Użytkownik "RedLorD" napisał w wiadomości
witam,
mam pytanie dotyczace bledow sygnalizowanych a moim Polo 1.4, 2001r,
benzyna.
Po podlaczeniu testera odczytalem kilka bledow
P1553(17961) - Barometric/Manifold Pressure Signal Ratio Out Of Range
Ktos (albo Ty sam) podlaczyl Ci wezyk podcisnienia na czujnik cisnienia
atmosferycznego. On wyglada tak, jakby powinien tam byc podpiety, ale w
rzeczywistosci nie powinno tam byc NIC. Goly krociec. To sie zdarza nawet w
ASO. Czujnika cisnienia kolektora ssacego raczej nie masz, a ten blad
wystepuje na tym samym adresie, wiec poszukiwania sa latwiejsze.
Wezyk podcisnienia zaslep, albo podepnij prawidlowo (ZTCP do obudowy filtra
powietrza).
Od tego powstaje blad P1570.
P0571(16955) - Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction
Wyreguluj polozenie czujnikow pedalu hamulca. Mozesz z tym jezdzic, nie
wplywa to na nic. Ale lepiej wyreguluj.
P1570(17978) - Control Unit Locked
j.w.
Ewentualnie czujnik cisnienia atm. padl, lub jest odlaczony elektrycznie. To
samo moze dotyczyc czujnika pedalu hamulca.
Ale to sie zadko zdaza. Poza tym one sa na osobnych obwodach.
Jesli nie robisz tego sam, zrob to w jakims BOSCH serwisie, albo u kogos,
kto ma VAG'a i potrafi interpretowac jego wskazania.
Nie ufaj slepo w liste bledow, ani tym bardziej w jej tlumaczenia :).
Pozdrawiam i zycze powodzenia!
--
Maks
4 |
Data: Czerwiec 05 2007 11:46:45 |
Temat: Re: bledy w VW Polo |
Autor: RedLorD |
Maks pisze:
Użytkownik "RedLorD" napisał w wiadomości
witam,
mam pytanie dotyczace bledow sygnalizowanych a moim Polo 1.4, 2001r, benzyna.
Po podlaczeniu testera odczytalem kilka bledow
P1553(17961) - Barometric/Manifold Pressure Signal Ratio Out Of Range
Ktos (albo Ty sam) podlaczyl Ci wezyk podcisnienia na czujnik cisnienia atmosferycznego. On wyglada tak, jakby powinien tam byc podpiety, ale w rzeczywistosci nie powinno tam byc NIC. Goly krociec. To sie zdarza nawet w ASO. Czujnika cisnienia kolektora ssacego raczej nie masz, a ten blad wystepuje na tym samym adresie, wiec poszukiwania sa latwiejsze.
Wezyk podcisnienia zaslep, albo podepnij prawidlowo (ZTCP do obudowy filtra powietrza).
Od tego powstaje blad P1570.
P0571(16955) - Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction
Wyreguluj polozenie czujnikow pedalu hamulca. Mozesz z tym jezdzic, nie wplywa to na nic. Ale lepiej wyreguluj.
P1570(17978) - Control Unit Locked
j.w.
Ewentualnie czujnik cisnienia atm. padl, lub jest odlaczony elektrycznie. To samo moze dotyczyc czujnika pedalu hamulca.
Ale to sie zadko zdaza. Poza tym one sa na osobnych obwodach.
Jesli nie robisz tego sam, zrob to w jakims BOSCH serwisie, albo u kogos, kto ma VAG'a i potrafi interpretowac jego wskazania.
Nie ufaj slepo w liste bledow, ani tym bardziej w jej tlumaczenia :).
Pozdrawiam i zycze powodzenia!
dzieki za wszystkie odpowiedzi - brzmi zachecajaco do pogrzebania. Coz, zobaczymy co uda mi sie zdzialac.
pozdrawiam
Tomek
5 |
Data: Czerwiec 06 2007 12:14:29 | Temat: Re: bledy w VW Polo | Autor: RedLorD |
RedLorD pisze:
> Maks pisze:
>> Użytkownik "RedLorD" napisał w wiadomości
>> >>> mam pytanie dotyczace bledow sygnalizowanych a moim Polo 1.4, 2001r,
>>> benzyna.
>>> Po podlaczeniu testera odczytalem kilka bledow
>>> P1553(17961) - Barometric/Manifold Pressure Signal Ratio Out Of Range
>>
>> Ktos (albo Ty sam) podlaczyl Ci wezyk podcisnienia na czujnik
>> cisnienia atmosferycznego. On wyglada tak, jakby powinien tam byc
>> podpiety, ale w rzeczywistosci nie powinno tam byc NIC. Goly krociec.
>> To sie zdarza nawet w ASO. Czujnika cisnienia kolektora ssacego raczej
>> nie masz, a ten blad wystepuje na tym samym adresie, wiec poszukiwania
>> sa latwiejsze.
>> Wezyk podcisnienia zaslep, albo podepnij prawidlowo (ZTCP do obudowy
>> filtra powietrza).
>>
>> Od tego powstaje blad P1570.
>>
>>> P0571(16955) - Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction
>> Wyreguluj polozenie czujnikow pedalu hamulca. Mozesz z tym jezdzic,
>> nie wplywa to na nic. Ale lepiej wyreguluj.
>>
>>> P1570(17978) - Control Unit Locked
>> j.w.
>>
>> Ewentualnie czujnik cisnienia atm. padl, lub jest odlaczony
>> elektrycznie. To samo moze dotyczyc czujnika pedalu hamulca.
>> Ale to sie zadko zdaza. Poza tym one sa na osobnych obwodach.
>>
>> Jesli nie robisz tego sam, zrob to w jakims BOSCH serwisie, albo u
>> kogos, kto ma VAG'a i potrafi interpretowac jego wskazania.
>> Nie ufaj slepo w liste bledow, ani tym bardziej w jej tlumaczenia :).
>
> dzieki za wszystkie odpowiedzi - brzmi zachecajaco do pogrzebania. Coz,
> zobaczymy co uda mi sie zdzialac.
niestety, po zajrzeniu pod maske niezbyt bylem w stanie zlokalizowac cos podejrzanego :)
Bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos znalazl chwile by na zalaczonych zdjeciach namalowac lub opisac gdzie znalezec wezyk podcisnienia, czujnik cisnienia atmosferycznego i czujniki pedalu hamulca.
http://www.trx.com.pl/vw/1m.jpg
http://www.trx.com.pl/vw/2m.jpg
http://www.trx.com.pl/vw/3m.jpg
http://www.trx.com.pl/vw/4m.jpg
pozdrawiam
Tomek
6 |
Data: Czerwiec 07 2007 00:21:49 | Temat: Re: bledy w VW Polo | Autor: Maks |
Użytkownik "RedLorD" napisał w wiadomości
niestety, po zajrzeniu pod maske niezbyt bylem w stanie zlokalizowac cos
podejrzanego :)
Bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos znalazl chwile by na zalaczonych
zdjeciach namalowac lub opisac gdzie znalezec wezyk podcisnienia, czujnik
cisnienia atmosferycznego i czujniki pedalu hamulca.
http://www.trx.com.pl/vw/1m.jpg
http://www.trx.com.pl/vw/2m.jpg
http://www.trx.com.pl/vw/3m.jpg
http://www.trx.com.pl/vw/4m.jpg
Na żadnej z fotek ww. nie widnieją :)
Czujniki pedału hamulca masz na pedale w środku. Jeden zwiera jak lekko
naciśniesz, drugi zwiera, jak dojdziesz do końca.
Czujnik barometryczny jest poniżej osłony na ścianie grodziowej bliżej
prawego błotnika. Wychodzi z niego kostka na 2-3 przewody i leci do ECU. Na
króćcu powinno być pusto. Jeśli jest na nim weżyk, to patrz post wyżej.
Powodzenia!
--
Pozdrawiam
Maks
| | |