprzegła do wpasniecia w poślizg?A ja nonsensowne pytania. -- Jotte 81 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:54:30 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-10-14, vwojtas wrote: Udowodnij mi zatem jaki ma wp3yw zgasniecie silnika na wpadniecie w Rozmówcy Ci siÄ mylÄ . Oczywiscie pomijam sytuacja ze jedziemy po lodzie, wtedy nic nie pomaga, ale Dokładnie to samo co i na lodzie. Krzysiek Kiełczewski 82 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 18:58:59 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Że 2+2=4 też mi sie nie chce uzasadniać.Musisz dłużej myśleć przed napisaniem i wysłaniem postu, ew. kogoś poprosić o pomoc w zrozumieniu czytanej treści.W sumie to wiedzialem, ze bedzie taka odpowiedz, bez merytorycznego uzasadnienia swoich racji. Udowodnij mi zatem jaki ma wpływ zgasniecie silnika na wpadniecie wTym razem się jeszcze doczekasz, choćnie zasługujesz. Radziłem ci - niech ci ktoś pomoże w zrozumieniu czytanego tekstu. Wróćmy zatem powoli do treści opisanej przez wątkosprawcę. Elektryka pada przy prędkości 130 km/h, silnik gaśnie. Ja dodaję, że to następuje na śliskiej nawierzchni. Gwałtowny, niekontrolowany poślizg jest niezwykle prawdopodobny. Jeśli naprawdę szybko kierowca zdąży wysprzęglić aby nic nie blokowało kół to może da radę wyprowadzić. Nieco większą szansę mają kierujący dwusuwowymi Trabantami i Syrenami (wolne koło). -- Jotte 83 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:04:47 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas |
Wiesz co pieprzysz bez sesnu. Co ma ci blokowac te koła? Silnik nie stawia takiego oporu zeby zblokowac kola.Jak jedziesz w deszczu i zdejmiesz noge z gazu to wpadasz w poślizg? Wez sie zasatanów nad tym co piszesz. Tak jak napisałem wczesniej pomijam jazde po lodzie ale nie o tym była chyba mowa. 84 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:09:46 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas 85 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:13:02 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas |
W wiadomości vwojtas No to sie kolega popisał przem milionem sluchaczy :-) Ale coz kazdy mierzy swoja miarą, pozdrawiam i życze szerokosci :-) -- Pozdrawiam VWojtas 86 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:38:19 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas No to sie kolegaMała uwaga - nie jestem twoim kolegą. -- Jotte 87 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:45:20 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Pozdrawiam VWojtas W wiadomości vwojtas Ale zabłysłeś, brawo jasiu :-) 88 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:49:32 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Ale zabłysłeśPrawidłowa forma - zabłysnąłeś. Ile kosztowała na bazarze matura, nieuku? -- Jotte 89 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:55:05 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas |
W wiadomości vwojtas No własnie to była wersja dla Ciebie :-) Widze, że oprócz pojachania po kims nie masz nic sensownego do powiedzenia... Żenujący jestes.. 90 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:32:20 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Nie pieprz i nie łżyj jak byle szczeniak.No własnie to była wersja dla CiebieAle zabłysłeśPrawidłowa forma - zabłysnąłeś. Poczytałem sobie twoje posty, byków całe stado. Jesteś niedoukiem i tyle. Widze, że oprócz pojachania po kimsNie po kimś tylko po tobie. nie masz nic sensownego do powiedzenia...Ecce dureń... -- Jotte 91 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:52:32 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas | Pokaz jeden byk. 92 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:10:10 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości vwojtas Pokaz jeden byk.Prosisz i dostajesz. Właściwa forma: pokaż jednego byka. -- Jotte 93 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:36:59 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | hey [cut] To ja ponowię pytanie a propos barana: Rozumiem, że zimą *NIGDY* nie puszczasz gazu ze strachu przed zablokowaniem kół i *ZAWSZE* wysprzęglasz przed *KAŻDYM* zakrętem? ;) -- Pozdrawiam Adam Czajka 94 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:39:55 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Rozumiem, żeNie, nie rozumiesz. -- Jotte 95 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:59:22 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: W wiadomości Adam Czajka pisze: No to zdradź jak zwalniasz na śliskiej nawierzchni, szczególnie w zakręcie. Czy zdejmując nogę z gazu nie wyłączając biegu, czy może wysprzęglasz i hamujesz hamulcem zasadniczym (lub innym dowolnym), a może masz jeszcze jakąś inną ciekawą metodę? -- Pozdrawiam Adam Czajka 96 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:04:19 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Jotte pisze:Staram się zwolnić wcześniej, nie dopiero na zakręcie. I doradzam ci takie postepowanie. Czy zdejmując nogę z gazu nie wyłączając biegu, czy możeDziwacznie lamerskie pytanie. Przecież to zależy od wielu czynników, na początek od tego _czym_ jedziesz, po czym itp. a może masz jeszcze jakąś inną ciekawą metodę?Mam. Wyskakuję. -- Jotte 97 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 20:43:20 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: W wiadomości Adam Czajka pisze: Nie zwalniasz w zakręcie, nigdy? A może jedziesz na luzie albo z wysprzęglonym silnikiem, albo zwalniasz wcześniej tak, że w czasie jego pokonywania dodajesz gazu? Czy zdejmując nogę z gazu nie wyłączając biegu, czy możeDziwacznie lamerskie pytanie. Przecież to zależy od wielu czynników, na początek od tego _czym_ jedziesz, po czym itp. Pytanie było do ciebie, więc racz to czym i po czym jedziesz, przypominam: "po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka)", wyjaśnić sam ze sobą i odpowiedzieć na moje proste pytanie. a może masz jeszcze jakąś inną ciekawą metodę?Mam. Biorąc pod uwagę twoje wcześniejsze twierdzenia i wypowiedzi wcale bym się temu nie zdziwił, gdyby to była prawda. -- Pozdrawiam Adam Czajka 98 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:21:14 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Tłumaczyłem ci, że zachowanie w takich warunkach zależy od wielu czynników. Podałem ci link do naprawdę dobrej lektury.Nie zwalniasz w zakręcie, nigdy? A może jedziesz na luzie alboNo to zdradź jak zwalniasz na śliskiej nawierzchni, szczególnieStaram się zwolnić wcześniej, nie dopiero na zakręcie. I doradzam ci takie postepowanie. Mam w dupie twoje wypytywanie.Pytanie było do ciebie, więc racz to czym i po czym jedziesz,Czy zdejmując nogę z gazu nie wyłączając biegu, czy możeDziwacznie lamerskie pytanie. Przecież to zależy od wielu czynników, na początek od tego _czym_ jedziesz, po czym itp. Prosisz mnie o pomoc czy poradę po bezczelnych wypowiedziach? Spadaj, ucz się sam. To się nie dziw. Co mnie to obchodzi?Biorąc pod uwagę twoje wcześniejsze twierdzenia i wypowiedzi wcale byma może masz jeszcze jakąś inną ciekawą metodę?Mam. -- Jotte 99 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 21:45:40 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: W wiadomości Adam Czajka pisze: Czyli nie masz pojęcia o czym dyskutujesz. Mam w dupie twoje wypytywanie.Pytanie było do ciebie, więc racz to czym i po czym jedziesz,Czy zdejmując nogę z gazu nie wyłączając biegu, czy możeDziwacznie lamerskie pytanie. Przecież to zależy od wielu czynników, na początek od tego _czym_ jedziesz, po czym itp. Jesteś zwykłym chamem, który uważa że jest anonimowy w sieci. Możesz się zdziwić. -- Pozdrawiam Adam Czajka 100 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 22:04:22 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Ja z tobą nie dyskutuję. Z byle czym nie dyskutuję, ja się tobą bawię.Tłumaczyłem ci, że zachowanie w takich warunkach zależy od wielu czynników. Podałem ci link do naprawdę dobrej lektury.Czyli nie masz pojęcia o czym dyskutujesz. Jesteś zwykłym chamemDoprawdy? To tylko twoje, gówno warte zdanie, prostaku. Ale nawet gdyby, to chamem można przestać być, a kretynem nie i dlatego jesteś w beznadziejnej sytuacji. , który uważa że jest anonimowy w sieci.Bo jestem. Możesz się zdziwić.Chcę się zdziwić. No - działaj, chłystku, działaj. -- Jotte 101 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 22:35:23 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: W wiadomości Adam Czajka pisze: Wstrzymaj konie, krawędź jest blisko. Za to też mnie przeproś. -- Pozdrawiam Adam Czajka 102 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 22:43:37 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Wstrzymaj konie, krawędź jest blisko. Za to też mnie przeproś.Czaja, kurdę, miej litość już nawet nie nad sobą boś kompletny głupek, ale nad swoja rodziną. Co ona winna? Przecież im wstyd będzie i siara za ciebie... A ja, naiwniak, mimo zasadniczych kontrowersji byłem gotów z toba gadać jak z prawie człowiekiem... -- Jotte 103 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 22:56:19 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Czajka | Jotte pisze: W wiadomości Adam Czajka pisze: Jarosławie... reszta może jeszcze zaczekać, a za co moja rodzina ma się wstydzić? Czy ja tu kogoś obrażam? Piszę zawsze pod swoim nazwiskiem i mam nadzieję, że jeszcze nikogo nie obraziłem. Przepraszam wystarczy. -- Pozdrawiam Adam Czajka 104 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 23:07:13 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Adam Czajka pisze: Adamie - nic nie musi czekać, śmiało, chłopino.Jarosławie.. reszta może jeszcze zaczekaćWstrzymaj konie, krawędź jest blisko. Za to też mnie przeproś.Czaja, kurdę, miej litość już nawet nie nad sobą boś kompletny głupek, ale nad swoja rodziną. Co ona winna? Przecież im wstyd będzie i siara za ciebie... a za co moja rodzina ma się wstydzić?Jak za co? Za ciebie. Czy ja tu kogoś obrażam?Uważam, że raczej nie możesz nikogo obrazić. Piszę zawsze pod swoim nazwiskiemTwoja sprawa. i mam nadzieję, że jeszcze nikogo nie obraziłem.Nie moja rzecz. Mnie nie mogłeś i to mi wystarcza. Przepraszam wystarczy.Mnie tam twoje "przepraszam" do niczego nie jest potrzebne. -- Jotte 105 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 01:17:58 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jotte | W wiadomości Jotte 107 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 18:00:37 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: jarek d. |
Adam Czajka pisze: Naprawdę? Przyhamowanie na zakręcie z autem z silnikiem z przodu spowoduje dociążenie przedniej osi. Czasem sie to przydaje. jarek d. 108 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 10:25:17 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: WS | On 15 Paź, 18:00, "jarek d." wrote: Naprawdę? Przyhamowanie na zakręcie z autem z silnikiem z przodu spowoduje na prostej jak i przy tylnym napedzie tez ;) efektem ubocznym jest odciazenie tylu Czasem sie to przydaje. a czasem tyl zaczyna wyprzedzac przod ;) WS 109 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 18:06:48 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Massai | WS wrote: On 15 Paź, 18:00, "jarek d." wrote: Oj tam, wprowadzenie typowego przednionapędowego dupowoza w taki poślizg BEZ ręcznego jest naprawdę niełatwe - no, dla mnie i dla większości zwykłych userów, bo wiem tu są magicy tacy że hej. Znacznie częściej jednak płużą przody na mokrym... -- Pozdro Massai 110 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 00:48:40 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: jarek d. |
Naprawdę? Przyhamowanie na zakręcie z autem z silnikiem z przodu spowoduje na prostej jak i przy tylnym napedzie tez ;)Też :) efektem ubocznym jest odciazenie tyluJak coś się dociąża, to coś się odciąża :) Czasem sie to przydaje. a czasem tyl zaczyna wyprzedzac przod ;)A czasem zgaśnięcie silnika powoduje że auto wpada w poślizg i eksploduje ;) jarek d. 113 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 13:18:28 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski | Adam Czajka pisze: Kolejny. Czy ja napisałem, że wyłącza się zapłon? Napisałem "przestaje Taaa silnik kreci sie bez paliwa .... cud.... 114 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:18:50 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: jerzu | On Thu, 15 Oct 2009 13:18:28 +0200, Jan Strybyszewski Taaa silnik kreci sie bez paliwa .... cud.... No widzisz? A jednak są cuda. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 115 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:50:22 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: kamil |
Adam Czajka pisze: A hamujac silnikiem z czym sie kreci? 116 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:58:09 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jan Strybyszewski pisze: Adam Czajka pisze: Naprawdę mógłbyś się zapoznać z podstawami :) Tak, oczywiście silnik kręci się bez paliwa, twojego samochodu rownież, ilekroć puścisz pedał gazu w czasie jazdy nieco szybszej niż parkingowa. Jeśli masz odrobinę wyczucia to łatwo poznasz moment kiedy znów zaczyna je dostawać (czuć takie leciutkie pchnięcie, i zaczyna nieco słabiej hamować silnikiem) JW 118 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 16:01:11 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Przemysław Bernat pisze: Dnia Thu, 15 Oct 2009 09:59:16 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a): Szokujące to jest nie to, że są ludzie którzy o tym nie wiedzą, bo to żaden wstyd, lecz raczej że mimo niewiedzy będą się upierać przy błedzie do upadłego. A temat był wałkowany tutaj - ile razy? pewnie z 10 Nic dziwnego że bywalcom nawet nie chce się brać udziału w wątku JW 119 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:24:27 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: kamil |
Przemysław Bernat pisze: Na pl.sci.matematyka tez raczej nikomu nie chce sie tlumaczyc wzoru na pole kwadratu komus, kto upiera sie ze wie lepiej. ;) Pozdrawiam Kamil 120 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 10:17:02 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: WS | On 14 Paź, 19:04, "vwojtas" wrote: Wiesz co pieprzysz bez sesnu. Co ma ci blokowac te koła? Silnik nie stawia nie musi blokowac kol, wystarczy, ze "troche" przyhamuje w szybkim zakrecie... efekt zalezy oczywiscie od konstrukcji samochodu - bylo kilka szczegolnie wrazliwych na odpuszczanie gazu... np. Audi TT ( http://www.technikajazdy.info/techniczne/samochody-zabojcy/ ) czy Toyota MR2 WS 121 |
Data: Pa?dziernik 14 2009 19:23:48 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: vwojtas |
124 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 13:18:05 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski | WS pisze: On 15 Paź, 09:56, Jan Strybyszewski wrote: Na ile godzin ? A teraz zastanow sie jakie to ma znaczenie 125 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 04:40:38 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: WS | On 15 Paź, 13:18, Jan Strybyszewski wrote: WS pisze: czy tak zrozumiec ten prosty algorytm? jesli pedal gazu jest nie wcisniety, a obroty silnika sa wyzsze niz jakas tam wartosc (np. 1800rpm) to silnik nie dostaje paliwa, jesli podczas hamowania obroty spadna ponizej tej granicy wtryskiwacze zaczynaja podawac paliwo ... ile to trwa? zalezy... z dobrej gorki mozna jechac i 10 minut nie spalajac ani kropli (hamujac silnikiem) i jak sie ma to do analizowanej sytuacji? z punktu widzenia napedu nie ma zadnej roznicy czy odpuscimy gaz, czy wylaczymy zaplon jesli obroty silnika sa powyzej tej granicy... moze to byc hamowanie z tych 130 do ~50, czyli trooooosze potrwa... WS 126 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:22:26 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski | WS pisze: i jak sie ma to do analizowanej sytuacji? z punktu widzenia napedu nie Nie ma zadnej roznicy, to przemysl jeszcze raz co jest na prad w samochodzie, ale widze ze juz jedziemy z gorki ... moze nawet lecimy ... wiec kola w powietrzu wiec co tam zasilanie skrzydla trza otworzyc 127 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:51:21 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: kamil |
WS pisze: Widziales kiedys inny samochod, niz w skali 1:43? Pozdrawiam Kamil 128 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 16:47:26 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jan Strybyszewski | kamil pisze: "Jan Strybyszewski" wrote in message Buzka pa ... 129 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 16:28:19 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: kamil |
kamil pisze: Tak myslalem - 15-latka z fotki.pl zaplatala sie na grupe. 130 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 22:03:46 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 15 Oct 2009 16:28:19 +0100, kamil napisał(a): Buzka pa ... Zdziwisz się - Jasiu dobija powoli do 40 latek i jest pracownikiem pekape ;) W sumie nic dziwnego ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 132 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 19:12:51 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 09:53:00 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a): Zdziwisz się - Jasiu dobija powoli do 40 latek i jest pracownikiem pekapePiles nie jedz ... 40 latek .... buhahha Przepraszam, że uzyłem niezroumiałego dla Ciebie zwrotu 'powoli dobija'. Postaram się na przyszłość pisać do Ciebie zrozumiale dla pekapiarza, czyli na poziomie tabloidu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 133 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 11:49:07 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: kamil |
Dnia Thu, 15 Oct 2009 16:28:19 +0100, kamil napisał(a): Nie od dzis wiadomo, ze na starosc ludzie dziadzieja i glupieja, az zaczynaja w koncu robic pod siebie i belkotac bez sensu. ;-) Pozdrawiam Kamil 134 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 19:13:17 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 11:49:07 +0100, kamil napisał(a): Nie od dzis wiadomo, ze na starosc ludzie dziadzieja i glupieja, az Ze starością bym tego nie łączył. Raczej z ogólną ignorancją ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 136 |
Data: Pa?dziernik 16 2009 19:11:59 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 16 Oct 2009 09:52:28 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a): Tak myslalem - 15-latka z fotki.pl zaplatala sie na grupe. Jasiu, wyklep swój pusty, pekapowski czerep. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 137 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 16:04:21 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Jakub Witkowski | Jan Strybyszewski pisze: WS pisze: No tak na przykład, co istotnego do jazdy? Nawet wspomaganie działa na ogół. JW 138 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 22:02:56 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 15 Oct 2009 15:22:26 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a): Nie ma zadnej roznicy, to przemysl jeszcze raz co jest na prad w U Ciebie mózg kierowcy, to widać, słychać i czuć. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 139 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 22:02:30 | Temat: Re: Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | Autor: | |