Użytkownik "Waldemar K" napisał w wiadomości
Czy podczas hamowania czuć pulsowanie pedału hamulca?
Tak - w ostatniej fazie hamowania. To chyba też przemawia za tarczami?
Oprócz krzywych tarcz przyczyn może być wiele...mowa tu jest o hamowaniu z
prędkości powyżej 100km/h więc drgania mogą powstawać od luzów w
zawieszeniu
(uszkodzone tuleje met-gum wahaczy), luzy przekładni kierowniczej...
wszystko ok, tylko to "zajączkowanie" przy końcu hamowania nie pasuje
do np. luzów w zawieszeniu/przekładni. No chyba, że luzy były
przyczyną zwichrowania tarcz (nie znam się - tylko gdybam)?
Generalnie trzeba wjechać na kanał i obejrzeć auto, zwrócić uwagę na stan
tarcz i klocków (czy klocki biorą równomiernie na całej powierzchni
roboczej
tarczy, czy tarcza jest gładka itp.)
Na szarpakach można sprawdzić zawieszenie.
Ostatnio badanie techniczne miałem w kwietniu i wszystko było
sprawdzane z pozytywnym skutkiem.
u mnie jest ten sam prblem, w jednym aucie wymienilem cale zawieszenie na
nowe wymieniłem, tuleje, drążki, sworznie, tarcze hamulcowe klocki,
amortyzatory, opony, wydałem ok 3tyś zł i było dobrze tylko jeden miesiąc,
po miesiącu znów trzepało mi kierownicą przy hamowaniu. Obecnie mam kolejne
auto i mam znów ten sam problem, a mechanicy nie wiedzą co jest grane, na
badaniu technicznym wszystko wyszlo OK a kierownica mocno drży przy
hamowaniu. Wniosek jest taki ze trzeba stare auto zamienić na nowe z salonu
bo tego naprawić się nieda.
8 |
Data: Wrzesien 29 2007 11:26:10 |
Temat: Re: bicie - czy to tarcze? |
Autor: Michal_K |
Our newsgroup friend Mariusz wrote:
hamowaniu. Wniosek jest taki ze trzeba stare auto zamienić na nowe z salonu
bo tego naprawić się nieda.
Nie bój nic, w salonowych po 1000km problem też może wystąpić :)
--
Michał
9 |
Data: Wrzesien 28 2007 20:51:55 | Temat: Re: bicie - czy to tarcze? | Autor: Adam Płaszczyca |
On Fri, 28 Sep 2007 02:35:01 -0700, Waldemar K
wrote:
Witam wszystkich!
Mam taki problem:
- przy prędkościach od 120 do 150 km/h także biją koła (ten objaw
pojawił się wcześniej, ale naprawdę rzadko jeżdżę z takimi
prędkościami)
Czyli koła niewyważone.
Moje pytanie: czy diagnoza jest słuszna? Chcę kupić tarcze (z
klockami) i wymienić, ale wcześniej chciałem się poradzić czy mam
rację czy może jeszcze coś może być przyczyną takich objawów.
Najpierw wyważ dobrze koła. Może być tak, że przez brak wyważenia i
lekkie luzy na łożyskach tarcze Ci się wichrują.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
10 |
Data: Wrzesien 28 2007 21:00:30 | Temat: Re: bicie - czy to tarcze? | Autor: marek.warejko@gmail.com |
Bicie też mi pasuje na niewyważone koła. Zrób to najpierw (najtańsze i
najszybsze) a potem kombinuj z większymi robotami.
Drgania przy hamowaniu, czy moga to być zużyte klocki... ?
Pozdr,
Marek
11 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 00:08:48 | Temat: Re: bicie - czy to tarcze? | Autor: Waldemar K |
Czyli koła niewyważone.
Wyważam co pół roku jak opony zmieniam. No chyba, że powinienem
zmienić oponiarza :-/
12 |
Data: Pa?dziernik 05 2007 17:12:13 | Temat: Re: bicie - czy to tarcze? | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk |
Waldemar K napisał:
Moje pytanie: czy diagnoza jest słuszna? Chcę kupić tarcze (z
klockami) i wymienić, ale wcześniej chciałem się poradzić czy mam
rację czy może jeszcze coś może być przyczyną takich objawów.
jakieś luzy w zawieszeniu, ale to byłoby raczej nierytmiczne, zależne od
np. ukształtowania terenu. na 99% tarcze. wymienić i mieć spokój. jazda
zczymś takim powoduje większy stres na gumy i elementy zawieszenia,
chcesz - jeździj. ale zdrowe to nie będzie :)
--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630
prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG|
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 265kkm/57kkm hydrokomfortowa :)
| | | | |